Halo Infinite verschijnt op 8 december - update

Microsoft brengt Halo Infinite op 8 december uit voor Xbox-consoles en Windows. De game is onderdeel van Game Pass en het multiplayergedeelte is free-to-play. Halo Infinite had vorig jaar samen met de Xbox Series X en S uit moeten komen, maar werd uitgesteld.

De verschijningsdatum van 8 december stond woensdag in de Microsoft Store en is vervolgens bevestigd door The Verge. Verwacht wordt dat Microsoft de verschijningsdatum woensdagavond officieel bekendmaakt tijdens de openingsshow van de gamescom, die om 20.00 uur begint. Microsoft noemde de game dinsdag niet in zijn eigen gamescom-presentatie.

Update, 20:35: Halo Infinite komt inderdaad op 8 december uit, bevestigt 343 Industries. Dat deed de studio tijdens de gamescom 2021-openingsceremonie op woensdagavond. De ontwikkelaar toont ook een cinematische trailer voor het eerste multiplayerseizoen van Halo Infinite.

Uitgestelde Xbox Series-launchtitel

Halo Infinite was bedoeld als de belangrijkste launchtitel voor de Xbox Series X en S. Die consoles kwamen eind vorig jaar uit en in juli vorig jaar toonde Microsoft de eerste gameplaybeelden van de game. Er was kritiek van veel spelers op de graphics, waarop ontwikkelaar 343 Industries vervolgens reageerde. De studio zei het eens te zijn met veel van de kritiek en niet veel later werd besloten om de game uit te stellen tot 2021. Eerder dit jaar heeft Microsoft aangegeven dat het spel tijdens de Amerikaanse feestdagenperiode verschijnt.

Gratis multiplayer en 120fps-optie voor Xbox Series X

Het multiplayergedeelte van Halo Infinite is free-to-play en daarmee toegankelijk voor iedereen met een Xbox-console of Windows-pc. Op de Xbox Series X is er een optie om de multiplayermodus te spelen met een framerate van 120fps. In de singleplayercampagne draait het spel in een 4k-resolutie met 60fps op die console. Er is ondersteuning voor crossplay en crossprogressie. Spelers kunnen dus hun voortgang meenemen van een Xbox-console naar een pc en spelers op de verschillende platforms kunnen het tegen elkaar opnemen.

Co-opcampagne en Forge-leveleditor komen later

Eerder deze maand maakte ontwikkelaar 343 Industries al bekend dat Halo Infinite dit jaar bij de release alleen uit een singleplayer- en multiplayeronderdeel zal bestaan. De co-opmodus om de campagne samen met anderen te spelen, zal pas later worden toegevoegd. Datzelfde geldt voor de Forge-leveleditor. De ontwikkelaar zegt iedere drie maanden een nieuw 'seizoen' toe te voegen aan Halo Infinite met daarin updates en uitbreidingen. De co-opfeature staat op de planning voor seizoen twee en de Forge-editor voor seizoen drie.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

25-08-2021 • 16:55

49 Linkedin

Reacties (49)

Wijzig sortering
En weer een halve game. Vind dat echt zonde tegenwoordig, je krijgt misschien 50% van een game en de rest mag je er dan bij gaan kopen, of met een seasonpass of wat dan ook.

Halo fan van het eerste uur, maar de serie is niet meer wat het geweest is (ook al zit er een groot deel in mijn herinnering).

We gaan zien wat het gaat worden, maar ben er bang voor.
En weer een halve game.
voor de volle prijs…

Meer en meer mijdt ik games die half af zijn of die “in game aankopen” bevatten.
Ach. `t zit bij m`n Xbox game pass for PC.
Dus "volle prijs" gaat niet helemaal op voor mij, en andere die gebruik maken van deze "Netflix van Videogames" dienst :)
Multiplayer is toch gratis, koop je de singleplayer als die af is en in de aanbieding.
Overdrijven is ook een kunst. Co-op en Forge komen later, is spijtig, maar niet ik speel toch eerst alleen de campagne. Multiplayer is vanaf het begin gratis. Tenslotte kan je ook gewoon een maandhe Gamepass nemen en de singleplayer uitspelen. Verder, als er een game is die goed ondersteunt wordt is het wel de Halo serie. MCC wordt nog steeds verbetert en upgrades zijn zo wat altijd gratis.
En stel je hebt een xbox X of een opvolger die de disc versie kan spelen en je wilt bijv. co-op over 5-20 jaar doen... servers offline, geen updates/patches etc.
*download updates voor 16 jaar oude Xbox 360 games op een Xbox Series X*
De ene game is de andere niet. En 30 jaar? Andere consoles, bedrijven, diensten? Dit is gewoon geen goede ontwikkeling. (Tijdelijke) uitzonderingen kunnen er altijd zijn.
En met bepaalde games stoppen ze sneller support zodat je dan een opvolger (die recent/"duur" is) kunt kopen.
Je hebt nu ook games/bedrijven die na X jaar al het loodje leggen en inlog/patch servers neerhalen omdat ze de game niet meer ondersteunen. Omdat er een opvolger is/komt of gewoon omdat ze er geen zin in hebben/heil in zien.
Een halve game die je moet betalen, de andere helft is gratis en wordt meerdere keren per jaar uitgebreid.
Wanneer is een game volledig, als er geen DLC toegevoegd wordt?
Ik snap niet zo goed wat je bedoeld met 'de rest mag je er bijkopen.'? Je krijgt MP, single player campaign en wat verlaat, coop campaign en forge. Wat is dan die ander 50% die je moet bijkopen?
de campaign is niet gratis, de MP wel
Dat weet ik maar de reactie suggereert dat je en halve game krijgt als je e'm koopt. En ik ben niet de enige de dat zo interpreteert gezien de reactie direct daaronder van Multimediaknaller: ''voor de volle prijs…".
Nou inderdaad, het is juist enorm veel content voor weinig, zeker als je game pass neemt. Ben ook benieuwd naar wat er wordt bedoeld met een halve game, aangezien de content die later komt gewoon gratis in de game komt als je game pass hebt of de game koopt. Plus de game gaat 10 jaar ondersteund worden volgens Phil spencer.
Jammer dat Halo 5 niet voor de PC is uitgekomen / in de Masterchief collection zat. Maar wel mooi dat Halo infinite direct ook voor Windows uit komt.

Ik heb de Halo games op Halo CE vroeger na, alleen SP gespeeld en ik hoop dat deze ook goed gaat worden. Alleen kwam ik dit een paar dagen terug tegen op Reddit: https://www.reddit.com/r/...e_delays_343_employee_dev

Dus afwachten, maar voelt toch een beetje als CP77 als je dat zo leest.
Als je 5 graag wilt spelen en daar geen Xbox voor aan wil schaffen, kan je nog overwegen om een maandje game pass ultimate aan te schaffen, dan kan je hem streamen naar je PC, en dat werkt heel aardig! (ik heb hem op mijn android gespeeld, maar dat scherm is eigenlijk te klein).
Dan moet je nog altijd een controller hebben, wat ik overigens het enige nadeel vind van cloud gaming via gamepass op PC.
Jammer dat Halo 5 niet voor de PC is uitgekomen / in de Masterchief collection zat.
Misschien komt dat nog? Zo is Halo 4 pas in november 2020 toegevoegd aan de Master Chief Collection.
Op PC ;) Daar werd de MCC gefaseerd uitgebracht. Op Xbox waren alle games direct beschikbaar, enkel ODST is achteraf toegevoegd.

Ik verwacht niet dat Halo 5 toegevoegd wordt aan MCC.
Interessant om te lezen. De multiplayer heb ik wel vertrouwen in. Maar of de campaign in een open wereld zo leuk gaat zijn heb ik mijn vraagtekens bij. Ik speel zelf ook Halo voornamelijk voor de campaign dus wacht waarschijnlijk de toevoeging van co-op af.
Ik zag de Limited Edition Console bundel voorbij komen, net toen ik hem wilde bestellen (gister avond) was hij al uitverkocht :(
Ik heb nog nooit een Xbox gehad, maar toen ik zag hoe die eruit zag, amaai, ik kreeg er toch ook goesting in!
Zou leuk zijn als dit waar is! Want tegenwoordig weet je het niet zeker meer, zijn zoveel games uitgesteld dit jaar.. ik wacht nog wel even voordat ik ervan uit ga :).

Heb er in ieder geval wel veel zin in om weer een nieuwe Halo Campain te kunnen spelen, want die waren altijd onwijs goed!

Edit:

Was vergeten dat de game niet helemaal af is wanneer die uitkomt, dat ze hem releasen zonder co-op is wel echt een minpunt vind ik persoonlijk!

[Reactie gewijzigd door G_Dragon op 25 augustus 2021 17:21]

Halo MP zal het prima doen, zeker nu het f2p is, maar er is wel meer te spelen eind dit jaar. Ik denk dat ze het nog lastig gaan krijgen tegen games als CoD Vangaurd en BF2042. Ik zal de singleplayer wel spelen, maar voor de mp doe ik het niet, daar zijn interessantere games later dit jaar voor om te spelen.
De helft van Halo Infinite komt uit op 8 december, de rest volgt later. Jammer genoeg is er geen optie om ook de helft te betalen
dat zou moeilijk zijn aangezien de volledige MP waar al het gezaag over gaat gewoon gratis is
"Gratis" ja. Daar moet je eigenlijk helemaal niet blij mee zijn. De multiplayer gaat niet echt gratis zijn maar gewoon free to play. In plaats van een multiplayer waarbij je spullen unlocked door te spelen krijgen we nu een game vol microtransactions en battle passes. Absoluut geen vooruitgang.

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 25 augustus 2021 20:14]

Dus... gratis?

Als je wilt betalen voor de passes, dan doe je dat, maar je gaat er geen voordeel uit halen. Wat maakt het uit?
Aan de ene kant natuurlijk goed dat ze een game niet releasen wanneer deze niet in een speelbare staat is, maar als een game met meer dan een jaar uitgesteld wordt dan is er toch iets fout gegaan met het inschatten van de release..
Voor zover ik weet werd er niets fout ingeschat: nog voor de corona-crisis meende men de game on-schedule te kunnen releasen, maar een handvol maanden later stond de pandemie ineens voor de deur ;)

Ik ben blij dat de game eindelijk komt: in december ga ik mij er zeker mee vermaken.
Nu is het te hopen dat mijn verouderde RX480 met 4GB VRAM de game aankan, of tenminste met alle setting in medium :D

[Reactie gewijzigd door John Stopman op 25 augustus 2021 19:52]

Voor 299 speel je hem 1440p 60fps 😂 met je toetsenbord en muisje👍👍 doe ik ook. Weg met die duure pc.
Halo Infinite komt ook uit voor Steam, jammer dat Tweakers het daar niet over hebben, aangezien de meeste mensen Microsoft Store niet gebruiken.

Ben nu net aan Halo 4 begonnen, heb eerst Halo REACH gespeeld, daarna Halo: Combat Evolved Anniversary, toen Halo 2: Anniversary, daarna Halo 3: ODST (die er slecht grafische uit zag, helemaal vergeleken met Halo 2: Anniversary, die er veel beter uit ziet , ze hadden ook een remastered versie moeten maken van Halo 3: ODST en Halo 3), en ben nu net begonnen aan Halo 4 die er grafische wel goed uit ziet net als Halo 2: Anniversary, vind het wel heel erg jammer dat Halo 5: Guardians nooit uitkomt voor de PC, en dat we nu na Halo 4 overgaan op Halo 6, al zeggen ze dat Halo 5: Forge client een soort van Halo 5 is voor de PC.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 25 augustus 2021 18:11]

Release was goed ingeschat maar er kwam een hoop gezeik over de graphics. Daarom zijn ze verder gaan werken.
Ik betwijfel dat de graphics de reden zijn dat de game launched zonder co-op en forge, aan de andere kant heeft corona alles door de war gegooid dus is het ook niet zo raar
Nee, graphics hebben er nu niets mee te maken maar een jaar geleden wel.
Belachelijk dat co-op nog zo lang op zich laat wachten. Benieuwd of het is omdat ze het niet af hebben of omdat ze het na een half jaar kunnen gebruiken om opnieuw aandacht voor het spel te trekken.
Is 3 maanden voor Co-oP echt zo lang? Vind het nog mee vallen.
Gezien het feit dat zo iets er gewoon vanaf dag 1 in zou moeten zitten vind ik dat best lang. Zeker aangezien co-op iets is wat Halo nou Halo maakt.
Dat het 3 maanden nodig heeft om te implementeren en dat eigenlijk op zichzelf niet lang is is een ander verhaal.

Echt jammer vind ik het aan de andere kant ook weer niet, waarschijnlijk wacht ik toch even tot de prijs iets zakt.
Ligt er aan of release als seizoen één geld of dat die pas na 3 maanden komt. Zal dus ergens tussen de 3 tot 6 maanden duren.
Heb liever een release zonder co-op dan nog een uitstel. Je kunt altijd nog wachten op de co-op voordat je met de game begint. Mocht het een keus geweest zijn zoals jij beschrijft dan is dat waardeloos maar mocht het inderdaad nog niet af zijn (blijkt lastiger dit keer omdat de game meer "open world" is) dan is de huidige keus prima.
Had verwacht dat deze uitgesteld zou worden, goed nieuws dat er in iedergeval 2 exclusives van Microsoft gaat uitkomen dit jaar!
Drie, Flight Simulator kregen we in juli al.
Hoop dat als Halo 5's warzone terug komt ze het flink verbetert hebben. Het is het meest ongebalanceerde spel type dat ik ooit heb gespeeld (heb ik er toch veel tijd in gestoken). Het idee om spelers die al het winnen zijn sneller toegang te geven tot betere wapens (REQs) is verschrikkelijk voor de balans. In sommige andere spellen (Battlefield 1 als ik het goed herinner) krijgen de verliezers juist ondersteuning, wat beter is. Gevolg is dus dat het winnende team gaat sneeuwballen en nog harder domineert.
Op bijna elke map won diegene die als eerste de middelste basis overnam. Ik vond het idee van warzone leuk, maar bijna elk potje won er één team zo hard dat het verliezende team vernederd werd en spelers maar het potje verlaten.

Daarnaast was het REQ systeem redelijk pay to win, vooral in de begin dagen. Toen liep iedereen met geld rond met "The Answer" of vloog in de legendary voertuigen. Omdat de normale spelers toen nog weinig REQs hadden kon je niet zomaar een wapen pakken die daar tegen werkte.
Het systeem van BF1 was ook niet bepaald gebalanceerd. Vanuit die zeppelin kon je heel makkelijk de guns uitschakelen waarmee je de zeppelin onder vuur kon nemen.
Tja, het is maar hoe je er naar kijkt, als je het verliezende teams buffs/voordelen geeft voelt het ook weer alsof je "gestraft" wordt omdat je goed speelt/beter bent

Kies score Let op: Beoordeel reacties objectief. De kwaliteit van de argumentatie is leidend voor de beoordeling van een reactie, niet of een mening overeenkomt met die van jou.

Een uitgebreider overzicht van de werking van het moderatiesysteem vind je in de Moderatie FAQ

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.



Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee