Microsoft toont gameplay en nieuwe trailer van Halo Infinite

Microsoft heeft tijdens zijn Xbox Games Showcase de eerste gameplaybeelden van Halo Infinite getoond. Het gaat om beelden van de singleplayercampagne. Ook is er een nieuwe trailer uitgebracht. De game komt gelijktijdig met de Xbox Series X uit later dit jaar.

De gameplaybeelden tonen veel actie en bekende elementen uit Halo-games zoals het Warthog-voertuig. Ook is te zien hoe Master Chief een nieuwe grappling hook gebruikt om zich te verplaatsen over het speelveld.

In de nieuwe trailer toont Microsoft dat het spel tijdens de feestdagen van 2020 uitkomt. Een exacte datum is nog niet bekendgemaakt, maar het ligt voor de hand dat de game tegelijkertijd met de Xbox Series X-console verschijnt. Halo Infinite komt ook uit voor Windows 10 en is onderdeel van het Game Pass-abonnement.

Volgens Chris Lee, topman van ontwikkelaar 343 Studios, krijgt Halo Infinite de grootste singleplayercampagne tot nu toe in een Halo-game. Het gebied zou meer dan twee keer zo groot zijn als dat van de afgelopen twee Halo-games. Het spel draait op 60fps op de Xbox Series X.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

23-07-2020 • 18:17

79

Lees meer

Halo Infinite is uitgesteld tot 2021
Halo Infinite is uitgesteld tot 2021 Nieuws van 11 augustus 2020

Reacties (79)

79
79
44
4
1
21
Wijzig sortering
Anoniem: 736981 23 juli 2020 20:44
Ach, met kerst 2020 gaat die gewoon netjes draaien op mijn X :P
Eens fan, altijd fan.
Iedereen zit wel te zeuren om de graphics, maar je moet niet vergeten dat dit een cross platform game is voor Xbone. Dus de game is of, op de OneX gespeeld, of op de Xbone (gezien je rechts onderin de RB knoppen ziet). Dit is dus sws geen PC versie van de game.

Verder maakt het me niet zo veel uit hoe de graphics er uit zien. Zolang de gameplay en het verhaal maar goed is. Halo is nooit een hoogstandje geweest qua graphics. Halo 3 was ook niet de mooiste game uit zijn generatie, en Reach ook niet. Alleen Halo 2 vond ik een enorme sprong vooruit vergeleken met de rest in 2004 (voor Halo 1 weet ik het niet, daar was ik net te jong voor).

Dus ik denk (en hoop) dat dit vooral een game is voor de fans. Open levels zoals het level ''Halo'' in CE zijn wat mij betreft prima. En de artstyle is ook weer ''iconic''. Geen lompe elites meer die er meer uitzien als brutes, of jackles die te veel pizza hebben gegeten. De enemies zien er vrij goed uit. De grapple.... Tja, dat moet ik nog zien. Helaas zijn er wel wat mindere dingen. Zoals het (alweer) weglaten van de plasma rifle en weer vervangen door die stomme stormrifle (jeetje 343 kap daar eens mee) (edit, dat is dus geen storm rifle maar een nieuw wapen, de ''Pulse Carbine'' die zo te zien alleen in burstfire kan schieten) en dat ''ronde, plastic design''.

Maar goed, we zien het vanzelf wel :)

[Reactie gewijzigd door rickboy333 op 22 juli 2024 19:44]

Anoniem: 298195 @rickboy33324 juli 2020 00:59
was dus gewoon gameplay op een PC

https://www.pcgamesn.com/...gameplay-pc-xbox-series-x
Ja, zoals elke trailer die je ooit ziet. Waarom zou je gameplay op een console opnemen als je dit ook gewoon op je IDE PC kunt doen?
Dit was gewoon de Series X versie die ze tonen?
Geen idee, het staat niet in de trailer discription. Maar ik ga er wel van uit.
Er viel me wel erg veel pop-in op in het stuk dat ze lieten zien. Juist nu de Xbox Series X geadverteerd wordt als zijnde in staat enorme werelden naadloos te renderen vind ik dat opvallend. Resolutie (HD/4K) is niet iets waar ik zelf veel waarde aan hecht; aan pop-in stoor ik me echter eerder, dus ik hoop dat ze daar voor de release nog wat aan doen.
Ik vind de art-style maar niks, alles in de spelwereld ziet er zo clean en perfect uit. Net alsof alles nieuw uit de doos komt waardoor het nep lijkt. Niks voor mij, ook deze Halo sla ik maar over, genoeg ander mooi aanbod de komende tijd.
Ik vind de art-style maar niks, alles in de spelwereld ziet er zo clean en perfect uit. Net alsof alles nieuw uit de doos komt waardoor het nep lijkt. Niks voor mij, ook deze Halo sla ik maar over, genoeg ander mooi aanbod de komende tijd.
De Halo's zijn artifical, de terraforming en bebouwing erop ook. Het lijkt niet alleen nep, het is - in het verhaal - feitelijk nep. Net Halo 3 op de PC uitgespeeld en die laatste scene met die rit door een deel van de ring wat nog in opbouw is laat mooi zien hoe kunstmatig het bedoeld is.
Ik ben absoluut niet onder de indruk. Dit zou zo van de Xbox one kunnen komen. Ik zag dezelfde kale omgevingen, klinische interieurs en character models die aardig wat detail missen.
Ook zie ik met grote regelmaat framedrops.

Natuurlijk is gameplay alles (alhoewel die van Halo aardig gedateerd begint te worden), maar qua graphics is dit volgens mij voor iedereen 1 grote teleurstelling...
Anoniem: 306567 @MazeWing23 juli 2020 18:40
Ik heb sowieso tijdens de presentatie nog niet echt gameplay gezien wat er next gen uitziet... Wellicht de nieuwe forza? Maar dat was geen gameplay.

Ik snap ook niet wat Microsoft met Rare doet. Volgens mij snappen ze niet wat fans van de oude games precies willen.
Tsja lastig want bij een videostream gaat al kwaliteit verloren, bekijk je het in 4k+hdr? Ondersteund de video HDR? Is dit de uiteindelijke kwaliteit?

Ik oordeel een game nooit op basis van een vroege video. Bij vrijwel elke game die ik uiteindelijk op de One X start icm een C9 dan vind ik het nog altijd zeer superieur wat de hardware van de one x kan. (Niet superieur van het kan niet beter, maar kijkende naar de hardware van dit kleine apparaat).
Als ik alle video's op youtube op grafisch kwaliteit zou moeten geloven, tsja.
Gelukkig is de praktijk keer op keer beter.
Ik kijk hem inderdaad in 4K, maar het gaat mij ook niet om de resolutie. Maar meer om de gebruikte textures, facial animaties etc. Het ziet er gewoon allemaal niet next gen uit. Bijvoorbeeld bij de Halo trailer in het begin op 00:09 als je daar naar de facial animaties kijkt dan lijkt het alsof we terug zijn bij de xbox 360. State of decay 3 is lastig te beoordelen omdat het geen gameplay is, maar daar heb ik dan als enige het idee dat het next gen wordt op basis van de trailer.
Microsoft heeft Rare gekocht toen het nog bekend stond als enorm goede studio. Helaas is praktisch al het talent al 15-18 jaar geleden vertrokken en hebben ze enkel nog maar matige games gemaakt na Conkers Bad Fur Day....
Anoniem: 306567 @MazeWing23 juli 2020 18:47
Ja volgens mij waren de meeste naar free radical design gegaan en hebben ze daar timesplitters gemaakt. Maar die is sinds 2014 failliet. Ben benieuwd waar ze nu naar toe zijn gegaan dan.
Een deel is weer terug en dat is duidelijk te zien aan Sea of Thieves en Everwild. De stijl en charme van de oude games zit er weer meer in. Ben eerlijk gezegd sinds Sea of Thieves dan ook weer over ze te spreken, daarvoor werden ze misbruikt voor rare Kinect projecten etc.
Time splitters is een game die ik graag weer zou willen spelen. Zeker de multiplayer was erg voor zijn tijd (nog voor online multiplayer überhaupt echt een ding werd)
Anoniem: 306567 @mikesmit23 juli 2020 21:48
Ik heb alle delen op de ps2. Zeker een aanrader om te spelen!
Ik heb ze destijds grijs gespeeld! Het is wat dat betreft jammer dat deze serie is uitgestorven en niemand meer iets met de IP doet. Wie is eigenlijk eigenaar nu van deze IP?
Anoniem: 306567 @mikesmit23 juli 2020 22:16
Overal en nergens door overnames. Maar volgens mij team cinder bezig met een nieuw deel.
De rechten zijn inderdaad na meerdere overnames terecht gekomen bij THQ Nordic. Het schijnt dat er in 2019 gestart is met de ontwikkeling van een vervolg, dit zou bevestigd zijn door ex-ontwikkelaars van Free Radical Design :)
Het is wel een cross gen game die op zoveel mogelijk hardware moet kunnen draaien. Dit is het resultaat van de strategische beslissing. Aan de ene kant kunnen mensen met een Xbox One of simpele PC Halo 6 gaan spelen maar aan de andere kant zie je wel dat die systemen ervoor zorgen dat qua graphics en game design toch niet alles eruit wordt geperst
Onzin! Vergelijk een RDR2 op de pc met die van de ps4/xbox. De pc versie ziet er compleet superieur uit. Of wat te denken van GTA5 op de ps4 vergeleken met de ps3/360 versie?

Halo 5 ziet er gewoon matig (at best) uit. Dit heeft minder met de grafische mogelijkheden te maken van de engine (die gewoon geschaald kan worden naar krachtigere hardware), maar keuzes in het design van :
- omgevingen
- characters
- bomen/gras, etc.

Zelfs met de Unreal Engine 5 kun je gewoon lelijke games maken als je lelijke levels maakt, etc.
ik vind de 343-Halo's qua design sowieso een klasse minder dan wat Bungie voor elkaar kreeg. Je mag ook van Destiny vinden wat je wil, maar qua art & design is het wel echt goed doordacht en uitgevoerd waardoor het meteen een eigen smoel heeft en direct herkenbaar is.
Ik denk dat artistieke vrijheid erg belangrijk is. Als je als studio “verplicht” Halo games moet maken en je moet houden aan bepaalde richtlijnen, komt dit e.e.a. natuurlijk niet ten goede.

Er zal echt wel een reden zijn waarom Bungie klaar was met Halo, terwijl het financieel enorm aantrekkelijk was...
Halo 5 is de vorige game, dit is Halo Infinite.
Er zijn heel veel technieken om games draaibaar te maken op minder krachtige platforms zonder dat de game op het nieuwe platform daaronder moet leiden. Over de Xbox One X hoor je daarnaast ook niet: 'games zien er slechter uit omdat ze ook op de normale XO moeten draaien'. In de Digital Foundry review van Halo 3 laten ze bv. zien dat veel textures van de originele Halo 3 een veel hogere resolutie hadden dan wat de X360 aan kon. Ook bij Halo Reach zie je dat de originele graphics er veel beter uitzien op nieuwe hardware. Waarmee ik wil zeggen dat je prima 'next gen'-assets in een game kan stoppen voor een eerdere generatie. Voor belichting zijn er verder op dit moment volgens mij vele, schaalbare oplossingen. Kijk bv. hoe de port van Crysis op de Switch dat doet. Daarnaast kan je framerates en resoluties heel snel dynamisch scalen, of checkerboard rendering gebruiken etc etc. Ik denk dat een game prima 'op de groei' gemaakt kan worden of compatible zijn met een iets ouder platform zonder dat dit ten koste moet gaan van 'next-gen' pracht en praal.

[Reactie gewijzigd door Dorstlesser op 22 juli 2024 19:44]

Anoniem: 159816 @MazeWing23 juli 2020 19:01
Ik vond het grafisch ook tegenvallen, maar het was wel 60fps in tegenstelling tot de eerdere titels die vrijwel onspeelbaar waren door de lage framerates.
Onspeelbaar zou ik het absoluut niet noemen. Locked 30 fps kan uitstekend speelbaar zijn. Speel een game als God of War en the Last of Us 2 en je krijgt een vloeiende ervaring op 30 fps voorgeschoteld waar menig game van 60+ fps niet aan kan tippen.

Dit door gewoon slim met blur, etc. om te gaan.
Anoniem: 159816 @MazeWing23 juli 2020 19:08
Ik krijg hoofdpijn als ik langere tijd op 30 fps moet spelen. De motion blur is niet altijd goed genoeg om het wel speelbaar te maken (bij films heb ik er geen last van).
Heb je de games gespeeld die ik noemde?

Horizon zero dawn of Spider-man is ook een spel dat uitmuntend met z’n 30 frames per seconde weet om te gaan.
Anoniem: 159816 @MazeWing23 juli 2020 19:17
Nee, alleen een flink stuk gameplay gekeken van Last of Us 2 en dat moest ik op een gegeven moment ook uitzetten. Ik heb jaren geleden al besloten dat ik niets koop dat maar 30 fps haalt. Mijn laatste console is de NGC geweest, en de Series X is dus de eerste in jaren. Puur omdat er nu weer een focus op performance ligt.
Helaas denk ik dat je uiteindelijk toch “genaaid” gaat worden. Het verleden heeft al meermaals uitgewezen dat developers liever voor mooie graphics op 30 fps gaan dan 60fps en mindere kwaliteit.

Aangezien Microsoft developers niet verplicht 60 fps te gebruiken, gaan we gewoon een herhaling van de vorige generaties krijgen.

De pc blijft de enige optie als je gewoon zelf te allen tijde de controle wil hebben over je frame rate.
Heb je de games gespeeld die ik noemde?

Horizon zero dawn of Spider-man is ook een spel dat uitmuntend met z’n 30 frames per seconde weet om te gaan.
Dat is dus dikke onzin, HZD zag er super mooi uit maar het was echt een ramp om te spelen met 30fps. Ik had liever HZD gespeeld op 60fps met wat minder pracht en praal. Over Spiderman kan ik niet oordelen want die heb ik niet gespeeld.

Mijn voorkeur gaat uit naar gameplay en 60fps dan pracht en praal en 30fps. Gelukkig is Sony daar nu ook achter en geven ze de nieuwste games een performance mode zodat de pracht en praal wat minder word en de game op 60fps kan draaien. Dan zien ze er niet zo mooi uit als met de Sony event maar dan draait de game iig wel smooth.
eerdere titels die vrijwel onspeelbaar waren.
Halo draait altijd 60 fps zelfs op de xbox one video recorder.
Nee, Halo heeft altijd op een locked 30 fps gedraaid. CoD was de serie die een target van 60 fps had, niet Halo. Dit was in ieder geval zo op de originele Xbox en de 360.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 159816 op 22 juli 2024 19:44]

Op de originele Xbox en de 360 was dat inderdaad zo. Vanaf de XB1 draaien de Halo games op 60fps. Alle Halo titels in de MCC en Halo 5 draaien op 60fps op de XB1.
Anoniem: 159816 @Caayn24 juli 2020 12:51
Ah ok, tegen die tijd was ik al druk bezig met meer dan 30 fps uit Crysis te trekken :D.
Ja bedoelde op de xbox one draaide alle halos 30.
Uit de tijd van orginele xbox en 360/ps3 tijd draaide games meestal nog onder de 30 :).
De hogere frame rate & lighting ziet er echter wel tof uit, ja helaas nog paar puntjes welke op frame drop lijken.

Het is een beetje Halo eigen.....
Maar ben het met je eens dat de textures & omgeving design van hogere kwaliteit mochten zijn, ben benieuwd in hoeverre de limitaties van voornamelijk de Xbox One meespelen, de One X zal minder het probleem zijn.

[Reactie gewijzigd door Jonathan-458 op 22 juli 2024 19:44]

Anoniem: 702616 @MazeWing23 juli 2020 19:06
De game is amper uit de nextgen console is er ook nog niet ik zou gewoon even afwachten.
Ach op elk xbox topic moet je negatief reageren, het wordt een beetje zielig zo.
Voor een shooter is voor mij graphics niet alles. CSGO, fortnite, CODMW zijn allemaal geen grafische parels. Ze zien er gewoon netjes en gelikt uit. 4k 60 fps, de paar grasprietjes boeien mij totaal niet. Wel hoe de balance is in de multiplayer modus.

Daarnaast verwachten mensen wonderen bij een nieuwe generatie en ieder keer zal het teleurstellen.
Ik ben het totaal niet met je eens!

Ik heb de beelden op 4K60FPS bekeken en ik vind het er erg goed uitzien!

Momenteel speel ik de Master Chief Collection op PC en Infinite ziet wel degelijk uit als een flinke upgrade qua graphics!
Ik ben absoluut niet onder de indruk. Dit zou zo van de Xbox one kunnen komen.
Niet zo verwonderlijk, het komt immers op de Xbox One uit..
Ik zag dezelfde kale omgevingen, klinische interieurs en character models die aardig wat detail missen.
Wat versta jij onder ''aardig wat detail missen''? Ik zie namelijk heel wat detail, een flinke upgrade aan de PBR pipeline waardoor microdetail beter uit de voeten komt.
Ook zie ik met grote regelmaat framedrops.
Op welke momenten in de trailer, en op welke resolutie speel je deze af?
Natuurlijk is gameplay alles (alhoewel die van Halo aardig gedateerd begint te worden), maar qua graphics is dit volgens mij voor iedereen 1 grote teleurstelling...
Gezien je eerste opmerking dat het zo van de XBO af kan komen durf ik dat te betwijfelen.

Zeker nu ''uncanny valley'' steeds meer een rol gaat spelen zijn graphics steeds minder significante sprongen gaan maken en is de aandacht meer verschoven naar detail. Nu vrijwel elke game een PBR pipeline heeft, is de sprong vooral merkbaar bij microdetail.
Niet zo verwonderlijk, het komt immers op de Xbox One uit..
Dat zou echt geen reden moeten zijn, zie ook mijn andere comment hierover.
Maar ik reageer op Mazewing :P

Maar oke, ga ik je reacties even na:
Er viel me wel erg veel pop-in op in het stuk dat ze lieten zien. Juist nu de Xbox Series X geadverteerd wordt als zijnde in staat enorme werelden naadloos te renderen vind ik dat opvallend.
Als het op een PC wordt gerenderd (met SSD) is dat verklaarbaar. De XSX en PS5 SSD's (Even dom gezegd) hebben een veel hogere basis en consistente throughput dan PC SSD's.

Bovendien, als ze naadloos enorme werelden wilden tonen, dan zouden ze dat wel zo hebben geadverteerd (Zoals Sony dat met Spiderman deed) of dat aangeven bij deze game.

Daarbij, pop-in heeft meer te maken met het laden van textures op middelgrote afstand dan in 1 zwik hele werelden in laden. Op die afstand valt het immers op.
Er zijn heel veel technieken om games draaibaar te maken op minder krachtige platforms zonder dat de game op het nieuwe platform daaronder moet leiden. Over de Xbox One X hoor je daarnaast ook niet: 'games zien er slechter uit omdat ze ook op de normale XO moeten draaien'.
Dat omdat de XOX tot dezelfde ''familie'' behoort als XBO. XOX titels zijn doorgaans een resolutie bump en iets betere textures, en dat wordt dan gemarket als '''geoptimaliseerd voor Xbox One X''. Microsoft staan ook niets anders toe. Nu zijn resolutie bumps vaak een aanslag op performance natuurlijk, maar een ''made for Xbox One X'' titel zou er geheid anders uitzien. Dat gebeurt nu niet, daar de game ook op Xbox One moet draaien.

Bij Halo Infinite is dat ook zo: Het is aangekondigd voor Xbox One, dus dient de game die laagste ''common denominator'' in overweging te nemen.
In de Digital Foundry review van Halo 3 laten ze bv. zien dat veel textures van de originele Halo 3 een veel hogere resolutie hadden dan wat de X360 aan kon. Ook bij Halo Reach zie je dat de originele graphics er veel beter uitzien op nieuwe hardware.
Dit heeft met de virtuele hypervisor te maken die wordt gebruikt voor deze backwards compatibility titels. Het is een wat technisch verhaal wat ik niet snel kan samen vatten, maar de hypervisor gebruikt hiervoor de originele textures die ook op de X360 disc aanwezig zijn, maar dan zonder compressie.
Voor belichting zijn er verder op dit moment volgens mij vele, schaalbare oplossingen. Kijk bv. hoe de port van Crysis op de Switch dat doet.
Dat is SVOGI, Crytek's implementatie van globale illuminatie middels een enkele bounce. Dergelijke technologie bestond domweg niet in 2007, en zou ook voor die hardware veel te zwaar zijn daar er geen DX11-equivalent API's bestonden. Op de Switch versie draait SVOGI in een erg lage resolutie (en dat is te zien) maar dat het uberhaupt werkt en desondanks zulke resultaten oplevert is dat bijzonder te noemen.
Daarnaast kan je framerates en resoluties heel snel dynamisch scalen, of checkerboard rendering gebruiken etc etc. Ik denk dat een game prima 'op de groei' gemaakt kan worden of compatible zijn met een iets ouder platform zonder dat dit ten koste moet gaan van 'next-gen' pracht en praal.
En daar komt het uncanny valley erbij kijken. Kijk eens hoe Unreal Engine 5 het nu aanpakt: Je ziet duidelijk een verschil, maar er dient ook een andere manier van belichting/rendering plaats te vinden om dat mogelijk te maken.

Halo Infinite doet dat niet, want die dient immers Xbox One te ondersteunen. Het is niet specifiek gemaakt voor Series X.
Je bent duidelijk beter thuis in de technische details dan ik, maar wat ik uit je verhaal nog niet helemaal begrijp, is waarom het niet mogelijk zou zijn om een game specifiek te ontwikkelen voor de XSX en vervolgens voor de originele XO of XOX assets, belichting, resolutie en framerate terug te schalen. Op de PC draait een game, ontwikkeld met de RTX 2080 Ti in het achterhoofd, toch ook prima op een GTX 1060 of GTX 980 maar dan op lagere settings en met lagere resolutie/framerate?

Wat ik wel begrijp is dat bepaalde nieuwe features van een API niet op de oude machines beschikbaar zijn, maar dat is iets wat op PCs toch ook speelt met oudere versus nieuwere GPUs (waar nog véél meer verschil is dan tussen consoles). Waarom zou dit op PC geen probleem opleveren maar op consoles wel?
Je bent duidelijk beter thuis in de technische details dan ik, maar wat ik uit je verhaal nog niet helemaal begrijp, is waarom het niet mogelijk zou zijn om een game specifiek te ontwikkelen voor de XSX en vervolgens voor de originele XO of XOX assets, belichting, resolutie en framerate terug te schalen.
Het zit in het woordje specifiek. Je kan weliswaar een game maken voor XSX en deze terugschalen naar XBO, maar dan wordt de hardware niet specifiek benut (op maat gemaakt). Voor Infinite is altijd aangegeven dat deze voor Xbox One en Series X zal verschijnen. Er wordt dus niet van de Series X uitgegaan als laagste entry waarvoor ontwikkeld dient te worden, maar Xbox One. Op basis van die laagste entry wordt de Series X versie gemaakt. Die zal dan uiteraard hogere resoluties hebben, betere texturen, maar is niet specifiek voor de Series X gemaakt.

Toch vind ik Infinite er, ivm Guardians, wel stukken beter uit zien. De PBR pijplijn ziet er een stuk robuster uit. Materialen zien er natuurlijker uit.
Op de PC draait een game, ontwikkeld met de RTX 2080 Ti in het achterhoofd, toch ook prima op een GTX 1060 of GTX 980 maar dan op lagere settings en met lagere resolutie/framerate?
Dat wordt ook zeker gedaan, maar er wordt altijd uitgegaan van de laagste standaard waarop de game soepel moet draaien. In dit geval de Xbox One. Je ziet daarom ook dat PS4/XBO multiplatform titels vooral verschillen in resolutie: 1080p om 900p. Dat is het makkelijkst voor de ontwikkelaar om aan te houden.
Wat ik wel begrijp is dat bepaalde nieuwe features van een API niet op de oude machines beschikbaar zijn, maar dat is iets wat op PCs toch ook speelt met oudere versus nieuwere GPUs (waar nog véél meer verschil is dan tussen consoles). Waarom zou dit op PC geen probleem opleveren maar op consoles wel?
Voor Infinite kunnen we erbij bedenken dat de game al enige tijd in productie is. Misschien wel al voor de XSX hardware uberhaupt bestond. 343 zal gerust op de achtergrond wel weten dat Microsoft aan een nieuwe console werkt, maar met welke specificaties, en hoe krachtig wordt deze?

Om te illustreren: Killzone: Shadow Fall werd destijds gemaakt voor een PS4 met 4 GB GDDR5. De uiteindelijke PS4 verscheepte met 8 GB GDDR5 en was pas laat in het ontwikkelproces bekend geworden. Launch titels halen sowieso nooit het onderste uit de kan uit een nieuwe console, dat zie je nu wel met games als Ghost of Tsushima of TLOU2. Zij verschijnen pas tegen het einde van de generatie, en zien er dan ook een stuk beter uit dan de meest launch titels (The Order: 1886 nagelaten).
Ten eerste, het is nog in development. Ze gebruiken een nieuwe engine, dus er word zoiezo aan gesleuteld.

Ten tweede: het is een stijl keuze. Het probleem dat de nieuwe halo games hadden is dat de graphics te high Def was enzo. Je kon de enemies niet zien want ze blende recht in de achtergrond. Voor deze game hebben ze ervoor gezorgd dat de kleuren van de enemies poppen en ze goed van de achtergrond komen.

Ik snap deze critici allemaal niet.
Ik vind het er wel redelijk uit zien, het lijkt nog niet super next-gen, maar daar lijkt deze generatie toch niet echt van te zijn. Het is meer van de superkorte (of geen) laadtijden, dus ik heb goede hoop op een toffe open wereld. Het lijkt supersoepel te spelen, het is heel herkenbaar Halo. Fijn om de gewone Covenant weer te zien en de nieuwe Brutes lijken een soort Covenant variant van de ODST, heel vet. Het doet me een beetje denken aan Reach (en dat is een pluspunt).
Gameplay van Halo gedateerd vind ik juist niet, if it isn't broken, don't fix it. Kleine veranderingen zijn welkom, geen grote veranderingen.

Als ik een minpuntje mocht noemen is dat ze de settings op Legendary hadden moeten zetten ;) Want wie speelt er nou op Normal?
Ook zeer teleurgesteld in deze gameplay trailer. Had er hoge verwachtingen van maar ziet eruit als een current gen game, met houterige animaties, matige graphics en standaard gunplay.
Eens. De depth of field zag er wel goed uit, maar voor de rest was dit heel erg current gen.
Kijk eens hoe statisch de wereld is: de bomen, het gras, de belichting...
Los van de graphics, framerate etc. wat ik hieronder lees: wat een sfeerloze bedoeling.

Zoals half life je beet kon pakken qua sfeer, zie je hier alleen maar een ongeïnspireerde suffe omgeving.

Niks engs of beklemmends, verrassends: emotieloos.
Leuke gameplay, geeft een goede indruk van het spel. De grappling hook vind ik zelf als die hard Halo fan niet echt bij the Chief passen, maar misschien moet ik er nog aan wennen. Ik mis ook de story line waarom dit er ineens is, hopelijk zit dat er wel in.

Verder vond ik vooral de map interessant, die je als speler kunt oproepen om waypoints etc. te plaatsen. Het lijkt er bijna op dat het wellicht wel eens (deels) open world gameplay bevat, waarbij je zelf de volgorde van je subdoelen kunt bepalen?

Helaas voor mij niet echt goosebumps bij de opening en closing scenes, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het verhaal ook een beetje kwijt ben. Dat wordt toch maar weer eens de storyline van alle games, vooral de laatste twee, opnieuw spelen om er weer lekker in te komen.
Miste inderdaad de goosebumps. Ik hoop dat ze niet vergeten dat Halo het ook moet hebben van mooie sfeer momenten. Bv een rit in een warthog door een mooi landschap heen, met in de verte enorme mysterieuze structuren met gewoon mooie muziek erbij, zonder dat je meteen hoeft te schieten.

[Reactie gewijzigd door Atmosfeer op 22 juli 2024 19:44]

De stijl en gameplay is prima (lekker ouderwets Halo) maar de graphics zijn inderdaad zeer matig voor een IP die zo belangrijk was voor de groei en geschiedenis van de Xbox. Dat vind ik erg jammer. Hopelijk wordt het goedgemaakt door oa enorme gevechten met meerdere tanks en warthogs tegelijk.
Anoniem: 702616 23 juli 2020 19:15
Zelf kreeg ik even de oldschool feeling terug, zelfs de graphics vind ik heel mooi en het word zelfs beter dan dit dus ik ben zeer benieuwd naar het totaal plaatje van de game.
Dat ziet er best gaaf uit, een game waar ik nu een Xbox One X voor heb gekocht :D En met de gratis upgrade naar de Series X er meteen klaar voor als ik die ooit koop.
Mijn laatste beetje Halo-Hart is zojuist gestorven. Wat een ongeinspireerde teringzooi, sorry dat ik het zeg. Die grapplehook en fusion coil gooien, hallo Crysis. Waar komen al deze nieuwe wapens ineens vandaan? De Mangler is gewoon de Mauler van halo 3, daar was niks mis mee. En die shotgun, een G803 Bloodhound??? Waar komen deze debiele namen ineens vandaan. Shotgun is een shotgun, is altijd zo geweest in Halo.

Deze eerste missie die ze hier tonen heeft NIKS pakkends. Explosies zijn misschien grafisch iets toffer dan voorheen maar overheersen alles. Ook de muziek is verre van geweldig, geen enkel moment een kippenvel gevoel gehad en ik krijg dit normaal heel snel.

Ongelofelijk dat ze ook maar een seconde geclaimed hebben dat ze "terug naar de oldschool halo 3 feel" gingen.

Ik had weinig verwachtingen en ik ben toch teleurgesteld. Het zal vast een toffe game worden maar ze hadden bijna net zo goed Halo uit de titel weg kunnen laten. (En als btw die monoloog van de bad guy aan het einde verwijst naar het feit dat Master Chief doodgaat. En dit dus dan de laatste game in de serie is, of in ieder geval voor 117. Is dit echt een natte scheet van een nekschot voor deze serie.)
Het ziet er nogal gedateerd uit zowel grafisch als qua gameplay. Het ziet er gewoon uit als meer Halo, hopelijk voegen ze nog wat spannends of vernieuwends toe.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.