Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Halo Infinite-multiplayerbèta bevat bestanden met spoilers uit singleplayer

Ontwikkelaar 343 Industries waarschuwt dat er spoilers uit de singleplayercampagne van Halo Infinite rondgaan. De eerste multiplayerbèta van de game, die op donderdag van start ging, bevatte onbedoeld een aantal gamebestanden met spoilers uit de campagne.

De creative director van Halo Infinite, Joseph Staten, bevestigt op Twitter dat 343 Industries per ongeluk een 'klein aantal Halo Infinite-bestanden uit de campagne' uitlekte via de eerste Technical Preview. Gebruikers hebben die gamebestanden vervolgens gevonden. Staten waarschuwt dat de spoilers inmiddels online rondgaan.

"Dit soort leaks zijn pijnlijk voor het ontwikkelteam en kunnen de campagne-ervaring voor iedereen verpesten", vervolgt Staten op Twitter. "Dus houd je ogen alsjeblieft open voor spoilers en verspreid ze niet als je ze tegenkomt."

Een andere 343 Industries-medewerker raadt gebruikers aan om mute words aan te maken op Twitter, waarmee gebruikers automatisch tweets kunnen wegfilteren wanneer ze sleutelwoorden zoals 'Halo Infinite' of 'Master Chief' bevatten. Gebruikers kunnen dat doen in de Twitter-instellingen onder 'privacy en veiligheid'.

The Verge schrijft dat onder andere een plaintext dump rondgaat, met 800 regels tekst uit de singleplayercampagne van de komende shooter. De website schrijft dat die tekstregels onder andere objectives uit de singleplayer omschrijven, naast enkele beschrijvingen van de plot, tot aan het einde van het verhaal. De leak zou in ieder geval een plottwist bevatten.

Halo Infinite verschijnt rond de feestdagen voor Xbox One, Xbox Series X/S en pc. Afgelopen donderdag ging de eerste Technical Preview van het spel live, waarin spelers het kunnen opnemen tegen computergestuurde bots. In diezelfde preview zaten de spelbestanden met spoilers.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Daan van Monsjou

Nieuwsposter

01-08-2021 • 10:25

39 Linkedin

Reacties (39)

Wijzig sortering
Een andere 343 Industries-medewerker om mute words aan te maken op Twitter
Daar zal het markering team niet blij mee zijn 8)7

Zelf blijf in van mening dat als een verhaal niet leuk is dankzij 'spoilers', dat het gewoon geen goed verhaal is. Een goed verhaal kun je waarderen, ook al weet je hoe het af loopt, en deze hele anti-spoiler cultuur is er vooral om de invloed van reviewers in te perken.
Dus als jij weet hoe een boek afloopt voor je het gelezen hebt maakt t jou niets uit?
Ligt er aan welke boeken. Hunger games heb ik gelezen na de films. Ook zo bij harry potter.

Zelde geld voor manga en anime. Manga loopt vaak voor op anime. Toch vind ik de anime geweldig.

[Reactie gewijzigd door MissMe NL op 1 augustus 2021 10:53]

Maar het wil niet zeggen dat de afloop van een film of anime hetzelfde is als de boeken. Soms passen ze e.e.a. aan om het cinematischer te maken t.o.v. de boeken.
Maar liever heb ik ook geen spoilers hoor hahaha. En klopt wat je zegt.
Mee eens: ik heb ook liever geen spoilers.
Dus jij hebt nog nooit een film 2x gekeken ook al wist je hoe t afliep?

Shutter Island wist ik hoe t afliep voor ik t keek, maar vindt t nog steeds een geweldige film
The Game ook leuk en daar wist ik ook hoe t afliep.

Neemt niet weg dat de eerste keer zonder spoilers nog beter zou zijn, maar Eonfge's punt dat een goed verhaal goed blijft ondanks spoilers ben ik t zeker mee eens
Zelf nooit een film een tweede keer gekeken als ik me het verhaal nog herinner. Aan de andere kant kan m'n partner dezelfde film meerdere keren in één week kijken. Ik kijk express enkel de eerste helft van de trailers en stop trailers te kijken van een film zodra ik beslis dat ik een film zou willen zien. M'n partner kijkt iedere trailer die er uit komt. Punt is: het is gewoon super persoonlijk tot in welke mate mensen een nieuw verhaal waarderen.
Er was een tijdje terug juist een onderzoek gedaan waar uit bleek dat spoilers het genot van een verhaal vergroot omdat de lezer/kijker zich verheugt op het moment dat anders een verrassing zou zijn.
Yep, k vind het hele "spoil me niet" gedoe onzin.

[Reactie gewijzigd door Advanced03 op 2 augustus 2021 13:38]

Ik ben dat niet geheel met je eens. Ik weet even geen game-voorbeelden maar neem bijvoorbeeld de film 'the ususal suspects'. Het blijft ook bij herhaaldelijk kijken een onderhoudende film maar de allereerste keer dat het plot zich openbaart is het meest bijzonder. Ik denk toch dat de film anders beleefd wordt wanneer je van tevoren al weet wie Keyser Söze is.
Precies dit, net als de six sense. De eerste keer kijken is het echt bijzonder. Ik vind het jammer dat sommige mensen Het leuk vinden om te spoilen. Maarja alles voor de kliks.
Heavy Rain is toch wel een goed gamevoorbeeld denk ik. ;] Detective shit, leuk als je al weet wie de culprit is. :D
Ik denk dat het in sommige gevallen zelfs nog leuker kan zijn om al wat meer te weten van het verhaal of een plot twist, dan kun je op zoek gaan naar de hints en details. Context en hoe een spoiler gebracht wordt is in deze wel belangrijk, want het kan makkelijk de andere kant op slaan (zie: The Last of Us: Part II).

Desalniettemin is dit erg zuur voor 343, maar ook wel een beetje dom. Want wat hebben singleplayer-gerelateerde bestanden te zoeken in een multiplayer test. Ik kan zelf best genieten van Halo en ook wel van het verhaal, maar het is voor mij geen dealbreaker als ik onverhoopt tegen een spoiler aan loop. Ik hoop dat de echte fans ze zoveel mogelijk weten te vermijden.
Ik denk dat het in sommige gevallen zelfs nog leuker kan zijn om al wat meer te weten van het verhaal of een plot twist, dan kun je op zoek gaan naar de hints en details.
Of gewoon om te zien of het wat voor je is. Ik bedoel: soms zijn beschrijvingen van films of series erg vaag en/of algemeen en weet je niet zeker of het wel wilt zien. Een stukje van het verhaal lezen kan dan heel erg helpen om te bepalen of het je aantrekt of niet.
Onzin, de mysterie is de helft van een goed verhaal. Ik kijk ook echt nooit een serie/film overnieuw, vind ik enorm saai.

Jammer van al dat gedatamine tegenwoordig. Zelfs in games als WoW wist ik als raider in classic of tbc niet waar ik aan toe was, was wachten op een cinematic/extra text/boss speech als ze een tier eindboss voor het eerst killde. Nu staan alle cinematics / hidden ending allemaal direct online, gaap.
Ja maar toch is het anders. Tweakers helpt daar helaas ook nog eens aan mee ook.
De leak zou in ieder geval een plottwist bevatten.
Lekker dan. Als ie dan komt is het “ah dat is m” ipv “HEH 😱 WTF OMG MINDF*CK”.
Een plottwist is in mijn ogen echt geen spoiler. Elk verhaal heeft wel een plottwist of twee ingebouwd zitten (als het er niet meer zijn) tegenwoordig. Er zullen vast uitzonderingen zijn, maar dat er een plottwist in een verhaal zit, is geen spoiler.
Stel je het volgende voor: Je leest een boek en je bent halverwege. Ondertussen heb je je gigantisch ingeleefd in het leven van de hoofdrolspeler en je hoopt nog vele boeken mee te kunnen leven. Echter lees je 's avonds op Twitter iemand die het einde spoilt en vertelt dat de hoofdrolspeler vermoord wordt om reden X en Y; ga jij dan nog met plezier de rest van het boek lezen, wetende dat de persoon waar jij je zo mee verbonden hebt, vermoord wordt?

Het ligt echt niet zo simpel als "dan is het verhaal niet goed".
Hopelijk als je een controller connect op pc kom je in een console poule. Zou anders toch erg oneerlijk zijn.
Een controller aansluiten, vervolgens spelen met keyboard+muis eenmaal in een potje? Veel te makkelijke omweg.

Nee, beter van niet.
Dan krijg je een pop up dat je controller moet gebruiken. Als je toetsenbord/muis gebruikt. Prima op te lossen hoor.
In bijvoorbeeld Warzone moet je een harde keuze maken tussen tb en muis of controller en kan dat mid game niet switchen de controles werken dan gewoon niet.
Dat was volgens mij ook de bedoeling echter is deze tech preview zo goed geoptimaliseerd voor controllers dat ik twijfel of m&K echt een voordeel is… Beiden geprobeerd en heb nog geen voorkeur…
Voor precisie schoten zal muis altijd beter zijn. En voor close combat controller. Tenminste dat is mijn ervaring altijd geweest met halo.
Maar wat voor zin heeft het om dit te delen op Twitter? Ik snap de achterliggende gedachte niet. Wil je dan dat mensen het verhaal van te voren weten? Wat is het doel? Laat mensen gewoon het verhaal ervaren zoals het bedoeld is en deel geen spoilers.

Ik ben van mening dat Twitter of een ander platform gewoon moet ingrijpen en de posts moet verwijderen.
Je zal verbaast zijn wat mensen doen om voor vijf minuten beroemd te zijn op internet.

Kijk naar de periode voor de launch van de huidige consoles waar er een bizarre hoeveelheid mensen zich voor deed als "insider".

Aan de andere kant is het niet slim dat 343i singleplayer content in deze build liet zitten. Maar dan is de vraag hoeveel tijd kost het om het eruit te slopen.

[Reactie gewijzigd door Caayn op 1 augustus 2021 11:04]

Aan de andere kant is het niet slim dat 343i singleplayer content in deze build liet zitten. Maar dan is de vraag hoeveel tijd kost het om het eruit te slopen.
Omdat dit aandacht oplevert bij de media. Zou mij niet verbazen als eea "gevonden" is door een influencer / content creator. Het is echt vanuit het boekje in elk geval. ;) Net als dat veel leaks (zoals je ook ziet bij o.a. Battlefield en Destiny ziet) dat het altijd dat soort lui zijn die met dergelijke zaken op de proppen komen.
Ik ben van mening dat Twitter of een ander platform gewoon moet ingrijpen en de posts moet verwijderen.
Waarom? Als iemand dit online zet, moet diegene dat zelf weten, het overtreed ook niets... Daarnaast zal mij het echt niet verbazen als er opzet in het spel is; het levert gratis aandacht op.

Verder op zich wel ironisch wat je zegt; wil je bijvoorbeeld bepaalde nieuwsartikelen niet zien, bijvoorbeeld alhier, dan roept men 'dan moet je het niet lezen', maar zoals met dit gebeuren, moet er opeens ingegrepen worden? Beetje gek, toch?
Verder op zich wel ironisch wat je zegt; wil je bijvoorbeeld bepaalde nieuwsartikelen niet zien, bijvoorbeeld alhier, dan roept men 'dan moet je het niet lezen', maar zoals met dit gebeuren, moet er opeens ingegrepen worden? Beetje gek, toch?
Nee hoor is niet gek, omdat je spoilers ook onbewust kan lezen. Dat is ook de hele reden waarom er spoiler tags zijn op tweakers zodat je dit niet onbewust kan lezen.

Daarnaast haal je er ook iets bij wat een hele andere context heeft. Het niet lezen van nieuws ging over nieuwsberichten hier op Tweakers. Nieuws kan je overslaan door alleen de header te lezen en dan het bericht verder niet te lezen. Een spoiler kan je heel gemakkelijk per ongeluk lezen, omdat het op Twitter gedeeld wordt. En dan heb je geen header of inleidende tekst door de beperkte ruimte. (zoals hij gaat dood op het einde, of die is de dader etc)
Daarnaast zal mij het echt niet verbazen als er opzet in het spel is; het levert gratis aandacht op.
Is wel wat rigoureus voor een game die 500 miljoen heeft gekost. Microsoft heeft genoeg middelen om de game op een andere manier ge promoten.

[Reactie gewijzigd door Ghost babel op 2 augustus 2021 08:15]

Is wel wat rigoureus voor een game die 500 miljoen heeft gekost. Microsoft heeft genoeg middelen om de game op een andere manier ge promoten.
Tja, EA/DICE (Battlefield) en Bungie (Destiny) hebben ook geld zat. Toch zie je ook daar regelmatig leaks en dat (toevallig via influencers / content creators) bepaalde zaken naar buiten komen. Onder andere (zoals in Destiny en voormalig Halo ontwikkelaar) over de story bijvoorbeeld. Dus nee, dit is ook hoe marketing werkt tegenwoordig.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 2 augustus 2021 09:22]

Dat is alsnog wel een andere verhaal door een heel klein onderdeel te spoilen dan het complete verhaal wat hier is gebeurt. Dit is echt geen bewuste spoiler geweest.
Tja, alles bij elkaar wat steeds uitkomt als leaks, vormen natuurlijk wel uiteindelijk ook een grote hoop. Wat dat betreft maakt dat geen verschil; uiteindelijk is er best een flinke hoop bij Destiny wel gespoiled en hoef je het dus ook bijna niet meer te spelen. Hoe dan ook, links- of rechtsom doet het behoorlijk af aan de ervaring.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 2 augustus 2021 10:01]

Los van de vermakelijke discussies hier of het wel/niet spoilers zijn ...

Ik wil dat het hele spel een verassing voor mij blijft en blijf ver weg van spoilers (toegegeven... had beter ook niet op dit artikel kunnen klikken).

[Reactie gewijzigd door 2green op 1 augustus 2021 12:11]

Verbazingwekkend, “tripple A” game en dan nog steeds zulke slordige foutjes.

The Sixth Sense kijkt toch heel anders als je het einde al kent :P
Dat maakt dat soort films altijd erg leuk, net als Memento… veel van dit soort films maken ze niet meer helaas (of ik ben te mainstream gaan kijken)
"Dit soort leaks zijn pijnlijk voor het ontwikkelteam en kunnen de campagne-ervaring voor iedereen verpesten", vervolgt Staten op Twitter. "Dus houd je ogen alsjeblieft open voor spoilers..”

Je kan beter je ogen gesloten houden voor de spoilers als je ze niet wilt zien.