Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

343 Industries stelt co-opmodus voor Halo Infnite-campagne verder uit

De co-opmodus voor de campagne van Halo Infinite zal op 3 mei niet beschikbaar zijn als onderdeel van de Season 2-update. Ontwikkelaar 343 Industries zegt nu dat de modus 'later in het seizoen' naar de game komt. Dat seizoen loopt tot begin augustus.

Het is nog niet duidelijk wanneer de co-opmodus beschikbaar is. 343 Industries zei eerder dat die samen met de Season 2-update zou verschijnen, maar dat is nu uitgesteld. "We streven ernaar om later in het seizoen co-op uit te brengen", aldus de studio.

Volgens de ontwikkelaars kost het meer tijd om een 'complete co-opervaring' voor vier spelers in de 'enorme, wijde open wereld' van Halo Infinite te maken. Ook krijgt de game een splitscreenmodus op alle Xbox-consoles en volgens de studio zorgt dat ook voor 'enkele grote uitdagingen', die meer tijd kosten om op te lossen.

343 Industries zet uiteen waar het de afgelopen tijd aan heeft gewerkt en somt de prioriteiten als volgt op: het aanpakken van kritieke problemen, het leveren van de inhoud voor Season 2 en het werken aan co-op, en de Forge-modus en Season 3.

De Forge-modus staat volgens de ontwikkelaar nog altijd op de planning voor een release samen met de start van het derde seizoen. Een groep community creators test deze modus al waarin spelers nieuwe spelmodi kunnen maken. Op korte termijn blijft 343 Industries besloten tests uitvoeren met Forge, in voorbereiding op publieke tests later dit jaar.

Conceptafbeelding van twee 'Lone Wolves' die in Season 2 naar Halo Infnite komen

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

07-03-2022 • 07:43

57 Linkedin

Reacties (57)

Wijzig sortering
Games beginnen haast lootboxes te worden.

Je koopt er een maar of je daadwerkelijk krijgt wat ze beloven dat is maar afwachten.

Koop zeer zelden nog een game op de dag van release en pre-order al helemaal niet. En dit is dus een van de zovele redenen waarom.
In dit geval is het geen "of" maar "wanneer". Ik kan me niet voorstellen dat Microsoft het zo ver laat komen dat de beloofde co-op modus er helemaal niet komt.
Maar er is toch nog wel het nodige niet af. De Warzone modus als in Halo 5 zou ook nog moeten komen, voor mij de reden om Halo MP te gaan spelen.
Sterk overdreven.

Halo Infinite is een complete game. Dat er een paar features missen die in de vorige versies wel zaten is niet een deal-breaker; de game is prima speelbaar (SP en MP)

Daarnaast kan je voor 1 euro Gamepass aanschaffen en de game een maand spelen.

[Reactie gewijzigd door Ricepuppet op 7 maart 2022 08:17]

Dat is dus het probleem en verkeerde gedachte gang. Gamepass wordt teveel gebruikt als excuus dat games een "pass" krijgen om niet "compleet" te hoeven zijn. Zelfs de singleplayer voelde totaal niet af en voelde eerder alsof ik een beta speelde. Na het afronden van de story dacht ik van "was dit het, en heeft dit spel serieus tienen gehad?".

Velen gaan games anders zien dan wanneer je daadwerkelijk een bedrag ervoor neerlegt. Persoonlijk betaal ik nog steeds liever voor games die ik daadwerkelijk wil spelen.
Halo Infinite heb ik de SP van uitgespeeld (speel geen MP games) en daar was ik weer klaar mee. Ik had het fijn gevonden als de game de co-op optie vanaf dag 1 had gehad maar geduld is een schone zaak.
Als Halo Infinite niet in Gamepass zat, was dit totaal anders geweest en had Infinite ook hele andere review scores gekregen dan wat het nu heeft gehad. Naar mijn mening is deze laatste Halo compleet overrated.

[Reactie gewijzigd door Recon24 op 7 maart 2022 09:40]

Ik weet niet welk spel jij gespeeld hebt, maar de single player voelde voor mij wel als een complete en goed afgewerkte ervaring. Het verhaal is natuurlijk nog niet afgelopen, maar daar maakten Halo 2, 4 en 5 zich ook schuldig aan. Ik durf zelfs te stellen dat Infinite meer "closure" biedt dan die games.

Het liefst had ik natuurlijk ook op dag één de optie tot co-op gehad, maar nu heb ik een mooi excuus om het spel nogmaals te spelen als het uiteindelijk wordt toegevoegd.
Ieder zijn eigen mening. Deze Halo was met alle bombarie aangekondigd en kwam nog steeds uit als een halfbaked game die alleen qua gameplay goed in elkaar zat, maar voor de rest was het best een teleurstellend geval (een singleplayer die je gewoon weer vergeet). Als dit geen Gamepass game was, dan had het 100% zeker hardere klappen gehad, maar Gamepass heeft er wel degelijk voor gezorgd dat men het maar voor lief nam "omdat je toch niet ervoor hoeft te betalen, dus ach".
Hij was heel meh. Vorige delen waren beter.

[Reactie gewijzigd door jaaoie17 op 7 maart 2022 17:31]

De single player niet goed vinden is wel even iets anders dan beweren dat hij 'niet af' is, hè. Laten we wel reëel blijven. Wat ik me vooral herinner van de aanloop naar de release is een grote hoeveelheid slechte publiciteit en juist dat niemand nog in de game geloofde. Het is geen klassieker maar wel een betere single player Halo dan 4 en 5. De gameplay hebben ze nu eindelijk goed voor elkaar en ook broodnodige updates gegeven die goed werken, dus ik vind persoonlijk de negativiteit nogal overdreven.
Ik vond hem ook prima. Ik weet niet precies wat je van Halo verwacht als dit het niet is.
Een spel zoals Halo 1, 2, 3 en Reach.
Ik weet niet welke Gamepass jij hebt, maar volgens mij is er maar een. En die Gamepass heeft een flinke catalogus met 'afgeronde' AAA en indie games waar iedereen wat uit kan kiezen (er is serieus genoeg keuze en voor ieder wat wils ~ het bekende 'Netflix heeft niks voor mij!' probleem)

Het is ook niet alsof Gamepass gratis is; via de officiele weg betaal je 13 euro per maand en daarmee ondersteun je developers en Microsoft, inclusief alle updates die daarbij horen per game.

Persoonlijk ben ik blij dat, als een game niet helemaal correct functioneert 'bijgeschaafd' word. In de jaren '80 tot '00 kon je dat wel vergeten; je kocht een game en je zat met alle fouten.

Games zijn complex geworden in hun structuur en een mega business. Dat daar fouten tussen zitten is tegenwoordig onoverkomelijk.

Verder heb ik niks verklaard over wat ik van Halo Infinite vond; dat is - in mijn ogen - irrelevant voor het topic. Maar; ik ben het met je eens dat Halo Infinite niet de beste Halo was.
Zelfde gamepass, alleen staat dit geheel los van het Halo verhaal en ook zeker wel het excuus dat men vaak maakt.

"Je hoeft geen 70 euro te betalen, dus ach als het niks is, dan pleur ik het weer van mijn SSD". Ik heb echt wel door dat mensen veel minder waarde hechten aan games op Gamepass, maar het vreemd beginnen te vinden dat mensen geld willen neerleggen voor games. Ik zeg niet dat er geen kwaliteit te vinden is op Gamepass, maar het gaat erom hoe veel mensen er naar kijken.
Wat maakte het volgens jou bijna tot een beta? Ik vond het duidelijk gewoon een complete game. Zeker geen perfecte scores waard, maar daarom nog geen incomplete game. Die scores worden verkocht, dat weten we ondertussen wel.
Maar stel dat die niet op gamepass had gestaan en je er ~70 euro voor betaald had?
Ik merk bij mijzelf met streaming diensten en nu ook game abbo's dat ik een stuk minder kritisch geworden ben mbt de kwaliteit van content. "Ja het is niet goed, maar het zit toch in het pakket". het begint zo een beetje filler content te worden.
'whataboutism'.

Het is dus niet zo. Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor je aankopen/keuzes. De 1 euro Gamepass deal is een goed uitgangspunt om te kijken of een game - die in de catalogus zit - het voor jou waard is.

Daarentegen werkt het bij mij juist andersom; door Gamepass ben ik kritischer geworden. Veel games wilde ik al jaren spelen; getest via Gamepass en blij dat ik er nooit het volle bedrag voor heb betaald.

Halo Infinite heb ik de SP van uitgespeeld (speel geen MP games) en daar was ik weer klaar mee. Ik had het fijn gevonden als de game de co-op optie vanaf dag 1 had gehad maar geduld is een schone zaak.
Je doet nu overkomen alsof men iedere keer de Gamepass voor 1 euro kan activeren. Wat als iemand die deal al verbruikt heeft?

[Reactie gewijzigd door crobo op 7 maart 2022 17:04]

Dankzij internet is het anno 2022 makkelijk om te weten of een game aan je wensen voldoet voordat je deze aanschaft.

Dat was wel even anders ~20-~30 jaar geleden.
Naja, het is gewoon een gratis update natuurlijk dus de lootbox vergelijking gaat niet op.

Het is wel erg jammer dat games tegenwoordig steeds vaker incompleet zijn, en grote features pas maanden na release toevoegen. Updates doen we natuurlijk al tientallen jaren maar ik krijg steeds meer het gevoel dat je bij launch een inferieure versie speelt.
toepasselijk dat de game studio 343 industries heet. ze delen de naam met een karakter in de game dat ook de speler meerdere malen verraad

tot nu toe zijn ze nog niet capabel gebleken. ze hadden nooit voor een open world moeten gaan.

en met 5 maps voor multiplayer vraag ik mij af welke staat de game was voor een jaar uitstel.

het enige dat zonder problemen werkt is de store.
Nou, nou dat is ook weer wat overdreven. De single player zit verder goed in elkaar, ook in een open world. Niet cabapel is echt te sterk aangezet.

De MP mist content, dat ben ik met je eens. De gameplay is goed op orde maar het lijkt nu ergens te stokken.
De single player heeft bijna geen content
Elke base is een copy paste
Verzamel x zaken
Side missions zijn copy paste
Grote gebeurtenissen gedelegeerd tot audiologs of een gesprek tussen 2 vijanden.

Wide as an ocean deep as a puddle

Gameplay is het enige wat deze game enigzins de honeymoon phase heeft doen laten overleven.
Noem 1 open world FPS game waar dit niet bij is. Dit is een beetje het manco van open world games tegenwoordig, maar dat is dus niet alleen het probleem van 343. Dit gegeven maakt ze niet meer of minder capabel dan pak hem beetje Ubi.

[Reactie gewijzigd door FrankoNL op 7 maart 2022 12:50]

omdat Ubisoft puin verkoopt geeft dit 343 geen vrijbrief om hetzelfde te doen. ze zijn dan beiden niet capabel.

open world games zijn gewoon ruk, daar zal mijn bias in liggen.
*Kuch* Elden Ring *kuch* , GTA 5 , Red dead redemption...
Het ontbreken van een onderdeel 'verraad' noemen :+ Tuurlijk had het geen open world moeten zijn, maar dàt kunnen ze nú toch niet meer veranderen? Ze moeten die co-op werkend krijgen in de open wereld en dat dat langer duurt is jammer ja maar daarmee hebben ze jouw toch niet verraden?
Jammer, het zijn toffe features (vooral split-screen). Ik denk alleen dat ze een beetje het momentum kwijt zijn. Een hoop extra maps in multiplayer is ook gewenst denk ik.
Veel had misschien al in de originele game moeten zitten.
Die extra maps zijn ook echt hard nodig, alleen lijkt het erop dat er tot nu toe maar 2 bevestigd zijn, zie blog op Halo Waypoint. Dat vind ik echt een dikke misser. 1 voor BTB en 1 arena map, geloof het bijna niet....
Het probleem zal wel zijn dat de game ook speelbaar moet blijven op de Xbox One, ik kan me voorstellen dat die console moeite heeft met een open wereld waar vier spelers alle kanten op kunnen.
Ik denk dat het wel tijd word dat game ontwikkelaars ophouden met alle features ook op oude consoles te willen brengen. Je kan beter een versie met iets minder features goed maken voor de oudere console, dan maar hetzelfde willen doen op die zwakkere computers, of de versie op de sterkere computers zwak houden om die kleine broertjes mee te laten komen.

Cyberpunk 2077 was zo'n voorbeeld waarbij ze de oude consols gelijk hadden moeten laten liggen, of de release daarop moeten uitstellen. En dit is weer zoiets. Als splitscreen niet meer gaat op de oude, dan krijgt die toch gewoon die feature niet, en de nieuwe wel. Uiteraard zijn er dan wat mensen pissig, maar het is dan wel duidelijk waarom ze het niet hebben: omdat hun console niet krachtig genoeg is. Nu heeft niemand het, ook de mensen wiens console krachtig genoeg is...
Cyberpunk 2077 is helemaal een geval apart, hier heeft de ontwikkelaar helemaal de bal laten vallen. Origineel is CP2077 namelijk ontwikkeld voor XBOX One, PS4 en Pc. Men heeft alleen op het laatste moment de afslag next-gen gemaakt. Dit had men beter niet kunnen doen, maar eerst voor de door mij eerder genoemde drie kunnen releasen en pas daarna een gen-update naar XBOX series, PS5 en Pc. Daarnaast zijn heel veel zaken beloofd die nu nog altijd niet aanwezig zijn in betreffende game.
Als een grote Halo fan is dit allemaal zo teleurstellend.

En dan hebben ze aangekondigd dat er 2 nieuwe multiplayer levels bijkomen: 1 voor arena, 1 voor big team battle.

Voor een live service game is er toch heel weinig service.
Dit is de eerste halo die ik tijdens de campaign gestopt ben. Tijdens een boss battle met een elite die ik niet doodkreeg.

Normaal elke halo met een vriend co-op gespeeld, het is toch anders in je eentje.
Ook de open wereld doet mij helemaal niets.

Echt heel jammer dit.
Ik hoop dat splitscreen co-op snel komt. Ik ben nu samen met mijn broertje Halo The Master Chief Collection aan het spelen en we hebben net Halo 3 uitgespeeld in splitscreen co-op. Daarna moeten we alleen nog Halo 3 ODST, Halo 4 en Halo 5.
We moeten dus die 3 games dus niet te snel uitspelen. :P
We willen Halo Infinite namelijk ook graag in splitscreen co-op spelen. We zullen voorlopig nog even geduld moeten hebben als ik het zo lees en onze tijd nemen voor bovengenoemde games.
Ach ja, misschien Halo Wars dan ook maar eens proberen alhoewel zowel ik als mijn broertje geen fan zijn van strategy games.
Ter info volgens mij had Halo 5 helaas geen split screen co-op alleen maar online co-op
Klopt, daar ben ik van op de hoogte, maar bedankt voor de heads up. :)
"Ook krijgt game een splitscreenmodus op alle Xbox-consoles"
Wel jammer dat dit nu weer een Xbox-exclusive feature word.
Ik heb wat multiplayer potjes gespeeld op Steam en keek uit naar de single player campaign.
Maar zonder local splitscreen (= fun in de woonkamer), laat ik 'm lekker links liggen.
Er zijn maar weinig mensen die hun PC in de woonkamer hebben, dus op zich wel logisch dat ze geen splitscreen voor PC ontwikkelen.
Begrijp niet zo goed waarom er geregeld uitstel wordt aangekondigd voor deze game. En als je dat dan een paar keer meegemaakt hebt als project manager, dan wacht je vervolgens toch met aankondigen tot een week of 2 van te voren?
Dat heeft ook weer zo zijn nadelen. Bij Nintendo hanteren ze inderdaad ongeveer zo'n beleid. Drie jaar geleden (!) kondigden ze aan om weer met een schone lei te beginnen aan Metroid Prime 4 en dat ze langere tijd geen updates zouden geven. Dat was de laatste update. Op zich vind ik dat prima, maar marketingtechnisch zijn er niet veel bedrijven die (het gevoel hebben dat ze) zoiets kunnen maken. Nintendofans zijn niet anders gewend ondertussen.
Waar ik mijzelf vooral over verbaas is het feit dat ze deze features niet meteen vanaf dag 1 in de ontwikkelingsfase hebben meegenomen.
Dat hebben ze heus wel. Maar het zijn geen cruciale functies die het spel speelbaar maken.

Als je iets gaat maken kan je grootse plannen hebben, maar op een gegeven moment moet er ook gewoon iets af zijn. En dan moet je keuzes maken.
Ondertussen is de Multiplayer Lead er vandoor gegaan.
https://twitter.com/Reviv...tatus/1499962399599726593
Kan ook een goed iets zijn, het feit dat hij vertrokken is maakt het behoorlijk suggestief wat dat gaat betekenen voor de game. We gaan het zien!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True