Plex-functie geeft aan op welke streamingdiensten films en series te kijken zijn

Plex krijgt een Discover-tabblad, waarin wordt gebundeld op welke streamingdiensten een tv-serie of film te bekijken is. Die informatie wordt volgens Plex gelokaliseerd naar de regio van de gebruiker en heeft onder meer Netflix-, Disney+- en HBO Max-integratie.

Discover is volgens Plex een tabblad die 'alle watchlists en aanbevelingen van verschillende streamingdiensten moet bundelen in één systeem'. Gebruikers kunnen in Discover aangeven welke series en films ze willen kijken en wat ze leuk vinden, en ook op welke streamingdiensten ze geabonneerd zijn. Plex laat gebruikers dan zien welke series en films zij kunnen kijken en op welke streamingdienst dit dan kan.

Gebruikers krijgen ook een melding als een film die ze op hun watchlist hebben geplaatst, bij een streamingdienst beschikbaar komt. Dit kan ook met films en tv-series die nog niet zijn verschenen. Plex geeft het voorbeeld van Jurassic World Dominion, een film die over enkele maanden verschijnt. Gebruikers kunnen met Discover zien wanneer de film in de bioscoop verschijnt, wanneer deze te huren is en wanneer deze te kijken is via streamingdiensten. Ook bevat Discover trailers voor films en series, en informatie over bijvoorbeeld het genre en de acteurs.

De komst van de Discover-functie werd in januari in de apk van de Android-app gevonden. Toen werd vermoed dat het mogelijk zou zijn om streams van externe diensten als Netflix en Disney+ in Plex te kunnen kijken. Dit blijkt op dit moment niet mogelijk te zijn. Gebruikers kunnen binnen Plex wel met een knop naar streamingdiensten navigeren, mits de streamingdienst dit toestaat.

Plex zegt dat Discover met honderden streamingdiensten werkt, zoals Amazon Prime, Paramount+, Funimation en Hulu. Gebruikers kunnen ook zien of een serie of film in hun privécollectie zit. Discover is vanaf dinsdag als bèta beschikbaar binnen Plex en is gratis te gebruiken in onder meer Roku, Apple TV+, Android TV, Amazon Fire TV, iOS, Android, smart-tv's, consoles en de webversie.

Plex gaat informatie uit streamingdiensten bundelenPlex gaat informatie uit streamingdiensten bundelenPlex gaat informatie uit streamingdiensten bundelenPlex gaat informatie uit streamingdiensten bundelenPlex gaat informatie uit streamingdiensten bundelenPlex gaat informatie uit streamingdiensten bundelen

Door Hayte Hugo

Redacteur

05-04-2022 • 17:11

109

Lees meer

Reacties (109)

Sorteer op:

Weergave:

Leuk om dan te zien waar ik het kan streamen. Nu zou ik nog het liefst een integratie willen, dat ik direct vanuit Plex die content kan bekijken, in plaats van tussen verschillende apps te hoeven selecteren.
Of puur de optie om gelijk de stream te starten in de desbetreffende App. Dat scheelt ook al een hoop.
In mijn Plex krijg ik te zien waar de film beschikbaar is. Als ik een film zelf heb dan zie ik een icon met mijn Plex server en bijvoorbeeld het icon van Amazon Prime. Als ik op het Plex icon klik start de film in Plex, zoals van oudst. Klik ik op het Amazon icon dan start hij de Amazon app en start daar de film. Echt top _/-\o_
Top! Dan werkt het dus al :)
Nuja, werken is toch best een groot woord hoor. Je kan ook bijvoorbeeld "vrt nu" aanduiden als één van je streamingservices. Maar als ik dan bijvoorbeeld naar "reizen waes" ga kijken, vind ik het programma wel, maar ontbreekt elke link om het meteen te bekijken. Die link zie ik overigens bij andere programma's wel, ik ben ook "Plex pass"-houder, dus de feature werkt in sommige gevallen wel.

Dit is één van die features die gewoon volledig moet werken om het nuttig te laten zijn. Als ik er vanuit ga dat Plex mijn one-stop-shop is voor al mijn media, en ik start Plex omdat ik denk dat ik van daaruit een programma kan starten, om dan gaan link voorgeschoteld te krijgen en dan uiteindelijk toch de vrt nu app te moeten openen, dan veroorzaakt de feature meer problemen dan hij oplost.

Bij sommige programma's mis ik dan weer beschrijvingen, coverart,... Er kan misschien nog verbetering in komen, maar ik zet hem voorlopig nog uit.
Als ze dan ook iets verzinnen op de widevine rotzooi, dan kun je via Plex op alle streaming diensten in HD kijken.
Maar waarom zou je dan nog via een dienst willen kijken als je de film al in Plex hebt en m ook al open hebt staan..
Omdat je mischien niet alles in Plex gedownload heb staan?
Zo zijn er veel dingen die ik wel wil kijken, maar er geen baat bij heb om het gedownload lokaal te hebben staan. dan stream ik het gewoon. Zoals "Last man standing" - Japanse comedy programma, net op Netflix afgekeken. Een 2e keer hoef je het niet te zien want dan weet je alle plot-twists en gags wel.

Of de meest recente Ryan Rynolds movie "Adam Project" - ook wel ff leuk voor 1x keer kijken op een rustige avond als je geen plannen hebt. Maar die hoef ik echt niet te rewatchen.

Mijn Plex gebruik ik meer voor een klein bibliotheekje heel moeilijk te vinden stuff (jaren 50 Azishe films) en/of gewoon epishe dingen die je altijd wel re-watched van tijd tot tijd omdat die zo goed zijn.
Ja precies dit dus. Zou echt top zijn als je gewoon je accounts kan koppelen aan Plex en dan vanuit Plex de stream kan starten. Scheelt een hoop gedoe.
Dan zou Netflix, Disney+ en dergelijke allemaal APIs moeten uitbrengen zodat third-party-apps als Plex je kunnen laten inloggen.

Allemaal leuk en aardig, maar dat gaat nog jaren duren. Apple heeft het al een paar jaar geleden geprobeerd met de TV app en het werkt maar matig, omdat de grote video providers (Netflix, DAZN, Disney) wel geïntegreerd zijn, maar alle kleinere providers weer niet. Plus het is niet Apple die de integratie doet, maar ze laten dat over aan de streaming providers. Plex zou juist al het werk moeten verzetten met behulp van APIs die nog niet eens bestaan.
Het gaat niet jaren duren; het komt er gewoon niet. Streamingdiensten hebben al aangegeven dat ze gewoon hun walled-garden niet willen opgeven. Ze zijn bang dat ze hun identiteit verliezen als je niet meer hun apps hoeft te gebruiken. Het is een fobie. YouTube biedt al sinds het begin een API aan voor derde-partij apps. Het is wat mij betreft ook de prettigste streamingdienst.

Er moet wetgeving komen dat verplicht dat alle streamingdiensten een API moeten aanbieden aan apps die aan bepaalde DRM eisen voldoen. Dit is vergelijkbaar met de wetgeving voor roaming binnen EU. Zelfde koudwatervrees bij providers, en je ziet dat na de invoering van een wet, dat het voor de industrie toch wel allemaal meevalt.

Om piraterij tegen te gaan is het in de interesse van de filmmakers om content zo toegankelijk mogelijk te zijn.
HBO zit overigens daar nu ook bij, ze Apple TV app. Zodra ik een afleveren stop, en naar het homescherm ga, komt ie gelijk bij de tv app in de top bar waar je gelijk kunt verder kijken, zonder dat daar een delay tussen zit.

Het werkt goed, maar de integratie is te karig qua aantal aanbieders zoals je al aanstipt.
Inderdaad. Ik denk ook dat de meeste Plex gebruikers wel downloaden. Ik mis de toegevoegde waarde een beetje. Ik heb het ook direct uitgezet.
Persoonlijk vind ik het wel fijn
Ik ben bijvoorbeeld geabonneerd op Amazon Prime, vooral vanwege de voordelen van Prime zelf, niet per se voor de films en series
Maar ik vind het wel fijn dat ik dan bij Plex kan kijken of de serie of film die ik wil zien daar misschien beschikbaar is of dat ik moet gaan downloaden
Ik denk dat je achterloopt. Downloaden is niet meer zo van deze tijd, en veel mensen zijn blij dat ze nu legaal kunnen kijken. Een beetje hulp, zoals hier, is dan weer wél fijn.
Ik denk dat jij achterloopt, downloaden is nu een compleet ge-automatiseerd process waar je geen kijken aan om hebt.
Automagisch downloaden bestaat al bijna 15 jaar. Langer dan bijna alle streamingdiensten in NL.
Ja maar zo goed als het nu werkt was toen nog niet. Sinds de komst van Radarr, Bazarr etc.
Janoz Moderator PRG/SEA @Marve796 april 2022 08:37
Radarr ed zijn ook maar doorontwikkelingen van Sonarr welke weer een opvolger was van Sickbeard (2009) en daarvoor had je nog Episode Butler (2006). In die tijd werkte het ook nog een stuk makkelijker omdat er veel minder takedown notices waren en newzbin nog bestond. Hierdoor had je aan een retentie van een paar dagen genoeg en had je in principe genoeg aan de nieuwsgroepen die je gewoon via je provider kreeg. Ook torrents waren toen nog bruikbaar. Bekende sites waren gewoon goed bereikbaar, hadden niet 1000 popups en drukken op search of een linkje gaf je daadwerkelijk de torrent of magnet ipv een link naar een of andere trojan.
Ik gebruik nu gewoon een payserver, werkt perfect en vindt alles. Je hebt wel een indexer nodig zoals nzbplanet of omgwtfnzbs.

Torrent gebruik ik al jaren niet meer maar als je dat doet moet je echt enkel de private sites gebruiken zoals IPTorrents of andere, en zeker geen TPB oid.
Janoz Moderator PRG/SEA @Marve796 april 2022 09:38
Dat is toch exact wat ik zeg? Tegenwoordig heb je een payserver nodig en zijn torrents bijna onbruikbaar
Ja inderdaad. Maar wat kost dat? Payserver is 7 per maand als je per jaar betaald. Indexer is een tientje per jaar. Dat valt toch mee?

Een Netflix abo kost al 15 euro en dan heb je 95% crap.

En Torrents onbruikbaar is dus niet waar. Maar je moet op de goede sites zitten.
Met Real Debrid i.c.m Kodi ben je €16 per 6 maanden kwijt, dan heb je ook gelijk de player
Precies, Radarr icm Private Trackers, geen omkijken naar.
Dat zou inderdaad ideaal zijn, maar ook redelijk utopisch vrees ik.. Technisch zal het vast prima kunnen, maar voor deze streamingdiensten is het natuurlijk zaak om mensen hun eigen apps te laten gebruiken; gezien men dan meer mogelijkheden heeft mbt tracking, zoek en kijkgedrag; om nog maar niet te spreken over alle dingen die men graag in je gezicht wil duwen.
Ik zit in de VS en heb hier Xfinity. Daarop draaien de apps los, maar je kunt gewoon in het algemeen zoeken naar een film/serie en dan krijg je de opties waarop ze beschikbaar zijn er voor welke prijs. Soms ook gratis met advertenties. Je kunt zo doorklikken, dan opent ie de app en start meteen wat je wilde kijken. Echt ideaal.
Is dat niet gewoon een kabel/tv/netwerk provider? Kan me voorstellen dat die een settopbox leveren met een eigen schilletje om het OS die dat mogelijk maakt. Google TV en de Firestick doen iets dergelijks volgens mij..
Het zou mooi zijn om die integratie te krijgen
Dat zou mij wel meer geneigd maken om streamingdiensten te nemen
Maar dit is al een mooie eerste stap
Plex is in de eerste plaats een mediaserver. Als je een client wil die echt als mediacenter dient om services te verzamelen moet je anders eens naar Kodi kijken.
Ik vraag mij af hoe snel streamingdiensten dit zullen toestaan. Mijn vermoeden is dat streamingdiensten liever willen dat gebruikers kijken via hun eigen apps. Om content te kunnen serveren die naar boven komt uit hun eigen algoritmes.
Ja en vendor lock in verder af te dwingen waarschijnlijk.
Net als Spotify, daar heb ik nu zoveel playlist's etc. Daar wil ik niet meer weg.
Nu weet ik dat Deezer wel je playlists overneemt van Spotify, voor zover dat kan natuurlijk met het muziekaanbod van Deezer vergeleken met Spotify.
Met just watch app kan dat. Ook beschikbaar voor je tv.
Deze functie zit ook in de huidige Google TV.
Ik heb zo'n ChromeCast met afstandsbediening en die doet precies dat. Als ik op de naam van een film of serie zoek krijg ik netjes te zien onder welke dienst ik deze kan kijken.
Vervolgens kan ik vanuit die UI direct door naar Netflix, YouTube, Spotify, Disney+, etc etc
Werkt prima
Idem hier. De Chromecast geeft aan waar deze beschikbaar is en start automatisch deze bijhorende app op
Je kan een soortgelijke applicatie (overseerr) ook zelf hosten en tegen je Plex library aan laten babbelen om vervolgens het 'request' automagisch lokaal te laten afhandelen 8-)
Ik ben wel bekend met ombi, maar weet niet of dit inmiddels ook met deze discover functie geïntegreerd is.
Ombi voor mij dan weer onbekend, na snelle diff check blijf ik bij overseerr, voornamelijk vanwege de eye candy :Y)
Ik gebruik daar nu gewoon https://www.justwatch.com/ maar het zou fijn zijn als het in Plex zou zitten omdat in meeste gevallen Plex alles net even beter doet.
Zo te zien is dit een integratie met Just Watch. Als je hovert over een subscription gaat de link via https://click.justwatch.com/ met vervolgens een lange tracking link.
Het leek me al stug dat men een identieke service ging optuigen. Dank voor de info!
Vraag ik me gelijk af ... Is mijn just watch lijst niet op Plex over te nemen??
Heb weinig zin/behoefte om alles met het handje over te typen.

Ook heb ik nergens kunnen lezen of Plex kan bijhouden bij welke aflevering je bent op een streaming service
En waar je likes/dislikes moet aangeven is me ook niet helemaal duidelijk.
De aanbevelingen slaan tot dusver compleet nergens op wat de discover dienst (voor mij) volledig onbruikbaar maakt.
Betekend dit dus ook automatisch dat als ik meerdere streaming diensten heb, ik deze kan combineren in 1 interface, namelijk die van plex ?
geen streaming dienst die dit gaat accepteren want data
Precies, netflix of andere streamboeren hebben liever dat je in HUN app kijkt naar HUN aanbod.. immers laten zij er ook gewoon een algoritme op los om jou te proberen voor te schotelen voor je neus waarvan zij denken dat jij het zult willen kijken.

Ik zou het erg tof vinden hoor, want ik erger me er soms aan:
"Oh ik wil film X kijken"
-> open prime video, zoek -> geen resultaat (gratis)
-> open netflix, zoek -> geen resultaat... maar wel 'dit zijn soortgelijke dingen die je wél bij ons kunt kijken!'

Je hebt ook wel van die aggregatie sites maar die zijn ook niet je van het..
"top series to watch on netflix now".... "if you have a subscription in the USA*" :+

't is al erg genoeg dat die kut netflix niet eens gewoon IMDB ratings laat zien en heel die interface van hun dus gewoon compleet nutteloos is... moet voor elk ding wat ik tegenkom eerst IMDB/rottentomatoes openen ernaast om te checken of t uberhaupt wel mijn moeite waard is om te kijken. *zucht*
Daar heb je dus ‘JustWatch’ voor. Je geeft aan welke diensten je hebt, en ik welke regio je zit. Je bladert door alles heen wat je hebt en zoekt dus alleen door alles waar je op geabonneerd bent. Werkt erg fijn.

Vooral de ‘vandaag toegevoegd’ is erg welkom wat mij betreft.
Zoals ik hieronder ergens schrijf..
Precies wat jij wil kan de nieuwe ChromeCast gewoon doen. Zo kijk ik ook films en series oo diverse streaming diensten.
Helaas werkt dat ook niet ideaal. Sommige dingen kan je hervatten op je Chromecast Google TV, maar andere keren of dingen via HBO+ kan ik niet hervatten vanuit het Google TV menu. Enkel Disney+ lijkt wat integratie te hebben.
IMDb is eigendom van Amazon en daarom zie je op Amazon Prime wel IMDb-scores. Netflix kan volgensmij gewoon een licentiefee betalen voor de IMDb-scores maar doet dat niet, waarschijnlijk meer uit principe dan de kosten (zie veel gratis API-opties of 150.000 dollar per jaar ofzo).
Mja daarom benoem ik ook expliciet Netflix idd... Amazon wat dat betreft wel prima, weinig op aan te merken.. het is echt Netflix die zo nodig de sterren rating weg wou halen omdat Amy Schumer haar netflix special door iedereen de grond in geboord werd en nu nog enkel een like/dislike knop hebben wat 'in theorie' (??? citation needed???) impact heeft op wat netflix jou aanbeveeld. :+
Je kan ook zelf bepalen of iets goed is, zonder de constante druk van peers die je niet komt om het je op te dringen.
Hoewel ik je punt snap, ben ik het daar niet mee eens.

Ga jij zonder ook maar enige bericht over de kwaliteit van een film naar de bioscoop naar een film?
Ik niet.
Ik heb betere dingen te doen dan naar slechte content kijken.
Mijn tijd is mij te waardevol.
Ik ga sws niet naar de bioscoop, ik ga toch niet betalen om reclame te zien. Los van het feit dat moderne films en series niet om het verhaal draaien maar om hoeveel woke ze erin kunnen proppen.

Maar eens, ik kijk wel eens ter indicatie wat een film op imdb aan punten heeft, maar daar ben ik het niet altijd mee eens.
Logisch ook, je hebt daar review bombing, als het een cult dingetje is zoals Dr. Who krijg je na elke epp 100 miljoen miljard 10/10 reviews, zegt dat dan nog wat over de objectieve kwaliteit?
Hetzelfde met series / films van bijvoorbeeld Marvel / DC. Een zooitje mannen / vrouwen in spandex die altijd winnen, hele hoge scores terwijl zelfs Michael Bay videos meer diepgang hebben.

Onderhand zal de Faulty Towers aflevering "the Germans" ook wel zwaar negatief zijn, want het is niet politiek correct, dat is ook de reden waarom bij de reruns deze niet werd uitgezonden. Maar het is objectief wel een goede aflevering.

IMDB is vooral een tool om je te conformeren aan bepaalde doelgroepen.
Ach ja, beperkte/biased informatie is nog altijd beter dan géén informatie natuurlijk.
rotten tomatoes is ook een prachtig voorbeeld.
links leunende meuk krijgt normaliter hoge scores van de 'professionals' maar lagere scores van 'de beuhne' en voor meer rechts leunende meuk is dat precies andersom. :+

Ik snap het argument wel hoor, om je te 'laten verrassen'... maar als jij 1 avond in de week uit eten kunt met je partner, dan gaan de meeste mensen denk ik toch niet blind de gok wagen en zoeken ze toch even de recensies op.

Ik kijk voornamelijk Anime, en ik ga gewoon niet eens beginnen aan series ouder dan dit seizoen met een score onder de 6 gemiddeld. Zullen er ook vermakelijke animes zijn met een lagere score?.. ongetwijfeld.
Echter de 'hit-rate' van zulk soort pareltjes is gewoon statistisch significant lager dan voor series met een score boven de 7.. en zolang die er nog meer dan genoeg zijn dan ik ooit in mijn vrije tijd bekeken krijg, ga ik gewoon niet beginnen aan dat risico.
Ik snap het argument wel hoor, om je te 'laten verrassen'... maar als jij 1 avond in de week uit eten kunt met je partner, dan gaan de meeste mensen denk ik toch niet blind de gok wagen en zoeken ze toch even de recensies op.
Ik denk dat jij overschat hoe de meeste mensen redeneren. Die pakken gewoon de film waarvan ze via vrienden / collega's / welke het mooiste postertje heeft. Dat is niet erg, maar ik denk dat gemiddeld Nederland niet eens weet wat IMDB is. Sterker nog, niemand in mijn team kende het(op mij na) en wij zijn toch aardige tweakers.

En je hebt gewoon de vrijheid natuurlijk(gelukkig maar) om zo te bepalen wat je wilt kijken, ik wilde er alleen op wijzen dat de IMDB scores meestal heel erg gekleurd zijn. Super fans schrijven eerder een review dan mensen die het tegenviel. En andersom ook. Als er een serie / film is, die eigenlijk heel goed is maar de eerste reviewers vonden het niets(om welke reden dan ook) dan zal die serie / film gewoon ondergewaardeerd zijn. Ik heb al eens een paar films gekeken die echt goed waren, toen naar IMDB gekeken wat daar stond, en dat was echt schrikbarend laag. Echter kan ik mij eventjes niet herinneren welke films dat waren, dan zou ik even op mijn home media theatre thuis moeten kijken.
Hoezo? Kan het zijn dat je je verkijkt op de functie? Je kan de content niet streamen via Plex maar het wel "discoveren".
Zo ver ik kan zien gebruiken ze gewoon "openbare" data: titel, beschrijving, acteurs etc etc.
Just watch bestaat ook nog en deze biedt in principe zelfde functionaliteit.
Justwatch komt toch aardig in de buurt. Zoek naar film/serie. Klik op de streaming dienst die je wilt en hij opent direct de stream vanuit de streaming app.
Plex zou het op die manier ook kunnen doen.
Dit kan al bij Apple. De meeste diensten doen niet mee maar een aantal wel.
I hope so, ik vergeet nu af en toe welke serie waar staat met de enorme fragmentatie.

En dan moeten de series er nog bij komen die opeens wisselen van dienst omdat de rechten verkocht worden aan een andere bieder.
I hope so, ik vergeet nu af en toe welke serie waar staat met de enorme fragmentatie.
film.nl en/of justwatch.com zijn mogelijk interessante sites die je daar mee kunnen helpen :)
Ik gebruik Seriesfeed.com om bij te houden wat ik kijk en wat er uit komt.
Alleen die heeft geen koppeling met streaming platforms.

[Reactie gewijzigd door GeeBee op 22 juli 2024 15:39]

Volgens het artikel niet:

De komst van de Discover-functie werd in januari in de apk van de Android-app gevonden. Toen werd vermoed dat het mogelijk zou zijn om streams van externe diensten als Netflix en Disney+ in Plex te kunnen kijken. Dit blijkt op dit moment niet mogelijk te zijn. Gebruikers kunnen binnen Plex wel met een knop naar streamingdiensten navigeren, mits de streamingdienst dit toestaat.
Vermoed dat het niet voor elke dienst gaat komen. Apple heeft het geprobeerd of is er nog mee bezig volgens mij. Een interface en alles zoekbaar/kijkbaar. Nu heb ik geen Apple TV maar volgens mij werkt het nog niet.
Als het werkt, werk het best aardig op een Apple TV. Echter niet alle streaming services ondersteunen de feature. Dus geen Netflix of Amazon Video, wel HBO Max, Disney+ en uiteraard Apple TV+.
Amazon Prime Video werkt helaas maar half in de Apple TV-app. Je kan wel de series en films op Prime zoeken maar je kan ze niet aan de watchlist toevoegen en de titels staan niet op de pagina van de acteur, regisseur of producent. Netflix-series kan ik raar genoeg wel opzoeken in de Apple TV-app.

Je kan dus bijvoorbeeld wel zoeken naar The Boys maar op de pagina van Seth Rogen staat deze serie niet.

[Reactie gewijzigd door VirinR op 22 juli 2024 15:39]

Dat is er inderdaad, echter zit ook de iTunes winkel er in. En dan zit er dus ook koop- en huurspul er tussen. Een beetje zoals Amazon Prime Video.
Het is het wat mij betreft net niet. Ook schakelt hij bij bijvoorbeeld naar de Disney+ app als je een Disney+ titel hebt gekozen. Je kijkt dus niet direct vanuit de Apple-app. Op zich niet erg maar het maakt het wat minder ‘netjes geïntegreerd’

Ik gebruik nu zelf dus liever JustWatch. Daar zie ik alleen de dingen waar ik op geabonneerd ben. Het enige minpuntje daarvan is, is dat je niet met meerdere profielen kan werken op een installatie. (M’n kinderen hebben niet een eigen ‘JustWatch profiel’, en zien dus mijn titels)
Dit zou wel een game changer kunnen zijn.
Nee, het opent een de streaming dienst op die serie/film pagina. Werkt op zich prima, al was alles-in-1 handiger geweest.
Wat is hier anders aan dan een Just Watch? Die kan precies hetzelfde, op meer platformen en linkt gelijk naar de betreffende applicatie?
Dit zit geïntegreerd in Plex en Just Watch niet.
Wel, want deze integratie is Just Watch.
Wat? Nee. JustWatch is een website, een losstaand iets dat onafhankelijk van Plex bestaat.

De nieuwe Discover functie in Plex maakt geen gebruik van JustWatch.
Moet je je muis even boven de link in Plex houden om te zien waar die naar leidt.
Niet naar JustWatch in ieder geval. Alles gaat naar app.plex.tv. In de console ook geen enkel verwijzing naar JustWatch.

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 22 juli 2024 15:39]

Zoals iemand hierboven al schrijft:

Zo te zien is dit een integratie met Just Watch. Als je hovert over een subscription gaat de link via met vervolgens een lange tracking link.

En verder:
The new search feature is powered by Justwatch, a streaming aggregator that has been offering the same kind of aggregation via its own sites and apps.
So far, third-party search is only available on the web, but a Reddit user recently found clues that suggest an app integration may be on the horizon as well.
En just watch geeft bij mij al 2 weken een fout aan.
Deze functie is al een tijdje op (de zoekbalk van) de website van Plex aanwezig :)
Probeert het maar eens uit ;)

[Reactie gewijzigd door anandus op 22 juli 2024 15:39]

Dus 3e partijen moeten doen wat eigenlijk de streamingsdiensten zelf zouden moeten doen.
Deze functionaliteit zou al nuttig zijn als losstaande app buiten Plex , als het je in staat stelt om snel te vinden waar je de door jou gewenste film/serie kunt zien plus de prijs voor aanschaf/abonnement en de voorwaarden (dagelijks opzegbaar, etc) en suggesties wat je nog meer bij de gekozen streamingdienst zou kunnen kijken wat je mogelijk interesseert.

Edit: Schijnbaar bestaat dit al: JustWatch

[Reactie gewijzigd door Skit3000 op 22 juli 2024 15:39]

Dat is wat ze geïntegreerd hebben
Ik gebruik Overseerr, dan kan ik het ook direct downloaden :+
Hier gebruiken we Overseerr ook, als iemand iets wil kijken / volgen verschijnt het na een 'approve' ook vanzelf in plex! :)

In principe laat Overseerr ook zien bij welke streaming dienst iets is te bekijken..
kun je daarmee wel direct streamen naar je apparaten? Ik kan mijn media via DLNA direct op mijn apparaten afspelen maar Plex wil per se alles transcoden en daar heb ik de hardware niet voor (over).
Als Plex alles zou willen transcoden, dan heb je waarschijnlijk een player die de gebruikte codec niet ondersteund? heb hier werkelijk helemaal niets wat moet transcoden (van 720p H264 t/m 4K HEVC).
????
Van degenen die niets te zeggen hebben zijn zij die dat zwijgend doen verre weg het aangenaamst
Ik heb geen idee wat je nu precies probeert te zeggen?
Philips tv van 2 jaar oud die via DLNA wel alles direct kan spelen. Binnen plex heb ik zoveel mogelijk settings op direct play staan...toch gaat ie transcoden @Dinolog

Op de tv gebruik ik de ingebouwde plex app. Chromecast transcode ook alles..
Tja, ingebouwde apps op tv's heb ik jaren geleden al opgegeven.
Nee dat gaat niet.
En Plex wil niet alles transcoderen, het is net hoe je het insteld.
Je kunt ook direct play gebruiken
Waarom zou ik Overseerr gebruiken? Ik ga dan naar Overseerr om een film aan te klikken, om vervolgens naar Plex te gaan, net zoals ik nu naar Radarr zou gaan en dan alsnog naar Plex? Wat voegt Overseerr nu wezenlijk toe, behalve dat het op de achtergrond Radarr en zo aanroept wat ik ook wel rechtstreeks kan doen?
Managen van requests voor content. Ook vind ik het fijn om te gebruiken voor het vinden van nieuwe content.
Vooral de suggesties en adden met 1 klik vanuit 1 interface
Overseerr doet ook recommendations, maar in plaats van dat je daarna naar een andere service gestuurd wordt doe je binnen Overseerr een request, en met de juiste setup wordt het op de achtergrond automatisch gedowgekocht en op Plex (of Emby, of Jellyfin, of gewoon op je hardeschijf) gezet.
Ik had liever dat ze Plex als portal zouden gebruiken zodat je alle streamingdiensten in 1 app zou hebben.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.