Vacature Plex bevestigt plannen om streamingdiensten in Plex-app te bundelen

Streamingdienst Plex is van plan om content van andere streamingdiensten binnen de Plex-app te bundelen. Het Amerikaanse bedrijf is op zoek naar een nieuwe medewerker die contracten voor onder andere contentlicenties onderhandelt.

Uit de Plex-vacature blijkt dat het streamingplatform nog steeds van plan is om content van derden via de Plex-app beschikbaar te maken. "Zeer binnenkort kunnen klanten content van al hun streamingdiensten ontdekken, organiseren en bekijken via de Plex-homepage." Het betreft een vacature voor een contractbeheerder, die verantwoordelijk is voor het opstellen, controleren en onderhandelen van contracten betreffende content, software en andere partners.

Er gaan al langer geruchten rond dat Plex het ambitieuze plan heeft om andere streamingdiensten in een gebundelde omgeving op te nemen. Eind 2019 kondigde Plex voor het eerst dergelijke plannen aan, maar noemde het toen een 'langetermijnvisie'. In april schreef Variety dat Plex een investering van 50 miljoen dollar had gekregen, waarvan een deel naar verluidt naar het bundelen van content van derden zou gaan.

Plex is een streamingdienst waar gebruikers onder andere gratis live-tv kunnen kijken, maar ook zelf content kunnen hosten via servers. De dienst biedt ondersteuning voor films, series, podcasts, muziek en games aan. Door middel van in-app reclames en de Plex Pass verdient het bedrijf zijn inkomsten. Plex is naar eigen zeggen in bijna vijftig landen actief en heeft twintig miljoen gebruikers wereldwijd.

Door Yannick Spinner

Redacteur

24-07-2021 • 11:13

74

Reacties (74)

74
71
21
2
1
46
Wijzig sortering
Dat zou best nice zijn om alles in 1 app te hebben. Ipv allemaal losse apps die weer wel/niet support hebben voor bepaalde clients.

F1TV Pro erin, Netflix, Amazon, HBO etc etc. Ook een instant ‘sign-up’ voor de diensten via plex zouden de verschillende diensten kunnen overhalen om eraan mee te werken.
Apple doet dit al met de Apple TV-app. In die app kan je een abonnement nemen op Apple TV+ en zogeheten 'Apple TV Channels'. Hier in NL is het redelijk beperkt met StarzPlay en Nick Jr. als enige opties maar je hebt wel al die content in 1 app met 1 betaalmethode.

In de VS is het veel uitgebreider met Showtime, Paramount+, Britbox en andere streamingdiensten, maar Reed Hastings (Netflix CEO) had al aangegeven dat zij alleen op hun eigen platform wouden werken en niet die van derden. In de VS is HBO ook al gestopt met het aanbieden van HBO Max via de Apple TV-app dus ik ben bang dat Plex hier niet zoveel van kan maken.

[Reactie gewijzigd door VirinR op 23 juli 2024 13:29]

In de VS is HBO ook al gestopt met het aanbieden van HBO Max via de Apple TV-app dus ik ben bang dat Plex hier niet zoveel van kan maken.
Plex is dan wel van een heel ander caliber dan Apple TV. Apple TV is een concurrent van andere streamingdiensten. Plex wil nu een losstaande entiteit worden die het bundelen van streamingcontent kan faciliteren, zonder een voorkeurspositie te hebben voor een of meerdere specifieke contentleveranciers.

Situatie 1: Netflix biedt hun content tegen betaling aan op Apple TV -> mensen zullen eerder geneigd zijn een Apple TV abonnement te nemen omdat alles daar beschikbaar is (ongunstig voor Netflix)
Situatie 2: Plex biedt content van zowel Netflix als Apple TV aan -> mensen zijn nog steeds even geneigd een Netflix abonnement te nemen tegenover Apple TV; verder worden hun diensten beschikbaar voor een grotere markt: namelijk mensen die wegens de versplintering van het aanbod nu niet meer gebruik maken van streamingdiensten.
Dat klinkt op zich leuk maar is vooral geredeneerd vanuit de consument.

De leveranciers willen de consument vooral binnen hun eigen ecosysteem houden, ik zie dan ook weinig kans dat plex hier meters in gaat maken.
Dit is niet geredeneerd vanuit de consument, dan had er gestaan dat dit de versplintering tegengaat en dat dat fijner is voor de gebruiker.

Wat @TuxDePinguïn hier zegt is dat dit niet vergelijkbaar is met Apple TV omdat Plex zelf geen content aanbied. Plex is een platform en geen dienst zoals Apple TV of Netflix.

Wat plex doet is zorgen dat gebruikers zelf kunnen hosten en kunnen streamen. Wat er gebeurd wanneer Netflix een Plex integratie krijgt is dat Netflix meer potentiële klanten krijgt. Je kan alles onderbrengen onder 1 UI, sterker nog dit is juist extra reclame je ziet dan een netflix logo staan met "Koppelen" dit zal meer aansporen om een netflix account aan te maken en te koppelen met plex zodat je netflix kan zien via plex. Dit zorgt voor meer verkeer voor netflix en weer een betalende klant.

Als netflix, of welke andere streaming dienst, dit goed aanpakken kan netflix hier veel uithalen maar.. dit is een langer termijn visie die bedrijven vaak niet zien door de "Quick-Buck" die ze willen maken.

Netflix heeft geen Eco systeem, enkel wat ze hebben is een enorm slecht navigeerbare applicatie en een enorme verschil in wat de website kan en wat de daadwerkelijke applicatie kan. Waarom dat erg is? Nou... de mensen die Linux draaien. Plex heeft een linux app. Gok eens wie dan geen tijd, geld en moeite hoeft te steken in een linux app? Jaa! Netflix! en welke andere streaming dienst die het niet heeft.
Waarom dat erg is? Nou... de mensen die Linux draaien. Plex heeft een linux app. Gok eens wie dan geen tijd, geld en moeite hoeft te steken in een linux app? Jaa! Netflix! en welke andere streaming dienst die het niet heeft.
Kun je op Linux niet gewoon in de browser kijken? Of zie ik iets over het hoofd?
Dat kan, maar dan heb je de kans dat je beperkt word in de kwaliteit, Zoals ik al aangaf;
en een enorme verschil in wat de website kan en wat de daadwerkelijke applicatie kan.
Browser willen je nogal snel limiteren op 720 en een lage bitrate. Vooral chrome is hier de boosdoener van.
Geen idee of dat een Google dingetje is of een Netflix dingetje. Ook bied de browser geen mogelijkheid tot Surround sound, misschien niet niet belangrijk voor iedereen maar het mag wel genoemd worden.
Oke fair enough, maar als je bijvoorbeeld een surround system hebt zoals je noemt, is het dan niet makkelijker om een android boxje aan te schaffen voor een paar tientjes in plaats van een Linux systeem hangen aan je tv? (Ik ga er vanuit dat je geen surround set op je Linux systeem hebt aangesloten)
Ik zie het wel als ecosysteem, een online platform om media te consumeren met toegang via de app; daarnaast heeft Netflix zijn eigen knop op heel veel afstandsbedieningen, apps op allerlei devices en wil in de toekomst games aanbieden.

Ik zie geen enkele reden waarom ze controle over de frontend zouden willen weggeven aan een derde partij, dat is strategisch een zeer slechte zet omdat het je beperkt in toekomstige features, aanvullingen, code licenties, marketing en mogelijk media licenties.

En wat betreft tijd/geld/moeite in een linux app steken, het gaat hier om een bedrijf met netto waarde $126 biljoen dollar in 2020; als een linux app financieel interessant was geweest zou deze er al zijn en los van de paar centen die het kost kan dit nooit erg veel werk zijn als er al een android app is, video rendering is het meest complexe en beschikbaar op vrijwel alle platformen.
Precies. Als Apple het al niet lukt, gaat het een kleine speler als Plex, die het ook nog eens grotendeels moet hebben van “gedownloade content”, al helemaal niet lukken.

Waarschijnlijk komen er gewoon meer van die kleine streamingdiensten bij die nauwelijks bestaansrecht hebben. Helaas is Plex al tijden hun basis uit het oog aan het verliezen en enkel “nutteloze” onzin aan het toevoegen.
Ik vind dat ze hier ook hele mooie extra's hebben toegevoegd; met bijvoorbeeld de integratie van Tidal, die de hiaten in je eigen muziek bibliotheek aanvult en de soundtracks van een film of aflevering chique neerzet in de interface.
Je kan zeggen dat Roku en Google TV met universeel zoeken ook iets vergelijkbaars doen of willen. Moeilijke concurrenten 😅
Via "de AppleTV" zelf (Fysiek apparaat) heb je dan wel weer toegang tot streamingdiensten die hier aan mee werken.

Een goed voorbeeld vanuit mijzelf is dat ik de app van Disney, Prime en Videoland geïnstalleerd heb en de content ook in het overzicht van AppleTV terug komen.

In de bibliotheek zie helaas alleen gekochte films (en gehuurd als je dit zou willen).

Maar bij "kijk nu" zie ik alle films van AppleTV (koop/huur), AppleTV+, Disney, Videoland en Prima.
Als een film op meerdere plekken beschikbaar is krijg ik 3 opties:
-"Kijk nu op [naam app]" (De naam van de app wordt weergeven, zodra je de film/serie start dan zie je wel vlug de pop-up van de App, maar zodra je de film/serie sluit kom je weer terug in het TV homescherm)
-"Koop" (AppleTV koop optie)
-Huur nu (AppleTV huur optie, omdat de film ook via een ander kanaal "gratis" te bekijken is, wordt deze optie ook nog eens grijs gemaakt om je de demotiveren deze te gebruiken)

persoonlijk vind ik het jammer dat Netflix hier niet tussen staat, maar ik begrijp hun keuze wel.
Dat is ook een service bij Prime Video, daar zijn die twee kanalen ook, maar ook MGM, Film1, en nog een aantal iets vagere kanalen (karaoke anyone?)
Wat mij betreft is dit de stap vooruit die de streamingmarkt nodig heeft. Plex is een hele fijne applicatie, maar de wirwar van streaming apps werkt piraterij in de hand. Plex werkt daar maar al te graag aan mee, maar dit is duidelijk een handreiking naar de grote streamers.
Dat is precies wat Apple ook doet/probeert met de TV+ App op de Apple TV.
En ook gelijk de reden dat ik de apple tv app lastig in gebruik vind. Geen duidelijk onderscheid tussen betaalde / "inclusieve" content (in m'n abos), de eigen Apple tv+ series zijn lastig terug te vinden (ook omdat sommige daarvan zichtbaar maar nog niet gereleased zijn), en het is niet altijd direct duidelijk waar het vandaan gehaald wordt.

Het idee is top maar de uitwerking moet echt beter. Een Netflix is veel overzichtelijker en ook daar valt m.i. nog genoeg te verbeteren
Je doet alsof piraterij de slechte van de twee opties is. Terwijl juist de streamingdiensten de boeven zijn :o .
Als iedereen aan piraterij deed, komt er ook geen nieuwe content meer.
Dan heb jij de laatste twintig jaar onder een steen geleefd. Juist het vele downloaden destijds zorgde ervoor dat de downloaders meer content gingen kopen. Genoeg mensen die toch de artiest/maker wilde steunen. Daar zijn meerdere onderzoeken naar geweest.
Nou, dat is wel heel veel goed praten. 20 jaar geleden zat de muziek verkoop op z’n hoogste punt, daarna is het keihard naar beneden gegaan. En nu pas de afgelopen jaren nu er legale streaming diensten zijn is het weer aan het opklimmen.
Ikzelf ben oud genoeg om zowel de muziekwinkel als de opkomst van het downloaden meegemaakt te hebben, en deed daar aan mee, en lange tijd kwam het echt niet meer in me op om nog muziek te kopen. Tuurlijk was er nog het concert/ festival.
Ook het muziek ontdekken is door de jaren heen ingrijpend veranderd, van radio horen van, de muziekwinkel, zenders als MTV, TMF en the Box naar nu algoritmes.
Je zegt zelf al dat je concerten en festivals meer bezocht, ook dat is content verkoop natuurlijk. Iets waar de artiest zelfs meer aan over houdt. Kijk, voor de platenbazen was het minder leuk dat de fysieke verkoop in stortte maar of we daar rouwig om moeten zijn laat ik even in het midden. Vroeger werd de muzieksmaak van het volk bepaald in Hilversum, sinds muziek via andere wegen bekend is geworden is dat omgeslagen. Jij denkt enkel aan de cd verkoop terwijl er ook verdiend wordt aan populariteit van content door concerten en merchandising.

Zonder internet was bijvoorbeeld een nummer als Gangnam Style van Psy hier nooit bekend geworden en ondanks dat er bijzonder weinig mensen zijn die daar een cd van hebben gekocht heeft die man daar een hoop geld aan overgehouden. Die ligt echt niet wakker van downloads van dat nummer, de populariteit, reclame inkomsten van YT en optredens hebben hem veel meer opgeleverd :) . En dat is enkel muziek, films en series zijn nu ook veel breder beschikbaar.
Ik ben ook oud genoeg om die transitie mee te maken en heb nog altijd paar duizend nummers in iTunes die destijds aangekocht zijn. Ik had ook paar duizend nummers in de illegale collectie maar de nummers die ik leuk vond kocht ik.

Afgelopen 5 jaar geen enkel nummer meer gekocht en nu toch al paar jaar eerst Spotify Premium en nu Apple Music sinds 2019.

Ik kwam er achter dat ik die oude muziek minder en minder ging luisteren en er toch maandelijks een tientje tegenaan gooide voor wat nieuwe muziek, en dan vind ik een all you can eat buffet toch leuker.

Maar het illegaal downloaden stimuleerde mij dan weer om meer individuele nummers te kopen en minder CDs in een cd winkel.

En daar ben ik blij om - heb geen enkele CD-speler meer in huis (maar meerdere devices die kunnen streamen vanaf Apple Music of m'n aangekochte iTunes library, ja, dat heb ik wel).
Zal mij eens worst wezen. Ik kijk nu sowieso niks meer, juist omdat door streaming de 'nieuwe' content alleen maar troep is. Daarnaast zal ik ook niet gaan betalen voor 10 diensten waar ik dan elk 1 fatsoenlijke film/serie kan kijken.
En dat, terwijl een Spotify de grootste piraat is.

Bieden de content 'gratis' aan, met ondertussen reclame/datascraping als inkomsten.
Betalen de artiesten het minimale, met nog het liefste andersom "promotion"

In het 'echte' leven ben ik regelmatig gevraagd om een dienst te doen 'want is goed voor exposure, ervaring opdoen of zelfs - het is je hobby toch'
Ik ken fotografen die wekelijks aanvragen krijgen om een 'gratis fotoshoot te doen, want goede reclame.

Dit soort streamingdiensten heeft de piraterij alleen maar verschoven, niet opgelost.
oneens, waar een wil is is een weg.
Voor het internet was er al content. sure het zal geen GoT of Loki zijn.

het is een kreet dat vaak door de met name wat lager kwalitatieve mediaboeren roepen (lees een eyeworks, of een andere nederlandse pleb filmmaatschappij). Jammer dat ik het hier blindelings herhaald zie worden

en was het niet zo bewezen dat piraterij juist geld in het laatje bracht achteraf ?
GoT was voor ons heel lang niet te zien as far as i know.
Why? Als je iets maakt ben je vrij er voor te vragen wat je wil.

Jij hoeft het niet af te nemen. Wil niet zeggen dat je er gratis recht op hebt.

Iedereen die beschermde content download is in principe crimineel bezig.
Je bent niet crimineel bezig als je een monopolie hebt. Pas als je er misbruik van maakt is het illegaal. Voorbeeld: als er in een gebied alleen Ziggo coax te krijgen voor snel internet omdat anderen het niet interessant genoeg vinden om wat aan te leggen, is Ziggo dan crimineel bezig? Of als er in een gebied maar 1 supermarkt zit omdat anderen geen interesse hebben?
Streaming diensten hebben alles behalve een monopolie positie.

Veelal komt de content uiteindelijk ook op de TV bijvoorbeeld.

Vergelijken can vermaak met (levensreddende) medicijnen is een vreemde. Buiten het feit dat ze inderdaad kunnen vragen wat ze wille. Komt er een maatschappelijk probleem naar boven waar overheid en zorgverzekeraars wel een stokje voor steken.

Wat voor levensreddende functie heeft Netflix?
Waarom is die vergelijking vreemd? Het zijn twee markten waar creativiteit en innovatie nodig zijn om succesvol te zijn.

Ook interessant dat je juist de markt waar innovatie veel belangrijker is (en daarmee bescherming van 'content'). Het hele idee van het beschermen van content is dat mensen nieuwe dingen blijven doen voor financieel gewin. Echter zal het geen reet uit maken als er geen nieuwe films meer worden gemaakt, terwijl als er geen nieuwe medicijnen meer worden gemaakt hebben we een probleem. Vanuit dat perspectief zou ik zeggen dat medicijnen juist beter beschermt moeten worden dan films. Maar het tegenovergestelde is waar, een patent heeft een levensduur van ~15 jaar terwijl dat voor een copyright 70+ jaar is. En zelfs 15 jaar is veel te lang en patenten worden dan ook voornamelijk misbruikt om vooruitgang juist te beperken.
Afijn er zijn altijd zeer gemotiveerde researchers die dit soort zaken uitvinden/ontdekken die niet uit zijn op financieel gewin. Ik ken genoeg researchers die dit doen voor het gemeenschappelijk goed tegen een modaal inkomen.

Je ziet met name dit soort geldwolven gedrag bij de easy win. Patent opkopen van een zeldzaam al ontdekt middel en daar de hoofdprijs voor vragen. Heeft niets te maken met ontwikkeling. Maar of je leuk vond of niet het mag, alleen het maatschappelijk belang steekt hier we een stokje voor (al duurt dat geregeld te lang)

Dat zul je niet met entertainment hebben.

Dus je vergelijking klopt niet
Waarom zul je dat met entertainment niet hebben? Zodra je een 'hitje' hebt wordt je uitgekocht en uitgemolken.

Misschien moet je ook even lezen over Taylor Swift vs Scooter Braun. De eerste heeft namelijk liedjes geschreven, dus degene waarvoor copyright eigenlijk bedoelt is. De tweede had de rechten van de liedjes. Nu is Taylor Swift groot genoeg om hier iets aan te hebben kunnen doen (liedjes opnieuw opnemen en opnieuw uitbrengen), maar als jij een kleine artiest bent kun je fluiten naar enige significante opbrengst van hetgeen dat je juist zou moeten beschermen.

En waarom zou copyright relevant zijn 70+ jaar na iemands dood? Degene die het heeft gemaakt leeft dan niet eens meer, op dat moment heeft het al totaal niks meer met creativiteit beschermen maar simpelweg met uitbuiten en uitmelken.
Streaming diensten hebben alles behalve een monopolie positie.
Daarover nog de volgende vraag: Waar kun je dan allemaal netflix originals bekijken? Waar kun je alle disney films bekijken?

Hmm... dat klinkt erg als een monopolie...

[Reactie gewijzigd door SillieWous op 23 juli 2024 13:29]

Nogmaals appels met peren.

Levensreddende middelen vergelijken met een paar hitjes…. 8)7

Maar goed je wilt het niet begrijpen en dat is prima.

Agree to disagree dan maar.
Leg dan eens uit waarom je die niet kan vergelijken.

Of ga in op de dingen die niet met medicijnen te maken hebben.

[Reactie gewijzigd door SillieWous op 23 juli 2024 13:29]

Of ga in op de dingen die niet met medicijnen te maken hebben.
Precies. Zoals ik al zei, als je maar wat (hoofdprijs) vraagt, met name als je alleenrecht hebt, is een maatschappelijk probleem.

Als je een film maakt en alleen op je eigen zender/streaming diensten uitzendt is geen maatschappelijk probleem.
Medicijnen of vermaak. Kom op zeg.
Zoiets als een V&D met alle merken en concurrenten onder 1 dak ipv een winkelstraat waar je de Blokker of Hema binnen loopt voor een klosje garen. Ik denk niet dat alle providers zijn content naast die van anderen willen laten zien (beter of slechter).
Er word ook grof geld betaald voor de “oog hoogte” plek bij de AH. Je laat als provider van content ook door een ander niet bepalen of je boven of onderaan het scherm zichtbaar word en hebben er geen voordeel bij om een Plex te moeten betalen om bovenaan te komen.
Klinkt gebruiksvriendeljjk “1 app” maar zal helaas niet werken.
Nee zoals Apple doet op de Apple TV met de TV+ app
Dat zou best nice zijn om alles in 1 app te hebben. Ipv allemaal losse apps die weer wel/niet support hebben voor bepaalde clients.

F1TV Pro erin, Netflix, Amazon, HBO etc etc. Ook een instant ‘sign-up’ voor de diensten via plex zouden de verschillende diensten kunnen overhalen om eraan mee te werken.
Maar wat is hierin de toegevoegde waarde van Plex? Je beschrijft nu toch simpelweg een launcher? Die launcher bestaat overigens al in de vorm van AndroidTV. Op AndroidTV is alles wat je opnoemt beschikbaar. In horizontale rijen zie je per applicatie de highlights. Netflix, NLziet, Ziggo, Kodi, Prime, Disney, en Plex zelf dat is allemaal geen probleem.

Voorbeeldje https://www.androidpolice...ce_ncynuHDQ5JUn.png&w=728

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 23 juli 2024 13:29]

Selecteer eens 1 acteur in Plex, zie je elke film/serie op elk platform in 1 app. Allemaal losse apps is vervelend zoeken.
Dat zal nooit gebeuren. Je moet als "platform" een volledig dicht getimmerd DRM hebben voordat een partij als Netflix er naar gaat kijken.
Het situatie wat je beschrijft/wenst is echter wel mogelijk met een brouwser of Nvidia shield.
Op Windows is enkel Edge een "volledig" pakket en op Mac is safari de enige oplossing.
Precies dit. Op een gemiddelde Android box kun je niet HD Netflix kijken doordat je moet voldoen aan de widevine meuk.

Maar het zou een leuke verrassing zijn als ze het voorelkaar krijgen.
Ik denk hierbij ook graag aan de kleinere partijen zoals Curiositystream en Nebula waarbij de eigen app nig niet zo fijn werkt als de grote spelers. Die content van die kleinere spelers zou ik graag centraal vanuit Plex vinden, afspelen, en misschien zelfs in playlists organiseren.

Misschien bieden ze ooit wel een streaming-service-as-a-service aan zodat iedereen er wat kan aanbieden.

[Reactie gewijzigd door Barryke op 23 juli 2024 13:29]

Maar doen ze dit niet al min of meer met Tidal? Scheelt weer de Tidal app in dat geval.

Zoals @slijkie zegt ideaal geen tig apps.
Het zou (commerciëel) briljant zijn als ze de mogelijkheid maken om je via Plex ook te abboneren op deze streamingdiensten. De gebruiker betaalt dan het tarief + een paar procent aan Plex en Plex sluit het abonnement bij de streamingsdienst af en geeft je toegang. Op deze manier hoef je als gebruiker maar één account te beheren, en als je betaalmethode ooit wijzigt hoef je het maar op één plek te regelen.
Dat is een uitdaging ansich al. Want niet elke uitgever wilt mee doen. Hebben allemaal verschillende prijzen verschillende paywall modellen.

Het is een prima idee om een hub te hebben met alles. Maar dan ga halveren op kosten. Of je betaald per jaar 200+ per maand om alles te hebben in 1 platform. Nu betaal je alleen voor wat je echt kijkt. Misschien ben jij Netflix gebruiker
Waarom zou je dan willen extra betalen om HBO erbij te krijgen als i toch niet kijkt.

[Reactie gewijzigd door theduke1989 op 23 juli 2024 13:29]

Ik zou het dan juist mooi vinden dat je met je eigen logins de diensten kan toevoegen. Zo heb ik Netflix en YouTube premium niet in Nederland afgesloten.
De zoek functie moet dan wel goed werken.
Ik kan dit alleen maar van harte toejuichen! Zou écht fijn zijn als alles in 1 app beschikbaar komt.

Ik zie alleen Netflix bijvoorbeeld niet gauw instappen, zij hadden hun API ook opeens niet meer public bijvoorbeeld. Of het wordt zoals de channels un Amazon, extra betalen voor extra content, zodat Plex ook daarover een zakcentje erover kan verdienen. Al hoop ik niet dat het zoiets wordt, maar zou me dus ook niet verbazen.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 23 juli 2024 13:29]

Zou me niet verbazen als je gewoon je Netflix, HBO, Hulu, Discovery+ of wat dan ook account kan 'koppelen' met Plex en dat ze op die manier alles bundelen. Dan heb je enkel content beschikbaar waar je ook normaal toegang toe hebt, maar dan alles vanuit 1 app.

Het verdienmodel van Plex is en blijft hun Plex Pass slijten - en eventuele partnership kickback fees (abonneer je nu op XXX vanuit de Plex app en dan lekker een procentje meepikken)
Ik hoop dat het inderdaad zo gaat werken. En dat de streaming dan ook in HD is. Maar ik ben bang dat we dan de SD variant krijgen van netflix
Dit zou wel nice zijn. Ik heb een eigen plex server met 4k content aangezien sommige films/series wel eens verdwijnen bij de overige aanbieders. Alles in 1 app zou echt top zijn.
Zou eens tijd worden dat iemand in dat gat springt. Ben heel benieuwd hoe ver ze daarmee kunnen komen, want daar is absoluut interesse voor.
Doet me denken aan wat GOG beoogt met zijn Galaxy 2.0-launcher: al je launchers in een launcher.
Liberty Global/Ziggo is er al mee begonnen. Via hun setopbox kan je al meerdere streamingdiensten gebruiken. Staat gewoon tussen alle andere zenders.
Ik juich het ook absoluut toe. Alhoewel ik nu al voorzie dat hier thuis de losse apps op de Shield blijven staan. :+
Enige is wel, dat ik nog steeds niet alle extra meuk uitgeschakeld krijg in Plex. Natuurlijk nog weinig tijd voor gehad om het verder te onderzoeken. Maar dat irriteert me wel mateloos. De eigen streaming dienst die iedere keer op komt.
Kunt best veel uitzetten hoor: https://i.imgur.com/DVb2dVa.png (Instellingen > Online mediabronnen)
Denk dat ik dat gemist heb omdat dat via de app volgens mij niet te vinden is. Zal eens via de webbrowser op de server kijken. Thanks!
Valt wel mee, gewoon een beheerdersaccount waar je alles mee kunt organiseren, zo ook andere gebruikers. Als je die alleen toegang geeft tot bepaalde libraries zullen zij alleen die libraries zien. Een andere oplossing is alles 'unpinnen' van het hoofdscherm, waardoor de vele diensten en eventuele libraries kunnen worden 'losgemaakt' van het scherm. Daarna kun je als je 'meer' kiest in het linkerveld waar de diensten en libraries staan krijg je alsnog het hele overzicht en kun je per dienst en library bepalen of die op het hoofdscherm van de gebruiker terechtkomen.
Een heel verhaal, hopelijk duidelijk genoeg, uitschakelse, puzzelse en succes.
Thanks, denk dat het via de browser wel te vinden is. Via de app niet.
Heeft Apple al niet zoiets soortgelijks geprobeerd met Apple TV?
ik denk meer dat ze zoiets als reelgood zouden maken waar je niet echt je account linked
maar dat je voorbeeld selecteerd ik heb die dienst en die. en op basis daarvan dan kijkt in de database welke dingen op dat moment trending zijn en je dan op link kunt klikken en netflix of disney app gaat open.
ook als je je account kon linken hebben ze geen api nodig ge kunnen nog steeds kijken naar je netflix kijk geschiedenis om te kijken welke series je hebt gekeken en daar aanbevelingen op te doen.

dat is mijn 1O cent.
Ik zou graag de films die ik gekocht heb bij Apple aan mijn Plex library toevoegen inclusief alle opties die films op een hdd nu ook hebben. Kan ik mooi mijn lokale kopies verwijderen.
Ik zou lokale kopie niet verwijderen... voor je het weet haalt een van de streamingdiensten de film/serie offline ivm licenties.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.