Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Respawn Entertainment brengt gratis battle royale-game Apex Legends uit

Respawn Entertainment, de EA-studio die onder meer verantwoordelijk is voor de Titanfall-games, heeft de game Apex Legends uitgebracht. Dit is een battle royale-shooter die als een Titanfall-spinoff beschouwd kan worden, zonder titans. Titanfall 3 is momenteel niet in ontwikkeling.

Apex Legends heeft wat de visuele stijl betreft wel iets weg van Overwatch en Fortnite en speelt zich af in het universum van Titanfall. In tegenstelling tot de Titanfall-games zijn exosuits en de iconische grote, bestuurbare titans afwezig. Spelers kunnen in de nieuwe game in de huid kruipen van verschillende personages die hun eigen specifieke eigenschappen hebben. Er zijn vooralsnog acht verschillende 'legendes' speelbaar.

De game is in grote lijnen als een klassieke battle royale-shooter te beschouwen. In Apex Legends draait het om teams van drie spelers, waarbij de teamleden zoals gebruikelijk uit een vliegtuig springen op zoek naar wapens en uitrusting. Daarbij is de 'jump master' leidend; als hij uit het vliegtuig springt, volgt ook meteen de rest. Er kunnen maximaal zestig spelers meedoen aan rondes en het speelveld wordt geleidelijk aan steeds kleiner.

Het spel is beschikbaar voor Windows, Xbox One en PlayStation 4 en is gratis te spelen. Eurogamer meldt dat Respawn-producent Drew McCoy laat weten dat zijn studio het spel ook graag wil uitbrengen voor mobiele apparaten en de Nintendo Switch, maar daarover kon hij nog niets zeggen. Crossplay is momenteel nog niet mogelijk, maar McCoy zegt dat Respawn het wel mogelijk wil maken om met spelers op andere platforms te spelen. Apex Legends zal echter nooit ondersteuning bieden voor het synchroniseren van progressie of aankopen op meerdere platforms.

Het verdienmodel van Apex Legends is vergelijkbaar met dat van Fortnite, in de zin dat een battle pass beschikbaar is en spelers hun personages kunnen uitrusten met allerlei cosmetische items en skins. Ook zijn lootboxes aanwezig. Apex Legends lijkt enkel een eerstepersoonsperspectief te hanteren.

McCoy was ook open over het feit dat Titanfall 3 niet in ontwikkeling is. In december vorig jaar leek het er nog op dat dit het geval was, maar het blijkt nu dat dit Apex Legends betrof. Of Titanfall 3 ooit nog gemaakt wordt is onbekend. Respawn werkt in ieder geval ook aan Jedi: Fallen Order.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

04-02-2019 • 21:47

110 Linkedin Google+

Reacties (110)

Wijzig sortering
Eventjes gespeeld vanavond. Ik ben geen fan van EA wegens hun mentaliteit (geld lijkt belangrijker voor ze dan kwaliteit gameplay). Enfin.. Apex kan EA weleens heel erg goed gaan helpen. De game is dus een battle-royale game en is het beste te vergelijken als een mix tussen Overwatch en Fortnite. Een prima combinatie, maar wel met een eigen smoel. De game speelt lekker weg, lekker soepele gameplay. Alhoewel de selectie in hero's nog laag is (althans in de free versie - en er is een hero pack die je kunt kopen), zit er wel lekkere variatie in. De training mode legt je eenvoudig en lekker vlot uit hoe de game werkt, zodat je binnen een paar minuten met de know-how van de game aan de slag kunt.
Je speelt de game in squads van 3. Communiceren heb je geen mic voor nodig. De game heeft wat aanwijs commands die je kunt gebruiken om ergens op te wijzen. Wijs je een geweer aan, zegt de game ook tegen je squad dat je een geweer aanwijst, etc.. Erg handig dus.
Verder ziet er spelwereld er mooi uit. Veel hoogteverschillen, veel hiding spots etc.. Heerlijke map wel.

Ik zeg: Vind je Fortnite toch iets te kiddy en zoek je een iets meer volwassen game. Probeer deze eens!

[Reactie gewijzigd door Zeror op 5 februari 2019 11:25]

Paar punten op je commentaar. Ik ben het met je eens op gebied van de game zelf.
Het is interessant om op te merken dat de gameplay (gunplay, abilities) voornamelijk uit Titanfall 2 (singleplayer en multiplayer) komen.
De heroes hebben bepaalde skills daarvan. Er zijn puur daarop gebasseerd nog redelijk wat heroes die ze kunnen maken.

Nu op het punt van EA:
Eventjes gespeeld vanavond. Ik ben geen fan van EA wegens hun mentaliteit (geld is belangrijker voor ze dan kwaliteit gameplay).

Dit begint een beetje vermoeiend te worden. We doen alsof andere publishers niet voor geld gaan. EA is een publisher... elke publisher gaat voor het geld. Developers maken de games, publishers gaan voor het geld. Ja dit kunnen ze soms verpesten (hebben ze ook gedaan), en EA heeft fouten gemaakt. Gaan we vanaf nu altijd zeggen "Oh EA wil geld"... duh?
Dat elke publisher geld wil is, lijkt mij duidelijk. Maar dat kun je op verschillende manieren doen. Het verschil zit hem vooral in het quantity over quality. Meer verkopen lijkt belangrijker dan kwaliteit op te leveren of iets op te leveren waar gamers om vragen (ipv waar aandeelhouders om vragen). Bij EA valt dit gewoon op. Bij bijv. Ubisoft begint dit laatste jaren ook steeds meer zo te zijn. Luisteren naar je klanten is belangrijk en lijkt er een beetje bij in te schieten. Dat is waar het probleem dan ook ligt. EA heeft mij op dat vlak iets te vaak teleurgesteld en daarom ben ik EA gaan wijken. Echter Apex laat de andere kant zien en misschien kan EA weer een hoop zieltjes terugwinnen hiermee. EA is namelijk dat negatieve imago ook zat en zal zich ook beter willen profileren. Ook dat is terug te zien in Apex. Ik heb, iig voor deze game, weer goede hoop.

[Reactie gewijzigd door Zeror op 5 februari 2019 14:22]

Denk dat veel een bepaald perspectief op iets is.
Sommige kijken naar Ubisoft en zien "Assassin's Creed game elke twee jaar, erg vermoeiend, ze willen het gewoon melken".
Ik zie echter: Assassin's Creed Odyssey heeft erg goede developer support, luisteren goed naar de community en releasen wekelijk updates en maandelijks gratis nieuwe content.

In het geval van EA ging het fout met Battlefront 2, dat was een doemscenario die een prima game verpeste en hun reputatie naar beneden haalde. Die fouten hebben ze gekost, daar kunnen we niet over blijven doorgaan.
Deels mee eens. Echter denk ik wel dat een beslissing die slecht uitpakt -zoals gemaakt bij Battlefront 2- niet uit de lucht komt vallen. Als een publisher, in dit geval EA, één keer in staat is om zo'n beslissing te maken, dan vind ik enige terughoudendheid bij volgende games niet vreemd. Immers is het bedrijf niet ineens compleet veranderd, dezelfde structuur blijft. Het vertrouwen is beschadigd en dat kost even tijd en moeite om weer op te bouwen. Dat EA dan de reputatie krijgt dat ze vol voor het geld gaan vind ik ook niet raar. Als Zeror zegt dat hij geen fan van EA is wegens hun mentaliteit, maar zegt dat hij de game ondanks dat het van EA vandaan komt toch goed vindt en het goed kan zijn voor EA, dan zegt mij dat hij daar serieus over nagedacht heeft en verder kijkt dan de 'EA kan niets goed doen' BS.

Met andere woorden, iedereen heeft bepaalde verwachtingen van een game op grond van de developers en de publisher. Een vervolg kan een hele goede game zijn en toch compleet afgekraakt worden, omdat het slechter was dan de eerste in de serie. Juist het benoemen van zijn verwachting en daarbij zijn ervaring geeft mij een beter beeld dan wanneer hij dit achterwege zou laten.

//edit: typo

[Reactie gewijzigd door 007Nightfire op 5 februari 2019 15:11]

Zie de reactie hieronder op Benjamin, vergelijkbaar.
Net even gelezen.
Ik ben het met je eens in de zin dat er best vraagtekens gezet mogen worden naar de manier waarop mensen naar EA kijken. Omdat EA de reputatie heeft kunnen ze momenteel weinig goed doen, terwijl andere publishers dezelfde streken uithalen en daar niet op nagekeken worden. Dat was echter niet wat ik bedoelde.

Waar ik op doel is dat ik het eigenlijk wel prettig vind als iemand zijn vooroordelen bij zijn mening over een game plaatst. Op die manier is het voor mij makkelijker om de waarde van de review te beoordelen. "Deze games zijn altijd slecht, dus deze was ook weer slecht" of "Dit is mijn favoriete uitgever, deze game is fantastisch" geeft informatie over de kleur bril die iemand op heeft. Op het moment dat Zeror zegt dat over het algemeen geen fan is van EA, is zijn bril niet heel roze op het moment dat hij het spel voor het eerst speelt. Als hij dan toch zegt dat het spel er eigenlijk wel lekker weg speelt, dan heeft zo'n opmerking voor mij meer waarde. Met andere woorden, los van of zijn mening over EA positief of negatief is, vind ik het prettig dat hij zijn mening over EA erbij vermeld heeft.
Ik snap wat je bedoelt en dat is zeker een goed punt. Aangezien ikzelf wat objectiever bent, en weinig geef om de publisher die erachter zit had ik er niet zo naar gekeken. Nu je het zegt is dat inderdaad vaak het geval.
Ik vind dit een iets te simpele visie op EA. EA doet al heel erg lang games echt enorm uitmelken, en dan heb ik het niet over ieder jaar een Fifa, maar wel bijvoorbeeld hun modus waardoor mensen 1000+ euro neer leggen voor het beste team, en als je dat niet doet, dan wordt je door een slechtere speler ingemaakt.

Maar wat dacht je al van 15 jaar lang uitmelken van The Sims, ongelooflijke slechte releases zoals Sim City, mobiele games zoals Star Wars Galaxy of Heroes waar een nieuw character 300 euro kost enz.

EA is al jaren bezig om zo gigantische bedragen binnen te halen, en spellen veel te vroeg releasen, om zo maar meer en meer geld binnen te halen. Er is geen 1 game waardoor mensen vinden dat EA greedy is, het is al 10+ jaar beleid waardoor mensen dat vinden.


Triest genoeg zijn er nog steeds zat mensen die dit soort keuzes zonder problemen accepteren, waardoor je het bij steeds meer bedrijven zie terugkomen. Ja af en toe gaat het even te snel en dan komen mensen in opstand, zoals bij Battlefront 2, maar kijk hoeveel we al hebben geaccepteerd in al die jaren.
Ik begrijp absoluut wat je bedoelt. Dit werkte echter prima bij The Sims en heel lang had niemand daar echt issues mee. Je kan het ook bekijken bij The Sims als:
"Niet elk jaar een nieuwe, de huidige gewoon een lang leven geven met veel support".

In tegenstelling tot een sport/race game die elk jaar wordt vervangen voor een nieuwe voor de volle mep.

FIFA UT helemaal mee eens, maar ik en m'n broers halen elk jaar FIFA, spelen online, spelen vaak met veel plezier, hebben UT nog niet eens een keer aangeraakt? Verder is er geen DLC, seasonpasses of wat dan ook. UT is een extra modus die niet bestond, voor degene die dat leuk vinden is het er.

Bovendien hebben we BR games zoals Fortnite, PUBG en nu Apex die online online zijn, je geen geld aan uit hoeft te geven (cosmetics zijn niet "nodig"), gratis zijn. Zet dat tegenover de tradionele Blizard games, en Blizard lijkt ineens greedy. Maandelijkse kosten (WoW), of hetzelfde verdiensmodel met packs kopen zoals elke andere shooter (Overwatch). Niemand praat daar over?

Ik zeg niet dat ik het allemaal leuk vind, maar ik zie op de grote uitzondering van BF2 na, niet wat EA nou zo anders maakt dan een Blizard, Activision, Ubisoft etc.
Niemand praat over Blizzard? De afgelopen tijd is er juist heel erg veel ophef over hun verdienmodel en de daarbij horende keuzes.

Je verhaal bij The Sims vind ik te eenvoudig, je probeert er een goed verhaal omheen te maken, maar simpele feit is dat uitbreiding heel weinig kosten om te maken, en ze er vervolgens bakken met geld aan verdienen. Dat maakt ze greedy.
Dit ben ik met je eens, die circlejerk die er om EA heen hangt ben ik meer dan zat.
Dit begint een beetje vermoeiend te worden. We doen alsof andere publishers niet voor geld gaan. EA is een publisher... elke publisher gaat voor het geld. Developers maken de games, publishers gaan voor het geld. Ja dit kunnen ze soms verpesten (hebben ze ook gedaan), en EA heeft fouten gemaakt. Gaan we vanaf nu altijd zeggen "Oh EA wil geld"... duh?
Bijna elke publisher doet het voor het geld, de rest is 'vanity publishing' en vaak niet bepaald beter te noemen dan ronduit bagger. Echter in het geval van EA... Is er een groot verschil tussen je zelf in stijl en kwaliteit te verkopen vs. een goedkope '$5 sucky, sucky', als je begrijpt wat ik bedoel. EA, Activision en Ubisoft (en legio anderen) zijn met veel franchises en games aan het uitmelken geslagen die toch populair blijkt bij het gros van de consumenten. Echter bij veel oudere gamers toch ook weer niet zo...

Wat betreft EA, ik heb me prima vermaakt met Titanfall 1/2, echter absoluut niet met het gross van hun andere games.
Communiceren heb je geen mic voor nodig... Dat is waar het fout gaat met de Battle Royale games. Een beetje Battlefield achtige commandos spammen in de chat daar luistert niemand naar en heb je tijdens een shooter gewoon vaak geen tijd voor tussen het schieten, rennen, healen en reviven. Af en toe op 200 meter afstand iemand spotten dat kan wel, maar als je door een vijand wordt verrast is het noodzaak om je teammates op dat moment te kunnen vertellen hoeveel vijanden en waar ze vandaan komen. We leven in 2019 en mics kosten niets meer, het wordt het tijd dat iedereen Battle Royales met een mic speelt. Anders kan je net zo goed solo spelen.
Daarnaast zie ik de overeenkomsten met Overwatch en Fortnite niet echt. Lijkt meer op Blackops 4 met characters en abilities.
Alleen zijn er nog steeds spelers die geen mic hebben of geen mic willen gebruiken. In dat geval is het fijn als er een goed en simpel systeem is, zodat je toch met je team kunt communiceren. Maar wanneer je met je vrienden/clan/guild/team/squad samen gaat spelen en al met een mic met elkaar communiceert dan moet je dat gewoon lekker blijven doen natuurlijk. ;)
Nee, gewoon niet aan beginnen. Ik doe geen matches met mensen zonder mic. Dat is alsof je een horror game speelt zonder geluid, alsof je resident evil speelt met een overvloed aan ammo, alsof je GTA speelt zonder mensen dood te maken, alsof je Crysis speelt op low settings, alsof je HalfLife speelt zonder Morgan Freeman... Zoals ik al zeg geen enkel systeem kan coms vervangen.
Voor de mensen met PlayStation Plus is er al een gratis extra pack met wat skins:

https://store.playstation...12552_00-PSPLS10000000000
Zwaar verbaasd over de soepele launch. Download ging niet echt snel, maar de game liep echt heel goed. Geen rare lagspikes, fps problemen, disconnects oid. 3 potjes gespeeld gisteravond, dus nog geen echte ervaring, maar eerste indruk is positief!
Dat is wel mooi om te horen, dat een release goed gaat, heb ik lang niet meer gehoord.
Nu een 6 matches gespeeld en vind het heel tof. Goeie mix van Chartacters met hun eigen specialiteiten, gunplay en map opbouw.

Interface is imo goed in elkaar gezet en in game is er ook echt over nagedacht zoals het spotten van locaties waar je bijv mensen zag lopen om het aan je team te laten weten. De UI is ook goed overzichtelijk.

Free 2 play is natuurlijk altijd mooi :) al moet ik me nu al inhouden om nog niks te kopen XD sommige skins zijn erg verleidelijk.
ieder het zijne toch? in feite is alles digitaal en bezit je niks. als ze morgen de stekker uit steam trekken ben je ook al je games kwijt.

het is zijn geld dus laat hem lekker zelf beslissen wat ie doet.

of ie nou skins koopt of 20 dozijn eieren. lekker zelf weten.
Shooters met maar 1 leven. Ik snap de lol niet van battle royale. Toch maar wachten op titanfall 3
Shooters met maar 1 leven worden over het algemeen veel tactischer gespeeld, Beleef ik over het algemeen meer lol aan dan aan die Run, Gun en Die spellen als COD, Battlefield en dergelijken. Een spel als SOCOM zal er helaas nooit meer komen, maar nu word ik te nostalgisch.

[Reactie gewijzigd door sehnugr op 5 februari 2019 08:36]

SOCOM 2/3, wat een geweldige game was dat. Er zal vast toch een studio een keer beslissen om weer een goeie tactische shooter te maken. Er is best vraag naar iets vergelijksbaar als SOCOM.
Zowel offline als online erg tactisch, zelfs online met team deadmatch zat er bijna altijd wel een strategie achter.
Ik gaat campen en hou van flanken dusja. :P
Rainbowsix, counter-strike, search & destroy mode.. worden ook tactisch gespeeld en hebben technisch gezien maar één leven ;) Rondjes duren gelukkig max 1.50min dus je hebt niet zoveel downtime en het grootste voordeel... er zit géén luck factor in.

De grootste frustratie wat ik bij battle royale games ervaar is juist het RNG deel. Random drop/spawn met random items en als je pech hebt land je kut en begin je met rotzooi. Nee ik zie de charme er ook niet van in.. de één ziet het als tactisch, ik vond het gebrek aan controle vooral frustrerend.

Ik heb vooral het idee dat het pas tactisch word tijdens end-game als er nog maar 10 spelers zijn, daarvoor is het vooral survival en een beetje geluk hebben.
Dat soort spelletjes bedoel ik, alleen dat de rondes maar 1.50 duren vind ik dan weer jammer. Dan zit er toch een soort druk op terwijl ik soms dingen lekker rustig op mijn gemak wil doen.

Battle royale games zijn ook niet mijn ding, mijn reactie ging meer over het "shooters met 1 leven" deel. Toen ik dat las zat ik met mijn gedachten al weer 20 jaar in het verleden. Maar je hebt gelijk dat er bij battle royale eerst veel geluk nodig is. Ik heb wel het idee dat als je zo ver mogelijk aan de buitenkant begint (bij fortnite tenminste) dat je meer kans hebt om te overleven. Je zult niet direct de beste gear hebben als je steeds verder naar het midden verplaatst, maar de kans dat je in de rug wordt neergeschoten is ook minder groot. (dat is ook weer tactiek :))
Naja, de timer van 1.50 is nodig om de match times acceptabel te houden ;) 30 rondjes rekken zich anders wel erg lang als er niet agressief gespeeld wordt. Battle Royale games proberen dit te doen met een cirkel die steeds kleiner wordt, ook dit zorgt voor druk. Verschil is alleen dat het wel erg lang duurt voordat je weer kan spelen als je vroeg dood bent en niet wilt leaven i.v.m. rewards/loot. Dit ontmoedigt vroege agressie wat het begin van een potje juist weer tergend saai maakt naar mijn mening.

De druk zorgt ervoor dat je moet improviseren en je tactiek moet omgooien als het e.e.a. niet volgens plan verloopt :P Ik denk ook niet dat de cirkel zo zeer het probleem is, maar het moeten scavengen naar gear.

[Reactie gewijzigd door quintox op 5 februari 2019 11:30]

Socom _/-\o_

Ben het met je eens Shooter met 1 leven letten mensen meer op, en is er vaak meer teamspel.
Dat was ook altijd de reden dat ik voornamelijk in shooters game-modi als Search and Destroy speel.
Dood is Dood.
In Apex kun je gerevived worden door je teamgenoten. En voor solo play, tja dat is nu juist de spanning in een BR game! Het is gewoon "last man standing", dat is het hele concept. Wat heeft het voor zin om daar 3 levens in te krijgen?
Daarom is het niks voor mij.
Ahh bedoel je het zo. Ik dacht dat je het echt niet "snapte". Dat het niets voor jou is, is dan wat anders. Ieder zijn ding natuurlijk.
Grote titanfall fan hier en heb het gespeeld. Voelt aan als ander engine(denk unreal) en is duidelijk ander spel. Doet wel wat gave dingen, maar grafisch en qua art is titanfall 2 beter. Ook de beweging is beter bij titanfall 2 zelfs met wall running buiten beschouwing gelaten. Blijf toch hopen op een echte tf3.

[Reactie gewijzigd door CR35 op 4 februari 2019 22:36]

Apex Legends draait op een aangepaste Source Engine, net zoals Titanfall 2 en Titanfall.

Ben wel benieuwd of men ala Blackout ook een tool gebruikt om dergelijk grote mappen te genereren - Superterrain genaamd.
Dat het op de source engine draait verklaard meteen het vetrouwde maar arcady gevoel dat ik bij het spelen had. Ik vraag me wel af hoe ver de engine omgebouwd is, ik heb toevallig laatst een video gezien over hoe de engine alles als een kamer ziet.

De engine laad alles op basis van in welke kamer je je bevindt, maar een grote open map wordt dan gezien als één grote kamer. In een game als half life werkt dat prima, maar voor een map als blacksite moeten er dan trucjes uitgehaald worden om te voorkomen dat alles zomaar wordt gerendered.

De map is een grote heuvel, waarbij onder de heuvel grote blokken zijn geplaatst die ervoor zorgen dat alles daar achter niet gerendered wordt, om zo te voorkomen dat het complete eiland ingeladen wordt. Om die reden worden ramen ook ondoorzichtig na een bepaalde afstand, iets dat door de developers per individueel raam is ingesteld.

[Reactie gewijzigd door s1h4d0w op 5 februari 2019 08:34]

Ik denk dat je dit filmpje bedoeld: https://www.youtube.com/watch?v=EYDaIKIoOkw

Erg interessant inderdaad!
Dat is hem ja! Ik kwam hem random tegen bij mijn recommended en kon het zo snel niet meer terug vinden, thanks!
De Source Engine is goed voor lineaire hoekige levels. Vandaar mijn vraag. Het kan goed wezen dat men iets gebruikt zoals Blackout.

Had je een linkje voor je verhaal? :)
Het aimen gaat wel lekker, vind de aim bij ID Tech games altijd velen malen beter dan Unreal gebaseerde games, vond al dat ze dat goed hadden over genomen :). Maar de menu's, assets en alles lijken minder polish te hebben dan TF2. Dan zal vanwege de schaal het wel een stukje minder mooi zijn dan Titanfall 2. De movement zal dan wel flink beperkt zijn. De bewegingsvrijheid die je dus ook in je tactiek kan gebruiken en de titans maken voor mij TF2 juist de game. Daarom speel ik het nu nog steeds.
Overgenomen? T zijn de oude ontwikkelaars van CoD.. die wisten wel hoe t aimen moet aanvoelen.
Nouja ieder z'n mening 😅 maar idd et is de harde kern van Infinity Ward.
Ik dacht dus dat het Unreal was, door het aimen twijfelde ik omdat dat als enige vetrouwd aanvoelde. Ik dacht dat misschien eindelijk een ontwikkelaar de aim van Unreal had gefixed, maar er is gewoon niets aan veranderd ten opzichte van TF2.
Visueel is het erg vergelijkbaar, minus wat lagere texturen. Toch, de combinatie van BR en Overwatch kan wel eens een sterke troef zijn.
Ik heb gisteren direct na AL nog TF2 gespeeld(speel het bijna dagelijks altijd nog ff) , maar vind de polish van de levels, characters en de menu's toch wel veel sterker in TF2. Alles past beter bij elkaar, ook al zou je de textures omlaag schroeven. In AL lijken assest zoals stenen neergedropt te zijn met veel harde overlapping met grond meshes en dergelijke, dit zou je voor mijn gevoel een stuk minder bij TF2. De materials die gebruikt zijn bij de karakters doen mij denken aan FN, vandaar mijn Unreal Engine associatie denk ik.

Ik ga het vanavond nog wel weer proberen, maar denk niet dat ik er aan kan wennen, mede door de TF associatie.
Meteen even ingedoken en speelt ontzettend leuk tot nu toe!
moet zeggen ziet er inderdaad best wel lekker uit!
https://youtu.be/mH8v3Q5amuk

en loopt lekker soepel, lekker veel verticaliteit,
spotten van enemies is ook erg handig qua communicatie,
(en als ik het goed begrijp hoef ik niet naar het geblaat van anderen te luisteren om te kunnen communiceren)
Op de ps4 kun je communiceren met de R1 knop en dat werkt echt super snel en onwijs handig, hier zouden meer spellen even naar moeten kijken hoe dat geimplementeerd is.
Enemy spotten, ammo supplies aangeven, armor en weapons aanduiden, allemaal met 1 knop maar super snel en handig.
Die beelden zien er helemaal zo slecht nog niet uit! Maar... uh... lijkt het qua visuele stijl niet veel meer op Titanfall 2 en Blackout dan op Fortnite en Overwatch? Meer dan wat kleine overeenkomsten met Overwatch zie ik niet. En Fortnite heeft duidelijk een veel simpelere stijl.

De graphics zijn best aardig volgens mij. Niet dat het kan meekomen met een Battlefield-titel, maar het ziet er niet slechter uit dan Titanfall 2, en kan zeker concurreren met de recente Call Of Duty's.

Edit: even gezocht of ik een 4K video van Apex: Legends kon vinden. Ik heb er welgeteld één kunnen vinden, en hij is maar 3 minuutjes lang. Gelukkig wel puur en alleen gameplay:
https://www.youtube.com/watch?v=mefg45gxHjM
Zoals je kunt zien, zijn de graphics in ieder geval lekker scherp. Scherpe texturen. Licht achterhaalde lighting, maar kan wel concurreren met Blackout.

Edit 2: er staan nu meer 4K-video's online. Hier 23 minuten gameplay van de Xbox One X in 4K:
https://www.youtube.com/watch?v=zU569Vk5GIY
En hier nog een half uurtje: https://www.youtube.com/watch?v=GChces3eH2E

[Reactie gewijzigd door dusty-2011 op 5 februari 2019 08:37]

Wel raar dat de game Xbox One X enhanced is en niet enhanced voor de PS4 Pro.

[Reactie gewijzigd door jigsaws op 5 februari 2019 11:33]

Het feit dat het om teams gaat laat mij al afhaken. Ik wil helemaal niet afhankelijk zijn van de skils van anderen en al helemaal niet gevolgd worden door 2 teamgenoten waardoor je makkelijker gespot word.
En dan ben je dus ook nog eens afhankelijk van iemand met totaal andere strategische ideen. Als je degropt word...
Hopen dat ze zich bedenkennwant in dest status is het wererom een nogo net als fornltnite met dat lijpe gebouw. En constant rennen om binnen de bubbel te blijven.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 4 februari 2019 22:08]

Je kan gewoon solo spelen hoor..
Als ik de post lees zie ik toch heel wat anders...

In Apex Legends draait het om teams van drie spelers, waarbij de teamleden zoals gebruikelijk uit een vliegtuig springen op zoek naar wapens en uitrusting. Daarbij is de 'jump master' leidend; als hij uit het vliegtuig springt, volgt ook meteen de rest.

Maarja woensdag zelf maar even testen en kijken of dit wel klopt.
Las t ergens anders dat er solo-duo-squads zouden zijn.
Kga nog eens opzoeken.

Edit: gamer.nl schrijft solo of teams van 3

[Reactie gewijzigd door Dutch_CroniC op 4 februari 2019 23:49]

De vraag blijft dan dus of je met solo in gegenereerde teams terecht komt of net als fortnite solo speelt.
Ik heb de game gisteren even gespeeld. Je spawnt altijd met een team, je kunt er echter wel voor kiezen je eigen weg te gaan en je team links te laten liggen. Het nadeel is wel dat je tegenstanders dan teams van 3 zijn en geen solo spelers.Er bestaat geen echte solo mode.
Erg jammer laten we hope dat meer mensen dat jammer vinden en die optie er ooit nog komt.
Las net t forum, er is geen solo.
Lache er kunnen nooit genoeg battle royale games uit komen.

Next... fifa battle royale
Voetbalveld van 100 voetbalvelden. Goed voor linkerduimconditie :D
...laat weten dat zijn studio het spel ook graag wil uitbrengen voor mobiele apparaten en de Nintendo Switch, maar daarover kon hij nog niets zeggen..

Crossplay is momenteel nog niet mogelijk, maar McCoy zegt dat Respawn het wel mogelijk wil maken om met spelers op andere platforms te spelen


Apex Legends zal echter nooit ondersteuning bieden voor het synchroniseren van progressie of aankopen op meerdere platforms.
Hoe maak je een F2P live spel in 2019 zonder dit als core feature te hebben? Fortnite krijgt misschien veel haat maar het is een game changer in hoe we moderne games consumeren. Dat je de console experience op je mobile kan krijgen en ook tegelijk je progressie behouden EN met mensen van andere platforms spelen, mag meer credit krijgen.

[Reactie gewijzigd door GeforceAA op 5 februari 2019 11:26]

Ja, want crossplay bestaat immers al zoo lang, we hebben echt nooit zonder gekund!

https://kotaku.com/sony-i...lay-on-the-ps4-1829326043

Checked datum van artikel.. oh wacht..


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True