Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

'EA brengt maandag free-to-play Titanfall battle royale-game uit'

EA gaat naar verluidt aanstaande maandag een battle royale-game in het Titanfall-universum uitbrengen. Dat melden verschillende sites, waaronder Kotaku. De game zal gratis te spelen zijn en uitkomen op pc's, Xbox One en PlayStation 4. Het spel heet Apex Legends.

Kotaku schrijft dat spelers echter niet de bekende exosuits van Titanfall zullen kunnen gebruiken. In plaats daarvan krijgen ze moba-achtige hero abilities om de gevechten meer diepgang te geven. Spelers kunnen in hun eentje of in teams van maximaal drie spelers aan de slag gaan. Een tipgever van Kotaku omschrijft de game als "Titanfall, vermengd met Overwatch en de Blackout-modus van Black Ops 4".

Schijnbaar wil EA van tevoren zelf niets bekendmaken over de game. Het nieuws komt nu uit omdat EA streamers en YouTubers heeft uitgenodigd om de game te proberen, maar ze hoefden geen nda te ondertekenen. Vandaar dat het nieuws zich nu via meerdere wegen tegelijk naar buiten baant.

In december waren nog tekenen te zien dat Titanfall-studio Respawn Entertainment zou werken aan Titanfall 3. Wellicht dat het toen om Apex Legends ging. Dat is echter niet duidelijk en mogelijk volgt Titanfall 3 op een later moment. Daarnaast werkt Respawn aan Jedi: Fallen Order. Tweakers heeft ook reviews gemaakt van de eerste Titanfall en het vervolg.

Door Mark Hendrikman

Nieuwsposter

03-02-2019 • 10:05

106 Linkedin Google+

Submitter: Deem

Reacties (106)

Wijzig sortering
De CEO van Respawn heeft getweet dat er vandaag (4 Feb) een Livestream zal zijn op https://twitch.tv/playapex.

De Livestream begint om 08:00 PST (17:00 Nederlandse tijd).

Bronnen:
https://twitter.com/Vince.../1092224787928080385?s=19

https://twitter.com/Vince.../1092293184435060736?s=19
Ben benieuwd, maar zonder exosuits, geen wallrunning dus, zou ik wel een gemis vinden, titans kunnen me iets minder schelen eerlijk gezegd, vooral het fast paced trok me het meest aan, en dat zo lekker vloeiend speelde.
Dit exact! Het mooie van Titanfall imho is (naast de Titans) de snelheid/mobiliteit. Niet te snel en niet te langzaam, als dat mist dan zie ik dit persoonlijk niet zo zitten.
zie ik dit bericht precies om 17 uur LOL
Apex Legends Reveal Stream - Full Reveal at 12pm PST staat er bij de stram, dus 21 uur . we hebben nog ff :)
ben wel benieuwd maar hoopte eigenlijk zelf te kunnen spelen vandaag
In dat Kotaku bericht staat ook dat Titanfall 3 uit zou moeten gekomen zijn eind 2018, maar dat is niet gebeurd omdat ze vonden dat de game er te oud uit zag voor zijn tijd, waardoor ze van engine moesten verwisselen.

Dit betekent gelukkig dat dit niet Titanfall 3 word maar hopelijk gewoon waarschijnlijk een game om mensen toe te trekken naar het Titanfall universum, en dan later Titanfall 3 releasen met een groter publiek hopelijk.

Persoonlijk ben ik nog skeptisch, of die game überhaupt komt, en of het een succes wordt. Ben zelf klaar met BR maar als mensen het een goeie game vinden (en ik ben een mega-fan van Titanfall) dan ga ik het toch maar proberen.
Dit betekent gelukkig dat dit niet Titanfall 3 word maar hopelijk gewoon waarschijnlijk een game om mensen toe te trekken naar het Titanfall universum, en dan later Titanfall 3 releasen met een groter publiek hopelijk.
Misschien was dit wel de versie die bedoeld was als Titanfall 3 en dat het nu als een 'f2p' wordt uitgegeven. Het zou niet voor het eerst zin, dat iets onder een andere noemer wordt uitgegeven (CS:Condition Zero) . . .
Het lijkt me heel sterk dat na de praise van Titanfall 2, en de community die zit te smachten op deel 3, dat de deze f2p BR uitgeven ipv Titanfall 3. Dat zou een rare zet zijn van respawn
Dat zegt hij dan ook niet volgens mij, maar wel dat ze deze oude versie van Titanfall 3 (deels) hebben hergebruikt voor deze game. Hiernaast gaan ze gewoon verder met de geüpdate versie van Titanfall 3
Inderdaad, het is nog maar de vraag of deze titel een succes gaat worden. De toekomst van de Titanfall games zal er in ieder geval wel van af hangen, weer een studio die kapotgemaakt is door EA.
Inderdaad. Heb dus daarom zon gevoel dat EA met deze game de popularity van Titanfall wil blijven. Hoop wel echt dat dat lukt en niet dat Respawn word gesloten... Zou me echt breken
Het gerucht gaat dat deze game komende maandag 4 Oktober februari released gaat worden en dan voor iedereen speelbaar is...

[Reactie gewijzigd door Deem op 3 februari 2019 11:37]

4 februari

[Reactie gewijzigd door DrumandBass op 3 februari 2019 11:18]

Jep, en dat we de aankondiging bij de Superbowl gaan krijgen. We gaan het zien.

[Reactie gewijzigd door Deem op 3 februari 2019 11:19]

Free2play? Of Pay2Win?
Ondanks de gigantische promotie die EA wel zal maken zijn Pay2Win games niet zo aan mij besteed.
Free2play? Of Pay2Win?
Of pay2skip, pay2boost, etc, etc.

Wat het ook gaat zijn, het gaat in ieder geval focussen op microtransacties. Dat doet EA al met full price AAA titels, dus laat staan hoe ze dat bij een free2play game aan zullen pakken.

Ik heb er overigens geen enorme moeite mee dat een free2play game microtransacties implementeert. Er moet immers een verdienmodel zijn. Zo lang het cosmetische items betreft, zo lang er geen artificiële grind bestaat om je aan de microtransacties te verlokken, enzovoorts.

Waar ik wel moeite mee heb is dat dit EA betreft, en EA er totaal niet om bekend staat een bepaalde service voor lange tijd te ondersteunen. EA is van de jaarlijkse (of tweejaarlijkse) iteraties. Ondanks hun "games as a service" marketing prietpraat. Wat dat betreft heb ik er dan ook weinig vertrouwen in dat EA zo'n service voor langere tijd support, met servers, patches, gameplay uitbreidingen, enz.
“Microtransacties”, grappig woord gezien het tegenwoordig niet meer zo micro is en meer neer komt op halve maandsalarisen mee te komen met de top
Dat is bij lange na niet bij alle games het geval die microtransacties als verdienmodel gebruiken.

Als het op een fatsoenlijke manier gedaan wordt, met cosmetische items, zonder artificiële grind om je tot microtransacties te verlokken, waarbij de aankoop een keuze blijft en geen verplichting is of als verplichting voelt, enzovoorts, dan is er an sich weinig mis mee als verdienmodel voor free2play games. Er zijn genoeg voorbeelden van games/services waarbij het op een redelijke manier geïmplementeerd is en goed werkt.

Dat er een hoop predatory rotzooi bestaat die op allerlei mogelijke manieren misbruik maakt van mensen is een tweede. Je bent overigens vrij om die rotzooi te vermijden. Dat doe ik ook.
moet zeggen dat ik ook de bedragen voor een skin voor een karakter ook niet erg micro vindt...
http://orcz.com/Fortnite_Battle_Royale:_Item_Shop

2000 vbucks voor een skin,
dat is dus op zijn goedkoopst:

10,000 V-bucks (+3,500 Bonus): $99.99 USD
(99.99/13500)*2000 = 14.81

Voor 1 skin...
ja er zijn goedkopere natuurlijk, maar dat is toch best een enorm bedrag. imho

ontopic:
titanfall is zeker een vette game, deel 2 was echt fantastich,
en omdat alle DLC included was geen gesplitste speler basis. gewoon goed gedaan.
ben zeer benieuwd, wel jammer dat men geen titan kan inroepen na een killstreak ofzo,
dat had mensen toch wel aangemoedigd om minder te campen en agressiever te spelen,
en toch niet echt titanfall zonder titans imho.

maar ben benieuwd en kan het iig gratis proberen, das wel altijd mooi :)

[Reactie gewijzigd door freaq op 3 februari 2019 20:28]

Heb vandaag middels een micro transaction, titanfall 2 gekocht. :)
Heb je vandaag Titanfall 2 gekocht of een microtransactie erin? Of impliceer je dat Titanfall 2 een micro transactie is?
De game is zo goedkoop nu, dat het minder kost dan de messte microtransacties, en gave game nog ook.

Ik hebbhem ook net asngeschaft voor bijna noppes
Precies :)

Btw Je kan je afvragen waarom free to play nog aantrekkelijk is, als je voor een tientje de game met mechs en zonder micro transacties kan kopen.
plus alle dlc is gratis ;)
Is er nog grote playerbase op PC? Zo ja bestaat die dan niet volledig uit pro's?
dunno, maar voor die paar euro is het zowieso waard alleen al voor de singleplayer imho.
Heb je al duidelijke info dat het pay2win is?

Of is dit een te vroeg iets roepen.

Aangezien EA zelf niets loslaat, zul je moeten wachten op wat er na morgen te gebeuren staar.
Je kan niet iets als "Pay2Win" toch een leidend mechaniek in een game gaan maken? Schijnbaar is het in het in de mode om dit zo maar lukraak uit te spreken zonder enige onderbouwing. Ja, EA is niet helemaal lekker bezig, maar dit kan niet.

[Reactie gewijzigd door SkyStreaker op 3 februari 2019 11:49]

EA die iets gratis maakt? Dit gaat vol zitten met microtransacties.
Dat iets microtransacties bevat maakt het niet automatisch pay2win he, kan ook puur cosmetisch zijn zoals in Fortnite ;)
Dit zal het ook wel worden lijkt me. Beetje van die fortnite vibe krijgen in een wat meer volwassen setting.

Ben heel benieuwd.
Was PUBG dat niet al?
Pubg is niet gratis. Dst is wel een groot verschil
Zeker waar. Daar had ik geen rekening mee gehouden.
Gratis is niet meer gratis in een wereld waar je sukkels heb die 5x de waarde van een spel uitgeven an virtuele dansjes en andere onzin.

Blijkbaar zijn er mensen zat die zoveel geld uitgeven aan dat soort onzin dat dit type game loont en dus blijven ze bestaan.
Voor sommige betekend dit gratis games voor anderen een bak irritatie.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 3 februari 2019 14:51]

Ach, zal mij een worst wezen of iemand anders zo dom is om er heel veel euro's in te steken om wat domme dansjes te hebben of er iets anders uit te zien. Ik geef er geen cent aan uit en speel het gewoon zo lang ik het nog leuk vind of totdat ze de stekker er uit halen, alle credits haal ik wel via grinden..
Ik ook ik heb 1x een "dlc" gekocht en dat was omdat ik plezier beleefde aan het spel het spel gratis was en ik er veel aan zou hebben tijdens levelen wat me meer plezier gaf en er zat toch al geen competitief deel in de game (groot net voor Fishing Planet haha).
Verder speel ik lekker alles gratis of niet. er zijn zat andere games.
Ik heb er nog iets van 40 in mijn to play lijst staan dus als iets me niet bevalt NEXT.
Zolang het enkel om cosmetische items gaat heb ik hier geen enkel bezwaar tegen!
Dus? Fortnite ook. League of Legends ook. F2P moet ook geld aan verdiend worden. Zolang het enkel cosmetisch is vind ik het helemaal prima.
Snap ik, maar niet noodzakelijk "Pay2Win" zoals beaamd wordt.
In het begin nog niet.
Hoezo “kan niet”? Je kunt sterkere wapens/karakters en andere voordelen gewoon achter een paywall gooien. Iedereen die een paar tientjes erin steekt is gelijk sterker. Dat heb ik al vaker gezien.
Het kan inderdaad wel, alleen EA ligt al zodanig onder vuur, dit kunnen ze er niet bij hebben. Pay to win games zijn inmiddels ook minder actueel heb ik het idee, skins valt veel meer geld mee te verdienen.
Ja - dat kan, achter een paywall. Maar je kan het niet als een leidend mechaniek gebruiken, wat betekend dat je het spel alleen kan winnen DOOR te betalen.

[Reactie gewijzigd door SkyStreaker op 3 februari 2019 11:47]

Klopt tegenwordig is alles al heel snel P2W. Terwijl je vroeger MMO'S had die met bv 500 dollar onverslaanbaar werdt voor een F2P speler.
EA's BattleField heroes was een schoolvoorbeeld van pay2win, Tegen betaling krachtigere en complexere wapens, meer shield bijkopen etc ; maar desondanks kon je nog wel beter zijn en/of 'winnen' zonder een cent te betalen.
Ik denk dat je pay 2 win iets te letterlijk neemt.
Volgens mij snap je de betekenis van het woord proactief niet, anders zou je dit niet zo gebruiken. Ik heb dus ook geen idee wat je nou probeert te zeggen.

Proactief betekent dat je iets onderneemt in anticipatie. Als ik alvast 10 broodjes in de oven leg, omdat ik verwacht dat mijn bezoek kort na aankomst honger zal hebben, dan ben ik proactief bezig. Als ik alvast de timer voor de verwarming aanzet in anticipatie dat het spoedig koud gaat worden, dan is dat een proactieve handeling.

Het schuingedrukt maken maakt je verhaal niet minder incorrect.
Hm, dan gebruik ik inderdaad een verkeerd woord. Alles aangepast. Wat ik bedoel of tracht te zeggen is dat ik er moeite mee heb te geloven dat een spel P2W als een leidend iets beschouwd. Hoe scheef trek je de verhoudingen dan wel niet?

[Reactie gewijzigd door SkyStreaker op 3 februari 2019 11:50]

Er zijn al zat spellen die dit deden en ook doen. Zo’n beetje alle mobiele “gacha” type games. Vroeger ook F2P MMOs gespeeld waarbij je met 100-200 euro aan lootboxes een handjevol endgame wapens kon krijgen die individueel maanden duurden om te krijgen. Ook zat de sterkste summon voor de summoner class in een bepaalde game achter een paywall. Dan gaat het hele “ja maar je kan het in game ook krijgen” wat mij betreft al niet meer op.
Overwatch en volgens mij ook Blackout zijn geen pay2win en hebben alleen cosmetische items. Onzin dus, mits deze game daarop gebaseerd is.

[Reactie gewijzigd door DigitalExcorcist op 3 februari 2019 10:24]

Dus jij hebt oprecht vertrouwen in een Free 2 Play game waar EA als uitgever achter staat?

Geen enkele free 2 play game is echt free, er zullen namelijk altijd microtransactions in die games zitten, want laten we wel wezen, de dev wil ook wat geld verdienen. Games zoals Path of Exile en Warframe pakken dit bijzonder goed aan, door een eerlijk model op te zetten die geen gameplay voordelen geven aan mensen die hier wel geld aan besteden.

Maar EA stopt al microtransactions in Triple A titles die 60 euro/dollar bij launch kosten die makkelijk oplopen tot 20 euro enkel voor een skin. Ik zie EA er dus echt wel voor aan dat dit spel tot de nok toe vol zit met microtransactions. Wat voor vorm deze aan gaan nemen, dat is speculatie op dit moment, maar als je kijkt wat voor track record EA heeft met het om zeep helpen van studios, geeft deze game mij geen goed gevoel.

[Reactie gewijzigd door Nazanir op 3 februari 2019 11:00]

Waarom zouden ze geen Skins mogen verkopen van 20€ stuk? Niemand, maar dan ook niemand verplicht uw om het te kopen hè!
Ik zeg nergens dat het niet mag, ik ben alleen heel voorzicht/terughoudend als het op EA aan komt. Kijk maar eens naar wat ze hebben gedaan met Dungeon Keeper of C&C met hun gratis mobiele versies.

Kijk eens voor de grap hoeveel DLCs de Sims games hebben. En Sims 4 heeft iets nieuws toegevoegd, DLCs die achter DLCs gelocked zitten.

Dus ja, EA doet alles om mensen uit te melken, maar ja "je hoeft het niet te kopen". Dit kan worden afgedwongen door limieten op te leggen in F2P games. Kijk maar eens op Steam, zat shooters waar je met ingame currency wapens kan unlocken, maar voor een korte tijd. Dus je moet blijven grinden om je wapen te kunnen gebruiken, of je betaald een bedrag voor een permanent unlock. Of misschien kan je maar een x aantal potjes per dag spelen en moet je daarna wachten. Wil je meer spelen, mag je geld betalen.

En waarom denk je dat de hele lootbox controversie zo'n hot item is de laatste tijd, en dat zelfs overheden zich hiermee bemoeien?
In bfv kan je geen wapens kopen je moet ze unlocken door te lvlen. Nu noemt het 'grinden' vroeger was het gewoon gameplay en klaagde niemand erover. Terwijl het ook bestond men kon er gewoon niet voor betalen.

Over FUT vind ik het belachelijk terwijl er tal z'n kaartjes worden verkocht maar niet digitaal. Wat gaan ze doen met Pokémon card game? Is net hetzelfde.
ik ben alleen heel voorzicht/terughoudend als het op EA aan komt.
Dat mag uiteraard. Maar terughouden en bij voorbaat uitspreken dat EA weer bepaalde dingen gaat doen zijn twee verschillende dingen.
Kijk maar eens naar wat ze hebben gedaan met Dungeon Keeper of C&C met hun gratis mobiele versies.
C&C was inderdaad niet de handigste move. Maar die werd ook al direct na de aankondiging afgebrand, EA heeft nooit de kans gekregen om er iets van te maken. Bovendien wordt er dan niets geroepen over de keerzijde van deze medaille, dat ze met de originele Westwood mensen een remaster C&C en Red Alert uitbrengen. Met de controle bij de oorspronkelijke makers en (al bevestigd) zonder enige vorm van MT.
Dungeon Keeper kan ik niks over zeggen, heb ik niks van meegekregen.

We kunnen het ook omdraaien:
Dus ja, je hoeft het niet te kopen, maar ja "EA doet alles om mensen uit te melken."
ipv
Dus ja, EA doet alles om mensen uit te melken, maar ja "je hoeft het niet te kopen".
EA heeft inderdaad niet de beste trackrecord, maar tegenlijk worden ze toch altijd vanaf een aankondiging al met speculatie afgebrand. Er wordt niet gekeken naar de positieve dingen, zoals dat alle DLC in BFV gratis is, en dat alle MT puur cosmetisch zijn. Of dat alle uitbreidingen van de Sims wel echt iets toe te voegen hebben (voor de fan).
Kijk maar eens op Steam, zat shooters waar je met ingame currency wapens kan unlocken, maar voor een korte tijd. Dus je moet blijven grinden om je wapen te kunnen gebruiken, of je betaald een bedrag voor een permanent unlock. Of misschien kan je maar een x aantal potjes per dag spelen en moet je daarna wachten. Wil je meer spelen, mag je geld betalen.
Hoe is dit hier van toepassing?
En waarom denk je dat de hele lootbox controversie zo'n hot item is de laatste tijd, en dat zelfs overheden zich hiermee bemoeien?
Des meer reden om jouw verwachting tegen te spreken.

Uiteraard mag je je uitspreken, maar ik vind oordelen over iets als dit terwijl het puur om een aankondiging betreft van EA, ontzettend kort door de bocht.

[Reactie gewijzigd door lars_jj op 3 februari 2019 13:13]

Niemand verplicht het nee. Maar de peer-pressure bij 12-18 jarigen is best heftig. Als je geen skins koopt ben je een ‘skin noob’. Groepsdruk is vaak net zo erg als een verplichting.

Ga jij je kind maar zeggen dat hij/zij geen skins mag kopen. Twee dagen daarna weet de hele school het. Loopt het daarna risico om gepest te worden.
Tja dan ligt het aan de opvoeding van de ouders dat hun kinderen niet aan groepsdruk kunnen weerstaan. Dat kan je EA niet kwalijk nemen. Daarbij pesten zal er altijd zijn.
De ouders de schuld geven is heel makkelijk en groepsdruk is gewoon aanwezig. Daar zijn honderden onderzoeken over geschreven. Tuurlijk is het iets waar ouders hun kinderen op moeten voorbereiden. De ene ouder is daar beter in dan de ander net als het ene kind gevoeliger voor deze druk is dan het andere kind. Dat pesten er altijd zal zijn is ook een aparte opmerking. Heeft te maken met een gebrek aan opvoeding. Gezien je opmerkingen heb je geen kinderen anders zou je nooit zoiets stoms zeggen.

Maar jij hebt nooit iets onder groepsdruk gedaan?? Zoals de dingen hieronder Als je antwoord nee is dan lieg je...

Gerookt
Gedronken toen je 15 was
Drugs geprobeerd
Staan in een kermisattractie terwijl je hoorde te zitten
Tegen je vriendjes gezegd; KIJK MIJ!!! gevolgd door een stomme actie
Iets gekocht wat je vriendjes ook hadden
Waterbalonnen naar auto’s gegooid
Als laatste iemand billenbrand gegeven?
Lopen zeuren voor LA Gear schoenen met lampjes, Air Jordans of Reebok pump omdat je daar veeeeel harder op kon rennen
Langer buiten gebleven omdat je vriendjes dat ook deden/mochten ondanks dat je wist dat je straf kreeg
Noem nog wat op....
Nope, als ik vroeger dingen wou doen was het mijn eigen keuze, mijn vrienden gingen mij zeker niets proberen op te dringen. Als men het toch probeerden behoorden ze niet mijn vrienden.

Daarbij bepaalde zaken die jij aanhaalt heeft niets met groepsdruk te maken. Bv enkele vrienden hadden Xbox gekocht, ik had nog geen console en was van plan 1 te kopen. Ik heb toen een Xbox gekocht omdat het voor mij praktischer was. Ik wist dat ik niet veel games ging krijgen van mijn ouders dus met een Xbox kon ik de games van mijn vrienden spelen. Is dat groepsdruk? Neen was gewoon een praktische overweging die ik heb genomen.

Pesten zal er altijd zijn. Men moet er tegen optreden maar het zal er altijd zijn. Is gewoon de natuur van de mens en pesten gebeurd niet enkel bij kinderen.

En nee ik heb geen kinderen, maar telkens huilen dat iets niet kan of mag om kinderen te beschermen is gewoon een teken van zwakte van ouders die hun kinderen niet naar behoren kunnen opvoeden.
DaFuq is billenbrand... :/

De rest, ja. :Y)
Billenbrand is dat je met pleinvoetbal de bal op iemand zijn/haar billen moet schieten uit een soort penalty.

https://youtu.be/U8aTNNEO1hQ

Vanaf 1:20

Dat doet vreselijk pijn kan ik je zeggen.
Ja een default 😄 terwijl soms de beste spelers huist de defaults zijn
Omdat het zicht richt op kinderen? Kabouter plop moet ook van de koeken af.
Ja en dan? Ieder bedrijf mag zich richten tot kinderen. Het zijn de ouders die genoeg gezond verstand moeten hebben en hun kinderen opvoeden. Niet EA of studio 100 of leerkrachten of de overheid.
Dan moet je niet vreemd opkijken, dat er een tegenbeweging en regelgeving komt.

https://www.nu.nl/games/5...-maker-met-lootboxen.html
Ik denk niet dat deze game de "E" rating krijgt...
met Free 2 Play wordt aangeduid dat het spelen gratis is. Dat het vervolgens een hoop moeite kost om een cosmetisch item vrij te spelen is onderdeel van het businessmodel.
Ik ga m sowieso spelen.. en als ik tijd heb grind ik voor de items, en anders spendeer ik er wat euro's aan .
Als het leuk is, toon ik mn waardering met euros.
Dus technisch gezien is de term correct Gratis on te spelen
Free to play betekent alleen dat je ‘m gratis kan spelen, niet dat je er gratis álles bij krijgt.
Na alle ophef en rechtzaken over het Pay2Win (vooral EA), verwacht jij dat het spel Pay2Win wordt? Of lees ik dat verkeerd?

Ga er maar vanuit dat het een ander verdienmodel gaat worden. Bijvoorbeeld microtransacties voor cosmetische items. Ook zouden ze met advertenties kunnen gaan werken. Of zelfs een combinatie van de twee.

Ik vind het jammer dat als het om EA gaat, veel mensen direct moord en brand roepen.
Ik vind het jammer dat als het om EA gaat, veel mensen direct moord en brand roepen.
Daar hebben ze natuurlijk wel zelf voor gezorgd he. Moeten ze maar geen games van 60 euro uitbrengen waarbij de progressie zo'n grind is, dat je bijna wel microtransacties moet gebruiken om ook maar iets te kunnen doen. Een goed voorbeeld was Battlefront. Toen het uit kwam, had iemand uitgerekend dat een karakter unlocken neer kwam op 15 uur grind. En tijdens die tijd kun je dus niks anders unlocken. Battlefield 5 had hetzelfde probleem.

Sorry, maar ik vertrouw EA echt niet meer om "eerlijke" games te maken. Als ze zulke dingen al doen bij 60 euro games, dan kun je er echt wel vanuit gaan dat ze het zeker gaan doen (maar waarschijnlijk nog erger) bij een F2P game...
Mijn punt blijft nog steeds hetzelfde. Het hoeft alleen al om een aankondiging te gaan en mensen schreeuwen al moord en brand. Zonder verdere informatie. Dat is niet reëel.

Bovendien wordt er gedaan als of EA altijd maar alles slecht doet. Er zijn bovendien andere uitgevers die veel erger zijn, maar die vliegen zo onder de radar.
Battlefield 5 had hetzelfde probleem.
Ik weet niet waar je dat vandaal haalt... Het enige dat je in BFV kan kopen zijn cosmetische items. Verder is alle DLC gratis.

Bovendien zullen ze niet snel meer pay2win toepassen, gezien alle shit van de laatste tijd. Toch doen mensen weer die aannames. Als ze dit inderdaad wel gaan toepassen, dan kan er geschreeuwd worden, maar niet als we verder nog niets weten.
Het lijkt me erg sterk dat EA uberhaupt zijn vingers nog een keer gaat branden aan een pay2win game. Iedere laatste shooter van een EA studio hebben allemaal cosmetics only microtransactions. Dus dat zal deze Titanfall game dan ook wel hebben.
Het lijkt me erg sterk dat EA uberhaupt zijn vingers nog een keer gaat branden aan een pay2win game.
Zou je denken? Ik vermoed dat hun ideaal een model is als bijvoorbeeld FIFA Ultimate Team, wat behoorlijk pay2win (of pay2skip) is. Pay2win en pay2skip zijn lucratiever, zo lang de accepterende doelgroep spelers maar groot genoeg is.
Die ook nog eens zijn uitgesteld vanwege problemen met company coin, de gratis currency waar je dus ook niet-comsetics mee kan kopen in de game. Dat was natuurlijk iets dat nooit een probleem had moeten zijn maar meer om aan te geven dat ea er wel voorzichtiger mee omspringt. Trouwens is dit free to play dus misschien zal dat toch anders zijn.
Pay2win zou best leuk kunnen zijn als ze het doen als world of tanks.

Zolang je in de lagere rangen blijft kan je volledig genieten van een gratis spel.
Titanfall 1 en 2 hebben een fantastische MP. Tamelijk onderschat als je het mij vraagt. De SP van Titanfall 2 is ook echt heel goed. Jammer dat de launch van Titanfall 2 samenviel met een andere grote titel.

[Reactie gewijzigd door harrytasker op 3 februari 2019 12:00]

Het gerucht gaat dat EA dit met opzet heeft gedaan, om zo de prijs van Respawn te drukken voor ze het studio overkochten.
Mensen die meteen maar weer roepen dat het pay2win is zonder enige info te hebben kan ik niet serieus nemen.
De afkeer tegen EA is logisch en begrijpelijk maar ik denk dat ze bij EA niet zo dom zijn dat ze nog een keer zo de fout in gaan. Zowel, dan inderdaad niet spelen!
Sowieso klinkt het spel niet heel interessant, maar eerst ff de aankondiging/eerste beelden afwachten
Ze halen je ook binnen in hun digitale winkel.
Ik ben de laatste die EA gaat verdedigen, maar nu weet je tenminste wel vooraf dat het vol gaat zitten met microtransacties (iets waar echt geen officiële bevestiging voor nodig is). Black Ops 4 vind ik dan een stuk erger. Met opzet een game van 60 euro uitbrengen (met nog een losse peperdure season pass) zonder microtransacties. Wachten tot de reviews online zijn (zodat ze je daar niet op afrekenen) en dan achteraf nog steeds toevoegen.
Haha dat was ook een verlate 1 april grap van ActivisionBlizztard. Ken je die mop van die Call of Duty zonder Season pass en microtransacties?
Vind Activision met hun COD serie inderdaad veel vervelender dan wat EA vaak flikt.

Wat een bagger serie is dat helaas geworden, zo jammer, en nog steeds op zo'n oude engine aan rommelen.

Zeer benieuwd naar deze game, prachtig voorgangers.

[Reactie gewijzigd door dezekeer op 3 februari 2019 18:59]

Gratis? Naja, kan geen kwaad om eens te proberen. De pacing en MP van TF2 online vond ik erg leuk trouwens. Om de één of andere reden voelde het "eerlijk", geen idee hoe ik dat het beste kan omschrijven. Bovendien speelde het echt super op de PS4 OG.

En is het toch niks, dan kost me het hooguit een paar uurtjes.
Nóg een Battle Royale game… Ik twijfel ernstig of daar op de markt wel plaats voor is.

En dan dit: “spelers [zullen] echter niet de bekende exosuits van Titanfall kunnen gebruiken. In plaats daarvan krijgen ze moba-achtige hero abilities om de gevechten meer diepgang te geven". Ze halen dus HET unieke kenmerk van Titanfall (waar de naam nota bene vandaan komt) er uit, en vervangen het door generieke hero abilities.

Klinkt alsof dit een supergenerieke game zal zijn…
Blijf dit maar een beetje appelen en peren opmerking vinden, dit is Titanfall, de andere is PUBG en de andere heet COD en dan weer Fornite en ga zo maar door, bijna elk spel is anders en niet zo goed met elkaar te vergelijken.
Lijkt me overigens geen handige zet om alleen BR modus te handhaven en zal waarschijnlijk ook niet zo zijn.
Mijn hele punt was dus dat ze juist het meest kenmerkende aspect (de Titans) van Titanfall er uit halen en het expres generieker maken. En daarmee gaat het, vrees ik, juist meer op de bestaande spellen lijken, in plaats van typisch Titanfall te zijn.

[Reactie gewijzigd door Cpt.Morgan op 3 februari 2019 15:49]

Ok, snap hem nu.
Persoonlijk vind ik Titans het minst leuke maar de combi maakte het wel weer leuk.
Als het fast-paced wordt zoals Titanfall was, beetje zoals Quake, ben ik wel geïnteresseerd. Battle Royal trekt me niet zo omdat het zo traag is. Die van CSGO kent dan nog enig tempo.
Zonder titans zal het wel een andere naam krijgen. Wat zijn daar momenteel de geruchten over?
Wat een gezeur van velen zeg. Gewoon ff kijken en vind je niks, verder kijken. Het is geen moeten tenslotte. Komt nogal ondankbaar over vind ik....
Ik vraag me af of EA 'geleerd' heeft van alle ophef betreft hun businessmodel in het verleden, en ze het gaan aanpakken zoals Fortnite dat doet. Ik het zelf maar kort gespeeld, maar hun microtransactions vind ik een goed voorbeeld van hoe het hoort.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.