Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

E-sportsteams zoeken spelers voor Apex Legends

Verschillende organisaties die e-sportsteams beheren zijn begonnen met een zoektocht naar spelers om teams samen te stellen voor Apex Legends-wedstrijden. Ontwikkelaar Respawn Entertainment moet zijn e-sportsplannen nog uit de doeken doen.

Carlos Rodríguez Santiago, oprichter van het Spaanse G2 Esports dat onder meer teams heeft voor League of Legends en Counter-Strike: Global Offensive, laat weten dat het zoekt naar spelers die goed zijn in Apex Legends. Andere grote e-sportsorganisaties, waaronder Fnatic, NRG Esports en 100 Thieves begonnen eerder al hun zoektocht.

Ondanks de brede interesse om Apex Legends in competitief verband te spelen, heeft ontwikkelaar Respawn Entertainment nog geen plannen bekendgemaakt over e-sportcompetities in zijn nieuwste game. Gelet op de interesse van e-sportsorganisaties en de enorme populariteit van de game lijkt het een kwestie van tijd tot er een professionele competitie of een toernooienstructuur op touw wordt gezet.

Apex Legends werd zonder een voorafgaande marketingcampagne uitgebracht op 4 februari. De battle royale-shooter had een week na de release al 25 miljoen spelers en inmiddels heeft het spel volgens The Esports Observer ook al het record gebroken van de meeste kijkuren op videoplatform Twitch. Hiervoor was het record in handen van Fortnite. Twitch-bezoekers keken in totaal op een dag 5,87 miljoen uur naar de shooter van Epic Games. Daar is Apex Legends met 8,28 miljoen uur ruimschoots overheen gegaan.

Vooralsnog hebben spelers in Apex Legends alleen de mogelijkheid om te spelen in teams van drie, maar er zijn aanwijzingen gevonden dat op termijn ook een duo- en solomodus wordt geïntroduceerd. Inmiddels is er ook een aanwijzing gevonden voor de komst van een hoverbike. Voertuigen en vliegtuigen zijn bijvoorbeeld in PlayerUnknown's Battlegrounds en Fortnite Battle Royale al gangbaar, maar ontbreken vooralsnog in Apex Legends.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

14-02-2019 • 10:23

100 Linkedin Google+

Reacties (100)

Wijzig sortering
Ik heb tot nu toe alle BR geprobeerd (PUBG, Fortnite, COD en nu Apex).... al ruim 17 jaar speel ik shooters maar de hele BR hype kan ik toch niet begrijpen. Ik begrijp de spanning wel in een match... maar vaak is de learning curve zo lang omdat bij ieder dood, weer 5 a 7 minuten uiteindelijk kwijt ben voor een poging twee. Voor mijn gevoel zit ik of te lang te wachten in laadschermen of ik 'overleef' het heel lang omdat ik ergens verstopt zit en dan toch doodga (regelmatig bij top 5 gezeten). Nee, niet voor mij. Ik hoop dat ontwikkelaars toch nog reguliere modus blijven ondersteunen. Natuurlijk wens ik iedereen die hier wel van geniet, veel gameplezier. Voor ieders wat wils. Maar begrijpen wat er echt leuk aan is, lukt mij niet.
Waar ik meer moeite mee heb is de domme geluksfactor in zulke games, vooral aan het begin van elk potje.. Als onverhoopt een ander team in hetzelfde gebied landt en die pikken meteen een goed wapen en paarse armor op terwijl jij niet eens een fatsoenlijk wapen kan vinden laat staan armor dan ben ik er alweer klaar mee.. Zodra je die begin fase door bent en jij ook zo'n beetje alles hebt wat je nodig hebt om competitief te zijn (armor en goed wapen) dan pas begint de game echt eigenlijk.. Dan is het wel leuk om vooral tactisch als team te spelen en om te gaan met de steeds kleiner wordende speelgebied.. Bovendien zit je na doodgaan zo weer in een ander potje, dus wat dat betreft snap ik de aantrekkingskracht voor heel veel mensen wel.. Persoonlijk ben ik meer van het PvE gebeuren tegenwoordig en niet meer van het PvP, daar ben ik denk ik te oud en traag voor geworden.. PvP is alleen leuk als je genoeg tijd hebt om er goed in te worden, anders ben je alleen maar schietvoer voor anderen.. Ik speel dan ook liever co-op shooters tegenwoordig, games als The Division.. Maar Apex Legends is wel leuk om ff tussendoor een potje te spelen als ik zin heb en vrienden vragen me, maar meer ook niet..
Ik snap wat je bedoelt, maar dat is voor mij dan weer juist hetgeen wat ik tof vind. Tijdens het landen zien dat er anderen ook naar dezelfde plek gaan, snel een wapen zoeken of juist wegrennen om een ander plekje te vinden (en soms ook nagejaagd te worden). De spanning in het begin is groot, daarna begint het inderdaad echt en wacht je vooral tot anderen de ring gaan betreden waar je ongeveer bent. Tot nu toe zeer vermakelijk, ik speel bijna alleen maar lokaal maar dit vind ik ook erg leuk om zelf te spelen. Ik mis wel een oefenmodus om te oefenen met schieten, wapens, etc. (afgezien van de intro training die je moet doen). Zeker doordat je potje soms zo snel afgelopen is.
@FireBladeX @fo0

Ik heb alle BR games aan me voorbij laten gaan, min of meer dezelfde gedachte die jij hebt: dood is dood, je bent alleen maar aan het zoeken, ik heb daar geen zin in. Zelf opgegroeid met Q3 / UT / CS 1.6, dus ik zocht m'n heil in Overwatch.

Toch Apex Legends geprobeerd, samen met m'n oude game vriendjes en allemaal zeggen we: dit is een vette game, ondanks dat het een BR is! Voor mijn gevoel is er veel haat naar het BR genre onder 'oudere' (zelf 30+) gamers.

Wat we echter vergeten en dat is de fout die ik nu onder ogen zie, dit ìs geen Q3 / UT / CS 1.6 of meer naar het heden Overwatch. Het is een genre dat heel andere tactieken en speelstijlen vereist, toen dat bij ons 'klikte' en we accepteerden dat er een nieuwe leercurve nodig is om iets te kunnen in het spel, hebben we in tijden niet zoveel lol gehad. Raak schieten en precies te werk gaan is in dit spel, voor zover wij het doorhebben, minder belangrijk. Loot, tactiek en heel veel kogels afvuren werkt (soms) beter.

Reden waarom ik dit typ: gun jezelf even de tijd en laat alle negativiteit rond F2P / EA / BR los en probeer het. Zie het meer als een potje paintball of airsoften en ik durf m'n hand ervoor in het vuur te steken dat je de lol ervan gaat ervaren. Zeker met voice chat. Zeker met vrienden.

Ik zelf ga absoluut geen fortnite spelen, 1 keer schieten en er staan 2 flatgebouwen is absoluut niet my cup of tea, maar Apex Legends is tot nu toe een verademing en voor mij persoonlijk in ieder geval een leuke nieuwe game om het BR genre mee te ontdekken.

Los daarvan, en iets meer objectief: de developer reageert netjes op Reddit, de roadmap ziet er goed uit en het hele micro-transactie gebeuren ligt bij Respawn en niet bij EA (wat tot nu toe een verademing is en een 'prima' model lijkt te zijn). Een game die gratis is die speelt als een betaalde titel, ik hoop alleen maar dat je na het lezen van mijn reactie alsnog een poging waagt, zou leuk zijn!

p.s. voice communicatie met 2 bekenden maakt het een stuk makkelijker èn leuker, zeker met die leercurve waar ik het over had. Ook kun je zo veel makkelijker flanken / tactieken uitproberen en gigantisch op je bek gaan. Ik 'callde' gisteren de meest epische misser uit m'n gaming carrière waardoor we door 3 kanten tegelijkertijd neer werden gemaaid. Gelukkig kon er om gelachen worden ;-) READY drukken en hoppa, nieuwe match, nieuwe kansen!

edit: typfoutjes eruit gehaald en @fo0 toegevoegd in reactie, gezien het feit dat zijn reply min of meer dezelfde insteek heeft als @FireBladeX

[Reactie gewijzigd door wreedheid op 14 februari 2019 12:57]

Ik vind pubg squads als 30 plusser erg vet. Gezellig en af en toe actie met een gezonde portie strategie.

Ik mis in apex dat element, die keuze; waar gaan we langs, waar gaan we de cirkel in, en hoe.
Wat ons fireteam heeft gedaan om het spel te leren spelen is het volgende: probeer zoveel mogelijk te landen in high tier loot zones. Die zones hebben vaak ook één of meerdere teams bij zich. Wanneer je een wapen hebt, eender welk, probeer je met je team op de tegenstander af te gaan. Op die manier zit je enorm snel in de actie en je test telkens een verschillend soort wapen uit (letterlijk het eerste dat je tegen komt) waardoor je de wapens leert kennen en weet wat jou het beste ligt.

Ja, je gaat vaak snel neer gaan en moeten herstarten, maar het voordeel van deze stijl is dat je meer "schiet-minuten" in je vingers hebt. Die zijn echt wel cruciaal om je muscle memory te trainen zodat, op het moment dat je in de actie komt, je weet wat je moet doen zonder dat je er nog moet over nadenken of proberen. IMHO is 10 minuten wachten het slechtste wat je kan doen want dan ben je volledig uit te actie, en als het moment daar is dat je daadwerkelijk moet schieten zal het vaak niet lukken. Dan is het nog des te pijnlijker dat je meer dan 10 minuten verloren bent zonder ook maar iemand te raken.

Ik kan niet anders aanraden dan de actie te proberen aangaan als je de kans krijgt. Je wil de tegenstander de kans gewoon niet geven om sterker te worden (door betere gear te vinden) of om je op een later tijdstip in het spel te flanken omdat ze je gespot hebben... De wins die ik al bereikt heb zijn er gekomen omdat we de actie net niet uit de weg gingen maar de actie zijn aangegaan met de tegenstander.
Wat ik soms al gedacht heb is dat er een soort van "ultra" battle royal modus moet komen.
Je start in een map met 100 spelers van jouw niveau. Ben je gekild dan kom je automatisch in een andere map terecht met degenen die ook uit de hoofdmap komen.
Zo kan je een volledig roulatiesysteem inbouwen en kan je direct joinen.
Iets dat zeker meer mogelijkheden biedt indien dit goed opgezet is. Te veel om hier allemaal op te noemen.
Bij Apex is het zo dat je, nadat je gedood bent, kan respawnen als je teammates maar wat moeite voor je willen doen ;) dus als je dood bent sowieso niet gelijk ragequitten tenzij je de laatste van je party was.

Ik speel ook shooters sinds Wolfenstein 3D van vroegâh... en ik merk wel degelijk dat ik met m'n bijna-40 geen reflexen meer heb van een 13-jarige die leeft van energydrinks maar ik zie de lol er wel van in. Voorál die spanning; zie ik de ander eerder dan andersom? Zal ik de confrontatie aangaan?

Of net zoals wat ik laatst had, je loopt een gebouwtje in en een vijand wil net naar buiten komen en in een schrikreflex omdat ik dacht alleen te zijn knal ik m'n shotgun récht op z'n hoofd en heb ik een headshot :P
n ik merk wel degelijk dat ik met m'n bijna-40 geen reflexen meer heb van een 13-jarige die leeft van energydrinks
Heeft dat echt met leeftijd en reflexen te maken, of meer met vrije tijd die je nog overhoud op deze leeftijd?
Gamen máák ik vrije tijd voor ;) tuurlijk, ik heb werk en een gezin, maar ik game gerust 2 á 3 uur per dag. In het weekend wel meer. Niet alleen maar van die hyperactieve shooters trouwens... ook 'gewoon' (action)adventures, (j)RPG's, competitieve dingen als Rocket League die niet zozeer om bliksemsnelle reflexen gaan maar wel wat inzicht vereisen, etc.Overwatch, ook zo een. Ja die speel ik op de PS4 met dien verstande dat ik dan aan een controller gebonden ben en geen muis+keyboard heb, maar dat heeft elke PS4-speler.
Ik begin ook beetje aan het leeftijd van 30 jaar oud te leunen. Ik maak me zorgen dat ik later geen tijd ga hebben i.v.m. werk en relaties. Fijn om te weten dat het toch nog mogelijk is om mijn hobby voort te kunnen zetten.

En ja ik dacht ook al dat ik later waarschijnlijk enkel op een console ga kunnen gamen, achter een pc zitten is iets wat asocialer dan samen op de zetel.
Ach. We hebben hier thuis zo'n 28 consoles staan (handhelds inbegrepen) ... waarvan minstens 20 consoles van m'n vrouw zijn ;) (strenge selectiecriteria erop nahouden! Het scheelt enórm als je vrouw dezelfde hobby heeft als jezelf).

De kinderen vinden gamen ook leuk maar zijn niet zo bloedfanatiek als ikzelf. Die sporten veel, m'n oudste dochter (11) kent wel de meeste Fortnite dansjes, speelt "het ook wel" (2x per maand een half uurtje pakweg.. haha) en m'n vrouw heeft laatst zelf ook maar een Switch gekocht zodat ze niet steeds op mij hoeft te wachten voor het gamen.

Nee, we gamen behoorlijk wat af maar vooral m'n vrouw en ik. De meiden vinden Just Dance leuk, en Mario, Zelda en de geijkte Nintendo dingen, maar die hebben genoeg andere interesses ernaast. Wel kennen ze de meeste soundtracks onderhand wel: Mario en Zelda vooral. Maar ook 'gewoon' Creedence Clearwater Revival en de Top 40.

[Reactie gewijzigd door DigitalExorcist op 14 februari 2019 17:21]

51 hier.
Battlefield veteraan.
Doe fortnite met mijn jongens van 13 en 9. Fortnite is geniaal. Hoe ze het levend houden. Elke keer weer een verrassing. Zitten alledrie in star citizen en ik speel elke avond wel met collega’s
Verstokte pcgamer. De 2 jongens ook.
Vrije tijd is minder maar gamen gaat nooit over en weet je, je kunt het wat beter beheersen, want er zijn toch ook belangrijkere dingen in het leven dan het najagen van al die dopamine beloningen 😀

[Reactie gewijzigd door ALFfx op 14 februari 2019 19:23]

Mooi. En herkenbaar. Is er een ook een 40+ topic op het forum voor gamers met gezinnen? ;)

[Reactie gewijzigd door notgib op 14 februari 2019 21:53]

Heeft dat echt met leeftijd en reflexen te maken, of meer met vrije tijd die je nog overhoud op deze leeftijd?
Vast beiden. Wat ik merkte is dat zowel Quake 3, Starcraft en Street Fighter gewoon 'training' vergen.
Zowel Starcraft 2 als Street Fighter 5 kwam ik best slecht uit de verf door gebrek aan speeluren.

Maar waarschijnlijk ook:
"Je hersenen functioneren het best als je rond de 22 jaar oud bent en vertonen vijf jaar later al de eerste tekenen van achteruitgang. Dat blijkt uit een nieuw Amerikaans onderzoek."

Die kwam van NU.
Maar zie ook deze over Strarcraft 2.
is isn’t speculation either, but actual results from real Starcraft II players, a game that features some of the fastest action of any competitive game. The study was put together by PlosOne and looked at the reaction times of players to stimulus in the game, using eye tracking and cross referencing it with their age and history of play. The results turned out to be very interesting.

While some player ages tended to dominate across skill bands, with just as many 20 year olds player in Bronze ranked games as they are in Master ranked ones, the cut off is very different. While you’ll still find Bronze players in their 40s and even some Platinum players, there is almost no one in the Diamond and master ranks after 30 years old and you can see a significant drop off around 25.
Dit zit ook in blackout, je kunt nog door je squadmates op de been geholpen worden.

om je reflexen te testen kun je ook Rise of the Triad eens spelen. Oldskool snelheid. Daar hoef je tegenwoordig niet meer mee aan te komen, de meeste mainstream games gaan heeeeeel wat slomer ;)

[Reactie gewijzigd door fre0n op 14 februari 2019 11:34]

RoTT? Die heb ik .. eh ... 25 jaar geleden gespeeld zoiets? :) Kan me niet eens meer heugen wanneer, maar wel in de tijd van Full Throttle, Space Quest 4 en 5 ongeveer...
Offtopic, daar doe ik normaal niet aan... maar je zei "Full Throttle"... so Epic!

He wants to take over Corley Motors, Ben! Sell it off to foreigners, lay off workers, start making minivans... You understand me? MINIVANS! You gotta hurt him for me, Ben. Promise me you'll hurt him bad!
Ik heb ooit nog eens gemaild met die bandleider, Keith Karloff... ze waren destijds op zoek naar een label om hun muziek in Europa uit te brengen. Eerste CD ("Bone to Pick", de band heet The Gone Jackals) die ik ooit geïmporteerd heb vanuit Amerika :D

EDIT: Staan ook op Spotify trouwens: https://open.spotify.com/...si=MWUP9UygQ8ukff31bi6GGg

[Reactie gewijzigd door DigitalExorcist op 14 februari 2019 12:55]

_/-\o_ Held!

Ik kende inderdaad de band (ik denk dat iedereen die die game tof vond dat ook gewoon opgezocht heeft :) ). Maar had er nooit meer aan gedacht om ze eens op spotify op te zoeken.. ThanX!
No problem. Ik sta slechts in dienst van de mensheid ;)
Er is een remake uitgekomen die best wel leuk is
Dit. En net zo hardcore
Dit klopt niet wat je zegt... Je kan op de been geholpen worden wanneer je knocked-down bent. Wanneer je daadwerkelijk dood bent, is het klaar. In Apex is dat niet het geval. Wanneer je knocked-down bent, kan je opgepakt worden. Wanneer je dood bent is er een beperkte mogelijkheid om te reviven.
"Dit zit ook in blackout, je kunt nog door je squadmates op de been geholpen worden."

Als je in Blackout niet op de been geholpen word ben je game over. In Apex kan je zelfs dan nog van je teammates een respawn krijgen als ze je banner van je loot weten te bemachtigen en deze naar een respawn baken op de map brengen. Je respawned dan zonder loot en mensen die nog leven en in de buurt zijn kunnen je aan zien komen omdat je door een schip ingedropt word.
Haha. Hoe krijg je ROTT in een topic over de nieuwste BR game. Nice.
Rise of the Triad reflexe!? Meen je dit nou? Ben toch ook al de 30 gepasseerd maar wil nou niet zeggen dat ROTT nou echt hardcore reflexen vereist (enkele robot map en last Boss map uitgezonderd), had persoonlijk meer moeite met doom (laatste nieuwe) en star wars episode 1 racer
Tribes 2, ook wel wat reflex nodig, maar vooral inzicht. Er zijn geen hitscan weapons in het spel :D.

Blue Disks of Death
Nooit gespeeld, ben zelf toch altijd van rts genre geweest. Shooters en RPG en zo nu en dan race game op vandaag door gebrek aan fatsoenlijke rts games.... Maja rts is weinig tot geen geld aan te verdienen.
Heb je de 'run' button gebruikt ;) ? Als je het spel op max snelheid wilt doorrennen en niet voor elke hoek stopt, cover, schieten en weer een stukje door dan gaat het extreem snel. Stoppen-cover-schieten kan wel maar haalt wel de ziel uit de game
Het maakt het dan ook geweldig om iemand dezelfde wachtkamer in te schieten waar jij net uit komt. Naar mijn mening geven de kills meer voldoening dan bij een potje ffa of tdm. De learning curve bepaal je zelf. drop je in hotzones zul je meer tegenstanders tegenkomen en in meer fights komen met minmale resources dit zorgt er in mijn ogen voor dat je sneller met een breed scala aan wapens leert spelen. drawback hiervan is inderdaad dat je vooral in het begin flink vaak naar een loadingscreen/lobby zit te staren.

Je moet inderdaad van het genre houden
Die 5 a 7 minuten is een prima tijd om even na te denken wat er nou fout ging.
Of om Discord vol te schreeuwen waarom jij een pistol kreeg en de gene naast je een peacekeeper.
'5 á 7 minuten de tijd om je fout te overdenken'?

Dat heb ik meestal in 3 seconden wel bepaald...
- Niet tijdig gereload (je hebt te weinig kogels om de kill te maken)
- Reloaden terwijl er nog vijanden zijn (uit gewoonte reloaden na een kill)
- Niet luisteren naar je omgeving (voetstappen)
- (trip)mines (goedkope kills in deuropeningen).

Maar vaak is het gewoon de lagg die extra pijnlijk is als je de killcam bekijkt en ziet dat je eigenlijk al een seconden in beeld bent terwijl op je eigen scherm een flits van de vijand zag.

BR spellen gaan mij wat dat betreft ook niet snel genoeg. Je bent goed en haalt 10-20 kills in een rondje of je bent gelijk dood. De middenweg is dat je met 2-3 kills heel stealthy probeert de end-game te halen en dan toch wordt doodgeschoten. En in dat half uur had ik al 100 kills kunnen hebben in COD, BF of UT.

De hedendaagse (team) death match games zijn ook veel te kort. Je hebt een poule van respawns of moet een bepaalde score halen. Daar ben je soms met een paar minuten al doorheen en moet dan weer een minuut of 2 wachten op het volgende rondje.
Als je lekker in de flow zit is zelfs een respawntimer van 10, 5 of 3 seconden ongelofelijk frustrerend.
Ik heb precies het zelfde. 't Zal wel leeftijd zijn.

Wat ik ook opmerk is dat er zoveel beweging en zoveel detail is dat ik niet eens spelers van 't speelveld kan onderscheiden. Als ik sommige mensen zie rondspringen denk ik wel eens dat ik de enige ben die dit heeft. Ook dat laden duurt mij erg lang waardoor je nooit echt lekker 'in het spel' komt.

Counter-strike 1.6 was 1,5 minuut potje en je kon weer; afhankelijk van hoelang je standhield had je meer speeltijd.
Dat je ze niet herkent in het level, is voornamelijk een kwestie van levelkennis. Ik merk dat ik bij battlefield hier ook enorme moeite mee heb, en ik ben niet de enige. Bijna iedereen waar ik mee speel heeft dit.
Vroeger waren spelers duidelijk in contrast met de achtergrond door het gebrek aan pixels en grafische diepgang. Nu moet je de map beter leren kennen om te zien dat dat struikje er niet zo uit hoort te zien.
Ik gok dat leeftijd zeker een rol speelt, wij zijn de UT, Quake's e.d. geweest, waar de grafische pracht en praal ontbrak en de achtergrond duidelijk anders was van spelers. De nieuwe generatie is hier mee opgegroeit

Maar wachten op potjes was vroeger ook niet zo'n probleem. Ik herinner me nog steeds dat ik AA:O speelde, de spawn uitliep en door een enemy die kon richten vanaf zijn spawn een M230 nade in mijn gezicht kreeg, om vervolgens de volgende 9,5minuut te mogen spectaten tot iemand escaped of de laatste enemy dood is. En AA:O is lange tijd ook 1 van de meest populaire shooters geweest.
Mapkennis is sowieso in elke shooter belangrijk. Door t vaak te spelen weet je waar spelers vandaan komen, waar ze goede dekking denken te hebben en waar ze in het algemeen vaak zitten. Dat maakt t dan voorspelbaarder zodat je sneller op tegenstanders kunt inspelen. In games zoals cod kun ke dan zelfs nog voorspellen waar spelers t meest waarschijnlijk respawnen, maar dat is in BR/LMS modes natuurlijk niet van toepassing

[Reactie gewijzigd door fre0n op 14 februari 2019 17:11]

Natuurlijk. Maar in het verleden hoefde ik niet elke cm2 goed te kennen van "Hoe hoort dit eruit te zien, en hoe ziet het eruit als een enemy daar half verschut tussen de bosjes ligt". Dat was door gebrek aan pixels vroegah toch wel anders. Je had duidelijke contrasten tussen player models en het level zelf.

Mapkennis was vroeger de layout, tegenwoordig is het een stuk uitgebreider. De jongere generatie zal hier wat minder moeite mee hebben, want die zijn zo opgegroeid. Terwijl de oudere garde toch wat meer uit de hoek van DOOM, Duke Nukem, UT, Quake en dergelijke komen. En ervaring wegwerken/vergeten is heel wat moeilijker dan iets nieuws aanleren.
Ik heb precies hetzelfde, ik speel met mn broertje en zei dat het lijkt of ik niks zie, kan de mannetje bijna niet zien lopen.
En heb wel goede videokaart enz.
Nu ik wat vaker speel went het wel, maar soms heb ik wel het gevoel of ik super slechte ogen heb.
Gebruik je nog HDD waarop je spellen installeert? Zo ja, dan raad ik aan over te stappen naar een SSD; dat verbeterd je laadtijd significant!

Zelf zet ik de details vaak op low/medium vanwege jouw reden. Heel leuk om super mooi gras te zien maar dan zie je niet iemand erin liggen?!

Een BR game is vaak erg straf voor zijn playerbase.. maar dat is ook de hele opzet. Je gaat er met 100 man in en kan maar 1 de winnaar zijn 8-)
Het is gewoon moeilijk veel mensen balen er echt heel erg van als ze dood gaan in een spelletje, ik heb daar niet zo'n last van.
Dit is eindelijk een BR die redelijk rap is, goede gunplay en TTK heeft. Waar alle andere BR's voor mij teveel leunden op wie ziet wie eerst, is er in deze game een zeer hoge skill ceiling bereikbaar waar goede tracking aim en movement key zijn om een engagement te winnen. Geen onnozel hoge bloom/spread a la fortnite, geen super recoil met veel horizontale movement a la pubg. Wat dat betreft voor shooter veteranen perfect in mijn ogen. Genieten van deze game door gewoon elke gun fight die je hoort op te zoeken, in plaats van 5-10 minuten in een huisje te campen met een shotgun, gaat je plezier een hoop van omhoog denk ik :) Dont care about the stats, care about the experience zoals ze zeggen.
Voor shooterveteranen is het echt afschuwelijk naar mijn mening. Simpele gun mechanics en zeer hoge TTK hebben mij al na 1 potje weggejaagd. Mocht er ooit een hardcore modus komen zal ik de game nogmaals proberen.

Overigens bash je PUBG omdat er campers zijn maar dat zie ik over het algemeen alleen in solo en in mindere mate duo. In squads FPP zie ik dat zelden, dat is ook de game modus die ik bijna altijd speel. Altijd in de grote steden droppen en aggro gaan op alles wat je hoort en ziet. Games met 1000+ damage zijn voor mij niet ongebruikelijk. Het is wat je er zelf van maakt, niet het spel. Ik heb er inmiddels meer dan 1500 uur in zitten en ik geniet er nog steeds van.
Voor mensen die niet een half uur lang willen looten, heb je de zogenaamde hot drop plekken. Aka; plekken waar vaak de meest goede of fanatieke mensen landen en de beste loot ligt. Overigens moet ik bekennen, dat het spel voor mij alleen leuk is als ik met anderen in een team speel (incl. voice chat). Dan maakt het voor mij niet heel erg meer uit hoe 'hot' ik land, aangezien het samen looten, op zoek gaan naar enemies en kletsen al leuk is. Mocht je net als ik soms moeite hebben om mede-spelers te vinden, zijn er een paar goede discord servers precies voor dit doel opgericht.

De hele learning curve valt in mijn ogen wel mee, afgezien van het bouwen in Fortnite, omdat er weinig vernieuwende game mechanics in het spel zitten. Ik kan vooral PUBG aanraden, omdat daar weinig nieuwe mechanics in zitten t.o.v. klassieke shooters (die ik ook heel mijn leven heb gespeeld). Het blijft natuurlijk wel een investering van een half uur van je tijd, als je goed genoeg bent om de top 10 te halen. Extra motivatie: er is een rankingsysteem waar ik mij een paar seizoenen geleden tot de top 1000 EU duo's mocht rekenen 8-)
Ik heb tot nu toe alle BR geprobeerd (PUBG, Fortnite, COD en nu Apex)....
In het shooter genre Realm Royale en daar buiten Battlerite en waarschijnlijk zijn er nog wel veel meer... Je lijst is in ieder geval niet compleet en ik betwijfel ook of je ze allemaal hebt geprobeerd.
Verder denk ik dat het ook een beetje een trend dingetje is. Normale modes zullen ook echt niet verloren gaan denk ik en over een jaar zal de BR moeheid vast wel toeslaan.
Zonder disrespect maar denk dat de learning curve echt wel meevalt en meer te maken heeft met je algemene affiniteit met het FPS genre.

Ik kan met elke shooter game eigenlijk van in het begin altijd redelijk goed mee desondanks ik nog heel veel meta & tricks niet ken van elke specifieke game. Bij Apex had ik bv door dat de time to kill aanzienlijk hoger was dan bv Pubg en je encounters echt wel anders moet aanpakken en niet zomaar blind 3 man kan pushen als je solo bent, wat bv in PUBG wel lukt.

Ben ondertussen ook 34 geworden en haal bijlange niet meer mijn game niveau van vroeger (enkele jaren nationscup in UT en TO gespeeld) en toen was ik echt wel sterk bovengemiddeld maar nu ben ik betere middenmotor. Fortnite moet je de build mechanics leren en dat is idd iets steiler maar Apex, CoD, PUBG heb je toch allemaal vrij snel onder de knie lijkt me. BF V gaat ook gewoon erin springen zijn, met gezond verstand spelen en je kan meteen toch redelijke resultaten gaan neerzetten lijkt me.
Ik mis vooral echte rewards voor kills. Zoals je zegt heb ik het de paar dagen dat ik ze heb uitgeprobeerd regelmatig top 5 gehaald. Niet doordat ik zoveel kills had. Ik zat gewoon in een area met amper mensen looten en toen verder. Tegen de tijd dat de cirkel zo klein is zijn er nog enkele over die ik dan vooral tactisch buitenspel kan zetten door of te wachten dat ze elkaar kapot maken of ik iemand kan snipen. Misschien speel ik te tactisch of te afwachtend maar als ik weinig tot geen reward krijg is het voor mij snel bekeken. Verder vind ik het publiek vaak te jong in de group battles en praten ze met hun piepsten constant over hun mic. Zeker de gratis varianten vind ik dan persoonlijk erg vervelend. Ik zie ook veel streamers en youtubers die deze game spelen en dan vooral omdat hun jonge fan base het leuk vind en dat veel centen oplevert met views.
Ik begrijp de spanning wel in een match... maar vaak is de learning curve zo lang omdat bij ieder dood, weer 5 a 7 minuten uiteindelijk kwijt ben voor een poging twee. Voor mijn gevoel zit ik of te lang te wachten in laadschermen of ik 'overleef' het heel lang omdat ik ergens verstopt zit en dan toch doodga (regelmatig bij top 5 gezeten).
Dit. Hier ben ik het zo mee eens. Zelf kan ik wel wat lol vinden in Apex maar het is ook niet echt voor mij. Normale gamemodes zoals tdm enzo is veel leuker en wachten duurt minder lang
Als je moeite hebt met directe confrontatie is het soms nuttig om te droppen in meer bevolkte gebieden tot je dat onder de knie hebt.

De speelstijlen van BR's zijn ook niet allemaal hetzelfde. fortnite heeft bouwen, pubg een redelijk "realistisch" schieten, cod/apex snel bewegen/schieten ttk .

Ik speelde altijd heel graag iets als CS en minder UT dus was een battle royal wel ideaal, meer spanning en minder dat keer op keer op elkaar staan schieten en respawnen.
Je bent niet de enige.

Ik zit in een Noord-Amerikaanse clan met ruim 60 leden. En elke keer dat er iets uitkomt zie je een deel een paar weken niet meer en ze komen vanzelf weer terug op onze BF4 dedicated OBliration server.

Battle Royal is nog saaier dan Conquest/Domination game mode.

Misschien ligt het aan mij maar na 5 minuten PUGB en 10 minuten Fortnite was ik uitgekeken, juist omdat het slaapverwerkkend is.

Ook iemand zien spelen lost slaapproblemen op.

Ik nodig iedereen uit om eens CTF of OB van BF4 te proberen, veel meer actie, veel sneller en verslavend.
Je kan inderdaad in een hoekje zitten en dan om de 5-7 minuten een gevecht hebben. Je kan ook droppen in de hot zone en instant in een gevecht terecht komen. Op die manier kan je sneller beter worden omdat je dan 1min in de queue zit en opnieuw kan vechten. PUBG vroeger was enorm traag. Met de nieuwere mappen is dit probleem een stuk minder geworden. Apex Legends is nog beter, daar kom je constant actie tegen. Het hangt er natuurlijk van af met wie je speelt. Mijn groep is al meerdere keren eerste geworden met 10-15 kills. Op die manier krijg je een compleet andere ervaring met de game.
Als je CSGO of dergelijke speelt (geen idee welke shooters je speelt) dan heb je toch ook een degelijk aantal uren nodig voor je uit zilver / goud komt en het speelt leert kennen.
Dan heb je natuurlijk games zoals COD waar vrij wel iedereen snel beter kan worden na 20 uur. Wat is daar dan het plezier aan? Ieder zijn ding natuurlijk!
gister(?) was het eerste apex legend tournooitje (gewonnen door ninja) Krijg niet echt de indruk dat met direct opzoek is naar de beste spelers, maar vooral aantal kijkers op twitch nogal de doorslag geeft :+ :X

Want bij registratie/aanmelden, is een van de eerste vragen; hoeveel followers heb jij op jouw socialmedia accounts ...

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 14 februari 2019 10:30]

Dat Twitch Rivals tournooi, was ook puur en alleen om het spel bekendheid te geven op Twitch. Ze hebben niet de beste spelers uitgezocht, want niemand weet nog wie dat zijn. De makers hebben een tournooi opgezet, waarbij 16 teams van 3 man elk, 8 EU, 8 NA meededen. Die teams bestonden uit top streamers.

Ze hebben daarnaast niet tegen elkaar gespeeld, maar 4 uur de tijd gekregen om zoveel mogelijk punten te scoren. Kill = 1 punt, win = 5 punten. Dat resulteerde inderdaad in een win voor team Ninja.

Meer dan een promotie stunt, die met 700-900k viewers goed heeft uitgepakt, was het niet. Over eSports en tournooien heeft Respawn zich nog niet officieel uitgelaten, maar gezien het succes en het momentum wat ze willen behouden zal daar vast op korte termijn iets over naar buiten worden gebracht. In maart begint sowieso seizoen 1 en gaat de battlepass live, dus zullen er als het goed is ook nieuwe items / aanpassingen naar voren komen.
Dit komt helaas door de marketing achtergrond van de "E-Sport" teams, ze willen natuurlijk dat jij als pro player dikke reclame voor hun maakt in ruil voor een "Pro Gaming Career"
dus letterlijk iedere professionele sport met sponsoren ever sinds de hoogtijd van de Griekse oudheid, toen ze discus wierpen voor Kostas' wijnkruiken :P

[Reactie gewijzigd door dakka op 14 februari 2019 11:30]

Respawn zal van de Titanfall games geleerd hebben dat een goede game alleen niet genoeg is om spelers te krijgen. Titanfall 1 en 2 is in veel reviews beoordeeld als een van de betere shooters maar is nooit zo groot geworden als de traditionele fps series.

Wat ze vooral gedaan lijken te hebben is kijken waar de streamers over klaagden in andere BG games en die dingen hebben proberen oplossen. tegenwoordig lijkt het begin van een succesvolle game vaak op Twitch te liggen(met name in fps, arpg en casual multiplayer games).
Het moment van lancering van Titanfall2 was m.i. het grootste struikelblok.
Kan even geen bron vinden, maar een insider heeft ooit gezegd dat de launch date van Titanfall 2 geheel de keuze van Respawn zelf was.
Probleem met deze tournies, net als in eerste instantie in Fortnite, is dat de hele opzet totaal niet competatief is: Geen Brackets, geen custom games met alle contenders in dezelfde game. Gewoon random pubben en kijken wie er in een bepaalde tijd de meeste noobs kan omleggen. Totaal niet interessant imo, word pas leuk als je Ninja, Lirik, Summit, shroud, doc en allen in dezelfde game het tegen elkaar op ziet nemen ipv allemaal in een andere random game tegen spelers die voor het eerst in hun leven een shooter opstarten. Om nog maar niet te praten over de streamsnipers die kills feeden.
Dit was Twitch Rivals. Titel zegt het al.. Grote twitch namen. Trekt meet viewers en maakt de game weer wat groter. Echte competative play moet nog komen, daar ging het hier ook niet om (al zaten er verdomd goede spelers tussen).
Ik voel me oud... dat hele Let's Play en streaming gebeuren gaat compleet langs me heen, terwijl ik mijn buurjongen van 7 regelmatig Fortnite streams zie kijken. Echt een complete subcultuur geworden. Het is een miljoenenbusiness en waarschijnlijk ook het hele bestaansrecht voor Apex Legends. Gelukkig ben ik niet gevoelig voor cosmetics e.d., dus zolang Respawn de kwaliteit hoog kan houden en niet teveel in kwaliteit inboekt om de jongere generatie te pleasen, dan ben ik een lachende derde die plezier beleeft met deze gratis game.

[Reactie gewijzigd door yinx84 op 14 februari 2019 10:56]

Komt door opvoeding.

Mensen zijn te lui om kinderen op te voeden.
Begint al met als ze baby/dreumes zijn, huilen ze of wil je even je handen vrij hebben zet je stream op youtube op van Juf Roos.

Kennelijk zit er iets van chemische beloning (dopimine) in het kijken van die streams.

Zelf merk ik het als ik naar Rossman kijk.
https://youtu.be/63ysudto8wc

Ik heb niets.met Apple, maar het is rustgevend en ik slaap er goed op.
Zoek DrDisrepect eens op.. Die is wel grappig om te volgen, maakt er een hele show van met z'n "foute" karakter die hij speelt etc.. Maar je moet zijn humor wel snappen..
Zijn privéleven gaat ons niks aan Ereaser..
Zegt iemand die het kennelijk grappig vind zichzelf Willem Holleeder te noemen op een website als deze..

[Reactie gewijzigd door Inflatable op 15 februari 2019 09:10]

Hebben zijn ouders naam gedeponeerd als merk? 8)7
Wat een vreemde opmerking.. waar baseer je dit op?

https://youtu.be/ilRcNF4DwnU

[Reactie gewijzigd door Soni op 14 februari 2019 23:44]

Als je goed met kinderen om kan gaan maakt dat je nog geen pedo.. Hij heeft zelf ook een dochtertje waar hij zover we dat kunnen beoordelen uit de streams heel leuk en goed mee omgaat.. Voor de rest druipt de jaloezie er vanaf in je reacties, vooral die onzin over dat in het pre-internet tijdperk hij een loser zou zijn.. Wat is dat voor kinderachtige reactie?!? Echt nergens op gebaseerd, die man heeft een gezin en vind het leuk om te doen wat hij doet en is er heel erg succesvol mee.. Iets wat maar heel weinig mensen lukt.. Kennelijk heb jij daar moeite mee..

En nu hou ik erover op want het interesseert me verder werkelijk geen bal wat anderen ervan vinden, ik vind hem wel grappig.. Ik ben nog een stuk ouder dan die gast zelf en begrijp zijn humor heel goed.. Ik vind het bovendien knap wat hij doet en ermee bereikt heeft.. Die man is alles behalve een loser..
Ik vind het persoonlijk behoorlijk ver gaan om iemand pedo te noemen na het bekijken van een aantal streams waarin wat interactie is met kinderen.
Ik vind iemand die met jonge kinderen een spelletje speelt die ze niet mogen spelen gezien leeftijd klasse erg fout figuur.

Waar zijn hun ouders?

Overigens vraag ik me af of jullie kinderen hebben.
voertuigen zijn eigenlijk niet echt nodig. Er is genoeg mobiliteit van de characters zelf. Dit zou enkel maar sommige ults tegen werken zoals een rope slide om ergens sneller te geraken of portal. en ook is de map nu groot genoeg waardoor rondes tussen de 10-20 minuten duren.

Als er voertuigen bijkomen zal de map moeten vergroten naar mijn gevoel waardoor er meer dode momenten komen, het leukste van het spel is nu de bijna constante actie en de mobiliteit om te disengagen indien nodig. Om H1Z1 als voorbeeld te nemen ofwel landen in druk gebied 5 minuten actie of afgelegen landen en halfuur ronddwalen op zoek naar iemand om toch in de laatste 5 te eindigen zonder een kill.
Inderdaad, op deze map totaal niet nodig.
Hopelijk houden ze het voor de rest wat serieus en wordt het geen nieuwe Fortnite....
Volgensmij gaat deze game een gigantisch succes worden, fortnite vond ik de actie lekker soepel maar het bouwen vond ik niks, pubg is leuk maar alles voelt zo houterig en stotterend. Apex zit hier gewoon perfect tussen in. Geen bouwen vloeiende gameplay, game over? Binnen een minuut volgende game begonnen. Wat streams bekeken en door de snelle gameplay geen saaie 10 minuten “we zijn aan het looten” streams
Ik gok dat dit nog een aardig groot succes kan worden aangezien het een echte teambased game is en het niet eindigt in grote forts bouwen zoals bij fortnite.

Maarja ook in dit spel zijn de eerste hackers alweer waargenomen ( 2150 kills character in loading screen bij maatje van me) dat zou betekenen dat on avg : 20 kills per game sinds release met 10 uur per dag spelen |:(

naar aanleiding van de opmerkingen nog wat extra informatie. Woon zelf in China en de eerste videobeelden zijn al voorbij gekomen op WeChat ( de whatsapp van china) van aimbots en links naar Taobao ( marktplaats in China) waar je de hacks kan kopen.

Ja je hebt gelijk er zullen vast wel spelers zijn die het kunnen halen maar dat is 0.001% van de spelers en ondertussen zie ik in mijn apex groep op wechat toch echt veel meer namen dan de toppers langskomen.

[Reactie gewijzigd door Zyphlan op 15 februari 2019 09:18]

NRG_dizzy die TwitchRivals Apex heeft gewonnen met zijn team heeft bijna 5000 kills op Wraith alleen al...
20 kills per game sinds release met 10 uur per dag spelen |:(
Als ik je goed begrijp bedoel je 20 kills per uur en niet per game, dat maakt nogal een verschil :) Zelf nog geen hackers tegen gekomen :)
Haha ja, ben er zelfs door eentje gekilled met zoveel kills. Het is zo triest.
20 kills per game sinds release met 10 uur per dag spelen
Dat klinkt niet geheel onmogelijk, sommige mensen spelen dat spel echt de hele dag. Er is ook een kans dat het een gedeeld account is en dat iemand er op verder speelt wanneer de vorige speler gaat slapen.

Ik weet nog wel dat wanneer er een nieuwe CoD game uitkwam, bepaalde youtubers 24/7 het spel gingen spelen om dan als eerste prestige master te worden.
Er zijn mensen die niet terugdeinzen van 16u (of meer!) per dag te spelen, elke dag.
In mijn ogen zal een Battle Royale game nooit echt competitief worden. Het is namelijk te random.

Ook is het in toernooien zo dat mensen zolang mogelijk de gevechten vermijden en zo lang mogelijk border campen.

Ik snap dat het misschien leuk is om te kijken maar echt competitief zal het nooit worden.
Er komt een ranked modus, dus er zal wel een bepaald skill niveau aan je account gekoppeld worden waardoor je wel tegen random mensen van ongeveer dezelfde skill level speelt.. en daarnaast, de game is naar mijn idee wel veel meer dan random geluk hebben.
Sorry maar 2100 kills kan gewoon hoor
Duo mode kunnen zij beter hernoemen naar 'Bloodhound & Bangalore mode'

Het viel mij ook op naar de grote hoeveelheid zoekende mensen en teams op de onofficiële apex hub op Discord. Wat een onverwachte hype.

[Reactie gewijzigd door Perfectioncss op 14 februari 2019 10:28]

Als hier iemand is die onderdeel van een team is, of een team kent die een organisatie zoeken laat het me weten!
De org waar ik voor werk is wellicht geen G2 of 100 Thieves maar het zorgt goed voor z`n spelers.
Dus heb je een goede tip stuur gerust een pb :*)
Kun je je bericht wat meer toelichten?

Ik speel al een tijd shooters met een goede vriend van me, als jullie een TeamSpeak/Discord hebben en e.v.t. try-outs doen, komen we graag een keer langs.
Wat een onzin, kijk bijvoorbeeld naar de Super Smash Bros Melee scene, deze game is uitgekomen op 21 november 2001. Deze scene leeft nog steeds en er worden nog steeds toernooien gegeven.
Nou nou nou, jij ziet het wel erg somber in, klinkt eerder als een zelfreflectie.

We zitten gewoon nog in de beginselen van esports. Uit de verschillende games die worden uitgebracht komen er echt wel games tot stand waar over de vele jaren heen nog steeds goede competities worden gegeven, zoals inderdaad Smash Bros.
Best kansloos als je als streamer misbruik maakt hiervan.
Spel zelf weleens geprobeerd? Zit soms letterlijk 0 recoil op guns. Lekker makkelijk meegaan in de hype/geoordeeld. Ben geen Shroud lover, maar wel tegen mensen die zo makkelijk conclusies trekken gebaseerd op een filmpje waar men blijkbaar niet eens verstand van heeft.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True