Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

World of Warcraft krijgt Classic-servers en nieuwe uitbreiding

Blizzard heeft aangekondigd dat het klassieke servers beschikbaar zal stellen voor World of Warcraft. Daarmee komt het bedrijf tegemoet aan eens wens die al langer binnen de community bestaat. Er komt een nieuwe WoW-uitbreiding met de naam Battle for Azeroth.

Behalve een video heeft Blizzard geen verdere details over de Classic-server naar buiten gebracht. De ontwikkelaar wil in de toekomst meer informatie delen. Een variant van World of Warcraft die teruggaat naar de originele versie van de game staat al langer op de wenslijst van fans. Er bestonden onofficiële servers, waarvan Nostalrius een bekende was. Die moest vorig jaar offline na een actie van Blizzard. De bestanden werden door het team overgedragen aan Elysium; een beslissing waar het later op terug zou komen. Blizzard zei vorig jaar dat het een alternatief voor klassieke servers overwoog.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Classic-trailer

Daarnaast vond op BlizzCon de aankondiging van de nieuwe World of Warcraft-uitbreiding Battle for Azeroth plaats. Die speelt zich af binnen de gebieden Kul Tiras en Zandalar, waar nieuwe raids en dungeons te vinden zijn. Spelers kunnen hun personages tot maximaal level 120 van xp voorzien. Nieuwe of bestaande personages kunnen meteen een boost naar level 110 ontvangen, aldus Blizzard. Ten slotte kunnen spelers deelnemen aan zogenaamde Warfronts; dat zijn gevechten met twintig deelnemers waarbij ze strategische posities moeten innemen.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Battle for Azeroth-trailer

World of Warcraft was niet de enige game die vernieuwingen ondergaat. Zo kondigde Blizzard aan dat StarCraft II later deze maand gratis speelbaar zal zijn en introduceerde de ontwikkelaar een nieuwe map voor Overwatch, samen met de hero Moira. In Heroes of the Storm introduceert Blizzard de bekende personages Hanzo en Alexstrasza. De nieuwe Hearthstone-uitbreiding draagt de naam Kobolds & Catacombs, die een nieuwe mechanic met de naam recruit introduceert. Daarnaast kunnen spelers in singeplayer zogenaamde Dungeon Runs uitvoeren, waarbij ze beginnen met een hero en een verzameling van tien kaarten. Daar komen in de loop van de run steeds meer kaarten bij.

Door Sander van Voorst

Nieuwsredacteur

03-11-2017 • 21:56

120 Linkedin Google+

Submitter: Michidez

Lees meer

Reacties (120)

Wijzig sortering
Ik ben redelijk benieuwd naar hoe ze "Classic" aan gaan pakken, bij ons in de guild was in ieder geval niemand enthousiast over het oude "vanilla" WoW 1 op 1 terug brengen, terwijl we toch grotendeels allemaal Vanilla veteranen zijn. Iedereen in de guild heeft mooie herinneringen aan die tijd, echter zien ze ook allemaal dat Vanilla 1 op 1 uit brengen waarschijnlijk niet leuk zal worden.

Er zijn imho gewoon teveel zaken die in Vanilla heel gewoon waren, waar spelers nu echt verwacht ik geen zin meer in hebben of totaal niet meer passen in deze tijd.

Kijk bijv. naar zaken als classes en specs, spelers willen gewoon hun Balance druid, Guardian druid, Shadow priest of Prot Paladin of Ret Paladin om er maar een te noemen kunnen spelen, die willen niet terug naar een wereld met een hybrid tax, waar de enige viable tanks Warriors zijn en Priests, Druids en Paladins alleen mee naar de raid mogen als ze healer zijn.

Dan het hele punt van 40 man raids, hoe viable is dat nog, ook een punt waar veel spelers tegen op kijken. Net als bijv. loot, 2-3 drops van een 40 man raid boss zullen niet veel mensen meer warm voor lopen. Met daarnaast nog het punt van de complexiteit, destijds waren de raids nog lastig omdat de spelers een stuk minder geoefend waren, maar ga je nu bijv. Mythic bosses van nu vergelijken met vanilla raid bosses dan zijn de meeste bosses gewoon fluffy pillows zonder mechanics, als daar niets aan veranderd wordt gaan groepen die 40 man bijeen krijgen met spelers op niveau daar echt geen challenge aan hebben. En ik verwacht ook niet dat spelers nog echt veel zin gaan hebben om bijv. tegen gehouden te worden in de progress door een gebrek aan resistance gear. Ik zie mezelf in ieder geval geen 100+ mauraudon runs meer doen voor Nature res trinkets e.d. of green dragons gaan spawncampen omdat je de nature res gear nodig hebt voor AQ40. Maar denk ook bijv. aan zaken als threath, veel spelers vinden WoW nu al langzaam vergeleken met andere games, zullen er nog veel spelers willen zijn die willen wachten op "5 sunders" of Onyxia P1 enkel white damage doen, ook dat vraag ik mij af.

En dan kom je nog op het punt welke patch moet het worden, iedereen wil een andere patch want in 1.x was Warrior OP, in 1.y was Warlock OP en in 1.z was Mage weer OP e.d. En beginnen met de laatste patch is ook niet echt wat, want dan is veel early content al weer te makkelijk.

En dan natuurlijk nog het feit dat Vanilla een grote grind was, van het verkrijgen van je mounts tot het levelen (vooral de laatste levels), het levelen van professions, het gebruiken van professions (Yay alchemy labs, wie gaat er even mee Scholo doen, ik moet wat flasks maken).

Neemt niet weg dat Vanilla ook veel goede punten had, maar toch verwacht ik niet dat het magische gevoel van destijds terug komt bij een "Classic" release, en zeker als dit een 1 op 1 kopie gaat worden dat veel spelers de minpunten in deze tijd veel zwaarder zullen laten wegen dan dat ze dat in die tijd deden en zeer veel spelers snel af zullen haken.
Waarom mensen Vanilla zo romantiseren, is ook niet omdat toen alles beter en leuker was. Het is wsl. vooral nostalgie naar de tijd dat alles nog nieuw en spannend was. Ik heb ook warme herinneringen aan de tijd in Vanilla (ik herinner me Łberhaupt meer uit die tijd dan van een willekeurige expansion als Pandaria), maar dat komt omdat dat ging over die eerste keer dat je in een guild kwam, de eerste keer dat je een character op level 60 kreeg en de eerste keer dat je een epic lootte. Molten Core was gaaf omdat iedereen even weinig snapte van wat de bedoeling was. Ahn Qiraj en Naxxramas waren bijvoorbeeld al veel minder leuk, omdat iedereen toen wel wist wat raids waren en mensen niet meer accepteerde dat je een hele avond wipte zonder dat er niet tenminste een paar bazen gedood werden.

Ik zou zo'n Vanilla server graag proberen om weer eens te zien hoe de wereld er uit zag voor de Cataclysm, maar ik zou er denk ik ook snel weer mee klaar zijn. Pas op level 40 een - trage - mount krijgen, geen dungeon finder en geen dual spec, dat trek je niet meer als je het eenmaal anders gewend bent. Ik deed er 18 dagen /played over om mijn eerste karakter op level 60 te krijgen, maar zoveel tijd en geduld heb ik nu niet meer. Bovendien is de ervaring gewoon niet hetzelfde, omdat je de zones, de classes en de quests allemaal al kent. Dat gevoel van het ontdekken van een nieuwe zone of dat je al tien levels een essentiele skill niet gebruikt, dat komt nooit meer terug.

Nostalgie kan daarom denk ik beter blijven waar het hoort: in onze herinneringen.
Waarom is Runescape 07 dan zo'n groot success, en was Nostalria zo'n groot success?
Meeste wow players van nu zijn gewoon verwend imo. Wow is totaal het groep effect verloren met elke expansion weer een beetje meer. Nu kan je het amper meer een mmorpg noemen. Er zijn zat mensen die afgehaakt zijn na vanilla om daarna nooit meer terug te keren omdat ze expansion naar expansion hun geliefde game de grond ingeboord zagen worden en meer en meer gecatered werd voor de mainstream..

Het feit dat ze zeggen er mee aan de slag te zijn wil dus zeggen dat het niet een direct kopie gaat worden imo.blizzard is geen private server onderneming maar een van de grootste gamedevelopers van de laatste 30 jaar. Die gaan je echt niet met een kluitje het riet in sturen.

Natuurlijk zien veel mensen het verleden door een roze bril wat betreft wow maar ik heb liever het oude wow dan toons met inflated stats 500.000hp die 40 man raids in 5 minuten kunnen doen en waar 95% van de oude content niks meer voorstelt en totaal geen waarde heeft.. In ieder geval was er toen nog een beetje sclaing en stelde een item dat je kreeg in een Lowbie dungeon nog iets voor terwijl je levelde en was alles waar je kwam nog een beetje relevant.
Dat zijn toch echt grotendeels de spelers die dat doen. Maar goed dat "cateren voor de mainstream" komt ook steeds weer naar voren, maar vergeet niet WoW Vanilla ook al "caterde voor de mainstream" volgens de hardcore spelers van de andere grote MMORPG's van die tijd, dat argument zal altijd blijven of het nu hout snijd in het specifieke geval of niet.

Het groepseffect is er trouwens nog steeds wel hoor, je moet er als speler echter wel actief aan mee werken. Onze guild heeft bijv. nog een mannetje of 10 die al samen spelen sinds Vanilla, daar is echt het MMORPG gevoel niet weg. Wat er natuurlijk wel is, is dat WoW je nu meer keuzes geeft. Je kan alles guild only doen (zoals wij grotendeels doen, net als in Vanilla), maar je kan ook als je dat liever hebt als "Lone wolf" nu een stuk verder komen dan dan je vroeger kon.
Wow vanilla heeft nooit gecatered voor de mainstream in ieder geval niet met raiden of wat pvp betreft. Het feit dat misschien maar 1% of zo naxramas deed en de guilds die het helemaal compleet gedaan hebben waarschijnlijk onder de 100 is spreekt boekdelen. Voor pvp moest je vooral geen leven hebben en in een team zitten om rank 14 te halen. Epic drops in 5 en 10 man waren ultra rare.(om maar een bekend iemand te quoten. Mute : i farmed for that staff .. i farmed for it for over 3 months. I farmed scholomance for 3 times times a day when it took 3 hours to finish an instance and that damn staff never dropped. Het groepseffect is gewoon laag vergeleken met de oude vanilla wow. In de oude wow moest je gewoon constant in een groep zitten om sommige quests te doen en duurde het leveren gewoon veel langer. Dan is de kans dat je nieuwe mensen en toekomstige vrienden tegenkom gewoon veel groter in plaats dat je constant met dezelfde mensen zit.

Je kan het een beetje vergeleken met een woestijn waar duizenden oases zijn die nog niet verkend zijn. elke minuut kan er weer iets gebeuren. Misschien kan je iemand redden van een corpserun, heb je ruzie over een rare mob met iemand of heb je in een keer een goed gesprek met een speler die je nog niet kent. Als de servers beginnen dan zijn er weer honderden spelers in starter zones wat duizenden mogelijkheden weer geeft.


Welke andere grote mmorpg bedoel je dan? Ultima online was gewoon altijd wel wat te doen zelf voor de grootste casual player. everquest was ongeveer net zo hardcore als world of warcraft dan heb je de 2 grootste wel gehad dan blijven er nog een aantal asian grind mmorpg over zoals mu, hellbreath rappelz en lineage.

Ik denk dat je gewoon twee verschillende groepen mensen hebt in dit geval. Een die gewoon elke expansion gekocht hebben en het wel leuk vind welke kant blizzard met zijn spel opging, en de andere die gewoon niet tegen de constante verandering en nieuwe dingen konden en afgehaakt waren. En de laatste is een groep die gewoon heel groot is, te groot om er niks mee te doen

Wow vanilla is een spel dat echt heel veel dingen goed deed en heel veel mensen veel plezier heeft gegeven. Natuurlijk komt een deel van dat plezier van de nieuwigheid maar een ander groot deel komt ook doordat het een van de eerste mmorpg was die prachtige omgevingen met rijke lore combineerde waar je hard moest werken om te kunnen raiden en items te krijgen ipv iedereen items en mensen te raten op ilvl ipv op skill. en waar iedereen elkaar kende. Een ander punt is world pvp als je weer eens ergens moest farmen kon je zo weer besprongen worden door iemand. (zelf de andere faction was bekend met je) het hield het allemaal erg dynamisch.

Tegenwoordig zie je vaak dit nu in wow.

Laatste dungeon van de expansion komt uit.

Mensen krijgen hun items en loggen niet meer in omdat er niks te doen is.

9 maanden later komt de expansion uit.

Mensen kopen spel weer en beginnen weer opnieuw.

Mijzelf hebben ze al vrij snel verloren met de expansions maar ik kan niet ontkennen dat wow vanilla gewoon een heel goed spel is.

[Reactie gewijzigd door Bartosy op 4 november 2017 22:08]

Volgens mij inderdaad vooral Everquest / Darkfall spelers die dat destijds riepen, niet 100% zeker van de titels, het is alweer een jaar of 13 geleden ;) Niet dat ik ze daarin gelijk geef, maar weer dat ik aan wil geven dat het geklaag over casual v.s. hardcore of "cateren naar mainstream" van alle tijden is, en ook aanwezig was bij de release van WoW Vanilla.

En begrijp met niet verkeerd, WoW Vanilla was zeker een geweldige game, anders zou ik de game niet nog steeds spelen ;) Echter heb ik wel het gevoel dat mensen ontoegankelijk "verwarren" met moeilijk. WoW vanilla raiding (en ook andere zaken) was vooral ontoegankelijk, je moest er een berg tijd in steken 1. om te levelen, 2 om te gearen in dungeons, met was crafts hier en daar. De beperkende factor was vooral tijd voor veel mensen en natuurlijk de "onkunde" van spelers omdat het allemaal nog nieuw was. o.a. Naxx is dan ook lastig te vergelijken met raids van nu. Qua lastigheid stelt het vergeleken met nu niets meer voor, gister bijv. nog wat leuke vergelijkingen in een Blizzcon panel, bijv. Thaddius in Naxx had eigenlijk als enige mechanic linkom of rechtsom lopen (afhankelijk van je + of - debuff) en nog faalden mensen daar destijds keihard op, raids (maar ook dungeons) nu zijn veel toegankelijker, instappen is makkelijker qua levelen en initiŽle gearing, maar de uiteindelijke end game is vele malen lastiger dan Vanilla ooit was. Mythic raiding en bijv. hoge Mythic+ keystones zijn wat dat betreft een veel grotere uitdaging nu.

Maar ook bijv. PVP Ranking was in WoW Vanilla vooral een investering in tijd, zeker op onze realm bijv. wel een paar PVPers gezien die in Vanilla met een pocket healer en farm team in de BG's rank 14 haalden, maar zodra PVP naar meer Arena gebaseerd ging geen deuk meer in een pakje boter sloegen omdat ze gewoon weg niet goed genoeg waren in een kleinere setting waar meer individuele skill nodig was. Vanilla high ranked was gewoon enorm ontoegankelijk, maar als je de tijd had wel een stuk makkelijker te bereiken dan bijv. Rank 1 Glad nu (piloted boosts en sells door pro's even buiten beschouwing gelaten).

En als je terugkijkt naar Vanilla zie je gewoon dat op veel zaken de game niet lastiger is dan nu, maar vooral een stuk ontoegankelijker want zo'n beetje alles kostte gewoon voor tijd, of dat nu het levelen was, het verzamelen van gold voor je eerste (epic) mount, het naar exalted brengen van de Argent Dawn, Zandalari, Thorium Brotherhood, Hydraxian warlords e.d. rep, het gearen voor raids, het voorbereiden voor raids qua consumables. Stuk voor stuk allemaal niet lastig, maar wel enorm consumerend qua tijdsinvestering, en die investering kon zeker niet iedereen opbrengen. Het enige waarvan ik vind dat Vanilla echt lastiger was vergeleken met WoW nu (en niet alleen qua tijdsinvestering) is het levelen, als je de class die je speelt nu een beetje kent dan kun je makkelijk levelen zonder dood te gaan en gewoon continu pullen. Dat was in Vanilla wel anders.

Verder denk ik dat het ook niet verkeerd is dat de toegankelijkheid aangepast is, was dit niet gebeurt weet ik zeker dat mogelijk ikzelf maar ook een boel ingame vrienden allang af had moeten haken omdat we niet meer de scholieren / studenten van destijds zijn, maar ook rekening moeten houden met werk, gezinnen, eventuele kinderen en andere zaken die gewoon een boel tijd kosten ;)

[Reactie gewijzigd door Dennism op 4 november 2017 22:54]

Ik had het niet beter kunnen uitleggen. Blizzard heeft juist goed geluisterd naar de echte meerderheid van de spelers, die het jammer vonden, dat ze de echte endgame niet konden spelen. Ik kwam er afgelopen week achter dat mijn neefje de Mythic + raids al een tijdje deed. Hij gaf ook aan dat die pas een uitdaging bleken te zijn. Dus er is end game content voor de die hards die veel tijd willen investeren maar er is ook genoeg end-game content voor de casual speler.

Waar ik het wel over eens ben, is het Guild gevoel. De oudere spelers, kunnen elkaar nog, maar je kwam elkaar ook vaker tegen in het spel. Nu herinner ik me bijna geen enkele naam meer.
Ik ben het met je eens, maar ben bang dat ze het niet goed kunnen doen.
Ik zou de 100% originele content willen hebben. Voor andere mensen is een gemoderniseerde versie beter. Weer een andere groep zal een ervaring zoeken die wel lijkt op de originele, maar met de mechanics van nu bieden.
Welke groep zouden ze helpen? En is dat een voldoende grote groep?
Absoluut was het 't feit dat het nieuw was, maar dat niet alleen, het was ook grotendeels gewoon kwalitatief hťťl erg goed. De boss fights zaten slim in elkaar, dat was een unicum in MMO land, de hoeveelheid content was bizar, en de mix van humor en toffe storyline maakte het af. Daar stonden toendertijd aardig generieke fantasy MMOs tegenover die de zaken lang niet zo goed voor elkaar hadden.

Ik vind wel dat ze die lijn van kwaliteit hebben weten vast te houden, het is alleen niet meer verrassend nu dat het zo goed werkt, en het effect van maar elke keer een nieuwe tier wordt ook wat saai.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 4 november 2017 01:53]

Ik zat toen in het andere kamp: Final fantasy 11. Een game die mij enorm veel plezier heeft gegeven. Ik heb WoW ook gespeeld maar de art style vond ik persoonlijk minder dan FF11. Al deed WoW sommige dingen inderdaad beter. En het is enorm tof dat WoW nog altijd bestaat ook al is het enorm verandert in de loop der tijd. Dat ze het nog lang kunnen uithouden :)
Dual spec was voor mij een reden dat ik het minder leuk vond. Ineens was iedereen gespecialiseerd in alles. Vroeger had je echt mensen die zich concentreerde op 1 taak en daar ook in uit blonken. Op de server waren deze mensen bekend.

Je had een paar main tanks van grote guilds en die zagen er bad ass uit. Grote pvp spelers waren ook te herkennen.

Toen cross realm battlegrounds kwamen ging het de mainstream kant op. Weg magie van jouw ene kleine wereldje waar alles in afspeelde (je eigen server). Waarbij je de vijand kende van naam. En de grote spelers ook kende bij naam.

Buiten de battlegrounds had je raids op steden en je wist dat je problemen had als die grote spelers tevoorschijn kwamen.

Ja het was soms lang wachten op matches. Ja het was allemaal wat traag. Maar wel vertrouwd en gezellig. Ben later nogmaals terug gekeerd maar het was allemaal zo anoniem geworden. Iedereen zag er ineens bad ass uit en visueel kon je niks opmaken of iemand goede gear had.

Ik ben een vanilla fan, maar ik ben iemand die ook uren alleen rond kan lopen en kan genieten van de rust van de barrens en gewoon kan kijken wat er allemaal langs kwam rennen.
Kan nog steeds makkelijk zien of iemand hoge level gear heeft door naar de hitpoints te kijken. Ja het is meer anoniem geworden maar ik herken nog steeds regelmatig grote namen op m'n server hoor, maar dan moet je nog wel actief spelen.

Dual spec was ťťn van de beste features ooit, en dat jij dat niet vind vertelt mij dat je nooit een hybrid class gespeeld hebt. En zo wel, niet als tank of healer.
6 uur wachten op een av queue was toch wel iets te veel van t goeie, dan duurde de battle ook nog een 2-3 uur ;)
Ik had 3-4 uur wachten op een warsong gulch om vervolgens het andere team meteen de battlegrounds te zien verlaten, omdat ze je te goed vinden en geen pak slaag wouden.

Dat 2 maanden volgehouden om de rank van Warlord te hitten. Klopt dat het lang wachten was. Maar in die tussentijd enorm veel lol gehad door te chatten, of world battles te houden in tarren mill.
Haha, ik had t tot knight rank gehaald toen kwam tbc helaas..
Ik denk persoonlijk dat ze hier gehoor hebben gegeven aan de community.
denk dat het succes valt of staat met het subscriptie model.

Nostalgie zal altijd blijven in onze herinneringen, of je het nou gaat spelen of niet
Maar Nostalrius was *juist* 1 op 1 met Vanilla en was megapopulair!
Vraag is natuurlijk wel wat het mega populair maakte, in hoeverre weegt bijv. het feit mee dat het gratis was mee. Gaan al die mensen ook subbed spelen als "Classic" bijv bij de normale sub komt of een losse sub wordt die mogelijk +- §12,99 per maand zal gaan kosten? Een handtekening zetten op een petitie is wat anders dan een jarenlange commitment aan een groep van spelers die op je rekenen.

Nu heb ik zelf Nostalrius niet echt actief gespeeld, maar bijv. van Guildies en vrienden die dat wel gedaan hebben begrijp ik bijv. ook dat ook Nostarius last had van de problemen die ik beschrijf, veel spelers die onregelmatig spelen, veel turnover in guilds die raiden e.d., raids die enorm snel gecleared worden (tenzij er roadblocks als res gear in zitten). Veel spelers die snel weer stoppen e.d. En daardoor juist niet echt de Vanilla ervaring brengt (hoeveel de gameplay inderdaad bij 1 op 1 Vanilla was, op wat schoonheidsfoutjes na) waarbij iedereen erg close was op de server, er weinig turnover was (eigenlijk alleen maar groei).

Begrijp me niet verkeerd trouwens, ik laat me graag verrassen door Blizzard, maar ik heb er toch ook zeker mijn twijfels zijn als het een 1 op 1 conversie gaat worden die enkel gebruik zal maken van Blizzards nieuwe tech.

[Reactie gewijzigd door Dennism op 4 november 2017 00:54]

Gratis speelde een grote rol. Die tokens zijn er ook niet voor niets nu.

Ik ben benieuwd wat ze ervan gaan maken. Denk wel dat ze ook grafisch het een en ander moeten gaan doen, WoW heeft een nieuwe smoel nodig anders lijkt het toch al gauw weer op meer van hetzelfde.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 4 november 2017 01:49]

Tokens zijn natuurlijk niet echt gratis spelen, een ander betaald voor jou en jij investeert tijd die de ander niet hoeft te investeren. En zeker met de huidige token prijzen moet je gemiddeld genomen aardig veel spelen om deze maandelijks makkelijk te kunnen kopen (of je moet een AH goblin zijn).

Gratis op Nostalrius is dus eigenlijk nog een stuk meer "gratis" dan betalen met tokens, want je hoeft er geen tegen prestatie in tijd voor te leveren.

Op Classic realms kunnen tokens natuurlijk wel interessant worden, daar in Vanilla gold veel lastiger aan te komen was dan nu het geval is, en dus een token mogelijk ook een stuk waardevoller zal worden. op die realms maar er mogelijk ook een groter aanbod zal komen omdat mensen makkelijk gold zullen willen hebben op die realms wat de waarde mogelijk weer zal drukken.
Tokens zijn een manier om het spelen goedkoper te maken, vooral voor jongeren met veel tijd is het interessant. Want dat spelen is ook progressie ;)

[Reactie gewijzigd door Vayra op 4 november 2017 01:58]

Dat uiteraard, wij hebben bijv. in de guild ook een paar oost Europeanen in de guild die zweren bij de tokens. Ik zelf heb er echter weinig mee, uurtje werken in de maand en de sub is weer betaald, terwijl ik als ik tokens zou gaan kopen een stuk meer aan tijd kwijt zou zijn om de sub te betalen.
Want jouw uitgangspunt is hoe iedereen het ervaart :'). Classic-WoW was voor mij de WoW die altijd een plekje in mijn hart zou hebben. Met gemiddeld 8.000 mensen die altijd online waren op Nostalrius, heb ik mooie herinnering kunnen herbeleven. Ja het is vervelend ok tot level 40 te moeten lopen, maar dat is ook de achievement. De AV's die soms halve dagen duurder inclusief summonen van de icelord. Heerlijk. Nee ik kies classic over ieder en elke uitbreiding (misschien twijfel ik bij tbc).

Waar ik bang voor ben is dat ze de hele classic experience gaan versimpelen voor pussycats als hierboven. Dat zou echt triest zijn.
Dat is het exact! Voor mijn Blood Parrot heb ik wekenlang moeten vrinden, uren per dag, om alles te verdienen en in stand te houden en repareren. Ik doe dat nu niet meer omdat elke nieuwe uitbreiding de oude verdiende zaken in 5 minuten onderuit haalt.
Maar ik zou graag exalted met de Zandalar tribe worden, ik was op 90% van de Wintersaber trainers (wat nu een paar minuten werk is en dus niet meer interessant) etc.

Laat maar komen, de echte ervaring, en ik laat alle expansions vallen! (hoewel ik Pandaria het allerbeste vond!)
Eigenlijk zeg je gewoon dat WoW te gemakkelijk geworden is. Een ziekte van veel mainstream games.
Dat kunnen ze eigenlijk in de nieuwe uitbreiding ook oplossen, maar ik vrees dat ze dan heel veel "gamers" gaan verliezen. (Gamers bewust tussen aanhalingstekens.)
Dus kiezen ze voor een parallel systeem wat op zich niet onlogisch is. Ik ben benieuwd wat ze er van gaan maken (als lijkt de kans mij zeer groot dat de classic ook te simpel zal gemaakt zijn).
Het grootste issue is, is dat WoW niet makkelijker is geworden as sich. Wel zitten er minder time sinks in als in Vanilla. Maar end-game content (Mythic raids, Hoge Mythic keystones bijv.) is nu een stuk lastiger dan dat raids in vanilla waren mechanic wise. Levelen is dan wel makkelijker dan in Vanilla (maar vooral ook veel sneller).

Maar bijv. iets als Zandalar Exalted, of Wintersaber trainers was nooit moeilijk, het kostte alleen veel tijd en dat is met zeer veel zaken zo als je het gaat vergelijken. In Vanilla moest je vooral veel spelen om zaken gedaan te krijgen. Tegenwoordig kun je met een stuk minder tijd per character af, maar de end game content is een stuk moeilijker.
Ik vind toch dat er een hele andere sfeer aan zit , neem mij niet verkeerd ik heb zelf Vanilla gespeeld en ben wezen levelen, en tijdens het levelen kwam TBC uit.
Ik zelf heb nooit Classic end game kunnen ervaren, maar god, wat was TBC voor mij een geweldig spel. Het duurde ook gewoon pittig lang om 70 te worden (voor mijn gevoel)
Ik was altijd een Holy Paladin geweest maar in TBC was prot paladin ook niet verkeerd.
De Raids, jezus wat een plezier heb ik wel niet gehad aan Karazhan/Gruul's lair om gear te farmen om klaar te zijn voor SSC en TK. Om vanuit daar Black Temple en Mount Hyjal te farmen voor gear. Ondertussen ook nog wat Fire+nature+shadow Ress gear farmen + maken en craften. Wat voor mij ook een bepaalde tijdsdruk/speeldruk opleverde. Guild zei letterlijk iedereen heeft zoveel tijd om deze spullen te farmen zodat je klaar bent voor de strijd.

voor deze boss fights had je aardig wat kennis voor nodig.(filmpjes kijken op internet)
(kwartier uitleg + markers plaatsen terwijl je voor de boss stond)

Nu doe je raid finder aan en je hebt al het content gecleared . Welliswaar op ''pussy niveau'' maar wel gecleared. Ja je hebt mystic etc etc, maar je hebt alles al meegenaamt. Ik was lvl 100 geworden in pandaria, zette de raid finder aan, en deed al die bossen. Ik was hoe dan ook heel snel klaar met alle expansions na TBC. (Lich king ) kwam nog aardig in de buurt. maar eenmaal een Dungeon op Herioc zetten en gewoon bij een boss fight wat extra dmg adden + hier en daar een extra move van een boss kwam er bij mij niet in.

Geef mij maar lekker de 300 whipes op Illidian dan raid finder om een boss te klaren.
Het zelfde geld voor mystic etc.
Ze zouden ook een meer hardcore server kunnen bieden met meer uitdaging en voor mensen die meer mainstream zijn een standaard server :-)
ik was op 90% van de Wintersaber trainers (wat nu een paar minuten werk is en dus niet meer interessant) etc
Om een frostsaber mount te krijgen moet je tegenwoordig een daily quest uitvoeren. Dat lukt je niet binnen een paar minuten. Het uitvoeren van de daily quest zelf duurt maar een paar minuten, maar uiteindelijk duurt het nog steeds drie weken om de mount te krijgen.
Weet ik, maar ik bedoel ook alle tijd bij elkaar opgeteld is niet meer zo moeilijk. Even elke dag 3 minuutjes.
Ik denk dat je moeilijk verward met tijd consumerend, ook in Vanilla was de Wintersaber rep grind niet moeilijk (even uit mijn hoofd 10 furbolgs killen per turnin of 8 gaints of beide, al skipten veel mensen de giants quest omdat dit gewoon niet tijd efficiŽnt was).
Nee klopt, daar heb je gelijk in. Maar het bereiken van die pup was wel echt een prestatie ;-). Al was de Blood Parrot voor mij heel moeilijk om te soloen toen, met die BBB met hun pistolen.
Ik vond en vind het continent prachtig, de quests leuk en hoe het eruit zag vond ik geweldig. En nog steeds kom ik et met veel plezier. Ik begin bij 100% te komen wat je er kunt doen.
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt :P Van mij mogen ze Classic best 1 op 1 uitbrengen, echter wat ik denk en een flink aantal met met mij is dat het de magische eerste ervaring niet terug brengt.

Wie herinnert zich bijv. niet de eerste keer dat je Hogger tegen komt en dacht dat je die ook wel even solo kon killen, zijn eerste Deadmines run, zijn eerste mount, de eerste keer dat je MC in stapte, de eerste keer dat je Ragnaros summonde en zo zijn er nog tal van zaken die destijds gewoon een epic ervaring waren. Echter dat ga je niet terugkrijgen ben ik bang voor. AV herbeleven zou inderdaad misschien nog wel weer een mooie ervaring zijn, dat is nu echt een gedrocht t.o.v. Vanilla.

Waar ik echter het meest bang voor ben is dat veel spelers de flaws die Vanilla had en die iedereen destijds volledig negeerde, want je wist niet beter nu niet meer zullen negeren, waardoor veel spelers af zullen haken en je een ervaring krijgt die eigenlijk helemaal niet lijkt op Vanilla, want daar haakten niet veel spelers af, iedereen kende elkaar op de server. Vanilla in deze tijd vereist een bepaalde mindset en ik ben echt bang dat veel spelers dat niet op kunnen brengen.

Versimpelen zal denk ik sowieso lastig worden, Vanilla is mechanics wise gewoon het makkelijkste WoW dat er ooit geweest is, ik ben er dan ook echt niet bang voor dat ze WoW zullen versimpelen, eerder dat het te makkelijk zal zijn qua raids en dungeons. (Mythic) raiders van nu zullen echt door de raidcontent in Classic heen rennen als ze dat niet lastiger maken, zeker als je de content in vanilla ook al gedaan hebt (met uitzondering van bosses waarvoor je X resistance moet hebben, daar zul je eerst wat gear voor moeten grinden) wat ook de ervaring een stuk minder Epic zal maken.
Woei ik heb letterlijk maar de ongeveer de helft van de woorden die je hebt opgeschreven begrepen maar in de kern is het waarschijnlijk net als met heel veel games: destijds leuk omdat je de leeftijd had waarop je vol tijd en enthousiasme voor games zat en er niets beters was qua games, nu eigenlijk helemaal niet meer zo leuk als je je herinnert 🙂
De vele zaken die jij noemt zijn ook juist de features die mensen missen.

Wel ben ik bang dat, ondanks je 39 man in het gareel moet houden, de raids veel te makkelijk worden. Echte mechanics zoals nu, waren er gewoon niet echt.

Die hardcore ervaring zou ik best nog wel een keer willen spelen, zeker nu mijn Engels op een veel hoger niveau zit, als toen ik 12 was en begon met spelen.

Ik ben zeker erg enthousiast om het weer te proberen, al is het maar voor even. Ben vooral erg benieuwd hoeveel het op classic gast lijken en welke patch(es) ze erbij gaan pakken om de game enigszins in volle vorm uit te brengen.

Het meeste hoop ik op de oude models en animaties. Ik vind al die nieuwe models en animaties maar niks. Dat constant kijke naar je target en vliegen op een grote CD, is leuk als je idle staat, maar in pvp en heroic/mythic raids ben je alles wat je kan lopend aan het doen. Dat ziet er in mijn ogen echt niet uit.

Ik heb Vanilla altijd een toffe ervaring gevonden en met de kennis en het gemak van nu, snap ik zeer goed dat dit niet voor iedereen is. Toch zie ik mijzelf met redelijk wat plezier lopen in de vanilla wereld. Alles duurt veel langer met een schaarste aan quests, weinig xp en hele dure mounts, is wel iets waar je je doorheen moet bijten. Maar je wordt wel beloond met een grotere uitdaging tijdens het levelen, boeiende en lange questlines en meer activiteit in de open wereld. Iets wat ze nu met Legion eindelijk weer goed hebben aangepakt.

[Reactie gewijzigd door Thazard op 4 november 2017 08:23]

Wat weet jij nog veel uit je hoofd voor het feit dat het 12 jaar geleden is man, sommige van deze details moesten echt weer even 'boven komen drijven' en andere wist ik nog wel, ook al heb ik erg veel gespeeld destijds (ook raids, MC, AQ, BWL, etc)

Persoonlijk vond ik het ontdekken van die hele wereld toen zo gaaf en dat is nooit meer in een latere expansion even goed uit de verf gekomen (logischerwijs). Het muziekje van de Goldshire inn zoals het destijds was of Westfall is pure nostalgie. En het feit dat je zo hard moest levelen om uberhaupt de moeilijke gebieden in te komen, of dat je geen idee had welke talents Łberhaupt interessant waren (je voelde je in elk geval wel steeds sterker worden). Destijds bracht je inderdaad ook de 'class' mee en niet zozeer de speler, dat had zeker niet alleen nadelen, je voelde je ook wel een waardige toevoeging aan een team, misschien in mijn ogen meer dan nu (maar misschien romantiseer ik het). Je had ook niet 'zomaar' een alt op maximaal level dus je kon niet iedereen even vragen 'zijn/haar rogue van stal te halen', vaak hadden mensen dit simpelweg niet.

Wat mij betreft zouden ze wel een keer een WoW 2 (een volledige reboot van de wereld) mogen maken. Alle bazen kunnen zonder problemen terug komen, een grafische update, de hele wereld opnieuw ontdekken, etc. etc... maar ik snap dat dit bijzonder veel geld en tijd zou kosten en aangezien WoW nog best aardig draait gaat dit niet snel gebeuren denk ik.

[Reactie gewijzigd door SuperPotato op 4 november 2017 10:00]

Ze brengen het waarschijnlijk terug zoals NCSoft Lineage II 'Classic' heeft terug gebracht. Met een aangepaste (moeilijker) level curve, lagere drop rates, andere level caps en unlockable content wanneer x% van de server een bepaald quota heeft gehaald. Natuurlijk allemaal gecombineerd met een goede cash shop voor mounts, cosmetics etc. Misschien zelfs mogelijk om gear die niet 'classic' is te behalen door nieuwe quest chains etc.
WoW:Classic gaat echt niet overleven op alleen subscription fees, ze moeten er iets extra's bij doen.
Ik denk ook niet dat ze alles 1op1 gaan kopiŽren, maar ik heb er wel vertrouwen in dat Blizzard er iets moois van maakt door de beste dingen van vanilla te combineren met de snellere gameplay van de huidige WoW.
Baetens chat!! “Where’s Mankriks waif???”

Ik heb gespeeld tot pandaren. Daarna gestopt, was weinig community gevoel. Servers leeg, geen noodzaak voor guilds want je kon LFR doen.

Ik heb goede herinneringen aan WoW Vanilla en TBC. Dat waren voor mij de beste games. Als ze WoW classic maken zoals TBC dan ga ik het spelen.

De bazen in TBC waren hard, maar niet te hard en je hoefde niet op een suf knopje te drukken om de baas op werkelijke sterkte te ontmoeten. Oehh de tijden van Sunwell met M’uru de guildbreaker!

WoW Classic was ook mooi met Onyxia, Molten Core “Loot the dog!!!”, BWL enzo.

Dus ja, wow Classic zonder het grindfestijn van flasks maken in scholomance of 100x UBRS doen voor item X. En betekent dit ook dat Thunderfury terug komt?? “Hunterwep!!!”

Oh en wat betreft de patches: class X op. Dat was ook bij WotlK. Protpala nr1 in arena. Daarna blood dk etc. Onverwoestbare druids.
Je noemt vooral veel beperkingen en redenen waarom dat "minder" zou zijn, maar vergeet niet dat beperkingen er juist voor zorgen dat dingen bijzonder zijn en langer zo blijven.
Ik noem uiteraard een boel zaken niet omdat ik denk dat die zaken prima zullen werken. Het is wat mij betreft bijv. prima als het weer lang duurt een character te levelen, al hoop ik wel dat ze er voor zorgen dat je voor 58-60 daadwerkelijk wat te doen hebt, en het niet het meest efficiŽnt gaat zijn om owlbeasts of furbolgs te grinden in Winterspring zoals in Vanilla het geval was.

Maar ook bijv. reps zijn prima als deze weer lang duren en meer van dat soort zaken. Allemaal volledig prima.

Maar waar ik wel bang voor ben ik dat vooral raids en dungeons een lachtertje zullen worden. Zet 40 Mythic raiders van nu bijv. in Molten Core met een lvl 60 toon in relevante lvl 60 gear en een uurtje, misschien 1,5 later is de boel gecleared of ze one shotten onyxia bijv.. Ik ben er bang voor dat dat soort zaken zullen af doen aan de ervaring waardoor het juist niet meer bijzonder is, terwijl het tijdens Vanilla wel bijzonder was.
Dat is mijn punt niet, dat deden wij in Vanilla ook, 15-20 man MC, 5 man Ony, 10 man ZG/AQ20 en dat soort zaken, en inderdaad voor de lol omdat we al in AQ of Naxx zaten.

Maar je gaat een beetje voorbij aan mijn punt, destijds was het skill niveau van een speler veel lager, de kennis was een stuk minder. Spelers die de game al +-13 jaar spelen zijn een stuk verder nu dan dat ze 13 jaar geleden waren, wat logisch is. Maar ook bijv. addon ontwikkeling is nu een stuk verder en aangezien ze classic gaan baseren op de huidige engine en database structuur e.d. (zie diverse interviews en blizzcon info) kun je er ook donder op zeggen dat huidige addons (deels) geport kunnen worden en daar ligt imho het mogelijke issue.

Spelers die nu Heroic / Mythic raiden zullen echt totaal geen moeite hebben met Vanilla mechanics over het algemeen zoals wij dat destijds nog wel hadden omdat we gewoon minder ervaren waren en minder goed waren. Of verwacht jij dat guilds die nu op het hoogste niveau raiden of 15-20+ Mythic keystones runnen wel last zullen hebben met Vanilla raids en dungeons als deze daadwerkelijk qua lastigheid 1 op 1 overgenomen worden naar Classic?

Kijk bijv. een naar een Mythic KJ world first video en een Naxx world first video, wereld van verschil qua lastigheid :)

[Reactie gewijzigd door Dennism op 5 november 2017 13:27]

Ik kan daar niet direct iets over zeggen omdat ik nu zelf al een tijdje niet meer speel. Zelf ben ik afgehaakt om een paar redenen. Een hiervan was dat de moelijkheidsgraad omlaag werd gegooid om de content toegankelijker te maken. Eerst een paar keer wipen op Gruul, om hem daarna te verslaan. Een week later er weer naartoe gaan wanneer hij generfed is en zo'n gevoel krijgen van: "goh, je pist er tegenaan en er vielen epics uit..."
Ook toen deze later schaalbaar werd gemaakt was er nog steeds wel een mogelijkheid om eerst op een lager niveau toch gegeared te raken en hiermee de moeilijkere content toch toegankelijker werd.
Niet dat gear perse alles voor je doet. Toen we de eerste keer Nefarion kilde maakten we een mooie screenshot met 1 van de paladins in tier 0.
Maar ik denk zelf gewoon dat de spelers van nu niet perse veel beter zijn dan toen. We zullen het in de praktijk wel merken echter.
Je bent duidelijk al langere tijd geleden gestopt. Zoals Dennism terecht aangeeft, is WoW op het hoogste niveau tegenwoordig juist ontzettend veel moeilijker dan vroeger. En tegelijktertijd is zoals jezelf terecht stelt ook de moeilijkheidsgraad omlaaggegooid.
Als je nu een dungeon doet, is deze supersimpel op normal (en als 110 speler met een beetje gear kan je die zelfs solo). Heroic is ietsiepietsie uitdagender. Mythic is al wel lastig (zeker aan 't begin van de expansie), maar vervolgens is er nog de mythic-plus variant. En dat wordt extreem pittig.
Hetzelfde geldt voor raids. Looking for raid is tourist mode, normal is goed te doen, heroic al aardig uitdagend en mythic is gewoon ontzettend lastig.
Er zijn ontzettend veel spelers die tegenwoordig spelen op het niveau van hoge mythic plus dungeons en mythic raids. Voor die spelers zal er bijna geen uitdaging zitten in de oude vanilla content. Omdat die fights qua mechanics nu eenmaal supersimpel zijn in vergelijking met de huidige content.
Ja en nee je hebt gelijk betreft de simpelere fight mechanics maar hou er ook rekening mee dat spelers veel beter met elkaar samen moesten spelen in vanilla.
Tegewoordig zelfs groten deels op mythic is een hoop tank en spank.. tuurlijk zijn er was CC moment maar niet zo erg als in Vanilla.. Ik denk dat er straks een hoop op hun bek gaan als ze classic gaan spelen en denken deze dungeon doen we wel even tank en spank... Daar komen ze wel op terug.
Niet helemaal, just nu zie je in end game content dat alles veel meer gecoŲrdineerd moet worden. Ieder foutje van een enkele speler kan de groep wipen of je nu in een 5 man Mythic+ zit of in een 20 man Mythic raid. In vanilla waren er genoeg bosses waarbij 20 man op de vloer kon liggen en je nog steeds makkelijk de boss kon verslaan.

Juist nu is CC ook erg belangrijk in endgame, en ook de coŲrdinatie daarvan vanwege DR op verschillende CC categorieŽn. Wel is het zo dat hard CC (Sap/Poly/Banish e.d.) veelal vervangen zijn door soft CC (Slow, roots, stuns, interrupts) zodat je (group)damage vermindert terwijl je ook damage kan doen. Hard CC als sap e.d. wordt nu meer gebruikt voor skips dan als in combat CC.

Op Classic zal dit uiteraard waarschijnlijk weer veranderen omdat de toolkits anders zijn, zo even uit mijn hoofd hadden classes in Vanilla veel minder soft CC (zoals Aoe stuns, blinds, slows e.d.) ter beschikking dan nu, dus zal er weer teruggevallen moeten worden op hard CC als Sap / Banish en Poly. Maar ik verwacht niet dat een geoefende speler die voorheen Vanilla gespeeld heeft hier last van zal hebben, misschien wat spelers die tijdens / na Wrath begonnen zijn daar in de expansion eigenlijk de omgang van hard CC naar soft CC begonnen is (met een korte terugkomt van hard CC in Cata), maar spelers die Vanilla/TBC actief gespeeld hebben zullen zich allemaal de belangrijkheid van hard CC nog wel herinneren.

[Reactie gewijzigd door Dennism op 6 november 2017 09:24]

Klopt Dennism maar 1 ding weet ik zeker als oud Vanilla WoW speler. Een hoop mensen die pas na WotLK zijn gaan spelen gaan iets mee maken wat ze nu niet meer kennen een sociale server.
Een avond WC lopen met willekeurige mensen gevonden via de general chat in the barrens sociale interactie in plaats van zoals nu op een knopje drukken genaamd LFG... Je leerde vreemde mensen kennen en voor eind classic WoW kende je een hoop mensen via het spel. Tegenwoordig ken je alleen nog de mensen uit je eigen guild de rest gaat via LFG / LFR kom je in 1 van deze party's nemen de meeste nog niet eens de moeite om hoi of doei te zeggen.

Ik heb elke expansie tot op heden nog gespeeld de eerste maanden maar mijn liefde voor WoW is groten deels verloren gegaan met Cataclysm toen de oude wereld zo goed als groten deels verloren/aangepast werd. En met tools zoals LFG/LFR leveling gear en anderen zooi.

Maar goed ik zal net als de overige delen dit keer weer een collectors editie halen van de nieuwe expansie en zal deze ook weer gaan spelen om te kijken wat ze hebben gedaan weer max level worden waarschijnlijk ook weer de eerste raids lopen en dan zie ik wel weer hoe of wat.
MAAR als classic uitkom zal ik daar eerder te vinden zijn als in de nieuwste expansie.
Dat klopt uiteraard, de sociale interactie buiten guilds en friendlists om is nu heel anders dan in Vanilla en TBC. Maar dat is heel wat anders dan de stelling die je eerder bracht met het feit dat in het huidige WoW geen CC nodig zou zijn op o.a. Mythic difficulties, wat gewoon niet waar is.
Heb de eerste Mythics gelopen tot keystone 3 geloof ik uit mijn hoofd dat was aardig tank en spank haha.
Goed heb Legion sinds nu al 11 maanden niet meer aan geraakt eigelijk dus sinds begin dit jaar.

Maar we gaan zien wat de nieuwe expansie gaat brengen.
Wat verwacht jij wat Blizzard gaat doen eerst classic servers of eerst nieuwe expansie?
Das dan ook geen difficulty ;) 15+ praten we verder ;)

Vrijwel zeker nieuwe expansion eerst, Classic lijkt nog vrijwel in de kinderschoenen te staan. Nieuwe expansion verwacht ik volgend jaar +- september. Classic zou me eigenlijk verbazen als deze voor Blizzcon volgend jaar uit zou zijn, zo weinig (niets) als we er van gezien hebben. Het zou mij in ieder geval niets verbazen als deze volgend jaar op Blizzcon meer belicht gaat worden en dan Q1/Q2 van 2019 uit gaat komen.
Op de eerste indruk ben ik persoonlijk nog niet heel enthousiast over de nieuwe uitbreiding Battle for Azeroth.
Hopelijk komt het nog... Denk nog even laten bezinken :D

De classic realm vind ik wel echt kick.
Had wel altijd gehoopt maar niet verwacht.
Benieuwd hoe ze dit aan gaan pakken.

Hier op mmo-champion staat onder aan het nieuws bericht 117 afbeelding over de nieuwe uitbreiding voor de geinteresseerden mede spelers. (En natuurlijk nog wat leuke informatie)

http://www.mmo-champion.c...d-of-Warcraft-What-s-Next

[Reactie gewijzigd door 88Gamer88 op 3 november 2017 22:38]

Ik dacht precies hetzelfde zo over de expansion. De cinematic was wel heel erg vet. Zou er zo nog 10 van zulke cinematics willen bekijken.

Met het bekijken van de content had ik niet gelijk van "Vet!". Veel zones doen me veel denken aan Mists of Pandaria, en qua nieuwe content krijg ik een beetje de Warlords of Draenor vibe. Veel nieuwe content en features wat men wil graag proberen, en ik ben bang dat het tegen gaat vallen :P. De area's zien er trouwens wel mooi uit, en het is toch een stuk minder grimdark dan de vorige expansion. Ook ben ik benieuwd hoe ze dat gaan doen met de "Hearth of Azeroth" item, en de Azerite wat je in de wereld kan verzamelen.

Ik moet het ook laten bezinken, en wellicht kom ik er nog wel bovenop :). Er is super veel aangekondigd, en de nieuwe races zien er ook wel leuk uit (ondanks dat het gewone reskins zijn van de huidige models).
Er is niet genoeg informatie om je mening goed te kunnen beargumenteren. Ik neem alles wat ik lees dus met een korrel zout. :P
ze moeten gewoon voor elke patch een server hebben , zoals ze nu illegale servers hebben voor elke patch in 1x 5x 7x of 10x
en een crossgrade systeem dat als je bv klaar ben met vanilla dat je je char kan kopieren naar volgende patch , zodat je bis vanilla kan blijven spelen en verder op tbc als je dat wilt ,wrath enzovoorts
zo hadden ze het eigenlijk vanaf de start aan mogen pakken als je het mij zou vragen hadden ze nu ook niet zoveel ilegale servers gehad om dat die nou eenmaal een bepaald publiek cateren.
Ook al speel je de games niet actief, de trailers van Blizzard stellen nooit teleur. :+ :9
Op een gegeven moment in de nieuwe expansion cinematic heb ik echt even moeten dubbelchecken of Anduin (De blonde jongen) geen acteur was i.p.v cgi.
De cinematic department van blizzard zit echt op een pixar level.
Ik zou zelfs hoger dan pixar level durven te zeggen! Al hebben ze wel echt hun unieke style.

Ik dacht trouwens even dat hij zou zeggen "duizenden mensen hebben jaren gewerkt aan deze cinematic" :+

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 3 november 2017 22:30]

Ik vind het dan ook zeer jammer dat ze de warcraft film niet zelf in elkaar gedraaid hadden (ook al was het volledig in cgi geweest). Wel goed om te zien dat Blizzard het spel nog steeds ondersteunt, en de classic servers is iets waar ik zelf altijd op gehoopt had. Helaas komen ze wellicht te laat nu voor me om er weer aan te beginnen, maar goed toch mooi dat ze het doen.
MOCAP is het woord, dan heb je een acteur, met al zijn bewegingen, in een cgi omgeving :Y
Dat zou er alleen nooit zo uit zien, dit is gewoon met software animated. Games als Until Dawn en films als Kingsglaive zijn MOCAPs, en dat kan je dus ook echt zien.
Inderdaad, dat was al zo sinds Diablo 2 (of misschien wel sinds deel 1, maar die heb ik nooit gespeeld).
Eindelijk na het gezeur komt WOW Legacy!!
De nieuwe expansion ziet er ook super uit!
Ik heb alleen WoW gespeeld voor de Heartstone promotie

De Legacy nieuws kwam toch wel vaak voorbij
Ben blij dat het er dan eindelijk komt
Jaaaaa! Had het hier vanmiddag nog over op Tweakers in het topic over de cijfers van Acti-Blizz. Laat maar komen die Classic-servers!

De trailer van de expansion doet me trouwens denken aan het gevecht om Helms Deep uit Lord of the Rings!

[Reactie gewijzigd door D3F op 3 november 2017 22:18]

PCGamer heeft een interview gehad met de VP van blizzard.

http://www.pcgamer.com/th...-back-vanilla-wow-servers

Ik speel zelf al enkele jaren op private servers die probeerden om de klassieke ervaring zo goed mogelijk terug te brengen. Discord ontplofte zowaar toen de "Vanilla" grap gemaakt werd bij de openingsceremonie van Blizzcon. Aanvankelijk waren de meesten sceptisch, men wil de klassieke ervaring zoals het toen was zonder alle toevoegingen zoals Dungeon Finder en LFR. Pas toen het PCGamer artikel uitkwam was het voor de meesten wel duidelijk dat Blizzard het juist wil gaan doen.

[Reactie gewijzigd door Oz. op 3 november 2017 22:26]

Nah, ze blijven veel liever WoW verder uitbreiden. Door de maandelijkse inkomsten en verkopen van uitbreidingen zien ze genoeg geld binnenstromen..
Jammer maar helaas :(
De games kunnen prima naast elkaar bestaan. Eigenlijk is de aankomende WoW expansion een perfect punt om warcraft: The fourth war (of whatever) te lanceren

[Reactie gewijzigd door jessy100 op 4 november 2017 10:47]

Dikste trailer ooit! Als ze net zo'n goede game zouden maken als trailers zou ik nog hoop hebben. Mijn hoop gaat meer uit naar classic maar ben bang dat ze dat ook niet meer voor elkaar krijgen.
Trailers zijn bijzonder leuk weer.

[Reactie gewijzigd door MicBenSte op 4 november 2017 01:52]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True