Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Blizzard toont nieuwe hero en map voor Overwatch

Blizzard heeft op vrijdag op zijn eigen BlizzCon-evenement een nieuwe hero en een nieuwe map voor de populaire multiplayershooter Overwatch onthuld. De hero, Moira, valt in de support-klasse en kan haar krachten zowel gebruiken om schade aan te richten als teamgenoten te genezen. De map is een themapark gebaseerd op andere bekende games van de studio.

Uit de onthullingstrailer van Moira blijkt dat de dame een geneticus is van de terroristische organisatie Talon. Met haar krachten kan ze teleporteren, maar ook energie afvuren in de vorm van stralen of een weerkaatsende bol die, naar keuze, het team geneest of de vijand schaadt. Wanneer de nieuwe hero het slagveld zal betreden, maakt Blizzard niet bekend. De gamemaker houdt het alleen bij 'binnenkort'. Moira wordt nummer 26 van de cast van de game en zal het vijfde personage zijn dat na release toegevoegd wordt.

Op de nieuwe map, genaamd Blizzard World, vinden spelers allerlei attracties terug die bekend zijn van andere Blizzard-games als Warcraft en Starcraft. De map is geschikt voor de Hybrid-spelmodus, waar zowel Assault als Escort op gespeeld wordt. Er moet dus zowel een voertuig geëscorteerd worden als controlepunten ingenomen worden door het aanvallende team. Ook voor deze map is geen releasedatum bekend, maar hij moet 'binnenkort' op de testservers te vinden zijn.

Door

Nieuwsposter

34 Linkedin Google+

Submitter: Jimmy_

Reacties (34)

Wijzig sortering
Lijkt me een erg leuke hybrid class te zijn.
Elke class die ze releasen is ook altijd al erg goed gebalanceerd.
Je kan veel klagen over Blizzard maar dit soort dingen kunnen ze wel als geen ander.

Ik vind Overwatch toch wel één van de meer geslaagde MP titels van het afgelopen jaar.
Ik ben er geen expert in maar ik heb er toch al ontzettend veel lol mee gehad.
Bijna 100 uur erin zitten, level 119 zoiets. Heerlijke game, alleen is het eindeloos wachten op matches en geneuzel rond, met name, competitive wat me wel op begint te breken. Zit je eerst 8 minuten te wachten op een match, is er daarna iemand die binnen 30 seconden leaved waardoor de match weer gecanceld wordt. Onwaarschijnlijk irritant...
Ik ken het gevoel, heel veel leavers inderdaad. Gelukkig hoef je met quick play niet vaak te wachten, maar daar speel ik soms een hele dag heal omdat veel spelers het simpelweg vertikken. Gisteren nog iemand gillen :"we need a healer" had ie in totaal 7 minuten mercy en 3 Minuten zenyata gespeeld over zijn 80 uur spelen. Houdt dan gewoon je klep is mijn mening.
Quick Play speel ik zelden. Meestal Mystery Heroes en wil graag S7 beginnen dus nu probeer ik me door de placement matches te worstelen. Met teams die niet snappen wát ze überhaupt aan het doen zijn.....

Dat gezegd hebbende ben ik echt totáál waardeloos met Mercy. Dan nog liever Ana. Lúcio is nog wel te doen, maar ik main Junkrat en Pharah (ligt aan Defense of Offense respectievelijk..)

[Reactie gewijzigd door DigitalExcorcist op 4 november 2017 11:44]

Herken ik mij totaal niet in, sinds wanneer heb je dat?
Af en aan... gisteravond groen en geel aan lopen ergeren in elk geval.
Inderdaad, dat merk ik zelf ook wel eens. Ik heb altijd het gevoel dat de populariteit er een beetje vanaf is, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Ik ben het met je eens dat het een geweldig spel is. Maar de characters zijn alles behalve gebalanceerd wanneer er een nieuwe speler aan komt. De nieuwe speler word gereleased en ze moeten 2 a 3 spelers aanpassen om het weer te balanceren. Ik vind het goed dat ze dit al zo snel weten door de test periode zodat wanneer hij/zij beschikbaar is voor het publiek het verschil minder groot is
Een grapje denk ik? Als er een vaak nerfs en buffs uitdeelt is het blizzard wel. Eigenlijk alle nieuwe classes worden niet meer gespeeld.
Ik weet niet waar of hoe jij overwatch speelt maar ik heb meerdere games per dag orisa, sombra, Ana en zelfs doomfist in de potjes zitten. Wel wordt er inderdaad vaak gefinetuned aan karakters, maar het spel is er enkel beter op geworden.
Ana is sinds de nieuwe mercy update een beetje nutteloos, de ability om spelers weer terug te brengen temidden van een gevecht maakt haar onmisbaar. Ana voegt daarin niet veel meer toe.

In competitive mode zul je ook bijna geen ana spelers vinden.

Orisa daarintegen kan erg goed zijn, en is wegens haar shielding erg geliefd.

Sombra vereist veel skill en timing, ook deze hero zal men niet veel vinden in competitive.

Doomfist kan ook erg goed maar is volledig afhankelijk van cooldowns. Ook moet je tussen de vijanden in je slag slaan, wat Doomfist kwetsbaar maakt. Doomfist heeft niet veel HP en er zijn veel counter hero's voor.

[Reactie gewijzigd door TheReavyn op 4 november 2017 11:46]

Ana heeft range en een AoE ...
Klopt inderdaad, maar waar mercy van achter een muur kan healen moet ana weer in het zicht staan.

Ook is mercy erg mobiel en kan ze in gevechten van teamgenoot naar teamgenoot vliegen om zo damage te ontwijken.

The ultimate ability van mercy voegt veel meer toe aan het team en kan net dat ene zetje geven om een punt te veroveren. Chain healing en Chain damage boost + twee extra ressurections en de mogelijkheid te vliegen in combinatie met een grote increase in passive healing... Dat tegenover die ene damage boost van ana
Aan Mercy wordt nog steeds gesleuteld, het laatste stukje wat je beschrijft klopt al niet meer. Na de tweede update heeft ze nog maar 1 extra rez na ulten. En waarschijnlijk krijgt Mercy nog meer aanpassingen in de nabije toekomst, zeker gezien er nog een hybrid attack/healer bij komt zullen ze de zaken toch weer even op elkaar af moeten stemmen.

Vind het zelf heerlijk dat het spel zo loopt, er wordt naar gekeken en aangepast, dat noem ik balans in characters. Als iets OP is is dat niet voor lang, Zoals TheReaveyn beschrijft is Mercy nu bijna een "must" in je team en wordt daarom ook verder generfed.
Blizzardworld _/-\o_

Nu nog in het echt bouwen en ik ben helemaal happy! :D :9~
Ja, ik ben niet fan van de game, maar die map is wel heel cool!
Voor mij betekent "early next year" toch echt iets anders dan binnenkort. Jeff's "very soon" sloeg op de release van de twee op de PTR.
Ik mis nog het nieuws over Hearthstone en Heroes of the Storm, waarom maken jullie niet gewoon 1 artikel over Blizzcon zelf?

[Reactie gewijzigd door Mooyal op 4 november 2017 10:55]

Lijkt me een degelijke hero.
Speel geregeld Zenyatta dus dit gaat me wel liggen.
Ben ook erg benieuwd, vooral met het eindshot/hightligt into die lijkt wel heel erg op Zenyatta, dus vrouwelijk Zenyatta met net wat andere abilities heb ik het gevoel.
De hero ziet er uit als een drag queen die een Kiss reunion concert gaat bezoeken.
Dat is Blizzard ook opgevallen denk ik. Ze hebben een alternate skin gemaakt, Glam Moira, die helemaal in dat muziektijdperk thuishoort.
Nou ik denk niet dat het ze dat is opgevallen. De hele intentie is hiervoor natuurlijk vanaf het beging geweest dat is duidelijk genoeg.


bedankt voor de heads-up hierover ik had de skin nog niet gezien, ,Kudos!
Met haar krachten kan ze teleporteren, maar ook energie afvuren in de vorm van stralen of een weerkaatsende bol die, naar keuze, het team geneest of de vijand schaadt.
Hadden ze niet al een (eveneens vrouwelijke) hero toegevoegd met die exacte mechanic, healing en damage met hetzelfde wapen?

Meer heros is niet altijd beter, blizzard. Het gaat om goed onderscheid en balance.

[Reactie gewijzigd door Origin64 op 5 november 2017 14:48]

het ligt er aan of je alleen voor een competitive game zoekt of met 5 andere. Alleen heb ik altijd binnen 1 minuut een game. Met een team van totaal 6 man kan het inderdaad makkelijk 10+ minuten duren...

Nee, dit is niet een enkele keer. Dit is nagenoeg constant zo wanneer we met 6 man comp joinen. En ook wij balen dan gigantisch als je na 12 minuten wachten eindelijk een game heb om vervolgens terug in het main menu te komen omdat er iemand leaved of AFK is :/ kan je weer 10-15 min wachten....
Na zo'n 200 uur is de lol er voor mij wel uit. Had een maand niet gespeeld, bij terugkeer was zo'n beetje elke bestaande class veranderd en toen ik daar eindelijk aan gewend was, veranderden ze het weer verder. Er er wordt niet eens echt gebalanceerd, men probeert gewoon wat willekeurige veranderingen uit en kijkt wat er wel of niet werkt. Als dit nu alleen bij de testversie bleef, prima, maar ze brengen het nog daadwerkelijk live ook. Onmogelijk bij te houden als casual speler.

Samen met de lage herhalingswaarde, de vreemde geforceerde Arcade-spelmodus selectie en eindeloze ge-'skirmish' met wachttijden van makkelijk een kwartier en langer (35 miljoen spelers, waar dan?), start ik veel liever Team Fortress 2 voor het 4300ste uur op. Dat spel heeft laatst ook weer een flinke update gekregen overigens, jammer dat daar dan weer geen nieuwsbericht aan wordt besteed.
Ik heb werkelijk nog nooit ook maar enigszins in de buurt van 15 minuten hoeven wachten... meer rond een minuut max over het algemeen. Heb je het over specifieke scenario's die je opzoekt om het spel te kunnen afzeiken, of lieg je gewoon?
Ik heb dat ook gehad, mijn record was iets van 13 minuut 34 in skirmish, heb daar ook een ticket voor aangemaakt bij Blizzard. Waarschijnlijk zal het wel aan mijn regio liggen of wellicht was er storing. Nu moet ik wel zeggen dat ik het spel niet heb, maar dat ik het meerdere malen gespeelt heb in de free-to-play weekenden (die gebruikers knijpen ze misschien af?). Maar dus ook voor bij duurde het vaak een eeuwigheid in skirmish voordat ik daadwerkelijk voor een paar minuten in een "echte" game zat.
Maar jouw record komt dus niet eens aan de 15 minuten die hierboven afgeschilderd werd als 'normaal'.
Zelf moet ik ook zeggen dat ik wanneer ik speel (niet heel veel de laatste tijd) vooral quick play speel omdat ik mezelf niet goed genoeg vind voor ranked. Waarschijnlijk zal de wachttijd daar ook wel korter zijn omdat het makkelijker is een game te vullen.
Er er wordt niet eens echt gebalanceerd, men probeert gewoon wat willekeurige veranderingen uit en kijkt wat er wel of niet werkt.
Onzin natuurlijk. Ik denk dat je behoorlijk onderschat hoe moeilijk het is om een spel met totaal verschillende karakters, wapens en abilities in balans te houden. Bij elke introductie van een nieuw karakter begint het balanceren weer opnieuw. Hell of a job waarbij je niet iedereen tevreden kunt stellen.
Als je 200 uur hebt gespeeld zou je moeten weten dat er in de settings een optie is om skirmish af te zetten. Na dit af te zetten heb ik nooit nog langer dan 2 minuten gezocht naar een game behalve bij 3vs3 arcade.

Ik kijk alvast uit naar deze map en hero :)
na 200 uur heb ik eindelijk goed widow en mccree onder de knie, heerlijk headshots maken. nu ga ik eens een poosje flink mei, de luis in de pels spelen, gewéldig. of roadhog, gaat niks boven iemand zn ultimate met een hook teniet door, die van reaper en mccree vooral.

[Reactie gewijzigd door Croqy op 4 november 2017 23:13]

Een kwartier wachten? Ik moet soms eens wat langer wachten maar gemiddeld is dat 2 minuten (op XBox) en meer dan 4 minuten is het nooit geweest.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*