Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Volgende Hearthstone-uitbreiding heet Kobolds & Catacombs

Het digitale kaartspel Hearthstone, van ontwikkelaar Blizzard Entertainment, krijgt een nieuwe utibreiding. Kobolds & Catacombs neemt spelers mee naar een ondergrondse kerker vol met vallen, vijanden en buit. De uitbreiding voegt nieuwe kaarten, een keyword en een singleplayermodus genaamd Dungeon Run toe.

Ben Brode, game director van Hearthstone, noemt de uitbreiding 'een liefdesbrief voor dat klassieke dungeon crawling uit oude fantasygames'. In totaal voegt de uitbreiding 135 nieuwe kaarten toe, waaronder nieuwe legendary weapon collectibles voor alle negen klassen. Een van de nieuwe kaarten, Marin The Fox, is gratis voor iedereen die vanaf maandag inlogt op de game. Enkele nieuwe kaarten uit Kobolds & Catacombs onthult Brode spelenderwijs op het podium, dat terug te kijken is op YouTube. Het nieuwe keyword dat spelers krijgen, is 'recruit'.

Volledig nieuw is de singleplayermodus genaamd Dungeon Run. Daarin moeten spelers het opnemen tegen acht willekeurige bosses, met aanvankelijk een deck van tien willekeurige kaarten. Bij iedere overwinning krijgen spelers kaarten erbij, maar iedere opvolgende boss wordt ook sterker. Als spelers verliezen, dan wordt het hele deck weggegooid en moeten ze opnieuw beginnen. Brode omschrijft het als een 'Hearthstone rogue-like' en 'de meest herspeelbare singleplayercontent die de game heeft'. Deze spelmodus zal helemaal gratis zijn. In december moet Kobolds & Catacombs verkrijgbaar zijn.

Door

Nieuwsposter

28 Linkedin Google+

Submitter: 1lau

Reacties (28)

Wijzig sortering
Ik heb het misschien verkeerd, maar hebben mensen die de uitbreidingen hebben gekocht en dus meer kaarten hebben, geen voordeel tegenover mensen die dat niet hebben gedaan?
Ik heb namelijk 1 uitbreiding, maar ik heb het gevoel totaal ingemaakt te worden door mensen met betere kaarten.
Dat is waarom de kaarten in nieuwe sets rouleren, de aankomende set is de laatste van een set van 3. Deze 3 sets zijn over een jaar verspreid, genaamd het jaar van de mammoet. Volgend jaar, rond april zal de eerste set van de nieuwe rotatie komen en zullen de sets van vorig jaar er uitgehaald worden. Dat is in het spel de manier op dit moment die gebruikt wordt om jou achterstand niet steeds groter te maken. Het betekend dus nog steeds dat zoals straks met de laatste set er al bij er 5 sets ervoor zijn, waarvan er straks in april 3 uitgaan.

Daarnaast heb je ook nog standaard kaarten die altijd blijven, de basic en classic set. Als je die dus allemaal hebt zul je die altijd kunnen gebruiken naast die sets (behalve als ze daar mee klooien, proberen ze minimaal te doen). Het is dus ook waardevol om de beste kaarten uit de basic/classic set te hebben, want die kan je ook na de roulatie blijven gebruiken.
Je vraag is dus "hebben mensen met meer kaarten een voordeel?"
Natuurlijk hebben ze een voordeel. Wat zou het punt van een CGC zijn als kaarten verzamelen geen voordeel oplevert?
Klopt, doordat je meer mogelijkheid hebt om kaarten te combineren krijg je steeds betere decks.

[Reactie gewijzigd door Coebergh op 4 november 2017 13:18]

hier klopt dus gewoon helemaal niets van.

teneerste waren Adventures gewoon te koop voor 700 gold per 'wing', waar je sowieso een legendary mee verdient en nog een aantal specifieke kaarten. dat is een heel veel betere deal dan de 7 pakjes die je normaal uit een pakje krijgt.

Blizzard is gestopt met het uitbrengen van Adventures, alle adventures zitten nu alleen nog maar in het Wild format en zijn ondertussen ook gewoon te craften.

daarnaast zijn Adventures dus altijd al een veel betere deal geweest, naast het feit dat je zeker weet dat je nieuwe kaarten krijgt, heb je ook direct voor 2800 gold of 20 alle kaarten uit de expansion, welke vaak redelijk sterk zijn en niet veel 'filler' kaarten bevatten. ik vind het dus ook erg jammer dat ze gestopt zijn met Adventures aangezien ik de 50-cardpack bundels van expansions veel te duur vind.
Dit is er ook uit. Er zij geen betaalde adventures zoals naxx, Loe en andere komen er niet meer.
Je kan de expansions in zijn geheel kopen voor 700 gold per wing.
Ik kijk er nu al naar uit.
Voor liefhebbers voor cardgames zoals Magic The Gathering is dit spel echt een aanrader!
Mwa. Speel zelf al jaren geen Magic meer. Maar wat ik heb begrepen van mensen die recentelijk nog Magic doen is Hearthstone veel te "simpel".
Magic is idd even een stukje uitgebreider maar voor op je mobiel is deze game perfect. Het is echter wel een game zoals ze zeggen: “Easy to play, hard to master.
behalve het feit dat Hearthstone en MTG allebei monsters hebben, lijken ze echt compleet niet op elkaar. aanvallen gaat op een hele andere manier, wat heel de flow van het spel erg verschillend maakt.

ik vind beiden leuk(speel bijna nooit MTG, omdat het duur is en niet makkelijk even tussendoor te spelen is), maar ze lijken niet op elkaar.
Ik zou dat juist geen aanrader noemen. De gemiddelde Magic speler kan de randomness en versimpelde gameplay vaak niet waarderen. HS heeft een veel lagere instap en richt zich veel meer op casual play. Dat de tournament scene zo groot is heeft vooral te maken met geld en populariteit.

Dit alles moet je tevens niet als negatief zien, spel zit in het algemeen goed in elkaar, mooi gemaakt en speelt lekker weg, ook op je mobiel.

Voor spelers die een spel willen waar minder random is, zijn spellen zoals Gwent beschikbaar. Maar natuurlijk heb je ook gewoon Magic online of bijvoorbeeld Pokemon TCG online. Als laatste heb je ook nog Tabletop Simulator waar je bijvoorbeeld Star Wars Destiny op kan spelen.


Maargoed ik kijk wel weer uit naar deze uitbreiding, hoop dat ze die nieuwe uitbreiding leuk maken, want ik vind zulke type gevechten vaak wel leuk, mits het geen 100x herstarten gevechten zijn totdat je de juiste RNG hebt.

[Reactie gewijzigd door Benjamin- op 6 november 2017 07:55]

Die dungeoncrawler modus, daar ga ik helemaal verliefd op worden. Eindelijk een beetje dat puur overleven op random deck gevoel. Het is nog wachten op Random Deck vs Random Deck potjes, maar :) Wie weet! Een erg leuk begin!
zover tot nu toe bekend is zijn er helemaal geen prijzen voor het winnen van dungeoncrawls(behalve een cardback), het is nog niet helemaal duidelijk of je wel quests kan doen in de dungeoncrawl modus, maar veel meer dan dat zal het waarschijnlijk niet zijn.

veel mensen vinden het jammer omdat het een beetje kan voelen alsof je tijd verspilt, omdat je helemaal niets verdient met de grind. zelf zou ik een systeem zoals bij arena wel leuk vinden, omdat ik merk dat er bij arena potjes veel meer spanning in het spel zit doordat de potjes directe impact hebben op de prijzen die je krijgt.

[Reactie gewijzigd door sjettepetJR. op 5 november 2017 14:52]

Dat maakt mij niks uit, ik ben specifiek op zoek naar overwinnen op zoveel mogelijk random deck. Dit komt eindelijk een beetje bij mijn wensen in de buurt.
Hearthstone, het spel waar je 2x per jaar 50 euro aan spendeert om met low-mid budget decks te kunnen spelen.

Ooit was het leuk.
Je kan m ongetwijfeld ook craften (kon je met de vorige promo kaarten iig edit: nu blijkbaar niet, I stand corrected) en t verschil tussen goud en normaal is echt puur cosmetisch. Dus op dat punt geen pay2win (voor de rest t hele spel natuurlijk wel).

[Reactie gewijzigd door floppie86 op 4 november 2017 12:56]

Helaas niet. Zeg dat "puur cosmetisch" maar tegen de completionists die ze wel verzamelen en waarvan een deel nu hun collectie nooit meer compleet kunnen krijgen omwille van een cash grab. Zeer slechte move door Blizzard.

[Reactie gewijzigd door CoreIT op 4 november 2017 13:10]

Ja, je spaart ze dus als een completionist. Dan is het geen drama dat je bepaalde cosmetische zooi niet kunt krijgen. Het spelletje is "met kaartjes en die handig opgooien en geluk hebben, winnen". Als jij dan ook nog om de vormgeving geeft, ja dan is het geen enorm drama als je daarvoor moet betalen. Er zit m.i. een oneerlijker element aan in die zin: Als je een zak geld hebt dan koop je bij een nieuwe uitbreiding alle nieuwe kaarten, terwijl als je ze met craften eindelijk bij elkaar hebt, dan wordt de volgende uitbreiding al weer uitgebracht. Ik ken niemand die Frozen Throne compleet heeft zonder iets te betalen. Ze bestaan misschien wel hoor. edit typo's

[Reactie gewijzigd door theobril op 6 november 2017 01:45]

Het is alleen geen speelbaar verschil, en de game heeft niet als doelstelling alle gouden kaarten te bemachtigen. Dat je dat jezelf als doel stelt heeft weinig te maken met hoe speelbaar de game is, en je zou het ook gewoon kunnen zien als een extra goodie in je blizzcon-goodiebag. Geldt ook voor het verzamelen van fysieke Blizz-merch: als je dat doet kan je sommige dingen alleen op bepaalde events krijgen.
Helemaal mee eens. Het is ook totaal geen realistisch doel om elke kaart 'golden' te bemachtigen, de spelers die dit wel hebben klaargespeeld hebben hier zon $15K voor neergelegd. Gewoon lekker het spel spelen ;)
Naast wat anderen al zeggen over dat het totaal niet realistisch voor de meest mensen is om alles gold te bemachtigen ( te duur) is het bekend dat Blizzcon gifts exclusief zijn, is al jaren zo met alle games. Ook stond er op de uitnodiging dat het een exclusieve gouden kaart zou zijn, dus de echte ''goud'' fan kon zich er op voorbereiden en gewoon een virtuele ticket kopen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*