Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 55 reacties

Blizzard heeft op zijn BlizzCon-evenement een nieuwe uitbreiding voor zijn kaartspel Hearthstone aangekondigd. Daarin speelt de plaats Gadgetzan een centrale rol en introduceert Blizzard drie criminele families. In Diablo III voegt Blizzard een Necromancer toe.

kazakusIn de Hearthstone-uitbreiding bestaan de drie families uit de Grimy Goons, de Jade Lotus en de Kabal. Deze zijn de basis van een nieuw kaartconcept, de zogenaamde 'tri-class cards'. Dit zijn kaarten die maar door drie van de in totaal negen classes van Hearthstone gebruikt kunnen worden. Zo zijn de Kabal-kaarten alleen te gebruiken door mages, priests en warlocks. Daarnaast toonde Blizzard een nieuwe legendary met de naam Kazakus. Deze laat de speler een eigen spreuk samenstellen, wat eveneens een nieuwe toevoeging is aan Hearthstone. Zoals gewoonlijk zijn vijftig pakjes kaarten voor te bestellen voor 44,99 euro.

Daarnaast kondigde Blizzard een nieuw personage voor Diablo III aan. Hiervoor greep het bedrijf terug op de Necromancer uit Diablo 2. De nieuwe versie beschikt over bekende vaardigheden, zoals corpse explosion. Het personage moet in 2017 te koop zijn als onderdeel van een character pack, aldus Blizzard. Het bedrijf kwam met de mededeling dat het de eerste Diablo-game heeft ingebracht in Diablo III onder de naam 'Darkening of Tristram'. Zo kunnen spelers de klassieker opnieuw spelen, terwijl zij luisteren naar de orginele muziek, aldus Blizzard.

Andere bekendmakingen van Blizzard betroffen StarCraft II, waarin onder andere nieuwe co-op-missies te spelen zullen zijn. Bovendien is er een samenwerking aangegaan met het team van Google DeepMind en wil Blizzard onderzoekers naar kunstmatige intelligentie toegang geven tot de game door middel van een api. Voor de game Overwatch kwam het gamebedrijf met de aankondiging van een nieuw personage en een 'Overwatch League', waarin spelers deel kunnen worden van een team en tegen betaling aan toernooien kunnen meedoen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (55)

ik had stiekem toch een beetje gehoopt dat er Diablo 4 aangekondigd zou worden.

Aan de andere kant was dan de vraag geweest wat ze dan hadden moeten verzinnen als verhaal, alweer de hero van vorige deel als ultimate badguy neerzetten?
De angels als bad guys.....ook niet echt, gezien in diablo 3 je duidelijk sterker bent dan angels en demons.

Ik vraag me echt af of er ooit een deel 4 gaat komen en of dat wel enigzins origineel zal zijn in zijn verhaal, tot nu toe zijn 1, 2 en 3 dat grotendeels wel geweest, voortbordurend op het vorige deel, maar wel flink nieuwe verhaal lijn.......maar nu all evil has been vanquished......what is left to do?
Het wordt door Tyrael expliciet benoemd nadat je Malthael hebt verslagen dat de zielen van de 7 evils weer vrij zijn. Dit komt omdat Malthael de Black soulstone leegslurpt voor extra kracht in het gevecht tegen de Nephalem maar vervolgens alsnog verslagen wordt. Hierdoor komen alle zielen die hij gevangen hield weer vrij.

Ik hoop nog steeds stiekem op een stuk content waarin we het mogen opnemen tegen alle 7 evils in 1 game.
Maar dat is in Diablo 2 al grotendeels geweest...daar had je de 3 prime evils en 2 van de 4 lesser evils...Andariel en Duriel.

En wat betreft dat in D3 het voorgoed voorbij zou zijn...Adria hint er flink naar in haar note.......He always finds a way...in you heart of hwarts...you know this

Dus zolang er humans zijn, zal evil nooit echt verslagen zijn...Maltheal zei dat ook al.....humans are capable of the greatest acts of good...but also the evillest of deeds.....
Yeap, ik ving dat op alsof wij (de Nephalem) de volgende Diablo zullen zijn. Niet ongekend gezien de vorige delen in de serie. ;)
Is al weer een tijdje terug dat ik D3 voor het laatst gespeeld, maar als ik mij goed herinner lieten ze een beetje in het midden of Diablo definitief verslagen was.

ik lees ook dat D1 in de D3 engine gebracht is kan interessant zijn.
Sluit wel mooi aan op de trend van geremasterde versies van oude games uitbrengen.
Hoewel het mooi aansluit op de trend doet Blizzard het toch net iets anders. Het zal pixelated worden gemaakt en oa de besturing wordt aangepast tot 8 richtingen zoals de originele Diablo was.
Als je iemand, of zijn verwachtingen / hoop, dan beetje dom gaat noemen, zorg dan iig dat je je eigen argumenten correct hebt......er bestaat zoiets als google :)

Game is 15 mei 2012 released, leuk dat ie in 2008 aangekondigd werd, gaat om release date.
"en is pas een jaar uit" zal je wel vergeten zijn "reaper of souls" te typen, en helaas toch weer een misser, gezien die in augustus 2014 is gereleased, dus al ruim 2 jaar geleden :)

dat terzijde, ben blij met al die tussentijdse updates, gratis en wel, begrijp me niet verkeerd, ik hoop alleen dat ze niet teveel geld vragen voor dit pack, 30 euro wil ik er wel voor geven, maar geen fullblown 50 euro, het is tenslotte geen compleet spel.
en Reaper of Souls was ook geen 50 euro bij release en die volgde de classic Diablo exp pack lijn......extra character en extra act.

[Reactie gewijzigd door Pim0377 op 7 november 2016 09:14]

Het is niet 50 kaarten voor 44,99 als pre-order, maar pakjes kaarten. In elk pakje zitten er namelijk 5 ;)
Ahh, Diablo III waar ik nog steeds echt lekker in moet duiken. Mooie tijd van het jaar. Erg goed dat Blizzard de eigen klassiekers op waarde schat en in stand houd. Diablo onderbrengen in Diablo III super om de nieuwe generatie kennis te laten maken met deze klassieker.
Wel, het zal enkel de graphics worden, helaas. Ik heb het origineel grijsgespeeld en de helft van dat spel is toch het idee dat alles en iedereen tegen je is.

Als je juist begonnen was met een nieuw karakter mocht je hopen dat je genoeg geld had om potions te kopen. Potion spam was een probleem, maar de counter was stunlock: voldoende monsters om je heen (en zonder de energy shield exploit) en je kon niet meer bewegen door de constante stuns. Items werden vernietigd als ze teveel damage kregen en vielen op de grond als je doodging, dus moest je tijdens een stunlock snelsnel al je equipment in je inventory slepen. Magic items konden "cursed" zijn, met negatieve stats. Shrines hadden weinig zeggende namen ("Fascinating Shrine") met een leuke quote erachter en vreemde of negatieve permanente effecten ("Magic is not always what it seems to be", +1 to all spells, -1 to one spell... neem je dit als je 3 spells hebt waarvan een je superbelangrijke Energy Shield aan level 1 en je hebt geen geld om het opnieuw te kopen?). Of items als de Thinking Cap: +2 spell levels, 1 durability - je moest een shrine gebruiken dat de durability van je items at random omhoog of omlaag hielp om dit bruikbaar te maken. Er waren zelfs monsters die je hit points permanent naar beneden hielpen.

Uiteindelijk was Diablo 1 oorspronkelijk een turnbased roguelike zonder classes en dat zag je er nog aan af.
Tsja. 20 jaar trouwe blizzard-fan, maar ik word er niet meer warm of koud van. Necromancer uit filmpje is zoveelste generic night-elf-warrior-witcher-playstation-mohammed-im-hard-bruce-lee-coolguy, de blauwe rookjes kennen we nu wel, de graphics van de necro in-game zien er cheesy en gedateerd uit, heb er na het bekijken van dit previewfilmpje alweer genoeg van ;-) Blizzard is haar creatieve soul kwijtgeraakt ergens tijdens de wow-expansions.

Even een opleving nog bij de cinematics van Maltheal of hoe heet die kut-engel - dat was een zieke cinematic. Verder - tsja! Ik word er misschien te oud voor.

Dat D1 zo laagdrempelig te spelen is, spreekt alleen maar voor ze - thumbs up.

Deze winter zal zeker weer gevuld worden met een diablo replay samen met gf op lan: maar het zal D2 zijn met een of andere leuke mod: chaos empire, eastern sun - median XL - whatever :D

[Reactie gewijzigd door Znorkus op 5 november 2016 00:19]

median XL
Laz here, original creator of Median XL. :) Leuk om te horen dat de mod nog steeds in leven is.

Nu ja, de necromancer van Diablo 2 was best wel radicaal: uiterst beperkte direct damage, veel percentages. Dat soort design zou tegenwoordig niet meer van de grond komen want "te moeilijk te balanceren". De balance van die class was inderdaad geen schot in de roos (BG/IM -> Revive/IM/CE -> alles waardeloos behalve bone spirit -> skeletons only) maar dat maakte toen zo weinig uit. Evenals de permanente skill points, waar toen niemand een probleem mee had maar tegenwoordig onacceptabel zou zijn.

Goede oude tijd voordat "game design" belangrijk werd. :(

De skeletons van de nieuwe necromancer in Diablo 3 komen uit de grond en niet uit corpses. Dit is immers eenvoudiger te balanceren... Tja.

[Reactie gewijzigd door Enai op 5 november 2016 10:37]

Hey, tof ;-) tsja die balance. Ik ben het met je eens. Die gasten van path of exile wisten wel hoe ze dit genre een facelift konden geven - qua gameplay dan. De rest vervalt in generieke console achtige meuk. Allemaal skyrim achtige verhaallijnen die je doorloopt of ripoffs van grote mods uit het machtige verleden.

Kudos voor je mod trouwens.
Nee hoor ben het met je eens, d3 is idd gewoon een wow copy paste geweest..helaas.
Leuk dat ik het hier terug kan kijken na het missen van de Live uitzending (wederom)
Ik ben benieuwd of de andere kaarten voor Hearthstone weer Mechs worden
Ik hoop he zo! Ik hou van mechs!

Hello! Hello! Hello!
Zal dat alleen op de PC zijn of is Blizzard ook van plan dat op de consoles te doen?
Niet heel zeker wat ik hiervan moet vinden.. (Mean streets of Gadgetzan) Het thema komt me echt een beetje geforceerd over. Ik denk dat het samenvoegen van classes dmv cards wel een goede zet is om de meta minder voorspelbaar te maken.

All in the Family: Each class belongs to one of the city's three factions. Your class cards and neutral minions all fall into that faction's theme. The affiliations are:

Grimy Goons: Hunter, Paladin, Warrior
Kabal: Mage, Priest, Warlock
Jade Lotus: Druid, Rogue, Shaman

De Goons zijn gefocust op het verkrijgen van weaponry. De Kabal lijkt gefocust op magic met random effects, die ook negatief kunnen zijn voor jezelf. De Jade schijnen interactie te hebben met statues en relics. Bovendien zit hier Murloc synergy in. Toch mooi dat Blizzard Murloc niet alleen Paladin speelbaar maakt zo.

Ps. Er zit een 3 mana 3/4 give 3 in voor Priest. Praise the light :+
Ps2. Aan de screenshots te zien komt mech zeker terug

[Reactie gewijzigd door HgnX op 4 november 2016 21:30]

Hadden ze niet gewoon een reskin kunnen doen van de witchdoctor? Heb je in de basis al genoeg.
Ik had toch echt gehoopt dat Diablo 1 een stand alone HD remake zou gaan worden met alle expantions erbij i.p.v. een stukje toevoeging aan Diablo 3.

Ook had ik stiekem de hoop dat we een aankondiging voor of een Starcraft of een Warcraft 2 HD remake zou gaan komen. :'(
Er was 1 expansion voor D1 en die was niet van Blizzard maar van Sierra. De kwaliteit van die expansion was er overigens naar: de nieuwe environments gebruikten gewoon reskinned tilesets en alle nieuwe monsters gebruikten 2 types AI.

:(
Quin69 geeft een wat bredere uitleg over de wat de Diablo 3 Necromancer class meebrengt.

https://www.youtube.com/watch?v=gX91aiiTWq4

Naar mijn idee een leuke uitbreiding op een leuk spel. Dat ik toch nog geregeld zit te spelen. En een spel dat je in periodes speel en dan weer opzij leg.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True