×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Blizzard kondigt Hearthstone-uitbreiding Journey to Un'Goro aan

Door , 44 reacties

Blizzard heeft een nieuwe uitbreiding van zijn kaartspel Hearthstone aangekondigd. De uitbreiding draagt de naam Journey to Un'Goro en introduceert in totaal 135 nieuwe kaarten. Het thema van de uitbreiding is het gelijknamige gebied uit WoW, waar onder andere dinosaurussen te vinden zijn.

In de aankondiging laat Blizzard weten dat de uitbreiding rond het begin van april moet uitkomen. Naast een aantal nieuwe kaarten brengt de uitbreiding verschillende veranderingen met zich mee. Zo wordt het type 'elemental' geïntroduceerd dat aan verschillende nieuwe en bestaande kaarten wordt gekoppeld, bijvoorbeeld Ragnaros the Firelord.

Daarnaast krijgen minions de eigenschap 'adapt' mee, waarmee spelers kunnen kiezen uit tien verschillende 'evoluties', die uiteenlopende effecten hebben. Dit moet spelers meer flexibiliteit bieden. Een andere vernieuwing is de introductie van quests. Dit is een kaart die spelers aan het begin van een potje kunnen spelen. Als zij in de loop van het spel aan de voorwaarden van de opdracht hebben voldaan, krijgen zij een beloning.

Blizzard heeft aangekondigd op 17 maart meer informatie te geven rond een aantal van de nieuwe kaarten. Ontwikkelaar Jong Woo liet via Twitter weten dat er twee legendaries per klasse uitkomen, waarvan één de quest-kaart is. Zoals gewoonlijk is het mogelijk om vijftig kaartenbundels vooruit te bestellen voor een prijs van 50 euro.

Door Sander van Voorst

Nieuwsredacteur

28-02-2017 • 07:40

44 Linkedin Google+

Reacties (44)

Wijzig sortering
De kaarten die ze hebben laten zien zijn echt zwaar underpowered. De legendary is een 2 mana 2-2, met deathrattle krijg een 6 mana 6-6 in je hand, die bij dood weer een 10 mana 10-10 geeft. 8 mana voor een 2-2 en een 6-6 is zwak, er is al een 6 mana kaart die je een 1-1 en een 6-6 geeft, en een 10 mana 10-10 is extreem moeilijk te spelen, als je turn 10 al haalt met alle extreem snelle decks die er nu zijn.
Enkel in een hele langzame deck met n'zoth zou deze kaart heel misschien viable kunnen zijn.

De priest quest card is complete je quest, gz je wint, ben je al dood voordat je je quest complete: je verliest. En omdat het een kaart in je hand kost heb je minder answers, je drawt de kaart namelijk altijd als je hem in je deck hebt.

En dan heb je nog die 5 mana 5-4 met adapt. Ik zie nooit een meta waar een 5 mana 5-4 viable is. Ook niet als je kan kiezen tussen +3 attack, of untargetable.

Vanaf 17 maart gaan ze meer kaarten releasen, en begin april moet de complete set gereleased worden. Ik hoop dat er een stuk interessantere kaarten tussen zitten als de paar die we nu gezien hebben, en weinig "pack fillers", zoals in de afgelopen expansion, bijvoorbeeld die 4 mana 6-3. Ik weet de naam niet eens zo unplayable zijn dat soort kaarten.
Dat is juist het mooie van Pyros (die 10/10), in je openings hand is het een 2 mana 2/2, als die dood is kan je hem op beurt 6 weer spelen, en daarna op beurt 10 weer, hij kan dus goed mee groeien met je curve. en je hoeft er dus geen 10 mana kaart voor in je deck te stoppen wat in je hand in de weg zit tot beurt 10.
Als adapt echt een slechte mechanic is dan wordt het niet gespeeld, en je hoeft het zelf niet te gebruiken, genoeg andere kaarten :)
Ik zeg niet dat adapt een slechte mechanic is, maar een 5 mana 5-4 is gewoon niet goed genoeg. Blizzard heeft net dracanoid operative geprint, 5 mana 5-6 dragon en kies een kaart van je tegenstanders deck. Dat is beter als draw a card. Prima als je minions zo overpowered maakt maar ga dan vervolgend niet zwakke minions printen.
En dan neem je nu een kaart die in alle dragon decks zit omdat hij zoveel value daar in heeft, heb je echter geen dragon dan houd je een 5/6 over, waar die 5/4 kaart op meerdere manieren tegen kan ruilen (+1/1, shielding, spawn 2 1/1s, +3/+0)
Door adapt kan je er een Taunt uit trekken tegen snelle decks, speelt de tegenstander mage, maak je hem untargetable, speel je niet tegen mage, geef je hem shielding.
Maar de stats van 5/4 vind ik ook heel onhandig gekozen, er zullen ongetwijfeld andere stats komen en een 4/5 zou al veel beter zijn.
En als je een beast themed deck speelt kan hij daar extra waarde genereren.
Je krijgt 3 van de 10 keuzes als je de kaart speelt. Unreliable dus. En een 5 mana 5-4 taunt tegen agro decks.. daar ga je de oorlog niet mee winnen.

Ik zeg niet dat adapt slecht is, ik ben er benieuwd naar, maar ik weet 100% zeker er betere adapt kaarten als deze moeten komen, want degene die ze nu getoond hebben gaat 0 play zien.
Deze Adept is inderdaad niet interessant, maar als en 1 of 2 drops met Adept komen dan zal het zeker wel het overwegen waard zijn. Een 1 mana 1/2 Adept zou ik zeker overwegen. Je hebt dan kans op een 1/2 Taunt als je de Pirate package tegen krijgt, maar het zou ook een 4/2 kunnen worden die een trade afdwingt...etc. Maar goed, het is wel een mechanic die goede base stats vereist omdat je simpelweg met een stuk RNG zit. Een 1 mana 1/1 Adept zou al niet interessant zijn, want 1/1 Taunt vertraagt een Pirate package gewoon niet (Patches trade 'em, STB gaat nog steeds turn 2 face voor 3). We zullen zien wat het wordt.
Geprint? Wat een raar woord voor een online game.
Hier komt ook nog bij dat het een Elemental is. We weten veel kaarten van deze expansion nog niet, maar er kunnen dus andere kaarten zijn die een sterke interactie met Elemental-kaarten hebben.
Underpowered? Kaarten trekken is een van de belangrijkste mechanics in het spel. Je krijgt 3 minions voor de prijs van 1 kaart die ook nog eens voor een hele goede flow zorgen als je hem early game speelt. (Plus je weet nog niet wat alle andere kaarten zijn, misschien spelen die hier wel heel goed op in.)

Ik denk dat ze voornamelijk van de agro decks af willen voor een groot gedeelte en ik denk dat dit ook zal blijken met de kaarten die gaan komen. Laten we hopen dat de Meta eens goed gaat veranderen. Dat heeft Hearthstone wel nodig na de afgelopen paar maanden. Ben ook zeer benieuwd wat er gaat gebeuren nu Reno en Brann (enz.) weg gaan.
Ik ben het wel deels met @Ruw ER eens. Je krijgt hem terug en kan hem dan "on curve" spelen. Maar gelijkwaardige mana costs minions hebben meestal een beter effect. 6 Mana zijn dan na de uitbreiding al een stuk minder aanwezig (Thaurrisan, Sylvanas). Maar met 10 mana kaarten denk ik toch aan C'thun, Yogg, Kun. Allemaal hebben ze een super goed effect wat beter is dan alleen de "body".
Wat mij betreft is het een hele sterke kaart. Het is namelijk een board contest card die voor je tegenstander ook nog eens een vervelende is om te removen; hij weet namelijk dat als hij de 2/2 trade er een 6/6 aankomt en als hij de 6/6 trade er een 10/10 in de pijplijn zit. Daarnaast kan de interactie met N'Zoth wel eens interessant zijn...zo vooraf durf ik niet uit te sluiten dat je een 2/2, een 6/6 en een 10/10 terugkrijgt bij een late-game N'Zoth.

Ja, je kunt meer body of een goede ability krijgen voor dezelfde cost...maar als je een goede 2 mana drop in je deck stopt in dezelfde slot, wil je die doorgaans niet meer trekken na turn 4-5. Voor deze kaart maakt het niet uit. Aan de andere kant wil je 6 of 10 drops niet voor turn 5 in je hand hebben. Deze kaart vroeg trekken is alleen maar voordelig.

De hoeveelheid aggro werd al even genoemd en juist tegen aggro decks vind ik de kaart interessant. Je hebt early body (geen prime body voor de mana, maar je hebt iets) en de aggro speler weet dat er turn 6 een 6/6 of erger komt. Tegen de meeste aggro decks win je wel als je turn 6 haalt en de zekerheid van een 6/6 drop in je hand versterkt dat alleen maar.

Een soortgelijk verhaal geldt tegen match-ups tegen midrange en control. De kaart groeit gewoon mee en dat is gewoon goede value.
Een extra kaart krijgen is normaal 1 tot 1.5 mana waard. een 4.5 mana 6/6 minion is toch behoorlijk goed.
Je betaald gewoon 6 mana om deze kaart te spelen. Je moet andersom denken. Een 4 mana draw een kaart heeft stats van een 3 drop omdat je een kaart drawt.

Dit is uiteindelijk 8 mana voor een 2-2 en een 6-6. Dat is slecht.
Zoals jij het bekijkt klopt niet omdat jij alle flexibiliteit eruit haalt. Waarom een extra kaart goed is is omdat je een extra optie in je hand hebt. Jij doet alsof het gewoon 1 kaart is die 2 minions summoned. Dat is niet zo.

Dus, als je andersom kijkt dan is het een 0.5 mana 2/2.
Is ook niet slecht.
Je betaald 2 mana voor een 2/2 + een extra kaart. Ik had uitgelegd dat een extra kaart 1 tot 1.5 mana waard is. Blijkbaar moet ik voor jou heel precies uitleggen wat ik bedoel want anders neem je alles net iets te letterlijk. Sorry, ik verbeter mezelf al: "Als je andersom bekijkt dan is het alsof de 2/2 minion achteraf maar 0.5 mana heeft gekost doordat je 1.5 mana waarde terug krijgt door de kaart die je in je hand krijgt"

Zo beter, meneer? Ik leg het alleen maar uit zoals ik goede spelers zoals Trump het vaak heb horen uitleggen. Voor mij klinkt het logisch.

Maar ja, als je het niet wil begrijpen.

[Reactie gewijzigd door unilythe op 28 februari 2017 10:22]

Jouw argument is dus volledig gebaseerd op semantiek. "Ik bekijk het van een andere hoek dus jij zit fout". Je weet precies wat ik bedoel dus ga nou niet moeilijk doen.

Of je het nou bekijkt als 2 mana voor wat 3.5 waard is of 2 mana en krijg 1.5 gratis erbij, de essentie van wat ik zeg blijft volledig hetzelfde: Het is een goede kaart met veel value. Maar op die essentie ga je niet in. Die negeer je compleet. Bovendien doe je alsof ik zei dat je dus ook maar 0.5 mana hoeft te betalen, terwijl ik dat nooit heb gezegd en zelfs speciaal voor jou in mijn vorige reactie dat nog even heb gespecificeerd.

Maar toch pak je dat 1 stukje semantiek uit mijn verhaal en gaat daar als enige op in. Beetje rare manier van discussiëren. Bij jou gaat het duidelijk niet om de discussie zelf, maar om iemand op 1 specifiek ding te pakken, en zo de discussie te "winnen".

Ik trap daar niet in. Ik ga daarom ook niet verder met dit gesprek :)

[Reactie gewijzigd door unilythe op 28 februari 2017 13:44]

Ik hoop dat we van de aggro decks afkomen inderdaad, het is echt een doorn in het oog. Iedereen pakt het standaard recept van internet, en als antwoord daarop pakt iedereen daarop het standaard anti-recept. Ondertussen blijft 80% van de kaarten onbenut of compleet onbruikbaar omdat je ofwel aggro bent, ofwel je zo sterk moet verdedigen tegen aggro om niet al bij beurt 5 of 6 dood te zijn. Er is haast geen middenweg.

De kaarten decks zijn inmiddels zo enorm dat het oneindige mogelijkheden moet bieden, maar bij iedere eerste kaart van een willekeurige hero weet ik al exact welk standaard recept men gevolgd heeft.

Het is dus wachten op een slimmerik die met de "mana economy" bijbel in de hand weer een leuk recept uitvind, dan kan de rest die volgen zonder na te denken. En het zal werken ook, dat deck.

Ik weet dat ik klaag, maar als casual is er gewoon geen bal meer aan.
Ik ben het met je eens hoor. Hearthstone is na mijn mening een stuk minder leuk geworden na Karazhan. Als je net als mijn gewoon Standard wilt blijven spelen hoop ik inderdaad op een Meta change.
Ik had niet anders verwacht dan dat ze relatief matige kaarten zouden laten zien met de nieuwe concepten. De echte krachtige kaarten zullen bij latere card reveals langs komen.

Alles wat ze hebben laten zien wijst op een stimulatie van een meer controle meta en minder agro. Of dat werkelijk gast lukken is natuurlijk nog maar de vraag.

De quest zijn hoe dan ook een leuke toevoeging die ik met plezier ga uitproberen.
Je vergeet voor het gemaak even dat die 2-2 die terugkomt als 6-6, 10-10 eigenlijk 3 kaarten zijn die je maar 1 keer hoeft te trekken. Ook heeft die 5-4 met adapt totaal 10 keuzes. en untargetable is zeer goed als je tegen een mage speelt.
Ik zie graag een meta waar een kaart als deze legendary gespeeld kan worden, maar daar zijn we heel ver van verwijderd, nu 1 drops op het powerlvl van 2 drops zitten. Geloof mij, deze kaart zal 0 play zien. Weet je nog toen The Mistcaller geshowed werd? Iedereen was er van overtuigd dat deze kaart sterk was, en veel gespeeld zou worden. Nou 0 keer gezien. En waarom? Te slow. En een legendary als deze is echt veel en veel te slow.
In een vacuüm zijn deze kaarten natuurlijk inderdaad niet allemaal even sterk. Maar vergeet natuurlijk ook niet dat een boel sterke kaarten eruit roteren.

Volcano kan bijv. best een sterke boardclear worden en volgens mij zijn met die 5-4 beast druid card ook best wat opties mogelijk. Als een 5 mana 4-4 kaart naar de hall of fame gaat, moet een 5 mana 5-4 ook speelbaar zijn. Hij zal zeker niet zo goed zijn als de voormalige bijna altijd auto-include Azure Drake voor dat slot, maar onspeelbaar denk ik zeker niet. Die Mage legendary zie ik ook nog zo snel niet echt speelbaar zijn, maar die quest kaarten kunnen mogelijk weer wel erg interessant gaan worden (wel erg meta afhankelijk denk ik).

Dat er ongetwijfeld een boel "pack fillers" in gaan zitten is onvermijdelijk in dit genre. Zonder "Pack fillers" zou de powercreep iedere release zo groot zijn dat het spel binnen de kortste keren onspeelbaar wordt zonder drastische aanpassingen, Iedere CCG of TGC bestaat voor een groot deel uit "Pack fillers"
Elke expansion roepen mensen dat de kaarten kut zijn en elke exansion zie je weer dat ze toch een stuk beter zijn dan verwacht. Wacht gewoon eerst de volledige kaartenset af, wellicht komt er synergie met de underpowered kaarten waardoor ze hartstikke goed zijn (of minstens viable).
Fijn dat je de video van Kripp even naar het nederlands vertaald hebt...
Worgen greaser kunnen we inderdaad missen ook in de Arena wat ik voornamelijk speel. Je kan eigenlijk pas wat zeggen over de kaarten als ze er allemaal zijn. Als je bijvoorbeeld mana reduction krijgt op de elementals, dan is pyros misschien wel speelbaar. 10 mana 10/10 puur stats is niet goed genoeg.

Voor nu inderdaad too slow en extreem gevoelig voor transformation of silence.
Zal nog even afwachten, maar als hier geen echt goeie control kaarten in zitten dan zal dit de eerste expansion zijn die ik laat passeren.

Ze hebben het laatste jaar echt veel te veel steken laten vallen en iedereen in aggro decks gepushed, nu verlaten Reno, Emperor, Brann, ... de standard rotation. Vooral Emperor en Brann (combo pieces) vind ik jammer te zien gaan. Ik vrees dat het spelletje steeds meer uitdraait op best-curve-wins (of pray-to-RNGesus-to-win)
gelukkig is er WILD, steeds meer mensen zien in dat dit de leukste play is :)
Ik raak standard niet meer aan, WILD is the place to be
Om ook alleen Pirate Warriors en Aggro Shamans tegen te komen 8)7
valt mee je ziet vanalles langs komen, ik speel echter alleen tussen rank 17-20
Hoe lager je komt hoe saaier de potjes worden.
Ah, eindelijk weer een "leukere" expansion. Ik vond de vorige niet zo interessant, maar dit klinkt allemaal leuk genoeg om weer te gaan spelen.

Daarnaast vond ik zelf vroeger Un'Goro altijd een goeie wow-zone (10 jaar geleden, ik zou niet weten wat ze met het gebied hebben gedaan in de tussentijd)..
Niets ;) geen grap volgens mij is un goro een van de weinige delen die zijn aangepast. Ow en ik vond het echt een ruk zone, qua questen was het wel goed toeven maar qua design en gebruik van veel hetzelfde maakte het saai en eentonig
Un'goro is zeker wel aangepast sinds classic WoW :)
oke, ja maar Un'Goro was ook zeker een zone waar je niet in ging op een te laag level.. ik was volgens mij altijd iets hoger dan ze als "recommended" opgaven.
Geweldig! Hebben ze nou last minute de naam veranderd? Lost Secrets of Un'Guro was namelijk meerdere malen geleaked. Desalniettemin, Blizzard kan weer rekenen op mijn zuurverdiende Euro's, zeker met die Legendarische Spells :9~
Un'goro crater was altijd al mijn favoriete zone! Ik kijk zeker uit naar deze nieuwe toevoegingen die hopelijk meer variatie gaan brengen in wat goede builds zijn, of meer counters tegen bepaalde builds opleveren.
WoW hier, Heartstone daar... Kom op Blizzard, kondig ook eens wat nieuw materiaal aan voor D3.
En ja, ik weet dat de Necromancer er aan zit te komen, maar zou zo graag (veel) meer content uitbreidingen willen zien. Of moeten we dan wachten tot D4?
Zover ik weet is D3 is maintanace modus. Dus verwacht niet al te veel extra's van. En WoW en hearthstone zijn natuurlijk de geldmakers voor WoW.
Diablo zit natuurlijk voor een groot deel in maintenance mode, al doet Blizzard nog steeds een stuk meer met Diablo dan dat andere developers doen met games in maintenance mode. Er komen nog regelmatig patches aan en bijv. de aanpassingen aan greater rifts e.d. zijn hiervan een mooi voorbeeld.

Wel denk ik dat ze mogelijk met een Necromancer "het water" gaan testen met kleinere content toevoegingen tegen een bepaald prijspunt. Mocht de necromanser een succes zijn zie ik ze wel meer content gaan toevoegen op die wijze, daar ze dan ook weer met meer regelmaat kunnen verdienen aan Diablo, iets wat ze nu niet direct kunnen.
Ben benieuwd naar de nieuwe kaarten maar ik betwijfel of ik door deze expansion standard ga spelen. Blijf met veel plezier in wild.
Het is binnenkort Year of the Mammoth.

Vele kaarten worden uit Ranked gerouleerd: League of Explorers, Grand Tournament en Blackrock Mountain.

En dit keer als unicum - gaan er zelfs classic kaarten verdwijnen uit Ranked waaronder Azure Drake, Ragnaros en Sylvanas (waarvoor je 1600 crystals terug krijgt)

http://us.battle.net/hear...oth-proportions-2-16-2017

[Reactie gewijzigd door Harm_H op 28 februari 2017 13:19]

Grappig hoe het filmpje een paar referenties heeft naar Jurassic Park. Zelfs het font van het logo is hetzelfde als van Jurassic Park.
Ze zijn dan ook gek op dit soort referenties. Hoe veel AP ik ook heb en hoeveel WQ's ik ook heb gedaan in Legion (wat érg houdbaar is gebleken), een paar doe ik voor de lol gewoon af en toe, zelfs al is er geen AP-reward. Shaladrassic Parc is daar één van. "Clever girl..."

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*