Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 104 reacties

De nieuwste uitbreiding voor Blizzards populaire digitale kaartenspel Hearthstone: Heroes of Warcraft komt komende maandag uit. The Grand Tournament voegt onder andere 132 nieuwe kaarten, een nieuw speelbord en de nieuwe game mechanic inspire toe.

Blizzard zei al eerder dat de uitbreiding in augustus uit zou komen, maar noemt nu pas de precieze datum. De 132 nieuwe kaarten bevatten nieuwe spells, champions en wapens. Blizzard heeft inmiddels alle 132 kaarten laten zien in een Facebook-album.

Spelers kunnen de card packs voor de uitbreiding al kopen. Blizzard biedt iedereen de gelegenheid om een pakket van vijftig card packs te kopen voor omgerekend 46 euro. In één card pack zitten vijf kaarten. De kaarten hebben een nieuwe achterkant die past bij het nieuwe thema. Spelers kunnen deze card packs niet openen voor komende maandag. De aanbieding kan één keer gebruikt worden geldt totdat The Grand Tournament uitkomt. De uitbreiding komt uit voor alle platformen waarop Hearthstone zelf ook te vinden is: Windows, OS X, iOS, en Android.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (104)

Hoe meer mechanics, hoe meer diepgang. Zo wordt het kaartspelletje van Blizzard toch steeds interessanter voor de die hard TCG spelers van vroegah. Een graveyard mechanic zou ik persoonlijk ook wel heel erg gaaf vinden! Toch blijft een van de leukste dingen aan Hearthstone het feit dat het zo toegankelijk is. Als ze de die balans maar niet uit het oog verliezen is het hoogtepunt nog lang niet bereikt.
Graveyard mechanics zijn er inderdaad nog niet heel veel. Je hebt wel 'die ene' priest kaart die een random minion wat reeds dood is gegaan doet summonen. Dat die mogelijkheid bestaat betekend dat Heartstone op de achtergrond wel doet bijhouden welke kaarten er gespeeld zijn en dat er dus een graveyard is ook al kun je die graveyard niet inzien.

Maar wellicht dat er in de toekomst nog een expension of adventure komt die zich afspeelt in Icecrown waardoor de graveyard plotseling een ding wordt. Persoonlijk lijkt een Gravedigger of Grave Betrayel (a la Magic: the Gathering) wel cool.
maar we moeten Blizzard tijd geven; alles moet getest en gebalanced worden en we weten allemaal hoe glitchy een Magic potje soms kan zijn met combo's.

[Reactie gewijzigd door Auredium op 20 augustus 2015 09:41]

Je wil geen MTG mechanics op dit spel. Ik speel HS casual, en met dingen zoals Grave Betrayal verdwijnt het casuele gedeelte.

Plus wat je zelf al zegt, Magic heeft infinite combo's. Dat zou een beetje wacky zijn om te implementeren zonder dat Blizzard dat zelf in de gaten heeft.

Theoretisch is dat nu al gebeurd met Dreadsteed, ook al is de kaart op zichzelf weak, het is een infinite combo. (ala de Grim Patron)
Geen grote MTG kenner maar is "Grave Betrayal" in MTG niet een beetje als "Kel'Thuzad" in Hearthstone? Kaart zit trouwens achter een paywall als ik het goed heb.
Je kunt de adventures ook met gold kopen, dus dat is geen paywall. Je zou het hele spel gratis kunnen spelen. Indien je geen baan hebt. En geen leven. Al helemaal als je, zoals ik, middelmatig bent en slechts soms 7 arenawins haalt, waarmee je je inleg weer terugwint. Desalniettemin is het een heel goed spel waar je als casualspeler veel plezier aan kunt beleven.
Overigens geeft de Tavern Brawl je deze week de kans om alvast met de kaarten en de mechanics aan de slag te gaan.
Zelf heb ik gewoon een leven en een baan, en het spel is zeker f2p te spelen, ook op het hoogste niveau. Echter is dit wel steeds moeilijker en moeilijker, want je moet steeds meer halen.

Als je je dailies doet (en de 40 hold quests zoveel mogelijk reset), is 500 gold per week geen probleem, dus 26000 per jaar, een hele adventure is 3500 gold, dus 7000 voor beide, dat betekent dat je 19000 overhoudt voor packs, oftewel 190 packs, hier en daar ook nog extra packs en rewards, dus in een jaar is 210 packs geen probleem, dus 70 per serie.

Nu zullen veel mensen denken (en dit lees ik ook vaak) "jamaar dan kan je nog heel veel goede decks maken, ik mis altijd wel een paar (dure) kaarten"
En dat is waar de mindset van de mens komt, altijd alles willen hebben. Het liefste wil je voor iedere class 2 top decks hebben. Echter als jij F2P wilt spelen, moet je accepteren dat dit niet mogelijk is. Net als in bijv een F2P MMO waar je maar 1-2 karakter slots hebt, is hier ook alle decks vaak niet mogelijk. Maar dure decks is zeker mogelijk, dure decks zoals Control Warrior kosten iets van 12000 dust, 210 packs is ong 21000 dust waard, als je dan bedenkt dat je de nodige kaarten al uit pakjes zal halen, dan zal je iets van 8000 nodig hebben. Dus ja, F2P is zeker speelbaar, maar niet in een maandje en niet alle decks.

Daar komt bij, hoeveel nieuwe spelers hebben iets aan zulke decks? De meeste missen toch nog tactiek enz om er hoog mee te komen. Mensen die zeggen vast te zitten op rank 19/20 omdat het pay2win is, zijn gewoon ronduit slecht, want een goede spelers schiet zo door naar rank 10 als ze even wat gold verzamelen ingame.
Het is moeilijker om voorbij rank 20 te komen dan om van 19 naar 15 te gaan. Doordat je niet verder kan terugvallen dan rank 20 is meer dan de helft van de potjes daar tegen goldfarmers met een deck die je als beginneling nooit kan evenaren.
En die goldfarmers conceden ook de helft van de potjes, dus buiten dat het langer duurt, is het absoluut niet moeilijker. Mensen komen niet voorbij dat niveau omdat ze gewoon heel erg veel fouten maken.
Je moet er ook rekening mee houden dat mensen die net beginnen de synergy tussen de kaarten nog moeten vinden, ze moeten plays van de tegenstanders(dus ook de kaarten) begrijpen. Je kan niet verwachten van een beginner dat hij snapt dat een Grim Patron dood moet, ook is het dan vaak al te laat.

Pro spelers, kennen de kaarten, zijn bekend met wat bepaalde decks doen en zien meestal na een paar turns al wat voor deck iemand speelt.
De Play It Cool marathon is daar een mooi voorbeeld van. Die gasten begonnen met een nieuwe account en binnen 24 uur zaten de meeste allemaal op legendary.
Rank 4 niet legend..
Sorry rank 4 ja. Terwijl hij pilsje zat te drinken en tetris aan het spelen was :)
Moest forsen dat niet gedaan hebben had hij misschien hem wel gewonnen :)
Haha waarschijnlijk wel ja :P
Dat geen leven was een soort van grapje, maar wel een lichte kern van waarheid. Je berekening klopt inderdaad, hoewel ik 500 gold per week lang niet haal. Die 60 gold quests moet je toch al snel 8 potjes voor spelen gemiddeld (rank 12, 60% w/r met mijn budgetdeck). Als ik dat zeven keer per week kan doen ben ik heel blij.
Curse You Witcher 3!
Het punt was meer dat het wel steeds lastiger is geworden, wat je zelf ook al aangaf. Belangrijkste is echter dat het voor mijn persoonlijke spelplezier weinig uitmaakt. Hoewel ik dr Boom wel mis :)
Een soort van, bij Grave Betrayal komt een creature nadat hij de graveyard gehit heeft bij de player die Grave Betrayal in play heeft. Bij Kel'Thuzad komen enkel je eigen creatures terug.

En ja Kel'Thuzad krijg je ergens in de Naxx wing.
Persoonlijk denk ik dat ze met deze expansion hier al een stap te ver mee zijn gegaan.

De kaarten die mij het meeste opvallen zijn de volgende twee:
- Een Legendary die +1/+1 aan alle minions in je deck geeft.
- Een Legendary waar je 3 kaarten kan drawen, en als het minions zijn, dan worden ze meteen op het veld geplaatst.

Ik hoop echt dat ze goed gebalanced zijn, maar dit kan nog wel eens stevig gaan backfiren omdat je de waarde van de kaarten zo compleet veranderd.

Als je het vergelijkt met Unstable Portal (random minion aan je hand toevoegen, costs 3 less), dan is die nieuwe minion in feite nog maar 1 mana goedkoper.
The Mistcaller is inderdaad een hele sterke kaart. Maar het is een shaman only legendary en tja, dan wordt hij al een stuk minder interessant.

Varian Wrynn is verschrikkelijk duur(10mana), dus je stalt meteen voor een beurt. Haal je er 3 grote creatures uit heb je geluk. Maarja, de kans is ook heel hoog dat je er niets uit haalt. Dus persoonlijk vindt ik hem redelijk balanced ;)

Ik denk niet dat je Unstable Portal kunt vergelijken met bovenstaande kaarten. Die kaart is slechts 2 mana en heeft veel meer synergy enkel en alleen al omdat het een spel is.
Om Mistcaller redelijk goede value te laten zijn moet je toch minimaal een minion of 4 erna spelen. Op zich zeker mogelijk, maar OP valt mee. Zie ook Trump zijn reviews van de kaarten.
Uzuhl heeft gelijk. Blizzard heeft zelfs aangegeven geen acties in de ander zijn beurt te willen enzo.. (behalve secrets die getriggerd worden).

En je hebt genoeg effecten die dit nabootsen.. en ik denk dat we allemaal blij moeten zijn dat het niet op MTG lijkt.. dat heb ik te lang gespeeld en ben wel een beetje klaar met die gemeenschap...

Naast de Dreadsteed heb je ook nog kaarten zoals: Malorne deze die doet ook indirect zo'n graveyard effect.

Ps. ik heb lang MTG gespeeld en als je deze mechanics gaat toepassen op het spel stop ik ermee.. ik heb geen zin om voorrangs-regels van de stack te leren haha xD
Haha. We have all been there wat die stack betreft. ;)

Maar graveyard effecten zijn ook gebonden aan de beurt waarin de kaart wordt gespeeld. Tenzij je een wonky secret zou hebben die een random minion vanuit de graveyard zou summonen als blocker op een aanval...maar zo'n gebroken kaart zla nooit verschijnen :+
Haha de stack is de meest vervelende regel in MTG, althans voor ik blue begon te spelen :P

Alhoewel ik wel een Nekusar /mill combo in HS zou willen zien, moet MTG mechanics buiten het spel blijven. Waar in MTG een boardstate vaak niet heel relevant is, is dat in HS 99% juist het doel.

Wel grappig nu we het er over hebben, toen ik met HS begon heb ik een hele tijd op de zelfde manier gespeeld als in MTG. Overal synergy in proberen te zien en altijd wel ergens een combo neer te gooien. Toen kwam ik erachter dat een boarstate 'iets' belangrijker was. :)
dat zijn ze met hunter anders toch al lang verloren :) is het omdat hunter zowat de saaiste class in game is dat ze die sterker maken, ik weet het niet, de rest lijkt wel balanced
Wat?! heb jij wel eens face-hunter gespeeld? En als ze de hunter nog sterker gaan maken is het helemaal voorbij met de pret voor de rest van de decks.

Overigens, probeer eens control-warrior / free-mage. Dat is pas saai.
mss eerst eens de zin lezen ik ben echt al die imba hunters kotsbeu wil je legendary geraken speel hunter.
control-warrior vind ik anders nog wel leuk. patron warrior weer zo imba en saai wachten tot round 7 of 8 en gg...

los daarvan is hearthstone wel een heel leuk spel om tussendoor te spelen (zelfs op het werk ^^)
Jij zegt dat je hunter de saaiste class in de game vindt. Ik vindt het de k*tste class omdat inderdaad wil je legendary worden speel je gewoon face hunter :)

Patron combo is heel naar inderdaad, maar wel de sterkse warrior comp op dit moment, dus ja het is te vewachten dat mensen dat spelen.

Same, thank god voor de legitte mobile versie ;)
Toen Hearthstone uitkwam, had het inderdaad de diepgang van een regenplas, maar dit is aan hoog tempo aan het veranderen. Als MTG een kans had, dan hebben ze die nu verkeken.

En dit nadat Blizzard hen precies heeft getoond wat ze moeten doen en hen vervolgens een jaar de tijd heeft gegeven om een concurrent met meer diepgang te lanceren. Neen dus.

Nog even en het is te laat, maar WotC vindt blijkbaar dat het prehistorische MTGO en de zwaar beperkte jaarlijkse games voldoende zijn en probeert verder gewoon kartonnen kaartjes te verkopen.
Er was een mtg game op PC geloof ik, maar die sloeg echt nergens op. Leek wel alsof ze die even in 2 weken in elkaar hadden geflanst. Vorig jaar op gamescom hadden ze een stand ben toen even binnen geweest en je zag mensen gewoon halverwege de spel sessie al weg lopen van wtf is dit. Het feit dat je na 1 uur in de rij staan niet eens je spel sessie van 15 min afmaakt zegt al genoeg. Als troost kreeg je wel een gratis pakje kaarten bij de uitgang gelukkig :D
Magic: Duels is sinds een paar weken gratis te spelen op steam. Min of meer hetzelfde concept als bij HS, namelijk daily quests voor gold, waarvan je pakjes kan kopen (of voor geld natuurlijk). Best leuk om eens te proberen. Na sinds closed beta veel HS gespeeld te hebben is MTG toch wel weer verfrissend.
Ik denk dat het vrij lastig is om een graveyard mechanic te balanceren. De drawback die je de kaart geeft, moet gigantisch zijn, aangezien het terughalen van een kaart je veel voordeel oplevert. Uiteindelijk komt het er dan waarschijnlijk op neer dat de kaart zo gebalanceerd is, dat hij zelf niks doet, en zodoende eigenlijk niet nodig is. Denk aan, te weinig power, te hoge cost, teveel RNG etc.
Nee, ik denk niet dat Hearthstone gebaat is bij een graveyard mechanic.
Als je niets op het bord hebt liggen doet Kel'Thuzad niets. Daarnaast is Kel'Thuzad duur. Geen slechte kaart trouwens.
Slecht is ie niet, maar qua design een aanfluiting. Tijdens je eigen beurt kun je aan ijltempo het bord van de tegenstander ledigen waardoor hij niet voldoende vuurkracht meer heeft om door je taunts te breken n KT om zeep te helpen. Eens je het overwicht hebt na hooguit 1-2 beurten, snowball je naar een win omdat de tegenstander geen enkele creature zonder charge meer kan spelen. En dit zonder enige counterplay indien de tegenstander toevallig geen removal heeft.

Dit zijn het soort kaarten die aanleiding geven tot klachten over pay to win. De eerste legendary die op het bord verschijnt verander je in een kikker. De tweede ook. De derde krijgt een handvol lightning bolts te slikken. De vierde...? De vijfde......? Uiteindelijk is je removal op en moet je een legendary op het bord tolereren. En als het deze is (of Ysera of Antonidas) dan verlies je gewoon.

</salty>
</noob>
Ysera is shit, en de dreamcards die ze spawned ook. :9

Daarbij is K'T ook gewoon met gold te halen, sinds de wings met ingame gold betaald kunnen worden.

"De eerste legendary die op het bord verschijnt verander je in een kikker. De tweede ook. De derde krijgt een handvol lightning bolts te slikken. De vierde...? De vijfde......? "

Dat is het idee een beetje, en als iemand meer dan 2 legendaries speelt dan is dat inderdaad salty, maar hij zal er 9/10 niet mee winnen. Hoe sterk het ook lijkt ;)
ik ga vanavond maar eens een legendary only deck maken om te kijken of dit fun is :D
Veel succes met 30 legendaries bij elkaar schrapen :)
Ysera moet je geluk mee hebben! Die kaart is erg sterk als alle destroy minion kaarten enzo al weg zijn. Als je mazzel hebt draw je die draak of deal 5 dmg to all others en die zijn erg sterk.
Ik bouw niet graag een deck rond rng, en een 9 mana 4/12 waarmee ik een kleine kans op een goede dream card hebt, vindt ik het niet waard.
Blizzard's nieuwe strategie begint mij persoonlijk een beetje tegen te staan. 46 euro voor 50 packs... Waarschijnlijk zijn bepaalde kaarten dan ook nog heel lastig te verkrijgen door lage drop rate? Vroeger kocht je voor minder een heel spel. Zelfde geldt voor heroes of the storm, wat ik trouwens een heel vermakelijk spelletje vind. Als je daar het hele spel wilt kopen dan ben je om en nabij de 1000 dollar kwijt. Nu hoef je het natuurlijk niet te kopen, en dat zal ik ook zeker niet doen, maar ik hoop niet dat dit een trend gaat worden in het bedrijf. Ik draag ze, voornamelijk om nostalgische redenen, een warm hart toe, maar dat moet niet teveel ten koste gaan van de portemonnee (als in 100en euros voor een complete game). :)

edit:typo

[Reactie gewijzigd door diyoo op 20 augustus 2015 13:02]

Dit is vooral een trend in de genre's waarin die 2 games zich bevinden. Card collecting games zijn nu eenmaal duur, zie o.a. magic waar je nog veel meer kwijt voor een volledige collectie.

Maar ook bijv. Lol en Dota 2 in het Moba genre waar ook al het geld verdient wordt met het verkopen van bijvoorbeeld Hero skins, toegang tot Heroes (Dota niet geloof ik) en andere cosmetische zaken.

Zowel bij HS als bij HOTS is het inderdaad zo dat je voor een volledige collectie veel geld kwijt kan zijn, daar staat echter wel tegenover dat je als hardcore speler de collecties ook volledig kan verzamelen zonder geld te investeren (m.u.v. van speciale actie items geloof ik, zoals bijv Hots mounts die bij een blizzcon ticket krijgt bijv.).

Kijk je bijv. naar SC2 dan zie je dat er eigenlijk niets voor die game verkocht wordt aan DLC of andere zaken, net zoals bijv. bij Diablo.

WoW zit er er dan weer een beetje tussen in met aanschaf, subscription en enkele mounts / pets in de store.

Ik zie dat ook niet iets als "Blizzards strategie" maar meer als verdienmodel dat specifiek in de Moba / CCG's / TCG genre's een goed lopend verdienmodel is, waardoor dit model uiteraard voor Blizzard ook interessant is.

[Reactie gewijzigd door Dennism op 20 augustus 2015 10:05]

Lol kan je champions kopen, maar je kan ze ook gewoon vrij spelen. Het enige wat je alleen door kopen kan krijgen zijn skins voor champions en wards enzo. Die voegen naast dat ze er cool uit zien niks toe aan de game, dus in principe kan je het gewoon volledig spelen zonder ook maar 1 euro uit te geven. Bij Hearthstone is dat toch wel anders wil je de echt goede kaarten hebben zul je geld moeten uitgeven, dat staat me toch wel een beetje tegen. Want je weet dat het niet bij 10 euro blijft maar inderdaad meer richting de 200 euro voor je echt een beetje decks hebt waarmee je het een en ander kan winnen.. Maar goed in vergelijking met mtg is dat altijd nog een stuk minder waarschijnlijk.

[Reactie gewijzigd door ro8in op 20 augustus 2015 10:36]

Ik heb echt geen enkele cent in hearthstone gestoken en toch de meeste kaarten en alle singelplayer games uitgespeeld. Kost alleen veel tijd maar dat maakt je alleen beter als speler :)
Dat is bij Hots en Heartstone hetzelfde, je kan alles kopen, maar ook alles vrijspelen zonder maar een cent te betalen, het zal een veel tijd kosten.

Een maat van me heeft bijv. bijna de gehele Heartstone Classic en GvG kaart collectie compleet zonder maar een cent uit te geven op een Arena deelname na voor de Golden Mekkatorque kaart na tijdens early beta. De enige kaarten die hij (nog) niet heeft zijn kaarten die in het als "waardeloos" te boek staan, deze gaat ie pas craften wanneer hij zijn collectie echt compleet wil maken, momenteel is hij dust / gold aan het sparen voor TGT.

Nu zal hij vast een uitzondering zijn op de regel, daar hij wel echt veel aan het spelen is, vooral erg veel arena, en hij laat bijv. ook geen daily liggen.
Ok dan had ik het verkeerd.. Ik had het idee dat sommige kaarten gewoon nooit als free voorkomen. Moet wel eerlijk zijn dat ik het ook een hele tijd niet gespeeld heb meer. Volgens mij zijn er sowieso een hele hoop dingen veranderd als ik zo hier de reacties lees. Van kaarten craften was iig nog geen sprake toen ik het speelde.

[Reactie gewijzigd door ro8in op 20 augustus 2015 11:18]

Zoo Lock = 0 legendaries met allemaal heel toegankelijke kaarten. Volgens mij zit er niet een Epic in. En met dat deck kan je prima legendary halen!
Op zich heb je gelijk dat je het micro-transactie gebeuren veel ziet in een moba/card genre en natuurlijk is het logisch dat blizzard op zoveel mogelijk winstgevende markten in wil zetten (en daar is w.m.b. ook helemaal niets mis mee). Maar ik kan me toch niet het gevoel onttrekken dat de verhouding "game-kwaliteit" : "opbrengsten" aan het verschuiven is. Je noemt Diablo, en dat is denk ik een goed voorbeeld. Ik herinner me de error 37 (always online verplichting) en de onzinnige drops die je nagenoeg verplicht naar de AH pushte. Inmiddels is dat verbeterd en dat is natuurlijk een pluspunt bij een bedrijf als blizzard, maar ik had bij deze game wel sterk het gevoel dat het niet voldeed aan de kwaliteit die ik gewend was - zeker in het begin niet. Uiteindelijk speel ik het niet meer, waar ik diablo 2 met een groep vrienden nog jaren na release heb gespeeld.

Starcraft heb ik het eerste deel met plezier gespeeld. Het is wel een 3-parter en ik vond de game niet leuk genoeg om de laatste 2 delen te kopen. Dit is met name doordat ik weinig custom maps kan vinden die echt leuk zijn en ik het community gevoel mis. Als ik dat vergelijk met een spel als warcraft 3, wat ik zo grijs heb gespeeld dat mijn dvd speler de schijf niet meer kon herkennen, dan komt sc2 er karig vanaf.

Misschien komt een deel van mijn gevoel voort uit het ouder worden, maar misschien is het ook een fenomeen van deze tijd. Games worden natuurlijk steeds ingewikkelder (en daardoor bug gevoeliger), en de mogelijkheid tot updaten via het Internet verplicht niet meer tot uitstekende kwaliteit bij release. Ik hoop in ieder geval dat blizzard niet teveel door gaat schieten, want als je bv. HotS vergelijkt met LoL, dan zijn de micro-transacties gewoon dr (tot op het punt waar ik ze zelfs niet eens micro zou willen noemen). :)
Dit is ook al 10 jaar zo bij World of Warcraft hoor.. je moet gewoon geen geld uitgeven aan dat soort dingen haha..

En btw. die 50 pack aanbieding is het niet waard. je kan beter de kaarten los craften met dust en je 50eu mee naar de kroeg nemen ;)
Mij bekruipt een beetje hetzelfde gevoel. Heb vanaf de bta met veel plezier HS gespeeld t/m de eerste uitbreiding. Het was toen nog redelijk goed te doen om de uitbreiding te kopen met ingame verdiend goud. Dat werd daarna minder vond ik, zeker als je niet elke dag kunt spelen.
Ik ben daarom al een tijdje afgehaakt, en sinds vorige week weer begonnen met MTG: http://magic.wizards.com/en/content/magic-duels
Naast Inspire heb je ook JOUST als mechanic. Deze JOUST is vooral leuk om te gebruiken omdat het een kansgenerator bevat.

De JOUST mechanic is een mechaniek dat 1 kaart van zowel je tegenstander en van jezelf toont. Als de waarde van JOUW kaart HOGER is dan de waarde van je tegenstander krijgt je kaart die je op op dat moment speelt een extra bonus. Denk hierbij aan taunt, divine shield, charge etc.
Waarom geen negatief joust effect? Een 3 mana 4-4 met joust. Both players reveal a card, if your enemies card costs more, he draws it.

Er zijn meerdere minions/spells met negatief effect. Joust kan ook nog als negatief effect ingezet worden.
Niemand gaat die kaart wat je voordsteld spelen; Je verliest de joust en je tegenstander doet de kaart trekken? Je geeft dus je tegenstander een kaartdraw omdat jij een creature speelt die een joust effect heeft wat negatief uitpakt als ie verliest en geen positief effect heeft.

Ik zou wel het leuk vinden om een soort 'Fight' mechanisme willen zien. Als je de joust wint doet je creature bijvoorbeeld damage gelijk aan zijn power naar een random minion van de opponent.
Het was maar een voorbeeld. Ik zeg niet specifiek die kaart. Al lijkt de kaart veel op dancing sword, welke wordt gespeeld in arena.

Er zijn heel veel kaarten met drawback. succubus, soulfire, naturalize, ogre no stupid, fellreaver, zombie chow, flame imp, pit lord, felguard, doomguard, arcane golem, leeroy, (die rogue kaart 5-5 voor 4: deathrattle return a friendly minion to your hand).

In alle gevallen zijn het kaarten met goede stats voor een lage manacost, maar met een drawback. Dit zouden ze prima kunnen doen met joust. En een 4-4 voor 3 mana met drawback was maar een voorbeeld. Ik had ook 3-5 voor 3 mana kunnen zeggen, of 6-7 voor 5 mana. Of andere drawbacks.. Verzin maar iets. Wat ik wil zeggen is dat ik het raar vind dat ze die mogelijkheden (nog) niet hebben gebruikt.

[Reactie gewijzigd door aicaramba op 20 augustus 2015 09:45]

Dat zou qua flavour ook grappig zijn, je verliest tenslotte een joust, dan mag de tegenstander wel iets verdienen. Dan zou de kaart alleen qua balance waarschijnlijk moeilijk worden, teveel voordeel als je hem wint. Nu betekent een joust verliezen als actieve speler ook dat je een buff misloopt en je hoogstens een middelmatige minion speelt, dus de drawback zit er eigenlijk al in.
Dancing Swords: 3 mana 4/4
Deathrattle: your oponent draws a card.

waarom niet zou ik zeggen, nog meer voer voor een mill deck, met al die 3 mana beestjes lekker verliezen :D
Ik denk dat de term drawback maar relatief is in veel gevallen.
Veel van die kaarten kunnen hun "nadeel" veranderen in een voordeel onder de juiste omstandigheden. (bv. Injured blademaster met een heal effect)
Joust was eigenlijk weinig belovend nog voor het uit kwam en nu ik het in actie heb gezien in Brawl zie ik dat eigenlijk bevestigd. Als je de curve puur voor Joust hoog maakt heb je early game minder kansen waardoor je het doet afleggen tegen decks zoals Facehunter. Doe je de curve gebalanceerd maken dan loopt je tegen het probleem dat je een hoop joust kaarten hebt die niet de joust winnen en je eigenlijk met wat zo-zo kaarten komt te zitten die je niet echt naar de overwinning pushen.
Ik zeg niet dat we geen Joust kaarten zullen zien, de echt goede zullen vast wel naar voren komen. Echter is Inspire een veel sterkere mechanic en is Joust niet sterk genoeg in de competitiedecks naar mijn inzien. Tenzij er een joust kaart komt die zegt; 'If you lose the joust reveal another card from you deck for another joust' ofzo.
Dat is het hele probleem van de The Grand Tournament, de curve is relatief hoog. En de kaarten die je graag wil laten triggeren (met Joust/Insipire) kosten veel mana en hebben minimale dmg/hp. En daarom gaan we dit soort kaarten nooit in competitie decks zien.
Zo vet, momenteel hebben ze al een Tavern Brawl online staat waarin je de nieuwe kaarten kunt testen/spelen. Het is een introductie tot een heel aantal nieuwe functies binnen het kaart spel.

Het niveau van het spel zal er wel aardig wat mee omhoog gaan.
Ik vindt het maar waardeloos, de inspire kaarten kun je nauwelijks in play krijgen. Eenmaal in play worden ze dood gerushed omdat ze te sterk zijn. De brawl is op dit moment niet balanced.

Er zijn maar een paar leuke kaarten waar je een deck mee kunt maken. De rest is vrijwel onspeelbaar.
Klopt! Het mage deck is pauper-slecht. De mage heeft board-presence nodig om te winnen en het huntard deck zit vol met board-control. Wij hadden in de vriendengroep ook al enige discussie hierover gehad.

Onze conclussie: 1/10 van alle kaarten zijn bruikbaar.

Maar inderdaad inspire is vrij traag.. ik had gister die brawl geprobeerd, en alle inspire kaarten worden direct verwijderd omdat ze best hard gaan.. en zelf geef ik ze geen ongelijk.

Gister btw echt zitten ragen op de kaart: Acidmaw.. wat een ergernis hahah
Ik was er al bang voor toen ik de kaarten voorbij zag komen. Het zijn leuke kaarten om een brawl deckje om heen te bouwen. Maar dit soort dingen ga je niet tegen komen boven aan de ladder in ranked.

Kijk er zullen best manieren zijn om het te laten werken, maar om dit moment ben je dood voor je ook maar gebruik kunt maken van je insipire combo.

Kaarten zoals Coldarra Drake / Fallen Hero zijn natuurlijk super goed. Ze gaan alleen meteen dood omdat je minimaal een Thaurissan in play moet hebben om meteen er iets met te kunnen doen |:(

Haha, ja Acidmaw is echt te naar. Maar het mooie is dan weer dat je met je mage insipire kaarten alles voor 1 damage kan dood pingen. :+
Ja gister zag ik dus Acidmaw en Unlease the hounds.. tja.. board wipe.. hahah

Maar coldarra drake en fallen hero zijn ook echt 1 van de enige goeie kaarten ja
Ja het is een hele legitte play :)
Het wordt straks rape hunter ipv face hunter :+
rape hunter.. lol.. en dat met allemaal beasts.. dat is wettelijk verboden ahhaha
Het is zo snel en zo sterk. Je moet iets van freeze mage spelen wil je winnen tegen een face hunter. Maarja freeze mage is moeilijk/ duur/ saai om te spelen.
Freeze mage is traag. heb nu 2 dailies openstaan dat ik in totaal 8 wins moet halen. Echt een potje freeze mage is minimaal turn 10 win ofzo geef mij dan maar zoolock ofzo speelt lekker snel weg hahah
Zoolock is heerlijk, en omdat je uit enkel standaard kaarten al een 'sterk' deck kan bouwen blijft het ook mijn favoriete deck.

Persoonlijk vindt ik tempo mage ook wel leuk, gewoon omdat je veel interactie met kaarten hebt
haha mee eens. Arcane golem en gaan met die banaan haha.. maar zoolock is ook nog wel leuk als je een wat uit gebreideren collectie hebt want dan kan je het deck perfectioneren.. denk aan loot hoarders en leper gnomes hahah
Doe jij eens niet van de gekke praat met je Arcane Golems :P

Ja precies, Leper Gnome is gewoon heel vervelend, want hoe je hen went of keert, de 2 dmg krijg je gewoon.
Haunted Creeper / Zombie Chow / Abusive Sergeant allemaal mooie kaarten :)
klopt ja.. alleen jammer voor de mensen zonder Naxx.. ik heb naxx (moet alleen kel'thuzad nog haha die gast is irritant sterk xD) dus kan dit spelen. maar Haunted creeper en zombie chow zijn echt goed... maar zo heb je er wel meer ;)

Alleen moet wel toegeven dat ik Zombie Chow beter geschikt vind voor control dan zoo. omdat zijn deathraddle wel naar is.. xD
Oh haha, hij is niet bijzonder meer hoor. In de huidige meta wordt hij nauwelijks gespeeld ;)

Juist daarom, voor dat iemand hem dood heeft, kan hij minimaal 2/3 creatures dood hebben
Dan doe ik denk ik iets verkeerd :P

Met Mage 7 van de 8 potjes gewonnen, met de Hunter maar 1 uit 4

Ik sluit me wel aan bij je conclusie, de meeste kaarten zullen weinig play gaan zien
Brawls zijn niet altijd even balanced, het is ook geen competitieve spel vorm, maar gewoon voor de leuk. En leuk is het moet ik zeggen.
Dat klopt, maar de zoals @Konha1989 ook al zegt. - De mage heeft een boardstate nodig, en heeft enkel hoge curve kaarten. Daar waar de hunter allemaal shenanigans kaarten heeft die het mage deck outrushen.

En daar is weinig leuk aan :)
Net tavern brawl gespeeld en op gamescon ook een paar potjes gespeeld. Ik kon mijn mage hero power voor 1 mana doen, onbeperkt, met dubbele damage (2) en had 2 minions met "inspire gain +1 attack" die 2 mana kosten.

Mijn eerste indruk: deze uitbreiding maakt al je oude kaarten waardeloos. Wat ik tot nu toe gezien heb is zo overpowered, dat ik het gevoel krijg dat je weer alles nieuw moet kopen wil je een beetje hoog kunnen ranken. Oftewel, pay to win. Bij goblins en gnomes was het voor mijn gevoel veel meer balanced.
Deze uitbreiding doet niets met de oude kaarten. Er zijn maar 10 kaarten uit de 132 die speelbaar en interessant zijn. De rest is slecht en onspeelbaar. Om het nog erger te maken, er is misschien 1 kaart die overpowered is, en dat is de druid kaart 'astral communion' (combo met coin/innervate op turn 1) Je raakt wel je hand kwijt, maar je kunt alles spelen wat je drawt. Maiden of the lake is leuk in mage, omdat je op turn 10, met de juiste kaarten 10 keer je hero ability kan spammen.

Nee ik zou niet te warm worden van deze uitbreiding ;)
Goed om te weten dat je helderziend bent. Kan je me ook vertellen wat de beurzen gaan doen?

Ik bedoel hoe weet je nou of blizzard later niet wat kaarten gaat patchen zodat ze competitief beter uit de verf komen. Om nu al te zeggen dat ze bijna allemaal waardeloos zijn en zullen blijven is in mijn ogen ietwat kort door de bocht.
De nieuwe kaarten zijn bekend, dus het heeft weinig te maken met helderziend zijn.
Als je kan lezen en het spel al langer dan vandaag speelt weet je wat het(de kaarten) doet.

Als je dan ook nog een beetje kan theoriecraften is het niet heel moeilijk om een oordeel over deze kaarten te vellen.

Natuurlijk kan dat gebeuren, dat wil niet zeggen dat de kaarten nu niet shit zijn.
De bedoeling van dit spel doet toch niemand aan, je eigen deck samenstellen. Bijna iedereen kijkt op internet voor de beste decks waardoor het lijkt dat je altijd tegen de zelfde personen speelt, graat de lol er zo wel een beetje van af.
Dat is inderdaad het probleem, vanaf rank 10 kom je slechts 2/3 verschillende decks tegen. Maar als je de legend ranks betreed kom je veel theoriecrafters tegen en andere pro spelers met gevarieerde decks die je niet op hearthpwn tegen komt ;)
Daarom is de Arena modus zo leuk. Iedereen draft daarin steeds een nieuw deck. Van alle kaarten uit alle sets. Ook als je die kaarten niet in je collectie hebt zitten. Maximaal 12x winnen of 3x verliezen en je moet weer een nieuw deck draften. Ja er komt RNG bij kijken, maar kijk op Twitch en win rate is vooral afhankelijk van skill. Erg leuk :)
Ik zit regelmatig met vrienden een hele avond arena te spelen. 'gezellig' een deckje in elkaar zetten en kijken hoeveer je er mee komt. En uiteraard heb je skill nodig, er moet namelijk wel een klein beetje synergy in je kaarten zitten :)

"Geloof in de RNG" - iedere Hearsthone speler 2013 - 2015 :+
Ik heb er zin in :) ! Als er meer kaarten zijn wordt het een stuk gemakkelijker om meerdere competitieve decks te bouwen per class.
Ik weet voor 99% zeker dat er maar een minimaal gedeelte van de nieuwe kaarten gebruikt gaan worden in de competitieve scene.

Zoals Forsen het zou zeggen, "it's gonna be a f*cking clown fiesta"
Dat is waar maar het is natuurlijk altijd wel leuk voor jezelf om met nieuwe kaarten te spelen.
Ik volg in ranked ook helemaal niet de meta en het is gewoon leuk om zelf decks te bouwen die de current meta min of meer counteren. Nieuwe kaarten zijn hiervoor altijd wel welkom :)

Wat betreft de tavern brawl. Het mage deck is onnoemelijk traag. Je moet echt al een slechte hunter tegenstander hebben wil je met de mage winnen. Anderzijds is het wel leuk om de kaarten in actie te zien.
Uiteraard, maar mensen die ranked spelen hebben niet heel veel aan dit nieuwe set. Harstikke leuk, maar de oude kaarten blijven beter :)

Als je het leuk vindt om current meta's gebroken zien worden moet je Forsen volgen!

Jup, je kunt er gewoon niets mee. En dat is ook de enige reden dat ik het gespeeld hebt(en uiteraard voor de free card pack :P )
Via Tavern Brawl kan je al met de nieuwe kaarten spelen. De hoeveelheid nieuwe kaarten is enorm!
Klopt ja, maar jammer genoeg is 1/10 maar bruikbaar hahah
Mooie aanvulling op de al bestaande kaarten. Het zal het spel veranderen en de games wat langer laten duren is de verwachting. Al moet de komende tijd uitwijzen, welke nieuwe kaarten echt in de decks gaan komen. Al met al weer mooi tijdverdrijf.
Het meest indrukwekkende van Blizzard vind ik toch altijd de kwaliteit van de games op alle platformen. Zowel op m'n Android smartphone en tablet en m'n Macbook werkt de game gewoon naar behoren.

Gameplay-wise is het misschien wel een behoorlijke uitdaging om f2p te blijven, maar desondanks blijft het vermakelijk.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True