Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 91 reacties

Blizzard brengt de tweede uitbreiding voor het digitale kaartenspel Hearthstone: Heroes of Warcraft in augustus uit. De uitbreiding heet The Grand Tournament en bevat 132 nieuwe kaarten en een nieuw bord om op te spelen.

Wanneer in augustus de uitbreiding verkrijgbaar is, laat Blizzard niet los. De 132 nieuwe kaarten bevatten nieuwe spells, champions en wapens. Ook introduceert de uitbreiding een nieuw minion keyword: Inspire. Minions met inspire hebben speciale krachten die iedere keer als de speler een hero power gebruikt, geactiveerd worden.

Vanaf volgende week kunnen spelers de card packs alvast kopen. Blizzard biedt iedereen de gelegenheid om nu alvast een pakket van vijftig card packs te kopen voor omgerekend 46 euro. In één card pack zitten vijf kaarten. De kaarten hebben ook een nieuwe achterkant die past bij het thema. Deze card packs kunnen echter niet geopend worden totdat de uitbreiding daadwerkelijk uitgebracht is. De aanbieding kan één keer gebruikt worden geldt totdat The Grand Tournament uitkomt. De uitbreiding komt uit voor alle platformen waarop Hearthstone zelf ook te vinden is: Windows, OS X, iOS, en Android.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (91)

Wat er in het artikel ontbreekt is dat de pakjes die je als arena rewards krijgt nu willekeurig uit een van de sets zullen worden gekozen. Je hebt er dus geen controle over of je een classic, GvG of TGT pakje krijgt. Wat mij betreft is dit een wijziging met een zure nasmaak. Je dwingt spelers er zo toe om pakjes te kopen omdat je via arena nog maar 33% kans hebt op kaarten uit de nieuwe serie. Doordat arena runs daarmee sterk verslechterde rewards geven zal het ook minder aantrekkelijk zijn om in die mode te gaan spelen.

TL;DR Blizz voegt niet alleen een nieuwe expansion toe, maar snijdt ook in de F2P mogelijkheden.
Doordat ik zelf in een eSports team zit zijn er enkele van mijn team die dit inderdaad ook niet zo aangenaam vinden. Zeker niet omdat we naar The Reality gaan en dat redelijk vlug volgt op de expansion. Dus degene die momenteel free-to-play aan eSports deden zullen het toch ook even kunnen vergeten, tenzij ze echt super veel beginnen Arena spelen. En dan nog heb je maar 33% kans om het nieuwe packje te ontvangen.

Blizzard moedigd hiermee inderdaad aan om packs te kopen. Zodat je niet de hele tijd moet achtervolgen op anderen. Slimme zet. Maar duur voor ons. :(
ik heb tot nu toe gespeeld zonder iets uit te geven, heb volledig BRM en 2 wings van Naxx en nog veel kaarten tekort maar ik wil legend geraken en misschien zo mijn weg in esports werken
En zonder geld uit te geven zal dat niet meer lukken met nog eens zo'n expansion
Het zal mij al zeker die 50 euro kosten voor de 50 packs :/
Wat je dan vooral nodig hebt is geluk zodat je een paar toernooitjes wint :).
ja, heb eerst nog wat kaarten nodig voor een 2de en 3de deck waar ik comfortabel mee ben, heb nu al een mid range paladin die ik zeer graag speel maar zoek nog een paar andere optie's voor conquest mode ;D en dan natuurlijk hopen dat het iets word als ik mee doe met een toernooi ofzo
Eigenlijk vond ik het jammer dat je geen classic packs kon krijgen uit de Arena: ik heb inmiddels bijna alle GvG kaarten, maar moet steeds classic packs los kopen.

Dit zorgt ervoor dat ik straks 2/3 kans heb op een nuttig pack, ipv sowieso een "nutteloos" pack (beetje overdreven maar je snapt de strekking). Dus wat mij betreft een hele vooruitgang! Van mij mogen ze zelfs de Brawl packs random maken.

Het beste is natuurlijk om mensen zelf te laten kiezen: dan heb je de ideale situatie, maar Blizzard zou Blizzard niet zijn als ze niet proberen her en der een paar dollar te verdienen...
Er is nu NIETS te kiezen, alles wat je nu krijgt is Goblins vs Gnomes.
Dus een verbetering is het zeker.
Waar je eerst alle classic moest craften, is er nu dus een kans dat je ze opend.
Nieuwe uitbreiding heet The Grand Tournament.
- 130+ nieuwe kaarten
- Vooral veel kaarten die iets doen met Hero Powers
- Nieuwe mechanic genaamd 'Inspire'. Die zal actief zijn als de Hero Power gebruikt wordt
- Release: Augustus 2015
- Vanaf volgende week kan je 50 packs aan 45 euro kopen
Mensen moeten niet zeuren dat het geld kost, de match making is precies zo dat je altijd een gelijkwaardige tegenstanser krijgt.
Nou, da's niet helemaal waar. Er zijn veel gold farmers op lage ranks actief met veel ervaring en sterke decks. Ik kan me voorstellen dat je als speler met weinig kaarten en weinig ervaring behoorlijk gefrustreerd kan raken als je in rank 20 en lager terecht komt.
Idd, ik speel dit spel zo af en toe. Ik kom niet lager dan rank 20
hoewel ik er geen geld in steek toch wel redelijk veel ervaring en ik zie mensen met legendarische kaarten die ik dus echt niet heb.
Kaarten bepalen natuurlijk niet als enige factor de sterkte van de spelers, er zijn genoeg goedkope decks die een stuk hoger kunnen ranken dan decks gevuld met legendary kaarten. Veel van de legendary kaarten zijn dan ook gewoon geen goede kaarten. Zeker als speler met een beperkte cardpool moet je gaan specialiseren in het begin op 1 class / deck. Disenchant alle kaarten die daar niet inpassen, en met de dust craft de kaarten die je juist nodig hebt, investeer je gold in Arena daar je daarmee normaliter sneller grind dan met het kopen van packs met quest gold. Heb je 1 deck klaar, ga naar de volgende classe die je wil spelen en doe hetzelfde.

Wel zal je als je redelijk wil ranken veel tijd moeten investeren in het leren van het spel, de kaart combinaties, maar ook de trucs om de verschillende decks te counteren. Verschillende pro's hebben bijv. al een op hun diverse streams de actie gedaan waarbij ze een nieuw account binnen een maand naar de legendary rank brengen met als regel dat ze geen pakjes mogen kopen met geld. Enkel met het gold van daily's en eventuele arena's tussendoor, die hebben echt niet alle kaarten, maar kiezen ook juist de bovenstaande weg, gooien alles op 1 deck waarmee ze denken legend te kunnen halen in die maand en zijn alleen maar bezig om die 30 kaarten te krijgen voordat ze ook maar naar andere kaarten krijgen. Nu zal Legendary rank voor een beginnende speler niet te doen zijn denk ik, maar als je jezelf een doel stelt voor Rank 15 of misschien rank 10 zal het princiepe hetzelfde zijn, deck voor deck de kaarten verzamelen en alles dat niet die in decks past disenchanten (tenzij het een Epic / Legendary is uit de echt beste kaarten die je later zeker nog nodig gaat hebben)
Ik zou niet teveel kaarten disenchanten, geen enkele eigenlijk, behalve degene die waar je er meer dan twee van hebt (en dat kan gelukkig automatisch).

Als je het toch over grinden hebt: hier wat tips om de daily quest opbrengst te maximaliseren. Niet zelf bedacht, maar ik weet mijn brons even niet meer. Dagelijks kan je 1 quest 'rerollen'. 74% kans op 40 gold, 25% op 60 gold en 1% op 100.
Als je van plan bent om dagelijks te spelen, kan je het beste alleen 60 gold of hoger quests doen, en de 40 gold quest rerollen. Als het weer een 40 gold wordt, kan je die bewaren om het morgen weer te proberen. Stel dat je de volgende dag een nieuwe quest krijgt van 60 gold, dan kan je de 40 gold quest van gisteren rerollen. Maar als je geen quests over hebt, kan je ook niks rerollen.
De Brawl geeft een keer per week ook een nieuwe pakje. Zo kom je bijna dagelijks aan een nieuw pakje!
Quests rerollen werkt natuurlijk ook, maar je moet vaak wel een breed palet aan decks hebben wil je ze allemaal kunnen doen. De "beste" methode is natuurlijk ook afhankelijk van wat je wil, wil je snel zoveel mogelijk kaarten hebben dan inderdaad zeker niets disenchanten behalve kaarten die meer dan 2x hebt, of meer dan 1x in het geval van een Legendary.

Wil je echter vanaf de start als een nieuwe speler gaan ranken dan zal je echter toch echt zo snel mogelijk optimale deck(s) moeten hebben, en dat kan je niet bereiken zonder of te investeren met geld, en dus veel packs kopen, of wel alle kaarten die niet passen bij de class / deck die je wil spelen om te ranken te disenchanten zodat je z.s.m. de blue's / epic's / legendary's die je nodig hebt voor de class / deck waarmee je wil gaan ranken, en zodra je een paar decks hebt om te ranken pas te gaan werken aan het uitbreiden van je collectie met kaarten die je niet direct effectief aan het gebruiken bent.

[Reactie gewijzigd door Dennism op 23 juli 2015 12:40]

Als je gewoon de daily quests speelt, en met dat goud investeerd in Arena's,
1) word je goed in deck building,
2) krijg je card packs om je collectie mee uit te breiden en
3) krijg je goud en dust terug, waarmee je weer nieuwe kaarten kunt craften / arena's kunt starten!

En met de nieuwe Brawl mode krijg je elke week een gratis card pack,

Ik speel nu zo'n 4 maanden en heb niet het gevoel dat ik heel erg onder doe voor de rank 10 en up: ik heb wel de Naxx en BRM expansions uitgespeeld met het verdiende goud, dan krijg je een lading kaarten waar je u tegen zegt :) en een beetje mazzel met card packs (ik heb bv een gouden legendary blingtron gekregen, maar die wil ik niet slopen :D)
ik speel sinds het begin, toegegeven ik heb wel wat cardpacks in het begin gekocht maar eigenlijk was dit absoluut niet nodig als je inderdaad arena begint te spelen kan je heel snel heel veel kaarten krijgen ik heb ondertussen al een paar full golden decks.
Dit is mij te simplistisch. Zelf eindig ik meestal op rank 5, simpelweg omdat ik niet genoeg speel voor de Legend grind, maar ik soms speel ik op Americas met een compleet F2P deck zonder legendaries, en dan zit ik zo op rank 12 ofzo (bijv met Shaman). Er zijn ook zat zeer goedkope decks waarmee je legend kan halen. Ja wil je control Warrior spelen dan zal je waarschijnlijk geld moeten investeren, maar er zijn er zat die je redelijk snel gratis op hoog niveau kan spelen.
precies; rede voor mij om heartstone aan de kant te leggen; oneerlijke tegenstanders, herhaaldelijk.. daarmee haal je de game-fun-factor wel omlaag voor nieuwe spelers
Zo lang je Arena speelt heb je in principe gelijke kansen. Deze tellen ook gewoon mee voor de Daily Quests. Verder is laatst ook de Tavern Brawl modus toegevoed. Hier komt het vaak voor dat je verplicht met een preconstructed deck moet spelen, zo ben je dus ook niet afhankelijk van je beperkte cardpool.
Arena is nog steeds 150 coins ... dat krijg je ook alleen door quest/dailies of door gewoon 3 wins ... dus er moet buiten de arena ook nog gewoon worden gespeeld...
Ik heb genoeg vrienden die niet verder komen dan rank 20 met veel legendarische kaarten en geen geld erin steken. Je hoort waarschijnlijk gewoon daar op rank 20 of je kunt excuses blijven verzinnen om je onkunde te rechtvaardigen. Je kunt makkelijk beter dan rank 10 met alleen basis kaarten. :Y)
nou met basic deck lukt het je bijna niet hoor, maar als je de commons van gvg hebt kom idd een heel eind. Het deck waarmee ik legendary ben geworden. bevatte geen legendaries
Dat over ervaring met tactieken en betere deck afstemming heb je gelijk in. Maar je krijgt meestal een tegenstander met vergelijkbaar niveau aan kaarten.
Dit is geen waar. Je tegenstander die je krijgt hangt puur af van je rank dat je bent en niet van het aantal kaarten of aantal rare/legendary kaarten.

Op het Legend level daarentegen heb je een soort ELO in de background zodat je gematched wordt naar het aantal wins/losses.

Zo kan je filmpjes zien van een legend speler die tegen een rank 20 speler speelt omdat hij 5 uur aan een stuk zat te conceden. :)
Je zal altijd mensen houden die misbruik maken van het systeem. Eigenlijk kun je daar vrij weinig aan doen. Maar het is ook niet erg om zo'n tegenstander te hebben (wel frustrerend). Je kan de strategie afkijken om van te leren.
Voor elke win moet je ook een game conceden als "gold farmer" zijnde, Je hebt dus ook een redelijke kans om een free win te krijgen tegen zo'n speler. Bespaard je ook nog eens tijd :)

Daarnaast kan je met de Tavern Brawl ook je quests doen als je graag met eerlijke decks speelt (Indien de brawl van die week random decks gebruikt)
Mensen willen ook graag in rang stijgen. Sub rab 10 in F2P is al bijna uit den boze...
Ik gewoon mogelijk hoor, mijn kaarten zijn er sterk genoeg voor. Ik heb dan wel weet heel veel gespeeld en wat ik al zeg, de matchmaking zorgt ervoor dat je kwa kaarten tegen een gelijk iemand op neemt.
Van mij hoeft dat niet en ik denk dat er een hoop spelers zijn zoals ik. Tenzij je echt voor legend rank wil gaan zie ik het nut namelijk niet. En om legend te bereiken moet je echt enorm veel spelen en alle competitieve decks kennen, waar ik sowieso geen tijd voor heb.
Onzin, kheb nog nooit een cent aan het spel uitgegeven, gewoon 700 gold steeds gespaard om wings te unlocken , vorig seizoen haalde ik gewoon sea giant (rank 5) , gewoon beetje arena spelen zodat je deckbuilding leert en soms gewoon goede rewards krijgt (10 wins 335 gold , golden epic bijvoorbeeld van mij vorige week).

Tsja , je kunt nou eenmaal niet hoog in de ranglijst komen zonder een beetje tijd in het spel te steken, het is ook niet ontworpen om als nieuweling meteen bovenaan de hiërarchie te komen.
Is best mogelijk. Gewoon eens opzoeken: Face Hunter. :)
Hier maak je jezelf wel niet populair mee.

[Reactie gewijzigd door Lode op 23 juli 2015 14:53]

Ooh en het is zeker toeval als je met veel legendary kaarten speeld je ook tegenstanders krijgt met veel legendarys en als je zonde speelt je ook meestal tegen iemand zonde legendaries moet.
Dat is volledig toeval/random.
Ik zou zeggen probeer het zelf dan kom je er wel achter.
Heb bijna 3000+ wins in Ranked Play. En 600+ wins in Arena.
+ Legend. /braggingrights
Het maakt me niks uit hoeveel je wint, je krijgt nog steeds met beginners kaarten een tegenstander met beginnerskaarten.
Ik herhaal: Dat is volledig toeval/random.

Als jij op rank 25 een deck bouwt met 30 legendaries in, kan je evengoed tegen iemand met beginnerskaarten of 30 legendaries uitkomen. Random = Random
Als je een nieuwe speler bent zal je toch best een dikke portemonnee moeten hebben. (Ik snap dat je alles met gold kan unlocken).

Ben benieuwd of ze in de toekomst ook bundels aanbieden. Bijvoorbeeld Naxx en Blackrock mountain.
Samen voor een discount prijs.Want als je van alles wat moet hebben ben je zo over de 100 euro heen als beginnend speler. (tenzij je natuurlijk lang gaat grinden). Maar toch hoop ik in de toekomst discount bundels te zien. Want het beginnen nu wel heel veel kaarten te worden :).

De uitbreiding zelf zie ik graag tegemoet hou wel weer van wat verandering.
meestal herken je nu een deck al gelijk als er de eerste paar kaarten worden gespeeld.
Nu zal dat wel weer (tijdelijk) veranderen.

[Reactie gewijzigd door sonox op 23 juli 2015 09:34]

Dit spel is absoluut niet beginner friendly nee :) wel jammer dat ze daar niet een aparte pool voor maken. Er zijn sneue mensen die opzettelijk verliezen om tegen lage ranks te spelen en ze in te maken. Ik zou zeggen; maak een pool voor beginners tot je 100 potjes hebt gespeeld bijvoorbeeld en daarna pas in het ranked systeem komt.
Met mindere kaarten kom je vanzelf uit tegen spelers met dezelfde sterkte. Dat is jouw beginners pool. Arena is met random kaarten, daar is skill veel belangrijker. Als beginner kun je je dus prima vermaken. Het is inderdaad moeilijk om binnen een maand legendary te halen als je net begint. Daar heb je wel wat goede (duurdere) kaarten voor nodig.
Helaas is dit niet helemaal waar. Speel nu zelf een maandje, zit binnen de kortste keren rond rank 17/18 en dan krijg ik opeens een serie tegenstanders die met 3,4 of zelfs meer legendaries beginnen te strooien. Ik heb er net 1!... Vind t ranked gedeelte dan ook niet heel interessant. Arena en brawl zijn veel leukere modes
Ik ben zo iemand, maar niet met opzet :) elke maand wordt de rank weer gereset en ik speel bijzonder weinig ranked. Hoger dan rank 15 kom ik meestal niet terwijl ik wel met heel goede kaarten strooi, maar dat komt omdat ik gewoon weinig speel
Piet_Piraat7, speel je dan vooral Pirate Decks? :Y)
Ik heb hetzelfde maar rank 17 of 18 is zo slecht nog niet. Ik speel al een tijdje maar laatst pas mijn eerste legendary kaart uit een pakje gekregen.. Blijft een leuk spelletje voor op de telefoon/ipad, maar soms is het net mens erger je niet.
Zeer herkenbaar. Ongeveer rond die rank loop ik ook vast, vanaf dat moment verlies ik 3 van de 4 potjes, voornamelijk vanwege slechtere kaarten dan de tegenstander.
Klopt helemaal. Ik ben dan ook van mening dat ze meer eenmalige rewards in het spel moeten doen en dan ook grotere rewards. Dus gold voor iedere 10 levels van een class, eerste keer bepaalde ranks enz.
Inderdaad. Dit is één van die vele aanpassingen dat ze nog niet hebben doorgevoerd. Een soort achievement systeem waar je kan naartoe streven. Bigger is better. Gewoon expansions en adventures uitbrengen ben ik niet zo'n fan van. Dit kost mij alleen maar geld.
Super dat er een nieuwe uitbereiding komt! Dit zal de meta van t spel weer eens een nieuwe richting in duwen. Vooral leuk dat er meer met de hero powers wordt gedaan!
Betreffende die 50 pakjes... Tja... Geldwolven. Want 50x5 = 250, is het dubbele aantal van de nieuwe kaarten, natuurlijk krijg je nauwelijks de epics en legendaries. Dus in principe koop je dust.

edit: het is inderdaad waar dat je alles dubbel wil hebben! maar van de 130 nieuwe kaarten, denk ik dat er een goede 60/70 common zijn, waarschijnlijk wat minder, en gemiddeld krijg je 4 commons per pakje, dus 4x50 is alsnog 200, en heb je alle commons eigenlijk 3x

[Reactie gewijzigd door RandomFace op 23 juli 2015 10:10]

Packs kopen met geld levert inderdaad naar mijn mening veel minder epics en legendaries op dan de packs die je koopt met goud. Er zal vast een algoritme achter zitten.

Wel leuk dat er weer een uitbreiding komt ja :)
Geen idee waarom je -1 krijgt, want je hebt wel gelijk.

Ik betrap mezelf erop dat ik zo nu en dan toch wat packs koop(sue me) en er elke keer toch wel geniet van het uitpakken, doet me denken aan vroeger toen je nog pakjes pokemon kaarten kocht van je zakgeld :+

Spel vindt ik leuk, alleen te weinig ervaring met deck building waardoor ik dus steeds mezelf betrap op gewoon random kaarten bij elkaar drukken en hopen dat het goed uitpakt :+

[Reactie gewijzigd door weszz op 23 juli 2015 10:29]

Dat is misschien ook wel dat dit spel zo goed loopt. Al die "oude" jeugd die nu zit van: YES pakjes openen +.+ . pokemon en yu-gi-oh zijn grote hypes geweest, en al die mensen zullen hier opnieuw van genieten.
Spel vindt ik leuk, alleen te weinig ervaring met deck building waardoor ik dus steeds mezelf betrap op gewoon random kaarten bij elkaar drukken en hopen dat het goed uitpakt :+
Klinkt herkenbaar. Ik kan wel deckbuilden, maar heb er vaak t geduld niet voor om alles dan weer te testen en verder aan te passen etc. Nu er weer een zooi kaarten bij komt wordt dat natuurlijk alleen nog maar moeilijker. Hier en daar staan da nweer heel aardige decks op t internet, maar op die manier winnen geeft toch minder voldoening helaas.
Ik snap de -1 ook niet echt, maarja..

Ik zeg ook niet dat ik geen packs koop hoor haha, het doet me inderdaad ook aan vroeger denken. Pokemon en Magic.
Dat is echt onzin. Zet je alu-hoedje maar af. De kansen zijn voor alle pakjes gelijk, ongeacht je ze met goud of echt geld koopt en ongeacht de welke uitbreiding. Vandaar de terechte -1.

[Reactie gewijzigd door Maruten op 23 juli 2015 11:00]

Dan zou je zijn/haar reactie een 0 moeten geven, van irrelevant. Een -1 is niet voor foutieve info, maar voor scheldwoorden en andere ongewenste reacties. Ik vind het wel een relevante opmerking (hoewel incorrect), dus geef het een +1. Net als jou eigen reactie.

Leuk een nieuwe uitbreiding! Maakt het voor beginners wel moeilijker om aan te haken ben ik bang.
Het is ongewenst omdat het gewoon niet waar is en verwarring kan veroorzaken.
Dit is volgens mij gewoon variatie, aangezien ik veel meer epics en legendaries krijg uit gekochte packs.
Volgens mij is dit op o.a. Reddit en ook hier in het Hearthstone got topic al meerdere malen gedebunked door mensen die exact bijhouden wat ze uit packs halen en komt in beide gevallen de kans op een legendary in een pakje uit op +- 1 Leg uit iedere 20 packs die je openmaakt.
Dit is geen waar. Kaarten uit packs zijn volledig random. Of je nu met echt geld of met goud koopt maakt niets uit. Je krijgt een pack en wat erin zit is random.

In Hearthstone zijn er veel dingen random hoor. Zelfs het soort packs dat je krijgt van Arena binnenkort. :)
Je wilt in principe 2x elke kaart hebben, dus is juist een prima aantal?
46 euro voor 50 kaarten ??? zow das niet echt dat je zegt goedkoop ,
Ik heb het even extra helder gemaakt.
En natuurlijk die cardback, zodat iedereen kan zien dat je je knip hebt getrokken :P
46 euro voor 50 packs met 5 random kaarten. De normale prijs is 49,99 voor 40 packs.
46 euro voor 50 pakjes kaarten en dus 250 kaarten
Packs, geen kaarten.
50 pakjes van 5 kaarten
Het werd wel tijd dat Blizzard een nieuwe mechanic toe zou voegen aan het spel. Als er weer een tribal toegevoegd zou worden dan zouden decks langzaam aan alleen maar sterk kunnen zijn als je ze vol stopt met een tribe.
In plaats daarvan voegen ze wat kaarten toe aan bestaande tribals zoals de nieuwe 2 mana 3/4 (1 overload) Totem Golem voor Shaman en kaarten die sterker worden op basis van alle totems of juist alle totems sterker maken.
Ik ben benieuwd naar de rest van de nieuwe kaarten!
De enige echt speelbare tribe op 't moment is Mech. Dragon en demon worden ook nog een beetje gespeeld maar zijn al een stuk minder effectief. In de echte hoge ranks zie je sowieso geen tribes. Ik hoop juist dat dit een beetje rechtgetrokken wordt met deze uitbreiding en de nu vooral gimmicky tribes (totem, pirate, murloc) weer speelbaar worden. Oh en beast hunter ook natuurlijk!
Haha ja ik hoop inderdaad ook dat ze bestaande tribes juist versterken in plaats van te snel te veel nieuwe tribes toe te voegen. Tribes zijn natuurlijk wel hartstikke leuk maar het is ook een gevaarlijke manier van kaarten ontwerpen dus ben ik blij dat ze nu even meer op een nieuwe mechanic focussen.
Demon wordt een beetje gespeeld? Demon Zoo is 1 van de populairste decks.

Verder zijn er nog meer synergies zoals beast synergy.
van mij mogen ze wel eens met een nieuwe hero komen, bijvoorbeeld een death knight of een monk!
Hopelijk gewoon eens een jaar zonder iets zodat we kaarten kunnen verzamelen. Een nieuwe class zal ook niet goedkoop worden denk ik. :)
nee juist niet, anders is de game wel erg snel saai.
ik zeg minimaal om de 3 maanden minimaal nieuwe content, liefst zelfs eerder. nieuwe class gratis uitgeven, net zoals alle andere 9 en met dezelfde principe unlocken d.w.v. tot lvl 60 lvlen
Gratis nieuwe hero is denk ik een sprookje. :P
Het Blizzard sprookje is volgens mij als volgt: Hero @ ¤20 / 2000 gold

Maar laat ons maar focussen op The Grand Tournament. Genoeg content voor de komende 6 maand!
Vind het als een af-en-toe hearthstone speler wel snel gaan met uitbreidingen. Ik heb continu het gevoel dat ik achter loop qua kaarten.
Ga magic the gathering is spelen zou ik zeggen dan kom je daar wel op terug. (elke 2,5 maand nieuwe uitbreiding van 250-280 kaarten)
Goh, dan is 't nog erger dan vroeger. Ik heb rond 4th en 5th edition en daarna weer 10th een tijdje gespeeld, maar iedere keer toch gestopt omdat je voor contructed constant nieuwe kaarten moest kopen. Overigens heb ik wel veel lol gehad met sealed toernooitjes. Wellicht dat ik dat toch weer es ga doen. Pakjes opentrekken en daar deckjes van bouwen blijft toch leuk. :)

Wat Hearthstone betreft speel ik sinds de Ipad launch en kan ik het tot nu toe met puur F2P door alleen m'n daily quests te doen redelijk bijhouden. Maar voor nieuwe spelers lijkt het inderdaad steeds meer een must om minimaal 1x geld in het spel te pompen om mee te kunnen komen.
Vannacht de aankondiging gezien op twitch. Ging niet vlekkeloos! Sommige kaarten leken me echt erg sterk, ben benieuwd of er meer removal in de game is gezet, of vooral enkel minions en damage spells.

Als voornamelijk arena speler gaat dit ook een grote invloed hebben. Hoe meer kaarten, hoe minder kans op bijvoorbeeld een flamestrike als mage.
Sterke kaarten zijn ook nodige, anders blijf je dezelfde decks houden. Persoonlijk zag ik nog geen enkele echt sterke kaart, maar het is ook wachten op alle synergy kaarten.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True