Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 56 reacties

Blizzard heeft de kaartgame Hearthstone nu ook in Nederland en andere landen in de Play Store geplaatst. Het verzamelkaartspel is te spelen op Android-tablets; ondersteuning voor smartphones met Android komt volgend jaar pas.

Hearthstone kon eerder deze week al in Australië, Canada en Nieuw-Zeeland op Android-tablets worden geïnstalleerd, maar is nu ook beschikbaar in Nederland. Spelers moeten beschikken over een tablet met Android 4.0 of hoger en ten minste 1 gigabyte aan intern geheugen. Downloaders van de Android-versie krijgen bij het spelen van de game een gratis pak virtuele kaarten, belooft Blizzard.

Ondersteuning voor Android-smartphones komt volgend jaar pas, evenals een iPhone-versie. De free-to-play-kaartgame is al langer verkrijgbaar voor Windows, OS X en de iPad. Eerder deze maand bracht Blizzard nog de uitbreiding Goblin vs Gnomes uit voor het gratis kaartspel. Volgens Blizzard telt de userbase van de game inmiddels twintig miljoen spelers.

Hearthstone Android-tablets

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (56)

Toffe ontwikkeling - Blizzard luistert naar z'n spelers!! - nu maar snel naar de smartphone versie aub... Ik ga wel wachten i.p.v. speciaal men OPO te rooten en aan te gaan passen...

[Reactie gewijzigd door jerrixbe op 17 december 2014 08:56]

Je kan het ook spelen zonder root. Als je via adb je DPI op 240 zet werkt het voor mij :)
Even kijken, ik heb de obb en de apk al binnen...
En hoe werkt dit?

[Reactie gewijzigd door jerrixbe op 17 december 2014 09:01]

UPDATE
Er lijkt sinds een paar uur een veel makkelijkere methode te zijn! Hiervoor is geen Xposed, root of bepaalde Android versie nodig. Iemand op Reddit heeft de APK zodanig aangepast dat de melding over een 6" scherm omzeild wordt. Meer info vind je hier: http://www.reddit.com/r/h...stall_hs_on_your_android/

Zorg dat je bij Ontwikkelaar Opties "USB Debugging" aan hebt staan en dat je de ADB drivers op je PC ge´nstalleerd hebt.
Open CMD vanuit je ADB map, verbind je telefoon via USB met je PC en typ het volgende:
adb shell wm density 234
Nu zou het moeten werken.

Het getal dat je invoert moet ongeveer op de helft liggen van het originele DPI van je apparaat. In mijn geval ging het om een HTC One M7 (234).

Wil je terug naar je originele DPI?
adb shell wm density reset
Reboot hierna je telefoon!

[Reactie gewijzigd door Therach op 17 december 2014 10:00]

Ik raad dit niet aan, aangezien je dan gelijk voor je hele telefoon de dpi verandert.
Dit terwijl je net zo eenvoudig met Xposed de instelling alleen voor Hearthstone verandert.
Dat klopt, maar als je geen root hebt of je telefoon draait al op Android 5.0, dan is dat geen optie. Draait je telefoon echter op een lagere Android versie en heb je root, dan is Xposed inderdaad een betere optie!
NB voor iedereen: Voor die (zeer makkelijke) methode via die link die je hebt gepost, hoef je niet die instructies uit te voeren die Therach eronder heeft staan over je DPI! Dat scheelt weer wat gedoe :)

Bedankt voor de goede info!

[Reactie gewijzigd door paoper op 17 december 2014 10:31]

Ik ben deze methode aan 't proberen, maar ik heb een wat oudere telefoon (Galaxy Note 1). Ik heb het .zip bestand geopend en wilde de map en het bestandje verplaatsen naar \Phone\Android\obb, maar ik kan dit niet vinden. Als ik de bestanden wil verplaatsen kan ik ze alleen maar verplaatsen naar een locatie binnen /storage/sdcard0 en dan leek mij de beste optie /storage/sdcard0/android/data? En volgens mij heb ik niet eens een sd kaart >_<
Ik wil je wel (proberen te) helpen, maar aangezien dit een beetje te specifiek off-topic wordt, stuur ik je een pm.
Kun je uitleggen hoe dit werkt? Wil het ook graag doen op mijn OPO.
En wat betekend dit voor andere apps?
Je moet adb en USB tools voor je gsm installeren en dan kan je de Dpi veranderen met adb. Ik heb nu geen PC bij de hand maar via google vind je verschillende guides hiervoor ;) het nadeel is wel dat heel je ui anders geschaald wordt, icoontjes worden heel klein enz
Voo OPO kan dit via Therarch's link. Heb het net zelf gedaan met de mijne. Volg de instructies op reddit en alles komt goed. Je moet de tweede methode gebruiken, dus de .apk en de .obb files moet je op je telefoon zetten.
Blizzard luistert wel naar zijn spelers... maar de grootste vraag blijft onbeantwoord, namelijk 'schiet eens een beetje op!' :)
Ik ben dus een van de personen die een Asus Transformer TF300T heeft, de enige tablet die op de not-compatible lijst staat.

Erg triest dat er nergens vermeld staat waarom deze op die lijst staat want hij zou voldoen aan alle overige specificaties die Blizzard eist van tablets.
Heb je al geprobeerd om het apk bestand gewoon te installeren?
Wanneer je een scherm groter dan 6 inch hebt, zou het gewoon moeten werken.
Daar ben ik op het moment mee bezig maar al zou de APK wel werken, waarom zou Blizzard deze specifieke tablet dan op de not-compatible lijst zetten? Ik zoek eigenlijk de reden erachter.
Volgens mij had het te mkaen met de CPU die erin zit, maar zal moeten zoeken waar ik dat gezien heb...

gevonden: LINK
Note: The Asus Transformer Pad TF300T is incompatible with Hearthstone. Devices with PowerVR 540/544 GPUs may experience graphical issues. Updating your device to the latest version of your operating system may address these issues. Android 5.0 (Lollipop) and Fire OS 4.5.1 are recommended.
maar er staat niet dat het om de CPU gaat...

[Reactie gewijzigd door skoozie op 17 december 2014 10:24]

Ik heb de zelfde tablet. Super toestel voor wat ik het nodig heb. Maar jammer genoeg blijkbaar niet ondersteun om dit spel te ondersteunen. Ik zat er anders al lang op te wachten eer dit uit kwam op android tablets. Geen idee waarom de Asus TF300T niet ondersteund wordt :(
Draait nu redelijk soepel op mijn TF300 met android 5.0, alleen de overgang tussen de verschillende schermen gaat langzaam.

[Reactie gewijzigd door Aktivity op 17 december 2014 20:18]

Kan je even laten weten hoe je dit werkende gekregen hebt aub? Tablet is nog altijd standaard, dus dacht niet dat daar android 5.0 op stond. Dus alle info is welkom, bedankt.
Ik maak gebruik van KatKiss CFW: http://forum.xda-developers.com/transformer-tf300t/development/rom-t2932783. De instructies voor installatie zijn niet uitgebreid, maar er zijn genoeg guides op de forum te vinden volgens mij.
Ge´nstalleerd op nexus tablet, installatie was zo klaar.
Spel snelheid viel me tegen. Vooral een tegenstander zoeken duurde lang naar mijn mening ik weet niet of je alleen tegen andere tablet spelers speelt of ook pc spelers.
Cross-platform, je speelt tegen elk apparaat.
Ik weet niet of je al langer speelt, maar ze zoeken iemand van vergelijkbaar niveau, als jij om 9 uur in de ochtend een speler zoekt die ook nieuw is, dan kan dat even duren.

Normaal spelen mensen ook eerst wat potjes tegen de computer, daar unlock je wat kaarten mee, en kunnen ze ook kijken hoe goed je bent.

Maar wat STK al zei, het is cross-platform, zelf vind ik wel snel tegenstanders, dus ik denk dat het tijdstip en nieuw account de oorzaak is.
Vraag me af of het werkt in combinatie met BlueStacks(android emulator) gelijk ff uit testen.
Kan je wat ruimte besparen(?) door het alleen via bluestacks te spelen haha.
Lijkt me niet de moeite waard voor de ruimte, denk dat dit ook negatiever is voor accuduur enz.

Wat betreft of het werkt, omdat ik voor de grap wel even wilde kijken, plus een gratis pakje kaarten te pakken wilde krijgen, heb ik het geinstalleerd via Bluestacks op mijn Surface Pro, maar hij zegt dat mijn tablet niet aan de eisen voldoen. Ik zal nog even proberen te updaten, in dat geval edit ik dit nog wel, maar verwacht van niet.
Ik probeer het nu via de manier om hem op je mobiel te krijgen ik krijg een foutmelding als ik het normaal instaleer, of de APK normaal open in bluestacks op mijn PC

Edit: applicatie word op de viruele SD card geinstaleerd, dus daarom kan die niet starten denk ik?

[Reactie gewijzigd door Plainside op 17 december 2014 10:53]

Mocht je Xposed op je Android telefoon hebben, ik heb ergens gelezen dat er een DPI hack bestaat om hem alsnog op een telefoon te kunnen spelen. Volgens mij verwacht het spel een schermgrootte van 6" of meer.

Al heb ik liever dat het z.s.m. vanuit Blizzard zelf naar de smartphones komt natuurlijk. :)
klopt, met xposed kan je app settings downloaden en 'xlarge res' aanvinken, op mijn note 3 werkt ie perfect
waar heb je xposed gedownload?
heb zelf ook de note 3, en wil graag heartstone spelen! :D

-je moet niet rooten toch?

[Reactie gewijzigd door kevintjeb op 17 december 2014 09:23]

staat in Google Play

hierr
Je moet je tel wel geroot hebben ;)
tijd om dat maar te doen dan... is dit makkelijk gebeurt of duurt het even haha?
redelijk makkelijk, maar ik kan je daarvoor beter verwijzen naar XDA, want dat word teveel offtopic
Dit is super! Nu kan ik ook een potje spelen in de trein of de bus. Blizzard heeft hier zowel zijn spelers een cadeau voor de kerst gegeven als zichzelf.
Moet je wel een stabiele internet verbinding hebben in de bus en de trein. Iets wat niet mijn ervaring is met 3G...
Ik heb het nog niet getest maar ik heb nooit problemen gehad met de verbinding in de bus of trein. Dus dat wordt nog even afwachten ;)
... Niet mogelijk op de Note 3 omdat er 0,3 inch mist van de screensize >_> En ik ga echt niet een tablet kopen hiervoor. Beetje jammer, maar ja als ik kijk naar m'n Ipad, en hoe traag het daar op loopt (Ipad 3), dan ben ik ook wel blij.
op te lossen met een instelling in app settings, een mod van xposed (zie mijn reactie hierboven op Zorian), je moet wel root access hebben. Het spel loopt als een zonnetje in ieder geval. :)
hmm ik kan hem niet installeren op mijn ASUS tf300t, terwijl deze toch gewoon 1GB aan RAM heeft. Beetje jammer :S

*edit*

Ik lees net dat hij niet kan installeren op mijn tablet omdat ik geen 'carrier enabled device' heb. Wat is dat nu weer voor een onzin, waarom moet Hearthstone een tel nummer hebben??? Beetje vreemde actie van Blizzard als je het mij vraagt.

[Reactie gewijzigd door Vuikie op 17 december 2014 09:31]

Zover ik weet gaat het bij de ASUS TF300 niet om het feit dat je geen carrier enabled device hebt, anders zou hij op de Nexus 7 (en zo goed als iedere andere tablet) niet draaien. Volgens Blizzard zelf is hij niet compatibel met het spel:
Note: The Asus Transformer Pad TF300T is incompatible with Hearthstone. Devices with PowerVR 540/544 GPUs may experience graphical issues. Updating your device to the latest version of your operating system may address these issues. Android 5.0 (Lollipop) and Fire OS 4.5.1 are recommended.
Nice , hier zat ik op te wachten :)

Tablet voortaan mee naar de wc :P
De eerste nexus 7 draait ie wel okÚ op, maar het lagt wel vaak en je moet er niet teveel van verwachten.

Ik hoop dat hij op mn S5 beter draait, wil toch wel graag spelen op de mobiel :(