Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 153 reacties

Een Amerikaanse bioscoopketen heeft besloten de film The Interview niet te draaien nadat hackers dreigden met aanslagen. Tegelijk met de bedreiging gaven de hackers alle e-mails van de directeur van Sony Pictures vrij.

In een e-mail aan journalisten hebben de hackers van Sony Pictures gehint op aanslagen op bioscopen die de film The Interview draaien. "De wereld zal vol zijn van angst. Herdenk 11 september 2001. We raden je aan ver te blijven van de plekken. Als je in de buurt woont, kun je beter vertrekken", staat in de e-mail, die onder andere Buzzfeed publiceert.

De bedreiging vormt een nieuwe escalatie in de zaak rond de hack van Sony Pictures. The Interview is een comedy over een poging de Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un te vermoorden. De film zou met kerst gaan draaien, maar de Amerikaanse keten Carmike Cinemas, met 278 bioscopen, heeft volgens Variety besloten de film niet te vertonen. Ook de première van de film in New York is afgeblazen, schrijft Deadline. De première in Los Angeles op 11 december verliep overigens zonder problemen en de FBI heeft laten weten dat er geen aanwijzingen zijn dat er daadwerkelijk aanslagen beraamd worden.

Tegelijk met de bedreiging heeft de groep rond de hack het gehele e-mailpostvak van de directeur van Sony Pictures vrijgegeven. Het gaat volgens The Hollywood Reporter waarschijnlijk om 12.466 berichten, waaronder de verwijderde mails, uit de periode van 12 november 2008 tot 21 november 2014. De publicatie kan grote gevolgen krijgen, aangezien de mails waarschijnlijk veel vertrouwelijke details over de strategie en financiële huishouding van de filmmaatschappij bevatten.

The Interview

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (20)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (153)

Echt wat zijn deze hackers toch zielig bezig ,laat de bioscoop gewoon lekker die film draaien.
Volgens mij is dit gewoon een afleidingsmanoeuvre. De hackers wilden iets anders doen of stelen, en toen de media over Noord-Korea begonnen, zagen ze een manier om de aandacht af te leiden.
De bioscoop beslist toch dat ze de film niet willen draaien? En dat doen ze blijkbaar op eigen "intel" of vermoedens of de FBI heeft daadwerkelijke aanwijzingen dat Carmike het doelwit zou zijn.

Als de bioscoop het zelf beslist, had jouw comment moeten zijn: wat is die bioscoop zielig bezig; je laten beinvloeden door een paar hackers. Als de FBI het aan de bios had verteld, had een (populistisch) comment kunnen zijn: zo is de NSA en de Patriot-wet toch nog ergens goed voor.
Ja uiteraard beslist de bioscoop of ze het willen draaien, maar die hackers zoals ze beschreven staan zijn gewoon zielig.
Eerst Sony hacken van alles online gooien, en nu de bioscopen gaan bedreigen dat ze de film niet moeten gaan uitbrengen.
de FBI heeft laten weten dat er geen aanwijzingen zijn dat er daadwerkelijk aanslagen beraamd worden.
Dus het moet wel eigen 'intel' zijn of gewoon een slecht gevoel over het idee dat het kan gaan gebeuren. Wanneer het wel zou gebeuren gaan mensen het bedrijf dan verantwoordelijk houden voor de doden omdat ze zich niks van de bedreiging hebben aangetrokken.

Nu gaan ze wel in op de bedreiging en is het 'stom' dat ze erop ingaan. Als bedrijf kun je het niet snel goed doen :-)
Dit zijn in mijn ogen geen hackers maar gewoon terroristen. De hack was enkel nodig om Sony onder druk te zetten.
Tot nu toe was dat altijd gericht op landen en geopolitiek...
De een sluit het ander niet uit.

Ze gaan idd wel erg ver door te dreigen met aanslagen.
Ja een film is fictie! Sommige mensen verwarren dat nog wel eens.
Tegelijk met de bedreiging gaven de hackers alle e-mails van de directeur van Sony Pictures vrij
Hoezo niet gehacked? Er waren ook al gegevens van personeelsleden vrijgegeven.
Als je de berichten deze en afgelopen week wat beter hebt gelezen:

Salarisgegevens: http://fusion.net/story/3...ning-gender-and-race-gap/

Documenten wat ze hebben buitgemaakt: http://arstechnica.com/se...f-stolen-corporate-files/

Misschien wordt het nu wat tastbaarder voor je.
Daarnaast lijkt het me hoogst onwaarschijnlijk dat een groot bedrijf als Sony een PR stunt uit haalt waarbij ze zeggen dat ze (WEER) gehacked zijn.

Dit geeft in mijn ogen alleen maar schade en draagt weinig bij aan de inkomsten van een B film
Nee de schade is nu gemaakt, als de film klaar is en uitkomt zal de controverse een mooie lift geven voor de populariteit ervan: "he die beruchte film van die hacks is eindelijk in de bioscoop" Nog beter dat sommige bioscoops het niet durven laten zien, mensen zullen het gebannede/gecensureerde altijd opzoeken.
Ik betwijfel wel dat het hackers uit noord korea zijn, dreigementen doe je één keer, niet verschillende malen, des te harder er geroepen word, de meer je het moet wantrouwen.

Het zal eerder een afleidingsmaneuvre zijn van de echte hackers.
Al enige tijd zien voorbijkomen;

Iets genuanceerdere (oudere) bronnen;
Torrentfreak
CNet

Ik kan zo wel blijven verdergaan, maar het feit is, dat er én peroneelsgegevens én interne mails én toekomstige filmtitels én een paar filmscreeners (alhoewel dit wel vaker gebeurd), lijkt het mij redelijk voor de hand liggend. Anders alles wel zeer toevallig

edit: filmtitties klinkt wel leuk maar klopt niet

[Reactie gewijzigd door jay123 op 17 december 2014 08:51]

De vorige films met Seth Rogen en James Franco werden goed ontvangen, dus ik denk niet dat er zoveel extra marketing nodig is om deze film te lanceren, toch zeker niet op zo'n extreme wijze.
Ik heb de berichtgeving niet echt gevolgd en wist niet dat het een film met de heren Rogen en Franco was. Nu ik dat weet wil ik hem wel graag zien, niet omdat het over dat gehersenspoelde jochie uit Noord-Korea gaat.
Beide zijn m.i. waar: Ja; Sony is gehacked. Maar deze 'dreiging' komt Sony wel heel goed uit. Ze kunnen nu van 'slecht beveiligd' naar de 'slachtofferrol' kruipen. En daarnaast ook nog eens extra (gratis) aandacht voor een film die anders deze aandacht niet had gekregen.

Sony doet aan omdenken, ;)
Pas maar op... via inlichtingendiensten weet dat gehersenspoelde jochie waar jouw huis woont ;)

Neemt natuurlijk niet weg dat dit erg sneue acties zijn. Mocht het zo ver komen dat deze groep mensen in staat zijn tot aanslagen, dan zijn het in mijn ogen zelfs terroristen.
ik denk dat zelfs sony terrorisme wel iets te ver vind gaan om een film te promoten.
want dat is het gewoon. terrorisme = angst zaaien.
dreigen om bioscopen die je film draaien op te blazen, om diezelfde film te promoten? kom op zeg...
onzin wat je hier verkoopt he, de FBI en vele andere instanties zijn al bezig met het onderzoek.
Zou blijken dat sony niet gehackt is maar dat het een stunt is, dan kan Sony de deuren wel sluiten.
Er zijn medewerkers bedreigt met de gestolen gegeven en weet al wat niet meer.
En daarnaast is er maanden geleden ookal eens informatie gestolen, wanneer dit nep zou zijn, wat denk je wat acteurs e.d. zouden doen nu hun info op straat ligt?

Nee jij droomt lekker verder
Als je geloofd dat dit een marketing truuk is, dan ben je wel heel erg ver van de realiteit vandaan.. De gevolgen die deze hack met zich meebrengt is vele malen schadelijker/kostbaarder dan een fatsoenlijke marketingcampagne...
Als het om een marketingcampagne ging, dan draaide het echt alleen om deze film..
Jouw bericht laat duidelijk merken dat je in z'n geheel niet bekend bent met de omvang van deze zaak. Denk je nu echt dat de FBI mee zou werken aan een marketing stunt van Sony om 1 hele film te promoten? Dan ben je niet van deze planeet!

Ik mag toch serieus wel hopen dat men in ziet dat Sony hiermee enorm getroffen wordt en dat dit vergaande gevolgen kan hebben voor de gehele film industrie. Want reken maar dat Sony bij vrijwel elke film maatschappij een dikke vinger in de pap heeft. Buiten alle apparatuur die Sony levert aan de film industrie.
Sony Pictures is maar één van de partijen naast Paramount Pictures, Universal etc. Zij kijken vast mee en zijn nu ook vast bezig hun beveiliging op te schroeven, maar verder valt het ook wel mee met die dikke vinger hoor...

Overigens leveren er ook veel andere partijen filmapparatuur hoor. Ook bijv. nieuwe partijen zoals RED. Vraag me af of hun aandeel daarin sowieso niet aan het afnemen is.
Een echte tweaker had gezien dat @FreshMaker lid is sinds 2003
Seth Rogen is toch echt een vrij bekend acteur hoor. Ook James Franco is zeker niet onbekend te noemen.

[Reactie gewijzigd door grafgever op 17 december 2014 08:55]

Klopt, volgens jou heeft de tweede wereldoorlog waarschijnlijk ook niet plaatsgevonden.
Nu ben ik erg benieuwd, of er al bekend is van welk land de hackers komen.
Dat zou mij eerlijk gezegd alleen boeien als de hack bevestigigd door een regering is gedaan. Als het losstaande hackers zijn, boeien welk land.
Nou, dan kunnen ze sneller opgepakt worden. Opsporen gaat sowieso niet heel makkelijk.

Zoals een andere Tweaker al zei
Paniekzaaiers eerste klas, waar moeten ze die bommen vandaan halen dan, of zijn het hackers van IS?
Land kan ook wel handig zijn namelijk, Zijn er al eerder hackers uit deze landen opgepakt wegens grootschalige hacks, hoe komen ze aan de kennis, en je kan tenslotte rekening houden met het land als er weer een soortgelijke hack komt.
landen zijn zo passé. De laatste oorlogen lopen allemaal over religie en economische visies/macht.
Dat is echt heel erg triest. Jammer dat dit soort figuren de naam van hackers zo fors onderuit halen.
Dat is echt heel erg triest. Jammer dat dit soort figuren de naam van hackers zo fors onderuit halen.
De term 'hacker' wordt niet fors onderuit gehaald door 'dit soort figuren'. Dat wordt gedaan door de media. Immers klinkt hacker lekker beangstigend en sensationeel, twee aspecten waar de media van houdt omdat lezers ervan smullen.

'Dit soort figuren' lijken criminele acties uit te voeren (computervredebreuk, afpersing, etc.). Er zou een betere term dan 'hacker' gebruikt kunnen worden, maar probeer dat maar eens aan een niet luisterende Telegraaf-achtig medium uit te leggen. ;)

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 17 december 2014 08:32]

hack·er noun \ˈha-kər\

computers : a person who secretly gets access to a computer system in order to get information, cause damage, etc. : a person who hacks into a computer system
Wat doet de media hier verkeerd? Het is exact de definitie van hacker. Dat sommige hebben besloten dat 'hacker' positief moet zijn en 'cracker' negatief is leuk, maar is nou niet echt een algemeen geaccepteerd iets. Dat hadden ze moeten bedenken voordat 'hacker' al lang een term was voor inbrekers op computersystemen.
"Hacker" wordt vrijwel alleen gebruikt als het een negatief iets is. Op deze manier gaat de onwetende burger de term associëren met illegaliteit en bedreigingen, waar deze niet voor bedoeld is. Het is gewoon afpersing en bedreiging wat deze lui doen, gebruik dan ook woorden die daarvoor bedoeld zijn en niet "hackers".

Als een homofiele man een inbraak pleegt gaat men toch ook niet overal "de homofiel" gebruiken, maar ook gewoon "de inbreker"?

Het betreft hier zeker hackers, maar hetgeen waarvoor ze vooral in het nieuws zijn is meer het dreigen met terreurdaden en dergelijken dan het feit dat ze gehackt hebben. Dat laatste was meer "a means to an end".
Als een homofiele man een inbraak pleegt gaat men toch ook niet overal "de homofiel" gebruiken, maar ook gewoon "de inbreker"?
Hier is toch ook hetzelfde? Als een computer inbreker inbreekt op een computer, dan noem je hem een computer inbreker: Aka een hacker. Wat de geaardheid van diegene ermee te doen heeft weet ik niet.

Iemand die inbreekt op computers = hacker. Ze terroristen noemen vind ik ook prima, maar dat lijkt vooralsnog vooral veel grootspraak te zijn.

Overigens zie ik juist op tweakers frontpage te vaak het omgekeerde: Alles en iedereen wordt hacker genoemd. Kan je een MCU programmeren? Gefeliciteerd, je bent nu een hacker.
Nee het kan ook door een netwerk beveiligingsexpert gedaan worden.
Het verschil tussen black/grey en white hacken word nooit gemaakt in de media, is te moeilijk om uit te leggen voor een leek. Hacker is net als terrorisme grootspraak. Afpersers zou een veel betere verwoording zijn.
Dat komt ook omdat er nog definities te vinden zijn van "hacker", Wikipedia heeft bijvoorbeeld 3 definities:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hacker_(hobbyist)
http://en.wikipedia.org/wiki/Hacker_(programmer_subculture)
http://en.wikipedia.org/wiki/Hacker_(computer_security)

In al die definities is er maar een deeltje van die derde die echt negatief is (en daar staat ook de uitleg waar ik in volg, dat dat eigenlijk crackers zijn).
Overigens zie ik juist op tweakers frontpage te vaak het omgekeerde: Alles en iedereen wordt hacker genoemd. Kan je een MCU programmeren? Gefeliciteerd, je bent nu een hacker.
Ja, dat valt ook redelijk binnen de heersende definities van het woord 'hacker'.
Hier de definitie van dictionary.com:
3. Computer Slang.

a person who has a high level of skill in computer technology or programming; a computer expert or enthusiast:
My brother is a real hacker—he fixed my laptop in no time.
a computer user who attempts to gain unauthorized access to proprietary computer systems:
A hacker got into my computer remotely and wiped my hard drive!ive!
Ik denk dat jij een veel te nauwe definitie van het woord wilt hebben, maar in werkelijkheid wordt dit woord al decenia lang voor verschillende zaken gebruikt.
Ik denk ook dat het woord 'hacker' in dit artiekel terecht is. Een van de betekenissen is inderdaad het inbreken op computersystemen.
Daarnaast zijn er dus ook andere betekenissen.
Taal is niet altijd eenduidig.
Het is naar mijn mening meer de media zijn schuld dat een hacker meteen negatief is.
Onkunde in de media vooral denk ik.
Zoals ik quote, het is de definitie van hacker. Je kan proberen een andere definitie voor het woord in het woordenboek te krijgen, maar tot die tijd is het gewoon correct wat de media schrijft.
Hacker

Persoon die computersystemen openbreekt door beveiligingen te omzeilen. Er zijn verschillende klassificaties in gebruik: een white hat hacker spoort beveiligingsproblemen op en rapporteert deze, black hat hacker (ook wel cracker) misbruikt de lekken en een grey hat hacker zit daar tussenin
In engelse definitie's zeker met je eens, maar er mag wel een keer duidelijk gemaakt worden dat er ook andere soorten zijn ;) zoals hier ook staat: black hat hacker wordt ook wel cracker genoemd.. waarbij ik persoonlijk vind dat we beide niet helemaal gelijk hadden.
Ja en waar staat het stukje terroristische aanslag plegen? Dit gaat veder dan een hacker
Yay, nog een winst voor de idioten en (cyber) terroristen. Na de afbraak van privacy die ze voor elkaar hebben gekregen, nu onze vrijetijdsbesteding.

Hoe kunnen onze regeringen in het westen blijven volhouden dat de terroristen niet winnen, als we onze samenleving blijven aanpassen aan hun bedreigingen?
de grap is natuurlijk dat juist deze film extra veel aandacht krijgt, voor de hack kende ik de film totaal niet en nu juist wel, dus bedreigen is een 'handig' middel om incidenteel iets te voorkomen, maar uiteindelijk is het juist een middel om veel publiciteit te genereren voor iets. Ook voor iets waarvoor je het eigenlijk niet wil. Leuk hoe zo iets werkt :)
Idd ik had nog nooit van die film gehoord. Nu ga ik hem zeker kijken :D
Ja om 50 miljoen extra binnen te halen...
Maak je geen zorgen. De westerse overheden gaan deze hack gebruiken om meer af te tappen en nog meer inbreuk op de privacy te maken.

Ik begrijp deze hackers totaal niet. Dat je een punt wilt maken oké. Maar dit gaat echt te ver. Het heeft niet alleen negatieve effecten voor Sony, maar ook voor de burgers straks.
Ik snap niet eens dat hackergroeperingen Noord Korea aan het verdedigen zijn? Dat het NK zelf is betwijfel ik al helemaal.

Zou me niks verbazen als *zet alu hoedje op* dit zo gefabriceerd is om wetgeving door te drukken.
Ik snap niet eens dat hackergroeperingen Noord Korea aan het verdedigen zijn? Dat het NK zelf is betwijfel ik al helemaal.
Dat doet ie helemaal niet, hij toont toch onbegrip van de hack, en dat de overheden dit weer kunnen misbruiken om tegen ons te gebruiken hekelt hij ook...

Immers is dit natuurlijk weer rede om alles online nog meer en vaker in de gaten te gaan houden, niet enkel van mensen die kwaad in de zin hebben, maar van iedereen. Het sleepnet wordt groter en groter :)

En dat is echt een immens gevaar wat helaas zo weinig mensen in kunnen zien. Onze hele democratie valt en staat met een bepaalde mate van vrijheid, die online wordt afgenomen want alles wordt straks in de gaten gehouden dus 'online' iets anders denken dan de rest kan al gevaarlijk zijn...
Wie is 'hij' in deze reactie?
Ik heb jou reactie verkeerd gelezen :D

Ik dacht dat je Frustus Maximus bedoelde, dat is dus 'hij' in mijn post...
[...]'online' iets anders denken dan de rest kan al gevaarlijk zijn...
Dat is nu helaas ook al zo. Er zijn bepaalde minderheden die niet vrijuit kunnen spreken omdat ze anders hun leven riskeren, ook in Nederland en andere westerse landen. Alleen zijn het dan geen overheden maar andere internetgebruikers die het gevaar vormen.

Toepasselijke quote:
"A free society is one where it is safe to be unpopular."
-- Adlai Stevenson
China en Noord Korea hebben wel innige banden. Dat het chinezen zijn, zou ik me eventueel nog wel kunnen voorstellen.
Inderdaad, China zie 'k t wel doen, temeer omdat Japan en China al jarenlang niet zo goed meer door één deur kunnen. Wat niet wil zeggen dat het persé state-sponsored hacking is, maar die Chinezen zijn wel stevig nationalistisch zodat ze dit zelfs op "eigen houtje" zouden kunnen gedaan hebben.
Misschien zijn de hackers wel NSA, die zich voor doen als NK-terroristen. Zo denkt de gewone burger, he ik kan niet eens meer naar de bioscoop, en zijn ze bereid om weer meer privacy in te leveren.. Klinkt als 1 big conspiracy, maar je weet het maar nooit..
Eigenlijk klinkt alles als conspiracy als het verhaal anders is dan de main stream media het verteld.
Wel eens van een false flag operation gehoord?
Het woord wel maar dat het op een bepaald moment heeft plaatsgevonden is altijd te betwijfelen.

Een regering gaat niet zeggen 'wij gaan een false flag operatie uitvoeren'

Dus hoe wil jij bewijzen dat het een false flag operatie is?
Yay, nog een winst voor de idioten en (cyber) terroristen. Na de afbraak van privacy die ze voor elkaar hebben gekregen, nu onze vrijetijdsbesteding.

Hoe kunnen onze regeringen in het westen blijven volhouden dat de terroristen niet winnen, als we onze samenleving blijven aanpassen aan hun bedreigingen?
Omdat ze een externe dreiging nodig hebben om het volk tegen te beschermen, zodat ze eigenlijk alle verworven vrijheden langzaam terug kunnen draaien. Immers, je wilt geen intelligent, zelf of onafhankelijk denkend volk die zijn eigen belangen nastreeft. Je wilt een groep gedresseerde apen net slim genoeg om de machines van de economie draaiende te houden maar niet voldoende vrije tijd, ambities of mogelijkheden als kennis of geld heeft om zich te ontwikkelen...bange mensen maken nu eenmaal makkelijke schapen.

[Reactie gewijzigd door Rey Nemaattori op 17 december 2014 16:22]

Inderdaad. Weet je wat een goed plan zou zijn?
Sony zet de film the interview legaal en gratis op het internet zodat iedereen hem kan bekijken.
Dan zeg je van ook al hack je mij, ook al chanteer je mij, ook al bedreig je mij, f*** y**, ik sta boven je gedrag.

Dan worden ze wel heel boos maar dan maak je een punt, dan trek je een lijn. Nu zoeken ze een gulden middenweg maar dat lukt niet met het type volk dat hier achter zit.
Deze hackers willen vooral Sony kapot krijgen me dunkt. En iedereen doen denken dat ze Koreaanse sympathieen hebben (of zelf Koreaans zijn).
Tja, het kunnen Koreanen zijn/in dienst van Korea zijn, maar dan neig je toch naar ''iets te opvallend''.

Het zou een totaal andere partij kunnen zijn, die op deze manier Korea in een slecht daglicht wil brengen/autoriteiten op een dwaalspoor willen zetten.

Hoe dan ook, met zulke dreigementen is het toch wel belangrijk om de daders snel op het spoor te zijn. Al vraag ik mij ook ontzettend af hoe USA had gereageerd, wanneer Korea een gelijkwaardig (inter)nationale film zou uitbrengen met Obama in de hoofdrol.
Wat een sneue bedoeling... Vraag me overigens wel af wat voor reacties een comedy over een aanslag op Obama had gekregen...
Dit doet me ook denken aan de commotie rond de Twin-Tower-verpakking van Zeeman van eerder deze week. Dat iemand een (archief)foto gebruikt van twee gebouwen die nu niet meer bestaan, dat kan echt niet: ze waren er zelf ook "erg van geschrokken". Ook al zat er (waarschijnlijk) niet direct een kwade bedoeling achter die verpakking, hoe knullig ook.

Deze comedy om een staatshoofd te vermoorden (hoezeer we het allemaal waarschijnlijk ook oneens zijn met het regime in Noord Korea) is daarentegen geen enkel probleem? Een "comedy" om een bestaand persoon te vermoorden?
Ik vind dat de actie van deze hackers zeker geen goed woord verdient, maar ik vind het opmerkelijk dat de film zelf geen vraagtekens of twijfels oproept in onze media, terwijl een Zeeman met hun verpakking meteen breed wordt uitgemeten in de media en als "in verlegenheid gebracht" wordt omschreven. Dubbele standaarden?
Dat heb ik dus ook, ik vind het maar onsmakelijk dat men altijd iedereen in de zeik mag zetten maar zelf geen humor hebben...
Dat iemand een (archief)foto gebruikt van twee gebouwen die nu niet meer bestaan, dat kan echt niet: ze waren er zelf ook "erg van geschrokken".
Precies dit soort doodsangst om politiek incorrect te zijn hangt me meters ver de keel uit. Misschien hebben we hier weer eens een echte oorlog nodig denk ik wel eens. Dan hebben mensen wel iets anders aan hun hoofd dan te zeiken over negerzoenen en zwarte pieten.
Dat zijn dus geen hackers, maar terroristen.

Jammer dat dit soort figuren steeds meer de overhand krijgen.

Edit @vinx77: Geen idee wat je bedoelt met jouw post. Voor de zekerheid plak ik hier even de definitie van terrorisme:

ter·ro·ris·me (het; o)
Het onder druk zetten van een regering of bevolking door daden van terreur

[Reactie gewijzigd door Nyarlathotep op 17 december 2014 13:13]

Tja je kan het terroristen noemen. Maar het zijn gewoon mensen die het niet eens zijn met de huidige gang van zaken. Rond om de wereld. Groten deel van de wereld is het er niet mee eens. Alleen doen ze er niets mee behalve mee meeste grote dingen op internet roepen.
Jammer dat steeds meer mensen totaal niet doorhebben wat er daadwerkelijk aan de hand is op de wereld.

Weet je hoe de Duitse overheersers tijdens WW2 het Nederlandse verzet noemden? Terroristen.
Dat zijn dus geen hackers, maar terroristen.

Jammer dat dit soort figuren steeds meer de overhand krijgen.

Edit @vinx77: Geen idee wat je bedoelt met jouw post. Voor de zekerheid plak ik hier even de definitie van terrorisme:

ter·ro·ris·me (het; o)
Het onder druk zetten van een regering of bevolking door daden van terreur
Dus een terrorist kan geen moordendaar, dief of verkrachter zijn?
m.a.w. zijn die termen wel wederzijds uitsluitbaar dat je niet een hacker én een terrorist kan zijn?
Dus maak een film over de hack en hype die film :) Maar zonder gekheid, cybercriminaliteit wordt echt een probleem, want de echte tophackers komen bijna overal binnen en dan heb ik het niet over jongens op een zolderkamertje. Dus of we over tig jaar nog wel privacy hebben is maar de vraag, 1984 is al lang voorbij maar ook heel dichtbij gekomen.
En dan spreken we nog niet over de statesponsored hackers van de USA en de Britten. Resin enzo.
Ik ga wel eens naar de bios om deze film te kijken, zeker omdat hij in de ban gedaan wordt door die hackers / euh terroristen. Jullie verdienen de naam hacker niet eens.

Is mijn interesse gewekt.

Wel zwak aan de ene kant dat ze zwichten voor dit soort gasten. Waarschijnlijk hebben ze al een backdoor gevonden bij de keten.

Waar is de CIA / FBI in dit soort zaken, volgens mij weten ze allang wie dit heeft geflikt..... Van mij mogen dit soort gasten opgesloten worden in Guantanamo bay.

[Reactie gewijzigd door tijgetje57 op 17 december 2014 08:26]

Hier is wel een oplossing voor:

Gratis online zetten die film en heel veel gesponsord door Sony uitzenden op ieder TV kanaal ter Wereld.
Liefst morgen beginnen, ga ik zeker kijken, eerst had ik 0,0 interesse in de film nu word het smullen :9

Idd zoals HADES2001 meld geen goed idee om te zwichten voor terreur dus dan maar vrijgeven.

http://theinterviewmovie.tumblr.com/

[Reactie gewijzigd door trm0001 op 17 december 2014 09:16]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True