Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 65 reacties
Submitter: eaxebx

Blizzard komt met een uitbreiding voor Hearthstone: Heroes of Warcraft. Deze nieuwe 'adventure' heet Blackrock Mountain en geeft spelers toegang tot 31 nieuwe kaarten. Daarnaast kondigde Blizzard aan over enkele maanden met een smartphoneversie van het digitale kaartspel te komen.

Spelers komen in Blackrock Mountain onder andere de Dark Iron Dwarves tegen, zo maakte Blizzard bekend tijdens een presentatie op Pax East. Ook zijn er draken aanwezig in de speelomgeving, die visueel gekenmerkt wordt door hoge temperaturen en vuurelementen. In totaal geeft de uitbreiding van Hearthstone toegang tot 31 nieuwe speelkaarten.

Blizzard maakt de uitbreiding gefaseerd beschikbaar voor spelers, vergelijkbaar met de manier waarop de uitbreiding Curse of Naxxramas werd uitgerold. Over een periode van vijf weken worden de vijf delen, of 'wings', van Blackrock Mountain vrijgegeven, waarbij elk deel 6,99 dollar kost, of 700 ingame goud. Voor 24,99 dollar kan de hele set worden aangeschaft.

Onlangs bracht Blizzard Hearthstone uit voor Android-tablets. Binnenkort moet er ook een smartphoneversie beschikbaar komen: tijdens de presentatie op Pax East liet Blizzard daar afbeeldingen van zien. De smartphoneversie moet in de komende maanden beschikbaar komen. Voor pc, Mac en tablet komt Blackrock Mountain al volgende maand uit, terwijl preorders op 19 maart van start gaan.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (65)

Het wordt steeds moeilijker voor nieuwe spelers om hun "verloren" tijd in te halen. Zelfs met 50¤ investering kom je niet zover. Ik speel al sinds dag 1 en nog altijd heb ik niet alle kaarten en ik zit er voor ¤250+ al in.

Maar Blizzard kennende zullen ze allicht wel iets doen met deze informatie. Community klaagt hierover maar niet genoeg naar mijn mening.

EDIT: Bij mij is het zo, ik koop elke adventure wel met echt geld. Zodat ik mijn gold kan blijven spenderen aan nieuwe packs, ondertussen van de eerste expansion. Maar als ze in 2015 nog een expansion gaan uitbrengen zal er echt wel iets nieuw moeten komen voor nieuwe spelers aan te trekken. Ik zelf vindt het altijd leuk dat ik nieuwe spelers tegenkom die mij toevoegen voor een beetje uitleg of dergelijke. Zelf ben ik in September 2014 Legend geworden, maar daarna ben ik een beetje de interesse verloren. Ik heb wel nog geen enkele daily gemist maar toch.

[Reactie gewijzigd door Lode op 9 maart 2015 10:50]

Klopt, deze adventures verpesten hearthstone imho. Bijvoorbeeld naxx, er zitten kaarten in die je niet uit boosters kan krijgen, niet kan craften, maar die zo goed zijn dat je ze wel moet hebben wil je constructed een aantal decks kunnen maken. En dan is het nog relatief duur ook: meer dan 20 euro voor een paar uur spelen en wat kaartjes. Lijkt erg op pay to win...

Net als dat ik wil kunnen kiezen welke boosters ik uit de arena krijg. Gnomes heb ik nu wel gezien maar ik mis oude legendaries.
Pay2Win zou het pas zijn als je de adventures niet met gold zou kunnen kopen, maar enkel met geld.

i.i.g. bij Naxx en het lijkt er nu ook weer op, is dat ze de expansions ruim van de voren aankondigen zodat je makkelijk het gold kan hebben als je even iedere dag je 2 quests doet voordat de expansion uit komt.
Pay2Win zegt hetzelf al, betalen om te winnen dus om een voordeel te halen. Als twee casual spelers tegen elkaar spelen die beide net zoveel tijd erin investeren en qua skill net zo goed zijn. Dan zou de betalende speler geen voordeel mogen hebben in een geen Pay2Win constructie.

Nu is dit erg lastig te vermijden maar het wordt voor nieuwe spelers steeds minder aantrekkelijk om heartstone te gaan spelen. Of je moet de portonmonee opentrekken, of je moet gigantisch goed tegen je verlies kunnen en daardoor je deck opbouwen.

Het spel concept is grappig, alleen is het gigantish pay 2 win als je zoveel moet betalen om een beetje goede kaarten te hebben zonder maanden te hoeven grinden. Voor bestaande spelers vanaf dag 1 die iedere dag de quests doen is het makkelijk mee komen, dan lukt het wel. Voor nieuwe of casual spelers die het af en toe spelen, daarvoor wordt de gap nu gewoon te groot.
Ik zou HS betaal model van HS eerder onder Pay2Skip plaatsen dan onder Pay2Win, op lange termijn heeft een betalende speler namelijk geen voordeel van zijn uitgaven, zeker niet bij zoiets als de adventures. Iedereen die blijft spelen zal namelijk uiteindelijk alle kaarten hebben die nodig zijn voor zijn deck of zelfs de complete collectie hebben. Een gold speler moet alleen zijn gold grinden om iedere week een wing te kunnen kopen, terwijl een speler die bereid is te betalen die gold grind kan skippen en bijv. ranked kan spelen, of wat arena's in de tijd dat een gold speler zijn gold grind.

Zelfs bij het kopen van packs is de kans dat je de juiste kaarten krijgt alleen maar groter, ze zijn niet gegarandeerd (tenzij je zoveel geld investeerd en kaarten koopt puur voor het dusten en craften). Daarnaast zijn er genoeg decks die zelfs zonder legendaries of met een enkele legendary goed genoeg zijn om op redelijk hoog niveau te kunnen spelen en die voor beginnende spelers relatief makkelijk te krijgen zijn. Het enige dat een gold speler in het begin vaak zal moeten doen is zich focussen op 1 of 2 decks, die kaarten craften en dan beginnen met grinden en veel arena spelen ipv packs kopen aangezien je daar geen kaart achterstand hebt.

Dat er een gap is, is zeker, maar ik denk niet dat als iemand nu serieus wil gaan spelen dat die gap onverbrugbaar is, voor iemand die iedere week een half uurtje wil spelen kan dat uiteraard wel het geval zijn. Ik zie echter Pay2Win als een model waarbij je een voordeel kan halen door geld te investeren waarbij iemand die dat niet doet dat zelfde voordeel nooit kan halen, en dat is in Hearthstone niet het geval.

Ik denk dat ik ook maar es het questen weer moet gaan oppakken, want die nieuwe wings wil ik uiteraard wel hebben :)

[Reactie gewijzigd door Dennism op 8 maart 2015 14:15]

Ik ben een nieuwe HS speler en kan me zeker vinden in veel van bovenstaande commentaren.

Ik speel het spel nu 2 weken en doe elke dag mijn daily quest om zo wat gold te hebben om booster packs te kopen, dit ging zo tergend traag dat ik na 2 dagen al ¤20 had geïnvesteerd in de hoop wat betere kaarten te kunnen krijgen. Gelukkig was ik Mage begonnen en kreeg ik Antonidas. Ondertussen heb ik een relatief sterk mech mage deck kunnen maken na wat craften e.d.

Ik vind het persoonlijk zeer moeilijk om met een basic deck in zowel casual als ranked 30 wins te halen. En aangezien ik card games nog nooit had gespeeld was Arena/Constructed basic deck met die unlockte kaarten ook geen optie, ik had immers geen benul hoe een deck er hoort uit te zien. (Een optie om de basic deck als basis te gebruiken heb ik ook nooit gevonden)

En blijkbaar moet ik Naxxramas ook spelen als ik daar kaarten uit wil? Dit is nieuws die ik niet graag hoor eigenlijk, want door mijn anderhalf (?) jaar achterstand moet ik daar ook nog eens gold voor farmen dan? (Misschien maken ze die dan goedkoper, ik hoop het alvast.)

Al bij al is het spel wel nog newb-friendly hoor, je moet de eerste dagen gewoon singleplayer spelen tot je van een bepaalde hero alle kaarten hebt unlocked, een betere basic deck craften en zo er tegenaan gaan, denk ik.
Ikzelf ben ook een redelijk nieuwe HS speler, ik speel het al ongeveer 1 maand en ik heb nog geen enkele keer de drang gevoeld om geld te spenderen. Natuurlijk ervaar je het verschil wel tussen diegene die betalen en ik.

Ik heb een basic mech mage gemaakt met enkel common kaarten dat redelijk sterk is uitgedraaid. Ik kom enkele kaarten tekort maar door het grinden en een beetje geluk zal ik na verloop van tijd deze wel te pakken krijgen.

Ik ondervind dat de expansie van Naxx zijn er kaarten die ik niet kan krijgen doordat ze enkel te verdienen zijn in de wings.
Maar zijn alle trading/collectable card games niet pay2win? Magic mag je ook aardig wat in investeren voor je kunt meedraaien op een Friday Night.
De voordelen die je krijgt door geld te betalen zijn relatief verwaarloosbaar.

Ja, je kan met geld betalen ipv gold om de dungeons te unlocken, waardoor je het geld voor kaarten/arena kan gebruiken, maar de rewards/boosters zijn random, dus een speler die maar een booster koopt, kan beter kaarten krijgen dat iemand die er vier koopt.

Ik ben een casual speler en ik kan nog perfect volgen.

Overigens is elk kaartspel wel een stukje pay2win.
Zonder de juiste kaarten heb je het sowieso moeilijker,
maar bij heartstone kan je deze krijgen zonder geld te moeten betalen.

Het is overigens al meermaals bewezen dat je rank 1 kan worden met alleen gratis kaarten, dus dan lijkt strategie mij belangrijker dan 'alle kaarten hebben'.
Je hebt specifieke decks nodig om de adventures te kunnen spelen. Dus voor die paar kaarten ben je een smak gold kwijt aan het craften van decks bovenop de aanschafprijs.

En dat voor een handjevol kaarten die je moet hebben omdat ze OP zijn.
Ik heb met de naxx adventure destijds op normal de kaarten vrij makkelijk kunnen doorspelen met redelijke basic decks of zelfs met deck's die ik al had liggen, zonder kaarten speciale te moeten craften voor normal bosses. Maar het was zeker te doen zonder speciale kaarten te craften. Daarnaast werden de class mission met een premade deck gedaan, dus die kon je zelfs als je geen kaarten had zo halen.

Is het makkelijker met bepaalde combo's zoals die voor Heroic naxx aan te raden zijn, zeker, het hebben van de Naxx Heroic aan te raden decks maakt van normal een lachertje, echter de reward voor heroic was enkel een cardback. Daar kan je gewoon langzaam naar toe werken.
Het zou pas Pay2Win zijn naar mijn mening als de wings niet met echt goud te unlocken zijn. Ik speel erg casual (lees: ongeveer 2 keer per week) en ik heb met enkel goud al heel Naxxramas kunnen unlocken.

Al kunnen ze misschien wel verlagen hoeveel goud het kost om een pakje kaarten te kopen. Het is voor nieuwe spelers nog erg moeilijk om vanaf het begin af aan een goed deck samen te stellen.
Je hoeft ook niet de beste te zijn.
Ik ben zelf ook nog niet zo heel lang geleden begonnen met Hearthstone, eerst tegen inkeeper en toen in Play mode, maar zelfs in Play mode speel ik regelmatig tegen mensen die veel beter kaarten hebben (legendarische en epics vliegen me om de oren) het is best vervelend als je niet eens de Quest kan doen.
Ik snap het rank systeem ook niet helemaal, rond rank 20 kom je al de sterkste tegenstanders. Ik heb veel gespeeld voor de gnomes uitbreiding en ben nooit hoger dan rang 7 gekomen.
Ja, vroeger was dat niet, maar tegenwoordig heeft iedereen veel kaarten en pluk je een sterk deck van het internet. Met hoe heartsthone werkt zal dat 90% van je wins bepalen: skill kan wel uitmaken, maar grotendeels is het een goed deck hebben, een goede draw en een beetje geluk. Komt ook door de resets elke maand. Je ziet ook alleen maar dezelfde paar decks.
Daar ben ik het mee eens,
Is toch altijd wel jammer dat alles op internet staat en mensen niet meer zelf hoeven te ontdekken hoe alles werkt. Ik moet zeggen dat ik vroeger op een goeie dag 5 potjes achter elkaar won, maar op een slechte dag er ook weer 6 verloor. Maar vond heartstones erg verslafend.
Het probleem is niet dat je sterke decks van het internet kan plukken.
Je moet het ook op de juiste manier kunnen spelen (wat niet zo simpel is als je eerst zou denken)

Het grote probleem is vooral de introductie van gouden characters:
spelers die normaal op hoog niveau spelen, laten zich soms opzettelijk verliezen zodat ze op level 20 blijven spelen, waar het gemakkelijker is om overwinningen te behalen (en dus hun gouden character portrait)
dat was ook mijn probleem.

speelde sinds de beta, maar persoonlijk heb ik nogal pech met het verkrijgen van goede kaarten door het kopen van decks en al gauw merkte je op dat zodra je tegenstander ook maar 1 legendary kaart had je het al verloor...

blizzard houdt er van om dit "random element" in hun spellen te introduceren, want wie wil nou niet een keer winnen, ook al heeft het vrij weinig te maken met skill, maar door de legendary kaarten...

persoonlijk kan ik daar vrij slecht tegen en ben dan ook gestopt ermee.

wilde het weer oppakken op de tablet, maar liep al hopeloos achter met kaarten, heeft nóg minder zin om te spelen dus.
Tja weet je wat het ook Is. Als er een winnaar Is Is er ook een verliezer. Dus als jij verliest gaat je tegenstander weer klagen.

Het moet wel een beetje in balans zijn. Als je alleen maar verliest stop je vanzelf en dat wil blizzard ook niet.
Veel spelers gebruiken play mode als test modus voor nieuwe decks, zeker als ze een eventuele rank niet willen verliezen. Het is dus zeer makkelijk om daar een ervaren speler tegen te komen, die niet ff wat potjes verloren heeft waardoor de matchmaker vind dat hij gekoppeld kan worden aan nieuwere spelers, die bijv. net wat potjes achter elkaar gewonnen hebben.

Hetzelfde in ranked, ik heb tijdens release best intensief gespeeld, nu ben ik even een periode wat minder actief op hearthstone. Van de GvG kaarten heb ik er dan ook nog niet zoveel, echter de vanilla collectie en naxx heb ik bijna volledig compleet (op wat mindere legendaries na). Ik speel nu iedere maand nog wel een paar potjes om ff de nieuwe cardback te halen, en dan speel ik bijv. van rank 23 tot rank 19 met een voor die ranks denk ik sterk deck (ik verlies amper met mijn handlock deck daar), terwijl ik wel tegen spelers komen die misschien net begonnen zijn en tegen dat deck niet veel kunnen uitrichten, of de counter strats nog niet kennen.
Zomaar een vraagje aan iemand die het speelt. Ik heb er wat filmpjes van gezien en ik heb de indruk dat Hearthstone vooral een geluksspel is. Natuurlijk moet je een beetje weten wat voor deck je gebruikt en welke kaart je speelt. Maar is het bvb zo dat een enthousiaste amateur geen schijn van kans maakt tegen de wereldtop? Met spellen die ik in hoog aanzien heb zoals schaken en starcraft is dat wel zo.
Hearthstone is een kaartspel en kaartspellen hebben automatisch een redelijke gelukssfactor. Blizzard heeft die geluksfactor nog verder vergroot door een redelijke hoeveelheid kaarten toe te voegen die een extra geluksfactor (ook wel RNG genoemd; Random Number Generator) met zich meebrengen. Een deel van die kaarten worden ook gebruikt in competitieve decks.

Een pro onderscheid zich van de meeste amateurs door goed te weten hoe zijn deck in elkaar steekt en de kennis te hebben van alle matchups. Decks moeten met verschillende matchups net iets anders gespeeld worden. Daarnaast weten de pro's beter met spontane RNG situaties om te gaan en nemen ze de kansberekeningen beter mee in de acties die ze uitvoeren.

Je kunt als amateur met de nodige dosis geluk en eventueel een gunstige matchup winnen van een pro. In een toernooi spelen spelers echter meerdere malen tegen elkaar en amateurs vallen dan gelijk af.
Ik speel al een tijdje niet meer, maar dit is wat ik in het begin ook al ervaren heb. Ervaren spelers zullen veel meer / veel beter vooruit denken dan minder ervaren spelers.

Het onderscheid zit in de afwegingen die gemaakt worden van korte vs lange termijn. Hoe lang kun je je veroorloven geen board dominance te hebben? Speel je nu een combo om deze beurt overwicht te creëren of kijk je het nog een beurt aan?

Wat ik destijds veel zag, is dat een niet ervaren speler bv. een table-clear combo direct speelt omdat ik bv. 1-2 dmg kon doen, of omdat ze dan met een 2-3 charge mij dmg kunnen doen. Achterhouden van zo'n combo is dan vaak beter en dat zal je ervaren spelers dan ook zien doen (tenzij ze vanuit hun hand en mogelijke draws weten dat het nu of nooit is...ook weer z'n afweging op ervaring).

Ook zie je dat ervaren spelers hun deck heel anders spelen afhankelijk van het deck van de tegenstander. Na 2 tot 3 beurten schakelen in speelstijl is echt een kwestie van ervaring en niet van RNG.

Het spel is zeker RNG (zoals elke CCG), maar hoe je daar mee omgaat maakt uiteindelijk het verschil. Vergelijk het maar met poker...RNG zou je zeggen, maar er zijn gegronde redenen om het geen kansspel te noemen.
Dank voor de aanvulling. Ik vind dat bij poker geluk een grotere rol speelt dan vaardigheid. Maar op de lange termijn kun je er geld aan overhouden als je heel goed weet wat je doet. Maar 1 verkeerde all-in en je bent dat weer kwijt. In Hearthstone scheelt het wel dat het 1 op 1 is en dan meerdere potjes. Dat beperkt het kans element. Toch heb ik meer met spellen waar kans een geringere rol speelt, maar dat is en kwestie van smaak natuurlijk.
Interessant antwoord, dank je
ik heb ¤0 uitgegeven maar toch heb ik alle kaarten (legendary's niet, dat is meer luckbased om ze te krijgen)
expansion voor 20-25 euro vind ik belachelijk hoog, dus ook nu krijgen ze niks van mij.
zelfs met heroes of the storm, die prijzen voor skins slaat ook nergens op, dus ook hier krijgen ze niks van mij.
ik heb wel zin in de android phone versie, zin in :D

[Reactie gewijzigd door Mooyal op 8 maart 2015 11:07]

Ik heb ook vrij easy alle expansions met gold kunnen kopen, je moet er gewoon op een slimme manier voor sparen als het aangekondigd wordt...

3x/week (3) 'daily quests' spelen en je raakt er snel aan.
En proberen je daily quests op dezelfde golflengte te krijgen (je kan er 1 per dag inruilen door op "X" te duwen). Zo los ik vaak alle 3 quests op met 1 hero.

Ik hoop dat deze naar Windowsphone komt! (ik vermoed pas nadat windows 10 ingebakken zit).
Laten we ons geen illusies maken, de kans dat Hearthstone ooit naar Windows Phone komt is klein :(
Ik ben ook bang dat het pas bij Windows 10 gaat worden...ik denk wel dat Bliz er een universal App voor gaat maken; ze zijn groot en ervaren genoeg op Windows om dit goed te doen en het voordeel van één keer de maintenance voor alle Windows devices zal interessant zijn voor ze.
Ik vind dit ook erg jammer. Heb een maand na release rank 2 gehaald, was daar super blij mee. Ben toen langzamerhand steeds minder hearthstone gaan spelen en op een gegeven moment helemaal niet. Nu is het echt kei moeilijk om er weer terug in te komen. Er zijn een paar kaarten van naxx die je gwn moet hebben op hoger level, maar ik kan atm geen geld uitgeven aan een kaart spelletje.

Na deze uitbreiding wordt dit alleen maar erger. :(
Farm gold met daily quests, yay unlock?
Zonder geld te investeren kun je niet op tournament level mee doen en kun je de eerste drie à zes maanden (afhankelijk van hoeveel je speelt) geen rank 1 of hoger bereiken op de ladder. Maar als je echt graag rank 1 wil bereiken in je eerste maand, dan moet je er maar geld aan uitgeven. Als je geen geld uit wil geven is het nog steeds een heel leuk spel, maar moet je je doelstellingen wel realistisch houden.

Mensen die klagen over topspelers bij rank 20 hebben nog niet genoeg kennis van het spel. Alleen in de eerste paar dagen van een maand (net na de season reset) kom je hier echte topspelers tegen. Enkele dagen daarna kom je er nog genoeg mensen tegen met legendaries, maar die spelers maken veel domme fouten die je makkelijk kunt misbruiken. Als je zelf die domme fouten maar niet maakt.

Als je goed genoeg bent, kun je met de basic-kaartset rank 18 halen. Daarboven wordt het lastiger en moet je wat kaarten craften. Toch moet het na wat kaarten craften nog goed te doen zijn om aan het einde van de maand (wanneer de goede spelers al in hogere regionen verkeren) rank 10 te halen. Als je dit niet lukt dan ligt het niet aan je kaarten maar heb je gewoon nog onvoldoende kennis van het spelletje.

[Reactie gewijzigd door Ras op 8 maart 2015 14:15]

nu ik denk ook niet dat het zo heel moeilijk is voor nieuwe spelers, ik speel ook van dag 1, ik heb zo goed als alle kaarten buiten een paar useless legendaries. maar ik weet dat veel van mijn high cost control decks ook simpel te verslaan zijn met cheap aggro decks. momenteel een mech mage deck of een face hunter deck is zeer goedkoop en brengt je zo naar legend rank
Kan je geen leuke topic aanmaken op het forum voor tips hoe je een leuke deck kan bouwen? :)

Lijkt me leuk om dat van een Legend rank te lezen.

On Topic:

Ik vind dat nieuwe spelers nog steeds veel kunnen presteren. wie zegt dat je niet met de meest simpele kaarten niet kan winnen? Ik heb ook v.a. day 1 alle daily's gespeeld en ook alle adventure wings gekocht met gold. Ik speel ruim 5 potjes per dag en nog steeds met plezier en frustratie.

[Reactie gewijzigd door flexity op 9 maart 2015 12:24]

Is die smartphone versie echt extra werk tov de (Andriod) tablet versie dan?

Ik heb de tablet versie al een kleine maand op mijn telefoon staan(niet officieel via de playstore uiteraard) en dit bevalt erg goed moet ik zeggen. Geen last van performance issues of te kleine interface oid, en dat op een wat oudere telefoon(galaxy s4). Ik snap zelf ook niet zo goed waarom Blizzard de tablet versie ook niet gewoon vrijgeeft voor smartphones, evt met een waarschuwing dat je scherm voldoende groot moet zijn voor een optimale experience.

[Reactie gewijzigd door !mark op 8 maart 2015 01:14]

Met een Full HD 441ppi scherm op een s4 kun je je nauwlijks verbazen dat het prima werkt. De klus zit hem er vooral in dat waarschijnlijk bepaalde teksten onleesbaar worden als de pixel dichtheid te laag word.
De "gepatchte" tablet versie vond ik al bijzonder goed speelbaar op m'n S4. Tekst vond ik klein maar wel leesbaar. Het probleem zat er wat mij betreft vooral in dat wanneer er spells met veel visuals werden gespeeld (blizzard, lightning storm), de framerate hard omlaag ging en laag bleef. Hopelijk is dat gefixed in deze versie.
Er zijn genoeg 720p tablets en je moet behoorlijk low budget gaan wil je tegenwoordig niet minstens 720p op je telefoon hebben. De resolutie zal denk ik dus het probleem niet zijn.
De interface wordt echter wel mogelijk wat klein op een telefoon en het is afhankelijk van hoe groot je telefoon is en hoe gevoelig je er zelf voor bent (zelf kan ik best goed met priegelige interfaces overweg) of dat een probleem is. Blizzard kennende zullen ze er echter mee willen wachten tot ze een user interface hebben die voor (bijna) iedereen goed werkt op de telefoon.
Als je ziet dewelke verschillen tussen de telefoongroottes is, zie je dat er echt werk is in gestoken.
http://media.mmo-champion...015/march/HSGDC201555.jpg
Hoe kun je het op je telefoon (iphone) krijgen? Zie namelijk op de link op een iphone speelbaar is?
Als ik het verschil zie tussen een ipad vs Android tablet dan denk ik dat het heel veel werk zal zijn. de ipad versie is sneller dan de Android tablet versie. Dan heb ik het over een high end Android tablet. Wat gaat er gebeuren met android telefoons?
heb zelf ook wat uurtjes in Hearthstone gestoken, vond de prijzen voor de dungeons echter veel te duur. Nou weet ik dat je 1 wing kan vrijspelen door 700 coins/punten te verzamelen.. dat betekend echter wel dat je al gauw weken bezig bent om een hele dungeon vrij te spelen + het feit dat je voor/tijdens het vrijspelen vrijwel geen nieuwe kaarten krijgt
Dat is dus niet waar, als je alle bosses verslaat krijg je ALLE kaarten, 31 incl 5/6 legandaries.

http://www.ign.com/articl...se-of-naxxramas-expansion
Ik hen ze vrij gespeeld mey coins alle. Gewoon dagelijks je quest halen.
Wanneer je een redelijke collectie kaarten hebt dan haal je waarschijnlijk meer value uit je gold door Blackrock Mountain te spelen. Op een gegeven moment heb je de meeste commons en rares al uit classic/gvg. Als je dan voor 3500 gold 35 packs haalt kun je zo'n 2 legendaries en 4-5 epics verwachten, terwijl je van BM dan 7 legendaries, 7 epics en een lading rares en commons krijgt die je op geen andere manier kunt krijgen.

Maar ja, het blijft een grind. Daarom nu vast sparen!
Hoewel ik kaartspelen en dan vooral MtG geweldig leuk vind, heb ik de klik met Hearthstone nog niet kunnen krijgen. Ben er nog niet achter waarom niet. Misschien nog te weinig gespeeld denk ik. Toch vind ik de wijze van presentatie en sfeer geweldig en het Warcraft universum is ook interessant en het feit dat Blizzard blijft komen met nieuwe content is natuurlijk ook super!

Wel vind ik dat het spel te weinig geoptimaliseerd is voor breedbeeldschermen van Android. Links en rechts van het bord zijn grote lege ruimtes die nu niet benut worden en waardoor kaarten en de interface klein worden - zeker op 7" of kleiner. In plaats van landscape hadden ze IMHO beter een portrait UI op Android kunnen doen. Niet dat het spel onspeelbaar is, verre van zelfs, maar ik hoop dat ze dit aanpakken in de smartphone versie of je de keuze laten in landscape of portrait modus te spelen.

[Reactie gewijzigd door Stinky9 op 8 maart 2015 08:25]

Kaart games zijn dan ook te moeilijk om daar een goede serieuze game van te maken. De originale MtG game van MicroProse (velen zullen hem kennen als de uitbreiding: Duels of the Planeswalkers) was de enige waar ik fun in heb gehad. Ook in Heartstone zitten teveel stomme effectjes waardoor een simpel potje al 3x zo lang duurt als nodig.
Heb je Might and Magic: Duel of Champions (MMDOC) geprobeerd?

Veel meer diepgang maar tegelijk ook heel makkelijk speelbaar. en het grinden gaat veel sneller dan bij HS.
Hier heb ik ook ontzettend van genoten!
Ik speelde dit op momenten zelfs frequenter en meer plezier dan Hearthstone (vanwege meer variatie, iets meer diepgang, en overall vrij eenvoudig...).

Ben uiteindelijk gestopt omdat ik tegen teveel control-decks uitkwam (minutenlang kijken hoe je oppo door zn deck en graveyard heen milt). Vorige week nog eens gespeeld en mn Bloodthirst-deckje ging nog aardig!
ja Inferno is nu top tier vooral met Arkats Wrath is OP.

gooi gewoon 4 cosmic balance in je deck :P en dan hopen dat je paar geode kaarten van je tegenstanded milt :P
Nee, nog niet gedaan. Bedankt voor de tip. Ik zal hem even proberen. :)
Oeps reageer op de verkeerde comment xD

[Reactie gewijzigd door waktak op 8 maart 2015 08:22]

Voor de mensen die op de europeaanse servers spelen, de prijzen in europa zijn: 5,99¤ per wing of 21,99¤ voor de hele expansion.

Los daarvan, best enthusiast voor de expansion! De PvE-content in Hearthstone is tot nu erg leuk geweest.
Naxxramas is op de eu servers ¤24,99


Edit: ik dacht 24,95. Net even snel op mijn iPad gekeken.

[Reactie gewijzigd door Happybarbarian op 8 maart 2015 07:30]

Prijzen op iPads zijn anders dan voor de rest. De prijzen voor Blackrock Mountain op de iPad zijn dus ook nog niet gegeven, als ik blizzards post goed snap hangt de prijs voor de iPad van je land af.

Source: http://eu.battle.net/hear...ed-at-pax-east-06-03-2015

[Reactie gewijzigd door Keipi op 8 maart 2015 09:50]

Inderdaad het is weer duurder voor mensen met een iOS device 8)7
Is ook logisch aangezien Apple 30% of iets in die richting van de inkomsten wil zien. Niemand die ik ken koopt dan ook HS packs e.d. op een IOS device.

Het is een kleine moeite om even HS op een PC / MAC te starten en daar je spullen te kopen, en dan verder te spelen op de ipad :)
Ik kan zo snel niet vinden welke mobile OSen dit voor gaat zijn. Wordt het Android / iOS only of komt Windows Phone er ook bij?

Op zich vind ik het een leuk spel, maar niet voor achter de PC....dan ga ik toch iets van D3 ofzo spelen. Op m'n telefoon zie ik mezelf nog wel af en toe een partij spelen.
Vind persoonlijk de besturing op Tablet niet zo fijn.

Click to Select en dan Click to Attack had beter geweest. Dat slepen word je snel zat.
Wat advies aan de mensen die willen instappen in HS of redelijk nieuw zijn en niet veel geld willen uitgeven. Kies 1 class ga niet proberen om elke klas de kaarten te verzamelen.maar focus op 1 class en ga ervoor.

Speel arena ! Ook al klinkt dat raar voor beginnende spelers je zult er veel door leren en uiteindelijk loop je altijd met meer dan 150 gold + een pakje kaarten eruit. eE probeer daar ook je daily qeusts te doen. Anders zul je met 500+ euro nog steeds een boel missen.

Ben het verder wel eens met de mensen hier die HS een RNG spel vinden. Iedereen plukt de decks van het net en dan maar hopen dat de kaarten in een goede volgorde komen. Er was zelfs een site waar je heel makkelijk elkaars kaarten kon wegstrepen omdat toch iedereen de zelde decks speelt. Ben er dan ook meegestopt sinds Heroes of the storm uit is daar gaat het tenminste om iets :P

[Reactie gewijzigd door J.gabro op 8 maart 2015 14:34]

En als extra tip: bekijk wat youtube streamers die arena spelen of een deck draften. Krijg je een idee welke kaarten goed zijn en hoe je er mee moet spelen.

Of je kan gewoon sites gebruiken zoals heartharena.com om je zelf een goed deck te geven.

[Reactie gewijzigd door Carra op 9 maart 2015 17:20]

geweldig, hier heb ik op gewacht _/-\o_ eindelijk voor de mobiel. alleen niet gratis maarja wat is er gratis vandaag de dag.
Ik hoop dat ze de interface wat gaan stroomlijnen voor de smartphone. Ik speel nu de tablet versie op m'n phone maar die is gewoon indentiek aan de PC versie. Op zo'n klein scherm heb je niet al die versieringen van het spelbord nodig, het liefst gewoon een simpel bord en de kaarten iets uitvergroot tov de standaard versie.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True