Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 44 reacties
Submitter: Rob89

Blizzard gaat de Hearthstone-uitbreiding Goblins vs Gnomes op 9 december in Europa uitbrengen. De uitbreiding is eerder op de jaarlijkse fanbeurs Blizzcon al aangekondigd en voegt meer dan 120 nieuwe kaarten aan het spel toe.

De kaarten kunnen op meerdere manieren worden verkregen, zo schrijft Blizzard op zijn blog. Spelers kunnen de beschikking krijgen over de extra kaarten door ze te 'maken', te winnen in de Arena-modus of te kopen in pakketten. De ontwikkelaar meldt dat de nieuwe pakketten van Goblins vs Gnomes op dezelfde wijze werken als de al beschikbare pakketten. Daarnaast wordt een zogeheten spectator-modus geïntroduceerd, maar spelers zouden de optie wel moeten aanvinken om daar gebruik van te maken.

Het uitbreidingspakket Goblins vs Gnomes is vanaf 8 december in verschillende werelddelen verkrijgbaar; Europa volgt pas een dag later. De nieuwe kaarten worden, zoals eerder al bekend is geworden, uitgegeven voor Windows, Mac en iPad. Later deze maand zou Hearthstone ook voor Android-tablets moeten verschijnen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (44)

De nieuwe kaarten uit GvG zullen op dezelfde manier te verkrijgen zijn als de huidige kaarten: Crafting, packs en arena. Met craften kies je zelf welke kaart je maakt, daar worden slechts de GvG kaarten aan de mogelijkheden toegevoegd. Packs zullen er in 2 smaken zijn: "oude" packs, met enkel kaarten die op dit moment in het spel zitten en GvG packs met enkel de nieuwe kaarten. Beide packs hebben dezelfde prijs.

In de Arena, waar je na een serie games altijd in ieder geval een pack wint, krijg je na de release van GvG enkel GvG-packs, dus als je verzameling oude kaarten nog niet compleet is, dan zul je die op andere wijze moeten verkrijgen. Voor spelers die zo snel mogelijk GvG kaarten willen verzamelen, loont het om hun goud op te sparen en na de release dit uit te geven aan GvG packs of Arena-games (waar GvG packs verdient kunnen worden).

Overigens zijn wat handige mensen aan het dataminen geslagen op de bestanden die door de Blizzard downloader worden aangeboden als update voor Hearthstone en hebben hier referenties gevonden naar het gratis krijgen van 3 GvG packs en 1 Arena ticket voor spelers die tijdens de launch periode inloggen. Dit is niet bevestigd of ontkend door Blizzard. Het gebeurt wel eens dat er zaken in data-files zitten die uiteindelijk niet gebruikt worden, maar gezien bij de vorige uitbreiding, Naxxramas, ook een deel van de content gratis beschikbaar was voor spelers die in de periode volgend op de launch speelden, is het niet vreemd als er deze keer weer een weggevertje is.

Blizzard heeft eerder aangegeven dat de release voor Android tablets samen zou vallen met de release van GvG, maar gezien er op dit moment niets over de Android versie wordt gezegd, lijkt het mij dat dit toch niet het geval gaat zijn.
Ik heb gelezen dat de Android versie ofwel deze maand ging komen en anders was het voor q1 2015.
ze zijn er volop aan bezig maar het is nog niet af.
Het kopen van de kaarten gaat op dezelfde manier als nu neem ik aan? Dus je koopt een stel random kaarten (waarvan je er altijd een aantal al hebt) en je kunt de nieuwe kaarten dus niet rechtstreeks kopen met in-game goud of echt geld?
Het kopen van de kaarten gaat op dezelfde manier als nu neem ik aan? Dus je koopt een stel random kaarten (waarvan je er altijd een aantal al hebt) en je kunt de nieuwe kaarten dus niet rechtstreeks kopen met in-game goud of echt geld?
Klopt. Maar je kunt kaarten die je al hebt (of die je niet wil hebben) "disenchanten" om grondstoffen te krijgen waarmee je vervolgens kaarten naar keuze kunt maken. Via deze weg kun je dus specifieke kaarten, uit het originele spel of uit een uitbreiding, maken.
Er wordt een nieuw type card pack geÔntroduceerd, daarin zitten alleen G&G kaarten. Het risico dat je kaarten krijgt die je al hebt is daardoor een stuk kleiner.
Tot je er daar weer een aantal van hebt uiteraard xD dan loop je weer tegen hetzelfde probleem aan als bij de gewone kaarten.
nou dat wordt alvast gold sparen.... ik houd het free to play dus zal die nieuwe kaarten niet in een al te rap tempo verkrijgen :p
Wat ik heb begrepen komen deze nieuwe packs ook in Arena, dat is over het algemeen imho de meest efficiŽnte (en leuke) manier van nieuwe packs en gold verzamelen.
Grappige van arena is dat je daar dan weer helemaal niets aan die packs hebt :)
Zalig spel voor iPad, wel wordt het redelijk lastig in de hogere tiers als je er geen geld in steekt.
Ik ben zeer benieuwd. Hearthstone blijft een heerlijk spel om af en toe te spelen.
Behalve dat de balans er al uit is sinds de toevoeging van naxxramas...
Want er is maar 1 class/deck dat je tegenkomt? Beetje een onzin argument. Het is juist bizar dat er zoveel verschillende combinaties mogelijk zijn. Er is altijd wel een counterdeck aanwezig. Dat de een class het wat beter doet dan de ander ontkom je niet aan. Het gaat nooit 50/50/50/50/50/50/50/50/50 zijn maar komt verdomd dicht in de buurt.
Eh jawel. Op dit moment zijn er een of twee decks die gewoon domineren (Hunter bijv....). Hunter wint zo'n beetje van alles, en dat ene deck dat van hunter wint, wint weer van geen enkel ander deck.
Hunter is op dit moment inderdaad erg sterk. Dit zal echter waarschijnlijk anders zijn nadat 120 nieuwe kaarten uit komen en daarmee de populaire decks volledig nutteloos maakt.
nee voorheen waren de classes gelijk aan elkaar. en ongeveer gelijke kansen met winnen... momenteel zijn er zoals freqAmsterdam zegt 2 decks die gewoon ontzettend domineren, daarvan is warlock zoo er 1 .....
En welke naxx kaarten hebben dan zoveel roet in het eten gegooid dat zoo en hunter nu zo OP zijn
Undertaker + webspinner of
Undertaker + Haunted creeper zorgen oa voor behoorlijk sterke start en er zijn er meer.
Je hebt de keuze om geld of tijd te investeren (of een mix natuurlijk). Je kunt prima mee doen met de top zonder er ooit een cent in te stoppen.
Heb je hearthstone wel gespeeld? Je reactie is nogal vreemd namelijk (wapens kopen????).

OT:
Ik kan niet wachten. Ik speel Hearthstone nog elke week wel een keer of 2. Ik ben heel erg benieuwd wat voor nieuwe decktypes er zullen ontstaan.

Ik zag dat er eindelijk meer piraten komen, nu kan ik eindelijk een volledig piraten deck maken! Yarrrrrrrr :+

P.S. Alle kaarten: http://www.pcgamesn.com/h...pansion-goblins-vs-gnomes

Oh yeah, shaman murloc!! (Neptulon aaaight)

[Reactie gewijzigd door FreqAmsterdam op 3 december 2014 12:00]

Wapens?
Dan bedoel je letterlijk de wapen-kaarten?
Ik speel het spel al van toen het uitkwam, heb er nog geen cent aan uit gegeven en zit nog steeds te spelen met gold in overvloed. Heb alles kunnen vrijspelen van curse of naxxramas...
Je hebt rap een setje kaarten waar combo's mee te maken zijn en waarmee je op de ladder omhoog kunt klimmen. Hoe hoger je level van je champ heb je per een aantel levels ook golden kaarten.
Je kunt dus zeker winnen en blijven spelen zonder ooit ťťn § te hebben geinvesteerd.
Knap werk dat Blizz van dit 'klein' spelletje toch naar de vraag van de community luistert en er een echt grote e-sports game van maakt. Kijk maar op twitch.tv hoeveel er continu zitten te streamen + toernooien die er al geweest zijn.
Ja bizar. Trump heeft soms 40.000+ viewers. 8)7
Vooral Trump, Amaz, Kripparian, Reynad,...
Onzin. Dat de matchmaking niet altijd even lekker werkt wil niet zeggen dat je niet kunt winnen door slim te spelen, weten welke kaarten je in je deck hebt zitten en welke kaarten je tegenstander kan hebben.
Behalve dat de matchmaking niet zo goed is.

Op Europe heb ik veel van de kaarten, helft van de Legendaries, vrijwel alle epics x2 en de voorderest alles. Uiteraard ook alles uit Naxx.
Matchups die ik krijg passen bij mijn skilllevel en omdat ik veel goede decks kan maken, zit dat allemaal wel goed.

Echter wanneer ik voor de grap op Americas speel, is het heel moeilijk. Waarom? Sowieso veel minder kaarten, is dat erg? Opzicht niet, je gaat je decks er naar maken, je craft wat kaarten enz. Echter kan ik niet aan de Naxx kaarten komen. Control decks vragen om Legendary kaarten terwijl aggro decks het wel goedkoper kunnen. Maar ieder aggro deck heeft Undertaker, veel decks gebruiken ook Belcher en Loatheb.
Mis je deze kaarten, dan moet iemand wel heel erg slecht zijn, echter als je maar een beetje nadenkt, speel je al gauw tegen mensen met veel betere decks, omdat zij wel de Naxx kaarten hebben vrijgespeeld/gekocht.
Een optie om zonder bijv Naxx kaarten te spelen, zou dan ook een goede optie zijn.

Maar dat is nog niet het enige. Het spel houdt totaal geen rekening met je win/loss per class of hoeveel kaarten je hebt.
Krijg je een daily voor bijvoorbeeld rogue, terwijl je diverse essentiele kaarten mist, zowel door level als door kaarten uit pakjes (bijvoorbeeld Preperation), maakt het dat je alleen bagger slechte decks kan maken, dit terwijl je wel tegen iemand komt die wel een 'goed' deck heeft en met de nodige ervaring.
Inmiddels sta jij 0/5 en het spel maar zeggen, topspeler deze gast, wint echt een hoop potjes met Warlock.

Nu kan je wel level naar 10 tegen de computer, maar buiten dat je dan je dailies niet haal, zijn bepaalde kaarten te belangrijk om zonder te gaan. Het matchmaking systeem compenseert wel iets, want ja je verliest vaker en kom je lager terecht, maar omdat de meeste mensen betere kaarten hebben, en ook de uncraftable Naxx kaarten, kom je al snel tegen zulke mensen, ook al zijn zij slecht. En hoe slecht ze dan ook zijn, winnen ze toch vaak omdat jij niet de antwoorden hebt die nodig zijn.

Oh en ranked is natuurlijk wel keihard pay2win, je moet natuurlijk nog steeds skills hebben, maar buiten dat je Naxx moet hebben, zal iedere niet zoo/hunter deck een investering vanuit je portemonnee of een gigantische investering van tijd vereisen.

[Reactie gewijzigd door Benjamin- op 3 december 2014 15:10]

Je doet alsof het P2W is. Het enige wat je koopt is tijd besparing en/of meer flexibiliteit qua kaarten. Je heb letterlijk alle mogelijkheden om de kaarten te vergaren die je wil hebben voor een optimaal deck. Het is niet alsof een Deck of Legends super sterk is, in tegendeel. Je kan prima een competitief deck in elkaar zetten zonder er ook en rooie cent aan uit te hoeven geven, je moet alleen niet verwachten dat je dit binnen een week bij elkaar heb verdient.

Dat gezegd te hebben, ik heb er inderdaad geld in gestopt, niet omdat het nodig is, maar omdat ik vind dat als ik een gratis spel speel, er heel veel uren in heb gestoken en er in de toekomst meer in verwacht te steken, ook de maker het recht heeft om er geld aan te verdienen. Ik heb ergens in april 40 packs gekocht (had er toen al zes maanden speel tijd opzitten) en ben daar echt niet beter door gaan spelen. Integendeel, ik heb juist een hele hoop potjes meer verloren omdat ik aan het rotzooien was met zo een hele berg nieuwe kaarten, ipv. dat ik gestaag mijn collectie uitbreidde.
Misschien ben ik een te grote noob in dit soort spellen, maar ik ben op een gegeven moment gestopt met spelen omdat het me begon te frustreren. Je kunt inderdaad een mooie deck bij elkaar sparen, maar zoals jij al aangaf kost dit tijd. Nu speelde ik dit spel af en toe en heb niet veel tijd gestoken in het verzamelen van kaarten. Echter, ik bleef matches verliezen omdat de tegenstander veel betere kaarten had. Misschien heeft hij dit verzameld door lang te spelen of er geld tegen aan te gooien. Maar zonder er geld tegen aan te gooien duurt het gewoon een stuk langer voordat je echt gaat genieten van het spel. Tenminste dat was het geval bij mij.
Simpel gezegd: "Er zijn geen veel betere kaarten." Er zullen natuurlijk altijd kaarten zijn die iets beter/slechter zijn dan de baseline, maar het is de bedoeling dat ze allemaal heel dicht tegen die baseline aan komen te zitten, daar wordt regelmatig op gepatched.

In een cardgame gaat het om de synergie tussen de kaarten. Als je niet veel heb gespeeld ben je een beginner en heb je die kennis/ervaring nog niet om een goed werkend deck in elkaar te zetten.

En als winnen bij jou gelijk staat aan genieten is dit waarschijnlijk niet het spel voor je, want zeker in ranking kom je uiteindelijk toch uit op een niveau waar je gelijkwaardige spelers heb waarbij je win/loss ratio richting de 50/50 gaat. Je moet lol hebben in het potje zonder dat winnen/verliezen een belangrijke rol speelt, anders moet je het spel links laten liggen.

Maar als ik ook een tijdje niet heb gespeeld wordt er ook met mij de vloer aan geveegd omdat mensen beter werkende synergy decks hebben gebouwd en ik niet. Geld er tegenaan gooien gaat echt niet helpen, spelen en je deck verbeteren helpt wel. Je kan natuurlijk de 'I-win-button-decks' van het internet kopiŽren, maar imho leer je daar weinig van.
Mensen die slecht zijn in het spel zullen al snel zeggen dat het komt doordat ze er niet genoeg geld aan uitgeven. Waar ze niet aan denken is dat ze het spel misschien gewoon nog niet goed genoeg beheersen. Bovendien kun je arena spelen, waarbij iedereen gelijke kansen heeft ongeacht hoeveel geld je in het spel gestopt hebt.

Ik heb nog geen cent uitgegeven aan het spel en zou als ik dat zou willen verschillende decks kunnen craften waar mensen legend mee zijn geworden. Eťns in de drie dagen je quests doen is voldoende om een leuke hoeveelheid kaarten op te bouwen. Ik denk dat control warrior voor mij het enige is dat te duur is om te craften.
Ik ben zo'n persoon die het niet genoeg beheerst. Ik speelde het zeer veel in het begin, totdat ik begrenst werd door mijn eigen incompetentie, sindsdien speel ik het nooit meer. Ik had een class bereikt waar ik 4 van de 5 potjes verloor en telkens terugviel. Verder omhoogklimmen vereist veel tijd, die ik niet heb, dus daarmee is het als casual spel voor me af.
Ben je bekend met het fenomeen van verschillende meta's op de ladder? Een deck wat goed werkt om van rank 20 tot 15 te klimmen, kan totaal niet werken om van 15 naar 10 te komen. Maar misschien wel weer erg effectief zijn van rank 8 naar 4.

Ieder deel op de ladder heeft een eigen meta en je kunt als je ver genoeg klimt dus in een andere meta terecht komen waar je deck ineens niet meer geschikt voor is. Je hebt twee of meer decks nodig om legend te bereiken of je moet op zijn minst aanpassingen doen gedurende het klimmen.
Dat valt nog wel mee, als je in het begin stuk of wat decks hebt kunnen halen met het verzamelde gold dan zou je nu toch echt wel af en toe moeten kunnen winnen.
Wat een onzin. Je statement is niet objectief en komt enkel voor uit onwetendheid. Als je Arena speelt, heeft iedereen evenveel kansen. Er zit dan geen enkel voordeel in voor iemand die vaker speelt behalve je eigen ervaring en kunde.

Bovendien kun je ook in Constructed prima decks maken van veelvoorkomende kaarten en in de achterhoede spelen en zo langzaamaan de benodigde kaarten verzamelen en vooral kunde op te bouwen om in de top mee te doen.

Tuurlijk kan je niet op dag 1 meteen alle legendaries bemachtigen zonder flink in de buidel te tasten, maar dat is ook niet de bedoeling van een Trading Card Game. En het voordeel wat HearthStone biedt boven traditionele papieren TGC's is dat het allemaal te verzamelen is zonder ook maar een enkele euro uit te geven.

Wil je echt geen enkele vorm van verbetering van je decks dmv verzamelen en vaker te spelen moet je denk ik Patience of Freecell gaan spelen. Of Magic kaarten gaan printen.
Klein nadeel voor nieuwe spelers die van de huidige versie nog niet zoveel kaarten hebben:
...Arena run reward packs will all be for the new set.
(bron)

Dus via arena kun je dan niet langer Vanilla packs krijgen, er is geen mogelijkheid om na een arena run te kiezen voor welke set de pack is. Ik zal dus losse Vanilla packs moeten kopen.

Aan de andere kant is het een voordeel voor spelers die al veel Vanilla kaarten hebben, zij kunnen helemaal voor GvG gaan in arena (en losse packs).

[Reactie gewijzigd door Morphs op 3 december 2014 10:34]

Dat zou ikzelf wel vreemd vinden. Er zijn een hoop (nuttige) kaarten in Vanilla HS. Zeker ook legendaries en class specific kaarten. Lijkt me stug als je die alleen nog maar kan krijgen door ze te kopen of te craften. Daar gaat dan een hoop extra tijd/geld inzitten.
Het was inderdaad handiger geweest als je met arena een soort "pack tokens" kon verdienen, waarmee je een pack naar keuze kon kopen.

Is ook iets meer future-proof, want er komen vast nog meer uitbreidingen aan.
laat ze eerst de android versie maar uitbrengen :~
Android versie komt deze maand uit voor Tablets, begin 2015 is de planning dat Hearthstone uitkomt voor android telefoons +iphone's
Ja precies, deze maand

Can't wait!
Yup, ik heb zojuist een nieuw scherm besteld via Aliexpress, ben op mijn tablet gaan zitten. Moet wel binnen zijn zodra HS uitkomt, speciaal hiervoor een nieuw scherm :+
Speel dit spel al een tijdje op mijn iphone 6. Werkt best goed! http://www.reddit.com/r/h...n_iphone_with_the_native/

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True