Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 81 reacties

Blizzard heeft duizenden Hearthstone-accounts geblokkeerd, omdat de eigenaren zich vermoedelijk schuldig hebben gemaakt aan het zogenoemde 'botten'. Het gaat echter om een tijdelijke ban en de ontwikkelaar lijkt voornamelijk een signaal af te willen geven.

Blizzard Entertainment logo (75 pix)De blokkering duurt tot de jaarwisseling, zo heeft Blizzard in een verklaring laten weten. Het gaat om enkele duizenden accounts die worden geassocieerd met het gebruik van geautomatiseerde gameplay. Programma's spelen dan de game in plaats van personen en op die manier wordt op een onreglementaire wijze in-game geld en ervaring verdiend. Spelers kunnen daardoor betere spelkaarten en een hogere rang krijgen.

Blizzard maakt wederom duidelijk dat valsspelers niet worden getolereerd, want enkele maanden geleden gaf de ontwikkelaar van het kaartspel al een waarschuwing af. Blizzard lijkt inmiddels dus daadwerkelijk aan zijn strijd tegen botters begonnen te zijn. Hoewel de huidige blokkering slechts van tijdelijke aard is, geldt dat niet voor komende bans. Blizzard claimt dat elke valsspeler voortaan zonder enige waarschuwing definitief wordt verbannen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (81)

Er zijn tot nu toe 2 grote community bots, hearthcrawler en hearthbuddy. hearthcrawler gebruikt injectie en is zo beter te detecten door Blizzard. Zie ook

http://www.thecrawlerforu...thstone-Banwave/?pageNo=1

De hearthbuddy gebruikt geen injectie en is zelf niet getroffen door een banwave, hearthbuddy is van dezelfde makers als populaire bots voor diablo 3 en world of warcraft.
Heel goed dat dit aangepakt wordt. Van mij hadden ze wel een permanente ban mogen krijgen. Botten is no-go.

Hoe werken die bots eigenlijk? Allemaal aggro decks die niet inspelen op wat de tegenstander doet?
Heartstone is in principe gewoon een 2-dimensionaal spel waarbij alles zich binnen een vast kader afspeelt, waardoor bots redelijk eenvoudig zijn. De bots hebben waarschijnlijk gewoon een database met afbeeldingen van de kaarten, en zoekt naar deze op het scherm. Zo weet hij welke kaarten de tegenstander op het bord heeft liggen, en kan zo - mits het een intelligente bot is - daarop inspelen.
Helaas, deze bots gebruiken geen image recognition, maar worden geinjecteerd in de game. En door middel van packets weet de bot welke kaarten er liggen en gaat vervolgens alle mogelijke combinaties uitrekenen en kiest daarmee de beste move.

Deze bots kunnen met elk deck overweg, maar vooral de Shama class bleek het beste te zijn, omdat het simpelweg sterke kaarten heeft en tegen veel decks op kan.
Mooi zo. Image recognition is voor anticheat measure moeilijk om mee om te gaan, paar process injections zijn zeer eenvoudig te detecteren. Diablo 2 (oud, maar zelfde concept) kon op een zelfde manier grotendeels gezuiverd worden rond versie 1.10 - alle process injection bots werden autobanned, maar image recognition bots zoals bijvoorbeeld MMBot bleven ongeraakt.

Zal een switch gaan vereisen in de manier waarop er gebot wordt binnen dat spel. Alles wat online grinding vereist en waar de speler baat bij heeft (vooral financieel) zal gebot worden. Er zijn slechts 2 manieren om hier mee om te gaan:
- GMs die op basis van heuristics spelers controleren. Vereist mankracht, maar hoge pakkans.
- Een bot integreren met het spel (sommige MMOs kiezen hiervoor) waardoor iedereen legaal kan botten.

[Reactie gewijzigd door Aetje op 28 oktober 2014 17:11]

Ik heb 't idee dat er ook bots zijn die permanent AFK zijn en alleen constant nieuwe matches starten. Je kan hiermee wins krijgen doordat ongeduldige spelers geen zin hebben om te wachten en dus opgeven.
Werkelijk nog nooit gezien. Zou ook nogal stom zijn, want ja dat is irritant, maar je hebt ze zo verslagen, je speelt gewoon alles wat je hebt en met turn 5 zijn ze weg. Spelen tegen control Warrior/Paladin duurt een stuk langer.
Het gaat er ook niet om hoe snel ze verslagen worden, sneller is zelfs beter voor het farmen. Het gaat namelijk alleen om het kleine aantal spelers dat gelijk aan het begin van de match opgeeft omdat ze niet tegen een afk speler willen spelen of omdat ze hun rank willen verlagen. Ik ben al redelijk vaak afk spelers tegengekomen. Wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk bots zijn natuurlijk, maar het valt mij wel op.
Ja nogmaals ik kom ze nooit tegen. Speel jij normal of ranked?

Maar het is een strategie die echt amper werkt, hun win-loss ratio zal dan ook echt bizar slecht zijn. Mensen die daar dan tegen spelen zullen ook niet heel erg goed zijn.
Het verlagen van hun rank is dan ook nog het meest begrijpelijk, al kan ik me niet voorstellen dat mensen dit in ranked doen.
Een AFK bot verliest traag. Kun je beter een bot maken die onmiddellijk concedet of elke beurt lifetap > end turn doet.
De bots zijn slim maar niet heel slim. Ze spelen allemaal Shaman, met decks met wat makkelijke removal en sterke kaarten waarbij niet heel veel interactie nodig is met de manier waarop de tegenstander speelt. De meeste bots wisten zelfs de hoogst mogelijke rank te halen.
Dit klopt natuurlijk niet. Ten eerste kan een bot niet slim zijn, hij kan goed geschreven zijn. Ten tweede hoe kan je zeggen dat ze niet zo goed zijn als ze Legendary halen? De meeste van ons halen het niet, beter gezegd, zij halen het door de mensenlijke spelers te verslaan.
Een bot kan legendary halen omdat ze veel meer games spelen dan normale spelers. De winrate is vooral afhankelijk van het deck en de RNG. Als een basic deck solid is in deze meta & een matige bot er 51% van de tijd mee wint, dan wordt deze bot vanzelf legendary als hij maar lang genoeg aanstaat. Betere bots zullen het gewoon iets sneller halen.
Als ze een winrate van 51%, zelfs tegen rank 1/Legendary spelers, dan kan je nooit over een matig bot spreken. Je verhaal gaat dus niet op.

Voor de duidelijkheid, de meeste mensen zitten maar net boven de helft qua win/loss, alleen op de lage levels kan je makkelijk winstreaks halen, maar zodra je bij 5 of hoger komt, dan krijg je echt die winstreaks niet meer. Pro's zie je dan ook vaak dagenlang rond deze ranks hangen.
Ik heb zelf een bot geprobeerd op een ander account omdat ik wilde weten hoe ze werkten.
Je kunt de bots instellen op Aggro, Zoo of Normal. Je kunt er alle decks mee spelen die je wil. De bot bekijkt de log van HS en speelt zo zijn spellen.
De bots spelen vaak Shaman decks waarbij ze het board volgooien met minions/totems en proberen het board van de tegenstander leeg te houden. Als ze dan genoeg minions hebben om Bloodlust (give all friendly minions +3 attack this turn) te spelen en leathal hebben dan winnen ze. Dus ze snowballen het board vol. Als jij hier geen direct antwoord op hebt zul je verliezen.
Ik heb ook tegen bots verloren omdat ik simpelweg geen atnwoord had op de vele minions.
De bot removed ook zonder te kijken naar value.
Een winrate van >51% tegen pro-players is afhankelijk van 3 dingen:
-Kwaliteit van de bot
-Efficiency van het Deck in de huidige meta
-Geluk

Ik denk zelf dat de laatste 2 factoren van groter belang zijn dan de eerste (ja, ik weet dat het pro-players betreft) vandaar dat een bot die niet optimale plays maakt (matigjes), toch nog legendary kan halen. Zeker als de bot bij de laatste potjes bijvoorbeeld nog wat geluk heeft.

Desondanks snap ik dat je zegt dat matige bots het niet halen, wellicht omdat we een andere definitie hanteren van "matig" :)

[Reactie gewijzigd door J.deBruin op 28 oktober 2014 15:10]

Hoe je het ook bekijkt. Wanneer bots mensen op dat rank vaker verslaat, dan verslagen wordt, dan kan je niet spreken over een matig bot, simpelweg dat keuzes blijkbaar beter zijn dan die van de speler.
Geluk is ook geen sterk argument, dit kan bepalen of jij 6 van de 10 potjes wint, maar tegen de tijd dat je Legendary bent, dan heb je het misschien wel honderden potjes, dan heb je echt geen positieve ratio door geluk.

Die bots werken simpelweg erg goed, want anders zouden ze niet een positieve score kunnen halen tegen de beste 2%.
Je zal maar gebanned worden ondanks nooit gebruikt gemaakt te hebben van een bot. Dan ben je mooi zuur. Kans lijkt me zeker aanwezig dat een deel van de personen met een ban niks verkeerds heeft gedaan.
Denk dat hier heel makkelijk op gecontroleerd kan worden. Spelers die zeer-lange perioden achterelkaar hearthstone spelen, en dan ook nog elke keer dezelfde keuzes maken (bots volgens algoritme). Mensen die bots gebruiken maar dit maar korte perioden doen zullen waarschijnlijk niet gepakt worden, juist om te voorkomen dat ze per-ongeluk niet-bottende spelers gaan verbannen.
Ik weet het niet zeker, maar Blizzard is vrij aggressief in hun anticheat programma Warden. De meningen over de significantie van dit programma ten opzichte van algoritmisch ondervangen van botters is altijd onduidelijk geweest. In die zin ben ik erg nieuwsgierig naar de verhalen van die mensen die een ban hebben gekregen.

Vast staat dat Blizzard historisch gezien beide methodes gebruikt heeft om Botters te vangen, en daarin ook vrij effectief is gebleken in andere games.
Haha, warden is niks waard man. Hoe lang heeft het geduurd voordat auto rotation bots in wow gebanned waren. 2.5 jaar oid? Om het nog niet te hebben over de auto bg, questing levelende, auto dungeon grinden, auto mats grindende bot genaamd honorbuddy die nog steeds geen grote problemen heeft.
Ik ken voldoende - meer dan voldoende verhalen van mensen die door Warden zijn gebanned. Zowel terecht als onterecht, trouwens. En dat geldt voor WoW, waar je naar lijkt te verwijzen, alsook Diablo III.

Dat Botbakkers op de hoogte zijn van Warden, en manieren zoeken om het te omzijlen, staat ook vast. Bedenk ook dat botters niet helemaal zeker weten wat Warden kan onderscheppen in Hearthstone. Het zou me niks verbazen als deze swipe tocht het resultaat is van iets dat Warden heeft onderschept.

Daarom ben ik ook zo nieuwsgierig naar de verhalen van de bannelingen, wellicht zit daar een patroon in. Wat dat aangaat denk ik dat het op voorhand een beetje naief om op voorhand Warden te verwerpen.

EDIT: Het forum van één van de bekendere bots laat een wisselvallig beeld zien, wat er inderdaad op wijst dat ze primair hebben gekeken naar player statistics. Aan de andere kant zijn er veel minder meldingen op het forum van een andere bekende bot, welke er op kan wijzen dat ook data uit Warden zijn gebruikt, specifiek tegen eerstgenoemde bot.

[Reactie gewijzigd door Helixes op 28 oktober 2014 13:08]

Het lijkt me toch dat als warden werk zoals ze claimen ze je zo goed als direct kunnen bannen als je een bot opstart. Maar dat is nooit het geval geweest. Ik heb heel veel gebot op meerdere accounts sinds tbc. Maar nooit gebanned geweest door simpelweg niet gierig te zijn en altijd redelijke speeltijden en veel wisseling van botactiviteit. Als ze daadwerkelijk mn 3dr party progs hadden kunnen zien was ook ik de lul geweest met de banwaves die er wel degenlijk zijn geweest met de progammas die ik gebruikt heb. Maar nee, doordat ik niet de meest overduidelijke 24/7 zelfde route botter was is dat nooit gebeurd.

Moet wel zeggen dat ik heel lang de mac bot heb gebruikt en dus wellicht daar warden niet zo actief was. Maar ook met buddy is het me niet overkomen.
Gezien ze deze melding hebben staan:
If you believe that you’ve encountered a possible bot or other form of exploitation, please let us know by emailing our Hacks team at hacks@blizzard.com.
Denk ik dat ze het bannen en controleren handmatig hebben gedaan, gedeeltelijk dus via deze meldingen, maar ook door te kijken naar absure hoeveelheden Shaman games (die als bot vooral worden gebruikt), terwijl de rest niet gespeeld wordt enz.

Ze kijken volgens mij niet in het algemeen naar third party applicaties, zelf gebruik ik er namelijk 2, 1 is een deck tracker en kan je decks mee inladen (erg handig ook om je limiatie van 9 decks te omzeilen, omdat je gewoon in een paar seconden een opgeslagen deck kan maken) en de ander is voor statistieken.
Ze kijken puur naar of je botting-software hebt draaien, dus die ballon gaat niet op. Botting = ban, ook als je het 1x doet.
heartstone kan alleen niet naar je processen kijken. was truukje voor om dat aan te tonen maar weet even niet meer hoe je dat deed
Inderdaad, vandaar dat ze dus algoritmes hebben om game gedrag te analyseren en zo botters op te sporen.
Ik denk dat een bedrijf als Blizzard dat wel voor elkaar heeft. Ik denk dat naar vrij simpele onmenselijke dingen word gekeken. Bijvoorbeeld een dezelfde cursorsnelheid.
Ik speel elke dag wel een paar uurtjes Hearthstone, ik vloek en doe er soms op... maar de moment dat je met "bots" of "vals spelen" moet beginnen is elke fun toch weg ?

Deze aanpak zou veel harder en breder mogen gaan op alle games dan... Het verziekt de sfeer en elk doel die het speel heeft...
tja, het is natuurlijk maar wat je leuk vindt, de 1 vindt het leuk om al die moeite te doen, de ander wil gewoon zo snel mogelijk zo veel mogelijk zien/komen... Voor mij is dan zelf de lol er ook af hoor, maar af en toe kan ik me toch wel voorstellen dat je geen zin hebt om telkens weer hetzelfde moeten doen, maar dan nog langer (omdat je weer een level verder bent)..
Ik heb Hearthstone een tijdje gespeeld en maar zie het probleem niet zo.
Botters krijgen volgens mij niet een wezenlijk voordeel. Zag ooit iemand in wow achteruit lopend zonder mount mij inhalen op m'n epic. In dat opzicht is het geen cheat. De sfeer in hearthstone is er toch niet. Enige interactie tussen spelers zijn de emotes, daar mis je dus ook niets aan.
Het verschilt in veel opzichten niet veel van spelen in Naxx of tegen de AI.

Als ik uberhaupt geld aan het spel zou willen uitgeven zou ik ook een bot overwegen. Ik vind het spel te saai en het ontbreekt me structureel aan tijd maar ben wel nieuwsgierig naar de epic/lgendary cards etc. De enige manier waarop ik die te zien zou krijgen is door te botten.
Merk op: de accounts mogen alle verworven kaarten, cardbacks, gold, golden portraits etc behouden.

Nogal wat ontevredenheid in de community over de zwakke aanpak van Blizzard.

[Reactie gewijzigd door vorda op 28 oktober 2014 11:29]

Herinner je nog maphack in Diablo 2? Blizzard kon hiervoor onmogelijk bannen omdat de helft van de community maphack gebruikte.
Bij Diablo 2 heeft blizzard de hoop na een tijdje gewoon opgegeven, er waren zoveel botters die er ook geen geheim van maakte dat ze bots waren.
Was toch best wel een groot verschil op vlak van impact op de community.
Het ene was een tool (hack) om het spel makkelijker te maken, als gamer.
Het andere is een programma dat volledig automatisch games speelt en "achievements" (golden portraits) haalt.

Een correctere vergelijking is ladder spelers die hele dagen en nachten botten.

[Reactie gewijzigd door vorda op 28 oktober 2014 12:30]

De eerste keer niet nee, maar daarna zijn ze wel mensen gaan bannen voor maphack. Zelf heb ik vroeger het ook gebruikt, toen ik wist dat ze er voor gingen bannen ben ik gestopt, zelf heb ik dan ook nooit een ban gehad, echter waren er zat mensen met wie ik speelde die wel een ban hadden gekregen.
Goede zaak, hopelijk wel niet te veel false positves.
Het gaat om enkele duizenden accounts, dit is in verhouding tot het totaal aantal spelers een best kleine groep, dus ik verwacht dat er niet veel false positives bij zullen zitten. Blizzard is over het algemeen ook goed met het leveren van support, mocht er bij zo iets misgaan.
Mijn ervaring is anders, iets te vaak m'n paswoord verkeerd ingevoerd, reset zit er niet in tot ik een kopie van mijn legitimatie stuur. Ik heb ze duidelijk gemaakt dat ze m'n echte naam niet eens weten dus er niets te verifieren valt. Daarnaast is het enorm omslachtig om zonder account contact met ze te krijgen, en voor elke reactie aan Blizzard moet ik een nieuwe ticket maken want de oude sluiten ze meteen, daarbij reageert er weer iemand die te lui is om de voorgaande tickets te lezen.
Goede support noem je dat? Mijn ID kaart krijgen ze niet, mijn account blijft dus gebanned. Dat maakt dus dat ik nooit meer iets van ze koop.
Blizzard kan niet weten of jij liegt. Stel dat ik hetzelfde geintje nu met jouw account zou uithalen. Dan zou jij jouw account kwijt zijn, mits ze hanteren naar de werkwijze die jij prefereert.

Het is simpelweg jouw fout dat jij niet je eigen naam opgeeft tijdens het registreren van je account. Dat je verder dus ook niet wil helpen moet je zelf weten, maar dat heeft niets met slechte support te maken.

Is overigens ook allemaal terug te lezen als je hun voorwaarden accepteert.
Als jij zomaar overal je naam opgeeft en je ID opstuurt zie ik dat nog eens goed foutlopen. Ik kan Dan enkel gelijk geven dat hij een nep naam opgeeft en weigert zijn ID op te sturen. Dit is nl nergens voor nodig om simpel een spelletje te spelen, in mijn battle.net account heb ik ook gewoon een nepnaam en land staan.

Verder ook nooit geen problemen mee gehad moet ik zeggen, ze hebben nooit mijn ID gevraagt. Blizard heeft zowiezo geen wettelijke bevoegdheid om een persoon te verplichten zich te legitimeren, dus zij kunnen niet eisen om je ID te tonen. Daarmee zijn ze gewoon in overtreding en dan mogen hun voorwaarden zeggen wat ze willen.
Ik ben benieuwd waar je vandaan haalt dat ze dit niet mogen vragen. Je beweert dus dat er zelfs wetten overtreden worden. Kun je dat bewijzen? Vergeet niet dat Blizzard niemand ertoe verplicht. Het enige wat er gebeurt als jij dat niet doet, is dat je je account kwijtraakt. Je account kwijtraken gebeurt vrijwel altijd door jou zelf. Dus neem dan ook de consequenties.

We hebben het allemaal over simpele spelletjes hier, maar weet wel dat WoW accounts frequent gehacked worden/werden en dit soort maatregelen gewoon keihard nodig zijn. Bedank liever je medemens dan de developer die juist extreem goed haar best doet om ervoor te zorgen dat jij je simpele spelletjes kunt blijven spelen.
Tuurlijk heeft Blizzard geen wettelijke bevoegdheid om je identificatie te vragen, sla er een wetboek op na en dan heb je gelijk je bewijs. In Belgie is het iig zo dat je enkel verplicht bent je ID te tonen aan bevoegde instanties. Daar valt Blizzard niet onder en er word zelf gewaarschuwd om niet zomaar online een kopie van je identiteitskaart te geven ivm de kans op identiteitsfraude. Vind het ook niet echt iets wat waterdicht is eerlijk gezegt, voor een paar euro koop je gewoon een ID op Tor of met wat Photoshoppen heb je ook zo een ID met een andere naam.

Ik speel overigens geen WoW voor de duidelijkheid, heb enkel een battle.net account voor Starcraft. :|
Ik zelf had er geen moeite mee om een kopie op te sturen. Volgens mij is dit ook enkel nodig als je tweestaps-authenticatie hebt toegevoegd, maar de authenticator bent kwijtgeraakt. Dit is wel een mindere kan van hun support inderdaad, maar het is wel een hoge drempel voor hackers om accounts te achterhalen.
Blizzard was naar mijn ervaring in het verleden uitermate slecht wat betreft support, zeker bij games zoals World of Warcraft. Wellicht hebben ze de afgelopen 2 jaar verbetering gebracht aan de kant van hun support....
Echt nog nooit problemen mee gehad.

1.) telefonisch bereikbaar
2.) via live chat bereikbaar
3.) via mail bereikbaar
4.) via ticketing systeem bereikbaar


Elk probleem wat ik had werd binnen een dag opgelost, en nog netjes ook. En dat is al sinds de release van de ZG (vanilla versie!) tot nu toe het geval geweest, met veel mensen die ik ken.
De support van Blizzard is de afgelopen jaren wel echt slechter geworden. In TBC heb ik meerdere malen gezellig met een GM zitten chatten na een ticket gemaakt te hebben. Weet nog dat een raid boss in Mount Hyjal (de 1e) geen loot dropte omdat de raid gewiped was en de NPC's de killing blow gaven. GM ticket, 2 minuten later teleporte de GM in onze raid en respawnde de boss voor ons. Dit soort dingen zie je tegenwoordig nooit meer. Het ticket systeem was echt goddelijk in TBC-WoTLK maar is de laatste jaren steeds slechter geworden en tegenwoordig krijg je in 99% van de gevallen een automated response.
Dit soort dingen zie je tegenwoordig nooit meer.
Grappig, vorige week nog 2x gehad.

eerste keer: Nefarian in BWD dropte geen loot, bleef stilstaan op 0 hp zonder iets. Binnen 10 minuten reset door GM ter plaatse

tweede keer: Guild was op Malkorok aan het hacken, bugde ook. Was gelijk opgelost.

Helaas is het YMMV (your mileage may vary), maar ik heb echt goede ervaringen.
Ik heb hun support zelf altijd heel goed gevonden. Hun antwoorden zijn meestal snel en duidelijk. Ze zijn ook wat minder serieus dan de support van de meeste bedrijven en ze gebruiken ook vaak een ingame naam.
Heb juist tegenovergestelde ervaring al viel er nog wel wat winst te behalen vergeleken met de support bij guild wars 2. Allemaal persoonlijker ervaringen natuurlijk. Kan natuurlijk zomaar zijn dat ik de betere support staff had die mijn request afhandelde oftewel vrij nietszeggend maar wilde het toch even zeggen! :P

Cheaters zijn zielig mooi dat ze er iets tegen doen.
Als er een software ontwikkelaar juiste goede support levert dan is dit wel Blizzard, zij leveren zelfs support op games de al een flink aantal jaar oud zijn zoals WarCraft series, niet World of WarCraft.
Heb je wel eens gebeld?

Want aan de telefoon helpen ze je bijna meteen met alles. Zolang je de nodige info geeft. Had een battle.net account due gehacked was en waarvan mijn wow account weg was gehaald.

Na het bellen en doorgeven van de cd keys had de medewerker alles naar een nieuwe battle.net overgezet + een gratis maand subscriptie voor het ongemak
Toen ik een tijd geleden in Riot HQ was, kreeg de receptioniste net een telefonische tirade over zich heen van een kwaaie speler die een ban te slikken had gekregen en zichzelf blijkbaar te belangrijk vond om een ticket in te dienen. Of ik even wou wachten terwijl ze de lont uit het kruitvat probeerde te halen. Blijkbaar gebeurde dit wel meer.

Jij denkt dat het bedrijf niet om je geeft, maar je bent maar een nummertje in een enorme stortvloed aan klachten waarvan het grootste deel zever is en waarvan een deel wordt ingediend door mensen die enkel maar tegen iemand uit hun krammen willen schieten ipv tot een oplossing komen.

Men heeft gewoon geen tijd om jouw ticket ten gronde te beantwoorden omdat hun tijd wordt ingepalmd door tien anderen die het nodig vonden een ticket in te dienen om de meest onbenullige redenen plus de twee prinsesjes die het telefoonnummer van een developer te pakken hadden gekregen en de idioot die 24 forumposts maakt over hetzelfde probleem en dreigt met een rechtszaak indien 'ie niet binnen de vijf minuten antwoord krijgt.

Dus krijg je een standaardantwoord met generieke suggesties en als je vraag hiermee niet is opgelost dan zul je wel terugschrijven. Zie het als een triagesysteem om de pebcaks eruit te filteren.

[Reactie gewijzigd door Enai op 28 oktober 2014 14:49]

Zielig volk, gewoon gelijk perma ban dr op en weg er mee. Beetje speelplezier bederven voor eerlijke spelers. :r

[Reactie gewijzigd door SouLLeSSportal op 28 oktober 2014 11:20]

Voorlopig gooien ze het op een tempban, wat meestal goed genoeg werkt. Heel veel botters zijn gewoon simpele mensen die snel effe wat beter spul willen, en denken er wel mee weg te komen. Die krijgen dus nu een fikse tik op de neus (tot na de Kerst niet HSen), en de echte pro-farmers krijgen vlot genoeg een nieuwe (perma)ban als ze daarna doorgaan. Ze zijn al op de grote lijst beland, en worden vermoedelijk extra in de gaten gehouden.

We geven ook geen gevangenisstraf voor door rood licht rijden...
Cheaten en bots moeten gewoon keihard permanent eruit gegooid worden, ongeacht welk spel. Hard maar rechtvaardig. Je maakt zelf bewust de keuze dit te doen, dan kan je de consequenties NA een waarschuwing gewoon lekker gaan dragen. Mocht het niet terecht zijn dan kan je ban appeal doen en zullen ze het vast wel na kunnen gaan.

Ik ga maar verder niet in op je vergelijking...
Ze mogen wel al hun gebotte 'loot' houden... Dan wil ik ook wel een bankoverval riskeren. paar jaar cel, maar er als miljonair uitkomen. :)
Dat is natuurlijk een vergelijking van niets, als je bedenkt dat zij gewoon een nieuw account kunnen aanmaken. 2 maanden niet spelen is dan wel een straf, maar naar mijn mening had het zeker permanent moeten zijn, of gewoon een reset van het account.

Tevens moeten ze de Legendary card back verwijderen, gezien het daar vooral bij de botters om draait, en niet de gold, want die kan je met Arena veel sneller legaal halen.
Had inderdaad best een perma mogen zijn. Ik weet trouwens nog goed dat ik bij Diablo II voor een no CD loader een permaban kreeg. 11-11-08 never forget!

@Enai hierboven:
En toch deden ze het!

[Reactie gewijzigd door uNoTopia op 28 oktober 2014 11:41]

ik heb twee keer een perma ban gekregen in D2: een keer voor dezelfde no-cd loader, en een keer voor een maphack (die ban had ik binnen 20 minuten na het instellen van de hack al te pakken.....).

Kon ik weer een heel nieuw spel kopen.....grrrr

those were the days :+ :+ :+
Kunnen ze dit ook bij Diablo 3 doen? Daar zijn ook grote problemen met botters en misbruik maken van bugs.

Verder is het spel natuurlijk zeer geschikt voor programmeurs om code voor te schrijven die goeie beslissingen neemt.

Het beste lijkt mij als ze een cheaters league maken waarin mensen lekker los kunnen met hun AI en het opnemen tegen andere programmeurs.
Blizzard claimt dat elke valsspeler voortaan zonder enige waarschuwing definitief wordt verbannen.
Totaal geen probleem, zolang ze maar met 100% zekerheid weten dat er met een bot gespeeld is, en niet dat de speler zelf gewoon goed/verslaafd is...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True