Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 76 reacties

De eerste uitbreiding voor Blizzards gratis kaartspel Hearthstone zal in totaal 21,99 euro gaan kosten. Dat maakte de ontwikkelaar bekend op de site van de game. Curse of Naxxramas voegt een compleet nieuw singeplayer-avontuur toe aan de game.

De complete dlc zal in vijf delen verschijnen die ieder 5,99 euro kosten; Arachnid Quarter, Plague Quarter, Military Quarter, Construct Quarter en Frostwyrm Lair. Het eerste deel zal wel gratis verkrijgbaar zijn tijdens de introductieperiode van de dlc. Vervolgens verschijnt er iedere week een nieuw deel. De verschillende onderdelen van Curse of Naxxramas zijn ook te koop voor 700 in-game goud. Gamers kunnen er verder voor kiezen om de complete dlc in één keer te kopen voor 21,99 euro.

Spelers die de complete dlc uitspelen, krijgen toegang tot de Heroic Mode. In deze modus zouden de tegenstanders van Curse of Naxxramas zelfs voor de meest ervaren Hearthstone-spelers een flinke uitdaging zijn. Spelers die ook de Heroic Mode uit weten te spelen, verdienen een speciale achterkant voor speelkaarten die zij kunnen gebruiken in hun normale Hearthstone-deck. Wanneer de dlc precies beschikbaar komt, is niet duidelijk maar op een aantal sites verschenen al geruchten dat hij in juli beschikbaar zal zijn.

Hearthstone: Heroes of Warcraft, Mac OS X, PC

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (76)

Apart dat ze hier apart geld voor willen zien, opzicht doen mensen al zat geld uitgeven om te spelen, zeker gezien het wel echt pay2win is wanneer je hoog in de ranks wilt komen. Want ondanks dat de goede decks hoofdzakelijk bestaan uit goedkopere kaarten, maken of breken de diverse legendaries een deck, hierdoor is betalen bijna overmijdelijk.

Dan is het ook raar dat ze hier extra geld (of gold) voor willen zien, want met de nieuwe kaarten zullen er weer zat mensen zijn die aan het kopen gaan.

Verder ben ik wel benieuwd hoe ze in elkaar zitten, bots zijn vaak wel leuk om mee te leren, maar daarna is de uitdaging wel weg, dus dit moet wel heel goed in elkaar zitten wil het niet al heel snel saai worden.
Huh? Pay2win? Ik heb nog geen cent uitgegeven en al enkele legendaries... Tuurlijk wordt het allemaal wat makkelijker als je in één keer een hele zwik card-packs koopt, maar het is écht niet nodig.

Ook valt die 700 gold per wing me nog wel mee, dat is best goed F2P te doen. Sure, het duurt allemaal wat langer, maar het is zeker niet ondoenbaar!
Tenzij jij extreem veel geluk heb en met 5 pakjes een optimaal deck kan krijgen, dan is het zeker wel pay2win.
Feit is dat de meeste top decks in ieder geval 3 legendaries hebben (denk Thalnos, Leeroy enz), krijg je die niet uit je pakjes, dan zal je nooit aan de top komen.

Als we kijken naar de kansen, dan is ong 1% van de kaarten Legendary, dit wordt overal wel ongeveer beaamd, soms iets hoger, soms iets lager. 5 kaarten per pakje, dus 20 pakjes. Er zijn ruim 30 Legendaries, zeg 30 omdat sommige niet uit pakjes komen, dan is de gemiddelde kans dat je de Legendary die jij zoekt uit een pakje te halen, 1 op 600. Als we bedenken dat je gemiddeld 350 gold met dailies per week haal, dus 3,5 pakje, dan heb je iedere 6 weken gemiddeld 1 Legendary en met geluk ruim 3 jaar om ze allemaal te krijgen. Dat is dan zonder extra content.

Niet pay2win? Dacht het dus wel.

Dat is trouwens niet erg hoor, je hoort mij ook niet zeggen dat het niet zo moet zijn, echter vind ik het raar dat je voor uitbreiding weer extra moet betalen, omdat origineel het spel zelf gratis is en de inkomsten van pakjes komen. Nu willen ze voor zowel het spel als de pakjes geld ontvangen.
Natuurlijk kan je het met ingame gold kopen, dat is leuk, maar dat zijn ook weer 7 pakjes die je daardoor niet kan kopen, wat er dan weer voor zorgt dat het nog langer duurt om een goed deck te krijgen.


PS: Ja ik weet dat je kan craften, dit is ook zeker te doen, maar duurt wel heel lang, craften wordt pas leuk wanneer je dubbele epics en legendaries krijg, een pakje dubbele commons en rare, is ook maar 60 waard, terwijl je 1600 (dus bijna 30 pakjes) nodig hebt voor een Legendary.
nee het is geen pay2win. maar pay2skip. iets wat mensen geloof ik snel door elkaar willen hallen. want iedereen roept dat elke f2p game p2w is tegenwoordig. maar is zelden waar.
Wat ik al zei, zo'n 3 jaar om alle Legendaries te halen, 3 jaar. En dit klopt alleen als er geen nieuwe Legendaries komen. Hoe is dit niet pay2win?

En vergeet niet, met 1 deck haal je het niet, de meta verandert constant, want als 1 deck populair is, dan maken ze nieuwe decks om die tegen te gaan, en heb je weer nieuwe legendaries nodig.

Als je dit vergelijkt met LoL, als je daar eenmaal 30 bent, dan heb je gewoon gelijke kansen, alleen jouw skill bepaalt hoe hoog je komt.
Je hebt geen Legendaries nodig om te winnen in de vroege meta.
Als je eenmaal opklimt in de ranken waar Legendaries vaker gespeeld worden heb je zelf ook voldoende goud verdiend om wat Legendaries uit booster packs te plukken. Tuurlijk, rond rank 10 - 15 komen ze goed van pas, maar voor die tijd word ik nog vaak genoeg verslagen voordat er een Legendary op tafel komt - en nee, zo slecht ben ik niet.
De meta tot rank 15 is dan ook veel rush decks, daar passen die legendaries vaak niet in. Daarboven zie je meer control decks, een kaart zoals The Black Knight is dan weer heel belangrijk.

Daarom zei ik ook in een ander bericht, wil je naar de top, dan moet je eigenlijk kopen, want tenzij je heel veel geluk hebt met legendaries, dan kan je niet snel genoeg veranderen om de meta te verslaan.
omdat het pay2win is als je karten kan kopen die je als f2p niet kan krijgen. ook niet als je 3 of 4 of 5 jaar speelt. iets wat bijna niet voor komt in western mmo/f2p wereld. maar pay2skip/savetime komt bijna altijd voor.
Het is erger dan pay2skip omdat packs kopen een open ended loterij is. Je kunt ¤100 versjassen en nog geen legendary hebben (of enkel door al je aanwinsten weg te gooien).
maar je kan die karten ook zonder echt geld krijgen dus is het geen pay2win. maar pay2skip. maar dat willen maar weinig mensen begrijpen.
Vergeet ook de dusts niet. Ik heb denk ik net zo veel epics/legs gecraft dan uit pakjes gehaald. Daarnaast heb ik zat streamers legendary rank zien halen met decks met 0 of 1 leg. Legs zeggen dus ook zeker niet alles. Daarnaast zijn een redelijk deel van de legs/epics niet eens zo goed, dus hoef je die ook niet perse te halen.

Amaz deed bijvoorbeeld laatst nog een F2P challenge naar legendary, met een priest wat al niet de makkelijkste class is voor legendary. Maar dus ook nog eens met een compleet nieuw account waarbij hij alleen pakjes kocht van quest gold en win gold.

Voor zover ik het gezien heb in 1 season legendary gehaald, met uiteindelijk 2 legs, sylvanas en Ragnaros (niet gezien of ze gecraft waren of uit een pakje), verder wat common en rare kaarten en ik geloof, maar niet 100% zeker geen epics. P2W is dus zeker niet noodzakelijk in deze game, maar betalen maakt het wel makkelijker als je snel veel decks wil kunnen spelen.
Bij LoL veranderdt de meta ook en als je niet de juiste champions hebt loop je ook achter :)
In LoL heb je meer dan voldoende tijd om nieuwe champions te farmen tussen elke patch. Je ziet meestal wel de nerfs en buffs aankomen en als je enig inzicht hebt dan weet je op voorhand wel welke champions overpowered worden.

Legendaries zijn veel moeilijker te bemachtigen en hebben een kortere levensduur. En in plaats van een champion die leuk is om mee te spelen krijg je dan gewoon een stomme kaart.
Echter heb je genoeg tijd om nieuwe champions te vinden, tevens zijn er ook een hoop champions goedkoop.
De meta in Hearthstone duurt soms maar een paar dagen. Zag een paar dagen geleden een pro eerste op ladder worden, dag later speelde gigantische veel mensen in de hogere ranks precies hetzelfde deck, daardoor moet je al direct weer een nieuw deck maken omdat de meta met soms al een dag veranderd is.

Bij LoL komt dit enerzijds door patchesl, en anderzijds omdat een pro gewoon weer een champion populair maakt, echter zijn die champions niet opeens sterker, en kan je er juist gebruik van maken door iemand te kiezen die weinig gespeeld wordt. De vergelijking gaat dan ook niet echt op.
Hearthstone is veel minder P2W dan een traditioneel CCG zoals Magic.

Naast dat je al een hoop kaarten krijgt bij de standaard decks, krijg je ook kaarten als je levelt en met het goud dat je 'verdient' kan je kaartpacks kopen of (nog beter) in Arena spelen wat nog meer goud, kaarten (los en in packs) en 'bluestuff' oplevert. Arena is trouwens absoluut niet P2W, want je kan zelf geen kaarten meenemen en vind ik persoonlijk het leukst (denk boosterdraft). vervolgens kan je de kaarten die je 'verdient' omzetten in 'bluestuff' en kaarten die je absoluut wil hebben van craften. Je kan ook gewoon de Legendaries en de epics die je 'verdient' in die zes weken omzetten naar 'bluestuff' en omzetten naar de Legendaries die je wel wil hebben.

P2W is het zeker niet, het enige wat je kunt doen is meer packs kopen, ik heb toevallig 45 packs gekocht omdat ik vond dat ik zoveel had gespeeld en het nog zoveel zou spelen dat Blizzard er ook wel wat aan over mocht houden. Maar die 45 packs hebben me nu echt geen zware 'edge' gegeven, ik ben alleen iets flexibeler met decks maken aangezien ik niets wil canabaliseren. Ik vermoed dat menig speler dat geheel gratis speelt veel betere decks heeft dan ik en veel beter scoren.

Met Magic kan je de beste kaarten kopen van andere, hier moet je ze nog steeds uit packs trekken of kan je ze zelf maken van 'bluestuff'. Vervolgens zal je met een superdeck die je van het internet heb geplukt na ¤1000+ te hebben uitgegeven aan cardpacks er nog steeds niet mee kunnen winnen van de niet casual players die niet die ¤1000+ hebben uitgegeven...
De kaarten van het levelen is maar de eerste 10 potjes, en die zijn dan ook echt essentieel om uberhaupt een deck te maken. Ik moest ook echt tegen bots spelen met nieuwe karakters, omdat ik anders tot moes werd gemaakt omdat ik de meeste eenvoudige kaarten miste.

Arena is absoluut niet pay2win, en dat is zeker een plus. Persoonlijk hou ik dan weer niet van de random factor, ik vind de combo's heerlijk om te doen en dan wil ik graag een deck spelen die precies in elkaar zit zoals ik wel en waarvan ik altijd weet wat er nog in zit.

Legendaries omzetten naar nieuwe legendaries duurt lang, wat ik al zei 6 weken gemiddeld om 1 legendary te krijgen, wil je er 1 craften dan duurt dit gemiddeld 24 weken (iets korter als je ook epics enz disenchant). Lastige blijft dus wel dat je heel veel moet inleveren om die ene te krijgen. Dit kan het zeker waard zijn, maar vaak ook niet omdat je maar een vierde er voor terug krijg.

Die flexibiliteit zorgt er voor dat je hoger kan komen, kijk een slechte speler blijft slecht, maar wil je hoog komen, dan kan je niet 1 deck blijven spelen, want wat nu geweldig is, is over een week bagger, terwijl die 2 weken later weer geweldig kan zijn.

Wat betref Magic, dat gaat niet op. Ja je kan heel veel pakjes kopen, maar je kan ook je kaarten online per stuk kopen, is uiteindelijk veel goedkoper. Verder verandert de meta veel minder snel. Nu gaan mensen naar sites zoals Heartpwn en 'downloaden' hun nieuwe 'OP' deck. In Magic is dat veel lastiger, enerzijds omdat je de info niet zomaar hebt, maar ook omdat er zo gigantisch veel kaarten zijn dat de combinaties veel en veel groter zijn.
Er zijn spelers die legendary rank hebben behaald met f2p decks (i.e. alleen de gratis kaarten waarmee je begint en de class specific kaarten die je gratis krijgt door rank 10 te bereiken). Trump heeft er eentje voor mage en shaman, en er bestaat ook nog eentje voor warrior (weet niet meer wie die gemaakt had).
Waarschijnlijk zijn er nog wel een paar andere, dit zijn de enige die ik ken.

[Reactie gewijzigd door graverobber2 op 9 juli 2014 17:56]

Wat vind je er nou precies raar aan? Hadden ze de nieuwe kaarten gewoon in packs moeten doen?
Dat is het gebruikelijke in kaartspellen. Ze brengen nieuwe kaarten uit die in nieuwe pakjes zitten.
Je kunt volgens het artikel er ook voor kiezen niets te betalen, maar in-game Gold te gebruiken.
en ook jij weet niet wat p2w is. wat jij beschrijft klinkt als pay2skip. iets wat veel voorkomt in western f2p mmo. ga maar eens naar een echte asain cashshop kijken. of log in op perfect world. waar een lvl 1 iemand met 1000 euro makkelijk een max level f2p speler verslaat(maakt niet uit hoelang hij speelt). omdat hij perma stat points kan kopen. iets wat een f2p niet kan doen. tenzij er cards zijn die je niet als f2p speler kan krijgen is het GEEN p2w maar p2s
Waar blijft nou die Android versie?... Duurt wel erg lang allemaal. Is het nou echt zoveel werk om om te zetten?

Of heeft Apple er nog een berg geld tegenaan gegooid om het voorlopig nog iOS only te houden?
denk het niet. maar op de een of andere manier hebben bedrijven gewoon moeite met android. kijk naar upc en zijn horizon app.
Java = Android kant van programmeren.
iOS = c++, wat neerkomt op Microsoft programmeurs.

Meestal kan je dus programmeurs van je desktop app nog wel iOS laten programmeren, maar Android app is weer een ander type programmeur voor nodig, bijscholing daargelaten.

[Reactie gewijzigd door Chrotenise op 10 juli 2014 01:31]

Ik neem aan dat een onderdeel van de uitbreiding 700 gold kost en niet alles samen?

Verder meen ik te hebben gelezen dat de eerste en laatste uitbreiding gratis waren. Dat laatste zie ik hier niet terug, of is dat de heroic mode?
700 per.
Eerste deel is gratis.

http://www.hearthpwn.com/...urse-of-naxxramas#pricing

Zouden ze kunnen toevoegen aan OP.

[Reactie gewijzigd door Xfade op 10 juli 2014 03:33]

klopt en staat ook gewoon in het bericht.

Het eerste deel zal wel gratis verkrijgbaar zijn tijdens de introductieperiode van de dlc
Leuk! Het werd eens tijd dat Hearthstone een uitbreiding kreeg, de huidige kaarten gaan al een jaar mee (sinds closed beta dan) en de meta begint een beetje stale te worden daardoor.

Hopen dat de DLC snel uitkomt.
Voordeel is wel dat ze de kaarten al vaker hebben aangepast, dat kan vrij lastig met traditionele CCGs ;-)
Na het uitspelen van een van de wings(DLC) krijg je toegang tot Heroic mode. Niet pas als je alles uitgespeeld hebt..

Edit(linkje(thx @Loki504):
http://us.battle.net/hear...-and-heroic-mode-7-8-2014

[Reactie gewijzigd door TheSec op 9 juli 2014 18:37]

700 gold is heel schappelijk denk ik, niet zo lastig om bij elkaar te sparen
Dat is inderdaad een eerlijk en nette bedrag. Vereist toch zeker wat dedication maar is gewoon daadwerkelijk te behalen.

Wel leuk, was van de week pas begonnen met de game, vermaakt me er heel erg mee. :)
ik bezit nu 1955 gold, laat maar komen die naxx!! :D
Idd. Heb het gevoel dat de meeste zeurders hun gold veel te snel hebben uitgegeven.
Even voor de duidelijkheid, wings kosten 700 gold per stuk. Er zijn 5 wings in totaal. Dus je betaald dan 5 x 700 gold. Ongeacht of je ze 1 voor 1 koopt of alles in één keer.

Als je met echt geld de wings koopt dan kost de eerste/één los ¤5,99 maar als je er meer (tegelijk?) koopt worden ze goedkoper, namelijk twee voor ¤8,99, drie voor ¤13,99, vier voor ¤17,99 en vijf voor ¤21,99.
As an added bonus, if you start your Naxxramas adventure during the launch period (the first month), you will receive the first wing for free.
De eerste wing is dus ALLEEN gratis als je in de eerste maand van de release deelneemt aan Naxxramas (is dat 1 wing kopen of ... ?)! Na de eerste maand moet je dus alle wings kopen en is de eerste niet meer gratis.

Over de discussie off Hearthstone Pay 2 Win is, objectief gezien wel!

Even heel simpel (terug naar de basis), Pay 2 Win is het kopen van power om een voordeel te krijgen op je directe tegenstander (op het speelveld) die geen geld investeert. En dat doe je in Hearthstone want je wordt namelijk ingedeeld op rank, niet op kaart/deck waarde.

Dus dat is het eigenlijk, niks meer, niks minder!

Als er een indeling was op rank + deck waarde dan is Hearthstone geen Pay 2 Win meer, want dan komen betaalde legendaries tegenover gratis legendaries en is het directe speelveld weer gelijk.

Gelukkig is het Pay 2 Win gedeelte niet exclusief en kunnen gratis spelers alle content uiteindelijk ook vrijspelen. Ook kan je geen losse kaarten kopen dus blijft het een gok hoeveel "power" je koopt en is de "power" die je koopt niet heel groot (bijv. geen legendary kaarten die immume zijn voor common kaarten of dat soort onzin).

Dus in de definitie is Hearthstone Pay 2 Win, maar op zo'n manier uitgewerkt dat je er bijna geen hinder van ondervind en men het ook niet als Pay 2 Win ziet. ;)

ps. De vergelijking met League of Legends gaat niet helemaal op omdat daar alle champsion in rotatie gratis voorbij komen. Dan zou Hearthstone wekelijks een aantal kaarten (van common tot legendary) gratis moeten aanbieden en deze roteren waardoor je ook zonder geld over enkele legendaries beschikt. En het speelveld dus weer min of meer gelijk is.
De eerste wing is dus ALLEEN gratis als je in de eerste maand van de release deelneemt aan Naxxramas (is dat 1 wing kopen of ... ?)! Na de eerste maand moet je dus alle wings kopen en is de eerste niet meer gratis.
De eerste maand na het uitkomen is de "launch event". Elke speler die inlogd krijgt in die periode de eerste wing gratis. Dus niet 1 wing kopen. Je post is correct maar je kan het underlined gedeelte weghalen :D. Na die 1e maand en je hebt niet meegedaan dan zal je de eerste wing moeten kopen.

Het pay2win gedoe vind ik altijd grappig om te lezen. Ieder heeft zijn mening.
Ik vindt pay2win maar half/half. De "let's play" youtubers hebben misschien 50-100 euro uitgegeven om de packs te krijgen en de meeste legendaries, en de rest disenchant voor dust om de rest tre maken.

Ik heb 16 euro uitgegeven in totaal en heb de legendaries die ik nodig heb van de dusts en quests. Duurt langer maar alles komt samen op het einde.

pay2skip?
Ben erg benieuwd naar deze nieuwe solo player content. Elke extra afwisseling is natuurlijk prima en welkom :) Wel fijn dat je de content ook met in-game gold kan kopen! Had ik zelf niet perse verwacht, en ook nog voor een prima 'bedrag'!
Lijkt me een nette prijs!
Echter zie ik liever de game voor het tablet platform verschijnen.
Het is er voor iPad.. ah wacht, jij hebt zo'n ander ding waarschijnlijk. :-D
Correct meneer! ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True