Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 77 reacties
Submitter: -ETz-candyman

Blizzard heeft tijdens Blizzcon 2013 een nieuwe uitbreiding voor zijn succesvolle mmo World of Warcraft aangekondigd. De ontwikkelaar toont twee video's van de Warlords of Draenor-uitbreiding. Ook komen er mobiele Hearthstone-games en start de bèta voor Heroes of the Storm.

In thuisstad Anaheim houdt Blizzard voor de zevende keer zijn Blizzcon-evenement, wat het concern heeft aangegrepen om een nieuwe World of Warcraft-uitbreiding aan te kondigen. Warlords of Draenor speelt zich af op Draenor, de thuiswereld van de orken, in de tijd dat het nog een land vol woeste jungles was. Spelers kunnen onder andere garnizoenen samenstellen, die ze uit kunnen breiden en aan kunnen passen.

De uitbreiding zal verder nieuwe karakters, animaties, plattegronden, dungeons en quests bieden en Blizzard zal de level-cap naar 100 verhogen. Warlords of Draenor zal ook de mogelijkheid bieden om nieuwe karakters direct naar level 90 te upgraden, aldus Blizzard.

Het bedrijf kondigde nog meer aan tijdens Blizzcon. Zo komen er iPad-, iPhone- en Android-versies van kaartspel Heartstone, waarvan de laatste twee waarschijnlijk in de eerste helft van 2014 uit moeten komen. De pc-versie moet uiterlijk januari 2014 in open bèta gaan.

Ten slotte neemt Blizzard vanaf vrijdag bèta-inschrijvingen voor moba-game Heroes of the Storm aan, dat voorheen bekend stond als Blizzard: All-Stars en daarvoor als Blizzard: Dota. Wanneer het spel uit moet komen is echter nog niet bekend.

World of Warcraft: Warlords of Draenor - OutlandWorld of Warcraft: Warlords of Draenor - Draenor

Aankondigin World of Warcraft: Warlords of Draenor

Overgang van Outland naar Draenor

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (25)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (77)

Dit haalt mij over om weer te gaan spelen. :) Ziet er veelbelovend uit!
"Old Outlands" ben ik ook erg nieuwsgierig naar. :p

Hier staat trouwens ook nog een hoop leuke informatie: http://www.mmo-champion.c...d-of-Warcraft-What-s-Next

[Reactie gewijzigd door Zorian op 8 november 2013 22:30]

Voor degene geen toegang hadden tot de live feed. Ik heb tot net een soort van mini blog gemaakt over alles wat gezegd is over WoW en tijdens de intro van Blizzcon 2013.

http://gathering.tweakers...message/41193294#41193294
Hier een handige live blog met bijna iedere minuut wel een update (met foto) in de comments

http://massively.joystiq....n-2013-join-us-right-now/

[Reactie gewijzigd door Qondar op 8 november 2013 22:38]

Wat ik mij afvraag, als ik nieuw binnenstap, moet ik dan werkelijk al die upgrades eerst kopen en installeren? Nu ook, moet ik eerst die Panda upgrade installeren en dan deze om level 100 te kunnen helen? Als dat zo is, dan lijkt dat mij eerder een showstopper.
Ja die zul je moeten kopen.

- Word of Warcraft starter pack (met original World of Warcraft, The Burning Crusade, Wrath of the Lich King, and Cataclysm expansions)
- Mist of Pandaria expansion
- Warlords of Draenor expansion

Je zult dus inderdaad meerdere(allemaal) moeten aanschaffen maar niet alles want de eerste 4 zitten tegenwoordig bij elkaar in 1 pack. De originele kost je ¤ 15, Mists kost je ¤ 35 straks denk ik wel iets minder en deze nieuwe mogelijk ook weer ¤ 35. Dus je bent snel rond de 80 euro kwijt (Misschien nog wel goedkoper te krijgen hier en daar. Je hebt eigenlijk alleen de keys nodig.) Na de eerste maand of zo nog je maandelijkse fee om door te kunnen spelen.

Maar je kunt altijd eerst gewoon de game downloaden en het proberen tot een bepaald level (Weet het max. level even niet). Kan je later eventueel altijd nog alles aanschaffen als je toch leuk lijkt. Dat zou ik eerst doen.

[Reactie gewijzigd door Pasquald op 9 november 2013 00:45]

Als je alle expansions heb geactiveerd zullen deze automatisch worden geïnstalleerd bij het eerste keer opstarten. Dan heb je "Not ready" "Playable" en "Done" :P werkt redelijk goed
Ja, en dat kost je ¤35 voor alle huidige content, plus de nieuwe uitbreiding. En zoals ook wordt aangegeven, kun je het gratis proberen voor 10 dagen.
Ik heb nooit WoW gespeeld, maar ik vindt het knap dat ze zo lang het spel in leven kunnen blijven houden. Het lijkt mij namelijk wel tijd voor een gehele make-over / update. Persoonlijk kon ik nooit in de WoW graphics komen
WoW draait ook niet om de graphics.
'Persoonlijk'. En ik denk dat er wel meer mensen zijn die het inmiddels hebben gehad met die outdated graphics. Toen ik met Guildwars 1 begon vondt ik WoW al niet om aan te zien, en nu zoveel jaar verder is er vrijwel geen verandering.
Zoals Slicy hieronder melde denk ik ook dat ze beter met een '2' kunnen komen.
'Persoonlijk' is het dat jij het geen aantrekkelijke stijl vindt, feit is dat WoW zeker niet outdated is. Het heeft gewoon een bepaalde grafische stijl die wat meer 'cartoon' is dan bijvoorbeeld Guild Wars. 'Persoonlijk' vind ik de stijl juist erg fijn om te spelen, ze kunnen zo ook makkelijker weg komen met 'grappige' dingen en overdreven spell effects dan als alles super realistisch er uit zou zien. Dat zou juist nadelig uitpakken voor een game als WoW.

Hier een screenshot van een gebied uit de huidige expansion: http://i.imgur.com/P62D8gj.jpg

Dat vind ik er persoonlijk prachtig uit zien en geeft mij echt niet het gevoel dat ik een spel aan het spelen ben uit 2005.

Oh, en gameplay staat in WoW wel degelijk voorop en dat is ook absoluut geen persoonlijke kwestie, dat is gewoon de visie van Blizzard.

[Reactie gewijzigd door jmxd op 9 november 2013 02:34]

Ik denk dat het zeer persoonlijk is. Nu speel ik dit spel niet meer, maar dat heb ik tot vorig jaar jarenlang wel gedaan. En ik vond (en vind) de graphics juist geweldig. Ik heb een gloedhekel aan de wanna-be realistic games; die krijgen geen stuiver van me. Het is niet dat ik de individuele render-kwaliteit o.i.d. nou zo moi vind, maar wel de algehele sfeer - en natuurlijk de art-style algemeen. Ik heb wel meerdere games gespeeld, maar die laken heel de feel die WoW weet te brengen. Misschien dat je het een scheve vergelijking vindt, maar het is zoiets als dat een vrouw vaak aantrekkelijker is met lingerie dan zonder lingerie. Je moet iets over laten voor de fantasie.

[Reactie gewijzigd door CoreIT op 9 november 2013 04:10]

Mooi voorbeeld. En ik snap gedeeltelijk wat je bedoeld. Games waar je character met minimale bescherming rond loopt moet ik ook niks van hebben. Verder moet het voor mij natuurlijk ook een fantasie wereld zijn, maar wel een wereld waar het allemaal scherp kijkt, waar er veel detail is en waar alle effecten van het beeldscherm afvliegen.
Ik heb over de jaren heen ook genoeg gespeeld. Voor het eerst sinds een lange tijd zit ik vast aan een game. Neverwinter. Met alles op high ziet het er ongeveer zo uit
Beetje halloween sfeer
De art style is anders, natuurlijk, maar wat is realistic? Dit is na mijn mening nog steeds 120% fantasy.
Outdated? Um het heeft zelfs dx11.. En alles op max en dan bijv een raid of een character ziet er onwijs goed uit.

Dat je zegt vrijwel geen verandering zegt wel iets over jouw perspectief. En er zijn talloze comparison video's.
De revap wat Azeroth heeft gekregen na catalysme. En nu dan de outlands.
Op vele fronten ziet het er beter uit dan andere mmorpg's.

Maar gaat ook niet om de graphics imho, speel het zelf eens in de 2 jaar. Maar moest wel lachen om ''vrijwel geen veranderingen''

Ben zelf wel benieuwd naar de garrison changes. En eindelijk level 100 :D
Dx11 zegt niks over de grafische kwaliteit. En hoewel de artstyle van WoW best mooi is, vind ik het grafisch ook zwaar achterhaald. Nu is het een MMO dus het moet goed draaien voor de massa, maar het oog wil ook wat. Dat het door de jaren heen allemaal flink verbeterd is wil ik best geloven, maar anno 2013 kan het qua graphics simpelweg niet meer mee met de rest.
Na een tijdje vallen die graphics niet echt meer op, het gaat gewoon om de gameplay.
De Gameplay & algehele presentatie (voor mij was dat althans een grote reden). Al heb ik voornamelijk vanilla WoW gespeeld en het de afgelopen jaar of 5-6 niet meer gezien/gespeeld ben ik nooit meer dusdanig overweldigd in een MMORPG dan door WoW (daarnaast heb ik Aion, Warhammer, Rift., Guildwars 1&2 ook gespeeld). Ik kan me nog steeds goed herinneren dat ik de eerste keer Ironforge binnenstapte met m'n net gevonden grizzly beer... (heel off topic misschien, maar dat was voor mij een uitstekend voorbeeld hoe muziek ontzettend veel kan bijdragen aan de algehele atmosfeer van een computergame).

Meer on topic: Eindelijk weer een WoW uitbreiding die me weer lekker en nieuwsgierig genoeg maakt om m'n account weer te activeren. Al zien de nieuwe omgevingen er toch wel ietwat kaal uit, neem ik aan dat dat veel minder opvalt tijdens het spelen (en evt. een overdaad aan bloom :p ). De nieuwe models zijn wel een enorme verbetering trouwens, ben benieuwd hoeveel we daar van terug zien in de main cities en in PvP.
Wat maakt de graphics nou uit? League of Legends, Dota 2 hebben toch ook geen mooie graphics? Terwijl dat wel de meest populaire games zijn en WoW is de meest populaire MMORPG, of de graphics goed zijn, dat maakt niet uit.
WoW graphics zijn alles behalve out-dated en je opmerkingen met 'vrijwel geen verandering' bevestigd alleen maar dat je het nooit gespeeld hebt. In alle games die ik ken heb ik nog nooit zoveel verandert zien worden als in WoW (zowel graphics als content) Daarnaast is gameplay nog altijd waar het om draait bij games.
Gameplay is een onderdeel. Maar het draait er niet alleen maar om.
Als de gameplay goed is kan je om de graphics heen kijken als ze wat teleurstellend zijn. Nee dat klopt, behalve voor de paar free trials die ik altijd heb geprobeerd heb ik het nooit echt gespeeld. Vergelijk WoW eens met de games die de afgelopen ~2 jaar zijn uitgekomen op het MMO gebied. Zoek Bless Online eens op. Of kijk naar GW2. Als WoW niet outdated is, wat is dat dan?
WoW heeft een heel andere style dan GW2. Ik vond bijv in GW2 bepaalde Player models geweldig. Toch trekt de cartoony style van Wow me meer dan de GW2 GFX. Niet dat GW2 slecht is qua gfx maar mij trekt het gewoon niet zoals de WoW gf mij aanspreekt.

Daarnaast zoals ik al eerder aangaf, draai wow eens op high res (dus geen standaard 1080P) met alle effects aan in GX11 mode in de gebieden van de laatste expansion dan is het echt niet zo slecht of outdated als mensen aangeven. Het is zeker niet super, maar als je ziet wat er veranderd is tussen 2005 en nu dan zijn de GFX van een paar jaar geleden qua spell effects en enviroments echt niet te vergelijk met enkele jaren geleden.

Het screenshot dat Twylight linkte ziet er zelfs cropped vind ik zeer goed uit voor een game van bijna 9 jaar oud ;) http://i.imgur.com/P62D8gj.jpg
Er is wel behoorlijk wat verandert vergeleken met vanilla (waarin veel objecten metersgroot waren en dan hele lelijke UV seams hadden), maar sommige dingen zijn inderdaad ronduit lelijk.
Niet om de graphics nee, maar de stijl... daar kon ik ook niet aan wennen.
Persoonlijk kon ik nooit in de gameplay (mechanics) komen, ben toen binnen een maand overgestapt naar EVE Online. Vond het idee dat je 0,0 invloed had op de wereld en er nog honderden wereld kopieën waren niet echt aantrekkelijk. Persoonlijk had ik dan ook het gevoel dat ik beter een goede niet-MMO RPG kon spelen dan WoW, wat ik eigenlijk best heel jammer vond/vind.
Dit is voornamelijk om het spel onder een zo breed mogelijk publiek speelbaar te houden. Er zijn nog steeds veel mensen die een low-end PC hebben. Die mensen wil Blizzard ook graag bedienen.

Daarnaast, gameplay gaat boven graphics. Een spel kan nog zo levensecht zijn, als de gameplay ruk is speelt niemand het. :)
Klopt. En de gameplay van WoW is groots. Ik kan me dus ook wel voorstellen dat ze er geen punt achter willen zetten. Maar misschien voor een nieuwe doelgroep is een hele nieuwe game aantrekkelijker. En ik verwaacht dat de WoW fans toch wel volgen.
Ik heb wow sinds alpha family and friends gespeeld (pre-vanilla - broer werkte er). Altijd een hardcore raider geweest, zelfs in 1 van de top 50 world wide guilds gespeeld tijdens de launch van Molten core in vannilla wow tot het einde van wrath of the lich king expansion. In totaal zo'n 7 jaar van mijn leven dit spel constant no life gespeeld. Heel veel belachelijke onzinnige dingen behaald zoals vannilla warlord titel. 11k achievements bij wotlk einde. een heel park aan mounts. Voor elke instance het volledige gearset gehaald. (Waaronder naxx40) legendary wapens + scarab lord etc etc. Mijn nickname was dan ook bekend over de hele server als die gestoorde no lifer die alles had.

Inmiddels speel ik niet meer sinds het begin van de cataclysm expansion en probeer ik ook zoveel mogelijk het spel te negeren ook wanneer het in de media is. Mede vanwege ik weet hoe verslavend het was voor mijzelf. Dit heb ik bij geen enkel ander spel ooit ervaren, ik ben er echt mee opgegroeid. Als ik er op terug kijk, heb ik gemengde gevoelens. Ik heb me rijkelijk beleefd en veel plezier gehad echter weet ik ook dat ik die tijd veel nuttigere dingen had kunnen doen. Veel ervaringen zijn dan ook bij mij gebleven tot op de dag. Zoals het urenlang exploreren van content en geheime plekjes die moeilijk of neit bereikbaar waren tenzij je een "exploit" gebruikte van een item of een bepaalde skill. Maar ook de vele "wipe avonden" maar voornamelijk de mensen en hun nicknames waar ik jaren heb mee gespeeld zal ik nog heel lang herinneren.

De wow graphics zijn inderdaad meh, je raakt er wel snel aan gewend. De game is ook gericht naar casual gamers die af en toe eens een questje/dungeon doen. Maar de hardcore gamers hebben genoeg te doen, zelfs zo erg dat blizzard soms encounters moet nerfen.

Er is heel veel verbeterd over de levenscyclus van wow heen, echter kan het altijd beter. Hoe men begon vergeleken met hoe men nu draait had de uitgever nooit verwacht.

Het spel is echt een ervaring waar je tien/honderd duizenden uren in kwijt kan als je dat zou willen. Maar het spel is ook geschikt als je elke dag/week maar een uurtje even iets wil doen. De lore is zeer rijkelijk en ik vondt het zelf altijd leuk om van mensen die hier echt in geboeid waren te horen wat het achtergrond verhaal was achter een landje binnen een continent of dat van een bepaalde npc/vijand/class.

Het recyclen van content was iets waar ik sinds de komt van TBC erg mee zat. Het waren wel nieuwe encounters en niewe skins maar na zoveel jaar vanilla te hebben gespeeld hoopten veel op grote verbeteringen die helaas niet uitkwamen.

[Reactie gewijzigd door Lennart-IT op 9 november 2013 01:40]

Hoewel ik niet zo hardcore was als jij (Begonnen kort na start van TBC en gestopt net voor Icecrown Citadel werd opengegooid in WotLK), kijk ik ook terug met gemengde gevoelens.

De wereld, afgezien van de genoemde grafische effecten, was prachtig. De tekenstijl is consistent en past perfect bij Warcraft. De vele quests die je van 1 naar 60/70/80 leidden waren, uitzonderingen daargelaten, geweldig en voerden je langs de hele spelwereld. Het leukste vond ik dan ook het "ontdekken" van nieuwe gebieden en dorpjes om quests te vergaren. De wereld DRUIPT atmosfeer (sommige gebieden meer dan andere) en vooral de oude wereld en Northrend waren heerlijk.

Wat de tijd doet vergeten, is het vele grinden (Vroegâh, althans, zal nu wel anders zijn) voor materiaal, de talloze wipes in 40-man raids, de saaie tussenmomenten en de verandering van de houding van de ontwikkelaars. In het begin was het nogal een klus om een 40-man raidbaas neer te krijgen, maar naarmate de release van Sunwell Plateau dichterbij kwam, hoe makkelijker het werd om Illidan de nek om te draaien.

Hetzelfde trucje werd in WotLK toegepast - waar je in Azeroth en Outland dungeons/raids er nog gebruik moest worden gemaakt van crowd control, kon je in de nieuwe dungeons gewoon doormeppen. Ook de bazen waren eenvoudiger (Hoewel Anub'arak me nog wel bijstaat als een uitdaging destijds) en de content werd meer gespreid.

Al met al, ik vind niet dat het een verloren 2 jaar zijn geweest, nu met al dit Blizzard nieuws denk ik er met plezier aan terug, maar ik heb ook echt geen interesse om te zien hoe het nu met WoW is gesteld, al is het alleen maar om m'n goede herinneringen niet te verpesten met wat Blizzard er nu van gemaakt heeft (Toen ik hoorde dat in Cataclysm de oude wereld overhoop werd gehaald... bah bah).
Ik heb het dus even gespeeld omdat ik hoorde dat het zo verslavend en ik was daarom benieuwd naar de gameplay maar ik was echt niet verslaafd eraan en na 2 weken ben ik ook gestopt:P
Er zijn toch meerdere graphics updates gekomen. In Cataclysm hebben ze de orginele maps een update gegeven. Elk nieuw continent krijgt ook telkens een grafische update en algemene elementen zoals water krijgen ook regelmatig een update.

Zoals je in het filmpje kunt zien krijgen nu de karakter models een update.

Het blokkerige is een stijl die ze al gebruikte voor WoW dus dat zal je houden maar grafische zijn er regelmatig updates.
ik denk dat world of warcraft zijn tijd heeft gehad.. ik denkd at ze beter een world of warcraft 2 kunnen maken ofzo in plaats van als maar DLC uit te brengen, gameplay verandert hierdoor niet veel en d egrafische stijl al helemaal niet..
DLC waar je weer meer dan een jaar mee zoet bent. Niet goed genoeg?
Meer dan een jaar...
Laten we eerlijk wezen, geen enkele DLC van WoW houd je meer dan een jaar zoet. Het blijft leuk om zaken te herhalen en vaker te doen, maar na een maand of 2-3 ben je als fanatiek speler toch echt wel door de content heen en is het weer maanden afwachten op de volgende update.

Ik ben het helemaal eens met Slicey en ArtsOfTerror. Heb jaren lang WoW fanatiek gespeeld, maar de lol is er toch echt vanaf, en de ver achterliggende graphcis beginnen nu toch echt wel parten te spelen ten opzichte van concurrerende games in de branch. Zeker als je kijkt dat de maandelijkse kosten in al die tijd nog steeds niet gezakt zijn.

Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet dat spelers maandelijks zóveel betalen en er ook nog mee akkoord gaan dat ze in de buidel moeten tasten voor een uitbreiding. De kosten voor de uitbreiding zitten al lang en breed gecalculeerd in de abonnementskosten.
Welke DLC? Mount en pets hoouden je idd geen maand zoek, maar dat ik dan ook behoudens de gratis content patches de enige DLC die ik ken voor WoW.

Als je het over expansions hebt, ik dat dat toch echt een persooonlijke mening betreft ik kan me makkelijk een jaar zouthouden met een expansion en de content patches gedurende een expansion (op Cata na, maar daar is bijna iedereen, zelfs blizzard het wel mee eens dat het de minste expansion was qua content). Maar ik ben dan ook geen speler (meer) die alle content er als een malle doorheen jast en dan gaat lopen klagen dat er geen content is.

Maar tussen Pve (raids), PVP, solo play heb ik in MoP nog steeds genoeg content om niet idle in de stad te hangen heel de avond en ben er zelfs bang voor dat ik niet alles gedaan krijg voor de release van de nieuwe exansion.

Qua GFX ben ik het deels met je eens, deze zijn niet super (zoals o.a. een Crysis), echter als je met alles op Full detail op high res in MoP speelt zijn de GFX echt niet zo slecht als sommige mensen doen vermoeden, ik vind (mening) de WoW gfx in MoP beter werken dan bijv de GW2 Gfx, die iets mooier zijn, maar de gameplay voor mij op een of andere manier ook houterig maakt (char animaties) terwijl ik gewoon 50-60 fps heb in GW2.

Tevens zorgen de vele GFX instellingen ervoor dat veel mensen kunnen spelen, ook als ze geen high end pc hebben. Daarnaast zijn GFX vooral in MMO's geeen graadmeters vooor de kwaliteit van de game. Ik zou graag iemand een MMO zien noemen die de finesse, qualitity of life, content kwaliteit en kwantiteit kan bieden te samen met top Gfx. Ik heb deze MMO namelijk nog niet gevonden, en heb er toch heel wat gespeeld. Er zijn zeker MMO's mooier qua GFX, maar altijd mist er naar mijn gevoel iets (High end content, geen Qualilty of Life features vergelijkbaar met WoW, gameplay die minder vloeiend is dan WoW).
DLC is toch meer zo'n naam voor van die kleine patches die een paar jaar geleden nog gratis waren en ze nu uitbrengen vaak om een half compleet spel completer te maken en ondertussen hun klanten daar nog mee af te zetten ook.

Daarom gebruik ik voor zulke grote patches toch liever het woord expansion.
Iets heeft pas zijn tijd gehad als mensen erop uitgekeken zijn. Volgens mij is WoW nog steeds de meest populaire MMO. Tis niet CoD.
7,6 miljoen op dit moment, dat is na bijna 9 jaar gewoon super.
9,8 Miljoen eind 2012. 8,3 Miljoen na Q2 2013 en 7,8 Miljoen na Q3 2013.
En wat is überhaupt de definitie van actieve spelers? Mijn account en characters zijn nog steeds aanwezig, hoewel ik inmiddels al zeker 1,5 jaar niet gespeeld heb. Als ze die ook meetellen vertekent het cijfer dus gigantisch en ligt WoW zo goed als op zijn gat.
World of Warcraft heeft nog miljoenen spelers.
Maar wat is het punt van het maken van een "World of Warcraft 2"? No offense but, Gameplay moet ook niet veranderen in WoW, dit is juist wat de game zo goed maakt. Deze "DLCs" wat jij noemt wat Expansion Packs zijn, (srry maar ik vindt de term "DLC" te klein voor zo'n grootte expansion) Zijn volgens mij gewoon toevoeginen op het verhaal in het warcraft universum (correct me if I'm wrong). en in een game wat bijna 10 jaar oud is, maakt het niet uit hoe goed de graphics zijn. Gameplay staat op nummer 1 in deze MMO. Daarom was en is het een groot succes.
Gameplay moet niet veranderen in WoW? Gameplay is iedere expansion sowieso veranderd, heb het spel tot en met Cataclysm gespeeld, en mijn ervarin is dat de gameplay op dat punt zo danig veranderd is dat het voor mij niet meer hoefde.

Hoe dan ook, een terugkeer naar draenor is wel weer interessant. mijn beste herinneringen aan het spel is The Burning Crusade.
De stijl zou ook bij WoW 2 het zelfde blijven, dat is de Warcraft stijl en grafisch zijn er telkens aanpassingen.

Hoewel ik WoW niet speel vind ik het juist goed dat ze met expansions werken in plaats van nieuwe versier. Bij een nieuwe zou je weer overnieuw moeten beginnen. Zowel de wereld (die dan dus kleiner is) en als speler.

Ik zie graag spellen die blijven voortbestaan door expansions zo lang ze het maar goed doen en dus inderdaad ook grafische updates en andere grote aanpassingen doen. Dat is hier dan ook het geval.
Ik zie absoluut geen reden om een WoW2 te maken, dat zou juist een hoop spelers vervreemden ipv. een grotere playerbase creëren. Ze kunnen prima de graphics updaten (hebben ze ook al gedaan in het verleden), game mechanics veranderen (ook al gedaan), races en classes toevoegen, quests en werelddelen toevoegen, de wereld veranderen, het verhaal laten vorderen, etc. Ze hebben nog steeds 7 miljoen subscribers, dat is meer dan enig andere MMORPG, dus de deuren sluiten hoeven ze nog lang niet.

De grafische stijl van Warcraft is nu eenmaal ' comicbook like', betere graphics zal hier niets aan veranderen. Als ze de fotorealistische weg in zouden slaan met een nieuwe WoW weet ik niet wie dat nu precies zou moeten aanspreken... Er zijn zat MMORPGs die fotorealistisch proberen te zijn en geen van allen zijn ze zo populair als WoW. Heb al helemaal geen idee hoe een WoW Orc er dan uit zou moeten zien...

Everquest slaat nu juist ook de comicbook look in ipv. hun 'realistische' graphics van EQ1 en EQ2 (plus variaties).
Heb ooit WoW gedaan, sprak me toen niet aan en nu ook nog niet. Ik vind de stijl wel leuk zo animated. Maar mooi is het niet nee. Verder is en blijft het wel een van de meest uitgebreide mmo's ooit. Ik speel op dit moment FF14 ARR. Prima spel, maar mist gewoon veel end game. Iets wat WoW wel weer heeft.

Maar toch lijkt WoW mij deels uitstervende. Toen het uitkwam tsja bam meteen sprak het miljoenen aan, maar nu zijn er zoveel mmo's en nieuwere mooiere mmo's. Stukje bij beetje verliest men dan toch spelers. Ik vraag me af hoeveel er nu nog zijn?
Volgens mij is het ongeveer zo gelopen qua subs: 2-3 miljoen na vanilla, 6 miljoen na TBC, 12 miljoen in Wrath, 9 miljoen aan het eind van Cata, en 7.6 miljoen nu. Dus ja het spel verliest zeker spelers, echter daar ik geloof dat de 2de grootste MMORPG nog geen 2 miljoen subs heeft det WoW het nog steeds een stuk beter dan iedere andere game in het genre.

Moba's zijn op dit moment hot, en ik denk na wat ik gister gezien heb dat Heroes of thee storm hooge ogen kan gaan gooien in dit Genre. De gameplay zag er erg vermakelijk uit en met de Blizzard Lore voor de Heroes (Warcraft, Starcraft en Diablo) zullen er voor veel spelers direct heroes zijn waarmee een "connectie" hebt.
Moba's heb ik niks mee. Eenzijdige rot spellen vind ik het persoonlijk. Wow heeft veel te bieden maar sprak me niet meer aan aangezien iedereen al end game was en ik toen weinig tot geen vrienden had die het deden. Nu met FF met de start begonnen en dat maakt het meteen al leuker natuurlijk. Zo maak je alles mee. Dat moet wij wow ook wel legendarisch zijn als je ziet hoe dat spel groeit! :)
Jup dat is zeker een klein nadeel als je geen vrienden o.i.d. hebt die het ook spelen en je begint nu net. Als moet ik zeggen dat WoW inmiddels zveel catch up features heeft dat zelfs als je nu fresh zou starten je binnen een week of 2-3 in End game kan zitten.

Starten in een nieuwe MMO werkt natuurlijk ook, direct vrienden maken tijdens het levelen en het spel leren kennen werkt ook zeer goed. Ik heb dat in WoW gedaan bij release en je maakt idd zeer veel toffe dingen mee.
Er zijn gewoon meer mmo's, maar ik denk dat vooral moba's (en f2play) effect hebben op een gedeelte van de playerbase.
Het spel is nog steeds best goed en belangrijker: kent eigenlijk geen echte concurrent voor zn core gameplay op dit moment.
Ziet er wel weer leuk uit, maar dat was met Mists of Pandaria ook. En toch is er na een tijd niets meer te doen, buiten hetgene dat je altijd al deed.
Wordt vooral minder leuk: eerst kon je al sneller levelen, nu kan je meteen naar level 90.

Ben zelf 8 maanden geleden gestopt en moet zeggen dat ik niet de neiging heb om terug te gaan.

(Edit 1: 1 character kan maar geboost worden zo te zien)
(Edit 2: The end of this expansion is going to spill over into the next one. Many more expansions are lined up now) Er komt dus nog minimaal 1 expansion

Bron:
http://www.mmo-champion.c...d-of-Warcraft-What-s-Next

[Reactie gewijzigd door Tomf1 op 8 november 2013 22:41]

Dat is indd wel een probleem dat WoW heeft. Ze willen nieuwe spelers niet afschrikken dus laten ze die mensen powerlevelen maar daardoor doe je het werk van bestaande leden te niet.

Ze hadden waarschijnlijk niet van te voren voorzien dat WoW zo populair zou zijn maar het zou indd beter zijn als ze een systeem hadden waarbij dat niet nodig was, bijvoorbeeld door het niet telkens blijven verhogen van de cap en mensen op andere manieren bezig houden.
Dat is indd wel een probleem dat WoW heeft. Ze willen nieuwe spelers niet afschrikken dus laten ze die mensen powerlevelen maar daardoor doe je het werk van bestaande leden te niet.
Dat is onjuist, het level van andere spelers heeft geen effect op jou speelervaring.
Dit is gewoon gedaan om mensen die na een tijdje terug willen komen meteen mee te laten kunnen doen, dat is iets waar blizzard redelijk op inzet (zie timeless island).

[Reactie gewijzigd door blouweKip op 9 november 2013 03:02]

Hopelijk bevalt het je weer :)
als je pvp gaat zou ik Archeage maar googlen het word hele grote pvp game.
Ik heb zelf op de Koreaanse server gespeeld.
Je hebt totaal 3 factions horde en ally maar ook piraten.
Daar kun je iedereen aanvallen zelfs elkaar je hebt 1 neutrale zone voor piraten ^^.
Je kunt zelfs met schepen elkaar bestoken.
Het is een open sandbox game je kunt voor je huis eigen items maken. Hier heb je een video van mij http://www.youtube.com/watch?v=RNntJ04yUb8 in het begin zie wat bedoel met eigen objecten maken ^^
Ze zijn toch wel altijd erg goed met het maken van die filmpjes. Verder ook een goede timing. Dit gaat wel spelers van MMO's als Wildstar eten denk ik.
Ik moet zeggen leuke uitbreiding het kan de wow spelers nog een paar jaar houden.
Grote titels as Wildstar, Elder scrolls online, Archeage etc. Heeft een kans tot succes voor mij wow beetje te laat om spelen. Wildstar ziet er veel belovend uit ik denk dat ik daaraan ga beginnen
Het ziet er allemaal erg gelikt uit, maar ik vraag me af hoe ze dit aan elkaar gaan schrijven. Tijdreizen veroorzaakt vaak gaten in het plot. De orcs en draenai op Draenor hebben de meeste rassen van Azeroth immers nog niet ontmoet. Overigens ligt de focus van WoW de laatste tijd wel erg veel bij de orcs.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True