Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 61 reacties

Blizzard is op zoek naar een lead producer voor onaangekondigde game. De studio wil een klein team vormen dat aan de nieuwe game gaat werken. Na het succes van online kaartspel Hearthstone: Heroes of Warcraft wil Blizzard meer met kleine teams gaan werken.

In de personeelsadvertentie op de eigen website laat Blizzard weinig los over de game die het wil gaan ontwikkelen. De lead producer die de ontwikkelaar zoekt, krijgt de leiding over een klein team, dat een bestaand concept uit gaat werken. 'We kunnen je nog niet vertellen wat die game precies is, maar het wordt geweldig', zo is in de advertentie te lezen.

Blizzard maakt in de advertentie duidelijk dat het vaker met kleine ontwikkelteams wil gaan werken. De studio, waar grote teams werken aan uitbreidingen voor games als StarCraft II, Diablo III en World of Warcraft, heeft een klein team dat werkt aan de gratis speelbare online kaartgame Hearthstone: Heroes of Warcraft, waarvan momenteel een bètatest loopt. Die werkwijze bevalt Blizzard goed en wil het gaan herhalen met de game waar het nu een producer voor zoekt. De kandidaat die Blizzard zoekt moet minimaal drie jaar ervaring hebben in een vergelijkbare functie.

De campus van Blizzard

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (61)

3D Weapons Artist

Unannounced Game Title

Do you laugh manically as you lay waste to your opponents with the most badass weapon you can find? Is your portfolio really an armory full of swords, firearms, and other weapons of destruction? Do you have a love of the mechanical and an insatiable need to figure out how everything under the hood fits together? Is there a framed picture of the BFG on your mantle instead of pictures of your family? If so, Blizzard Entertainment, the developer of the most epic games in the world, is seeking a 3D Artist specializing in weapons to help develop Blizzard’s next hit game!
bron: http://us.blizzard.com/en...s/posting.html?id=13000JG

Vraag me af wat ze hier nou mee willen; als je BFG & zwaarden in dezelfde vacature noemt, lijkt me het toch dat de game mogelijk een breed scala aan ideeen & omgevingen zal bevatten.
Na het succes van online kaartspel Hearthstone
Huh? Die game is net in beta, hoe kun je nu al spreken van een succes? Wat heeft die game al opgeleverd?
Heb de Beta nu 1 a 2 weken.
Zat er echt op te wachten.
Heb het nu en het begint me nu eigenlijk al te vervelen.
RNG kills me most of time.
Laatste game die ik in de arena speelde gaf me eerst 5+ kaarten.
Die heb ik weggedaan, waardoor ik wederom 5+ kaarten kreeg.
Gevolg, was al bijna dood op turn 5, want alles wat ik er tussen kreeg was niet om aan te zien en kon ik niets mee.
Verzamelen van kaarten is leuk, maar vaak verliezen omdat RNG je tegen zit, daarmee is de lol er al snel af voor me. Heeft ook te maken met het deck wat je kan maken natuurlijk, maar in het begin zijn je opties nog wel vrij beperkt, tenzij je bakken met geld er tegenaan gaat gooien om packs te kopen.
Ik heb de beta al anderhalve maand ofzo, maar was er na een week of 2 op uit gekeken zelf. Misschien als ze wat meer spelmodi toevoegen, maar eindeloos Arena grinden was ik al vrij snel klaar mee :)
Dat is niets anders dan met andere card games.

Arena is juist aantrekkelijk omdat je een deck moet samen stellen met wat je voorgeschoteld krijgt. Het is veel meer afwisseling en elke keer is het anders, je komt geen cookie cutter decks tegen.

Extra RNG maar wel erg leuk.

Minder RNG is play mode (ranked/unranked) omdat je precies je deck zo kan samen stellen dat als je een slechte hand heb als nog een kans heb. Gewoon erg leuk om verschillende kaarten decks te testen.

Heb de Beta nu 1,5 week en vind het een geslaagd spelletje die er ook nog eens gelikt uitziet. Begrijp waarom het zo populair is op youtube/twitch, ze hebben hier zeker een winner bij blizzard.
iets wat mij vooral in heartstone aanspreekt is dat je zelfs met de gratis kaarten makelijk een zogeheten "basic" deck in mekaar kan zetten waarmee je ook kan winnen. mijn eerste deck bestond alleen maar uit grey cards en daarmee haalde ik met gemak diamond(?) three star.
en ja het blijft een kaartspel, dus het is altijd RNG of je de kaarten trekt die je nodig hebt om te winnen.
Ik denk dat je het niet alleen in de game moet zoeken, maar ook in je deck. Als je minder 5+ kaarten in je deck hebt is de kans om alleen maar 5+ kaarten te trekken een stuk kleiner
Ik denk dat je het niet alleen in de game moet zoeken, maar ook in je deck. Als je minder 5+ kaarten in je deck hebt is de kans om alleen maar 5+ kaarten te trekken een stuk kleiner
Daarmee beperk je ook je eigen mogelijkheden in de end game. Als je alleen maar 1/2/3 kaarten in je deck hebt, heb je met 10 mana nogsteeds geen slagkracht.
De balans is een uitdaging ;)
En dat is dan ook precies het mooie/moeilijke aan het spel en hetgeen waar de skill in zit. De manaverdeling en het analytische vermogen om kaarten goed in te schatten op hun waarde
Vraag ik me dus ook af. Volgens mij kan je wel kaarten kopen in de shop.. Ik vind het nog niet helemaal af heb wel eens een closed beta key gewonnen. Het zou dus kunnen dat ze het nu veranderd hebben of dingen aangepast, ik werd er op dat moment in ieder geval niet warm van. Toch wanneer het uit komt ga ik het waarschijnlijk met wat maten spelen echter ben ik bang dat het een P2W game gaat worden aangezien je de decks kan kopen met echt geld..
TotalBiscuit heeft meerdere keren met een 22+ legendary deck gespeelt (er gaan 30 kaarten in een deck) maar hij wint absoluut niet alles. Je tegenstander onzeker laten voelen door lagendary na legendary te spelen is het sterkste punt van zo'n deck heb ik het idee.

Verder is er een Arena mode waar het er niet to doet welke kaarten je bezit (van wat ik begrepen heb, ik heb geen beta toegang), je krijgt 30x de keuze uit 3 kaarten, of jij die kaarten nu bezit of niet. Om arena mode te starten moet je of ingame gold betalen, of echt geld. Als je het aardig doet die run dan krijg je genoeg gold om nog een arena run te beginnen via ingame gold.

Dat is wat ik (mogelijk verkeerd) opgepikt heb van af en toe wat hearthstone kijken.
Je bedoelt eerder "Hij wint er bijna niets mee!". Maar dat verdedigt nog niet dat het geen P2W is, je kan boosters kopen tegen RL cash, je kan deze kaarten weer omzetten naar Magic dust waardoor je de (sterke) kaarten kan 'kopen' die je wil hebben. Hiermee kan je dawerkelijk een heel sterk deck inelkaar zetten, betekend natuurlijk niet dat je direct altijd wint, want 'skill' in play en deckbuilding heb je zeker nodig. Een speler die er grof geld aan uitgeeft heeft flinke voordelen bij een speler die er weinig tot niets aan uitgeeft.
En toch bestaat vrijwel de gehele top in de US en EU uit spelers die geen cent er aan hebben uitgegeven ;).

P2W is een illusie, en daarom werkt het zo goed.
play-mode is wel degelijk p2w. Tuurlijk speelt de 'geluksfactor' mee en zul je met betere kaarten niet altijd winnen. Maar als je exact dezelfde kaarten hebt waarvan de zeldzame alleen goedkoper is om te spelen (of even duur, maar met net een extra damage) ben je altijd beter af met dergelijke zeldzame kaarten.

Arena mode kan ik helaas nog niet in, steeds pech met random opponents, waardoor ik alleen de paladin nog moet verslaan ;) (Arena mode wordt unlocked wanneer je alle verschillende opponents-classes een keer hebt verslagen). Maar deze mode klinkt in ieder geval 'eerlijker'
Ik win prima met de kaarten die je unlocked, en ik zie meer dan genoeg mensen falen met kaarten die je alleen uit pakjes kan trekken.

p2win is een nogal overrated en meestal niet op kennis gebazeerde populaire goto.

"omgwtf i lost teh looser had bought cardz!!!einz!"

Zo werkt het nou eenmaal niet.
Uhm p2win wordt gehanteerd wanneer je door extra geld uit te geven een groot voordeel hebt ten opzichte van anderen.

en ja je kunt winnen van mensen die veel geld uitgeven. Op basis van geluk, op basis van een goed/gebalanceerd deck en op basis van skills.

In fifa kun je ook winnen van gamers die extreem goede spelers hebben gekocht als je zelf goed speelt.

Echter, je hebt een groot voordeel als je geld uitgeeft. Dit valt niet te ontkennen.

Een speler met gelijkwaardige skills presteert bij het besteden van extra geld gewoon (gemiddeld)beter dan een speler die dit niet uitgeeft. period.

In mijn vorige post gaf ik al aan dat er kaarten zijn die exact hetzelfde doen en goedkoper zijn om te spelen. Met deze kaarten kun je alleen maar extra kans hebben op een overwinning. (en nee, je wint inderdaad niet automatisch)
Een speler met gelijkwaardige skills presteert bij het besteden van extra geld gewoon (gemiddeld)beter dan een speler die dit niet uitgeeft. period.
Aangezien je dit als een feit neerzet neem ik aan dat je dit ook kunt onderbouwen met empirisch bewijs?
Kan ie niet, gezien de statistieken van blizzard precies het tegenover gestelde lieten zien. Sterker nog, de top 50 decks EU (en VS) constructed bestond voornamelijk uit spelers die geen cent hadden uit gegeven. Volgens @Huygens zou dit dus precies andersom moeten zijn.

Maarja, hij weet vast iets wat wij als ervaren spelers die al sinds de beta begon alles bijhouden en zelf spelen niet weten ;).

Het is dus WEL makkelijk te ontkennen door simpelweg te kijken naar de cijfertjes :)

(je kan downvoten wat je wilt, maar dat neemt niet weg dat de metrics dit gewoon aangeven)

[Reactie gewijzigd door Darkangle op 11 december 2013 12:50]

omdat de mensen die winnen niet betalen :)
heb je het spel uberhaubt ooit weleens gespeeld? je kun 20 legendary kaarten hebben die goedkoop zijn, maar als je ze op het verkeerde moment inzet verlies je gewoon, en als je de unlocked kaarten goed inzet op goeie momenten maken de kaarten van de tegenstander niet uit, dus het heeft geen zak met P2W te maken. het geeft je geen voordeel, want jij bepaal zelf het voordeel, en dat doe je door op het juiste moment de juiste kaarten op te gooien. het enige wat het betaal systeem meegeeft is pay to have more fun vanwege de variatie in de kaarten.
@Skulltec en Huygens;
Jullie weten duidelijk niet goed hoe Hearthstone werkt. Hearthstone is ten eerste geen p2win game. Door te betalen heb je hooguit eerder de kaarten die wilt gebruiken. Je kunt helemaal geen (losse) kaarten of decks kopen.
Je kunt in-game gold verdienen door daily quests te doen en gewoonweg potjes te spelen. Die gold kun je gebruiken om packs te kopen. In iedere pack zitten 5 kaarten, waarvan 1 minimaal Rare. Er kunnen dus ook (meerdere )Rares, Epics of zelfs Legendary's in zitten.
Packs kun je ook kopen met echt geld. Bijvoorbeeld 7 packs voor 10 euro. Dat wil zeggen dat je sneller meer kaarten hebt, maar dus niet direct beter wordt dan iemand die niets koopt en alleen kaarten vrijspeelt.
Een Arena ticket koop je voor 150 in game gold, of (ik meen) 1,70 euro. Maar in Arena krijg je random kaarten waardoor de kansen voor iedereen gelijk zijn. Hoe meer wins, des te beter de rewards. (gold, dust).
In vrijwel ieder(gratis) spel kun je uiteindelijk door het vrijspelen van bijvoorbeeld gems/coins (ingame valuta verdienen) hetzelfde bereiken. klopt helemaal.

Dit geldt voor heartstone, maar ook voor fifa, de legio free2play mmorpgs, etc.

Echter... het duurt vele malen langer. sommige spelers (ook al kunnen ze dit wel door veel te spelen) zullen nooit bereiken wat spelers die er in stoppen wel bereiken in heel korte tijd.

In veel games proberen ze te voorkomen dat spelers die investeren in een spel, voordelen hebben ten opzichte van anderen als het aankomt op competitiviteit in spelelementen.

Voorbeeld: in veel mmorpgs, maar ook bijv dota2 kun je door alleen grafisch aantrekkelijkere skins en andere (minder essentiele) items krijgen.

In Heartstone (maar ook bijvoorbeeld fifa) kun je packs kopen. En hiermee de kans op (en inderdaad zoals je zegt niet n op n kopen) een betere kaart krijgen.
Wat dus leidt tot een voordeel voor iemand die spendeert ten opzichte van andere spelers (p2w)

Gelukkig weet jij wel hoe Heartstone werkt. :\

[Reactie gewijzigd door Huygens op 11 december 2013 14:39]

Het gaat natuurlijk wel over een TCG in digitale vorm. Het is letterlijk hetzelfde als je gewoon pakjes zou kopen in de winkel. Hoe meer geld je eraan uit geeft des te meer kans je hebt op betere kaarten.

Het mooie van Hearthstone is dat je ingame geld kan verdienen om pakjes te kopen zonder echt geld uit te geven. Het is zelfs zo dat in de nieuwe patch die vandaag uitkomt er een gold cap is gekomen, omdat er misbruik gemaakt werd van het systeem (denk aan win traden). Je krijg na elke 3 wins 10 gold, dit is nu gecapped op maximaal 100g per dag. Dit is nogal een verschil met in het echte leven, waar je altijd geld moet uitgeven om meer kaarten te bemachtigen.

Je zou het met andere TCG (digitaal of table top) moeten vergelijken en niet met ander type games, maar dit is mijn bescheiden mening.

Ook word ik in playmode ranked/unranked meestal gekoppeld aan personen, die 'soort gelijke' decks hebben.

Het is eerder 'need more free time to play to win' dan het p2w is.

[Reactie gewijzigd door mike.stijlloos op 11 december 2013 15:00]

Huh? Dezelfde kaart hebben maar dan een zeldzame hebben die goedkoper gespeeld kan worden? Volgens mij heb je het verkeerde spelletje voor je want dat werkt zo niet in HS.
Je wilt synergie hebben tussen je kaarten voor een sterk deck. Alleen maar legendaries heeft absoluut geen synergie en is dus gewoon slecht te noemen, ondanks dat de kaarten opzich wel sterk zijn. Meeste (top speler) decks hebben 2 legendaries ofzo.
Iedere kaart game is P2W en de random factor van welke kaarten je krijgt is nu eenmaal wat een TCG is.
Om precies te zijn zeggen ze dat het werken met kleine team succes is niet per definitie de game zelf. Misschien liepen ze niet tegen problemen aan als bij grote project dat bijv. in de soep liep omdat er te weinig werd samengewerkt.

Kwa maken van de game was het een succes om met een klein team te werken. En heeft dus niks te maken met wat de game heeft opgeleverd
Blizzard heeft afgelopen jaren alleen maar grote titels geleverd doormiddel van grote teams.
ik denk dat het een beetje ee schok was voor blizzard toen een kaartspel ontwikkeld door een klein team een succes was zelfs nog voor het uit de beta kwam en ze daarom eens wilde kijken of ze dat nog eens zouden kunnen doen.

Het succes van heartstone lag volgens mij gewoon in het feit dat ze al een vrij grote fanbasis hadden van WoW startcraft en diablo, als een kleiner bedrijf hearstone zou hebben gemaakt vraag ik me af of het net zon grote hype was geworden..
Vergeet ook niet dat Titan wat een groot team had drastisch is terug geschroeft en back to the drawing board is gegaan.
Er kunnen momenteel ingame al transacties gedaan worden voor echt geld. Wellicht hebben ze nu al behoorlijk wat inkomsten onder de beperkte hoeveelheid spelers en verwachten ze dat dit bij een release van het spel evenredig stijgt.
er zijn genoeg populaire streams en mensen konden al carddecks kopen voor geld
Omdat het nu al een spel is wat veel gespeeld word, en al veel inkomsten oplevert door middel van "kaarten packs" kopen. De beta keys zijn ook een veelgevraagd iets en werden voor aardig wat geld door verkocht. Nu zijn er aardig wat Keys aanwezig dus echt doorverkocht worden ze niet meer.
Vergeet je Arena even niet @1,79/per Arena set matches (3-11), levert altijd tenminste een booster op....
Ontzettend veel positieve reacties bij mensen die al een tijd in de closed beta spelen en footage verspreiden via Youtube.
Er zijn al heel veel mensen die geld hebben besteed aan de game. Daarnaast staat de game volgens mij ook in de top 10 van meest gestreamde en bekeken games op twitch.tv, wat ook wel iets zegt over de populariteit
Fans, publiciteit, enthausiasme, groot aantal beta spelers etc
Dat spel is volgens mij vooral populair omdat het vanwege korte potjes makkelijk gespeeld kan worden tijdens downtime van andere spellen. Zit je bijvoorbeeld te wachten tot je team aan de beurt is dan kan je ondertussen mooi even wat heartstone doen.
Ze bedoelen natuurlijk succes qua ontwikkeling (snelheid, kosten daarvan, etc) niet succes in de zin van verkoopsucces.
Blizzard zelf noemt de game een succes. Waarschijnlijk omdat er heel erg veel belangstelling was voor btakeys voor de game. Die waren echt niet aan te slepen. Ik heb de term overgenomen omdat er bij onze eigen weggeefactie ook heel erg veel belangstelling was.
genoeg mensen hier op het werk die 20 euro voor de beta key betaald hebben op marktplaats. vervolgens hebben ze inderdaad ook al pakketjes gekocht in de game.

geloof het of niet, deze game gaat aardig wat geld in het laatje van blizzard leggen.
20 euro betalen voor een beta key van een free2play game? Dat gaat wel heel ver als ik zo eerlijk mag zijn..

Overigens verdient Blizzard daar natuurlijk niks aan.
ja, en niet 1. welgeteld 7 collega's en ze werden op marktplaats ook voor 50 euro verkocht maar zo een gek heb ik op t werk nog niet gevonden.

maargoed als verschillende mensen dat al er voor over hebben, dan weet je dat veel mensen dit spel gewoon graag willen spelen en dus ook in-game purchases maken.

zo bedoelde ik het eigenlijk :)
Iemand die ik ken heeft er al bijna 300 uitgegeven aan kaarten, ik zelf heb er 10 euro ingestopt. Wanneer je in de bta kaarten koopt dan zul je namelijk een extraatje krijgen zodra de game uit is. Ik denk dat veel mensen zoiets hebben van 'laten we dat maar doen', en zo komen er op dit moment al behoorlijk wat inkomsten binnen, en dat zal straks alleen maar meer worden. :)
Ze moeten gewoon eens aandacht gaan besteden aan warcraft 4, en eens world of warcraft iets langer laten zitten die heeft wel genoeg uitbreidingen gehad.
world of warcraft is en blijft de grote melkkoe van blizzard.
Zolang 7 miljoen man 15 euro per maand blijft betalen, en weer 50 euro neerlegt als ze een nieuwe expansion uitbrengen zal het hun hoofdfocus blijven
Ja ik vind het echt jammer want Warcraft is eigenlijk het enigste spel wat ik echt leuk vind van blizzard, de andere diablo/starcraft en nu world of warcraft vind ik echt niks.
"Wat heeft die game al opgeleverd? "

Aandacht van veel blizzard fans en genoeg andere gamers die het leuk vinden om het op twitch te streamen de beta of leuke clipjes van uploaden op YouTube.

Totalbiscuit, my favourite :)
"... bestaand concept uit gaat werken ..."
Misschien een nieuwe Lost vikings game ? :-)
Ik moet zeggen, nu ik een weekje in de beta van Hearstone zit kan ik me wel vinden in wat mensen zeggen. RNG doet je toch echt te vaak de nek om, maar dat is nou eenmaal het mooie van zo'n spel, de "kans" dat je een mooie kaart trekt en de winst pakt. Vroeger toch ook zo met Yugioh, altijd maar hopen op die ene kaart :P
Het kan ook zijn dat Blizzard per expansie van World of Warcraft een team wil hebben. Ze willen namelijk sneller kleinere expansies uitbrengen. Zo kan 1 team zich richten op de eerstvolgende expansie terwijl het andere team zich al bezig houdt met de daaropvolgende expansie.
Hoop dat ze terug een game uitbrenge in de trend van de Vanilla WOW, dat was pas een Game !! _/-\o_
Dito, onovertroffen tot nu toe.
Ik heb vernomen dat er een mogelijke WoW patch komt waarin 40 man raids weer geintroduceert worden.

Als je een van de oude instances joined kun je met deze ''patch'' weer 40 man raids doen want je level wordt gewoon weer naar 60 gegooid.. hoop niet dat dit een of ander verzinsel was voor de WoW Spelers maar als dit op waarheid is gebasseerd zou het wel extreem vet zijn en doet het mij misschien wel bewegen om WoW weer te gaan installeren :)

Wow Vanilla > all

Kijken of me rank 14 warrior nog leeft (zal nu wel rank -14 zijn maargoed :p)
Ik denk dat je bedoelt 'mijn ervaring ten tijde van Vanilla > all'. Vanilla was echt niet zo super, maar het was nieuw en dat was leuk.
World of starcraft.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True