Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 89 reacties

Blizzard heeft aangegeven dat het de marktplaats voor handel in virtuele voorwerpen uit Diablo III gaat halen. Het auction house zal op 18 maart volgend jaar verdwijnen. In plaats daarvan wil Blizzard het aantrekkelijker maken om monsters te doden voor items.

Dat maakte Blizzard bekend via zijn Diablo III-blog. Volgens de ontwikkelaar past het auction house niet langer in wat het bedrijf met het spel voor ogen heeft: het zou het doden van monsters om spullen te krijgen minder aantrekkelijk maken, iets dat Blizzard juist wil stimuleren. Op 18 maart 2014 gaat daarom het auction house dicht. Blizzard stelt dit ruim van te voren aan te willen geven zodat spelers zich kunnen voorbereiden.

Blizzard claimt dat het met de sluiting de spelervaring wil verbeteren. Daarbij verwijst het gameconcern ook naar het aankomende loot 2.0-systeem dat zijn intrede zal doen bij de introductie van de uitbreiding Reaper of Souls. Overigens geeft de ontwikkelaar in de komende maanden meer informatie over de details van de sluiting van het auction house.

Eerder liet Blizzard bij monde van Jay Wilson al weten spijt te hebben van het auction house, waarmee spelers tegen betaling spullen kunnen kopen. Wilson stelde toen het auction house te willen verwijderen als dit gemakkelijk mogelijk zou zijn. Ook kende Blizzard verscheidene problemen met de handelsplaats; deze moest enkele maanden geleden zelfs een tijdje dicht nadat spelers een bug hadden gevonden waarmee op onrechtmatige wijze veel goud was te verdienen.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (26)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (89)

Het probleem was het slechte loot systeem, als dat goed werkt hoeft van mij persoonlijk de auction house niet weg. Maar de vraag voor mij blijft: was de loot zo slecht vanwege de real money autcion house.

Ik heb namelijk veel liever dat blizzard real money auction house weg haalt en gewoon gold verkoopt aan spelers die dat willen. Hopelijk komt er nu ook een goede endgame samen met dat nieuwe loot systeem. Ik hoop alleen niet dat je nu je build volledig gaat aanpassen aan welke loot je vind ipv andersom. Want dat was toch echt het grote voordeel van RMAH, je kon precies de equips kopen die je nodig had voor je build (zolang je het gold/geld er voor over hebt)
Wat jij zegt klopt helemaal. Op het net doet iedereen of het aan de RMAH lag en dit was het niet!
Ik speelde vanaf dag een. Los van alle technische problemen was goede loot het grootste probleem. En los van het feit dat je het eigenlijk alleen goed kon farmen met een barb. De andere classes hadden gewoon problemen en het spel. Te moeilijke en achterlijk mob combo's waar je binnen een seconde aan doodging.

Het duurt gewoon veel te lang voor je iets hebt waar je wat aan had. Dit heeft blizzard fout gedaan. Als iemand wat had zette die het op de RMAH voor echt geld. Waarom niet eigenlijk.
Maar je hoort niemand en ook niemand over de gold AH waar ook super spul zat maar ook voor prijzen die niemand kan betalen. Waarom 500-600 uur farmen als je het ook kan kopen met echt geld.

Dat ze nu alles stiekem aanpassen met loot 2.0 wil niemand zien. Kortom het is dus totale onzin dat iedereen claimt te zijn gestopt door de RMAH met gold kon/kan je die spullen ook gewoon niet kopen.
Yah precies, ik speelde ook vanaf het begin en ben om de 2 volgende reden gestopt:

1. Ik heb gewoon geen 1x loot dat ik zelf heb geloot kunnen dragen met uitzondering van de eerste paar uur natuurlijk (ca 300 uur gespeeld). Je hebt geen andere keus dan kopen met gold of geld.

2. Doordat ik slechte equips had voor inferno ging ik veel dood en verdiende ik te weinig geld om goede equips te kopen. Dus moest ik farmen of kopen...

Deze 2 dingen kwamen puur alleen maar omdat bijna niemand goede loot voor zich zelf vind. De loot die ik verkocht was altijd loot die voor iemand lager lv of moeilijkheidsgraad was/speelde.
Je mist gewoon het gevoel en verslavende factor wat in iedere loot game zit. Namelijk nog even door spelen en je hebt weer betere loot. Hoe kun je nou 300 uur een loot spel spelen en geen 1x blij zijn met de loot die je vind...

Het leek wel een free to play game met een pay to win systeem als end game... In mijn ogen leek de game dan ook puur geldklopperij. Zeker toen de kosten van dood gaan met 400% omhoog ging.

Ik wou het wel weer proberen na de 2.0loot update maar nu ik er verder over nadenk vind ik het juist heel erg als de auction house weg gaat. Straks vind ik zeldzame loot waar ik zelf niks aan heb hoe moet ik die dan ruilen/verkopen? Of hoe moet je equips sets van de hoogste zeldzaamheid graat ooit bij elkaar van vinden, sommige bestaan wel uit 3 tot 5 delen(die ook nog de juiste stats moeten hebben).
1. Als er geen AH in had gezeten vanaf het begin / je nooit de AH had gebruikt had je al je items zelf gevonden.

Dat je geen andere keus hebt is onzin.. Nee, als je goede gear gaat kopen op de AH is het logisch dat je moeilijk zelf iets beters vind, dat ligt niet aan de loot, dat ligt aan het feit dat items krijgen via de AH makkelijker is dan het looten.

2. Of niet kopen en farmen tot je betere items vind. Dat is sowieso het idee van een spel als diablo.

Niemand vind goede loot voor zichzelf, omdat er veel makkelijker goede loot op de AH te vinden is.

Het is nogal logisch dat 1000'en spelers samen betere loot vinden dan jij alleen.

Zelf heb ik heeeeeel veel upgrades gevonden. Al mijn 5 characters zijn volledig gegeard met zelf gevonden loot.. Komt dit omdat ik betere loot vind dan anderen? Nee, dat komt omdat ik nooit ben begonnen met kopen in de AH.

Het gebrek aan vinden van goede loot komt JUIST door de AH.

Daar komt nog bij kijken dat door de AH de moeilijkheidsgraad omhoog is gegaan / droprate omlaag is gegaan, omdat het anders veeel te makkelijk werd.

Hadden ze de loot daar niet op aangepast was iedereen aan het klagen geweest dat het veel te makkelijk was.

Het probleem met de AH is dat het de balans compleet verstoord. Op de AH is items vinden veel makkelijker dan door te looten. Dat zal nog steeds zo zijn als de droprate van legendaries met 10000000000% omhoog gaat. Dat zou enkel zorgen voor inflatie op de AH.
Het grootst probleem met het loot systeem is dat de loot die jij vind goed is voor iemand die minder ver in het spel is dan jij. Daardoor blijft iedereen omlaag verkopen en omhoog kopen.

Ik vond het spel vrij makkelijk en alleen na Act 1 van inferno kreeg ik pas echt problemen. Ik vind gold farmen geen reed aan dus bleef ik Act 1 van inferno over doen hopende op beter equips.Maar kreeg niks en nauwelijks geld en ironisch genoeg wel redelijke equips om mee te gold farmen.

Dus had ik voor mijn gevoel geen keus. Krijg geen loot om verder te komen dus moet ik maar goldfarmen in act 3 een niveau lager. Een week lang iedere dag een paar uurtjes gedaan. Beste glass cannon equips gekocht voor mijn DH en daarmee kwam ik tot Inferno Act 3. Probleem is alleen ik ga dood bij iedere fout die ik maakte en deed gewoon te weinig dmg.

Mijn equips waren gewoon niet goed genoeg om verder te gaan. De equips die ik kocht waren 100x beter dan die ik in loot tegen kwam. Het probleem waren vooral hele snele mobs en eindbazen. De eindbazen moet je binnen een bepaalde tijd killen en daarvoor deed ik te weinig dps.

Het ironische is weer dat ik vast zat in Act 3 bij de tussenbaas die juist equips dropt die je voor veel geld/gold kan verkopen-.-! Daarna heb ik het spel nog op inferno uitgespeeld met een twister wizzard build, die was erg goedkoop omdat niemand die toen nog kende.

Ik bedenk me nu ook dat doordat ik bij de eerste 2% hoorde die bij Inferno aan kwam dat 98% van de spelers mijn geen goede equips kon verkopen omdat zij achter liepen.

Ik snap jou punt heel goed maar op het moment dat equips er echt toe doen waren ze niet te looten. Dat gelde voor mij en iedereen die ik er over gesproken heb. Zelfs als ik met mensen random online ging spelen doet 3/4 niks anders dan dood gaan omdat hun equips zuigen.
Een mooie stap van Blizzard.
De gedachte achter het AH was goed en het AH is op zich geen probleem maar het erg slechte lootsysteem is het grootste probleem. Ik heb ruim 600 uur in de game zitten en nauwelijks upgrades gevonden. Dat ik met mijn barbarian MP8 kan spelen is alleen aan het AH te danken.
En toch zijn ze te koop dus ze worden wel gevonden. En daarnaast heb je wel andere leuke items gevonden die je weer kon verkopen om zo je uitrusting te kopen.

Ik heb persoonlijk minder moeite met het AH.
Ik heb 3 items gevonden die ik voor een miljoen of meer kon verkopen met als maximaal bedrag 2 miljoen gold. Niet iets om van te gaan springen. En dan is het erg lastig om fatsoenlijke gear te kopen met de huidige prijzen in het AH waar mensen lopen te klagen over een cap van 2 miljard gold.

De goede items zijn er inderdaad maar niet in die mate dat iedereen een goede kans heeft om geheel op eigen kracht zonder AH naar MP8 te kunnen komen. En dat beseft Blizzard gelukkig nu zelf ook.
Die prijzen gaan ook massaal omhoog doordat mensen liever echt geld krijgen voor producten dan goud en doordat de auction house een prima manier is om goud te witwassen. Met een bot goud gaan verdienen om vervolgens van dat goud items te kopen en die weer voor echt geld te gaan verkopen levert nog steeds wat op mits je dat op grote schaal doet.

Een jaar geleden stond de koers voor goud op een paar euro per miljoen goud. Die koers is nu gestegen naar een paar euro per 100 miljoen goud. Goud is in het spel gewoon niks meer waard geworden en tenzij je echt een leuk item vind, waarvan de kans gigantisch klein is, zal je nooit genoeg goud bij elkaar verdienen om goede items aan te schaffen.

Een auction house waarbij echt geld erbij komt kijken kan nooit een succes worden voor de gemiddelde spelers. Enkel voor de rijke spelers die geld zat kunnen uitgeven aan zo'n spel en voor de developers die percentages afsnoepen. Sterker nog, Blizzard verdient grof geld aan botters die het ingame systeem gebruiken.

Zelfs een auction house die enkel met ingame currency werkt is gewoon aan inflatie onderhevig. De betere items blijven zo schaars dat er enorme bedragen voor neergeteld worden, bedragen die enkel verdient kunnen worden door eindeloos handelen in het spel of met geluk een goed item vinden. Dit zorgt er voor dat dit soort endgame gear enkel voor een selectieve groep spelers mogelijk blijft.

Ach ik ben ze in ieder geval dankbaar voor de periode dat de auction house wel beschikbaar was, toch genoeg mee verdient voor een nieuwe videokaart en processor.
Als Blizzard er grof geld aan verdient, waarom heffen ze het dan op?
Dit is een van de momenten waarbij een game developer een beslissing neemt die daadwerkelijk positieve gevolgen heeft voor een spel in plaats van een beslissing die voornamelijk positief is voor hun eigen bankrekening.

Even een citaat uit een vorig artikel van Tweakers.net:
"Terugkijkend moet hij concluderen dat het auction house te veel invloed heeft op het spel. Veel spelers voelen zich verplicht om voorwerpen op de veiling te kopen en nemen niet meer de moeite om zelf op jacht te gaan naar voorwerpen, zoals de bedoeling is van het spel. Volgens Wilson zijn er dagelijks nog bijna 1 miljoen spelers actief in Diablo III en bijna al die spelers maken gebruik van de veiling. Bijna de helft doet dat zelfs op regelmatige basis."

Ze zijn van mening dat de aution house te bepalend is voor de speelstijl en het plezier van spelers en dit zouden ze, als echte game developers, liever anders zien. Het spelen van het spel moet het hoofddoel zijn en dat moet prima kunnen zonder dat spelers zich verplicht voelen geld uit te geven of eindeloos gold te grinden.

En het is niet enkel de real money auction house, volgens Jay Wilson is de gold auction house de grootste verpester:
"But he said that once the game went live, Blizzard realized it was completely wrong about those last two points. It turns out that nearly every one of the game's players (of which there are still about 1 million per day, and about 3 million per month, according to Wilson) made use of either house, and that over 50 percent of players used it regularly.
That, said Wilson, made money a much higher motivator than the game's original motivation to simply kill Diablo, and "damaged item rewards" in the game. While a lot of the buzz around the game attacked the real money Auction House, "gold does much more damage than the other one does," according to Wilson, because more players use it and prices fluctuate much more."

We hebben hier dus een ontwikkelaar die een grote fout erkend en kiest voor een oplossing die Blizzard het minste geld gaat opleveren. Daar mag wel wat erkenning voor gegeven worden.
Mooi verhaal, maar jij en ik weten natuurlijk ook dat dit wel heel erg hard voelt als mosterd na de maaltijd.

Ik heb een iets minder zuivere benadering voor dit geheel, je moet het in volgorde zetten om Blizzard te begrijpen. Het enige dat Blizzard met Diablo 3 heeft gedaan, is zich noodgedwongen schikken naar de massa en de hoogste verkoopcijfers. En daar zit ook de crux van het fiasco dat D3 heet: de massa regeert. En de massa wil altijd meer, meer, meer, zonder er al te veel voor te moeten doen.

1. Blizzard introduceert een Auction House zoals we het kennen van WoW, forceert always online in een game die beide nooit nodig heeft gehad.

2. Er komt ook een RMAH. Deze levert Blizzard een constante stroom geld op. Dit is overduidelijk een testcase. Op de fora wordt veel geklaagd door grote groepen spelers, maar er zijn ook spelers die zich te buiten gaan en er worden items verkocht voor tientallen, tot honderden euro's.

3. Er komen rebalances en patches, want D3 heeft last van een verschrikkelijk groot gat in de gear progression vanaf Act 1 Inferno naar Act 2. Vrijwel elke speler komt daar vast te zitten, tenzij ze in de prille begindagen zich helemaal scheel hebben gefarmed met de exploitable Demon Hunter, die daarna compleet generfd werd.

4. De rijke spelers binnen D3 zijn nu alle early adopters die pre-patch geweldig sterke items hebben kunnen farmen. Deze items worden voor veel geld verhandeld. Na deze grote patch wordt er opnieuw gepatched, die ook dingen als IAS (Attack Speed) overhoop gooit, een van de populairste 'stats' om te verzamelen op high end gear.

5. De playerbase is groot geworden, en daarmee, dankzij de RMAH, is ook de aanwezigheid van bots enorm, zichtbaar en voelbaar in de auction house en in de chatrooms. De prijzen op de RMAH lopen compleet uit verhouding. Daarmee lopen ook de prijzen op de AH op, want anders worden onze echte euro's 'minder' waard. Binnen korte tijd is er niets meer te farmen en spelers zitten nog steeds tegen een gear-wall aan te hikken op Act 2 Inferno. Dit is de tijd waarin duizenden spelers teleurgesteld afhaakten - D3 is een grindfest geworden dat verdacht veel is gaan lijken op WoW qua lootables - misschien ben je ooit wel de gelukkige. Lage droprates, beperkte item- en characterization gecombineerd met de brick wall in Inferno maken D3 in korte tijd heel impopulair.

6. De grote patch komt eraan, waarin de Paragon levels en betere droprates worden geintroduceerd. Spelers komen terug. De AH gaat weer beter lopen, prijzen zakken en het gat in gear progression is gedicht. Average Joe mag eindelijk Diablo 3 uitspelen, meer dan een jaar na release.

7. D3 voor consoles wordt gehyped. Komt uit. De AH is verdwenen, de droprates zijn belachelijk uit proportie (zelfs vergeleken met D2 en andere soortgelijke games als Torchlight of PoE, zonder AH!) en iedereen juicht. Blizzard kondigt enkele weken later (vandaag) aan dat de AH uit de PC versie gaat verdwijnen en we weer 'mogen' farmen voor loot.

8. Vooruitblik: alle versies van D3 zijn en worden dermate simpel gemaakt, dat elke sukkel met twee duimen de game kan facerollen van Normal t/m Inferno. Farmen hoeft ook niet meer - gegarandeerd droppen je eerste drie tot vijf uniques al voordat je Inferno gezien hebt. Na een playthrough of vijf, heb je het wel gezien. De game is te makkelijk, heeft geen diepgang, en de loot is zo alomtegenwoordig dat farmen niet meer nodig is.

Congrats, Blizz.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 18 september 2013 11:49]

Niet om lastig te doen maar is dat niet altijd al de strategie van Blizzard geweest? Bij het uitbrengen zorgen dat het behoorlijk lastig is om de endgame te halen en over tijd het makkelijker maken voor de casual spelers.
Of je dat strategie moet noemen weet ik zo net niet, maar een nare bijsmaak krijg ik er wel van. Blizzard weet en kan prima uitrekenen wat voor effect droprates hebben op de spelersaantallen. Denken we nou werkelijk dat nu de console versie gelanceerd is met belachelijk hoge droprates, dat Jay Wilson opeens tot een nieuw inzicht is gekomen??? De beste man maakte niet zo lang geleden iedereen die zijn geweldige AH tegensprak ervan langs in een interview, waarvoor hij later toch maar excuses aanbood.

Begrijp goed dat het gesjoemel met de droprates feitelijk de enige manier is voor Blizzard om Diablo 3 op de markt te houden, en dat dat ook de enige stimulans is geweest om iets dergelijks te doen. Men heeft lekker gecashed met de RMAH tot aan de console launch, en nu gaan ze lekker cashen omdat opeens alles zo makkelijk dropt en iedereen de lage droprates gewend is.

Moet je je voorstellen als je nog steeds fanatiek speelt op PC en 18 maart 2014 die duizenden uren farmen en misschien zelfs je investeringen in euro's eigenlijk in verhouding bar weinig opleverden. Wat leuk!

Ik ben echt blij dat ik D3 vroegtijdig vaarwel heb gezegd. Het gebrek aan inhoud en diepgang verhullen met droprates... belachelijk.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 18 september 2013 16:11]

Nee niet echt. Diablo 1 en 2 werden niet echt bijzonder veel makkelijker of moeilijker naarmate de patches uitkwamen. Die strategie heeft alleen betrekking op WoW.
Een van de latere updates heeft mijn Boogschutter, (of hoe heette die ook al weer in D2) dermate verzwakt dat ik het spel een hele tijd niet meer heb gespeeld, het was dan ook een behoorlijke deceptie waar ik eerder act 4 relatief kon doorlopen dit na die patch niet meer mogelijk was.

Maar misschien is het wel weer een leuke uitdaging als je weer je gear moet farmen ipv kopen, en voor de directe handel, zoals dat in D2 gebruikelijk was, kon het er wel eens leuker op worden.
Ik begrijp je punten, ik heb deze zelf namelijk goed meegekregen door de geschiedenis van diablo 3 dusver. Maar ik geloof niet dat je nu kan concluderen dat de veranderingen die gemaakt zijn niet positief uitgepakt hebben voor het spel.

Je punt 8 zal onvermijdelijk ook gevolgd worden door een punt 9 waar weer de negatieve kanten worden aangepakt.
Dan is het probleem toch die botters?
Daarbij heb ik geen moeite met de AH, als je het niet leuk vind gebruik je het toch niet?
Je speelt voor je eigen plezier, als je speelt om op te scheppen over je hoge dps is dat je eigen probleem.

Daarbij levert het sluiten van de AH het probleem op dat mensen die daarna beginnen ineens geen keuze meer hebben en zich niet meer kunnen meten met de rest.
het nadeel van een AH (gold of money... maakt niet uit) is dat het item hunten op de AH wordt (opkopen en voor hogere prijs verkopen).

Uiteindelijk zal nu de handel verplaatst worden naar sites als d2jsp.
Maar niet iedereen zal d2jsp gebruiken het blijft altijd een minderheid. Terwijl de AH zo simpel voor iedereen 1 klik verwijderd is, en dus ook gebruikt gaat worden.

Zolang je voor zo weinig loot kan kopen terwijl je dat nooit zelf zal vinden is gewoon demotiverend.

Ik heb al uren gestoken in Leorics Signet ring te looten, terwijl hij maar 2 euro kost op RMAH, ben ik dan gek dat ik 50 uur loop te farmen ipv even te kopen?

Ik wil het spel spelen om het spelen, en niet snel even een quick fix maar gewoon gear ga kopen om tijd te besparen. En dan? Ben je uber gegeared loop je een beetje Inferno te facerollen en leg je het spel weg. Totaal geen prestatie gevoel meer dat het eindelijk gelukt is. Op die maniet kun je beter een film gaan kijken hoef je helemaal niets meer zelf te doen voor je vermaak.
Daarom werd het ook vaak Pay2Lose ipv Pay2Win genoemd :)
Klopt maar je vindt als Barbarian regelmatig waardevolle Demon Hunter items om het maar wat te noemen. Juist in dit soort situaties geeft AH je de mogelijkheid je items in te ruilen voor Barbarian varianten.
Met het AH zelf is dan ook niet heel veel mis... het real money AH geeft de problemen.
De problemen met de AH waren er al voordat de real money AH online ging. De prijzen waren direct bizar hoog en danzkij de AH zijn de item drops ingame ook bar slecht. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat Blizzard dit bewust gedaan heeft om de AH te stimuleren.
Inderdaad, Jay Wilson heeft zelf ook aangegeven dat de problemen juist door de gold auction house komen en minder door de real money auction house. Juist omdat vrijwel alle spelers gebruik maken van de gold auction house en prijzen daar zo sterk fluctueren.

"But he said that once the game went live, Blizzard realized it was completely wrong about those last two points. It turns out that nearly every one of the game's players (of which there are still about 1 million per day, and about 3 million per month, according to Wilson) made use of either house, and that over 50 percent of players used it regularly.
That, said Wilson, made money a much higher motivator than the game's original motivation to simply kill Diablo, and "damaged item rewards" in the game. While a lot of the buzz around the game attacked the real money Auction House, "gold does much more damage than the other one does," according to Wilson, because more players use it and prices fluctuate much more."


Ik voorspel dat het kopen en verkopen van items buiten het spel om weer een vlucht zullen nemen en dat spelers met goede items deze beter tot dat moment kunnen bewaren om zo te profiteren van de hogere prijzen op de zwarte markt.
Dat verwacht ik ook. Maar ik heb tien keer liever de illegale item verkoop zoals die was in Diablo 2 en daarnaast gewoon een goed spel met goede loot drops dan zoals het nu is. De zwarte markt in Diablo 2 had minder invloed op het spel dan de legale markt nu.
Waarom moet een game er zijn om van te profiteren? Waarom is het met zo'n game als dit altijd een onderliggende gedachte om er aan te verdienen?

Als je een uber item loot is het niet leuk om te gebruiken maar meteen de gedachte: wat is het waard en voor hoeveel kun je het verkopen.

Echt op die manier spelen is geen zak aan het draait alleen maar om geld en niet om de fun.

Ik heb jaren Entropia Universe gespeeld en daar is het precies het zelfde omdat je met echt geld speelt draait alles om geld en hebzucht, jaloezie en afgunst heerst alom. Vervolgens blijf je spelen en campen op een bepaalde mob omdat je anders kans het de dikke jackpot te missen en elk ander spel is geen zak aan omdat je daar niet "kan verdienen"

Echt ben blij dat ik eraf ben, maar helaas is D3 weer exact hetzelfde.
Ik heb de RMAH nog nooit gebruikt en ben er blij om ook, het doel van een Diablo game is fun hebben en je gear verbeteren wat je VINDT, en geen een of ander aandeel simulator om aan te verdienen.
Het AH geeft geen problemen, het lootsysteem geeft problemen. Doordat het erg lastig is om met self found naar MP te komen op Inferno moet je het AH wel gebruiken.
Het AH had met loot 2.0 niet hoeven verdwijnen, want als je zelf fatsoenlijke gear vindt heb je in het AH niets te zoeken.
Als je maar 1 klasse speelt zoals velen moet je maar net weten welke items goed zijn voor welke karakters al geldt er altijd wel een set basis stats.
Items looten met het idee van Oeh voor hoeveel zou ik die kunnen verkopen? Om dan vervolgens van de winst je gear te kopen. En dat is toch een compleet andere game dan direct je gear te looten. En ook minder belonend.

Ook als je constant je gear loopt up te graden via het AH dan wordt de kans om een upgrade te looten ook steeds kleiner, en als je dan eindelijk je bijna perfecte roll item loot is het al reeds overbodig geworden.

[Reactie gewijzigd door Bulls op 18 september 2013 14:07]

Ik denk dat het juist wel door de AH komt.. Door de AH veranderd de perceptie van wat een goed item is en wat niet.. De kans dat alle miljoenen spelers een beter item vinden dan jij alleen is enorm groot. Dat je geen upgrades vind komt omdat je AH hebt gebruikt, om zo 'makkelijk' goede items te krijgen..

Of ze nu de loot gaan verbeteren of niet maakt niet uit.. Alle spelers samen vinden altijd betere items dan 1 individu. Of je nu 1 of 20 legendaries per uur vind.

Feit is wel dat met name in het begin inferno dermate moeilijk was dat het ontzettend moeilijk was om met alleen met self found items te doen. Dat komt omdat ze bij de moelijkheidsgraad van het spel rekening hebben gehouden met de AH, omdat het spel mét AH anders veel te makkelijk zou worden.

Ik vind het een goede zet. Zelf heb ik de AH nooit gebruikt en heb dus ook al mijn items/upgrades zelf gevonden.. Granted, ik kan nog steeds maximaal MP4 aan ofzo :P

[Reactie gewijzigd door aicaramba op 18 september 2013 08:44]

In GW2 heb je dit ook, iedere keer dat je de AH opent zie je een lijstje met de duurste wapens. Lekker motiverend, heb je net met moeite een paar gold verdient, zie je iedere keer een item van 2000-3000 gold.

Laat maar zitten denk ik dan.
Heb precies hetzelfde, dagen gespeeld en geen enkele item gezien wat een upgrade was. Allemaal zooi wat niet voor me character is of gewoon slechter dan de huidige. Alleen via de AH kunnen upgraden .. Op zo'n manier aan je gear moeten komen haalt voor mij wel de lol uit de game.
Dit geeft ook een goede indicatie van de release van zowel Loot 2.0 als de expansion. Na 18 maart dus.

Ze zullen dit weg halen VOOR er nieuwe loot te halen is, anders heeft het geen effect.
Ik hoop dat ze vrij kort op elkaar zitten. De tijd tussen de removal van de AH en het invoeren van Loot 2.0 heeft het zeker geen zin om te spelen. De kans op nuttige drops is quasi nihil momenteel, en je kan er ook geen meer kopen op de AH dan. Waarom zou je dan nog spelen (voor de invoering van Loot 2.0 natuurlijk)?

[Reactie gewijzigd door v0LrAtH op 18 september 2013 07:29]

Heeft nu bijna geen zin meer om te spelen, de AH zakt inelkaar langzaam en je loot zelf nog steeds amper spul. Ik vind het jammer dat het wederom zo lang moet duren met hun, als ik hun waas had ik 1 maand notice gegeven voor de AH remove, en gewoon dan de sell functie weg halen zodat het na 2 dagen leeg verkocht is.
De weken vlak ervoor gaan wel erg leuk zijn hopelijk. Mensen die massaal goeie items dumpen voor spot prijsjes, omdat het weldra niet meer gaat :9
Precies, dit dacht ik ook al. Ik ga er vanuit dat de patch mogelijk loot 2.0 bevat. Waarna je je voor kan bereiden op de expantion.
Eindelijk! was voor mij de reden om het spel in de ijskast te zetten.
heb het 3 maanden na release ook eigenlijk niet meer gespeeld mede door die auction house
(kocht D3, niet actionhouse the game)

Wellicht die add-on toch maar overwegen nu.

Maar betekend dit nu eigenlijk dat de prijzen van items zullen kelderen?
mensen zullen nu op het laatste moment sterke items willen verkopen, verhoogt aanbod betekend lagere prijs.
of is die inflatie al niet meer zo krankzinnig als in het begin?
Waarschijnlijk. Maar zodra de patch uit is heb je toch weinig aan de huidige items. Er komen waarschijnlijk veel nieuwe en veel betere items bij.
Je kunt nu ook weer gaan spelen, de game is erg veranderd ondertussen.
Wat doe je dan met je currency 'gold'? Zal de focus dan misschien volledig op craften liggen (buiten loots natuurlijk)?
Dienen spelers hun handel buiten auction house te doen (als dat zelfs nog blijft werken)?

Ik ben benieuwd of ze een evenwichtig systeem kunnen neerpoten.
En anders...
There's also GTA V and Watch Dogs :+
Trading chat blijft bestaan en je gaat je gold nodig hebben voor het craften en om de diensten van de Mystic te betalen.
RMAH is puur zo populair omdat de drops gewoon waardeloos zijn.

Zou ook cool zijn als er weer normaal geteleport kon worden, best handig met runs.
Helemaal mee eens, dat zei ik bij de launch meteen al en toen verklaarde menig speler mij voor gek. De drops zijn gewoon opzettelijk slecht gemaakt zodat je de AH wel moet gebruiken.
What is er mis met het teleporten ? Je wilt static teleports ipv "volg partygenoot" ?

[Reactie gewijzigd door goarilla op 18 september 2013 10:46]

Heel de essentie van het gamen zelf ontbreekt bij dit spel.

Want eerlijk is eerlijk, het draait allemaal om de loot, je character upgraden. Het spel eromheen doet er weinig meer toe.
Want je loopt te grinden voor gold, met mazzel pak je wat items op die je kunt verkopen op de AH. En dan ga je weer verder. Eeuwig rondlopen voor gold en items. Vindt je het gek dat niemand nog actief monsters sloopt.

Ik vond de game zelf matig, en eeuwig grinden voor die upgrades kost idioot veel tijd. En het resulteert alleen maar in frustratie.
Is eindeloos farmen en je karakter upgraden dan niet de essentie van het spel? Het is geen rpg, maar een hack & slash. In dat opzicht zijn ze prima geslaagd. Nu alleen nog betere loot.
Het is een beetje wat ik bij alle nieuwe Blizzard games merk, het is meer alsof je een baan hebt. Je bent alleen maar aan het werk om het voor jezelf beter te maken met drops. Ook Starcraft 2 is nauwelijks doenbaar voor beginnelingen, je kan alleen winnen als je x aantal Actions Per Minute hebt. Strategie is er niet meer bij.
inderdaad... heb diablo III denk ik 2 of 3x uitgespeeld. daarna wordt het wel vervelend om telkens weer dezelfde verhaallijn te spelen. auction house heb ik 1x gebruikt. het haalt het hele doel van het spel weg. wanneer je goede equipment hebt wordt het ook alleen maar een grind om door het spel te komen; saai en eentonig. Als de verhaallijn nou opgesplitst was en bijvoorbeeld met de moeilijkste difficulty pas bij Diablo kwam was het een stik interresanter geweest. Ook SC2 speel ik alleen voor de single player... die is gewoon erg goed. Laddering is veel te irritant en balancing op die ladders is krom. ik ben niet echt goed vs humans en als je dan "per ongeluk" in high gold of platinum komt kan je jezelf voorbereiden om constant te verliezen de komende maanden. Nee... liever een RTS waarbij de matches langer duren dan 7 minuten. geef mij maar civilization, company of heroes en age of empires.
Het verbaast me niet geheel. Ik heb altijd het gevoel gehad dat het (met name real money) auctionhouse, zoals gedaan ik Diablo III een proef was voor de nieuwe MMO waar ze aan werken.

Ze hebben ondertussen waarschijnlijk ook genoeg data om mee verder te kunnen of om het geheel af te schieten voor 'Titan'. Het concept past wel beter bij een MMO, waar meer dan alleen gear een hoofdrol kan spelen. De tijd zal ons leren of Blizzard het idee nog steeds interessant vindt.
Er gaan ook geruchten dat vlak na 18 maart de expansion uit komt en dat bij de downtime van de 18e direct de expansion patch alle expansion features wordt geactiveerd (de features die je dus krijgt ongeacht of je de expansion koopt of niet). Ik ben benieuwd.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True