Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 46 reacties

Een Xbox One-versie van de Diablo 3: Ultimate Evil Edition is bij Blizzard in de maak, maar er is nog geen officiŽle bevestiging dat de game ook daadwerkelijk uitkomt voor Microsofts console. De ontwikkelaar werkt parallel aan de PS4- en Xbox One-versies van de game.

Box Diablo III: Reaper of SoulsHet nieuws wordt gemeld door Alex Mayberry, hoofd gameproducer bij Blizzard, in een interview met gamewebsite Videogamer. De Xbox One-versie wordt tegelijk ontwikkeld met de PlayStation 4-versie, die wel officieel aangekondigd is. Volgens Mayberry is het 'logischer' om voor beide platforms tegelijk te ontwikkelen. "Dat deden we ook bij de Xbox 360- en PlayStation 3-versie van de game. Het is gewoon wat we doen. Blizzard en Microsoft kunnen het daarna samen verder wel uitwerken."

De Ultimate Evil Edition van Diablo 3 bevat zowel de game zelf als de uitbreiding, Reaper of Souls. Over de releasedatum van de PlayStation 4-versie zegt Mayberry dat het 'niet lang gaat duren, aangezien het consoleteam parallel werkt met het hoofdteam en niet ver achterloopt'. De uitbreiding voor Diablo 3 komt op 25 maart uit voor Windows en OS X.

Behalve over Diablo heeft Mayberry het met Videogamer gehad over StarCraft: Ghost, de in 2002 aangekondigde third-person-game uit het StarCraft-universum. Hoewel er niets concreets over te vertellen valt, stelt Mayberry dat de game misschien 'ooit' uitkomt. "Ik denk dat het idee prima uit te voeren is. Het is zeker nog iets dat leeft binnen Blizzard. We zouden het graag doen." Destijds is ontwikkeling van de game voor onbepaalde tijd opgeschort vanwege de tekortschietende rekenkracht van de zesde generatie consoles. Of er nu, bij de achtste generatie, wel genoeg is om mee te werken, is niet zeker. "Misschien dat we er nog een keer naar gaan kijken, maar dat zal niet binnenkort zijn, denk ik."

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (46)

Goed om te horen dat Blizzard zich meer gaat richten op de nieuwe consoles, diablo 3 op de x360 is een leuke game maar komt niet in de buurt van de PC versie mede door de veel mooiere graphics die de pc bied t.o.v de x360 en ps3.
Ik hoorde juist veel dat de spel-ervaring veel beter is op de consoles dan de (huidige) PC versie. Vooral door het dynamische combat systeem en het betere loot-systeem.

Dit laatste is iets wat er nu trouwens wel in de PC versie zit.
Loot2.0 op de pc is het beste wat ze tot nu toe gedaan hebben incluis het uitzetten van de (RM)AH.
Spel is zo veel leuker geworden en je vind echt spullen waar je wat aan hebt en ook voor dat karakter zijn waar je mee speelt.
Dus bijna geen Barbarian spullen als je met een Wizard of Demon Hunter speelt.
In hoeverre is Loot 2.0 te vergelijken met het lootsysteem op de consoles zonder de uitbreiding? Die versie bevat ook geen AH en de loot is heel duidelijk aangepast op de class welke je op dat moment speelt.
Ik speel nu een wizard op de 360 en vrijwel alle legendaries heb int, dat kan geen toeval zijn.
En als het anders is in welk opzicht.

Nog steeds ook niets bekend over wanneer RoS uitkomt op de 360.
Ik vind dat toch wel een beetje vreemd.

[Reactie gewijzigd door Vexxon op 24 maart 2014 16:10]

Loot 2.0 is gebaseerd op de console versie. En ik vermoed gewoon voor 99% hetzelfde.

De eerste legendarie die ik in 2.0 kreeg was een hunter item daarna allemaal "bruikbare" items. Waarbij je de goede stats rolt. In ieder geval de main stat.
Maar hoe zit het dan met items voor je follower?
Een scoundrel heft meer baat bij dexterity, maar als alle items toespitst op mijn wizard is het lastig je follower upgraden.
Ik merk namelijk dat ik inderdaad maar weinig echt bruikbare items heb voor bv. de scoundrel.
Dat is wel een issue. Ik heb als wizard vaak de wizard bij. Maar mogelijk moet je dan wat meer "pech" hebben.

Ik heb de laaste tijd alleen in groepen gespeeld mogelijk droppen deze items wel wanneer je scoundrel erbij is.
Heel simpel?

Vendors, craften, oude drops van alts die je al op level 60 hebt. En de relics voor je followers droppen gewoon nog steeds, ik krijg op mijn Monk gewoon Enchantress spul met int/vit/loh/crit damage hoor :)

[Reactie gewijzigd door Vayra op 25 maart 2014 12:22]

Daarom vroeg ik me ook af of de PC versie afwijkt van de console versie daarin.
Ik heb de laatste week regelmatig even weer D3 gespeeld, met het hele nieuwe lootsysteem. Dat is zeker goed bevallen. Binnen een tiental uren had ik al ongeveer drie keer meer meer legendaries gevonden dan in al mijn eerdere speeluren; en het mooiste is dat ze ook smart dropped zijn: ze sluiten aan bij de klasse die je speelt.

Echt wel een van de betere verbeteringen aan het spel recentelijk!
Zeker. Ik speelde nauwelijks meer na het uitspelen van het spel (lvl 60 halen) totdat ze loot2.0 hebben geÔntroduceerd. Nu ga ik de uitbreiding zeker weer spelen.
misschien toch maar weer installeren dan.
Tsja ieder z'n ding. Ze hadden tijdens de blizzcon aangegeven dat de zeldzamere items een stuk zeldzamer zouden worden dan voorheen. De drops zouden voor deze items een stuk lager zijn. Dat is jammer genoeg niet het geval. Ja de stats zijn beter maar de blauwe uncommon items droppen net zo vaak als de gele rares. Hierdoor is nog steeds het probleem dat er bakken met items droppen die geen upgrades meer zijn omdat je na 1 dag spelen al een hele set te pakken hebt, iets waar ik mij voor de patch ook al aan ergerde. Het gaat gewoon te snel zelfs voor de wat meer 'casual' spelers. In dat opzicht is er niet veel veranderd op de smart drops na. De legenaries daarintegen zijn een leuke toevoeging al dan niet gejat van Path of Exile maar deze brengen een frisse verandering aan de speelstijl.
Heb je het uberhaupt wel gespeeld?

Spel is namelijk helemaal niet zo makkelijk als jij beschrijft. Al moet je niet met je frisse legendary drops op lager dan T2 gaan spelen nee, maar dan speelde je vůůr Loot 2.0 ook geen MP2-3 maar eerder MP5+ en dan hoor je gewoon al vanaf level 1 op Torment te beginnen (dat kan ook). Het is in elk geval niet direct makkelijker geworden, de damage is wat minder spiky maar er zitten zeker wel gear checks in en daar kun je nu veel minder makkelijk omheen met een creatieve build. De gear wall is er nog steeds maar is een stuk draaglijker geworden nu. Doordat alle stats meer gestroomlijnd zijn (en meer hetzelfde) is de progressie lineair geworden en zijn de legendaries puur mogelijkheden geworden om een klein sprongetje vooruit te maken in die progressie, tot het moment dat je een build changing legendary vindt (zoals een Fulminator met een lightning wiz, bijvoorbeeld).

Trucjes als een permastun build of een Wicked Wind CM met tegen de 3.00 APS zijn nu vrijwel onmogelijk te halen. De focus is gewoon het stacken van een van de vier a vijf main stats en specifieke +skill damage affixes.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 25 maart 2014 12:30]

En ook bijna / geen schilden meer als je als demon hunter speelt - niet heel handig als je veel solo speelt, want je minion/helper heeft nu echt de grootste moeite om een beetje een leuk 1h wapen, rings, amulet, en shield te krijgen.
Je moet haast verplicht een barbarian alt maken hiervoor.

Maargoed, loot 2.0 geeft het spel wel weer even een hard benodigde impuls -maar ik merk wel dat de lol daarvan niet echt lang heeft geduurd. Na een week loop je alweer met een hoog paragon level uit je neus te eten want de enige upgrades zijn nieuwe legendaries, en die droppen in tegentelling tot gele items echt heel weinig.

Als ze nog iets van PoE willen jatten, zou het leuk zijn als ze hardcore characters die dood gaan converteren naar softcore converteren zodat je loot niet verloren gaat.

[Reactie gewijzigd door bbr op 24 maart 2014 22:58]

Dit herken ik helemaal niet. Er vallen schildjes genoeg...

En de vendor heeft doorgaans gewoon goed spul, vaak net 1 tier onder wat je als drop kunt vinden. Daar vind je dus je follower items. En je kunt craften.

Legendaries vallen nu van elites, chests, breakables, champions en bosses en de blacksmithing plans vallen ook veel vaker. Craften is veel meer een onderdeel van het levellen geworden nu, is mijn ervaring, en de vendors zijn soms nodig vanwege smart loot. Maar die smart loot is nog wel vrij random, ik krijg zelfs strength legendaries op een wizard, Crusader items op een Monk etc. 90-95% is wel voor eigen class.

Kortom, je moet het even een goede kans geven en vooral wat langer spelen. En nee, die legendaries vallen niet van elke derde mob die je sloopt nee... maar lager dan 1 per uur zul je niet gauw komen, en is dat wel het geval dan is je damage gewoon te laag voor die difficulty.
Ik denk nog wel dat zelfs nu allerlei skills en passives zijn aangepast, je op de PC nog steeds een marginaal hogere difficulty kan spelen omdat je sneller kan reageren. Vooral als je op het randje van je kunnen speelt qua gear/Torment level gaat die snelheid tellen, bijvoorbeeld voor het dodgen.

Maar over het algemeen is de damage output van monsters flink gladgestreken, het is niet meer zo dat je binnen anderhalve seconde van 100 naar 0% HP klapt, en als dat wel zo is weet je gewoon dat je te hoog ingezet hebt. Waar vroeger een Fire Chains elite gewoon einde verhaal was is er nu wat meer tijd om daaruit te ontsnappen, veel persistent AoE begint ook met lagere damage en bouwt dan op.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 25 maart 2014 12:42]

....
Heb je ze beiden zelf gespeeld?
Graphics beter op de pc klopt.
Verder leent diablo3 zich uitstekend voor console gameplay, het speelt anders maar zeker niet minder.

Door de betere drops(loot 2.0 is misschien al actief, maar de drops zijn nog steeds beter) en het ontbreken van de gold en real money auction house is de ps3/xbox360 versie gewoon de betere hoor.
Lees maar wat xtrmx zegt, dan begrijp je het.
Ik vind de graphics nu niet echt bijzonder, dat moet prima draaien op een wat oudere console, probleem lijkt me eerder de gameplay beperkingen die een console met zich meebrengt.
Leuk != graphics, zie minecraft, leuk is gameplay en beleving!
Ik zou persoonlijk geen Diablo willen spelen met de graphics van Minecraft.
Waar minecraft een bepaalde charme heeft , door zijn bepaalde stijl (Die je met texture packs en mods veel mooier kan maken dat het origineel, zelfs voor de "Graphics hoer" is er wat voor te vinden), daar heeft D3 dat natuurlijk ook.

D3 zit in te kleurrijke stijl waar alle blizzard games tegenwoordig aan voldoen en dan zou ik dus liever iets hebben wat meer richting die stijl gaat dan richjting die van minecraft. Een blokkerige Diablo neerslaan is het toch niet. En daarbij lijkt me dat graphics wel een redelijk belangrijk aspect zijn bij de immersie in het Diablo 3 universum. En dus voor het plezier.
Mee eens, Minecraft zijn stijl, en is daarmee opgegroeit. Ik wil trouwens wel is mensen normaal Minecraft willen zien spelen met een office computer.

En ook met ik het met je eens met het kleurrijke gedeelte. Ieder spel heeft zijn eigen charmes.
Jouw mening != andermans mening

Waarom blijven mensen dit toch maar weer iedere keer roepen wanneer het ergens over graphics gaat?

Voor mij bijvoorbeeld voegen graphics (en geluid) een hele hoop toe. Het gaat mij bij een spel om te totaalbeleving, en je kunt jezelf -vind ik- een stuk beter ' verliezen' in een spelwereld wanneer de graphics goed zijn (Elder Scrolls games met graphic mods bijvoorbeeld)

Goede graphics is overigens wat anders dan 'heel veel polygonen', zie bijvoorbeeld Minecraft. De simpele graphics hebben een bepaalde charme zoals iemand anders al zei, en dit voegt juist veel toe aan de beleving (Oftewel Minecraft heeft gůede graphics). Maar ook spellen zoals Zelda Wind Waker.
Dan ga jij maar D3 spelen met minecraft graphics. Leuk is gameplay ťn graphics en als ik 60 euro neerleg voor een spel dan zorgen ze er maar voor dat het allebei heeft. Het is 2014 mensen, triple-A studios hebben geen excuus om met graphics van 4 jaar oud aan te komen.
Weet je nog Diablo 1 op de PSX? :9
De game leeft totaal niet op de console, bijna niemand online, patches die voor de PS versie worden uitgebracht komen pas 2 maanden later op de Xbox uit en vise-versa. Niemand online behalve hackers die hun savegame op consoles gemakkelijk kunnen aanpassen (want niet always online). Het lootsysteem is echter wel veel beter, dit was dan ook een soort beta voor de PC-loot. (Het PC lootsysteem is inmiddels dus alweer beter dan op de consoles).

Allergrootste fout die ze hebben gemaakt met de Console versie zijn de menu's. De console versie leent zich PERFECT voor een old-skool offline co-op met 4 vrienden. Wij hebben dit ook geprobeerd maar na 1 avond hadden we er al genoeg van. Wat blijkt, slechts ťťn speler tegelijk kan zijn spell-menu openen om zijn spells te veranderen (De rest moet dan wachten), slechts eťn speler tegelijk kan de blacksmith gebruiken, gear equipen, de vendorwindow openen etc etc. We waren meer bezig met omstebeurt nieuwe spells selecteren en gear salvagen dan daadwerkelijk spelen. Zeer frustrerend en dodelijk voor de co-op.
Ook de mob-density was bedroevend, de XboxOne kan het waarschijnlijk wel aan, maar de game op de vorige generatie consoles moest het doen met minder dan 50% v.d. mobs t.v.t. de PC versie. Ook de elite packs hadden slechts 3 affixes (=altijd easy, boring) i.p.v. 4 of 5 omdat de console dit niet aankon. Dit alles maakt Diablo 3 op consoles een flop.
Ook de savegame-corruption bug werd pas na maanden gefixed, de support was dus ook niet alles, leek wel of Blizzard naar de verkoopcijfers keek en toen niet meer carede. Zo'n gamebreaking bug heeft ook veel mensen weggejaagd.

Als ze dit allemaal fixen kan het nog wat worden, maar ik denk dat iedereen die Diablo 3 al op de consoles heeft geprobeerd al klaar is met de game en alweer op de PC speelt. Het is en blijft een PC game imo.

[Reactie gewijzigd door xtrmx op 24 maart 2014 16:27]

Ik wacht juist express op de ps4 versie, mij zie je deze game echt niet op de pc spelen.!
Ik speel diablo 3 altijd samen met een vriend in co-op op de xbox360 en herken eigenlijk geen 1 van de opmerkingen die je hierboven maakt. Alleen op het gebied van smitten, equipen etc heb je in mijn ogen een klein punt. Maar wij zorgen er gewoon voor dat we niet al te vaak uitgebreid gaan upgraden en daarnaast is het voor ons ook af en toe een welkom punt om even te chillen, rustig sigaretje te roken etc. Ik snap niet hoe je kan zeggen dat het spel op consoles een flop is, ik ken genoeg mensen die het met veel plezier spelen en het loot systeem is (voor zover ik de kritiek heb gehoord) juist altijd veel beter geweest dan op de pc versie. IMO verwar je je eigen ongeduld en vooroordelen met de kwaliteit van het spel.
Ik wil DIII alleen nog maar op console spelen. Alleen al omdat de besturing zo veel natuurlijker is op een controller.
Zou graag een optie hebben op de pc om dit spel met controller mode te spelen.
Dat is denk ik niet mogelijk. Je kan bijvoorbeeld de dodge knop niet gebruiken op de pc
Ik zag hem laatst liggen voor 20 euro voor de PC. Zijn de problemen inmiddels allemaal opgelost en dus het aanschaffen waard?
Ja kom eens kijken in het Diablo 3 topic, dan lees je alle verhalen erover. Sinds Loot 2.0 heeft het spel en het topic weer een boost gekregen. Legendary's vind je veel, niet teveel in mijn geval. Wat het grinden weer ten goede komt. Probeer anders als je hem wilt proberen de demo versie die tot Skeleton king gaat. Dan heb je echt een goed beeld van hoe de game speelt en of het het voor je echt waard is.
Het belangrijkste nieuws is natuurlijk:
Behalve over Diablo heeft Mayberry het met Videogamer gehad over StarCraft: Ghost, de in 2002 aangekondigde third-person-game uit het StarCraft-universum. Hoewel er niets concreets over te vertellen valt, stelt Mayberry dat de game misschien 'ooit' uitkomt. "Ik denk dat het idee prima uit te voeren is. Het is zeker nog iets dat leeft binnen Blizzard. We zouden het graag doen."
Nova <3
Diablo 3 op de x360 speelde heerlijk met een controller! Ik heb het ook op de PC gedaan, maar dat speelde toch niet zo ontspannend.

Dat het nu naar de Xbox One komt is meer dan toe te juichen! Deze ga ik zeker aanschaffen! :)
Het spel is zeker een console waardige game. Het was natuurlijk een PC only (in principe) maar de PS3 versie is goed speelbaar, werkt probleemloos en ziet er wat mij betreft goed uit.
Ik hoop dat die van de XO (en wie weet PS4) ook goed blijven :)
Heb de pc versie gisteren gekocht via battlenet. Na 3/4 uurtjes spelen de skeleton king verslagen, ik neem lekker de tijd, prima game, en draait goed op een macbook pro 15" uit 2011.
hmm, misschien dat die toch nog een kans krijgt, maar deze keer uit de budgetbak. ik wacht wel even met kopen deze keer.
Tis toch wel fijn om te horen dat spellen als Diablo 3 op de Xbox One komen.
Zelf moet ik toegeven dat de Xbox One wel goede exclusives(?) krijgt, zoals Dead Rising 3

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True