Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 38 reacties

Blizzard gaat bij de volgende content-patch voor Diablo 3 een systeem met seasons en ladders invoeren. Daarin kunnen spelers concurreren om boven aan level-ranglijsten te komen en nieuwe legendaries te verdienen. Eenzelfde systeem komt er voor de Rifts.

Josh Mosqueira, game director voor Blizzard, kondigde de aanvullingen op de game aan bij het release-evenement van de uitbreiding voor Diablo 3, Reaper of Souls. Dat meldt Diablo Fans. Per season kunnen spelers concurreren om plaatsen op de ladder en nieuwe legendary-items vinden. Aan het Rift-systeem worden niveaus toegevoegd; wie het snelst het hoogste niveau bereikt, krijgt de hoogste plek op de ladder. Of de legendary-items die met het spelen in ladders en Tiered Rifts exclusief zijn voor die gamemodi, is nog niet vastgesteld.

Mosqueira benadrukt dat de systemen ingevoerd worden bij de eerste content-patch en niet bij de eerste gewone patch. Er is geen officiële aankondiging geweest over wanneer deze content door Blizzard wordt uitgebracht. De nieuwste uitbreiding, Diablo 3: Reaper of Souls, is nu beschikbaar.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (38)

Toch altijd mooi hoe Blizzard blijft werken aan hun games, kunnen een hoop andere game-developers nog wat van leren :)
Uhm. Ja, tegen betaling voor de DLC ja. ;)

Het is niet zo dat ze fijn hun game blijven uitbreiden/patchen voor niets, zoals in de goede tijden voordat iedere game voor de volle prijs verkocht werd, en je daarna je zelf nog helemaal los kunt laten gaan aan meerdere DLC's die de prijs van de game overschrijden.

Zeg maar de tijden dat nieuwe maps voor je favoriete shooter gewoon gratis beschikbaar gesteld werden, zonder een uitgeklede game te kopen met maar 8-10 maps erin en voor iedere 4 nieuwe maps weer minimaal 15 euro te lappen. (Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan Call Of Duty en Battlefield en dergelijke)

Bijna alles is tegenwoordig vol met te kopen DLC of microtransacties/pay to win achtige zaken.

Als je dat soort fratsen niet wilt, ben je al bijna op indie-developers aangewezen, bijna alle grote studio's maken zich schuldig aan dit soort melk-koe fenomenen. (Nog even los van het feit dat je bij alle AAA titels tegenwoordig een beta lijkt te kopen, die na een half jaar patchen een beetje normaal draait.)
Wat een opmerking op niks gebaseerd, standard punten scoren met bashen op DLC's is zo goedkoop.

Diablo 2 heft eenzelfde update gehad (Lord of Destruction). Blizzard wijkt helemaal niet af van zijn bestaande strategie, en het is logisch dat er voor complete nieuwe content geld gevraagd word.

Diablo 3 is zeer regelmatig geupdatet op basis van feedback van de community, iets wat vroeger helemaal niet kon. Je kocht een game en dat was het, beviel de game niet dan flopte het spel en lag het in je kast stof te happen. Tegenwoordig kan je het spel na een halfjaar weer eens installeren, patchen en een complete nieuwe game krijgen (d3 is hier een goed voorbeeld van).

Het is tegenwoordig meer regel dan uitzondering om grote developers te bashen op extra content die zij uitbrengen terwijl als je eerlijk bent, de hoeveelheid gameplay die bedrijven toevoegen echt ongekend is en bij lange na niet te vergelijken is met wat er vroeger gebeurde/mogelijk was.

Extra content moet ook ontwikkeld worden, en eht is niet meer dan normaal om hier geld voor te vragen. Vroeger moest je wachten op deel 2 van eens pel, nu koop je de DLC en kan je weer een stuk verder/langer doorspelen. Tuurlijk zijn er bedrijven die DLC gebruiken als melk koe maar dat is gelukkig nog wel de uitzondering en als mensen het niet zouden willen zouden deze bedrijven al lang al failliet zijn.
De keerzijde van de ontwikkeling die je noemt (namelijk dat games kunnen worden bijgewerkt na de release) is dat de developers dat ook weten.

Daardoor is er net even wat minder druk om een spel perfect af te leveren -- er kan tenslotte toch wel gepatcht worden. Ik zeg niet dat het bewust gebeurt, maar een samenhang is er zeker.
Doe ff je huiswerk. Patch 2.0 was geen DLC, maar gewoon een patch zoals de naam ook zegt. Het is verstrekt zonder betaling. Deze patch brachten allemaal veranderingen mee die het spel leuker hebben gemaakt.

De content patch waar in het nieuwsbericht over gesproken wordt zal ook zonder extra betaling vertrekt worden aan de spelers. In alle waarschijnlijkheid voor zowel niet- als Reaper of Souls spelers.

ontopic:
Bestond dit ook al niet in Diablo 2? Daar kon je ook ladder karakters aanmaken. Je werd er alleen niet voor beloond met items.

[Reactie gewijzigd door Madje op 25 maart 2014 15:50]

Ik heb nergens gezegd dat Patch 2.0 DLC was. Ik heb het over Reaper of Souls. Ik trok de conclusie dat dus de komende content-patch zaken (uit dit nieuwsbericht) alleen van toepassing zou zijn mits je over RoS beschikt.
Wat mij betreft is die patch 2.0 er nooit gekomen , maar gewoon de vroegtijdige release van de expansion pack minus de laatste act en wat andere features..
Achja het is maar hoe je ertegenaan wilt kijken denk ik..
Welke DLC is er voor Diablo 3?
RoS is een expansion voor Diablo 3.

Verder heeft Blizzard voor Diablo 2 nog jaren patched uitgebracht die ook extra content toevoegden aan het spel.

Diablo 3 heeft ook (gratis) content updates gehad voor de uitbreiding uitkwam: herziening van Legendaries, Paragon levels, Monster Power en ook content (Infernal Machine).
Een expansion wat net zo veel kost als de volle spel zelf.

Terwijl er maar maximaal 20% aan inhoud bijgekomen is.
expansion - dlc. Het is voor mij hetzelfde. Je betaalt voor de uitbreiding van een bestaand spel. Je koopt geen nieuw spel, je betaald voor nieuwe maps/quests/etc in een spel wat je al hebt, het is namelijk een uitbreiding, het is niet dat je nu "Diablo IV" koopt.

Diablo 2 is totaal andere tijden.

Dat ze balance changes uitbrengen en hier en daar wat kleinigheden, valt voor mij onder een spel onderhouden.
Expansions op AAA games zijn er ook al langer geweest (bijvoorbeeld Tales of the Swordcoast uitbreiding of Baldur's Gate 1).

Verder is Diablo 3 een spel zonder abonnement, dus het (gratis) beschikbaar stellen van extra content valt dan in mijn ogen niet onder het onderhouden van een spel, daaronder valt in mijn optiek het fixen van bugs en exploits.
Baldurs gate valt nog onder de "andere tijden" bij mij hoor, dat is namelijk alweer 15,5 jaar oud. :D

En ja, ze hebben dus wat toevoegingen gedaan aan het spel, maar je kunt inderdaad discussiėren over hoe veel dat geweest is en in hoeverre je dus kunt spreken van "een game onderhouden" of "moeite doen een game interessant te houden" omdat het je meest recente titel in bepaalde branche is. :)
Baldurs gate valt nog onder de "andere tijden" bij mij hoor, dat is namelijk alweer 15,5 jaar oud. :D
Precies mijn punt, in de "andere tijden" was er dus ook "DLC" beschikbaar (uitbreiding op het bestaande spel waarvoor je het origineel nodig hebt).

Zoveel verschilt dit dus niet t.o.v. de uitbreiding op Diablo 3 in de vorm van RoS.
Hoezo andere tijd?

De uitbreiding Lord of Destruction voor Diablo 2 alweer vergeten?

Voor D2 zijn ook diverse patches en content updates geweest buiten de uitbreiding om, dus ik zie het verschil niet. Van een DLC is toch nog steeds geen sprake.
Waar staat dat dit via betaalde DLC zal komen? Volgens mij is RoS de eerste betaalde extra content voor Diablo 3
Het staat er niet zo vermeld, maar ik vermoed dat je RoS zult moeten hebben om dit te kunnen gebruiken, misschien heb ik dat wel mis.
De kans is groot van niet eigenlijk. De grootste vernieuwing in Diablo 3 sinds tijden is Loot 2.0, en die is gewoon ook als patch toegevoegd aan de base-game zonder de expansion. De kans is heel groot dat deze competitive modes ook toegevoegd zullen worden aan je spel als je de uitbreiding niet hebt.

Dit is uiteraard niet zo aangekondigd, maar het is wel hoe Blizzard in het verleden en tot nu toe altijd met zijn games omging: Nieuwe gameplay-mechanics (loot 2.0, weg met het auction house, custom maps in Starcraft 2, etc.) komen beschikbaar in gratis patches, nieuwe content (extra missies, nieuwe character-classes, etc.) krijg je enkel als je de expansion-pack koopt.
Ik vindt al deze toevoegingen niet meer als geplaatst bij een spel van dit kaliber eerlijk gezegd. Iedereen was zwaar teleurgesteld met Diablo 3 na de initiele release en tot patch 2.0.1 was dat nog steeds zo. Deze toevoegingen zijn zondermeer gewoon nodig voor dit spel.

Het is eerder hard werken om de franchise weer up to speed te brengen dan gewoonweg schaven aan een al goed bestaand spel.
WARNING OFT: Dice blijft ook constant aan aan battlefield 4 developen (als in bugfixing en nieuwe bugs in de game stoppen) :> :9

OT: Zeer mooi van blizzard heb altijd van de uitbreidingen in diablo genoten. Keep up the good work :D
Fascinerend hoe de omslag is met deze nieuwe manager aan het roer: van saai naar weer het oude hack & slash gevoel van Diablo 2. Zelfs voor RoS was de verbetering al enorm.
Ach ook ik was erg boos over de slechte afwerking van D3 toen het net uitkwam.
Maar achteraf had ik eerlijk gezegd precies hetzelfde gevoel op dag 1 van D2.

Ook D2 was slechts matig tov D1 tijdens de eerste jaren.
Pas jaren! nį de LoD expansion werd het pas echt een goede game.

Runewords
Uberclone/World Event
Uber Tristram
Ladder realms/Seasons
Reskillen

allemaal werd het er achteraf ingepatcht!
Tjah, ik kan hier toch echt niet blij mee zijn, al is het wel tof dat ze het spel blijven updaten. Het schrijnende is met name dat de competitieve elementen al in het oorspronkelijke spel hoorden te zitten. PVP is al zo vaak uitgesteld. Dat het nu pas na de eerste expansion bij een patch zal uitkomen spreekt boekdelen, want het is te bizar voor woorden dat zo'n grote feature die er bij release al in had moeten zitten anderhalf jaar later er nog steeds niet is.
Ik begrijp niet dat mensen zo klagen over D3. Ik heb het altijd een leuk spel gevonden en heb er heel wat uurtjes ingestoken. En meestal waren het dan nog mensen die 100+ uren gameplay hadden die aan het klagen waren. Over een campaign only game zoals Farcry iod. waar je op enkele uren doorheen bent hoor je dan enkel lof. Ik vindt dat je vanaf 20 uur gameplay geen recht hebt om te klagen over "waar voor je geld".
Hoedanook, lang gewacht op deze uitbreiding en ik ben er enthousiast over.
Ik krijg reapers deze week, dat wordt weer weinig slaap
Wederom iets niet voor de launch klaar hebben?
Voorlopig heb je nog je handen vol aan Act V en anders nog aan adventure mode ;)
Ik vind het geen slecht idee,
Zo krijg je een beetje diablo 2 gevoel terug.
Zeg nou zelf iedereen wilt toch dat gevoel weer terug uit Diablo 2 ?
Ja dat klopt maar d3 is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeer van d2, tis meer wow wat lijkt op d2... Nou succes ermee over een tijdje kan je je gear weer weggooien en naar lv80 levelen etc etc.
En hoe haakt dit precies in op het gratis toevoegen van een nieuwe feature waarmee je net als in Diablo 2 jezelf kan vergelijken met de hele wereld?

Ik bedoel; leuk om Micro Transacties en DLC's erbij te halen maar dit slaat natuurlijk als een tang op een varken.

[Reactie gewijzigd door Ryceck op 25 maart 2014 15:16]

En waar we vroeger een nieuwe mario kart (of zelfs nieuwe console in Nintendo landschap) moesten kopen kunnen we nu vrij lang blijven uitbreiden. Het mes snijdt aan twee kanten.
Je laatste woord is wel wat grappig, "en alles wordt competitive". Ik kan me geen spelletje voor de geest halen die me meer competitiedrang geeft als Mario Kart 64 :+ .
Sterker nog: Mikro Transacties, DLC's en de rest wat jij opnoemt zijn op het moment niet (meer) van toepassing op Diablo 3. Ook geen maandelijkse fee's zoals bijvoorbeeld bij WoW wel zo is. Enkel een expansion pack op dit moment. Dit soort gratis updates met nieuwe features zouden we juist toe moeten juichen! En door het competitief te maken wordt het juist interessanter om te spelen als je het mij vraagt.

[Reactie gewijzigd door Tiestor op 25 maart 2014 15:36]

Goh, dit lijkt toch wel heel veel op de ladders van Diablo 2... Anyone?

http://classic.battle.net/diablo2exp/faq/ladder.shtml

Dit is helemaal geen nieuw idee, maar wordt al veel langer geļmplementeerd ;) .

[Reactie gewijzigd door Xylon op 25 maart 2014 16:13]

Wow, mijn excuses, geen idee dat Diablo 2 dit ook had...
Ehm je kan D3 niet de schuld geven van dingen uit D2 herhalen.
PoE daarintegen...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True