Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 55 reacties

Blizzard geeft volgende week vrijdag de Seasons-update van Diablo III vrij voor de PlayStation 4 en Xbox One. De uitbreiding voor de consoles komt vier jaar na die voor de pc-versie beschikbaar. De studio heeft ook een nieuwe patch met verbeteringen uitgebracht.

Blizzard zet op een speciale aankondigingspagina uiteen wat de komst van Seasons voor de consolespelers betekent. Seasons zorgt ervoor dat spelers het spel weer kunnen ervaren alsof ze het voor het eerst spelen, inclusief leveling en upgrades. Ze kunnen daarbij nieuwe karakters aanmaken, waarbij items en voortgang na het einde van het 'seizoen' beschikbaar komen voor karakters buiten de Season-modus.

Vrijdag 31 maart start Blizzard met het vrijgeven van de update. De consoles haken vanaf dat moment in bij Season 10 van de pc- en Mac-spelers. Blizzard heeft ook patch 2.5.0 uitgebracht voor Diablo III. Deze zorgt voor onder andere de nieuwe functies Armory en Crafting Mat Storage, wat aanpassingen aan de Crusader- en Barbarian-classes en bugfixes.

Diablo III Seasons

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (55)

Wat is Seasons nu weer? :/

edit: ik wilde eigenlijk vragen voor welke games Seasons van toepassing is maar dit blijkt natuurlijk totaal niet uit mijn vraag, was nog niet helemaal wakker denk ik. Volgens mij is de titel van het stuk inmiddels ook gewijzigd om dit duidelijker te maken.

[Reactie gewijzigd door Neko Koneko op 23 maart 2017 09:23]

Bij Seasons heb je de mogelijkheid om iedere 3 maanden volledig opnieuw te beginnen (zie het als een nieuw account) waarbij je alles opnieuw moet unlocken. Bij seasons heb je speciale items die je alleen in seasons kan vrijspelen.

Aan het eind van de season gaat alles wat je hebt vrijgespeeld naar je hoofd-account.

Het is in praktijk het moment dat vele diablo 3 fans het virtuele doosje weer afstoffen om weer een paar dagen met zn allen te spelen :) Ik vind het een leuk concept.

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 23 maart 2017 08:15]

Dat stuk kon ik uit de beschrijving op de Blizzard site halen maar waar is het voor? Of is het gewoon voor alle Blizzard games? Op zich wel een leuk concept maar denk niet dat ik er zelf ooit gebruik van zou maken :P
Bij het begin van een seizoen staan ook de leaderboards weer op 0. Iedereen dus weer een kans om eeuwige roem te vergaren door aan het eind van het seizoen in de top X te staan. Daarbij zijn er ieder seizoen nieuwe items beschikbaar, welke pas voor de spelers die niet in een seizoen spelen beschikbaar komen zodra het betreffende seizoen is afgelopen.

Hierdoor is het voor velen wel degelijk leuker dan alleen maar te blijven grinden op je niet-seizoen poppetjes.
Op console komt daar nog bij dat het (hopelijk) komaf maakt met de vele gehackte items die in omloop zijn. Een multiplayer sessie wordt regelmatig vergald door iemand met gehackte items (overgebracht van de PS3 versie), die dan duizenden keer meer damage doet dan normaal mogelijk is, en dus in zijn eentje een hele rift platgooit zonder dat jij ook maar iets kunt doen.

Heb tussen kerst & nieuw nog wat zitten spelen op hardcore (daarin doe ik sowieso enkel local multiplayer), tijd om het opnieuw uit de kast te halen. Blijft toch nog altijd een van mijn favoriete PS4 titels.
Hackers zijn dus hopelijk verleden tijd met seasons straks want ps3 en x360 krijgen geen seasons en dan is er ook geen mogelijkheid om items te transferen.
Zeker weten oldschool ben me me kameraad ook weer aan het spelen :) ps4 Funman1989
Het is zover ik weet alleen in Diablo 3. Het is ervoor om mensen iedere 3 maanden weer het spel een nieuwe kans te geven. Vaak heb je vlak daarvoor ook een update met nieuwe dingetjes.

Zonder seasons zou het spel vrij dood zijn denk ik, omdat je minder snel de gelegenheid zal nemen om een nieuwe build te maken in je 1tje, laat staan samen met anderen.

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 23 maart 2017 08:18]

Zelfs in Diablo 2 zit dit al jaren verwerkt, nog lang voordat Diablo 3 aangekondigd werd. Het vervelende van deze gameplay is dat ten opzichte van de drops van je gear je heel erg veel online moet zijn om iets te bereiken wat in 3 maanden toch weer afgebroken is. Althans, je behoud je gear maar je kan er niet meer mee in het nieuwe season.
Klopt ja, in D2 heette dit "Ladders", net zoals Seasons in D3, altijd fan van geweest.

http://diablo.wikia.com/wiki/Ladder
Bij veel games maken ze gebruik van seasons, die gepaard gaan met rankings/leaderboards. Diablo 3 heeft dit ook geÔntroduceerd om de spelers wat meer te bieden. Zonder Seasons zou de game snel vervelen.
De speciale items zijn er al een paar seasons uit. In de praktijk vind ik een season character handig om de dubbele stashruimte, je hebt weer enkele maanden om wat rommel te stouwen of dingen bij te houden die interessant zijn maar je nog niet van weet hoe best er een build mee te maken. Na het seizoen heb je dan nog rustig de tijd om je beste stukken over te halen en je stampvolle non season stash te herorganizeren. Ook levert het uitspelen van een journey op seasons een extra tab blad in je stash als je al niet aan 10 tabs zit. Wat ook overgaat naar je niet season build.
Blizzard zet op een speciale aankondigingspagina uiteen wat de komst van Seasons voor de consolespelers betekent. Seasons zorgt ervoor dat spelers het spel weer kunnen ervaren alsof ze het voor het eerst spelen, inclusief leveling en upgrades. Ze kunnen daarbij nieuwe karakters aanmaken, waarbij items en voortgang na het einde van het 'seizoen' beschikbaar komen voor karakters buiten de Season-modus.
Likewut, lees het artikel dan gewoon.
[...]


Likewut, lees het artikel dan gewoon.
Ik doelde er meer op voor welk spel dit van toepassing was, dat kon ik uit het artikel niet halen. Blijkt niet uit mijn reactie, mijn fout 8)7
Ik begrijp wat je bedoeld, om welke game het gaat staat overigens wel in de titel, maar niet in de tekst. ;)
Heb je dan ook cross-platform multiplayer? Of beter nog: Kan je je heroes delen tussen platformen? Edit: Lijkt er niet op, n.a.v. snel googlen. Jammer, maar toch cool dat de console versie nu "gelijk" is aan de PC versie

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 23 maart 2017 08:16]

Diablo 3 op de PC is volledig dichtgetimmerd tegen cheaten doordat het always online is. De console versies zijn dat niet, dus om die reden zal het sowieso nooit toegestaan worden om dingen tussen de versies te delen. Verder zijn er wat tweaks aan de gameplay om de controller tegemoet te komen waardoor het ook lastig zou zijn om samen te spelen, zo zijn er volgens mij wat minder monsters tegelijk op het scherm op de console versie.
Ze kunnen natuurlijk een "always online" variant maken op de console-versie :)

Ik wist niet dat er minder monsters op de console versie was. Is dat echt een ding? Lijkt me technisch gezien ook niet nodig.

Technische redenen lijken mij niet van toepassing, gezien de PS4/X1 vrij krachtig nog zijn.

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 23 maart 2017 08:29]

Dat was een van de dingen die ik me herinner uit een artikel/post met redenen waarom er geen controller support naar de PC versie kwam, ze zouden de hele game getweakt hebben er voor. Een meer in het oog springend verschil is dat console characters een dodge roll move hebben met de rechter stick die op de PC versie gewoon niet bestaat.
Overigens zou ik een always online mode graag zien zodat je tenminste zeker weet dat je geen cheaters tegenkomt, maar ik denk dat we ondertussen echt te ver in de levenscyclus van de game zitten om nog zulke grote veranderingen door te voeren, zelfs voor Blizzard.
Controller ondersteuning voor Diablo 3 op de pc zou ik nog fijner vinden.
Ben ik helemaal met je eens. Uit ervaring met Diablo 3 op een ps4 weet ik hoe lekker het speelt. Werkt heel erg intuitief, hebben ze goed bedacht. Helaas is het niet mijn PS4 waarop ik het gespeeld heb, dus ik zit ook nog steeds met een tobo en muisje
Dat zou ik ook erg fijn vinden, maar de console-versie is vrij vergaand voor controller geoptimaliseerd. Zowel qua interface als qua gameplay: het aantal vijanden, hun gedrag en de hele flow van gevechten zijn aangepast om het spel meer controller-vriendelijk te maken.

Voor controller-support op de PC zou Blizzard twee keuzes hebben. Ze zouden alles zo kunnen laten zoals het op de PC is, en puur de controller als invoer toe kunnen staan. Het nadeel is dan dat het spel wellicht niet zo lekker speelt als de console-versie met een controller, gevechten misschien onoverzichtelijk en onhandig worden en de interface zou zonder aanpassingen ook niet lekker werken met de controller.

Optie twee is dezelfde aanpassingen doorvoeren op de PC die ook in de console-versie zijn doorgevoerd. Maar PC-spelers moeten natuurlijk ook gewoon muis + tobo kunnen blijven gebruiken, dus dan zit je met twee versies van de game op PC. Dat is complex voor de ontwikkelaars bij toekomstige patches en dergelijke, en spelers zouden dan ook niet soepel kunnen wisselen tussen controller en muis+tobo. Het zou niet uitwisselbaar zijn.

Al met al is er geen eenvoudige en ideale oplossing hiervoor volgens mij. Ik overweeg zelf sterk om het spel opnieuw te halen op de PS4 Pro (als die eenmaal in huis is), voor de controller-ervaring.

[Reactie gewijzigd door geert1 op 23 maart 2017 12:06]

cross platform zou mooi zijn maar ik ben bang dat het niet gaat gebeuren.
hoewel het voor d3 prima zou kunnen aangezien je toch geen pvp hebt of enig voordeel met controller of met muis en keyboard.

Dit is wel een vette patch voor console spelers.
Eerder vond ik dat ik geen echt doel had in d3. met seasons is dat anders aangezien je ladders hebt waar je zo snel mogelijk zo hoog mogelijke rifts moet doen. Ieder stukje gear wat weer beter is dna de vorige kan hierin helpen!
Super goed van Blizzard.

Wat ik erg knap vind is dat D3 voor de patch 2.0 ik (en met mij vele) het een zeer tegenvallende game vond maar dat ze dat hebben kunnen omdraaien naar een verrekt goede game binnen het genre.
Cross platform zou in dit geval absoluut niet welkom zijn, gezien alle hackers op de consoles. Daarnaast blijf ik ook als het even kan ver weg van dat publiek in het algemeen.
Ik wist niet dat er zoveel hackers zijn op console.
Daar heb ik een schijthekel aan!
Door seasons heb je straks helemaal geen last meer van hackers op de consoles (bij seasons tenminste). Met seasons begin je helemaal opnieuw en omdat je geen saves meer kan transferen kan je dus ook niet hacken.

[Reactie gewijzigd door raymondtoonen op 23 maart 2017 10:34]

Ik dacht dat ze dit niet zouden doen i.v.m. het cheaten op de consoles. Hebben ze dit ook aangepakt dan? Wat ik begreep was dat iedereen zijn save files zo kon aanpassen dat ze zichzelf perfecte gear kunnen geven. Als dit nog steeds het geval is dan heeft seasons geen enkele meerwaarde op de console.
Voor die mensen niet, maar waarom zouden anderen hier dan niet van kunnen genieten? De enige manier waarop ik Diablo speel is seasons op hardcore mode :P
Ergens heb je gelijk, op de PC worden de leaderboards ook gedomineerd door botters. 1 van de redenen dat ik niet meer op console speelde was omdat er geen Seasons waren. Zal het wellicht weer eens oppakken.
Er is net een enorme banwave geweest, dus nu is echt het moment om weer te beginnen.
PC of consoles, of beiden?
Blizzard sluit al jaren per direct accounts waarvan ze ook maar denken dat er gecheat is.
Ik zou mijn vingers er niet aan branden.
Er wordt al jaren veel geld verdient met de zwarte handel in diablo gear.
http://www.d3itemsale.com/

Blizzard wil echter niet dat spelers vals spelen om wat voor reden en met wat voor een programma's of hacks. Kijk er mee uit, het kost je je account.
https://eu.battle.net/sup...count-Banned-or-Suspended

Hier is hun reglement:
https://eu.battle.net/support/en/article/42673

[Reactie gewijzigd door lagefrequentie op 23 maart 2017 09:22]

Waar je niets aan hebt op de console, daar komt geen itemsale, cheat-programma of wat dan ook bij kijken, dit komt 99% uit savegame editing van de PS3 en X360.

Daarnaast hebben ze pas na een jaar of 3 de dupe-glitch gefixed, tot die tijd kon je vrij alles dupen wat er in de game beschikbaar was.
Was dit bekend voor dat path of exile naar console kwam?
Jazeker, al enkele maanden ervoor. Begin november tijdens blizzcon iirc.
maar constant de Zelfde missies.... sorry maar dat verveelt toch snel, heb het bij WoW ook gehad.. wel 8 characters en was altijd vrij actief met gamen, maar op een moment heb je die zelfde missies wel gezien toch...
ten eerste: elke Rift die je doet is opnieuw gegenereerd. Altijd. Ja je komt dezelfde mobs tegen maar elites etc zijn random generated.
ten tweede: bij wow is het sec gezien altijd dezelfde tactiek enzo. Hier heb je soms net een tweakje ergens nodig om een rift te halen binnen de gestelde tijd, of om bijvoorbeeld 2 seconden van je beste tijd af te halen.

dus nee het is niet zoals bij wow waar het echt grinden is en bijna aldoor hetzelfde is.
het blijft rewarding om betere gear te halen of betere gems.
D3 is zeer zeker wel een grind. Een GR is een GR, dat je soms een iets ander pad bewandeld en wat verschillende mobs/elites tegenkomt veranderd hier niks aan.

De "tweakjes" waar je het over hebt zullen dan ook meer gebaseerd op luck zijn. Krijg ik gunstige pylons op gunstige momenten, heb ik gunstige mobtypes, heb ik een gunstig level en/of heb krijg ik een gunstige Rift Guardian die gunstige gear dropped.

Opgeven moment, wanneer je fully geared bent, is het gewoon puur een grind om je Gems wat hoger te krijgen en te hopen een piece van je gear te min/maxxen. Primal Ancients zullen misschien net het gevoel geven dat het minder een grind is, al hebben die dingen weinig waarde nog.
Wat ik in de vorige seizoenen al merkte; ze spawnen elke keer zo veel enemy's dat de game engine (of server) het bijna niet aan kan als je met ze vieren speelt. Vooral als je een poppetje speelt met veel damage. Ik weet niet of iemand anders dat ook gemerkt heeft. ontopic; diablo 3 is voor mij niet meer interessant meer. Ik ben over naar andere mmorpg.
Uhm.. Diablo 3 is geen mmorog. Het is een hack & slash dungeon crawler, een rpg op z'n hoogst.

Wat betreft je performance probleem, diablo is vrij zwaar in group play, toch haal ik met de nieuwe 64 bit cliŽnt hele aardige framerates met 4 spelers. Hij zakt bij mij bijna nooit onder de 50. Dit is met een core i5 750 @ 3.8, 12gb ram en een 7970 ghz edition. Het spel staat wel op een ssd. Ik zou je aanraden om de game eens helemaal vers te installeren.
Ik speel met een i7 4790k, 1070 OC, 16 gb ram en ssd dus denk dat dat niet het probleem is. Het is toch echt server sided ofzo. Het zijn geen framedrops. Meer dat het spel het niet bij kan benen. Het is een RPG met co-op dusja alle twee gelijk.
Mhm, zou op zich een idee zijn om die laatste trophies binnen te harken..
Als ze het nu ook nog voorelkaar krijgen dat het crossplatform wordt ben ik helemaal blij, dan speel ik op mijn xbox met met clanleden die op de PC zitten, maar dat zal wel niet gebeuren denk ik.
zal niet gebeuren, en willen we ook niet. Dan gaan we gezeik krijgen dat PC gebruikers beter kunnen spelen.

Console gebruikers worden dan gediscrimineerd.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One (Scorpio) Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*