Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 56 reacties

Ontwikkelaar Blizzard gaat de Rift Trials verwijderen uit Diablo III. De studio is niet dol op de spelvorm, waarin een speler een aantal golven tegenstanders op zich afgestuurd krijgt. Wanneer de functie gaat verdwijnen en wat ervoor in de plaats komt, is niet bekend.

De Rift Trials, of Realm of Trials zoals de spelvorm officieel heet, is niet populair, stelt Wyatt Cheng, senior technical game designer van Blizzard via Twitch. Ook binnen Blizzard zelf is niemand fan van de functie waarin een speler een aantal golven computergestuurde tegenstanders tegenover zich krijgt. Elke opvolgende groep is uitdagender dan de vorige. Alleen via een dergelijke Rift Trial kan een speler zich toegang verschaffen tot een Greater Rift; dungeons in de game waarin goede uitrustingsstukken bemachtigd kunnen worden.

Maar 'niemand houdt van Rift Trials' stelt Cheng. Dus gaat de functie verdwijnen. Cheng weet nog niet wanneer, maar stelt wel dat de optie al niet meer is opgenomen in de interne test builds van de game. Hij maakt niet duidelijk hoe Blizzard de toegang tot Greater Rift gaat regelen als de Realm of Trials uit de game verdwenen is. De functie werd toegevoegd in patch 2.1, de eerste grote patch die verscheen nadat uitbreiding Reaper of Souls op de markt kwam.

Diablo III: Reaper of Souls

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (56)

Ik zie persoonlijk gewoon liever de keuze: Ik wil niveau 35. Als je niet mag kiezen hoger dan je ooit succesvol gehaald hebt is het volgens mij prima...
Klopt. als je nog niet percies weet hoever je kan is de Trial toch wel handig.
Ze zouden een "unlock mode" moeten maken waar je altijd bij 1 start maar als je eenmaal tot 35 geweest ben dat je daar weer kan starten.
zeker bij hardcore is dit noodzakelijk. als je spontaan op 35 start en geen idee hebt hoe hard het is ga je vrij hard gort. en kan je vaarwel tegen je character zeggen.

[Reactie gewijzigd door Ruudvz op 20 april 2015 11:37]

Juist. Of sneller klimmen van levels. Als je de eerste wave binnen x-tijd cleard ga je naar wave 7. Als je langer dan een bepaalde tijd over die eertste wave doet ga je naar wave 6, 5 of nog lager. Laat dat klimmen sneller gaan. Soms clear ik die wave in luttele seconden. laat me dan naar wave 10 of 12 gaan. Op die manier ren je sneller door die trail heen dus gaat t minder irritant worden. helemaal weg lijkt me niks, of er moet een heel goed alternatief voor in de plaats komen.

Moet wel zeggen dat blizzard erg goed bezig is qua updates. Veel irritaties worden netjes weggewerkt. zoals in de laatste update het craften van gems VEEL beter is gemaakt.
Eens, het kost me in de huidige vorm meer tijd om via een trial een key voor rift 35-40 te halen door al die waves dan een daadwerkelijke rift op dat niveau te lopen :P
Dat werkt op dit moment al zo. Het snelste dat ik gedaan heb is met 8 waves een level 56 key scoren.
Momenteel is max 7 levels omhoog per clear van een wave, Ij_tree wil dit graag hoger zien. :)
ja, als ze nou ook die account bound weghalen van de gems... *zucht*
Liever niet. Die gems zijn super makkelijk te krijgen en vooral met de vele goblins op Torment 6. Als je Torment 6 niet kan riften vind ik ook niet eens dat je het recht hebt om te klagen over gems. Behaal je wel Torment 6 vind ik alsnog dat je niet het recht hebt om te klagen over gems, omdat je er super veel krijgt. Enige waar ik altijd mee zit is eerder gold. Voor je equipment heb je slechts meestal:
1 Gem voor wapen
1 Gem voor helm
3 Gems voor chest
2 Gems voor legs
Dus 7 gems in totaal. Je kunt die 7 gems altijd uit de socket verwijderen en je behoud ze dan alsnog. Dus je hebt echt een super lage hoeveelheid gems nodig. Begin is het eventjes knokken voor die gems, maar end-game maakt het niet zoveel meer uit. Ik vind niet dat ze verder nog wat aan de gems systeem hoeven te doen.
Gewoon de keuze hoogste gehaald + 1, en mogelijk + meer wanneer je tijdsverschil groot wordt.
semi-offtopic; kijk eens naar indie game: http://forcedthegame.com/
Ik denk ze een keuze menu maken voor het niveau, en je kan alleen kiezen wat je al reeds gehaald hebt. Dus kom je niet hoger dan dat niveau, dan kun je ook niet hoger kiezen.
Probleem hierbij is dat mensen grift levels sneller kunnen pushen, de gap tussen verschillende classes blijft dan groter worden wat Blizzard juist niet wilt.
Probleem hiermee was vooral de samenwerking tussen 4-man groups en hoe je kan de keuze zou moeten kunnen maken in combinatie met solo progress en dergelijke. Lockouts voor elke verschillende mode lijkt een beetje lastig/overbodig bijvoorbeeld. Als de hoogste run echter de keus unlocked (en dit in 4-man gedaan kan worden) kwamen de Devs er al snel tegenaan dat er te hoog gekozen werd puur omdat het legendary gem unlock systeem momenteel heel erg pushed naar hoger, hoger, hoger.

Oplossing hiervoor lijkt bijvoorbeeld alleen de gem up te mogen lvlen als er binnen de 15 minuten de grift gecleared is, maar ook hier weer zijn er problemen (ook helpt het bijvoorbeeld niet dat mensen nu al gigantisch hoge gems hebben door wl dit systeem te gebruiken, is dit eerlijk als het nu nog uit de game gehaald word?)

Al in al een heel dilemma voor Bliz. Ik ben benieuwd waar ze mee komen!
Laten we hopen dat er iets leuks voor in de plaats komt, wat ook mag van mij is dat je gewoon altijd een GR1 key krijgt....
Nee alsjeblieft niet, dat is voor iedereen met een beetje gear echt veel te makkelijk en gaat gigantische vervelen.
Ze maken het je al makkelijk genoeg volgens mij op het moment :P
GR1 forceren is net zoiets als iedereen steeds Normal laten doen voor ze Inferno mogen doen. Sommige mensen willen alleen maar de uitdaging spelen. Wanneer die mensen een slechte GR trial hadden dan _discarden_ ze die item omdat ze er geen XP of drops van krijgen en ook geen kans om de legendary gems te upgraden.

En voor de mensen die dat niet doen, waarom je tijd verdoen om content te facerollen met een 0,0 droprate zonder XP gain alleen maar om dan een iets betere reagent te krijgen voor een hogere grift die je ook al kunt facerollen? Als je al content wil facerollen kun je beter net onder je kunnen gaan zitten. Dan one shot je ook alles, maar je krijgt meer drops en XP.

GR reagents die ver onder je kunnen zitten zijn eigenlijk nutteloos. Hoogstens voor alts. Om nou ook nog GR level 1 als default te nemen, nee bedankt! De GR trial was al een nutteloos tijdverdrijf.
Dat lijkt me inderdaad ook een prima optie.

Wat ik nu meestal doe (vooral gezien we net in een nieuw season zitten) is direct town portal zodra je de trial inkomt.
Hopelijk wordt het zo dat de reguliere rift die nodig is voor de trial key, gehanteerd wordt om de key van de greater rift te bepalen zodat de trial key komt te vervallen. Dan is het ook logischer om na de reguliere rift een greater rift te doen.

[Reactie gewijzigd door Whatevar op 20 april 2015 11:31]

Een mogelijk idee was om gewoon een lijst te geven van 1 tot en met max completed grift waar je uit kan kiezen.
Wat je voorstelt vind ik prima als je het over solo rifts hebt, of als je met mensen speelt die je kent. Maar als je voor het eerst met een groep vreemde mensen speelt, wil ik wel weten hoe goed die groep het doet. Dus het idee van een trial vind ik niet zo vreemd. Maar gebruik dan de reguliere rifts om de moeilijkheid van de greater rift te bepalen.

Max behaalde greater rift zegt ook niet zoveel. Als je in een groep zit waar ze je niet eens nodig hebben kun je een max halen die in andere groepen, waarbij het skill en gear verschil kleiner is, bij lange na niet gehaald wordt. Solo max is ook geen goede graadmeter. Een aantal classes en builds zijn puur support en halen solo geen hoge max, terwijl ze dat in groepen wel kunnen.

Wat je voorstelt werkt overigens al wel voor een deel zo. Als je geen gems upgrade krijg je een hogere key.

Hoe dan ook, ik ben ben benieuwd wat het precies gaat worden. Die trial gaat in ieder geval vervallen dus de flow van het spelen zal er denk ik wel beter op worden.
Volgens mij kunnen ze beter een extra optie toevoegen bij Urshi aan het einde van een GRift dat al je Keystones of Trials in je inventory kan upgraden naar de huidige voltooide GRift. Zo behoud je de Trials, maar is de tijdrovende factor verwijderd.
Trials zouden niet alleen verwijderd moeten worden omdat ze tijdrovend zijn, maar ook omdat ze compleet niet relevant zijn voor het testen van jouw greater rift niveau. Dus het behoud is overbodig.

[Reactie gewijzigd door separhim op 20 april 2015 14:56]

Eindelijk, was ook echt nodig. Het doen van Trials in de huidige vorm is namelijk erg tijdrovend en levert je helemaal niks op.

Nu nog een aantal torment levels hoger dan 6 erbij en ik ben helemaal tevreden :)

Het probleem is dat T6 voor mij (en voor heel wat meer mensen) eigenlijk veel te makkelijk is geworden, en de enige uitdaging nog ligt bij greater rifts. Terwijl gewone rifts qua gameplay veel leuker zijn vind ik, enemies droppen loot, resplendent chests, of een goblin rift :Y)
Helemaal mee eens! Torment 7 t/m 12 erbij zou ik erg gaaf vinden. Van mij hoeven die timers van de greater rifts niet maar zou ik wel graag wat moeilijker willen dan T6.

[Reactie gewijzigd door Whatevar op 21 april 2015 09:17]

Deze actie geeft maar weer aan dat de developers van diablo 3 niet weten wat ze precies aan moeten met het spel. Maandenlang verdedigen ze trials om vervolgens te zeggen dat niemand bij hen ervan houdt. Ze zijn niet consistent met hun ideen en luisteren slechts deels naar de feedback van de fans.

Daarnaast waren trials ook echt compleet nutteloos en gewoon niet leuk.
Ze leken in de verte niet op de daadwerkelijk greater rift. De trials hadden random waves waardoor het kon voorkomen dat je opeens bepaalde waves niet kon halen terwijl je anders het wel kon en was het gewoon tijdrovend.

edit: daarnaast is er nog een hoop aan te passen in het spel voordat ik het weer ga spelen.

[Reactie gewijzigd door separhim op 20 april 2015 11:46]

Je informatie klopt niet . De developers hebben meermalen aangegeven dat ze zelf k niet tevreden zijn met de trials in huidige vorm, en hebben wel degelijk een aantal veranderingen doorgevoerd. Ze wisten gewoon niet wat ervoor in de plaats moest, iets wat blijkbaar nu gaat veranderen. Je kunt niet zomaar een element uit een spel aanpassen, daar gaan altijd meerdere iteraties overheen.

Ze weten precies wat ze met het spel aanmoeten, kijk maar naar de laatste paar patches. Niets dan goede veranderingen, het spel wordt met de patch beter. Je kunt ook niet altijd luisteren naar de feedback van spelers, simpelweg omdat het hn game is. En het meerendeel van de suggesties van de playerbase slaat echt nergens op. Er zijn zeker een aantal goede tips, zoals het verhogen dan de bloodshard cap, en die is nu ook al doorgevoerd. Net als een AoE-pickup voor bepaalde gems en crafting materials. Ik ben in ieder geval blij dat ze niet lles wat op de forums staan gaan doorvoeren, want dan was het een waardeloze game geworden.

Ben het wel met je eens dat de trials zoals ze nu zijn niets toevoegen aan de game, vandaar ook blij dat Blizzard ze verwijderd, en wellicht iets anders leukers voor in de plaats doet.
Inderdaad die goede tips hebben ze ingevoerd, ze deden er echter pas na maanden van feedback sturen. De vraag om trials te verwijderen/ aanpassen zijn er al sinds de trials zijn gentroduceerd en de afgelopen maanden domineerden dit de forums. Ze hadden inderdaad aangeven dat ze het wilde aanpassen maar dat ze wilde het niet verwijderen omdat ze het nodig vonden dat er een "meetstok" nodig was voor de greater rift. Maar willen ze het toch verwijderen zonder een alternatief aan te bieden, dit kun je moeilijk een goed beleid noemen.

Daarnaast heeft de laatste patch nauwelijks wat veranderd aan de problemen van het spel. Ze zitten alleen nog quality of life problemen op te lossen terwijl de veel gehoorde klachten, zoals de slechte staat van wizard, worden genegeerd of een compleet verkeerd worden aangepakt.
Wat is er precies mis met de wizard? Nieuwe sets, en ze draaien Grift 55. precies op niveau met de rest.

Ingewikkelde zaken worden heus wel aangepast, maar dat gaat niet zomaar in n patch.

Een van de grootste problemen was het ontbreken aan build diversity. dit hebben ze met aanpassingen aan oude sets, introductie van nieuwe sets, en hele mooie nieuwe gearpieces en legendary powers toch voor een deel opgelost. En er komt heus wel meer.

[Reactie gewijzigd door Visgek82 op 20 april 2015 12:56]

Wizard geeft bijna geen enkele toevoeging aan een groep, daardoor zie je absoluut niet op de leaderboards voor groepen, daarnaast heeft de developers groepen bijna geforceerd tenzij je het leuk vindt om 3 keer zo lang te doen om een paragon level te halen als solo player.

En ze zeggen nooit wat over ingewikkelde zaken zoals de idiote RNG die nog altijd in het spel zit.
Diablo = RNG. altijd al geweest. Dat is het hart van het spel. als je dat niet leuk vind kun je betere een andere game op zoeken denk ik.
Ik speel het ook niet meer, en ik weet dat er RNG in diablo hoort. Alleen de RNG van diablo 3 heeft veel meer invloed op de game dan bij diablo 2 of 1 want je gear bepaalt welke build je kan spelen in plaats van dat je gear zoekt wat je build kan aanvullen.

[Reactie gewijzigd door separhim op 20 april 2015 13:54]

Juist sinds de laatste patch duikt de wizard regelmatig op in top tier 4-player parties. DH, DH, WD, Crus maakt steeds vaker plaats voor DH, Wiz, WD, Crus.
Ik zie op de leaderboard dat wizard, monk en barbs ver achter liggen op de DH, WD en Crus met het hoogste rift level.
Dat is jouw mening, die mag je hebben. gelukkig zijn er veel spelers die 't anders zien.

AH was gewoon een fout, hebben ze ook toegegeven. een AH hoort niet bij diablo. Het feit dat skills e.d gereworked moeten worden hoort bij een spel als Diablo, net als eigenlijk alle online rpg's/mmo's. Dat heet een ontwikkelproces. Een game als Diablo staat niet stil, en is onderhevig aan ontwikkeling, nieuwe ideeen en veranderingen. Zou niet best zijn als dat niet zo was :) dan hadden we nog steeds met vanilla d3 gezeten en was het spel al jaren dood.
Maar dan hebben ze dus geen idee wat ze willen. Als je wel een idee hebt dan werk je daar aan en werk je dat uit en kunnen mensen daarmee weer aan de slag. Willekeurige dingen toevoegen waar niemand op zit te wachten om ze een jaar later weg te halen kom gewoon niet over als: weten wat je doet.

EN die AH een fout, ja dat kon je mijlen van te voren zien aankomen. En er dan stug mee doorgaan ondanks alle negatieve feedback en het gewoon zo uitbrengen. Jij zegt dat ze een heel goed idee hebben wat ze aan het doen zijn, maar eigenlijk blijkt uit alles wat blizzard tot nu toe gedaan heeft het tegenovergestelde.

[Reactie gewijzigd door Postius op 20 april 2015 14:02]

Dat ze niet precies weten wat ze willen hoort bij het innovatie proces.
Blizzard is niet bepaald een bedrijf dat het moto "beter goed gejat dan slecht bedacht" gebruikt.
Tuurlijk maken ze fouten maar die fouten ook daadwerkelijk herstellen is bijna een unieke ervaring in de game wereld en al helemaal met games die geen abo vorm koppeling hebben.
De meeste fouten in games worden pas in het volgende uitgemolken versie van het game aangepakt of zorgt ervoor de het studio gesloten wordt door o.a EA Ubisoft of Activision.

Het rift trial systeem was nog altijd beter dan het oude methode dat je steeds je rift stones moest upgraden. Het kan natuurlijk beter en daar gaan ze dan ook aan werken om het te vervangen maar niet om het eruit te knippen in zijn geheel.
Je zou weer eens een poging moeten wagen om te spelen met de nieuwe seizoenen want je heb overduidelijk al HEEL lang niet meer gespeeld.
Het is echt een heel stuk leuker geworden.
Als je de podcasts en tavern talk eens bekijkt kun je zien dat ze wel degelijk een idee hebben waar ze heen willen. Alleen hoe daar te komen is nog even de vraag. Je kunt niet alles wat je wilt zomaar in n klap veranderen.
Als ik de podcasts kijk, dan zie ik een developer die niet genteresseerd lijkt, een andere die nauwelijks speelt en eentje die wel enthousiast lijkt te zijn. Al met al niet echt een team waarvan ik blij word. En inderdaad je kan ook niet alles in n klap veranderen, maar er komt vanuit zeer weinig antwoord op de vragen van de community en lijkt het dat ze de grote problemen niet willen/kunnen aanpakken.

[Reactie gewijzigd door separhim op 20 april 2015 14:13]

Vreemd dat jij dat eruit haalt, blijkbaar zien wij dingen heel anders. Denk ook niet dat we er op deze manier uit gaan komen, dus laat ik het maar voor wat het is :)
Nou ja toegeven ik heb de laatste niet gekeken, maar Josh Mesquira heeft totaal geen enthousiasme als hij vertelt misschien is hij gewoon zo maar dat geeft geen positieve boodschap af en een andere, ik ben zijn naam kwijt, zei dat hij trots was op op zijn greater rift level 18 clear, dat geeft mij aan dat hij nauwelijks speelt en wyatt chenn is enthousiast over de veranderingen aan het vertellen.

Maar daar blijft het bij dat ze problemen zoals gear, levelen en de CHD-CHC probleem.
Het mag van mij zo snel mogelijk gebeuren, bv de trail keys die droppen zijn standaard level 1 en deze zijn om te ruilen voor hogere bij Kadala. De max hoogte van de level is gebaseerd op de hoogste Grift die je binnen de tijd hebt behaald.

Liefst zie ik ook een hoogst behaalde Grift/tijd per karakter, als je 2 wizards hebt dan kan je nu moeilijk zien of je vooruitgang boekt als de andere wizard al een tijd heeft geplaatst.
Moeilijkheidsgraden op Torment kun je ook kiezen dus waarom deze niet als je ze al geunlocked hebt.
Wel mooi dat ze aangeven dat ze er iets voor willen zoeken, net wat anderen al aangeven misschien gewoon de mogelijk om te kiezen van lvl 1 tot wat je als hoogste gehaald hebt (evt binnen de timer?).
Is misschien nu de eerste keer alles doorlopen wel tijdrovend, maar uiteindelijk pakt het beter uit, of (volgens mij houdt de game bij welke level je als hoogste hebt gehaald) dat je gewoon meteen kan starten vanaf een bepaalde level die je ooit gehaald hebt mochten ze (Blizzard) besluiten om zo'n systeem in te voeren.

Zelf vond ik het wat tijdrovend, zorgen dat je op de juiste level uit kwam, niet te hoog niet te laag (te hoog was het altijd een 1-shot fest als je een jailer-affix tegenkwam, al is dat volgens mij wel wat verbeterd, en te laag had je weer een te hoge fail kans om je legendary gems te upgraden).

Moet ook toegeven dat ik de laatste tijd vaker op een nieuw char (seasonal) zit dan door rifts/grifts te lopen.
Zo'n trail is echt heel ook heel erg trail on error.
Soms heb je geluk dat je heel er ver komt en zo op een hogere grift uit komt.
En soms kom je uit op een lagere grift waardoor je alsnog je key moet upgraden.

Overigs geniet ik nog bijna dagelijks van deze game. En ben ook blij dat blizzard team nog steeds sleutelt aan de game. Seizoenen maken de game nog steeds aantrekkelijk!

En wat ik ook graag zou willen zien is dat de normale rifts een soort dubbele of driedubbele bazen.
Dus baas bij 100%, 200% en of 300%.
Meestal is het rift doorblazen hoofdbaas doen, en dat wordt dan gezien als een obstakel in het grinden van Elites

[Reactie gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 20 april 2015 14:53]