Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 115 reacties

Spelers kunnen virtuele voorwerpen uit Diablo III tegen echt geld te koop aanbieden via het real money auction house. Voorlopig is het auction house alleen te gebruiken op Amerikaanse servers, maar Europa volgt snel, volgens Blizzard.

Het traditionele auction house, waar in virtueel goud gehandeld wordt, was bij de introductie van het spel, op 15 mei, direct beschikbaar. Blizzard moest de introductie van het real money auction house echter uitstellen. De dienst is vannacht onverwacht toch live gegaan. Voorlopig kunnen alleen Amerikaanse spelers gebruikmaken van het rmah. Blizzard hoopt de optie ook snel in Europa te kunnen introduceren, maar niet voordat is gebleken dat de Amerikaanse variant goed functioneert.

Blizzard kondigde de introductie van het rmah via Twitter aan en heeft een gids en een faq online geplaatst over het gebruik ervan. Spelers kunnen bij verkoop van een voorwerp kiezen of ze het verdiende geld willen toevoegen aan hun Battle.net Balance of dat ze het uitbetaald willen krijgen. In dat laatste geval is een account bij PayPal nodig. Blizzard zal in Europa waarschijnlijk andere partners gebruiken.

In augustus 2011 kondigde producer Jay Wilson aan dat Diablo III een auction house krijgt waar spelers virtuele voorwerpen uit de rpg aan elkaar kunnen verkopen, net als in Blizzards World of Warcraft. Wilson kondigde zelfs aan dat Diablo III twee verschillende varianten van het auction house krijgt. Een waarin voorwerpen gekocht kunnen worden voor het virtuele goud dat in de game als betaalmiddel wordt gebruikt en een auction house waar in echt geld gehandeld kan worden. De optie is omstreden; met name in Zuid-Korea is er bezwaar tegen de optie. De overheid van het Aziatische land heeft bezwaar tegen de random-factor die geldt bij het vinden van virtuele voorwerpen en het geld verdienen aan de verkoop daarvan. Het land kent strenge wetten op gebied van gokken. Blizzard zal het rmah daarom niet aanbieden op de Aziatische servers.

Update, 15:09: Europese spelers die nu het rmah proberen te openen krijgen de boodschap dat de dienst op 15 juni in Europa geïntroduceerd wordt.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (36)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (115)

Kan er echt niet tegen als spellen dit doen, dit zorgt ervoor dat mensen zonder enige moeite items kunnen kopen die normaliter dagen zouden duren (bijvoorbeeld).
ik zie het eerder als een pluspunt. blizzard wil hier duidelijk de illegale handel in items tegengaan. zo bied je een legale mogelijkheid EN ze verdienen er ook nog aan.

if you can't beat them, join them :)
Die handel was illegaal omdat het spellen verneukt. Door het legaal te maken los je geen probleem op. Je zorgt er alleen voor dat ze aan een probleem dat ze niet kunnen oplossen zelf ook nog wat verdienen.
Je zorgt er daarnaast ook voor dat die praktijken, die je misschien liever niet hebt (daar heeft Blizzard volgens mij geen expliciete uitspraak over gedaan, wel impliciet natuurlijk door dit toe te staan), veiliger gebeuren.

Voorheen moest je via een forum je aankoop doen, dan betalen (via PayPal?) en dan maar hopen dat je je item krijgt. Of andersom, je item weggeven en dan maar hopen dat je geld krijgt. Nu zorgt Blizzard ervoor dat het (hopelijk) transactioneel gebeurt.
Ik gok dat het via de auction house zelf gebeurt, dus je zet een item erop, je wacht tot de auction afloopt of uitgekocht wordt, dan krijg krijg je uitbetaald en het item is dan direct in de inbox van de koper te vinden.

Zo word dus het hele spel met game maken, droppen en leaven overbodig gemaakt, en dus compleet in handen van het systeem gezet, dat naast het kleine handelsmarge puur gebouwd is op het veilig verhandelen van in-game items...
(en het compleet nutteloos maken van trading forums zoals d2jsp, en de gigantische golf van goldspammers in D2 chat...)

[Reactie gewijzigd door Blue_Entharion op 13 juni 2012 10:58]

Die 'kleine handelsmarge' is wel 15% van het totaalbedrag plus $1,- standaard (dit laatste las ik op incgamers.com, maar dat moet iemand maar bevestigen). Dus Blizzard verdient 16 dollar als je een item van 100 dollar verkoopt. Niet slecht voor een systeem wat oneindig digitale items kan genereren.
En daarbij verdien jij dus 84 dollar voor het SPELEN van een SPEL wat je ~ 50 dollar heeft gekost ...
Wat is dan het grote probleem?
Dit was al duidelijk toch? Het ging me er meer om dat ik me afvraag hoe transactioneel dit is. Gezien het fiasco van "zet je de systeemtijd terug dan kun je je auction nog annuleren nadat hij verkocht is" zou het me niet verbazen als ook hier weer exploits gevonden worden.
Klopt dat je minder schimmige deals hebt. Maar sinds de opkomst van mmorpgs zijn er bedrijven die al veel geld verdienen aan het leveren van gold voor echt geld. Deze bedrijven waren al te vertrouwen (een keer iemand oplichten en je verliest een hoop klanten). Dus zo onveilig was dat niet meer. Lijkt meer dat blizzard ook wat wou verdienen.
Nee, de handel was illegaal omdat veels te vaak ( lees Diablo II) mensen op e-bay etc. onnoemelijk vaak gescammed werden...
Nee, de handel was illegaal omdat veels te vaak ( lees Diablo II) mensen op e-bay etc. onnoemelijk vaak gescammed werden...
Dat maakt de handel niet illegaal, alleen enkele handelaren...
De items zitten gewoon in Diablo III dus er is niets "spellen-verneukend" aan ipv. dat ze gewoon in iemands inventory blijven zitten of via vage websites verkocht worden. Het verkopen of traden van items is nu éénmaal inherent verbonden aan items die class-restricted zijn en items die beter of slechter zijn voor bepaalde classes.
Waardoor de prijzen nog sneller zakken en die 15% steeds minder oplevert. Blizzard is echt niet zo dom om hun spel te verneuken terwijl als je 2 sec nadenkt je meteen inziet dat het ze niks oplevert.
Item/character verkoop gebeurt toch wel in het grijze circuit, alleen is het zo dat er maar een hele kleine groep mensen aan verdient en dat Blizzard heel veel tijd en geld kwijt is om dit in te perken. Met RMAH haalt Blizzard deze handel uit het grijze cicuit en opent het voor alle mensen die het spel in die regio spelen. Deze verkopende mensen verdienen er aan, Blizzard verdient er aan, kopers hebben niet meer de kans om opgelicht of gebanned te worden en de kans is groot dat door het grote aanbod de prijzen vanzelf omlaag gaan.

Wellicht is het 'unfair' dat mensen met een grote zak geld, mooie items en straks mooie characters kunnen kopen, maar dat konden ze al (alleen zonder toestemming van Blizzard). Ik zie er het probleem niet zo van in, voor de casual gamers maakt het al helemaal niets uit imho en voor de dedicated spelers maakt het ook weinig uit want die grinden vanzelf wel hun gear. Het enige probleem dat ik kan zien is dat mensen eigenwaarde halen uit hoe goed hun ingame character wel niet is, persoonlijk vind ik dan dat mensen hele andere issues hebben en D3 niet de game is die ze moeten spelen...
Volgens mij zit het grote verschil hem net in de veiligheid voor de consument. Er gaat altijd een deel van de gebruikers zijn die bereid zijn om er geld tegen aan te gooien, voor hen is dit een meerwaarde aan het spel dat zij kunnen spelen op niveau x, zonder daarvoor y uren te moeten grinden.
Door deze maatregel, ontlopen zij echter de kans om in benadeeld te worden door malafide verkopers (ik ken bijvoorbeeld iemand die werkt bij een wow goldfarming bedrijfje, echter aan de keerzijde van de medaille is dat zij ook accounts hacken en alles wat erop staan verpatsen).

Dat illegale marktje zal altijd wel blijven bestaan, bedrijfjes die de cut van blizzard willen ontlopen ofzo, maar voor een deel van de consumenten zal er gewoon een veilig en legaal alternatief zijn. Of het nadelig is voor het spel, wil ik me niet over uitlaten. Ik ken geen andere spelletjes waar dit is en ga ervan uit dat de kans bestaat dat het gewoon werkt en de economie/game niet verstoord.
In hoeverre heb jij er last van dat mensen waar je niet mee hoeft te spelen sneller door het spel gaan dan jijzelf? :s

Ik heb er voor gekozen om hier niet aan mee te doen omdat ik liever de uitdaging heb van er zelf doorheen komen. Daarnaast vind ik het leuk om zelf af en toe nog eens een upgrade te vinden, iets wat je min of meer uitsluit wanneer je steeds je items koopt ;)
Valt het gebruik van de gold AH daar ook onder bij jou? Ik heb nu al verscheidene keren wat gekocht op de AH voor gold van dingen die ik zelf verkoop of geloote gold, maar zelfs dat vind ik cheaten en kom je veel sneller het spel mee door dan als je dat niet zou doen.
Valt het gebruik van de gold AH daar ook onder bij jou? Ik heb nu al verscheidene keren wat gekocht op de AH voor gold van dingen die ik zelf verkoop of geloote gold, maar zelfs dat vind ik cheaten en kom je veel sneller het spel mee door dan als je dat niet zou doen.
Ga er maar gerust vanuit dat je in dat tempo het spel praktisch nooit gaat uitspelen...zodra je lvl60 aantikt is de enige manier om sterker te worden betere gear dragen.

Zelfs op inferno zijn 99% van de drops met enkele valor buffs stacked, weliswaar 'bovengemiddeld' te noemen, maar dan nog zelden 'goed' of 'uitmuntend'...laat staan dat het vergelijkbaar is met die zieke shit die je in de AH kan kopen voor enkele miljoenen die je nodig hebt om inferno uit te spelen. De kans dat te vinden is astronomisch klein en dan moet je dat ook nog eens 12 keer doen en dan ook nog eens hopen dat je de jusite klasse speelt...
als de kans astronomisch klein is om die zaken te vinden hoe kan het dan dat de AH vol staat met die spullen?
Door het gigantische aantal mensen dat speelt. Bovendien staan in het AH vaak items die gedropped zijn, maar die niet door de persoon zelf gebruikt kunnen worden (andere stats/class): de kans is dus heel klein dat er een goed item dropt dat je ook zelf kan gebruiken (vandaar het AH, om te 'ruilen').
Ik vind de gold AH toch wel iets anders dan de RMAH. In Diablo 2 trade ik met andere spelers, maar de manier waarop dat ging is niet meer van deze tijd vind ik. Zo kon je alleen maar traden als je online was en moest je trade games joinen om te traden. Nu kan ik een stel items op de AH zetten die gewoon gekocht kunnen worden als ik er niet ben. Als ik zelf een item nodig heb, kan ik gewoon zoeken. Dat is een stuk makkelijker dan spammen of spam lezen in een trade channel.

Ik ga de RMAH niet gebruiken. Voornamelijk omdat ik op hardcore speel, waar er geen RMAH is, maar ook omdat de normale AH goed genoeg is voor mijn speelstijl. Ik ben nog lang niet in Inferno, dus de items die ik koop, zijn niet zo duur.
En hoelang denk je dat de normale AH goed blijft? Als er echt geld verdient kan worden dan gaat de kwaliteit van items in de normale AH echt wel achteruit omdat mensen het naar het RMAH brengen.
Ik denk eerder dat uiteindelijk de waarde van de items in de rmah overeen zal komen met de gold ah gedeeld door een bepaalde exchange factor.

Momenteel zal die exchange factor bepaald worden door de 3th party gold verkopers. Maar wanneer de gold <-> geld ah in werking treedt zal dit door de community bepaald worden.

Uiteindelijk verwacht ik dus dat de kwaliteit in beide auction houses ongeveer gelijk blijft, met een bepaalde "koers" tussen beide.
Ja, die valt daar voor mij ook onder. Ik heb wel een paar keer geprobeerd daar iets te verkopen maar dat schiet ook niet op, kan 't net zo goed aan een vendor geven. En ik heb er ook geen problemen mee om de spullen die ik niet nodig heb op de RMAH te zetten, maar ik ga niks kopen.

Dit komt mede door dat er in Diablo 2 zoveel geduped werd. Ik voel me gewoon niet goed als ik een deal gemaakt heb met iemand waarvan ik niet 100% zeker weet dat het eerlijk ging :) Heb er geen problemen mee om met vrienden die ook spelen te onderhandelen, maar met mensen die ik niet ken doe ik dat dus niet.

Desalniettemin kan ik me natuurlijk best voorstellen dat mensen dit wel leuk vinden. Ook is het argument dat zo de "illegale" handel om zeep geholpen wordt wel leuk, hoewel ik me afvraag of dat echt zo is. Schijnbaar gingen bij D2 sommige items voor prijzen van ver boven de $250, dus als iemand iets heeft dat heel erg schaars is zullen ze het wellicht alsnog gewoon via een forum of iets dergelijks verkopen.
In hoeverre heb jij er last van dat mensen waar je niet mee hoeft te spelen sneller door het spel gaan dan jijzelf? :s

Ik heb er voor gekozen om hier niet aan mee te doen omdat ik liever de uitdaging heb van er zelf doorheen komen. Daarnaast vind ik het leuk om zelf af en toe nog eens een upgrade te vinden, iets wat je min of meer uitsluit wanneer je steeds je items koopt ;)
in hoeverre ben jij op de hoogte van de komende PvP module?
Let op het stukje "waar je niet mee hoeft te spelen" :) Je kiest er dan inderdaad wel voor om een stuk van het spel te laten liggen, maar ik kan me zo voorstellen dat dat voor een flink aantal mensen helemaal niks uitmaakt.
Het probleem zit hem in dat Blizzard de drop rates van rare/unique/legendary items gaat beheersen en jij dus misschien niet de nodige items gaat hebben zelfs als je zogzegd enkel SP (lees MP-solo) speelt.

Het kan dus goed zijn als morgen je buurman een bepaalde legendary drop heeft dat de rest van de spelers op de server waar jij dan ook MP-solo op speelt deze drop niet meer kunnen hebben voor 7 dagen. De server beslist dit nu ipv een random algoritme zoals vroeger in de echte SP/LAN play van D2. Heel de gameplay is verdraaid zodat er in beide AH geen floods van bepaalde items kunnen komen.

En dit beinvloed dus ook jouw game-ervaring zelfs als je beslist om niet aan de AH mee te doen.
Dat is het ook! Er zijn mensen die goed verdienen en/of geen zin(geen tijd!) hebben om uren/dagen/maanden te farmen voor het perfecte item. Dus kopen hem dan gewoon voor 5-250 euro. Laat ze lekker :).

De een koopt een biertje of gaat een avond flink los in een disco de ander koopt pixels :)
Er zijn ook mensen die spelen om beter te zijn dan andere. Kom je dan in je super gear waar je maanden voor gezwoegd hebt en dan zegt iedereen. "ow hoeveel heb je daar voor betaald?" of dat je afgetroeft wordt door een of ander rijk kind dat even 1000 euro heeft uit gegeven.

Gelukkig speel ik zelf single player en interreseert me het allemaal niet. Maar kan me voorstellen voor mensen die competetief spelen dat zoiets hun spel ervaring nogal verneukt.
Blizzard heeft aangegeven dat ze Diablo 3 niet als competatief spel willen neerzetten. Daar zou het te ingewikkeld voor zijn om alles te balanceren.

Items mogen voor competatieve play eerlijk gezegd geen factor zijn, dat is niet eerlijk. Kijk daarvoor naar bijvoorbeeld World of Warcraft. Bij de arena tournamenten krijgen alle spelers een premade karakter met een standaard set gear.
Want? Het is niet dat jij er veel last van zal hebben. Als je er niet voor wilt betalen, dan doe je dat niet. Heb je geen zin om uren te grinden, dan trek je je portemonnee open.
Nou en? Je kunt ze toch ook kopen op de gold auction house? Daarbij is er een zeer grote random factor aanwezig waardoor de loot die eindelijk dropt nog niet eens bruikbaar voor jou hoeft te zijn. Er is ook gewoon een kans dat jij die loot nooit vind. Dat is toch ook niet eerlijk als iemand anders het geluk heeft om het wel te vinden?

Plus op de PVP arena na zie ik eigenlijk het hele nut van items kopen niet.
Dat soort dingen gebeuren ook in het echte leven.
Ik ben veel in de tuin bezig en dat kost mij dus veel tijd. De buurman huurt zomaar iemand in die zijn tuin netjes maakt. Iedereen moet dat zelf weten vind ik.
Wanneer ik een goed sterk item zelf in het spel vind of maak dan voel ik mij daar blij bij. Als de buurman zo'n ding koopt moet hij dat zelf weten.
Ja en? Ik heb nog geen legendary, binnekort maar eens + magic find ofzo gaan stacken en wat dingen farmen. Al wil ik nu nog eerst lvl 60 worden.
Al spelenderwijs geld verdienen, op zich een mooi concept. Ik maak me eerder zorgen om de beveiliging..
Beetje raar verhaal van Azie, Gratis gokken is niet gokken... Wat is het gevaar van gokken als het enige wat je erin stopt tijd is?

Volgens mij gaat dit systeem Blizzard véél geld opleveren, iets wat anders naar de goldfarmers ging.
Het gaat er om dat je soms mazzel hebt met het vinden van items wat de randomfactoor verklaart.
Persoonlijk denk ik dat dit zal leiden tot veel meer computerkinderen die te weinig buiten spelen om zo geld te verdienen met een computerspel. Een slechte ontwikkeling.
Tijd = Geld, waardoor het niet 'gratis' gokken is. En het issue is hier niet alleen een geld kwestie, het is een verslavingsissue. En vergeey niet dat het verdien model van Blizzard in Azië anders is dan in het westen, je betaald wel degelijk per uur spelen, je koopt alleen het spel niet vooraf. Waardoor het ook weer een geld kwestie wordt.
Dat maakt het inderdaad een ander verhaal, maar als je wilt spelen voor het geld dan houd niks je tegen om op europese of amerikaanse servers te spelen, indien je maar de juiste versie koopt.

Tijd = Geld is natuurlijk niet van toepassing voor particulieren. Helemaal niet als het gaat om het spelen van een spelletje (iets wat is bedacht voor vermaakt).
Dat maakt het inderdaad een ander verhaal, maar als je wilt spelen voor het geld dan houd niks je tegen om op europese of amerikaanse servers te spelen, indien je maar de juiste versie koopt.

Tijd = Geld is natuurlijk niet van toepassing voor particulieren. Helemaal niet als het gaat om het spelen van een spelletje (iets wat is bedacht voor vermaakt).
Onzin, ik heb gister mijn US versie omgemod tot een EU versie omdat ik niet op EU server kon spelen met een voor de RMAH gepatchete client...en modden is een zwaar woord in deze context imo :+
De dienst is vannacht onverwacht toch live gegaan
Ik weet niet wat er in andere media gemeld is qua release datum voor de rmah, maar in-game werd toch al een tijdje 13-6 aangehouden in de tooltip van de "Switch to real money" button in de AH.
Er heeft vaker een datum gestaan voor de release, maar deze werd steeds uitgesteld. Ik denk dat tweakers.net daarom deze post heeft gemaakt.
Ja inderdaad, als je er in Diablo op klikte kreeg je ook de melding dat het 13-6-2012 beschikbaar kwam.

Kzal is kijken of ik er wat mee kan gaan verdienen :)
Goed dus dat ik per ongeluk op een Amerikaanse server ben gestart met m'n hero. Kan ik tenminste mee doen. :)
Dat is niet mogelijk. Dit is niet afhankelijk van de riode van je hero. Je hebt toegang tot de RMAH afhankelijk van het adres van je Battle.net account.
Zeer waarschjnlijk niet, tenzij je een Amerikaans Battle.net account heb. Je kan met een Europees Battle.net account wel op Amerikaanse servers spelen en gebruik maken van de Gold AH, maar niet van de RMAH. Dit is al veel langer bekend.
Bij mij werd net aangegeven dat het opgeschoven is naar 15-06, kan er dus niet in.
Als je het nieuwsbericht even leest :-):

"Voorlopig kunnen alleen Amerikaanse spelers gebruikmaken van het rmah. Blizzard hoopt de optie ook snel in Europa te kunnen introduceren, maar niet voordat is gebleken dat de Amerikaanse variant goed functioneert."
Is dit uberhaupt legaal in nederland? Mbt de "kansspelen via internet" wet.
Is dit kansspelen zoals je bedoelt? Ik denk het niet.

[Reactie gewijzigd door Rahven op 13 juni 2012 15:58]

Ik denk niet dat het een probleem is. Vergelijk het met het minen van bitcoins. Dat is ook geen zekere manier om geld te verdienen, maar zodra je bitcoins hebt kan je ze wel voor echt geld verkopen.
6$ netto verdient op legendary lv39 Boots, onvoorstelbaar wat mensen betalen
Heb al meerdere screenshots voorbij zien komen van items die voor $100+ verkocht zijn.

ik ben tegelijkertijd blij en teleurgesteld dat ik HC ben gaan spelen (waar de RMAH niet beschikbaar is).

Edit: $200! http://imgur.com/DwwGD

[Reactie gewijzigd door SaphuA op 13 juni 2012 11:11]

Ik vraag me af hoelang deze real money auction nog iets oplevert.

Mensen die items kopen zullen vrij snel uit gekeken zijn op het spel omdat ze alles wat te bereiken valt al gekocht hebben. Dus die groep spelers valt dan weg. Dan heb je nog een hoop mensen die blijven spelen en items blijven vinden. Steeds meer aanbod en dus zullen prijzen zakken. Uiteindelijk kan je dus bijna niets de beste items kopen.

Daarnaast zal er nog steeds een illegale markt onstaan omdat er in HC geen RMAH zit en daar ga je niet zo snel boss runs doen dus zullen goeie items net veel waard zijn voor sommige spelers.
Netto? Dus na aftrek van je tijd en kosten en de AH fee's?
Kan niet, tenzij je in de VS woont. Dat is de enige plek waar de RMAH online is nu, en als Europeaan kan je daar geen gebruik maken van de RMAH.

OT: Leuke manier voor Blizz om toch wat extra inkomsten te genereren. Ikzelf zou alleen nooit gebruik maken van de RMAH om te kopen. Zelf farmen geeft veel meer voldoening.

Wel ga ik er gebruik van maken om te verkopen denk ik, kan ik de winst mooi gebruiken om dingen in de Blizzard store te kopen :)
Kan natuurlijk wel als je een NA Battle.net account heb.

Edit:
Je hoeft helemaal niet in de VS te wonen, je kan creatief wezen met de adres gegevens. Waarom? Omdat je anders met andere games niet met mensen buiten de EU zone kon spelen. Of dat je al wist dat je ook in NA een account wilde hebben dat gebruik kan maken van de RMAH, het zou rustig zo kunnen zijn dat mensen verwachten dat daar de markt groter is of dat ze op twee markten willen verkopen.

[Reactie gewijzigd door Cergorach op 13 juni 2012 10:39]

Zeg ik toch ook, als ie in de VS woont (dus VS als Country of Residence staat) dan kan het wel. Maar waarom zou je als Europeaan de VS als Country of Residence zetten?
zodat je in het RMAH kunt spelen?
Je kan gewoon inloggen op de Amerikaanse server. Doe ik ook. Ik heb een char op EU en een op US, met hetzelfde account.
Als er in je Battle.net account staat dat je in Nederland woont, kan je NIET gebruik maken van de REAL money auctionhouse in andere regio's dan Europa. Begrijp niet waarom dat nou zo moeilijk te begrijpen is voor veel mensen.

Zelfde voor Izealia @ hieronder.
dat hoeft niet, je kan gewoon op de amerikaanse server inloggen.
mm kan prima hoor, NL paypal account, NA diablo 3, gewoon opgeven dat je in amerika woont wanneer je registreerd
Ja en dan straks huilen als ze erachter komen dat je adres gegevens niet kloppen en je geld vernietigen zeker.
En dat zal juist ook de ondergang van de game kunnen betekenen: als een kleine groep geld gaat betalen voor de goede items dan zal een heel grote groep deze goede items niet meer kunnen krijgen en uiteindelijk stoppen met spelen. In mijn ogen is het RMAH geen goede toevoeging aan de game...
Eigenlijk niet, wanneer deze items verdwijnen van de auctionhouse is er weer een verhoogde kans dat ze eens zullen droppen. Door de standaard auctionhouse die nu al bijna overvol staat is het zo dat je al maar zelden meer een magic of rare item krijgt. imho heeft blizzard hier echt een domme zet mee gedaan ...
Dit is een leugen en al ontkracht geweest door Jay Wilson.

Bron:
There seem to be a lot of misunderstandings and conspiracy theories from people who believe drop rates are directly influenced by the AH (if an item is common on the AH its drop rates will be lowered in-game). That doesn't really make any sense, but maybe can you lay this notion to rest?
It IS, however, reasonable that drop rates would be designed with the AH in mind, to avoid flooding the economy with powerful items. How did you approach this as a design challenge during development, especially without a working economy to test on? 3 weeks after launch, are the economy and player's gear roughly where you were expecting?

The auction house has absolutely no effect on drop rates. There are conspiracy theories and misunderstandings but I do want to re-iterate, the is NO interaction whatsoever. Bashiok mentioned earlier that we took the AH into account, so let me expand a little bit on that.

The drop rates were tuned for a player who would never use the Auction House. For the majority of internal development we didn't have an Auction House, we all played using our own drops only. I've personally leveled multiple characters from 1 to 60 internally before the game came out using only drops that I found - we all did.
When we say we "took the AH into account" that means it's one of many factors. ie. some players will choose to play without trading, some players would play in a group of 4 where they share drops among each other, and some (as it turns out, many) players would use the AH.

Three weeks after launch player's gear is much higher than what we were expecting. When I killed the Butcher on Inferno for the first time I was using a weapon with 492 DPS. There are also certain passives which are much more powerful than they were during internal development. One With Everything, for example, was basically never used internally because we didn't have an auction House. With the auction house, it feels like a mandatory passive. In retrospect we should have seen it coming. In the game's current state though, it's a powerful Monk ability that gives Monks a big survivability boost and has some interesting (some would argue fun, others would argue negative) effects on gearing.

I consider playing without the Auction House to be a very fun way to play the game. I'm personally planning on rolling some new characters that I'll set aside to be "no-AH/no-twink" characters. Much like in D2 when I would make a new character with a friend and we'd agree with each other not to twink our characters out.
Komt uit reddit Q&A
Och, dan stellen ze toch gewoon de drop rate bij? En nee, ik ben totaal niet voor het RMAH en ik heb D3 ook niet gekocht om die reden.
Wel typisch dat kleine bugs nu omgezet kunnen gaan worden in echt geld.

De item duplicatie was al een heet hangijzer, maar wie weet wat er nog meer boven komt drijven. Het is te hopen dat er niet al te veel zolders vol aziaten als slaven moeten gaan zitten gamen OF bugs zoeken om de centen bij elkaar te sprokkelen.

Wat wel interessant is, is om te zien of in zo'n geval ook de natuurlijke marktwerking een einde maakt aan de lucrativiteit, omdat het aanbod op zo'n moment een stuk groter zal worden dan de vraag. Ook is het de vraag of, en op welke manier, Blizzard zal ingrijpen in zo'n geval. Eigenlijk vergelijkbaar met noodgrepen die de overheid doet als ze iets willen doen aan natuurlijke economische fenomenen. Dat blijkt in de praktijk ook altijd maar beperkt te werken..

[Reactie gewijzigd door Jochem_ op 13 juni 2012 10:23]

Die zolders vol met aziaten waren er al. Of denk je dat het goud aan komt waaien bij de verkopers?
Het geeft een nieuwe dimensie aan gamen. Doordat je echt geld met virtuele spullen kunt krijgen betekent dat gamen lucratief kan zijn voor een speler. Al denk ik niet dat je er rijk van kan worden met diablo3, een pizza met een colatje kan toch makkelijk verdient worden in een weekendje gamen. Als deze ontwikkeling zich zou doorzetten, zou het kunnen leiden tot een nieuwe vorm van werk/inkomen mits genoeg games zich op deze manier profileren. Gamen en ervan kunnen leven, wie wil dat nou niet.:P
Bestaat al zeker 10 jaar binnen het mmorpg genre. Dat je rare items of gold kan verkopen voor echt geld.
Het geeft een nieuwe dimensie aan gamen. Doordat je echt geld met virtuele spullen kunt krijgen betekent dat gamen lucratief kan zijn voor een speler. Al denk ik niet dat je er rijk van kan worden met diablo3, een pizza met een colatje kan toch makkelijk verdient worden in een weekendje gamen. Als deze ontwikkeling zich zou doorzetten, zou het kunnen leiden tot een nieuwe vorm van werk/inkomen mits genoeg games zich op deze manier profileren. Gamen en ervan kunnen leven, wie wil dat nou niet.:P
Je kunt ook gewoon goed worden in wat je doet en daarmee E-sports toernooien winnnen...dan kun je wel meer dan alleen 'een pizza & een cola' halen :+
Sommige mensen verdienen er tienduizenden per toernooi aan...
Flauwekul. Er is totaal geen data mbt opbrengsten van dit soort handel via legale weg. Over een aantal maanden kan hier pas wat van gezegd worden
Mmm, recent pas issue met itemduplicatie en dezelfde week een real money auction house lijkt me niet echt betrouwbaar platform. Ik sluit me aan bij zuid-korea > grinden + random lootfactor + real money = gokken.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True