Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 77 reacties
Submitter: Zeror

Blizzard heeft het handelsmerk 'Warlords of Draenor' laten vastleggen. Ook is onder die naam het .com-domein in handen gekomen van de spelontwikkelaar. Mogelijk zal de naam dienst gaan doen als titel in een toekomstige uitbreiding voor World of Warcraft.

De registratie van de domeinnaam warlordsofdraenor.com is al een maand geleden geregistreerd, maar in Nieuw-Zeeland en Australië zijn afgelopen dagen de merknaam 'Warlords of Draenor' geregistreerd door Blizzard, zo meldt MMO-champion. De merknaam is geregistreerd voor de categorieën 'entertainmentdiensten' en 'computergame-software'.

Met de registratie van de titel Warlords of Draenor gaan er direct geruchten de ronde dat deze bedoeld zal zijn voor een toekomstige uitbreiding voor World of Warcraft. Verdere aanwijzingen hiervoor zijn er echter nog niet en er zal vermoedelijk meer duidelijk worden over Blizzards bedoelingen op de Blizz Con die aanstaande vrijdag zal beginnen.

Blizzard registreerde begin oktober ook de merknaam Heroes of the Storm aan. Ook toen deden er geruchten de ronde over een nieuwe World of Warcraft-uitbreiding, al dachten sommige fans ook aan een Starcraft 2-uitbreiding. Het bleek uiteindelijk om een moba-game te gaan.

Review World of Warcraft: Wrath of the Lich King

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (77)

Ik ben al een tijdje gestopt met WoW, tijdens de uitbreiding voor die panda's en ik was er bij sinds het begin.

Vanilla WoW was voor mij nog steeds het leukst, je had altijd wel wat te doen, ergens een plekkie farmen voor wat craft mats, dungeons voor je T1, raids voor T2 en spul van ZG. De dungeons/Raids waren.... anders.

Te veel dingen veranderde, in het begin had je 2-3k hp als caster nu loop je met 300k ... spell mechanics veranderde, gear/stats etc.

Nee voor mij geen WoW meer, ik ben zeker nog wel fan van Warcraft maar niet meer van WoW.
Vanilla WoW was voor mij nog steeds het leukst, je had altijd wel wat te doen, ergens een plekkie farmen voor wat craft mats, dungeons voor je T1, raids voor T2 en spul van ZG. De dungeons/Raids waren.... anders.
Ergens vond ik Vanilla en The Burning Crusade misschien nog wel het meest geschikt voor casuals. Vooral omdat er echt content was dat specifiek voor de casual speler bedoelt was: de dungeons en kleine raids. De meeste grote raids dienden specifiek voor hardcore guilds. Deze scheiding vond ik persoonlijk erg goed en ik zie mezelf voor de grootste periode van WoW als een soort casual speler (ik had alleen tijdens TBC voor een korte periode in een hard-core guild gezeten). Tijdens Vanilla was ik erg trots op mijn 5 items T1 / 3 items T2 dungeon set, dat had me echt maanden gekost om dat te verzamelen.

Het is jammer dat met WotLK Blizzard besloot om de scheiding tussen casual en hard-core spelers (met de beste bedoelingen in de wereld) op te heffen. Voor mij was dat het begin van de neergang van WoW. Veel content verloor de waarde toen het makkelijk te voltooien was. En met het toegankelijker maken van het spel, verloor het beetje bij beetje de waarde van een doel halen, want een gehaald doel gaf minder voldoening. Voor mij geeft deze post wel een goede opsomming van de problemen met WoW.

Ik ben benieuwd of er ooit nog een MMO zal komen die dezelfde ervaring zal geven als WoW deed in de beginjaren. Ik denk dat veel ontwikkelaars toch naar het huidige WoW kijken als inspiratie.
Ik mis vanilla :(
Vond het juist leuk het werk dat je moest doen om betere gear te krijgen.
Dungeons duurden niet maar een half uur; black rock depths was je bijv. uren mee bezig, elke keer een verassing wat je tegen kwam als je verder kwam dan de vorige keer. Je moest zelf je weg door de dungeon vinden in plaats van n lange gang vol met mobs af te lopen.
Ze hadden veel langer moeten wachten voordat ze met TBC kwamen.

Zou graag willen dat wow een vanilla of burning crusade server launched, maar dat zal er wel nooit in zitten.

[Reactie gewijzigd door Meessen op 3 november 2013 14:14]

Alle content is leuk voor de eerste ronde. Na de zoveelste keer is de spanning er echt wel vanaf. Dan weet je exact wie er om welk hoekje staat en hoe je ze kan aanpakken.
Black Rock ken ik als mijn broekzak en ben daar zo vaak geweest dat het eigenlijk meer op een kotszak zou moeten lijken. Al vrdat de content makkeljker werd gemaakt was ik die oude instances al meer dan zat. En omdat je er de weg goed kende, most je mee met guildies om als gids op te treden. Niet iedereen vindt het een feest om langdurig te verdwalen in een enorme instance.
Ik mis Vanilla WoW voor geen meter.
Ik vind mop juist wel leuk, itt vanilla is er altijd wel wat te doen en wordt je niet gedwongen dagen lang mats te grinden om een paar uurtjes te raiden.
In Vanilla lag de nadruk teveel op skillloos grinden, ik snap echt niet dat mensen dat zo leuk vonden (roze bril neem ik aan)
Panda forceerd je om te daily Q's te gaan grinden. Nee, dat was een fantastische oplossing.
Ik heb geen enkele daily gedaan, toch gewoon fully epic en aan het raiden.. Je MOET dailies doen? wut?
What? Wut? Speel je het spelleke wel? Fully epic zegt niets.

Mensen die NIET dailies aan het doen zijn significant achter op de rest met (heroic epic) gear. Omdat ze veel minder kans krijgen op gear.

[Reactie gewijzigd door Ins0mniA op 4 november 2013 09:54]

Wij doen voornamelijk Flex en 10M met de guild.. daarvoor hoef ik echt niet de dikste gear te hebben..

ik speel het spel omdat ik het leuk vind.. dailies doen vind ik niet leuk.. en het is ook geen vereiste om bosses neer te krijgen.. want dat lukt ons erg goed!

Enigste wat ik doe in wow is raiden.. zou het wel behoorlijk krom vinden dat mensen mij verplichten dailies te doen, omdat ik raid. Top guilds die kunnen dat van hun spelers verwachten.. alles daaronder gewoon niet.

Ik doe af en toe wat timeless isle, haal mn warforged seals, en daarmee ga ik raiden. Af en toe tussendoor LFR.. en ik heb echt genoeg upgrades hoor :).

edit:

kzou de tijd er ook niet eens voor kunnen vinden.. Dailies... CBA

[Reactie gewijzigd door DarkUnreal op 4 november 2013 11:28]

Aah, nee ok.. prima dan. :)

Als ex-semihardcore raider was dit een frustratie. Dailies kost gewoon heel veel tijd, spendeer die tijd liever in een dung/raid. Voor de pandawereld was dit allemaal niet nodig. Je was niet ''verplicht'' om dat te doen, want iedereen had een gelijke kans op gear. Want als (semi)-hardcore raider wil je altijd het beste mogelijk, je wilt geen concessies doen op je gear. Ja het is maar een ''tool'' maar alle extra beetjes helpen.
Ik speel semi wow. Eigelijk log ik dus niet in, maar stel dat ik de skill en centjes en gear en grinded crap had. Dan!
Ik denk dat het een uitbreiding van Heartstone zal worden. Die heeft nu als titel "Heroes of Warcraft".
Dat zou kunnen inderdaad. Dit geregistreerde merk kan in principe slaan op een aantal dingen:

1) Op niets. Een afleiding / grap / probeersel van Blizzard
2) Een WoW-expansion (meest waarschijnlijk)
3) Iets voor Hearthstone (uitbreiding / kaartenset)
4) Iets voor de DOTA-game, Heroes of the Storm (aanvullende DLC of uitbreiding, een heldenset bijv. Maar is onwaarschijnlijk, want spel is nog niet eens uit.)
5) Een geheel nieuwe game in het Warcraft universum (zeer onwaarschijnlijk naast alle projecten die Blizzard al in ontwikkeling heeft, maar wel leuk om over na te denken ;) )
6) ??

Komende vrijdag 8 november weten we meer. Ik ben toch weer benieuwd, ook al is WoW straks toe aan zijn tinnen jubileum. Blizzard heeft wat scheuren opgelopen in haar ooit vlekkeloze reputatie sinds Diablo 3 (deels terechte kritiek, deels onterecht, en deels inmiddels hersteld), maar ik blijf het een bijzondere studio vinden. Hoop op n of meer mooie prerendered cinematics, van bijv. D3: Reaper of Souls, de WoW-expansion en / of Starcraft 2: Legacy of the Void.

Edit: Hier stond een foutje in over Heroes of Warcraft / Heroes of the Storm. Gecorrigeerd :)

[Reactie gewijzigd door geert1 op 3 november 2013 11:59]

Ik denk dat je zelf een beetje in de knoop zit, Hearthstone heet wel degelijk Hearthstone: Heroes of Warcraft. De Blizzard Dota daarentegen heeft nu de naam "Heroes of the Storm" meegekregen (een naam die reeds betwist is doordat ie eenzelfde afkorting heeft als de Starcraft II expansion, Heart of the Swarm)

Maar goed, de Trademark kan dus vele uitwegen hebben (misschien is het wel de echte naam van "Project Titan" :Y))
Bedankt voor de correctie. My bad. Bericht aangepast.

Project Titan zou een nieuw IP worden, buiten de bestaande Blizzard-games om. Dus de kans dat het woord Dreanor in die titel voor zou komen is heel klein. Maar: Dit jaar is de ontwikkeling van Project Titan over een andere boeg gegaan en zijn ze grotendeels overnieuw begonnen. Het is mogelijk dat dit project zich inmiddels wl in n van de bestaande universa afspeelt. Dan nog lijkt het me onwaarschijnlijk dat deze naamregistratie voor Titan is, omdat de verwachtingen zijn dat het spel pas over 1-2 jaar wordt aangekondigd. Mede omdat ze dus terug zijn gegaan naar de tekentafel. Maar niets is onmogelijk :)

[Reactie gewijzigd door geert1 op 3 november 2013 11:55]

Is WoW nog steeds zo populair? en hoeveel uitbreidingen zijn er onderhand? Het heeft mij nooit echt kunnen pakken en het lijkt me dat de rek er wel een beetje uitgaat. Of voegen ze behalve nieuwe missies, level cap en items ook echt nieuwe spelelementen toe?
Het is nog steeds ontzettend populair, hoewel er minder spelers actief zijn dan in de hoogtijdagen.
Er worden nieuwe gameplay elementen zoals de pet battles (soort Pokmon) toegevoegd, maar dit zijn details en niet waar de game om draait.

Waar de game wel om draait is een ongelooflijk goed gepolijste MMORPG waarin je via vele wegen je eigen doelen kunt behalen. De kracht van WoW is dat het telkens wordt bijgewerkt waardoor dit gewoon de meest compleet aanvoelende MMORPG wordt gevonden.

Bovendien zijn er 11 classes met ieder 3 specialisaties. Iedere class en specialisatie speelt sinds Cataclysm daadwerkelijk anders, dit zorgt voor velen dat het nooit saai wordt waardoor zij altijd blijven spelen en/of steeds terugkomen.
Nou dat is weel een beetje heel rooskleurig. "Vele wegen" er is er in Pandaria maar eentje voor de Horde althans. Dat gepolijste is ook te ver door geschoten, zelfs de quest givers voor instances staan er al in, en je word met je handje vastgehouden van plaats naar plaats. Iets wat ik in Vanilla, TBC en ook WOTLK gewoon beter vond. Moest je zelf meer ontdekken en werden mensen meer hun stad uitgedwongen.

Nu staan ze maar in Ogrimar te niksen, wachten tot hun queues dingen. Zelfs op een RP server gebeurt er heel weinig meer in de wereld.
Niet elke levelende char die je ziet is van een nieuwe speler. Van die velen die gewoon in de steden in de queues aan het wachten zijn, zijn het alts van spelers die de oude content al tot het janken hebben doorgespeeld.
Als ik met alt #5 bezig ben, dan heb ik echt geen zin in weer alle quests en gebieden door te rennen om het daarna ng een keer te gaan doen.
Ik heb al een tijdje 11 chars op 90 rondrennen en daarvan is minstens de helft in dungeons geleveld.
Je wordt nu misschien als nieuwe speler aan het handje genomen, veel meer als voorheen. Maar als oude speler hoef je niet meer alles voor de zoveelste keer te doen.
De nieuwe speler wordt prima bediend en kan het spel goed leren kennen door te questen. Na het questen kan je op een wat makkelijkere manier meekomen met de grote meute. Als je net je level gecapped hebt, maar nergens aan kan meedoen, omdat je gear te slecht is en elitisten je niet mee willen hebben, dan wordt het spel een stuk minder leuk voor je.
Voor ieder wat wils in de game. Ik vind dat alleen maar positief. En ja, ook als je niet alleen maar aan het raiden bent is er nog wat te doen.
Iets wat ik in Vanilla, TBC en ook WOTLK gewoon beter vond. Moest je zelf meer ontdekken en werden mensen meer hun stad uitgedwongen.
Het was destijds niet veel anders, er was gewoon minder te doen.
Dat iedere class etc anders speelt is een illusie.

Iedere class speelt totaal niet anders. Als ik kijk naar healers, hadden we in vanilla, TBC, en WotLK (Paladins) nog healers met echte rollen. Paladin was tankhealer, priest de raidhealer f tankhealer (ligt aan expansion), druids zorgden dan de raid ge-HoT was, Shamans hielpen met totems. Priests waren de dispellers van magic, shamans waren imba voor Poison etc etc etc.
Ik weet nog dat (ik speel priest) ik een paladin alt had in WotLK waarmee ik ook eens ging healen, wat een afwisseling! Tankhealen i.p.v. mijn normale spam op de raid was ook eens leuk om te doen.
(Druids veel insta casts, priests slow casts, paladin hele snelle etc, ze speelden echt anders).

Tegenwoordig is elke healer hetzelfde, iedereen heeft een circeltje om op de grond te gooien zodat iedereen erin gehealed wordt, iedereen heeft n raid cooldown, iedereen kan ALLE rollen vervullen (dus geen pure tankhealers meer, etc) en healing voelt gewoon hetzelfde als elke class, omdat je alles kan wat de andere class kan (disc priests met shields uitzondering ofc).

Wat deze homonization echter doet is de class inbalance wel heel erg naar voren brengen: Healt de priest class meer dan Shamans? Breng priests en ditch de shamans (Ze kunnen immers allebei alle rollen vervullen). Daarom verandert je class iedere patch omdat je weer eens generfed wordt, is het een wirwar aan hotfixes e.d. maar iedere keer is er weer een andere class beter, zodat ze blijven stechelen kwa nerfs/buffs. Met hun "bring the player, not the class" geblaat zijn ze te ver doorgeschoten zodat juist het tegenovergestelde weer gebeurt.

Heck, zelfs een mage is tegenwoordig een DoT-class geworden door de invoering van Mage-bombs (Waar Nether Tempest vaak > rest is). Als ik wilde DoTTen speelde ik wel een warlock of shadow priest, maarnee, elke class moet meerdere targets kunnen dpsen, dus wordt ook mage een DoT class. Origineel! Je hebt dus nu van alle 3 de mage specs n manier van spelen op multitarget bosses (en dit zijn er aardig wat)---> DoT DoT DoT die bomb op alles.

[Reactie gewijzigd door xtrmx op 3 november 2013 23:10]

Waar de game wel om draait is een ongelooflijk goed gepolijste MMORPG waarin je via vele wegen je eigen doelen kunt behalen. De kracht van WoW is dat het telkens wordt bijgewerkt waardoor dit gewoon de meest compleet aanvoelende MMORPG wordt gevonden.
Goed gepolijst? Naar mijn idee zijn ze de laatste tijd maar wat aan het doen. Ze veranderen een heleboel dingen de hele tijd, en niet alleen maar positief. Zaken zoals de flex raids zijn simpelweg niet goed doorgedacht, de shift naar individualiteit die is begonnen met de Looking For Dungeon tool is ongewenst in een multiplayer game, de huidige focus op maximaal grinden is op zijn minst vervelend, en de verhaallijnen zijn ook allang niet meer zo sterk als ze geweest zijn.
Je kan wel duidelijk merken dat de rek eruit begint te raken.
Bovendien zijn er 11 classes met ieder 3 specialisaties. Iedere class en specialisatie speelt sinds Cataclysm daadwerkelijk anders, dit zorgt voor velen dat het nooit saai wordt waardoor zij altijd blijven spelen en/of steeds terugkomen.
Ik heb juist het idee dat al die classes steeds meer hetzelfde gaan lijken. Waar in Vanilla en The Burning Crusade nog veel classes enorm van elkaar verschilden, zo spelen die classes nu bijna helemaal hetzelfde. Het is duidelijk dat ze moeite hebben met het balancen van zoveel verschillende specs, dus dan zit er niets anders op dan ze hier en daar een beetje gelijk te trekken. Ik heb liever bijvoorbeeld 6 compleet unieke classes, dan 33 specs waarvan er zoveel zo vergelijkbaar zijn.

En over het saai worden: Mists of Pandaria is toch wel echt by far de saaiste expansion die er tot nu toe is geweest.
Cata < Mop... any day!!.. ik kon in cata echt geen dragonsoul raid meer zien. En ik vermaak me nogsteeds in MoP
Wacht maar een paar maanden tussen 5.4 en de nieuwe expansion, dan kan je ook geen Throne meer zien. Ik kon trouwens een aantal weken na release van MoP al geen MSV meer zien, omdat ik het ondertussen zo vaak in de Raid Finder modus had gespeeld, dat ik er bijna letterlijk ziek van werd. En zo ook voor de daily quests en de dungeons. Was z snel helemaal niets meer aan.
Het zou heel goed een uitbreiding kunnen worden zijn ja. Dit zou dan ook wel eens de laatste kunnen worden voor WoW.
Waarom denk je dat :? Er is nog zoveel keuze voor een volgende expansion, nog zoveel verhaallijnen die nog niet eens aangeraakt zijn in de game, dus waarom zou deze de laatste zijn? Zelfs nu de subscription aantallen aan het dalen zijn is WoW nog steeds 1 van de meest gespeelde spellen ter wereld, met cijfers waar de meeste games maar kunnen van dromen. (Om maar een voorbeeld te geven: http://users.telenet.be/mmodata/Charts/Subs-1.png)
En als het is omdat je denkt dat ze gaan stoppen aan level 100, dan denk/hoop ik dat je mis zit, 60 was ook maar een random getal dus ik zie geen rede om te stoppen aan de 100.

[Reactie gewijzigd door JimDB op 3 november 2013 10:40]

Volgens een planning die al geruime tijd geleden online is gelekt viel te lezen dat er niet meer dan 5 uitbreidingen voor WoW zouden komen en dat daarna project Titan zou komen.
Je hebt het vast over de planning waar 5 expansions op staan die net voor de release van cataclysm was gelekt.

http://tctechcrunch2011.f...-product-slate-leaked.jpg

Ik denk dat je daar niet teveel waarde aan moet hechten dat er maar 5 expansions uit komen van WoW. Blizzard heeft al eens aangegeven dat ze 3 expansions vooruit denken. tijdens de beta van cataclysm waren de story writers al bezig met delen van pandaria.

Een goed voorbeeld hiervan is de huidige raid Throne of Thunder waar in je veel titan invloeden ziet en ook als je met de legendary quest bezig bent en je runestones op pakt dat je steeds een stukje text hoort over het gevecht tussen de Titans en de Burning Legion.
Deze stukken story zijn al geschreven met een burning legion expansion in het achterhoofd en dus geschreven terwijl ze met pandaria bezig waren.

Ik vermoed dat WoW nog wel een aantal expansions in zich heeft.
Verder heeft project Titan niets met WoW te maken en is verder het project vorig jaar gereset en zullen we daar waarschijnlijk voor de komende 2~3 jaar niets van gaan horen.
Sterker nog. In Vanilla/TBC was de verhaallijn van Mists of Pandaria al deels bekend. Garrosh Hellscream hebben niet zomaar in de game gestopt in TBC. Toen was al bekend wat ze met hem wilden doen. ;)
klopt deels, 3 expansions vooruit, Garrosh is er eigenlijk in gestopt om Thrall te vervangen tijdens de Cataclysm, echter ze zullen vast wel dingen verder vooruit hebben bedacht. maar misschien op dat moment nog niet richting pandaria gedacht hebben maar al wel in gedachten hebben gehad dat hij bij de 4e expansion een slechterik zou zijn.
Dat denk ik omdat voor mijn gevoel het nu mooi geweest is.

Maar het is uiteraard een mooie pot met goud waar Blizzard op zit. Dit in combinatie met dat Titan niet gelopen is zoals ze gehoopt hadden (het team is een stuk kleiner gemaakt) zou het zomaar ook kunnen dat er nog een paar extra uitbreidingen komen.

En level 100 is voor mij geen enkele reden om te geloven dat ze er dan mee stoppen.

Zelf vind ik het raiden niet leuk meer, maar nieuwe gebieden ontdekken en quests doen (de 1e keer) is tof. Van mij mogen er nog 5 uitbreidingen komen;)
Nog meer verhaal lijnen die ze kunnen verstieren bedoel je? Blizzard heeft schrijf talent, maar omdat alles maar een Loot Pinata moest worden en zeker na Cataclysm iedereen een superheld moest zijn, zijn veel verhaal lijnen gewoon verziekt. Kael'Thas Sunstrider is daar een heel goed voorbeeld van, die ging van "super held" naar "super villain" met een snelheid waar Jemery Clarckson u tegen zegt.

Verder komen ze in de problemen met hun engine, niet de grafische maar de game engine. Die is berekent tot lvl 100, dat is ook al meerdere keren toegegeven door Blizzard dat ze zo ver zouden willen gaan. Ik hoop dus op 1 laatste GROTE expansion die alles goed maakt game en lorewise, en niet op 2 kleine en dan het einde zien in de film zoals boze tongen nu beweren. Maar vanuit een financieel perspectief levert de laatste optie meer op dan de eerste. Een gigantische klapper die je over 2 a 3 jaar met updates verspreid nadat je de expansion hebt gereleased brengt gewoon minder op dan 3 a 4 jaar met 2 expansions en een film die je moet zien om het einde te zien.
Alle geruchten rondom de film gaan er juist over dat die toegankelijk zal zijn voor een groter publiek dan alleen de WoW-spelers en dat de film dus niet rechtstreeks aansluit op de game. Ze gaan in een grote Hollywood-film geen vereiste stellen dat je heel het verloop van WoW al moet kennen; daarmee zouden ze zichzelf enorm in de vingers snijden. Er gaan verschillende geruchten over het plot van de film, maar het zal hoogstwaarschijnlijk gaan om een hervertelling van een bepaald deel van de Warcraft-geschiedenis (waar WoW, maar ook Warcraft 1, 2 en 3 bij horen). Hopelijk horen we vrijdag iets meer over de film.

En ja, er zijn wel schalingsproblemen in de engine, maar de engine zal op zich geen enkele moeite hebben als het level naar 110 gaat. Het probleem zit wel in inflatie van stats: Als je 300.000 schade doet met n aanval en een strength-waarde hebt van vele tienduizenden, dan komt dat vreemd over in een RPG. Al helemaal omdat je begint met waarden in een veel kleinere orde van grootte. Er moet altijd een gevoel zijn van progressie met elk level en met elke expansion, en uiteindelijk loop je dan tegen gedoe aan met veel te grote getallen. Dat wil Blizzard gaan oplossen met een "item crunch": Een nieuwe schaling van de stats die het geheel van item stats dichter bij elkaar brengt. Dat vergroot de houdbaarheid van het spel wel, mits goed uitgevoerd.

En qua lore, tja. Omdat de game een MMO is, heeft Blizzard wel concessies moeten doen inderdaad. Maar ik vind dat je overdreven negatief bent. Het spel heeft alsnog een hele hoop toffe karakters, die door meerdere expansions heen een ontwikkeling ondergaan. Er zijn zeker details die niet kloppen, niet logisch zijn, te snel gingen of niet geloofwaardig waren, maar met het merendeel van de lore heb ik alsnog geen enkele moeite. Blizzard wordt ook wel onder een hele kritische loep gehouden moet ik zeggen. De meeste games hebben nog geen 5% van dit achtergrondverhaal :)

[Reactie gewijzigd door geert1 op 3 november 2013 15:44]

Zolang er nauwelijks concurrentie is zie ik blizzard niet ineens stoppen met WoW, het lijkt me zeer sterk dat dit de laatste expansie zal zijn.
Zover ik nu lees zal het er om gaan dat we een BC achtige xpac krijgen met de burning legion maar dan op Dreanor zelf. Let them demons come!
Volgens de lore is Outland het enige overgebleven stuk van Draenor. Ik denk eerder dat je in de war bent met Argus, waar de Eredar vanaf komen? :)

Maar ja, in mijn ogen denk ik ook dat dit weer een Burning Legion xpac wordt. IK zal in ieder geval volgende week de BlizzCon live stream hiervoor volgen :p
Ze mogen Outland ook wel even een opknapbeurt geven. Vergeleken met de 1-60 content die met Cataclysm volledig overhauled is en WoTLK is 60-70 echt ronduit het saaiste deel van de game.

Hopen dat ze hiermee Outland een Cataclysm behandeling geven.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 3 november 2013 10:33]

Daar is Blizzard al vaak om verzocht, maar ze hebben het nog geen prio gegeven. Met als argument dat je maar heel kort in Outlands bent met de huidige levelling snelheid, en dat de content al veelzijdiger en nieuwer was dan de vanilla zones. Ik kan me daar op zich wel in vinden, maar alsnog zou het erg tof zijn om de saaiere delen van Outlands flink te vernieuwen. Al pakken ze gewoon alle nieuwe quest mechanics van WotLK, Cataclysm en Pandaria en remixen ze die in Outlands.

Komende vrijdag weten we meer. Erg benieuwd naar wat deze Blizzcon precies allemaal gaat laten zien. Ik gok op het intro-filmpje van de D3-expansion, misschien ook die van de derde Starcraft 2-game, en info over die beide. Plus de WoW-expansion, iets over Heroes of the Storm en dan is er ook nog Hearthstone. Ik schat dat Project Titan ng een jaar geheim wordt gehouden, maar verder: Veel te zien dit jaar :)

[Reactie gewijzigd door geert1 op 3 november 2013 10:58]

Blizzard heeft ook gezegd dat ze dergelijke opknapbeurten alleen doen wanneer de betreffende content ook iets nieuws moet gaan aanbieden. Zoals een nieuwe expansion bijvoorbeeld.

Maar ondanks de naam Draenor gebruikt is in de titel wil dit nog niet zeggen dat we ook inderdaad Draenor (of Outlands zoals we beter kennen) ook daadwerkelijk gaan bezoeken in de komende expansion. Het woord Warlords is vele male interessanter om in te gaan. Wie zijn namelijk die Warlords?? Zijn het goodguys, zijn het badguys. Voorlopig weten we nog steeds niks en is het wachten op de aankondiging op Blizzcon komende vrijdag.

[Reactie gewijzigd door Zeror op 3 november 2013 11:37]

Ze mogen Outland ook wel even een opknapbeurt geven. Vergeleken met de 1-60 content die met Cataclysm volledig overhauled is en WoTLK is 60-70 echt ronduit het saaiste deel van de game.

Hopen dat ze hiermee Outland een Cataclysm behandeling geven.
Outland is juist het enige nog overbleven leuke deel. Geweldige zones en instances waardoor je nog eventjes de Oldskool wow kunt beleven alvorens je begint aan Boring-Tundra of, als je instance-leveled, begint aan 20x Utgarde Keep op rij.
1-60 , 70-80 zijn veel te veel gestreamlined en gesimplificeerd om er nog enig plezier aan te beleven tijdens het levelen. Het leuke aan alts is imo het levelen zelf, en om na elke 5 quests in een zone, de zone al outleveled te hebben tijdens 1-60 is rete-saai.
Dat en door het reworken van veel oude zones is veelal de atmospheer van die zones volledig vernietigd en hangt er i.p.v. een duister, sinister sfeertje in bijvoorbeeld Silverpine, of Tirisfal, een nogal lauwe sfeer die helemaal niets brengt kwa immersion.
cataclysm heeft idd een zooi ziel uit de zones gehaald. Desolance, zag er misschien saai uit maar het deed zijn werk. Een dooie deadzone, hier kon je veilig levellen op een PVP server. Niemand kwam er :)

Pandaria en Cataclysm heeft voor mij de wowsfeer er uit getrokken. Mede doordat looking for group en looking for raid er voor zorgt dat je niet meer sociaal met elkaar om hoeft te gaan. Want je vindt immers toch wel weer een groep nieuwe mensen.

Tevens is (door het vliegen) gevoel van grootsheid weg. De wereld voelt allemaal kleiner aan.

[Reactie gewijzigd door Ins0mniA op 3 november 2013 19:09]

Persoonlijk vind ik juist vanilla wow en outland het minste kwa levellen, eigenlijk alleen northrend en pandaria vind ik nog wel wat.
Ik vind dat stuk juist het leukste, de rest neemt je zo bij het handje en zijn gewoon te veel pop culture references. Man Pandaria's start was ja geen hol aan zo geautomatiseerd dat wel niet ging. En je kon er ook niet omheen je moest en je zal voor Garrosh maar eventjes bezig voor minimaal een uur voordat je meer je eigen gang kon gaan. Maar ze blijven proberen je terug op dat pad te krijgen waarin "JIJ DE HELD BENT!". Je moet en je zal maar het pad volgen, en zelfs de quest givers hoef je niet meer te vinden, die staan al in je instance voor je te wachten. Heck ik ken mensen die niet eens Pandaria gedaan hebben en gewoon maar in Ogrimar staan waarin ze alleen maar LFG Finder en BG Finder gebruiken om naar 90 te komen.

Ook het feit dat ze nu maar eigenlijk met 2 steden werken, elke factie een. Man speel ik nog een Tauren/BloodElf/Dwarf/Draenei/NightElf (Omcircellen wat je zelf speelt), of moet alles maar human of Orc zijn met een andere skin?

Sorry voor mijn rant, maar het irriteert me gewoon dat het echt een "Themapark" MMO geworden is tot het extreme. Je rijdt meer op geautomatiseerde ritjes dan dat je echt explored. "Always forward Never back" zoals Blizzard dat noemt.

Serieus Azeroth heeft groot probleem, veel te veel Fantasy Archetypes en niet genoeg vakmensen. Als je Fantasy Archetypes vervangt met Managers dan lijkt het haast Nederland wel ;). Maar goed ik ben hun "Target Audience" dan ook niet als "Roleplaying Server" speler sinds het spel begon in de VS (kon inloggen via een key van een Vriend, als hij niet speelde kon ik er op :)). Dus een oude zak die het ook nog eens leuk vind om te RPen ;), ja dan zit je in twee groepen waar Blizzard niet echt naar market ;).
De geruchten gaan rond dat er de xpac gebruikt maakt van time travel, dan is Draenor ineens weer heel ;)
Een alternatief universum werkt ook altijd in zulke gevallen... :p
Verdere aanwijzingen hiervoor zijn er echter nog niet en er zal vermoedelijk meer duidelijk worden over Valves bedoelingen op de Blizz Con die aanstaande vrijdag zal beginnen.
Grappige fout temeer omdat ze in de clinch zitten met Dota.
Ja ik zat mij ook al af te vragen wat dat zou betekenen ;) Freudian Slip?
Het zal wel een typefout zijn.
On-topic: Mijn gok is dat het de volgende expansion van WoW is, hoewel ik stiekem hoop dat het voor een nieuwe Warcraft titel gebruikt zal worden!
Idd een nieuwe warcraft titel. That would be frikking awesome!!!
Het heeft in ieder geval met de Warcraft franchise te maken aangezien Draenor de thuiswereld van de orcs was. Maar zo vlak voor Blizcon lijkt me de kans ook vrij groot dat het ook echt de naam van de expansion is.
en er zal vermoedelijk meer duidelijk worden over Valves bedoelingen op de Blizz Con die aanstaande vrijdag zal beginnen.
Valve op de Blizz Con... dat is pas een primeur :)
Nadat MoP was uitgebracht heb ik nog 1 van mijn characters tot lvlcap weten te brengen.
Ik ben eigenlijk vrijwel meteen nadat ik lvl 90 was gestopt met spelen, het viel echt tegen.

Ja het spel is VELE malen gepolijster dan vanilla, maar dat maakt het wat mij betreft
alleen maar minder leuk. Dat betekent namelijk dat je gewoon gigantisch bij je hand werd gehouden wat betreft keuzes die er te maken waren. Op een gegeven moment had ik ergens 1 quest niet gedaan ( vrij simpele verzamel x items en breng naar y ).
Waardoor er gewoon geen andere quests meer te verkrijgen waren. Soort bottleneck quests die ik op
meerdere plekken terug zag komen.

Ja de cinematics bij de quest maken het wel wat leuker, maar de vrijheid is toch echt de belangrijkste factor wat mij betreft.

Endless grinden in vanilla was misschien ook niet direct een ideale situatie maar is toch vele malen
Maar na 1-2 dagen op cap kun je al full epic zijn.

Het spel is enorm geindividualiseerd door de invoer van LFR en LFD, persoonlijk vind ik dat het moeilijk moet zijn om aan de beste gear te komen, en dat betekent ook dus een minder hoge iLvL van dezelfde gear. Want ook dat diminished de "sense of accomplishment" die je hebt als je WEL daadwerkelijk de heroic hebt gedaan.

Ik ben zelf niet meer van plan om hardcore te gaan raiden ooit, die tijd is wel voorbij. Dat betekent dat is dus als er weer een goede expansion zou komen en ik zou spelen, ik het ook niet erg zou vinden dat ik niet de epics kon dragen omdat ik de heroics niet kan raiden. dat betekent alleen maar dat als ik mijn handen op een epic kan krijg dat het alleen maar meer rewarding is.

Ik denk dat dat dus ook het grote probleem van WoW is geworden de "sense of accomplishment" om het zo maar te noemen is compleet weg, bijna alles is triviaal geworden.
Persoonlijk betekent dat voor mij dat er niet zoveel meer te zoeken is in zo'n game.

Jammer, want heb wel enorm veel plezier aan beleefd.
Het spel is enorm geindividualiseerd door de invoer van LFR en LFD, persoonlijk vind ik dat het moeilijk moet zijn om aan de beste gear te komen, en dat betekent ook dus een minder hoge iLvL van dezelfde gear. Want ook dat diminished de "sense of accomplishment" die je hebt als je WEL daadwerkelijk de heroic hebt gedaan.
Het is moeilijk, heroic raids zijn moeilijker dan in vorige expansies dus je argrument gaat niet op, bovendien moet je het spel niet spelen voor gear/e-peen maar voor je plezier...
Het heeft niks te maken met heroic raids zijn moeilijker; je krijgt nog steeds van alle andere kanten makkelijk epics. Terwijl het vroeger speciaal was om epics te hebben, toen was je al blij met rares, welke nu bijna niks meer voor stellen.
Bovendien heb je tegen de tijd dat je heroics does diezelfde content al tich keer gespeeld waardoor het minder leuk is. In vanilla was content gewoon meteen moeilijk, wat het uitdagender maakte en je meer plezier had in het verder komen.
Op een gegeven moment had ik ergens 1 quest niet gedaan ( vrij simpele verzamel x items en breng naar y ).
Waardoor er gewoon geen andere quests meer te verkrijgen waren. Soort bottleneck quests die ik op
meerdere plekken terug zag komen.
Dan heb je niet goed gezocht. Je kan namelijk altijd verder, maar je moet wel weten hoe. Hetgene wat je zegt te missen is dus juist iets wat je had moeten toepassen.
Vindt wow een geweldig game en met veel plezier 7 jaar gespeeld.
Wat mij heeft doen stoppen is meer de " "nieuwe " generatie gamers.
Ikke ikke ikke flaming and blaming etc.
Guilds zijn niet meer wat het was.
Gewoon veel naar volk vaak.
Is mede dankzei al die stats mods en LFG/LFR.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True