Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 65 reacties

Heroes of Storm krijgt nieuwe features door middel van de laatste gesloten bèta-patch. De patch voegt een nieuw slagveld toe met de naam 'Tomb of the Spider Queen', maar ook een nieuwe held, een Team League en een nieuw beloningssysteem.

tomb of the spider queen heroes of stormDe gesloten bèta is pas per volgende week in Europa beschikbaar, schrijft ontwikkelaar Blizzard op zijn site. Na de update zullen de grafische instellingen bij alle spelers opnieuw vastgesteld worden. De reden om dit te doen is volgens Blizzard om zo te voorkomen dat spelers nog last hebben van mindere prestaties na de doorgevoerde wijzigingen. Voor zowel de 32bit- als 64bit-clients zijn verschillende geheugenproblemen opgelost, waardoor de 64bit-versie ook speelbaar moet zijn op pc's met minder grote hoeveelheden ram. Gedetailleerde informatie over prestatieverbeteringen zijn hier te vinden.

Het nieuwe slagveld Tomb of the Spider Queen is na toevoeging van de patch direct speelbaar in alle spelmodi. De spider minions en vijandelijke helden laten bij het verscheiden magische edelstenen of gems vallen. Als een team voldoende gems verzameld heeft, kunnen die bij de Spider Queen ingeleverd worden, die vervolgens een serie web-bouwers af laat dalen die het vijandige team op drie fronten aanvalt.

De nieuwe held Sylvanas Windrunner heeft verschillende gaven om anderen het leven zuur te maken, waaronder Withering Fire, Shadow Dagger en Haunting Wave. Haar eigenschap Black Arrows weet basisaanvallen af te slaan en kan minions, huurlingen en towers verdoven. Verder voegt de patch nog enkele algemene talents toe, zoals Arcane Power bij level 20-spelers. Dat laatste laat ook direct zien dat de maximale level waarop een held kan opereren, is verhoogd van level 10 naar level 20. Bij het bereiken van level 15 krijgt de held 1250 goud en bij level 20 nog eens 2500 goud.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (65)

ik moet eerlijk zeggen dat heroes of the storm de enige moba game is die me echt niet kan boeien. alle heroes die ik prober vind ik saai voordat ik uberhoubt lvl 5 bereikt heb. een gemis aan items geeft in mijn ogen een dusdange beperking aan diversiteit waardoor je per hero op 1-2 bij uitzondering 3 builds blijft hangen en de game snel eenzijdig aanvoelt in mijn ogen.
Ieder zijn ding, na vele jaren LoL ben ik overgestapt op HotS.
In theorie had je veel verschillende builds per champion in LoL, in praktijk was alleen het type resistance item en de volgorde van dat item echt variabel.

Wat vernieuwend is bij HotS dat mij overtuigde:
× Objective based maps, waarbij de objectives ook echt belangrijk zijn.
× Melee werkt... Riot Games geeft al jaren toe dat melee (en dan met name de niet-tanks) niet "in the right spot" is, maar lijkt dit niet te kunnen oplossen. Blizzard is het wel gelukt.
× Responsiveness en collision detection: speelt als SC2, positioning (mede door maps) nog tactischer. Kan nog wel wat opgepoetst worden, character size lijkt invloed te hebben maar voelt soms raar.
× Geen standaard Flash in iedere game. De champions die toegang hiertoe hebben (bolt) kunnen dit pas op level 20 en dit is een moeilijke keus aangezien je hier 4 goede keuzes kan maken.
× Direct actie vanaf dat de gates open gaan. Toegang tot al je skills m.u.v. ultimate.

Wat ik miste:
× Shop...maar hier traits voor terug gekregen. Ik wissel hier vaker mee af dan met items op mijn favo junglers in LoL.
× Solo xp. HotS is team based XP, ik weet niet wat ik prefereer. Ik snap wel de keuze. Juist vanwege het belang van objectives zullen teams regelmatig de lanes moeten verlaten. Solo XP demotiveert 'uit lane' komen.
× Last hitting. Game of skill, soms frustrerend (oh Poppy). Dit lijkt in HotS vervangen te zijn door, wie weet het best te pushen. Ja ook hier is ranged niet per sé in voordeel.
Juist vanwege de vele punten die je noemt, speel ik nog steeds met veel plezier Dota 2.

- Last hit = skillbased en maakt early game tot een zeer belangrijk spel element.
- Late game heroes maken Dota een veel gevarieerder spel dankzij de eindeloze hero setups die teams kunnen hebben. Een spelletje Dota kent 'verloop'. Waar team A in de eerste 20 minuten compleet kan domineren, hoeft team B maar één speler te hebben die ondertussen ongestoord kon farmen om het spel compleet om te draaien. HotS mist die dynamiek volledig, mede dankzij team-based XP.

- Dota kent ook high ground voordelen, gaat slim om met line of sight etcetera
- Eenheid: een hero in Dota heeft ongeacht van je keuzes of progress altijd dezelfde 'tools'. De shop is voor iedereen gelijk. Deze eenvoud maakt balance eenvoudiger en dat bewijst zich ook. Waar Riot 'melee niet op orde krijgt' is dat in Dota al lange tijd prima geregeld.

Enige nadeel en de reden waarom Dota minder volgers kent (terwijl het al véél langer bestaat dan LoL) is de steile leercurve.
Omdat LoL gewoon eerder was en iedereen die vroeger fan was van DotA, heeft dat project vanaf aankondiging gevolgd. Toen Riot is begonnen met fanbase bouwen had je enkel de oude DotA (wat niet meer echt gespeeld werd of zelfs offline oid) en HoN als concurrenten. Over HoN zal ik verder maar zwijgen maar Riot is dus sinds 2009 al bezig met spelers winnen (ik ben toen ook in open beta gaan spelen), waarna ze eind 2009 tot release over zijn gegaan. Valve heeft 2 jaar een soort semi-open beta gehad en vervolgens de game uitgegeven in Juli 2013.

Dit in combinatie met inderdaad meer 'hardcore' gameplay heeft vooral de casual gamers weggejaagd en aangezien de (zogenaamd) simpelere concurrent toch al 235 miljoen spelers had, is iedereen daar blijven hangen.

Gelukkig heeft valve wel hard geprobeerd om geld te pompen in toernooien etc, dat heeft de playerbase van Dota2 toch wel echt gered in mijn optiek.

Dus al met al denk ik dat het meer met timing en business model gaat waarom LoL de battle gewonnen heeft en blijft winnen. Ook HotS komt voorlopig niet in de buurt van de Riot game vrees ik, hoe leuk en innovatief het ook is.

Overigens heb ik niet echt een mening over de inhoudelijke kwaliteit van games, bovenstaande is dan ook niet als kritiek op een of meerdere titels bedoeld.
Dota 1 was pas dood aan het gaan toen dota 2 kwam. Dus je hebt het helemaal aan het verkeerde eind dat dota nauwelijks gespeeld werd.

Sterker nog, dota 1 is alleen maar blijven groeien, de groei stagneerde slechts toen dota 2 kwam.
Oke, ik was nooit echt in to the DotA 1 scene, ik ben alles pas gaan volgen in 2009.
Maar ook in die periode kreeg ik niks mee van DotA 1 behalve dat de scene zo goed als dood was, dus vandaar mijn verwarring.
Mjah, wat je wel of niet meekrijgt is heel subjectief natuurlijk. :)

Ik krijg ook niets mee van LoL, afgezien van wat nieuwsposts op tweakers en 3 bekenden die het spelen, terwijl het veel groter is dan spellen zoals Call of Duty. :)
Ik denk wel dat in gaming het business model nauw samenhangt met de keuzes die in game design worden gemaakt. Call of Duty is daar ook een goed voorbeeld van (daar is het vaak een punt van discussie) maar alle andere games doen dit ook. Games worden toch met een bepaalde doelgroep voor ogen in de markt gezet.

Juist ómdat Dota een wat ingewikkelder spelletje is dat bijzonder goed liep ontstond er ruimte voor een LoL en nu ook een HotS. Een andere goede vergelijking is de komst van games als Path of Exile kort na de release van Diablo 3: D3 was versimpeld, en er was nog steeds markt voor de complexiteit van zijn voorganger.

Deze bewegingen zie je overal. Het zegt weinig over de kwaliteit van een game, maar veel over de hoeveelheden spelers op verschillende skill levels. Sommigen zien dat als een belediging van een groep spelers maar dat is het niet: het is gewoon een ander deel van de markt. Echter doet het niks af aan de verschillen in complexiteit tussen de twee games...

[Reactie gewijzigd door Vayra op 26 maart 2015 10:30]

Ik heb jarenlang lol gedaan en een tijdje dota, wat ik het probleem bij dota vind is dat veel mensen gewoon maar wat doen en niet weten wat de bedoeling is. Last hits kun je skill shots noemen, maar persoonlijk voelt t niet als last hitten maar meer als input lag timen, een muisklik geeft een kleine delay waardoor last hitten in dota heel anders voelt als in lol. Als ze die input lag verwijderen dan zou het een veel beter spel zijn.

Voordat mensen komen met je pc kan t niet aan? Ik heb een pc die assassins creed unity op ultra kan spelen met 60fps, dus daar zal t niet aan liggen.
Het is geen input lag timing, sorry.

Last hitten in Dota hangt af van de swing time van je hero en is voor elke hero anders. Ook de projectielen van ranged heroes hebben allemaal een verschillende snelheid. Goed kijken dus, en timing is vooral in het begin afhankelijk van de mobs in de wave, want die doen in early vaak meer schade dan je hero.

Overigens hebben ook veel skills een korte delay of een cast time in Dota.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 26 maart 2015 10:23]

Niet alleen de steile leercurve. Elke moba heeft een steile leercurve, dit is niet alleen voor Dota 2.

1: Het is een MOBA, dus het heeft een verschrikkelijke community, maar in andere spellen kan ik ze tenminste verstaan.
2: Het algemene uiterlijk van de game is grijs/grauw en saai. Ook al is dit subjectief, deze opinie komt vaker naar voren.
3: De tijd en effort die gaat zitten in het 'masteren' van een MOBA is verbonden met de hoeveelheid 'champions' waaruit je kan kiezen. Dota 2 was later en veel mensen hebben geen zin om opnieuw te beginnen van een andere moba. Daarnaast is het ook maar de vraag of Dota 2 als het eerder was uitgekomen het vergelijkbaar in grote zou zijn als LoL nu is.

Daarnaast ook al is Dota 2 gewoon het betere spel (balancing, mogelijkheden, replays, etc). Het heeft niet de "hype" die bijvoorbeeld LoL en de pro-scene erom heen wel heeft.

[Reactie gewijzigd door TrisBe op 25 maart 2015 16:48]

ook al is Dota 2 gewoon het betere spel (balancing, mogelijkheden, replays, etc)
League heeft meer te maken met micro (dodging, skillshots). Dota is meer strategy-georiënteerd. Dat betekent dat je in Dota meer mogelijkheden hebt, maar anderzijds zijn gevechten vaak al bij voorbaat beslist.
Ik ben een fervent dota speler en je laatste punt ervaar ik niet als zodoende. Hoe gevechten verlopen hangt van veel af (hoe/wie initieert, welke items worden geactiveerd, welke supports weten de cores heel te houden, etc.) en kun je misschien alleen bij zwaar sneeuwballende opponenten bij voorbaat beslist noemen.

Overigens is micro het goed kunnen besturen van meerdere units, heeft dodgen en skillshots niet heel veel mee te maken. Voor zover ik weet lijkt LoL inderdaad meer om dodgen en skillshots te draaien. Deze heb je ook zeker wel in dota (waar je bijv. kan 'juken' in de bossen i.t.t. LoL) maar in Dota draait het om meer aspecten.
Ik ben een fervent dota speler en je laatste punt ervaar ik niet als zodoende. Hoe gevechten verlopen hangt van veel af (hoe/wie initieert, welke items worden geactiveerd, welke supports weten de cores heel te houden, etc.)
Gevechten in Dota zijn een combinatie van meer farm/een sterkere hero en sneller op hotkeys drukken dan de tegenstander. Een gevecht tussen bv void en furion na 20 minuten is een free kill voor void; de skill vind je in het feit dat de furion het gevecht probeert te ontlopen terwijl de void het probeert op te zoeken, en dat het gebruik van chrono het verlies van een lange cooldown betekent. Maar dat zijn strategische beslissingen en eens het gevecht begint is de furion gewoon dood.

Hoe counter je doom? Door te zorgen dat je team niet draait om een enkele caster die alle verantwoordelijkheid draagt. Of door hem te sheepen en op te blazen voordat hij op R kan drukken. Dus strategie of sneller klikken.

"Most of a Dota match is about making sure to win any fight you get into before you even fight it, not about fighting"
Ik speel al jaren LoL en dat melee niet goed zou zijn hoor ik nu voor het eerst.. Neem een champ als Katarina. Melee only als je haar gefeed krijgt early game is ze echt unstoppable.
Kwestie van de devtracker volgen ;)
Ik bedoel natuurlijk geen casters zoals katarina met een melee auto, of Rumble, etc. Tanks zijn nog niet zo verkeerd, melee AD(C) / assassin daarentegen...

Beste kan je zoeken op posts van Morello over Yi en Tryn, of later Fiora als grootste probleem. Of zoek naar de balancing problemen van Xin, Lee Sin sinds hun release.
Wat je mist, vind ik juist het positieve aan de game.

* Geen afhankelijkheid van items. Items zegt niks over skill. Als iedereen hetzelfde level is kun je pas echt laten zien wie skill heeft
* Het is een teamspel, geen solo spel, dus ik ben het er 100% mee eens dat je team hetzelfde level heeft.
* Last hitting.... eindelijk is het eruit. Meeste spelers snappen het principe van carry niet. Sta je met carry in de lane pakt de support alle last hits... Geen shop/items/last hitting. Blizzard heeft Moba echt naar volgende niveau gebracht.
League of Legends is binnen het jaar zo dood als een pier.

Heroes of the Storm heeft weinig diepgang, maar dat maakt de tegenwoordige speler geen fluit uit, zie ook Hearthstone. Iedereen weet dat Hearthstone vooral op toeval en goede kaarten gebaseerd is, maar desondanks speelt men het omdat het bijna geen moeite kost en toch wel leuk is.

Hetzelfde geldt voor Heroes: de learning curve bestaat uit "leren wat de objectives zijn" en "leren wat de beste heroes zijn en de beste builds voor deze heroes". Meer niet.

Riot moet NU beginnen werken aan League 2 met minstens 5 maps, geen last hitting, geen individuele kills (mensen die zagen over killstealing zijn idioten, maar idioten zijn ook mensen en kiezen voor HotS), matchduur maximum 15 minuten, geen items (items zorgen voor veel diepgang in Dota maar zijn te complex voor de meerderheid), en vooral geen bullshit over e-sports en de competitieve integriteit van de meta.

[Reactie gewijzigd door Enai op 25 maart 2015 19:26]

League of Legends is binnen het jaar zo dood als een pier.
Je hebt dit helemaal mis, maar dat weet je zelf eigenlijk ook wel. Riot investeert veel in LoL waardoor er bij tournamenten veel geld te verdienen valt voor teams. Juist vanwege deze investering heeft LoL nog vele goede jaren voor zich.

Ik ben benieuwd hoe HotS het zal doen bij officiële release. Mij spreekt het spel niet aan omdat het in veel opzichten te casual is naar mijn smaak.

Wat jij overigens als verbeterpunten ziet voor LoL, zie ik juist als achteruitgang en ik hoop dan ook dat Riot niet die weg in zal slaan met LoL.
Gewoon niet op reageren man. Een game met velen fans krijgt vanzelf ook helaas vele haters. LoL gaat nog jaren het moba genre domineren. Alleen als zijn argumenten van wat LoL niet meer zou moeten doen zijn nou juist de punten wat deze game boven de rest doet uitsteken. Het is gewoon echt een moeilijke game, waarbij je gewoon echt skills moet hebben om er goed in te zijn. Dit maakt het erg geschikt voor competities etc. Heb je het eenmaal door laat het je niet meer los ook. Ik speel eigenlijk niets anders meer..

[Reactie gewijzigd door ro8in op 26 maart 2015 08:05]

Uhhmmm.... Hots geen diepgang? Ik denk dat je behoorlijk wat skill nodig hebt. Het is vind ik veel harder dan bijvoorbeeld Dota of LoL. Ik vond het vergelijkbaar met Infinite Crisis. Ook hier in Beta programma meegelopen. Gameplay is veel harder / sneller. Potjes duren veel korter.

Het is een beetje kortaf om te zeggen dat je alleen builds moet weten en de objectives. Teamfights/roaming/etc is net zo belangrijk in deze game als in anders Moba's. Heb je wel een ranked geprobeerd in deze game??? Dan zie je pas wat skill is.
Neen, omdat ik me in de aanloop naar ranked realiseerde dat ik niet de sterkste heroes had. Als je ranked speelt zonder de sterkste heroes, dan speel je niet om te winnen en ben je dus aan het trollen.

Natuurlijk was dit mijn fout (ik had meteen van in het begin de viable heroes moeten kopen) maar ik zag de nieuwe grind niet zitten en ben er maar mee gestopt.
Kun je ook je mening verkondigen zonder mensen voor sukkel en noob uit te schelden?
Ik vind het wel fijn spelen eigenlijk. Waarschijnlijk juist door de afwezigheid van upgrade items..
Recent even DOTA 2 geprobeerd, maar ik zit me dan helemaal dood te staren op welke items ik moet kopen en welke ik nodig heb om te upgraden, etc. Dan gaat er zoveel tijd verloren dat je effectief aan het spelen bent.

Het is minder complex en daardoor in elk geval een stuk toegankelijker.
Um... je weet dat je in Dota 2 gewoon user created hero guides kunt laden terwijl je aan het spelen bent? Kies een guide en de items die je moet kopen om de guide te volgen verschijnen gewoon in de shop en je kunt erop klikken om ze te kopen.

Veel simpeler kan Valve het niet maken. :?
Nee, dat wist ik niet. Maar ik vind het wel typerend dat daar guides voor gemaakt worden die dan ingeladen kunnen worden. Het ondersteunt een beetje het punt dat ik probeerde te maken ;)

Maar goed, kan het binnenkort nog eens installeren en zien hoe dat uitpakt met die guides. Bedankt voor de tip! :)
Voor mij is dit juist de enige MOBA die mij kan boeien. Korte potjes, dynamische mappen, goed level systeem en meer team-based dan andere MOBA's.
Same here.

Heb een tijdje HoN gespeeld, maar aangezien elke kleine fout genadeloos werd afgestraft in de vorm van verbaal geweld van medespelers heb ik het complete moba genre links laten liggen. Speel nog altijd voor mijn ontspanning en niet om me continu al te laten zeiken.

Tot HotS uit kwam heb ik dan ook geen enkele moba meer gespeeld. DotA 2 niet omdat ik gewoon geen zin had om 1: met mijn noobheid andere spelers hun partijen te laten verliezen en 2: omdat door mijn zelfde noobheid ik waarschijnlijk weer een uur gezanik aan moet horen.

Ik moet zeggen dat HotS voor mij het moba genre weer interessant heeft gemaakt.
Ik snap je wel. Ik vind HotS heel erg leuk, maar voor mij komt het helemaal niet in de buurt met het spelen van Dota 2, daar krijg ik namelijk veel meer voldoening uit.

Toch speel ik nu HotS vrij regelmatig, en dit komt omdat de learning curve zoveel lager is dan in Dota 2 (en waarschijnlijk ook LoL) dat ik 2 van mijn huisgenoten zover heb gekregen om het te proberen en zij vinden het fantastisch. Dota 2 heb ik ze ook uit laten proberen maar dat was simpelweg te complex.

Gek is het niet, in Dota 2 heb je immens meer heroes dan in HotS, complexere mechanieken en items. Om goed te worden moet je eigenlijk de skills van alle heroes enigszins kennen; en dat is als nieuwkomer zo'n grote stap. Voordat je echt Dota 2 kan spelen ben je tientallen uren verder met alleen maar bekend raken ermee.

Ik geef je helemaal gelijk wat de builds betreft. Zodra ik level 4 ben en alle talents heb, blijf ik doorgaans bij een vaste build (uitzonderingen daargelaten). In Dota 2 heb je veel vaker dat je op basis van het vijandige team en je eigen team items aan past (zelfs aan moet passen omdat je anders keihard sterft), dan dat je talents aanpast in HotS.

Het is echt voor ieder wat wils. Voor mij persoonlijk is het jammer, Dota 2 vind ik zoveel fijner om te spelen, maar om met 2 huisgenoten samen HotS te spelen is ook weer zo leuk dat ik eigenlijk meer HotS speel dan Dota.
voor mij komt het helemaal niet in de buurt met het spelen van Dota 2, daar krijg ik namelijk veel meer voldoening uit.

Toch speel ik nu HotS vrij regelmatig, en dit komt omdat de learning curve zoveel lager is dan in Dota 2
Dit is het geheim van de Niewe Blizzard. "Jaah, [hardcore spel X: MTG, Dota, Quake] is veel fijner en heeft meer diepgang maar ik speel toch eigenlijk meer [Hearthstone, HotS, Overwatch] omdat het veel toegankelijker is..."

Nog even en Blizzard heeft elk belangrijk genre op deze manier gedisrupt. En dan te bedenken dat ze drie jaar geleden op apegapen lagen.
Zelfde ervaring. Af en toe probeer ik het weer, maar elke keer voelt het zo inhoudsloos. Ik kan me echter herinneren aan het begin van LOL voor ik alle chars kende dat ik daar ook zo iets had van ''who cares....''.

Het concept sprak me erg aan en waarschijnlijk als ik wat meer tijd zou investeren in het begrijpen van de characters zal het ook leuker zijn ( wow chars ken ik wel, andere totaal niet).

Ook heb ik altijd het idee dat mensen maar wat doen ... Je wint over verliest vaak heel hard.
Je houdt er wel rekening mee dat je sowiezo elke hero tot level 4 (niet in de battle op je account zeg maar) moet levelen om alle talents vrij te spelen?
Terwijl ik op een nieuwe match watcht, even het volgende:

Deze patch is al live in Europa en, ja, Sylvanas voegt wel iets toe. Of ze correct gecategoriseerd is als Specialist, en niet als Assassins zal nog wel een tijdje onderwerp blijven van discussie.

Maar ja. Wie haar vandaag nog spelen wil, heeft die mogelijkheid gewoon :)
Wow nice, eindelijk een echte archer in de game inplaats van die support tyrande en rare demon hunter.

Sylvanas kennende zou dit vast wel zo super bad ass archer zijn
als we het hebben over DPS dan is het Valla > Alle heroes. Het is de enige hero die binnen 10 minuten over de 40k hero dmg kan hebben.

Verder is Valla het beste gebalanceerde karakter dat er is op dit moment. Goede dps, precies genoeg HP, genoeg escapes en de Hero die de meeste builds kent(er zijn er in totaal 6 of 7 die viable zijn)
Alleen de vraag of de talent op Lvl 16 die movement speed en hp jat van de tegenstander niet een beetje te op maakt. Het geeft haar in mijn ogen iets teveel dueling kracht.
Valla kan er anders ook wel wat van, met kruisboog weliswaar.
Closed Beta vanaf volgende week? Ik zit er al in, en mn account geeft duidelijk aan dat ik in Europa zit.

Verder erg prettige vernieuwingen aan het MOBA-genre. Je speelt het spel veel meer (objectives, samenwerken, lanen, ganken etc) dan dat je bezig bent om last-hits te krijgen/stelen en niet dood te gaan.

[Reactie gewijzigd door Xanaroth op 25 maart 2015 15:57]

Als je in Dota of LoL last hits steelt of jammert over killsteals, dan speel je niet goed. In een klassieke MOBA moet alle gold naar de carry geheveld worden omdat deze het meeste baat heeft bij gold. Dat heet strategie en teamplay.

Het is inderdaad waar dat newbies in Dota of LoL denken dat de vaardigheid van een speler evenredig is met het aantal kills en (dus) continu mieteren over killsteals. En Blizzard is heel slim geweest door killsteals weg te nemen in HotS, waardoor deze newbies HotS beter vinden omdat het spel "draait om teamwerk ipv killstealing". Dat LoL of Dota ook niet draait om killstealing, zullen ze nooit ontdekken.
Ik als ex DOTA 2 speler vind ik de last-hit concept outdated en outbollig. Ik merk dat ik met vrienden in hots veel meer als een team speel zonder deze onzin.
De bedoeling van last hits is om je aandacht af te leiden terwijl je met elkaar aan het vechten bent. Dat maakt het moelijker dan louter 1v1 op elkaar te timmeren. (Vergelijk met base management in Starcraft)

Dit is een van de redenen waarom de skillcap in HotS zoveel lager ligt.

En dit is een goede zaak! Een lage skillcap betekent dat je je een goede speler voelt. In Dota is de skillcap zo hoog dat je je zelfs na 500 uren spelen nog steeds een idioot voelt. Dit soort gameplay is niet langer gewenst.
Ik snap het idee er achter wel, maar is niet meer van deze tijd. Maar goed, ik ben zuur geraakt door de community vooral. Terwijl RIOT en VALVE er echt wel wat aan doet om het leuk te houden.
"Verder voegt de patch nog enkele algemene talents toe, zoals Arcane Power bij level 20-spelers. Dat laatste laat ook direct zien dat de maximale level waarop een held kan opereren, is verhoogd van level 10 naar level 20."

Hier worden 2 dingen door elkaar gehaald, namelijk ingame hero level en het level van die hero in je profiel. Arcane power is een nieuw talent voor sommige (in eerste instantie alleen Jaina) heroes voor level 20. Hero level in je profiel geeft voorlopig alleen extra gold voor level 15 en 20.
Ik heb niet alle info overgenomen uit de uitgebreide beschrijving van Blizzard, maar:
Hero Progression
The maximum Hero Level has been increased from 10 to 20.
New rewards have been added:
1250 Gold at Hero Level 15
2500 Gold at Hero Level 20

En player:

New rewards have been added:
7 Day Stimpack at Player Level 10
2,000 Gold at Player Levels 20, 25, 30, 35, 40
Team League unlocked at Player Level 40
Players who had already reached or surpassed the level requirement for these rewards prior to today’s patch will also receive them upon logging in to Heroes of the Storm.

Zie ook User Interface: http://eu.battle.net/hero...-2015-24-03-2015#New_Hero

en
New Generic Talent: Arcane Power (Level 20)

Activate to gain 400 mana and 15% Ability Power for 5 seconds. 60 second cooldown.
Currently found only on Jaina

waaruit ik begrijp dat dit talent naar alle hero's wordt overgeheveld?

[Reactie gewijzigd door letatcest op 25 maart 2015 15:03]

Meer zou kunnen worden aangeboden.

Oftewel, dit zou een van de level 20 Talent opties kunnen worden bij een Hero (ipv een andere level 20 optie natuurlijk).

Gezien niet alle Heroes mana gebruiken lijkt mij het sterk dat ze dit allemaal krijgen ;)
https://www.youtube.com/watch?v=h307LICRRLs

gameplay here! inc the nieuwe map.

[Reactie gewijzigd door loki504 op 25 maart 2015 15:20]

Ik speel Hots nu bijna 2 maanden en ben gestopt met Hearthstone omdat ik dit spel veel leuker vind. Er zit veel meer actie in dan in HS waar ik voornamelijk op de tegenstander aan het wachten ben.

Ik heb Dota en Lol nog geprobeerd maar die konden mij niet boeien, veel te langzaam en te complex met items kopen, last hitting, carry's, grote mappen en potjes die meestal een uur duren.

Mijn Hots coop (5 spelers tegen 5 bots) potjes varieren van 7 minuten tot 15. Dus vaak is het nog sneller dan een HS potje met een langzame tegenstander maar ik heb wel 100x zoveel meegemaakt en fun gehad.

[Reactie gewijzigd door Slashdotter op 25 maart 2015 21:50]

Ik ben zelf een MOBA fan, heb vele soorten MOBAs gespeeld en DOTA 2 zelfs op een hoger niveau. Echter HoTS heeft mij in de greep genomen, ik vind dit zo’n fijne game met vrienden. De game is gemakkelijk in te stappen, maar in de Heroes League (vanaf level 30 dus) merk je pas wat de potentie is van de game. Wanneer mensen samen spelen en echt hun classes snappen dan shined hij als geen ander.

Maar wat ik zo fijn vind is aan deze moba is dat je niet vast zit aan 1 map, er komen in totaal 12 maps waar wij nu iets meer de helft van zien. Ook is het natuurlijk gaaf om al jouw Blizzard helden te zien, van The Lost Vikings tot aan The Lich King. Love it.

Enfin, heb nu al een aantal potjes gehad in de nieuwe map. Het is een beetje een mix van Blackheart’s Bay en Haunted Mines maar dan in het thema van Sky Reach. Al moest ik denken aan de WarCraft 3 underground missies. Het map vereist meer een ‘’classic’’ moba gedachte. Wanneer jouw team gecursed is en moet verdedigen. Dan is het verstandig om te splitsen aangezien je anders overwhelmed word door de minions en andere meuk die op je af komt.

De nieuwe hero Sylvannas, ik geef toe.. ben een beetje baised naar haar. Ze is absolute in van mijn favo chars in de WarCraft lore. Maar in deze game, weet ik het nog niet.. moet even wat vaker spelen en het gevoel krijgen wat haar echte rol is. Het valt mij op dat ze van de heavy burst is en als een typische HoTS DPS hero.. Gemakkelijk in fight en out fight kan komen ivm haar abilities.

Beetje flauw trouwens van de hordes LoL en DOTA fans om de game af te zeiken omdat hij niet volgt wat de rest doet.
Nu nog ultra wide resolution support en we kunnen beginnen.
2560x1080 is toch niet teveel gevraagd he? Echt jammer dat dit er niet in zit. World of Warcraft heeft het bvb wel.

[Reactie gewijzigd door RckStar_BE op 25 maart 2015 15:32]

Dit kan je zelf (handmatig) instellen door in je Variables.txt (In je Documents\Heroes of the Storm folder) twee variabelen te veranderen.

Zorg dat je "height=xxxx" verandert naar "height=1080" en "width=xxxx" naar "width=2560". Indien je windowed speelt moet je "windowheight=xxxx" en "windowwidth=xxxx" veranderen.

Er is geen officiele support voor, maar normaal gesproken wil dit bij Blizzard games gewoon werken.
Bedankt voor de hulp, maar dit lukt niet.
De aanpassingen kan je doen, maar als je dan de game start is het niet in die resolutie.
Ik geloof dat dat niet kan in titels als StarCraft en Heroes of the Storm (en zelfs Diablo3 meen ik) aangezien dit de speler een voordeel geeft qua blikveld tov andere spelers.
Lijkt meer op een assassin dan specialist.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True