Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 88 reacties

Blizzard heeft de lopende bètatest van Heroes of the Storm opengegooid. Waar tot nu toe een uitnodiging nodig was om de moba-game te kunnen spelen, is nu iedereen met een Battle.net-account welkom. Hoe lang de open test duurt, is niet bekend. De game verschijnt op 2 juni.

Iedereen die wil heeft ongeveer twee weken de tijd om Heroes of the Storm testen. Waar tot nu toe een key nodig was om deel te mogen nemen, is nu alleen een gratis account bij Blizzards eigen portal Battle.net vereist om aan de bètatest mee te mogen doen. De test duurt hooguit twee weken. Blizzard wil de game op 2 juni officieel op de markt te brengen. Vanaf dan is de game officieel speelbaar.

Net als de grote concurrenten Dota 2 en League of Legends wordt Heroes of the Storm een gratis speelbare game, waarmee Blizzard geld hoopt te verdienen via microtransacties. Zo kunnen spelers Heroes kopen voor de game, de spelpersonages waarmee het speelveld betreden wordt. Kopen hoeft niet, wie geduld heeft kan de Heroes ook verkrijgen door ze vrij te spelen. De Heroes waar de game zijn naam aan dankt zijn afkomstig uit de verschillende series die Blizzard op de markt brengt; Warcraft, StarCraft en Diablo.

Net als de concurrenten is Heroes of the Storm een moba-game waarin twee teams van vijf spelers het tegen elkaar opnemen. Blizzard wijkt in Heroes iets af van bestaande conventies. Zo is er geen winkel waarin spelers tijdens een match voorwerpen kunnen kopen. Bovendien worden de ervaringspunten die spelers verzamelen opgeteld tot een totaal voor het team, waar bij de concurrenten een individuele score bijgehouden wordt.

Open bètatest Heroes of the Storm

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (88)

Ik wens alle tweakers die nu gaan spelen veel succes.
Een paar tips voor de nieuwe spelers
- Haal altijd je quests en probeer dit de Free to play heroes, hierdoor leer je de meeste heroes kennen,
- Probeer je quests te halen door heroes naar level 5 te brengen, want dit geeft je 500 gold per hero.
- Sluit je aan bij de Tweakers groep en join de ingame channel, dit kan je doen door /join GoT te typen. Als je nieuw bent kan je altijd vragen om hulp hier. Tevens kun je hier met mensen samen spelen en als friend toevoegen, dit geeft meer xp
- Probeer Quick match zo snel mogelijk, als je wint krijg je meer xp en meer gold, daarnaast leer je hier meer van dan tegen bots te spelen maar probeer eerst met elke hero tegen AI te spelen om te leren hoe de abilities precies werken.
- Je kan op site als heroesfire guides opzoeken voor heroes, deze guides kunnen erg helpen.
Edit: Ik wil nog even zeggen dat je bij Quick Match wel eens mensen zal tegen komen die alles op jou zullen afschuiven als wat fout gaat. Probeer deze mensen te negeren als er geen fatsoenlijke feedback tussen zit en laat je vooral niet ontmoedigen door deze mensen.
Gelukkig zijn er ook mensen die jou feedback zullen geven die je wel kan gebruiken dus gebruik nooit mute all.

[Reactie gewijzigd door separhim op 20 mei 2015 11:06]

en een andere tip. neem niet illidan. gaat er iets mis dan is het altijd de schuld van illidan. maakt niet uit hoe goed je was...
Illidan is zo OP als wat. Deze hero komt volledig tot zijn recht met 2 supports in het team. goede supports voor Illidan zijn Uther/Tassadar/Rehgar.

Een Illidan die non stop gehealed en geshield wordt wil je echt niet tegen spelen. Dat is gewoon maximum OP.

Als de enemy in ranked voor zo'n comp gaat moet je onmiddelijk brightwing pakken om het te counterpicken. Het liefst daarna nogmeer heroes met CC.

Voor als je een idee wilt hebben wat nou goede heroes zijn en wat slechte kijk dan even hier.
(Er staat per hero ook handige talent informatie bij)

http://heroesofthestorm.github.io/idream-tierlist
Abathur + Illidan is ook een goede btw, bijna 100% gegarandeerde wins als ze bij elkaar in een voicechat zitten (kan het weten, ik speel de Abathur en maat van mij zit met mij is Skype speelt Illidan ;D)
Abathur is inderdaad wel leuk samen met illidan i.c.m. de symbiote build.

Het probleem van abathur is dat het team altijd een fysieke speler mist in fights. Daardoor worden andere spelers weer meer gefocused. Er zijn immers maar 4 spelers die getarget kunnen worden.

Speel je met een premade dan kan je hier rekening mee houden maar met randoms zou ik nooit met een abathur willen spelen. Gewoon die vervelende man minder situatie altijd.
zeg ook nergens dat hij slecht is. alleen is hij niet noob friendly. en 9/10 mensen weten niet hoe ze illidan moeten spelen. speel zelf ook illidan van tijd tot tijd. en ben er redelijk mee. maar maak nog genoeg fouten.
Nee dat klopt, ik zou deze hero ook niet aan noobs aanraden. Maar ik zou hem toch wel kopen ondanks dat je noob bent. Waarom? Je moet gewoon alle heroes door en door kennen. En de beste manier om dat te doen is de Hero zelf gespeeld te hebben.
Bij Abathur en Murky is het nog erger :)
dat zal best ja.......
Dat komt als ik de gemiddelde Illidan zie spelen ook omdat hij gewoon hernoemt moet worden naar "YOLO".

Ik main support, en regelmatig met een Illidan in mijn team initiate hij de handel door vol in vijandelijke team te gaan. En ik er maar achteraan :P. Dat gezegd is het beter dan Illidan bij de tegenstander, want het blijft een verrekt sterke hero.
Vele mensen kiezen Illidan enkel omdat ze zich een esports hotshot voelen die de andere noobs moet carrien (terwijl zij hun best doen om je in leven te houden en daar enkel een "stfu noob" voor terugkrijgen).

Dat is niet de schuld van de hero, maar Illidan en Nova zijn toch wel de twee grootste magneten voor dit soort spelers.

[Reactie gewijzigd door Enai op 20 mei 2015 12:13]

Nog een tip: Google per char ook even op een paar mogelijke builds, zo kan je makkelijker switchen van char en kom je sneller tot een speelwijze die bij je past.
als aanvulling: Ik vind Heroesfire een erg prettige site om eventueel wat builds op te zoeken of in ieder geval wat info te vinden over een bepaalde Hero
HOTS Logs kan ook handig zijn. Dit is geen representatie over de beste builds (niet iedereen upload zijn statistieken) maar kan je wel op de goede weg helpen. Ook op deze Reddit staan veel tips.
Dit is ook een goede tip bedankt afvalzak.
Nog een tip:
de vs AI is een stuk makkelijker dan PvP. En is wat mij betreft een goed beging voor alle nieuwe spelers. Hierbij leer je de Hero(s) kennen, maar krijg je ook gelijk wat Hero XP. Je hero krijgt nieuwe/extra abilities in de eerste paar levels. In veel gevallen zijn deze belangrijk voor een goede build bij PvP waar in het algemeen iets meer skills worden verwacht dan bij vs AI.
Ik ben er toch een voorstander van om snel mogelijk naar quick match te gaan, de AI is zeer matig en doet rare dingen. De overgang van AI naar quick match is zo groot dat je beter niet te veel tegen AI kan spelen.
En als je dan je hero niet kent, doe je waarschijnlijk hetzelfde als de AI. 'Rare dingen', in de ogen van je medespelers. En zoals ik al zei, beter eerst je basis abilities unlocken. Geeft je ook meer diversiteit en betere build mogelijkheden.
Ik wil nog even zeggen dat je bij Quick Match wel eens mensen zal tegen komen die alles op jou zullen afschuiven van fout gaat. Probeer deze mensen te negeren als er geen fatsoenlijke feedback tussen zit en laat je vooral niet ontmoedigen door deze mensen.
Dit zal alleen maar erger worden als de game echt open is. Ik hoop niet dat de community net zo slecht wordt als LoL en in mindere mate Dota2

[Reactie gewijzigd door Devroet op 20 mei 2015 10:11]

Bij LoL is het probleem voornamelijk dat een hele hoop mensen denken dat ze pro zijn omdat ze toevallig een paar keer een pro hebben zien spelen. Bij DoTa2 is de leercurve een pak hoger waardoor mensen minder snel gaan denken dat ze pro zijn.

In ieder geval benieuwd hoe het gaat uitpakken, ziet er wel leuk uit + het feit dat je met allerlei characters uit het rijke verleden en heden van blizzard kan spelen is altijd een bonus voor mensen die veel van deze spellen gespeeld hebben :)
Als ik thuis kom dan ga ik die groep ook joinen. Ik ben een zeer ervaren speler en het lijkt me wel leuk om wat beginners wat tips te geven.

Oke Oke dat is niet de enige reden. Ik kom gewoon zelden Nederlanders tegen Q.Q
Add me! ik kom ook nooit NL-ers tegen :)

ben geen pro maar heb al wat ervaring, zo'n 25 chars van lvl 5.

Hannemaster#2651
Speel het nu ook al een tijdje en in diverse guides adviseren ze je niet om alle quests uit te spelen, maar om 2 x 200/300G quests actief te laten in je log. Hierdoor heb je voor je derde daily slot een hogere kans op een quest die meer gold geeft.
Dit zou een betere gold/dag ratio geven, echter was het verschil erg klein.
Mss ok een tip om zo snel mogelijk mensen te adden als vriend, ookal ken je de persoon niet percé, je krijgt 50% exp boost als je in een groep zit met een friend.
Edit: Ik wil nog even zeggen dat je bij Quick Match wel eens mensen zal tegen komen die alles op jou zullen afschuiven als wat fout gaat. Probeer deze mensen te negeren als er geen fatsoenlijke feedback tussen zit en laat je vooral niet ontmoedigen door deze mensen.
Ook belangrijk: Tab in game, en dan kan je je teamgenoten muten. Ze kunnen nog steeds met je communiceren door pings, waarmee je een heel eind komt. Maar helaas kunnen gewoon teveel mensen niet tegen hun verlies. En gezien je met 4 medespelers bent heb je redelijke kans dat er wel weer eentje tussen zit.

Ik denk dat door de gameplay het onder de streep minder erg zal blijven dan LoL, maar de community is zeker niet perfect.
Nice, ik ga die grp joinen!
Nog wat extra tips voor spelers die LoL, Smite, DOTA2 etc hebben gespeeld:
- Alles is Team georienteerd! Speel als een team. Blijf niet in je lane hangen, zeker na level 10 als iedereen in je team zijn Ultimate heeft.
- Objectives > Alles. Het spel is erg objective gestuurd, het is daarom van belang dat altijd voorrop te stellen. Bijv. coins verzamelen voor op Blackhearts Bay, gems in Tomb of the Spiderqueen etc.
- Geen Items, In-game shop, geen Healthpotions. Je hebt Abilities en Talents.
- Heroes zijn gekwalificeerd als: Very Easy, Easy, Hard, Very Hard. In die volgorde kosten ze dan ook steeds meer gold om ze te kopen.
Dat laatste is niet correct. Niet alle very hard of hard heroes kosten 7 of 10k gold en niet alle easy heroes kosten 2 of 4k
The gates .. Are open!

Nieuwe spelers:
Welkom! Zorg dat je de heroes eerst goed onder de knie krijgt! Door je quests te voltooien level je sneller je main account en krijg je sneller gold (dat je nodig hebt om nieuwe heroes te kopen). Games winnen zorgt ervoor dat je heroes snelelr levelen (buiten de matches om)

Gated heroes:
Je hero moet een bepaald level (buiten de game om) hebben om alle abilities vrij te schakelen (heb je dat niet, dan noemt men dat een 'gated hero'). Het beste is het om zulke 'nieuwe' heroes te spelen tegen AI. Dus ga niet een quickmatch in als je hero nog level 1 is en je geen abilities hebt.
Op die manier leer je de hero een beetje kennen door hem 3-4 matches tegen AI te spelen alvorens een quickmatch in te gaan tegen echte spelers (je wilt echt niet met een gated hero een quick match in tegen 5 tegenspelers die alles kunnen).
Alle heroes zijn 'gated' tot en met hero-level 4 (Dat wil zeggen dat je pas alle abilities van een hero unlocked heb wanneer je de hero op level 4 of hoger hebt). Wanneer je player-level (dus het totale level van je account) op 25 of hoger zit, zijn alle heroes bij default niet meer gated (dus dan hoef je ze niet meer naar 4 te levelen)

Alsnog is de AI mode een veilige omgeving voor nieuwe spelers om basis een beetje te leren en nieuwe heroes uit te proberen voordat je ermee PvP in gaat :)!

Quick match:
Dit is je standaard 'pub' game. Geen ranking, alleen hero kiezen, spel laden, spelen.

Hero League:
Dit is 'ranked' play. Hier kun je pas vanaf een bepaald moment in (10 heroes en een bepaald level vrijgeschakeld). Dit werkt volgens 'draft mode' (om de beurt kiezen 1 a 2 spelers hun hero). Win je? Krijg je flink wat ranked punten erbij. Net als bij hearthstone verlies je onder een bepaalde rank (40) geen punten, vanaf rank 40 en lager kun je ranking verliezen.

Tot slot:
Een mooie plek om iets te leren over een hero:
http://www.heroesfire.com - Builds, guides en playstyles die met iedere patch bijgehouden worden :)
https://www.hotslogs.com - Logs met win/loss stats per hero en map etc


Iemand wees mij erop dat heroes gated zijn tot en met je player level 25 hebt. Even de post daarop aangepast

[Reactie gewijzigd door Darkfreak op 21 mei 2015 09:35]

Gated heroes:
Je hero moet een bepaald level (buiten de game om) hebben om alle abilities vrij te schakelen (heb je dat niet, dan noemt men dat een 'gated hero'). Het beste is het om zulke 'nieuwe' heroes te spelen tegen AI. Dus ga niet een quickmatch in als je hero nog level 1 is en je geen abilities hebt.
Op die manier leer je de hero een beetje kennen door hem 3-4 matches tegen AI te spelen alvorens een quickmatch in te gaan tegen echte spelers (je wilt echt niet met een gated hero een quick match in tegen 5 tegenspelers die alles kunnen).
Hmm volgens mij is het nu zo dat wanneer je account een bepaald level is je alle skills op een hero automatisch unlocked, ook als de hero zelf pas lvl 1 is. Is een paar patches terug ingevoerd. Was ook een nutteloos aspect, nieuwe hero spelen voelde meer als een straf en iedereen ging een game tegen computers in om even snel de hero te levelen.
Ik vond dat juist een prachtig systeem. Op die manier forceerde je iemand die hero eerst te spelen tegen AI waardoor je de basics een beetje onder de knie krijgt en niet 4 man het spel onnodig belasten omdat jij een hero niet goed kent of snapt.

Ik zal mijn post iig aanpassen (die wijziging moet ik dan gemist hebben, al een tijdje geen nieuwe heroes meer gespeeld :P
Tegen AI? De meerderheid speelt nieuwe heroes gewoon yolo in quick match.

Altijd "leuk" om een Kael of Murky op je team te hebben die de helft van de viable talents niet heeft.
Die derps heb je er helaas ook altijd wel tussen zitten. Er is echter wel een behoorlijk groot deel spelers die gewoon netjes tegen AI gaat met een nieuwe hero.

Als het aan mij lag mochten ze heroes gewoon gaten tot level 5 of 6, en gated heroes alleen in matches tegen AI toestaan. Maar goed, dat gaat dan weer te ver zeggen ze :P
Correct.. level 25 btw voor mensen die het afvragen. Vond het vorige systeem beter though....
Mwah, als je eenmaal level 25 bent zullen nieuwe heroes qua basis niet meer verschillen van Heroes van hetzelfde type. Elke keer als er een nieuwe hero uitkomt tegen de computer spelen vind ik persoonlijk vervelender.
Als je als persoon level 15 of 20 bent dan zou je geen last meer moeten hebben van de "gated" heroes.
Overigens is het niet verliezen van punten nu alleen de eerste 10 ranks. Dus tussen level 50 en 40.

Wat mij betreft word het van af dat je in de league kan spelen nog spannender. Hierin ga je veel meer met strategieën spelen.

[Reactie gewijzigd door Mark-Struik op 20 mei 2015 10:29]

Niet alleen dat, maar er wordt ook net iets meer op team-samenstelling gelet bij Ranked dan bij Quickmatch.
Sure, 9/10 keer eindig ik als support als ik solo que, maar voor de rest is er een redelijke balance vaak.
Daarbij voelt support spelen in HotS veel minder als straf dan in vrijwel iedere andere MOBA
Ik vind support toch best wel saai. Er zijn maar weinig support heroes en een duidelijke tier list. Als je geen Brightwing, Uther of Rehgar kiest dan sta je meteen op achterstand.

Bovendien vind je erg weinig hero designs met enige diepgang in support. Het gaat veelal om point and click heals (Rehgar, Malfurion) of zelfs dat niet (Lili).

In LoL heb je misschien geen gold en geen kills als support, maar je kunt wel een Nautilus, Leona, Blitz of Thresh kiezen: een support die zich niet bezighoudt met passief healen maar die knokt als de beste. Dit is niet het geval in HotS waar je geen support maar een healer nodig hebt.
Support != Healer

Je kan ook voor een team comp gaan met een off-support. Denk aan Tyrande en tassadar.

Tyrande is een high skill, high reward off-support. Alles behalve saai. Als jij effectief stuns kan landen kan je heel vaak voorkomen dat een enemy escaped en een kill pakken.

Behalve dat is de vision control van tyrande op grote maps van grote waarde. Je kan immers scouten waar de enemy's zijn en met die info beslissen wat je met het team gaat doen.

[Reactie gewijzigd door Macfreakje op 20 mei 2015 13:41]

Die zijn niet viable als main supports. Je moet een healer in je team hebben.
Dat klopt. Vandaar de term off-support, je speelt met 2 supports in het team en vervangt een assassin of specialist in het team.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vermaak me meestal toch met Malf of Lili als support ^^ .. Rehgar heb ik altijd wel lachen gevonden (de hero niet gekocht, maar wel leuk gevonden).

Maar je eindigt het al goed: In HotS heb je niet echt 'support' in de zin zoals die in vele MOBA's is, maar eerder een healer zoals die b.v. in WoW zit (Main focus op heals met slows, blinds, roots etc)

Niets mooier dan een LiLi die je niet kapot krijgt, en ondertussen met haar wave wel je hele team blind terwijl er gehakt van je gemaakt wordt :3
Welja, supports zijn zeker belangrijk en enorm effectief maar erg veel gameplay zit er niet in. Ik vind de meeste healers gewoon saai.
  • Lili: knoppen kloppen en niet op de frontlijn staan, dat is alles. De skillcap is zo laag dat National Geographic er een onderzeeër op af heeft gestuurd.
  • Rehgar: je bent een wolf shaman maar blijf toch maar lekker achteraan staan zodat je de assassin kunt full healen. Slow totem is prut en bloodlust is niet viable.
  • Malfurion: alles werkt over time dus je clutch play potential is nul. Moonfire is waardeloos. Je bent letterlijk een wandelende potion die een eenvoudig te omzeilen root kan neerleggen.
  • Tassadar: heel goed in zone control en een hoge skill cap maar helaas geen heals en dus niet viable behalve als "secondary support".
Uther en Brightwing zijn best nog leuk, ook al heeft Brightwing nog steeds twee saaie point and click spells, maar je doet tenminste iets behalve onophoudelijk op je healknop timmeren.

Er is een reden dat je amper supports ziet in quick match...
*Vanaf Rank 40 Wordt het serieus en kan je rank verliezen.
"Net als de grote concurrenten Dota 2 en League of Legends wordt Heroes of the Storm een gratis speelbare game, waarmee Blizzard geld hoopt te verdienen via microtransacties."


Sorry maar in HotS zitten geen microtransacties.
De microtransacties zitten er al in sinds de alpha. Alhoewel ik geen voorstander ben van losse heroes kopen voor geld kan dat gewoon wel.

Toen de technical alpha nog bezig was heb ik de starter pack gekocht voor 3,40. Kreeg ik 3 heroes en een mount. Later heb ik de Nexus bundle gekocht voor 33 euro geloof ik. Daar zaten dan 8 heroes, 4 skins en 2 mounts in. Zeer goede value als je nagaat dat heroes gemiddeld 7 euro kosten.

Inmiddels zijn deze bundles wel duurder geworden in de beta maar zijn nogsteeds goede value.
Die twee packs heb je wel gekocht tijdens kortingen, ik geloof dat nexus bundle normaal gesproken veel duurder is.
Nee alles in de Alpha was goedkoper dan nu. Ze hebben alle prijzen langzaam omhoog geschroefd.
Nee ik bedoelde dat ik regelmatig zag dat er iets van 70% korting was op nexus bundle, of alles omhoog is gegaan weet ik niet, want ik koop toch geen heroes. Ik heb alleen 1 skin met korting gekocht en 1 mount en voor de rest kijk ik nooit naar de prijzen

[Reactie gewijzigd door separhim op 20 mei 2015 10:54]

Daarmee wordt aangegeven dat als jij deze bundle koopt, bespaar je 70% op de originele prijs.

Originele prijs is wanneer je alles in die pack los zou kopen.
De bundles in HotS bieden goede value tegenover losse heroes kopen in HoTS.

In vergelijking met elk andere MOBA zijn de prijzen absurd. In Smite kan je bundle kopen voor ¤24, dan krijg je niet 3 of 4 heroes(gods) maar alle 60+ en alle gods die in de toekomst gereleased worden.
Dazzyreil doelt volgens mij op de hoge prijzen die Blizzard hanteert. Ik speel sinds de Technical Alpha en vond de prijzen toen al stevig, zijn ze later ook nog eens flink duurder geworden.

Het Nexus Pack is nu ¤40 maar die was eerder ¤32. Het is ook nog niet mogelijk om gecompenseerd te worden voor heroes of skins die je al bezit bij de aankoop van een pack.
Precies, als deze prijzen in de categorie microtransacties vallen denk dat ik dat we een categorie nanotransascties in het leven moet roepen.

¤10 voor 1 hero of skin is gewoon niet normaal en helaas is dit bedrag meer regel dan uitzondering.
Het is ook nog een Beta;). Blizzard kennende gaan die er ongetwijfeld in de volledige game komen.
Ik denk dat HotS microtransacties heeft maar dat komt meer omdat mijn definitie van microtransacties niet overkomt met de definitie van de schrijver van dit artikel.
Uhm, shop zit vol met skins, mounts, xp/gold stimpacks en heroes die je kan kopen hoor. Alhoewel je misschien doelt op het feit dat 30 euro voor een mount niet bepaald micro is :D
Megatransacties is misschien een betere term?
Kan iemand die zowel deze game als League of Legends speelt mij misschien kort uitleggen wat de wezelijke verschillen zijn tussen de twee games? (En dan heb ik het niet over andere champions/items etc. maar echt core gameplay dingen). Kan het uiteraard uitzoeken door allemaal videos te kijken en game zelf weer uren te gaan spelen, maar als er hier iemand is die ze beiden uitgebreid gespeeld heeft kan die misschien net zo goed een vergelijking maken...
  • Shared experience: het is een teamgame, dus in plaats van onderling te vechten om kills en creeps gaat al je experience naar je team.
  • Geen items: Je krijgt bij level 1, 4, 7 enz een selectie van 3-5 passives en "summoner spells" en mag er een van kiezen. Dit is een veel eenvoudiger systeem dan de item shop in LoL maar de passives zijn veel interessanter (bv. je living bomb spreidt naar alle vijanden in de radius van de explosie; je psionic storm kan tweemaal gecast worden) en laten toe je karakter op meerdere manieren op te bouwen.
  • Objectives: Laning is niet zo belangrijk en last hitting bestaat niet, maar elk van de (7) maps heeft een eigen objective dat teamwerk vereist (bv. op Blackheart's Bay moet je jungle camps verslaan en chests openen om coins te verwerven die je kunt indienen bij de piraat om het kanonskogels te doen regenen aan de andere kant).
  • Pushing: Doordat er nauwelijks een laning phase is, is het ook niet nodig om defensief te spelen in lane en kun je gewoon om ter hardst pushen. Zolang je maar in elke lane iemand hebt om experience te soaken, maakt het niet uit wie in welke lane gaat.
  • Meer creatieve hero designs: Hoewel ze niet allemaal een schot in de roos zijn (Abathur) heb je wel enkele heel leuke heroes zoals Zeratul, Murky, the Lost Vikings (3 heroes die je afzonderlijk of samen kunt besturen) en Murky (heel zwak, maar kan een ei verstoppen en als je doodgaat dan telt het slechts als 0.25 kills en respawn je onmiddellijk aan je ei).
  • Snellere matches: Maximum duur is ongeveer 20 minuten. Op dat punt zorgen de objectives en de superkrachtige level 20 talents ervoor dat het spel in een wip gedaan is. Geen doodsaaie matches van 40 minuten meer!
  • Report system: Je kunt niet reporten voor onzinnige redenen en bovendien worden alle reports manueel nagekeken, dus individuen die je voor niets reporten kom je eigenlijk niet tegen.
Minpuntjes heb je ook:
  • Beperkte selectie heroes: Ongeveer <40.
  • Sommige maps zijn prut: Haunted Mines.
  • Hoge focus op teamwork: Dit betekent dat je absoluut niet kunt solo carrien. Je kunt een positieve impact leveren door middel van goede calls en door op het juiste moment op de juiste plaats zijn, maar als je je team vraagt om naar mines te komen en je team antwoordt "stfu retard" dan is het gewoon gg.

[Reactie gewijzigd door Enai op 20 mei 2015 13:00]

Ik vind Haunted Mines juist wel een leuke map. Ik ben zelf totaal geen fan van Blackheart Bay.
Want op die map moet je team goed samenwerken, als je geen team fights kan winnen bij de piraat is het gg.
Ik vind het teamplay element er juist het leukste aan. Ik speel dan ook consequent met een team van bekenden, en via Teamspeak ondertussen in direct contact. Je speelt echt enorm samen en dat maakt het wat mij betreft juist een geweldig pluspunt.

Van de maps vind ik eigenlijk met name de Sky Temple wat minder, de overige maps zijn allemaal goed uitgewerkt, met goede missies en een aardige balans. Blackheart's Bay geeft inderdaad veel leuke teamfights. Zeker niet alleen bij de piraat, maar in de eerste minuut kun je er standaard een verwachten bij de watch tower, en in de onderste lane komt het ook vaak voor doordat die wat korter is en tussen alle mercs inzit.
Jouw minpuntjes zijn alledrie subjectief.
De beperkte hero selectie zorgt er voor dat de leercurve daalt, maar ik vind wel dat Hero League hier vrij snel saai van wordt, omdat je dan zeer veel dezelfde matchups ziet.

Haunted Mines vind ik geen prutmap.

Hoge focus op teamwork, dit kan voor solo players als een minpunt gezien worden inderdaad, maar het blijft subjectief. Solo carrien is inderdaad lastig, maar solo impact is vele malen groter dan jij doet laten denken.

En als laatste wil ik nog zeggen: Het is pas 'gg' wanneer de nexus down is!

[Reactie gewijzigd door questarey op 20 mei 2015 20:39]

Ik speel het spel sinds closed beta. Een leuke variatie op de andere MOBA games;

Interactieve maps.
Geen standaard 1-1-1-2 (top,mid,jungle,bot) lane setup.
Veel verschillende heroes met hun eigen skills.
Samenwerking is zeer belangrijk. Voor mijn gevoel beter uitgewerkt dan bijv LoL.

Matchmaking verloopt nog niet altijd goed. Zo heb ik een aantal games met 3 support classes gespeeld bij solo queue.

Maar over het algemeen zeer te spreken over HotS!
Geen standaard 1-1-1-2 maar wél een standaard tank-support-assassin-assassin-wildcard meta. Ze gaan niet naar specifieke lanes maar je zit wel aan die team comp vast.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Misschien voor match making wel maar als ik met vrienden speel dan combineren we ook wel vaak met 2 warriors 1 support, 1 assassin en 1 specialist. Vooral de champion die je kiest.
Ja, da's die ene wildcard. Punt is dat je zonder support en/of tank bij voorbaat verloren hebt en dit zijn nu net de rollen die men niet graag doet.
Ik gebruik altijd http://hotslogs.com/Sitewide/HeroDetails om te zien wat de meest gebruikte talent builds zijn
Meest gebruikt != best. Als je constant gefocust wordt door 5 mensen als Kael dan moet je gewoon investeren in je stun ipv koppig je bomb combo en altijd doodgaan eer je 'm kunt casten.
Dus nu in de beta is het spel gratis en voor iedereen speelbaar. En als het spel straks uitkomt is het gratis en voor iedereen speelbaar. Hoezo verschijnt het spel dan op 2 juni? Wat gaat er op 2 juni gebeuren dat het ineens geen beta meer is?
Het spel werkt met micro-transacties en is gratis speelbaar. Je kan met "goud" of echt geld andere heroes (of andere dingen) kopen maar je hoeft in principe geen geld uit te geven om het te kunnen spelen.

Na het afsluiten van de open beta is Blizzard niet van plan een wipe te doen (reset van account en refund van echt geld).
http://us.battle.net/heroes/en/forum/topic/16718071859
" Hoe lang de open test duurt, is niet bekend." & "Iedereen die wil heeft ongeveer twee weken de tijd om Heroes of the Storm testen."

Uhh tegenstrijdig ??
Nee, over dertien dagen wordr de game gereleased (2Juni) dus hij zal ongeveer 2 weken duren maar we weten niet precies hoelang, misschien doen ze dit een week en voegen ze iets speciaals toe of fixen ze bugs die tijdens de open beta zijn gevonden.
Wat beertie1 aan geeft is wel degelijk tegenstrijdig. Zoals het in het artikel staat spreekt het zichzelf tegen.

Zoals jij zelf zegt is 2 juni over 13 dagen. Iedereen kan nu de Beta spelen. Daar is geen key o.i.d. meer voor nodig. Dus je hebt 2 weken de tijd om nog te testen (want: Beta. In een beta wordt de game getest. Dat is het hele idee van een beta: feedback krijgen). Daarna wordt de game gereleased op 2 juni.

Als niet bekend is of de beta open blijft en speelbaar blijft tot de 2e juni, hoe kan Tweakers dan zeggen dat iedereen nu nog twee weken heeft? Dat kan Tweakers dan toch ook niet weten?
klopt en daarom zeggen ze ONGEVEER 2 weken. kan iets minder zijn.
Nog wat handige links:

Youtube: officiele Blizzard kanaal:
https://www.youtube.com/user/BlizzHeroes/videos

Youtube: Pallytime
https://www.youtube.com/user/MFPallytime

Chu8 - Hero League rank 1 speler
Twitch: http://www.twitch.tv/chu8
Youtube: https://www.youtube.com/c...NYKfrkNkQQjf6YzHsA/videos

Ons eigen tweakers topic:
[PC / MAC] Heroes of the Storm

Reddit forum:
http://www.reddit.com/r/heroesofthestorm

[Reactie gewijzigd door Slashdotter op 20 mei 2015 10:43]

Heerlijk spel. Speel het al een paar maanden in de closed beta met een vaste groep. Korte potjes, veel actie, leuke mission objectives en veel leuke skills, met de nodige humor. En natuurlijk het fantastische "/dance" commando :+

Zeker een aanrader, en ook om zo veel mogelijk verschillende heroes en characters classes te spelen, je ervaring veranderd echt compleet. Als je je compleet kapot wilt stressen neem je The Lost Vikings en stuur je elk een andere lane is :Y) Maar ook als support hero is het enorm bevredigend als je team de team battles wint, mede met dank aan het healen op het juiste moment. Leuke gimmick daarbij is de vocale "Auto-thank-you" als je iemand healt die het nodig heeft.

En als Blizzard-game-fan is het ook enorm leuk om met bekenden van zowel (World of) Warcraft, Starcraft en Diablo te spelen.

Ik vermaak me nog wel even met dit spel. Grootste minpunt vind ik persoonlijk dat het gratis is, waarna je kunt betalen voor specifieke content. Het is blijkbaar gebruikelijk bij dit soort games maar ik zou liever gewoon 50 - 75 euro neerleggen en dan voor de rest van de levensduur van het spel alle beschikbare content kunnen gebruiken.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True