Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 58 reacties

Blizzard brengt Heroes of the Storm op 2 juni officieel op de markt. Vanaf dan is de game voor iedereen gratis speelbaar. Op 20 mei begint bovendien een openbare bètatest. Blizzard wil met Heroes of the Storm gaan concurreren met League of Legends en Dota 2.

Op 2 juni komt er een einde aan de lange testfase van Heroes of the Storm, maakt Blizzard bekend. Iedereen die een gratis account heeft bij Blizzards eigen portal Battle.net kan de moba-game dan gratis spelen. Voordat de game officieel verschijnt, komt er nog een openbare bètatest. Die begint op 20 mei. Ook daaraan kan iedereen met een Battle.net-account deelnemen.

Blizzard gaat met Heroes of the Storm de concurrentie aan met andere games in het moba-genre, zoals League of Legends en Dota 2. Net als deze concurrenten wordt Heroes gespeeld door twee teams van vijf spelers. Die spelers kunnen daarbij kiezen uit dertig Heroes die afkomstig zijn uit Blizzard-series als Warcraft, StarCraft en Diablo. Blizzard heeft een aantal vereenvoudigingen doorgevoerd. Zo kunnen spelers geen uitrustingsstukken kopen tijdens matches en delen de spelers van een team de ervaringspunten die ze opdoen met de rest van het team.

Heroes of the Storm is lang in ontwikkeling geweest. Blizzard liet in 2010 al een speelbare voorloper zien, toen nog een binnen Blizzard ontwikkelde mod voor StarCraft II, die Blizzard Dota gedoopt was. Na enthousiaste reacties op de mod besloot Blizzard om er een losstaande game van te maken. Na een conflict met Valve over het gebruik van de naam Dota werd de game eerst omgedoopt in Blizzard All Stars en later in Heroes of the Storm.

Heroes of the Storm verschijnt op 2 juni

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (58)

Ik heb de beta een tijdje gespeeld en vind de game maar matig interessant - ik vind het sowieso raar dat het al sinds 2010 in ontwikkeling is. "Blizzard wil met Heroes of the Storm gaan concurreren met League of Legends en Dota 2"; Ik vraag me af hoe ze dit van plan zijn. League of Legends is al sinds 2009 'op de markt' en heeft al 5 á 6 jaar aan patches/updates/fixes ondergaan. Daarnaast is de userbase gigantisch en lijken er in mijn ogen weinig redenen om over te stappen. Als je League of Legends na bijvoorbeeld vier á vijf jaar spelen zat bent (zoals ik) dan stap je niet echt snel over naar wéér een nieuwe, vergelijkbare MOBA game. Verder is Dota ook al weer stukken beter ontwikkeld sinds zelfs DOTA 2 al bestaat.

Ik vind het een beetje te laat om een MOBA variant nu nog uit te brengen. Ik kan moeilijk zeggen of deze markt al verzadigd is, maar ik zie gewoon niet goed in hoe Blizzard kan concurreren met LoL en DotA. Het biedt nou niet echt dusdanig veel vernieuwing dat men zal overtappen in mijn ogen.

A little too late..
"Blizzard wil met Heroes of the Storm gaan concurreren met League of Legends en Dota 2"; Ik vraag me af hoe ze dit van plan zijn.
Dat is de conclusie van Paul van Tweakers.net, niet de statement van Blizzard.

De game is niet zo lang in ontwikkeling het is 2010 van mod map voor StarCraft II, 2011 als zelfstandige Blizzard DOTA, in 2012 was het al omgedoopt naar Blizzard All-Stars, eind 2013 omgedoopt naar Heroes of the Storm. Begin 2014 in alpha, begin 2015 in closed beta, 20 mei open beta. Zeker van 2011 tot 2013 was het duidelijk dat Blizzard zelf wist nog niet helemaal wat voor product ze willen neerzetten.

Naar mijn mening wil Blizzard helemaal niet direct concurreren met LoL en Dota2. Natuurlijk zijn het allemaal afgeleiden van Defense of the Ancients mod voor WC3, maar Dota2 speelt imho heel anders dan LoL. Zo speelt HotS ook heel anders dan de andere twee.

Wat HotS anders op de markt zet dan de rest:
- Blizzard personages
- Interactive maps
- 7 verschillende maps
- Simpele gameplay

Ik speel zo nu en dan LoL en DotA2, iets van ¤55 uitgegeven aan LoL en heel wat uurtjes, dus heb daar echt wel m'n investering in zitten. Maar zie me dit wel spelen als ik even iets niet ingewikkelds wil. Ik kwam er gister achter dat ik plotseling in de Beta zit en gister naar level 6 gespeeld. Is wel leuk.
Tijdje terug een paar weken gespeeld. De lol ging er toen toch wel vanaf. Het is gewoon irritant dat je met het hele team tegelijk levelt. En je niet je eigen weg kunt of onderscheiden, het is allemaal zo grijs gelijk. Ik ben dan ook Dota2 gewend en dan is HotS eigenlijk gewoon te saai. Er zitten wel leuke kanten aan en sommige heroes (vond odin transformer geinig), maar die vallen in het niet bij de rest. De verschillende modus vind ik ook maar matig en vaak irritant hoe de games verlopen. Goed het kan natuurlijk een prima game zijn voor bepaalde mensen, maar voor iemand die al sinds jaar en dag dota speelt denk ik dat dat minder interessant is.
Grappig, zelf vind ik het team-levelen dus erg prettig. Wordt je ten minste minder snel aangeproken door rage-kiddies die denken dat HOTS net zo compentatief gespeeld moet worden als LOL of Dota.

Ik ben een zeer casual speler. HOTS is daar redelijk geschikt voor, met name door het level systeem.

Wat ik persoonlijk anders zou wensen:

- Iets grotere maps. Ik vind ze nu wel heel erg (te) klein. Je bent nu te snel in veiligheid, dat zou wat langer moeten duren.

- Minder effectieve win-boost. Als je een beter team hebt en daar door meer secundairy objectives wint, win je alleen maar sneller. Dit is in principe wel ok, maar het is té overpowered atm.

- Een sterk versimpeld item systeem. Helemaal niks kunnen kopen vind ik wel een gemis. Zo uitgebreid als in de eerder genoemde MOBA's hoeft het ook niet, waar ik vind dit wel een erg leuk onderdeel van het genre.
Ik heb zowat hetzelfde gevoel bij de game. Het levelen op team basis en het feit dat je geen items kan kiezen zijn zo'n grote nadelen in een team spel met willekeurige mensen op het internet.
Als je vindt dat LoL vergelijkbaar is met HotS dan heb je niet heel lang de beta gespeeld want er zijn toch significante verschillen tussen HotS en LoL om elkaar te onderscheiden.
Er zijn inderdaad een aantal significante verschillen, maar het blijven allebei MOBA games en toch concurrenten van elkaar. Ik vind het daarom in zekere zin wel vergelijkbaar.
ja ok ze zijn allebei MOBA's, alleen met zo'n logica kun je net zo goed geen nieuwe FPS meer maken omdat COD en BF er zijn.
Maar ik vind persoonlijk dat het spel zich genoeg kan onderscheiden om groot te worden. Het is een stuk gemakkelijker voor de casuals dan DOTA2 en LoL maar ik kan me voorstellen dat je niet wil overstappen na 5-6 LoL. Het is echter ook niet die doelgroep waar blizzard op mikt met HotS. Ze proberen meer de casuals te bereiken door korte potjes, over het algemeen gemakkelijkere mechanics en meer nadruk op teamplay.
Casual hier: ik heb alle moba's geprobeerd en Hots is de enige die me kan boeien precies vanwege de korte potjes, geen gedoe met items kopen en idd teamplay ipv individueel levelen.
Ook alle moba's geprobeerd, niks kon me boeien. HotS is leuk omdat het draait om het vechten rond de objectives. Ik speel HotS al sinds de Alpha en heb meer dan 1200 games played waarvan ongeveer de helft op ranked.

Als je op hogere niveau in ranked speelt met premades dan is het echt spannend. Je kan het potje nog zo goed spelen, als één iemand een foutje maakt kan de game geturned worden. Bij een 4v5 situatie ga je terug en hoop je dat je de schade kan beperken tot de 5e speler terug is.

Maar waar HotS vooral om draait is goede synergie in het team. Als je abilities / ultimates kan combineren dan sloop je het enemy team. Het vereist wel heel wat kennis over alle heroes.

Wat ik nu een fijne combo vind bijvoorbeeld is Zeratul / Diablo en Sylvanas. Zeratul gooit zijn void prison op een paar enemies. Diablo cast zijn apocalypse. Zeratul released ult precies wanneer de apocalypse zijn stun/damage doet. Sylvanas knalt haar wailing arrow ult daar nog boven op (damage en silence). Enemy team is eigenlijk nu al wrecked. Maar als er ook nog een valla in het team zit, dan heb je ook nog een rain of vengeance ult die je erbij kan combineren.

Als je met jouw vrienden dit soort combo's goed oefent en kan uitvoeren dan haal je daar enorme voldoening uit.
Alles wat jij aan haalt, maar dan serieus ook echt álles, zit ook in bijv. League of Legends.

Dat je dan ook in de eerste regel zegt dat: "Ook alle moba's geprobeerd, niks kon me boeien.", hierdoor geloof ik je al niet meer. Geloof niet dat je daadwerkelijk 'alle' MOBA's geprobeerd hebt. Zelf speel ik veel LoL, dus om het maar even daar aan te koppelen:
Als je op hogere niveau in ranked speelt met premades dan is het echt spannend. Je kan het potje nog zo goed spelen, als één iemand een foutje maakt kan de game geturned worden. Bij een 4v5 situatie ga je terug en hoop je dat je de schade kan beperken tot de 5e speler terug is.
Geld precies hetzelfde voor League of Legends. Als je ranked speelt en hoog genoeg komt, dan zijn je tegenstanders ook dusdanig goed dat je zelf vanzelf gepushed wordt om beter en beter je best te doen, om net even beter op te letten, beter beslissingen te nemen of je character anders te bouwen.
Wat denk je van een potje waar iedereen rond level 15-18 is en het op Teamfights aan komt? Als iemand een verkeerde keuze neemt/maakt, iemand uit positie is en gepakt wordt door het vijandelijke team, dan ben je soms ook flink de sjaak. Zeker als het een van de grotere 'damage dealers' uit je team is. Het beste wat je dan kan doen is je objectives zo goed mogelijk verdedigen en niet nóg meer domme fouten maken. (Dit zal ongetwijfeld voor de meeste MOBA's gelden).
Maar waar HotS vooral om draait is goede synergie in het team. Als je abilities / ultimates kan combineren dan sloop je het enemy team. Het vereist wel heel wat kennis over alle heroes.
Geld precies hetzelfde voor League of Legends. Natuurlijk kan je champions (in het geval van LoL) op elke manier kiezen zoals je wilt, als je het echt goed doet dan kies je champions die sterk zijn en die goed samenwerken (met skills e.d., als team moet je sowieso samenwerken ;)). Goede kennis van alle champions/heroes is altijd belangrijk. Als je tegen een champion speelt waarbij je geen idee hebt wat hij zoal kan of welke mogelijkheden hij heeft, dan wordt het nog moeilijk voor je..
Wat ik nu een fijne combo vind bijvoorbeeld is Zeratul / Diablo en Sylvanas. Zeratul gooit zijn void prison op een paar enemies. Diablo cast zijn apocalypse. Zeratul released ult precies wanneer de apocalypse zijn stun/damage doet. Sylvanas knalt haar wailing arrow ult daar nog boven op (damage en silence). Enemy team is eigenlijk nu al wrecked. Maar als er ook nog een valla in het team zit, dan heb je ook nog een rain of vengeance ult die je erbij kan combineren.
Geld precies hetzelfde voor League of Legends.
Om maar eens met je voorbeeld mee te gaan: Braun/Leona/Bard ult, daar overheen de ult van bijv. Orianna of Cassiopeia en daarna een Ziggs of Katarina voor damage. Tot slot een aantal sterke en tanky champions met CC in de teamfight om het andere team in bedwang te houden en een paar andere champions om flinke damage te doen.
Als je met jouw vrienden dit soort combo's goed oefent en kan uitvoeren dan haal je daar enorme voldoening uit.
Met vrienden of niet, als je het spel echt serieus speelt (welk spel dan ook) dan hoor je gewoon te weten wanneer je (bijv. in een teamfight) welke skills moet gebruiken of waar je op moet wachten of het beste op kan wachten met de rest van je team.


Kortom: het draait bij elke game om kennis, skills, timing, beslissingen etc. etc. etc. Met oefenen kom je een heel eind ;).
Jij snapt mijn post niet, bij HotS draait het alléén om de bovengenoemde dingen. Tuurlijk komt het ook voor in LoL. Maar daar komen ook een heleboel andere vervelende dingen bij kijken zoals items, multi-tier punishments en lasthitten om maar een paar voorbeelden te noemen.

Ik kan me echt niet meer voorstellen om de eerste 10 minuten lang alleen maar te lasthitten en proberen m'n tegenstander af te troeven door sneller gold te verdienen dan hem. Bij HotS is tegen die tijd al 3 of 4 keer een objective gespawned.

HotS is zo opgezet dat je bijna nooit dode spel momenten hebt, er is altijd wel wat te doen. Dat maakt het voor mij gewoon veel leuker.

[Reactie gewijzigd door Macfreakje op 22 april 2015 09:36]

Sluit mij hier volkomen bij aan. Ook het feit dat één of twee foutjes niet meteen genadeloos afgestraft worden vind ik prettig. Pas een paar potjes gespeeld, maar nu al momenten gehad dat onze core bijna weg viel, zij nog alle towers hadden en dat we toch nog volledig terug wisten te boksen.

Ik denk dat de doelgroep is waar HoTS voor ontworpen is: Mensen die het MOBA genre wel interessant vinden, maar die LoL te competitief/tijdvretend/serieus/vullmaarin vinden.
Juist doordat Blizzard wat zaken aan de standaard moba-setup van LoL en Dota 2 vereenvoudigd heeft, denk ik dat ze mikken op de grote groep gamers die die twee nog niet ontdekt heeft of te moeilijk vindt.

Of ze daarmee voldoende publiek trekken om een leefbare community op te bouwen, gaan we na 2 juni zien :) Als er echter één moba-game (van de vele) kans van slagen heeft, is het deze wel.
Hebben ze inmiddels de prijzen van de heroes al verlaagd of zijn deze nog steeds zo absurd duur t.o.v. andere moba's ?

Niet om de game af te kraken hoor, de game zelf zit enorm goed in elkaar. De bottleneck voor mij was alleen de prijzen van de heroes.

Kleine edit: Ik doel, los van de gold prijzen, dit vereist gewoon veel spelen, meer op de euro/dollar prijzen. Er zijn veel gamers die niet elke dag quests kunnen doen of genoeg gold kunnen grinden voor hun champions en liever een hero kopen om zo met vrienden af en toe een potje te spelen. Persoonlijk vindt ik 7-10 euro voor een enkele champion erg veel geld. Zo kun je om even een vergelijking te maken, in dota 2 alle champions al direct spelen, en in league kun je voor die prijzen meerdere champions aanschaffen.

[Reactie gewijzigd door xavento op 20 april 2015 16:38]

Wat voor prijzen hebben we het dan over?
Zie in dit artikel de prijzen die soms oplopen tot 9,99 dollar voor 1 champion of hero: http://www.gamespot.com/a...99-and-9-99/1100-6418324/

Vreemde prijzen ook, enkele key characters van Blizzard als Diablo, illidan en Arthas zijn goedkoper in aanschaf dan een witch doctor.

Edit: nieuwe en betere prijslijst: http://heroesofthestorm.gamepedia.com/Hero_Prices

[Reactie gewijzigd door stin00 op 20 april 2015 16:37]

Prijzen lopen op naar mate een Hero moeilijke te spelen is. Sommigen zijn makkelijk om te leren, zoals Arthas idd, een normale tank. Vooral de specialisten zijn wat duurder.

Met daily quests kan je tussen de 200 en 800 goud verdienen per quest. Een Hero heb je vrij snel bij elkaar gespeeld. (Durf ik het te zeggen....? Het is dus absoluut geen pay to win. Al helemaal niet omdat alle Hero in de wekelijkse gratis Hero rotatie zitten)
Prijzen lopen op naar mate een Hero moeilijke te spelen is.

Daar klopt niks van :P. Dan zou Illidan onbetaalbaar moeten zijn aangezien bijna elke gemiddelde Illidan speler vreselijk is.

Verder vind ik de prijzen wel te doen maar misschien wat meer mogelijkheden om gold te veridenen zou wel fijn zijn. De quests kunnen soms erg random zijn en dat je vrijwel nooit de 600/800 quest krijgt. waardoor het verzamelen wel even kan duren.
Dat lijkt het inderdaad niet te zijn. Illidan staat ook aangegeven als 'very hard' en kost maar 4000.

Volgens mij dalen de heroes in prijs naarmate ze langer in de game zijn. The Lost Vikings en Sylvanas begonnen op 15.000 en staan nu op 10.000. Ik kan mij ook nog herinneren dat toen ik begon Anub'Arak 10.000 kostte en nu veel minder.

Volgens mij licht het dus helemaal niet aan de moeilijkheid van de hero wat de kosten bepaalt, maar meer hoe lang geleden de hero geintroduceerd is.
Het heeft met de moeilijkheidsgraad graad te maken van de Hero. Sommigen zijn makkelijker te leren dan anderen. Ik verzin het niet staat gewoon in het spel.

Wat tevens uitmaakt is hoe nieuw een Hero is, zo waren de Vikings bij binnenkomst duurder dan dat ze nu zijn.
Dat is niet waar. De moeilijkheidsgraad (die ook aangegeven staat in het spel) heeft geen invloed op de prijs. Zo zijn er verscheidene 'hard' of 'very hard' heros die heel goedkoop zijn en wat makkelijke heros die duur zijn.
Wat wel van invloed is, is inderdaad hoe nieuw een hero is. Bij introductie kost een hero standaard 9.99 euro/15.000 gold, dat wordt kort daarna teruggeschaald naar 9.99 euro/10.000 gold.
Zie in dit artikel de prijzen die soms oplopen tot 9,99 dollar voor 1 champion of hero: http://www.gamespot.com/a...99-and-9-99/1100-6418324/

Vreemde prijzen ook, enkele key characters van Blizzard als Diablo, illidan en Arthas zijn goedkoper in aanschaf dan een witch doctor.

Edit: nieuwe en betere prijslijst: http://heroesofthestorm.gamepedia.com/Hero_Prices
Even wachten tot ze in de discount zijn of gewoon vrij spelen. Ik zit op level 25 en heb al 6 hero's kunnen kopen met gebruik van ingame currency. En dan heb ik nog 2 vrij dure hero's gekocht ook.
Het duurt ongeveer 3 weken om ongeveer 10.000gold te verzamelen met alléén daily quests (duurste heroes kosten 10.000, tenzij het de allernieuwste is dan kost die tijdelijk 15.000)

Sinds kort krijg je per x levels op je account ook extra gold voor je profile
en heroes te levelen na lvl 10.


Tov Hearthstone (wat nu niet meer "free" bij te houden is) is dit gunstig! Na het unlocken heb je alles wat een betaalde speler ook kan doen, bij hearthstone zal je 30 kaarten moeten hebben voor een compleet deck, waardoor het momenteel to much grinding is.

[Reactie gewijzigd door Stef87 op 21 april 2015 20:03]

Alle Heroes zijn te unlocken met gold dat je ingame kunt verdienen door dagelijkse quests te doen of potjes te spelen.
Heroes zijn inderdaad nog vrij duur, maar alleen als je ze voor echt geld koopt. Met de in-game currency kun je vrij makkelijk een aantal heroes bij elkaar spelen. Verder zijn er elke week andere heroes free-to-play. Ik heb zelf nog niet ervaren dat ik het nodig vond om een hero voor echt geld te kopen.
Maar ik moet ook zeggen dat je zeer veel geld zeer snel verdient. Toen ik level 35 was op mijn account (niet bijzonder hoog of lang gespeeld). Had ik al reeds 10 heroes gekocht zonder maar 1 cent te betalen.

Ik ben het met je eens dat de heroes erg duur zijn om met echt geld te kopen. Maar zolang je niet alleen voor de allerduurste gaat valt het grind gehalte zeker in het begin erg mee. En zoveel tijd om te spelen heb ik helaas niet. Hiernaast heb je natuurlijk ook de pool van gratis heroes dus je vrienden kunnen zo mee spelen toch? Lijkt me ook wat zonde om heroes te kopen als je het niet zo vaak speelt. Want zeker in het begin komt het goud met bakken binnen.
Ja, die prijzen zijn exorbitant. Echter. in de parktijk heb ik nooit het gevoel gehad dat ik ben gedwongen om te betalen. Ik speel een F2P client, en heb nooit een cent betaald. Tot dusverre is deze game dus een steal.

Over het algemeen heb je gewoon vijf tot zeven free rotation heroes tot je beschikking. Dat zijn iedere week weer andere. Als je eenmaal een speelstijl hebt gevonden die bij je past, kun je ook vrij snel één of twee helden kopen, aangezien je in het begin relatief veel gold krijgt.

Alleen wanneer je tegen het punt aanloopt wellicht Hero League te willen spelen, waarvoor je 10 helden nodig hebt, kan het zo zijn dat je je toch laat verleiden door een bundeltje of zo om je karakterpoel aan te dikken. Wanneer je er echter eenmaal tien hebt, zul je merken dat gold vanzelf gaat, en heroes die je leuk vind ineens betaalbaar zijn wanneer je er zin in hebt. Je hebt ze echt niet alle veertig nodig.

En of je dan ¤ 10-15 over hebt voor een skin? Nou... dat moet je zelf maar weten. Die verleiding is voor mij dan weer microscopisch klein.
Ik heb tot nu toe 0 euro uitgegeven en heb al 8 heroes gekocht. Ik heb nu 2 maanden toegang tot de beta.

Ik speel geen andere MOBAs dus kan het niet echt vergelijken, maar dit lijkt me toch geen al te slechte deal. Ik vind het redelijk hoe snel je ingame gold verdient zonder geld uit te geven, en vind het een leuk spel :)
Ik heb hetzelfde punt van kritiek. Een nieuwe hero kost 10.000 gold. Per level krijg je 1000 gold. Om je een beeld te geven. Van level 1 naar 2 koste mij 3 potjes a 30 minuten per game. Je moet dus 10 levels stijgen wil je 1 hero kopen. Aardig prijzig/time sink.
Nee hoor, niet iedere Hero kost 10.000 gold. Er zijn er ook van 2000/4000/6000 gold, net als in League of Legends.

Bovendien krijg je per match/potje ook gewoon gold, en winst/verlies scheelt niet eens zo heel veel, dus niet alleen per level. Bovendien loont het om de dailies te doen, "speel 3 potjes met een Assassin / Diablo Hero" , "win 2 potjes", etc. Die dailies hoeft je vervolgens niet binnen 1 dag af te hebben, ze staan er ook de volgende dag nog.

Dus 1 / 2 favoriete heroes bij elkaar "farmen" is echt geen week werk.
Wel een week werk hoor. Gemiddeld zo'n 300 gold per dag aan dailies. 35g per win zonder stimpack dus stel nog zo'n 100 gold per dag erbovenop. Tenzij geheel "toevallig" al je favoriete heroes 2000 gold kosten, is dat complete onzin. Wel makkelijk om daarvan uit te gaan om even je punt te kunnen maken, dat dan weer wel.

Blizzard heeft het overigens wel iets makkelijker gemaakt door je 2000 gold te geven op level 15, 20, 25, 30, 35 en 40. Wat eerst niet het geval was. Daar kan je dan wel weer gemiddeld twee heroes van kopen.

[Reactie gewijzigd door Seditiar op 20 april 2015 17:09]

Je vergeet er 1 je krijgt ook goud als je hero zelf op sommige lvl komt en tijdens de eerste tijd dat je stimpack hebt kan je aardig wat goud verzamelen :)
30 minuten per game?

Als ik coop tegen de computer doe zijn m'n potjes 8~14 minuten.
Quickmatch duurt idd wel 20~25 en geeft meer xp en gold.
Ik heb de beta en vind hem niet zo leuk. De champions vind ik niet zo charactistiek als bij LoL en ook vind ik dat er te veel om objectives moet gestreden worden inplaats van tegen elkaar. Ook mis ik die item shop en door de skill build up loopt iedereen met dezelfde build rond. Ik ben helaas alweer gestopt en terug naar me league..
Persoonlijk vind ik juist de minpunten die je op noemt best wel pluspunten. En ik vind elke hero juist anders spelen, de beste voorbeelden zijn bijv. Abathur (je vecht zelf niet, maar je kruipt in iemand van je team, vanwaar je abilities cast) en the lost vikings (waarbij je 3 heroes tegelijk speelt).
Met de objectives loop je elkaar heel vaak te lijf, zoals bij cursed hallows. Het is juist niet alleen grinden, en hier en daar ganken, maar je blijft continu op en neer lopen waar je nodig bent.

Ik ben er wel van mening dat sommige talents wat opgekrikt moeten worden, zodat je gemakkelijker gaat afwisselen, maar de enige hero waarmee ik een vaste build mee heb is Thrall, omdat ik dan heel veel sustain heb als ik maar abilities kan blijven casten =)

Desalniettemin, iedereen mag gerust z'n voorkeur hebben,en gelukkig maar, anders zou het wat saai zijn in de wereld!
Ja zeker paar van mijn vrienden vinden hem juist leuk. Is enkel mijn persoonlijke mening. Ik hou toch meer iets van het lane sustain systeem van league. Bij hos ga je al gauw rondlopen en objectives doen wat gewoon niet helemaal mijn ding is. Juist the lost vikings vind ik een irritante champ en het zijn dingen waarbij ik me afvraag of er nog wel balans te houden is op deze manier. Overigens doelde ik meer gewoon de coolness factor. Ik vind de blizzard characters gewoon een beetje droog in deze game en hebben niet die coolness die bijvoorbeeld een Ahri heeft in league. Ze missen een beetje een persoonlijkheid waardoor je echt fan wordt van een bepaalde champ..

[Reactie gewijzigd door ro8in op 20 april 2015 23:24]

Het verwijderen van de item shop was een zeer belangrijke beslissing voor de developers, en daarnaast geeft het eigenlijk een vals gevoel van keuze, want als je op hoger niveau wil spelen met LoL moet je bijna altijd dezelfde items hebben elk potje.
Das toch niet helemaal waar in principe ga je voor dezelfde build, maar je hebt ook zeker wel situational items welke in bepaalde situaties beter van pas komen. Ook kan je van items switchen in late game als je merkt dat je bijvoorbeeld meer armor nodig hebt omdat je team defensive aan het spelen is etc. In hots als je eenmaal een build hebt kan je niet meer terug..
Weet iemand of het level + characters van de beta spelers worden meegenomen als deze game "live" gaat?
In het artikel op battle.net http://us.battle.net/hero...launches-june-2-4-20-2015 staat dat er geen wipe gepland staat, en dat alles wat je nu hebt wordt overgedragen naar de open beta en naar de lancering.
Er staat helaas niets over dat de data overgedragen gaat worden naar de lancering, alleen dat het niet opnieuw gekocht ("acquired") hoeft te worden. Ik ben het er mee eens dat naar alle waarschijnlijkheid de data over gedragen zal worden, maar deze uitspraak laat de mogelijkheid voor een grijs gebied open ("Ja, maar we hebben niet gezegd dat de data wordt over gedragen naar de "live" omgeving.")

Ja, lichtelijk Alu hoedje op. Maar ik heb gekker gehoord/meegemaakt.
Nou.

Dit is wat er staat:
We will not be performing any further wipes, so any current progress or purchases you’ve made thus far during closed beta will carry through to open beta as well as post-launch..

Wat wel te verwachten is, is dat je HL en TL rank wordt gereset; deze zouden altijd seizoensgebonden zijn, en er is werkelijk geen enkele reden om er niet vanuit te gaan dat het huidige "seizoen" niet stopt met launch. Maar verder... any current progress is een vrij harde belofte...
In de link staat duidelijk dat alle "progress and purchases" worden overgebracht dus je houdt wel degelijk wat je gekocht of vrijgespeeld hebt. Daarnaast heb je een link geplaatst beneden die komt uit oktober en die over de alpha gaat niet over de beta.
Mijn excuses, je hebt helemaal gelijk. Ik heb een fout gemaakt in mijn bron. De voortgang en aankopen zullen inderdaad overgezet worden, al is er nog steeds een kanttekening:
If we determine later down the line that our progression system needs to be modified, progress will not be wiped, but will be assigned to the appropriate Hero and/or Player level.
bron: http://us.battle.net/hero...launches-june-2-4-20-2015

Dus je "behoud" je voortgang, al kan deze nog "veranderen". Hiermee zullen ze waarschijnlijk het verhogen/verlagen van de verkegen experience of het toevoegen/aanpassen van level bonussen bedoelen (mijn vermoeden, hier is geen bewijs voor).
Edit: opmaak

[Reactie gewijzigd door Leroycs op 21 april 2015 09:45]

Weet iemand of het level + characters van de beta spelers worden meegenomen als deze game "live" gaat?
Er is geen officieel statement uitgebracht die zegt dat er geen wipe meer gedaan wordt, alleen dat er waarschijnlijk geen meer nodig is.
Future updates may still require adjustments or wipes for player progression, but there are no further plans to do so, and this will be avoided whenever possible.
Wel is er verteld dat de shop uitgaven/prijzen permanent zijn. Dit doet rederlijkerwijs vermoeden dat er geen wipes meer uitgevoerd zullen worden en alle verkregen experience en characters mee zullen gaan naar de officiele release.
From now on, any real-money and Gold purchases made in the Heroes Shop are permanent and will not need to be reacquired in the future.
Source: http://us.battle.net/hero...otes-oct-7-2014-10-7-2014
Edit: gramatica

[Reactie gewijzigd door Leroycs op 20 april 2015 17:06]

Heroes zijn wel ok geprijsd denk ik. Kies er zelf voor om het gold bij elkaar te spelen en zo telkens een hero te kopen, ik heb geen haast :) Wat ik wel overdreven vind is dat je die verschillende skins/mounts enzo alleen met echt geld kan kopen (afaik) en dus niet met ingame gold én dat die prijzen wel aardig hoog zijn. Een of ander unicorn mount was 50% off nog steeds 9,99 dollar, wtf.. Dat vind ik wel erg gierig van ze.
Ik sluit mij hierbij aan. Die heroes heb je zó bij elkaar gespeeld. Heb er nu een stuk of 12. Goedkopere, maar zeker ook de duurdere. En alles met gold. Wat je dan wel knaken kan gaan kosten is de opsmuk er omheen. Skins en mounts zijn aardig aan de prijs, en dit is waarschijnlijk waar Blizzard het van wil hebben. Er zijn er zat die een Unicorn willen en daar dus grif 20E voor neerleggen!
De truuk zit hem in het kopen van heroes/skins in de aanbieding of een bundle. Ik heb zelf voor 40 euro de nexus bundle gekocht en daar zat een redelijk aantal heroes en skins in en een paar mounts. Dat vond ik het persoonlijk wel waard gezien het grote aantal uren wat ik al in de game heb zitten.

Los een hero of skin vind ik persoonlijk ook wel duur ja, maar zolang mensen berijd zijn het te betalen zullen ze de prijs niet naar beneden halen.
Hopelijk gaan ze nog nieuwe heroes en/of maps aankondigen voor de release. En dan hopelijk een keer eentje die niet uit het warcraft universum komt want daar hebben we inmiddels al aardig wat van gehad de laatste maanden.

edit:
Overigs ben ik van mening dat de lancering te vroeg is. De timing van de beta is prima maar ze hadden die langer moeten maken want er zijn nog aardig wat problemen met de beta (aantal heroes, matchmaking system, hero balance)

[Reactie gewijzigd door separhim op 20 april 2015 16:50]

Heb nog 3 Beta Keys mochten er mensen zijn die interesse hebben :)
Hier ook nog een stuk of 7 voor de liefhebbers
Mochten mensen nog keys willen om in de beta te komen, het HotS topic hier op het tweakers forum staat er vol mee. Ik zelf heb er ook nog een handvol beschikbaar.
Ik heb het zelf okal een paar keer gespeeld. Het enige wat interessant is, is dat elke map verschillende objectives heeft. Echter was dat het okal direkt en voor de rest brengt het voor mij totaal geen vernieuwing. Ik blijf liever bij LoL.
Op dit moment al maand de BETA aan spelen en op de laad tijd na, vind ik het een leuke game en kijk ik uit naar een potje spelen, goede ontstressor (enemy team dominated !)

Waarom vind ik het een leuke game, door de gedeelde XP heb je minder agressief gedrag tegen spelers die minder presteren het is gemoedelijk. Bij andere MOBA's krijg je als noob soms een heel team over je heen die je voor van alles uit maken. niet leuk, niet sportief. Heroes of the storm heb ik dit gedrag nog niet gezien en dat stel ik erg op prijs.

Maar de game heeft ook wel een lekker gevoel van ons tegen het andere team en een bepaalde genoeg doening als je wint.

Er zit veel variatie met skills die steeds uitgebreider worden als je lvl up gaat met je hero.
Ook moet je, je speel tactiek aanpassen op de hero en dit maakt het leuk.
Affiniteit met de heroes doordat je er veel al ken uit de andere games

De heroes die je gratis mag proberen wisselen om de week dus je kan telkens kennis maken met nieuwe heroes en hiervan een keuze maken wie je misschien wil hebben.
Doordat je dag missions krijgt en hiervoor goud verdient, word je aansporen om andere heroes te proberen die je normaal misschien niet zou kiezen en uitgedaagd om anders te spelen.

Ik ben hou van ranged assassins en daar heb je paar interessante keuzes. Maar ik heb ook al een specialist en een close combate en een healer iets wat ik echt nooit zou kiezen. Maar ben er blijkbaar handig mee door de skills die de assassins ook hebben. shoot en run of heal en run :).

Heeft me nog niets gekost aan echt geld en ik heb al iets van 5 heroes kunnen kopen met in game verdient goud en nr 6 kan ik vanavond betalen.

Er komen ook nog wat veranderingen aan in de BETA zo word op de minimap bewegen nu met de andere muisknop omdat dit nog wel een issue was. Vind dat blizzart de feedback van de spelers serieus neemt issues worden actief opgepakt en aan gewerkt. Ik heb dit ook wel anders gezien in BETA testen.

Ik vindt het 1 van de betere games die ze de laatste jaren uit hebben gebracht eerlijk gezegd.

Waarom diablo 3 was ik in 24 uur door heen, lvls veranderen weinig en de coole item drop is laag. kost veel tijd om een set te krijgen met veel van het zelfde. De uitbreiding er bij gehaald nieuwe hero en in 36 uur van act 1 naar het einde. Daarna word het veel van zelfde, leuk voor item hunting. maar mist die veranderlijkheid van 1 en 2. na maand zat ik al op expert en daar liep ik rond als een halve god met 3 characters en had ik het wel gezien.

Star craft 2 zelfde verhaal in paar weken helemaal uitgespeeld na maand alles gezien en ja niet meer opgestart.

WoW speel ik niet kost te veel, en er zijn mooiere gratis games van dit soort te vinden.

Ps: Ik heb nog 2 BETA keys die ik mag weg geven dus als iemand wil.

[Reactie gewijzigd door dispie op 20 april 2015 21:37]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True