Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 59 reacties

Riot Games begint eind mei met de One For All: Mirror Mode voor League of Legends. Daarin strijden de twee teams met dezelfde Champion, op een map met slechts één lane. De nieuwe modus is tijdelijk beschikbaar, van 29 mei tot en met 8 juni.

Riot Games gaat een nieuwe draai geven aan One for All, de spelvorm die het al eerder introduceerde in moba-game League of Legends. In het nieuwe One For All: Mirror Mode kiest elke speler de Champion waarmee hij of zij wil spelen. Uit de tien geselecteerde Champions kiest het spel er een uit, waarmee vervolgens alle spelers het strijdperk betreden. Alle spelers strijden dus met dezelfde Champions, op een map met slechts één lane. De keuze voor de Champion is een soort gewogen loting. Als er een meerderheid is die dezelfde Champion kiest,  hoeft er niet geloot te worden. Als er geen meerderheid is wel, waarbij Hero's waarop meer stemmen zijn uitgebracht, meer kans maken om uitgekozen te worden.

League of Legends is een zeer populaire moba-game. Ontwikkelaar Riot Games maakte begin dit jaar bekend dat er dagelijks 27 miljoen spelers actief zijn. Net als de grote concurrent Dota 2 is de game gratis speelbaar, waarbij Riot Games geld verdient aan microtransacties. Het succes van beide moba-games heeft veel uitgevers en ontwikkelaars gestimuleerd. Zo werken Electronic Arts, Deep Silver, Warner Bros. en Creative Assembly aan een eigen game. Ook Blizzard heeft een moba-game in productie. Van hun Heroes of the Storm loopt momenteel een besloten alfatest.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (59)

Hero is een term van Dota. In League of Legends heten deze "Champions"
Ach, en DotA is een AoS (Aeon of Strife) ripoff, een custom map van StarCraft. Zo blijf je natuurlijk bezig. De spellen verschillen genoeg van elkaar qua speelstijl en mechanieken dat, behalve de 3 lanes, er verder genoeg verschillen zijn ze geen klonen te kunnen noemen.
Dat klopt helemaal! De maker van de Aeon of Strife mod had eigenlijk het gouden concept voor een succesvolle game. Ben benieuwd of hij hier ook aan heeft verdient. Maar dat is nou ook het mooie aan Mods en eigenlijk ook weer jammer. Je hebt niet te maken met patenten of weet ik het allemaal. Iedereen kan er tussen springen en een mod beter maken dan het al was en het uitbrengen als zijn mod. De weg naar League of Legends en DoTa1/2 heeft veel mankracht veel upgrades en veel versies en samenwerking gekost in de mod fase.

[Reactie gewijzigd door Nimac91 op 29 mei 2014 02:43]

Rip-off? Eén van de 2 makers van dota is in 2009 begonnen met League of Legends te developen. De andere werkt nu bij valve.
Je kunt LoL beter zien als een meer toegankelijke versie, gemaakt door dezelfde maker als Dota. Het is makkelijker te leren en er zijn minder spelelementen.
Het is geen RIP-off als jij de geschiedenis van League of Legends had gekend wist je dat het vanuit Dota is ontstaan. In WC Dota mod had je maar enkele mensen die de mod van tijd tot tijd upgraden. Maar door het feit dat je was beperkt tot Warcraft 3 besloten 2 groepen om de games zelf te maken. 1 groep hield het bij het originele concept en heeft besloten om de naam DoTa als merknaam te gebruiken voor hun game. De ander had besloten om elementen te wijzigen voor wat in hun ogen een betere game zou zijn, dus ze begonnen vanaf het begin en starten helemaal opnieuw. Met een nieuwe map, nieuwe look, Nieuwe Champions en het hele spel was eigenlijk compleet anders dan DoTa. En om je er even van bewust te zijn. De makers van League of Legends zijn de makers van de velen upgrades op de originele Warcraft 3 mod. Zonder hun was DoTa nooit zo groot geworden!

Denk daar de volgende keer maar eens over na voor je zoiets zegt. De makers van League of Legends waren de makers van de velen upgrades en verbeteringen op de originele DoTa mod.
Hero komt ook van de oorspronkelijke dota.
Waar het in dit artikel niet over gaat.
Ja dus, Champions is misschien wel LoL specifiek. Maar mensen die geen LoL spelen snappen het concept "Hero" een stuk beter.
Het is hetzelfde alleen andere benaming.
Beide games zijn gebaseert op WC3 DotA waar het gewoon Hero heet.
??

De meeste mensen kunnen gewoon Engels, en als je niet weet wat een champion is kun je beter terug naar school..
even eerlijk.. in LoL zijn het champions, geen heroes (volgens mij is Hero's in de titel niet eens correct maargoed)

Dat de games MOBA games zijn maakt in dit geval niks uit, in LoL is de benaming 'Champion(s)' dus moet het hier ook zo heten ;)
Ken geen exacte cijfers van het aantal Dota spelers, maar ik denk dat inmiddels meer mensen LoL hebben gespeeld dan dat mensen de originele Dota hebben gespeeld.
Zodoende denk ik dat meer mensen het concept Champion begrijpen dan dat mensen het concept Hero begrijpen.
Ik vind het grappig dat ze jou een +2 hebben gegeven en ik hieronder dezelfde reactie heb gegeven en er een -1 op heb gekregen. Ik heb zelfs de feedback button gebruikt maar toch wordt het niet gerespecteerd door sommige mensen.
Omdat hij/zij hetzelfde als mij postte, een kwartier later. Zijn mensen niet zo dol op I guess.
Klinkt als een concept geïnspireerd door onder andere de Pudge Wars uit Dota, welke overigens via http://d2modd.in binnenkort weer zijn weg terug in Dota 2 moet vinden, samen met nog enkele andere custom game modi. Toch wel hele leuke domme fun, met sommige heroes.
Awesome! Kan nu al niet wachten op een game met Karthus :')
Ik schat in dat ze Karthus misschien wel standaard banned hebben, dat kan nooit goed gaan 8)7 Games met 10 blitzcranks lijkt me ook om te huilen
Ik denk niet dat er champions gebanned gaan worden zoals met URF. In urf waren sommige champions echt instawin; een ryze zou onstopbaar zijn geweest bijvoorbeeld.
Als iedereen dezelfde OP champ heeft dan maakt het niet veel meer uit. "If everyone is special, then noone is"
Karthus kon je al niet spelen in All for One ;) In de beta fase was al opgemerkt dat je met 5 of zelfs 10 kartussen de game kan laten crashen doordat het allemaal veel te grafische is als ze allemaal hun e aan hebben staan.

De game vraagt veel te veel grafische kracht van de computer en het feit dat 5 karthus ults al een gratis ace veroorzaakt zijn allemaal redenen geweest om karthus idd te bannen.

Maar aangezien de mirror mode all for one in dezelfde map als ARAM gaat plaatsvinden en karthus een visual rework heeft gekregen en het feit dat alle 10 spelers hem dan spelen dus geen oneerlijkheid. Is het mogelijk dat hij deze keer niet gebanned zal zijn voor de mode.

Want hij was zeker well gebanned voor One for All. Op youtube kun je filmpjes van de One for all beta zien waar je letterlijk ziet dat computers crashen tijdens het spel! Besides, anders hadden we hem allemaal echt wel gespeeld tijdens the One for All game mode gezien hoe OP hij is.

[Reactie gewijzigd door Nimac91 op 28 mei 2014 17:59]

Of met Malphite :') Heb ooit eens de normale One for All met Malphites in het team gespeeld. Slappe lach als alle Malphs er ineens in ulten.
10 keer mega inferno bombs met ziggs ik kan miet wachten
Z'n W is leuker ;) Zie je iedereen vliegen!
Allemaal Ziggs.. Atoombom ult incoming!
Heimerdinger dan, mega rocket fest :)
Je kan je eigen team ook katapulteren met zijn W spell, leuk om je vrienden naar de vijand te gooien als ie bijna dood is :P
Eerder irritant, gebeurde mij laatst.. Alle 4 lieten ze mij steeds teruggooien naar de enemie xD
Hilarisch toch? :P
Leuk! Die tijdelijke game modes zijn altijd fun, vooral de URF (Ultra Rapping Fire) gamemode die er tijdelijk was. Totale gekte om even te 'ontspannen' van al het ranked spelen 8)7

Zijn er nog andere Diamond league Tweakers? Ik zoek een team hehe
Ultra Rapid Fire*
check http://www.doubledutchdragons.com/, een nederlandse gaming community voor mensen die graag ranked teams willen spelen en offline / online toernooien spelen
Helemaal geweldige game! (Hero beter bekend als Champion in League of legends)
Dat worden weer een heleboel half uurtjes "ontspannen" ARAM whaha :)) URF was ook al zo awesome, behalve dan dat daar echt sommige teams heel OP werden... Dit is eerlijker :)
Altijd genieten dit soort niet serieuze modi. Ik kan van vroeger nog de verschillende lobby's voor Dota herinneren waar je ook allemaal van dit soort dingen kon doen. all mid, same heroes, -wtf met geen cooldown of mana cost op je spells. Dikke fun.
Ik denk dat als ze custom games in league of dota mogelijk maken dit best veel mensen kan aantrekken.
Leuk verzonnen. Wel een beetje jammer dat ik niks kan terugvinden op Tweakers.net over de Dota 2 Prizepool voor International 2014, die op het moment op bijna 7 miljoen euro staat! Daarbij zijn hier ook 2 nieuwe gamemodes aangekondigd, alsmede base-customization en nog tal van andere nieuwe toevoegingen (nieuwe soundtrack!).
Gezien dat de T4 nog even weg is en de prijspool nog niet vast staat lijk me dit niet meer als normaal. Ik verwacht het nieuwsbericht zodra deze vaststaat en er wellicht ook meer over de nieuwe modi bekend is.

Dota2 kent overigens al langer een mid-only modus waar iedereen de zelfde hero's kan selecteren. Niet met een queuing systeem maar enkel via lobbies.

Ik blijf overigens verbaasd van deze dagelijkse 27 milioen man online, dit getal vind ik erg hoog. Ik begrijp echter wel dat alt-accounts een groter ding is bij LoL, of vergis ik me hier in?
En Dota1 kon al vanaf het jaar 0 zo ongeveer 'all mid' met 'same hero' doen :D . Dota1 was echt geniaal qua het aantal modes: http://www.playdota.com/learn/commands
Ja en neen. Neen, omdat je alle content opnieuw moet unlocken en weinig mensen dus consistent meerdere accounts gebruiken. Ja, omdat mensen die geband worden door de tribunal meteen een nieuwe account aanmaken om anderen te trollen uit weerwraak (gelukkig is de tribunal nu offline).

De gameplay is zeker 27 miljoen spelers waard, alleen jammer dat het onmogelijk lijkt om een match uit te spelen zonder dat de beledigingen in het rond vliegen. Want velen denken blijkbaar dat je teammates beter spelen als je ze voor achterlijke debiel uischeldt.
Bij dota 2 niet anders :) v kwam laatst nog een stel nederlanders tegen als tegenstanders meteen een stuk vriendelijker in de chat maar de kans dat dat gebeurt is klein
Ik kan me in deze redenering wel vinden. Elke dag wordt de pool wel groter, maar om nu elke dag een nieuw artikel over Dota 2 te beginnen is een beetje veel van het goede.
Als er een artikel begonnen zou worden elke keer dat de Dota2 prijzenpoel groeit, zijn ze misschien minder druk met het bijhouden van alle nieuwe twitch-streamers van EUW op dagelijkse basis (grapje :p maar je snapt hoe druk het dan wordt )
10 keer satan, aka Teemo, stil staan = overleven, lopen = sterven ;(
Beste strategie: iedereen afk en moge de beste creeps winnen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True