Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 91 reacties

Na de visuele update die de Summoner's Rift-map van League of Legends zal krijgen, gaat het spel sneller en met hogere framerates draaien. Dat heeft Riot Games, ontwikkelaar van League of Legends, laten weten aan Polygon.

Personages en elementen op de map zullen na de update over een achtste van het huidige aantal polygonen beschikken. Bij de ontwikkeling van de map zou een strikt maximum zijn aangehouden wat het aantal polygonen betreft, wat er volgens Riot toe leidt dat de game vooral op low-end systemen beter zal draaien.

Summoner's Rift is de oudste en meest gespeelde map van League of Legends en is al sinds de release in de game verwerkt. Vorige week werd bekend dat de map een grote visuele update krijgt, die binnenkort speelbaar zal zijn op het bètaplatform van de moba: de PBE-servers. De update is onderdeel van het plan van Riot om de game te verbeteren, zonder dat het te veel aan de oorspronkelijke structuur ervan sleutelt. Dingen als het bereik van turrets en de lengte van lanes blijven dan ook hetzelfde als in de huidige map.

League of Legends behoort tot de populairste games van het moment; de free-to-play moba trekt dagelijks wereldwijd zo'n 27 miljoen spelers. Riot Games maakt het spel rendabel door middel van het gebruik van microtransacties.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (91)

Slim natuurlijk om zo je doelgroep te vergroten. Wat ik niet helemaal snap is: wordt dit verlaagde aantal polygonen gewoon een 'low quality' graphics setting die je kunt instellen, of gaat het voor iederéén naar beneden? Iemand die daar een antwoord op heeft?

In het laatste geval vraag ik me namelijk af hoe goed dit gaat vallen bij de wat meer hardcore gamers. Dat is een groep die over het algemeen de nodige hardware toch wel heeft staan én de groep die er (denk ik) het meeste tijd én geld aan besteedt (en daarmee commercieel het interessantste is).
Het aantal polygonen wordt verlaagd op alle graphics settings, de textures daarintegen worden wel flink verhoogd in de hogere settings en kunnen makkelijker worden verlaagd in de lagere settings.
Toch zorgt deze verlaging in polygonen er niet voor dat het er slechter uit ziet, want eerst stonden er veel bomen in de map, hier zaten veel polygonen in, maar ze zagen er nog steeds best wel slecht uit. Nu zitten er meer rotsen in de map en die rotsen met hogere texturen zien er met minder polygonen beter uit dan de oude bomen, dit komt omdat realistische bomen veel meer 'onderdelen' hebben dan rotsen.

Alleen vind ik het wel jammer dat het noordelijke deel van de map een stuk donkerder is geworden, dit haalt het vrolijke karakter van LoL weg.
Dat is ook wat ik me meteen afvroeg; gaat dit om de laagste kwaliteit models, of om alle models?

Ik ga uit van het eerste, want je wil dat je game er voor de poweruser aantrekkelijk uit ziet. Of dit dan weer heel belangrijk is voor een game als LoL is punt 2, maar de mogelijkheid moet er zijn. Ook voor het uitzenden van de game lijkt em dit wel handig.
Waarschijnlijk is dit gewoon een low(er) setting.
Ik heb geen duur systeem gekocht om 5 minuten te gaan wachten op de bijna uit elkaar vallende systemen van anderen. Ik laad altijd binnen 10 seconden maar dan is het wachten op mensen met slechte computers en slecht internet. Dit is een slechte zaak want nu kunnen nóg langzamere computers meespelen.
Niet iedereen heeft het geld voor een duur systeem. Dus dit is wel degelijk een goede zaak.

Mensen die eerst traag laden, zullen nu wel sneller laden. Maar het maakt eigenlijk niks uit.

[Reactie gewijzigd door evildeeds op 12 juni 2014 10:32]

Maar hebben ze dan wel geld voor Microtransacties? En je had voor LoL al geen 'duur systeem' nodig, het werkte prima op (nu) 7 jaar oude hardware.

Cerla heeft trouwens wel een punt, hopelijk gaat Riot dit meenemen in de matchmaking. Het was af en toe zo erg dat ik me afvroeg of ze houten computers hadden gebouwd in de schuur en of ze met touwtjes en blikjes de internetverbinding hadden geregeld (of zelfs met rooksignalen)...

Artikel van ruim een jaar geleden over LoL dat zo 'lightweight' is:
http://www.tomshardware.c...mance-benchmark,3484.html
Kijk eens naar de benchmarks...

Je haalt minstens 35 fps op low settings op 1920x1080 bij zelfs on-die GPUs van Intel/AMD...
Mijn Medion laptopje kan het ook prima aan, op zo'n 100fps. Totdat ik in een teamfight kom en zware fps drops krijgt. Het spel draaien is niet het probleem, het optimaal draaien in teamfights bijvoorbeeld wel.

Mijn medion laptop is btw nog geen 3 jaar oud.
Dat is niet helemaal waar. De laad-tijden zijn gebaseerd op Disc Speed. Dus een standaard 7200rpm, 10krpm of SSD. De snelheden zullen slechts in uitzonderlijke gevallen echt minder worden. 57005400rpm wordt bijv nog veel gebruikt in laptops en die zouden nu misschien vaker gebruikt kunnen worden.

De aanpassingen zijn op het gebied van grafische prestaties van de machine.

Slecht internet heeft er ook zelden mee te maken, aangezien slecht internet zowel up als download betreft (ping) en dus 'connectie', maar de data bestanden die worden geladen staan al op de machine.

[Reactie gewijzigd door Oyxl op 12 juni 2014 10:49]

Volgens mij bedoel je 5200 RPM.
off-topic: volgens mij bedoel je 5400 RPM.

De graphical update zal eerlijk gezegd weinig uitmaken denk ik... welke serieuze gamer die geld zou betalen, heeft een systeem dat LoL amper aan kan?
Gok dat er geen extra geld uit komt, maar het ziet er wel beter uit gelukkig.
Want LoL is enkel voor de harcore gamer ? Ik denk dat dit een game is ook voor de casual gamer is, die niet voor ranked gaat, maar wel wil spelen met z'n iets mindere laptop. Je gaat geen 1200 euro dure laptop / pc kopen omdat je oude pc/lap één spel niet kan draaien. Maar wat is enkele tientjes voor die super vette champ ... :*)
Casual gamers spenderen voor zover ik weet (vrienden van mij spelen het casual) geen geld aan Lol. En als je een nieuwe laptop moet kopen om LoL te spelen, dan is je huidige computer ook echt wel aan vervanging toe, want de systeemeisen zijn al erg laag, namelijk: 2GHz processor, 1Gb RAM en een videokaart die DirectX 9.0c ondersteunt.
Jah mss zullen hardcore spelers meer uitgeven, maar die zijn met een pak minder, en de vader of moeder die al eens een lol spelletje meedoet gaat in relatieve termen gespendeerd geld / aantal gespeelde games. VEEL meer opbrengen.

Aankunnen is 1, rustig kunnen gamen zonder framerate drops is anders natuurlijk.
Volgens mij bedoel je 5200 RPM.
Ik denk 5400 :P Beiden fout.
Volgens mij hebben we beiden gelijk, voorbeeldje WD Scorpio® Blue™ spec sheet: ROTATIONAL SPEED - 5200 RPM to 5400 RPM. Echter, online wordt deze schijf als 5200rpm verkocht op bijvoorbeeld amazon en newegg. :)
Ok fair enough, er staat één model tussen die 5200rpm is. De 5700rpm van mij was even een kronkel in mn hoofd, dus terechte opmerking, maar verder gaat het niet om de exacte grootte, maar meer om het punt; Er is eigenlijk theoretisch geen reden om aan te nemen dat laadtijden zullen toenemen, tenzij iedereen op een laptop (met 5400/5200rpm) overstapt.

[Reactie gewijzigd door Oyxl op 12 juni 2014 11:03]

Ingame heb je dan toch juist een voordeel? Ik speel op diamond v dn daar zijn de laadtijden meestal een halve minuut, wil toch wat zeggen.

Ps 5 min wachten kan niet want na 3 min word de game automatisch gestart ook al laden mensen nog.

[Reactie gewijzigd door waktak op 12 juni 2014 10:36]

En eigenlijk boeit het niemand. Ga maar lekker een High-end game spelen zodat je tegen andere snelle computers moet die wel snel genoeg voor je laden!

Ps. Het gaat uiteindelijk erom dat je het spel leuk vind en als je dan iets langer moet wachten voor een game die 20 tot 70 minuten kan duren

[Reactie gewijzigd door DeadSeaker op 12 juni 2014 10:39]

Dan heb je genoeg tijd om op tweakers te surfen op je 2de scherm in de tussentijd. ;)
Op het moment ben je ouwe koeien uit de sloot aan het halen. Dit is iets wat ieder persoon met een "high end" pc last van zal hebben tegenover de mensen met een "low end" pc.

Dit zal je NOOIT verkomen dus het heeft ook geen zin hierover te discuseren.
Beter, dan kan hopelijk mijn oude laptopje het beter aan zonder al de framedrops in teamfights.
Ja precies. En niet alleen oude machines hoor, ook mijn machine heeft het lastig af en toe. Ben benieuwd, vind verandering ook wel welkom
De nieuwe stijl doet me een beetje denken aan Bastion: http://store.steampowered.com/app/107100/
De nieuwe stijl doet me een beetje denken aan Bastion: http://store.steampowered.com/app/107100/
Eerder aan Dawngate, sterker nog, het lijkt exact hetzelfde.

Neemt niet weg dat het grafisch een verbetering is natuurlijk, dat het op low settings ook nog soepeler draait dan de vorige map is helemaal een pluspunt.
Epische en noodzakelijk update. De graphics begonnen toch echt achter te lopen. De nieuwe grafische aanpassingen zien er echt goed uit.

Recent weer begonnen met vrienden. Ik suck als een malle. Voorlopig geen ranked doen, ik wil niet in Bronze terecht komen 8-)
Toch ga ik persoonlijk de oude graphics wel missen omdat het toch wel iets had maar de update is inderdaad noodzakelijk en natuurlijk heeft het ook voordeel dat het op mijn kut laptop hetzelfde of beter gaat draaien :) en niks tegen bronze het is niet zo erg als je denkt en eigenlijk is er niet zo veel rage behalve in bronze 1 en 5
Nothing is better than challenger and bronze is better than nothing.

Bronze > Challenger. Dus gewoon ranked doen ^^
Dat is niet waar, ik word op dit moment tegen silver en gold gequeued ;) (constant).
Was ook een grap ;P

Bronze, Silver en Gold zijn qua niveau eigenlijk hetzelfde vind ik. Daarnaast ook net zoveel ragers, flamers, afk-ers etc.
high Silver - low Plat is ongeveer op hetzelfde skillniveau. Bronze valt al hard neer vergeleken met Silver II. Bronze mensen beheersen veel spelelementen totaal niet.
Nou ik zit momenteel in Silver II, speel ook erg weinig. Maar ik vind dit net als Bronze waar ik vorig seizoen in zat.

Ik vind zelf wel dat ik alle elementen van de game wel snap, draai al sinds het begin mee, maar gewoon teveel last van afk-ers, rage-quitters na first blood etc.

Misschien ook omdat ik support main, waarmee je vorig seizoen totaal niet mee kon carryen, nu nog steeds bijna onmogelijk maargoed.

Ik moet denk ik gewoon even een duo queue maatje zoeken :P
Mensen blijven tot low Plat nog aardig gehandicapt. Ik bedoelde buiten het uitermate hoge troll en afk gehalte in de LoL community het niveau van champ beheersing, builds weten, lasthitten skillvolgorde e.d. Iets wat op Gold al wel iets beter gaat, maar op low Silver en Bronze ronduit bedroevend is. ADCS < 90 lasthits in een 20min game en 2x BT kopen, dat soort onzin.
Ja, dat is waar. Helaas dat de community zo verrot is, al betrap ik mezelf ook vaak op ragen, omdat mensen zo incompetent kunnen zijn.

Ik ben vanaf een tijdje ook bezig om iedereen op de ignorelijst te plaatsen om het wat beter af te vangen :p
Je Ignore list heeft enkel geen effect op matchmaking helaas, dus diezelfde klootviool uit je vorige game kun je zo weer krijgen. Zo had ik 2 keer dezelfde pannenkoek die Pantheon ADC ging in de eerste game (je raad nooit hoe dat afliep -_-) en vervolgens in de volgende game maar gewoon ADC ging en het nog erger wist te verzieken en te flamen.
Dat niet, maar ik lees iig niet meer de stomme uitspraken/opmerkingen die ze maken. Grotere kans dat ik dan minder flame.

Maar zulke personen zal je altijd in je team hebben als je wilt try-harden om hoger te komen. Heb ik altijd gehad.

Vayne die 50x in een hook van Blitzcrank tumbled om vervolgens mij te blamen dat ik haar niet goed zat te supporten. Rot dat het met een support erg moeilijk is om te carryen, maar ik vind het wel de leukste rol eigenlijk.
Het is echt onzin dat het met support erg moeilijk is om te carryen. Met iedere role kan je carryen, als dat niet lukt zit je gewoon op je huidige skill level.

Hetzelfde verhaal met afk'ers etc. Als de statistieken van http://euw.op.gg betrouwbaar zijn, dan zijn er meer afk'ers hoe hoger je komt.
Uhm, met support is gewoon moeilijk te carryen. Als jouw adc 0-5 staat en hun adc 5-0, dan wil ik jou wel de lane nog zien winnen.

Zolang de adc geen belachelijke fouten maakt ben je gewoon verloren. Of als support tegen een gefeede mid laner moet?

Ik kan als support vaak nog wel zorgen dat we de botlane winnen, omdat ze toch fouten genoeg maken, maar de andere lanes kan ik op dat moment niet helpen. Wanneer we dan in de mid-game aankomen met teamfights is het gewoon te laat.
Dikke onzin.. beetje makkelijk om je teammates de schuld te geven. Andere mensen hebben net zo veel last van leavers/ragequitters etc als jij..

Bekijk per game wat je fout hebt gedaan en hoe je dat beter had kunnen doen. Ik ben zelf ook main support en heb mijzelf sterk verbetert door mijn valkuilen/verbeterpunten op te schrijven en ze voor/tijdens de game te lezen zodat ik deze fouten niet/minder maak. Zo ben ik binnen 4weken van silver 4 naar gold 4 gegaan. Je kan met support dus wel degelijk het verschil maken ;)

Ohja.. en als je duo qeued en de tegenstander heeft er geen dan kom je tegen een team met een hogere MMR. Het komt er dan op neer dat je tegen betere spelers moet spelen waardoor je kansen om te winnen kleiner worden...
Ik zeg nergens dat je geen verschil kan maken, ik zeg dat je een game als support heel lastig kan carryen.

Zoals ik hierboven al zei, ik krijg het vaak wel voor elkaar om een mindere adc toch de lane te laten winnen, maar als er een mid in jouw team de enemy mid alleen maar loopt te feeden kan je als support nog vrij weinig uithalen. Op warden om een pick te krijgen na.

Ik maak genoeg fouten en dat weet ik, ik heb er ook al veel van geleerd. Geef mijzelf ook vaak de schuld, maar je kan als support gewoon veel minder goed carryen dan bijv. een mid-laner die kan roamen.

Dat ik moet spelen tegen spelers met een hogere MMR maakt mij vrij weinig uit. Ik queue vaak met een vriend van mij die in Plat zit en gaat altijd prima dan met mij. Ook omdat ik dan kan vertrouwen op de andere lanes dat ze geen domme blunders maken, maar gewoon kunnen nadenken.
...oh :P


Och, vrienden van mij denken er anders over trouwens, die huilen om bronze, maar zijn een stuk meer tevreden in silver. Niet ranked doen is op dit moment vooral omdat ik weiger anderen te belasten met mijn totale suckage. Ik geef bijna licht. Heb een target op mn rug met; 'shoot this noob in the kisser'.
Gewoon oefenen en eventueel goede streams kijken leer je ook veel van vind ik ;)
Ik kijk al jaren LCS :D Ik zie m'n eigen fouten dan ook erg helder, maar maak ze nog steeds. Stupide reacties met een facepalm als gevolg.
Welke role speel je dan het liefst? Misschien nog een tip.. probeer 1, max 2 champs perfect te leren om je mechanics te verbeteren.

Als je allerlei champions gebruikt leer je vrij weinig omdat ze allemaal andere stats hebben. Leer eerst 1 champ van binnen en buiten dat je alle grenzen ervan kent. :)

Stuur anders je IGN :P
Ik speel voornamelijk jungle, als het even uit komt. Ik heb in het verleden veel gespeeld, maar ben er al een jaar uit, dus het moet allemaal weer even komen. Plus het feit dat ik inderdaad af en toe wissel nu, zorgt er voor dat ik niet echt consistent goed speel.

Ik heb 5 van de 7 placement matches die ik gespeeld heb toentertijd gewonnen met Wu Kong(solo Q), maar heb het uiteindelijk nooit afgemaakt en sindsdien gestopt met LoL. Ik zat niet echt relaxed achter m'n PC en vond het niet meer helemaal gezond :)

Ik zit nu op mn bank met het toetsenbord op schoot, voor de TV, dus vlekkenloos zal het nooit worden, maar wel een stuk relaxter.

Trundle (old style), Wu Kong, Diana heb ik in het verleden allemaal gespeeld. Nu ben ik een beetje aan het experimenteren met Jax jungle en gisteren Elise opgepakt. Dat ging niet helemaal 100% zegmaar.

Ik speel met 2 vrienden en zolang dat leuk blijft vind ik het best zo. IGN is Oyxl, maar of ik tijd heb of online ben hangt vaak af van mn vrienden.
Ik ben ook vaak niet online hoor, vaak alleen in het weekend. ;)

Maar altijd wel funny om tweakers die ook lol hebben te kennen :P
Maar altijd wel funny om tweakers die ook lol hebben te kennen :P
Dan heb je het forum denk ik gemist, daar zitten ook veel spelers! [PC] League of Legends - Deel 9
Krijg nou de ....

Dankjewel, totaal niet gezien. ^^
Ik heb een account in Gold zitten en 1 in Silver. en het niveau is bedeudent anders in gold zie ik mensen die VEEL meer map awereness hebben en/of champion kennis. Tegenover mijn silver account waarin ik afentoe mensen die 1-2-0 staan full ham gaan op een 20-2-12 bewijzen van. En dan nog durven te zeggen report for no follow up. Geloof me het niveau is heel anders in silver dan in gold.
Of jij snapt er niets van of je bent diamond en denkt dat alles onder diamond heel slecht is. Je ziet zelfs het verschil tussen een bronze 5 en bronze 1 zeer hard, laat staan tussen een bronze en gold player.
Ik heb het spel een maand geprobeerd met vrienden maar ik kom er niet doorheen, telkens de zelfde map, tactics, items noem maar op, snap niet dat dit spel een zo'n succes is, begrijp me niet verkeerd en ik verloor ook zeker niet altijd dat terzijde.

Maar een upgrade uitbrengen grafisch en wat mobs een animatie geven lijkt me niet de meest belangrijkste toevoeging, na 100keer de boss te hebben gekilled ben je die animatie ook weer zat.

Waar is een capture the flag, 2v2, everyman for himself etc etc, tal van opties maar ik zie er nooit iets van terug.

Naast de basic spells en de 100+ chars plus een goed team dat je nodig hebt voor een overwinning is het geen spel voor mij.

[Reactie gewijzigd door Distrax1988 op 12 juni 2014 11:20]

Misschien dat je een van de andere Dota klonen moet proberen; zoals Dota 2 of Heroes of the Storm. Die laatste is in mindere mate een kloon, maar het idee is nog steeds hetzelfde. Zelf ben ik een Dota 2 speler en kan weinig zeggen over LoL en wat daar nu werkelijk de 'fun' is, maar bij de MOBA's op dit moment ligt het dicht bij elkaar.

Meerdere game modes en verschillende maps zouden de player base teveel fragmenteren en daarbij is het lastig om een game mode/map te maken, die gebalanceerd is. Dit door de verschillende heroes en hun spells en skills. Zelfs al lijken de matches steeds hetzelfde, als je wat beter leert spelen en de achterliggende gedachte van veel keuzes begrijpt, ga je vanzelf zien hoe gevarieerd het spel is.

De combinatie van de vriendelijke en vijandige heroes, met de verschillende mensen waar je mee of tegen speelt. Bepaalde gebeurtenissen die ervoor zorgen dat de game een bepaalde weg in slaat. Dota 2 is niet heel vergevingsgezind en dus moet je vanaf minuut 1 al erg voorzichtig zijn. First blood is soms al genoeg om een voorsprong te krijgen, al kun je die verliezen door een fout te maken of doordat het andere team inspeeld op mid-game/late-game mogelijkheden die hun heroes wel bieden en die van jou niet.

Een tip voor nieuwe MOBA spelers, zoek wat bekenden (of Tweakers) waar je mee speelt. Dat maakt het een stuk leuker en daar leer je enorm van!
Zo had ik het nog niet bekeken, maar je maakt uiteraard een spel voor alle doelgroepen, niet alleen wanneer je beter/ranked bent.

Thanks voor je reactie ik ga Dota 2 eens proberen!
Of geef LoL nog een kans.
Ook al zijn het twee complete andere spellen je kan hier niet om heen draaien:
Dota2=betere graphics
LoL=betere gameplay
Bij beide zal je elke keer dezelfde map, tactics en items hebben.
De meeste mensen kiezen toch voor gameplay want dat is nou eenmaal wat een spel populair maakt.
Ik denk dat je er geen spijt van zal krijgen als je je wat dieper verdiept in LoL. :)
Door 't heel basic te houden qua maps en speelmethoden wordt de focus gelegd op strategie, en mechanische skill.

Het is net als een potje voetbal, het is elke keer ruwweg hetzelfde, maar je conditie en kracht verbeteren over tijd, en je hebt elke keer een ander team tegen je. Staat dat je aan dan kun je je daar helemaal in op gaan en verslaafd aan raken, want je ziet weldegelijk dat je verbetert hoe meer je speelt.

Ik vind dat competitie-element geweldig, en vind 't heerlijk om uit te zoeken wat de limieten zijn van wat ik kan doen met een champion.

Mijn eerste potje LoL tegen bots verloor ik, en na de eerste 10 wilde ik 't opgeven omdat ik er geen ruk aan vond, maar daarna was ik plots hooked. Dat was alweer zo'n 4 jaar geleden.

[Reactie gewijzigd door A Lurker op 12 juni 2014 17:44]

Dit is heel erg slim van Riot. Als de map op low-end systemen stabiel kan worden gedraaid, maak je de game toegankelijk voor een enorme groep mensen met niet zulke dure en goede game-systemen. Dit kan resulteren in meer spelers die dit spel gaan spelen omdat hun computer dit spel aankan, en dus meer micro-transacties.

[Reactie gewijzigd door Koninkje op 12 juni 2014 10:26]

Op 2 niveaus inderdaad ; mensen die al spelen stappen niet over naar een 'mooier' spel && nieuwe mensen kiezen misschien eerder voor lol ipv bijvoorbeeld dota 2 puur op screenshots
ligt het aan mij of lijkt de art-style nu meer op dota2?
zal mooi zijn, want die laadtijden soms bij sommige :/
Ik vind het persoonlijk een goede upgrade van Riot. Ookal lijkt het wat meer op Dota zal ik het er minder leuk om gaan vinden. Bovendien vindt ik de 3 moba die op het moment bekent zijn (Smite LoL Dota) alle drie leuk.

Ik vind het een goede zet van Riot want League was de gene met de "Slechte" uiterlijk qua terrein. Ik vind het nog wel dat Dota qua terrein wel beter is net als Smite. De map is namelijk aan beide kanten verschillend. Dat is misschien wel iets voor de toekomst. Overal vind ik LoL wel de beste blijven.
BekenT? Met een t? Serieus joh?
Sorry dat ik dyslixie heb....

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True