Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 100 reacties

Western Digital heeft de WD TV Personal Edition aangekondigd, een vernieuwde versie van zijn populaire mediaspeler. De WD TV is voorzien van wifi en ondersteunt het Miracast-protocol. Ook is de firmware volgens de fabrikant flink verbeterd.

De WD TV Personal Edition bezit naast draadloze netwerktoegang via wifi ook een ethernetpoort. Verder biedt de compacte mediaspeler een hdmi-uitgang, een analoge composiet-aansluiting en een usb 2.0-aansluiting. Ook is een s/pdif-aansluiting beschikbaar om bijvoorbeeld het audiosignaal naar een versterker te sturen.

Net als zijn voorgangers streamt de mediaspeler de meest voorkomende videoformaten tot en met 1080p-resoluties. Nieuw is dat de Personal Edition voortaan ook Miracast ondersteunt. Via dit protocol kan de content van een smartphone, tablet of een laptop draadloos naar een televisiescherm gestuurd worden. Ook streaming-diensten als YouTube en Spotify zijn op te vragen. Netflix-ondersteuning ontbreekt echter.

WD stelt dat de gebruikersinterface is opgepoetst, waarbij bijvoorbeeld de startpagina naar eigen wens is in te richten. Ook komt er een sdk voor het bouwen van apps. Deze kunnen via sideloading met een usb-stick geïnstalleerd worden. Behalve met de compacte afstandsbediening kan het apparaatje ook bediend worden via de gratis WD TV Remote-app voor iOS en Android. De WD TV Personal Edition heeft een prijs van 89,99 euro.

WD TV Personal Edition

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (100)

Inderdaad. Op de officiele site is ook geen Netflix terug te vinden.
Erg jammer, het was anders een instant-buy voor mij geweest.
Denk dat ze de Netflix problemen niet hebben kunnen oplossen, op de oude (LIVE) had de Netflix app heel veel problemen (hangen, stotteren, geen audio, resets, etc).
welke netflix problemen? Kijk eens op got naar netflix thread.
Is de kans niet heel groot dat de Netflix-app op termijn weer terugkomt? Lijkt me een nogal voor de hand liggend gebrek, en met een simpele app-download gewoon op te lossen.

Als WD nou een termijn gaf waarop de Netflix-app terugkomt dan zou dit een prima apparaat zijn: de Live uit 2011, maar dan met Miracast erbij.
leuk spul maar de vorige versies waren ook weinig soeps na 3 firmware updates hoorde je niks meer van WD en kon je eigenlijk je media player weg gooien omdat hij 2 jaar na koop geen enkel formaat meer redelijk afspeelt
dat was bij een eerdere speler, de 2011 versie heeft al jarenlang goede ondersteuning en heel veel updates, ik heb meer dan 40 firmware updates in 2 jaar gehad, de normale consument zeker een stuk of 12.
welke speler dan? De 2009 was het niet, die speelt alles, en heeft 10+updates mogen smaken.
Nee, die 2009 is niet zo fijn. De 2011 versie heb ik het over. Die wordt heel fijn ondersteund. Soms wel een commerciele update omdat een dienst niet goed werkte (zoals honkbal ofzo), maar bijv. een groot youtube probleem is goed opgelost. Nu krijg ik als beta tester meer firmwares te testen dan de normale consument, maar 12 tel ik er zo in 2 jaar tijd. Zeg maar om de 2 maand, al is de huidige firmware erg goed en ik zie ook niet veel updates meer komen.

Ik heb zelf de afgelopen 8 maand 15 updates gekregen voor de 2011 speler.
Nou de 2009 is HEEL fijn hoor, na die 10+ updates speelt die alles, en internetzooi werkt redelijk. Mijn vraag was, welke "eerdere speler " bevestigde jij als "leuk spul maar de vorige versies waren ook weinig soeps na 3 firmware updates hoorde je niks meer van WD en kon je eigenlijk je media player weg gooien omdat hij 2 jaar na koop geen enkel formaat meer redelijk afspeelt "....? Nogmaals dat kan niet de 2009 zijn.

[Reactie gewijzigd door Sjah op 28 mei 2014 23:42]

Nee, die van 2009 is heel fijn, ik doelde op de spelers daarvoor (2 stuks), ik heb ze aan mijn schoonzus gegeven en weet niet zo snel de naam, maar dat waren apparaatjes met zo'n mini afstandsbediening en geen hdmi poort.

De 2009 en 2011 versies waren uitstekend, het is wat jammer dat ze die trend niet doorzetten en nu deze afslag nemen bij wd.
Ok dan, hhmm voor de WDtv Live 09 kwam de WDtv zonder NIC, die was ook goed . Wat drvoor kwam weet ik ook niet.
Dan ben ik benieuwd welke versies je het dan bedoelt, voor de huidige WDtv Live bv zijn er redelijk veel updates geweest en ik ben al die tijd nog niets tegengekomen wat er niet vlekkeloos word afgespeeld.
Dat is ook weer onzin. Ik heb hier een playonHD met de laatste firmware. Hetzij traag in navigeren/interface nu (oude sdk was sneller), maar elke MKV en bluray speelt die wel eigenlijk. En dat is tevens het geval met de WD's. En slechts 3 firmware's voor de WD betwijfel ik, maar dat zou dan wel erg weinig zijn. Het kan zijn dat in jou geval je het apparaat al had gekocht met een nieuwere firmware versie dan waar de mediaspeler oorspronkelijk mee uit werd gebracht. Logischerwijs kreeg jij dan minder updates dan degenen die het apparaat bij wijze hadden gepreorderd;)

Verder ben ik het wel met je eens dat het erop neerkomt dat de ondersteuning (firmware) veel beter kan en moet, niks bugs, alles moet werken, altijd.

EDIT:
Veel updates wil trouwens ook niet alles zeggen :) De popcorn hours (c-250 ervaring mee) zitten nog 'vol' met bugs, ondanks veel updates.

[Reactie gewijzigd door ToFast op 28 mei 2014 18:17]

Kan deze mediaspeler ondertitels afspelen ZONDER transcoding te gebruiken?
Ik ben al even op zoek om met mijn NAS films te kijken met ondertitels (via plex server). Helaas is mijn Nas niet krachtig genoeg om video te transcoden voor de ondertitels.
Ik heb al zitten kijken voor een chromecast, maar die heeft na vele forums afschuimen nog problemen met de ondertitels.
jazeker, losse srt's werken prima, srt's in mkv's ingebouwd, alles zonder transcoden. Een 80GB bluray iso speel je zo af zonder problemen.

Als miracast niet belangrijk is kan je ook de najaar 2011 versie kopen, goedkoper en doet hetzelfde.

[Reactie gewijzigd door Dikkiedikdik op 28 mei 2014 17:10]

Is dit het bekende, ik mag er niet over praten ding Dikkiedikdik, het klinkt allemaal maar magertjes als als dit de opvolger van de oude WDlive tv moet zijn, die het overigens uitstekend doet.. ;)

http://techcrunch.com/201...igital-has-lost-its-mind/

[Reactie gewijzigd door Habana op 28 mei 2014 17:39]

Ik zal never, nooit meer een streaming product kopen van Western Digital. Er zit in mijn huidige WD TV Live (oud model) en die van mijn vader (nieuw model) nog z ongelofelijk veel bugs in de firmware die maar NIET opgelost worden. De support is vr te zoeken. Neem als voorbeeld alleen al het welbekende probleem dat de streamers gn match-framerate functie hebben voor verschillende bestandstypen (24p/1080p 50hz, 1080p 60hz etc) , die moet je dus elke keer met de hand aanpassen, anders krijg je een soort van "hapering" in het beeld. Knappe koppen van Western Digital hebben voor mijn model in ieder geval 1.5 a 2 jaar geleden een fantastische functie ingebouwd (auto match framerate) , wat uitstekend werkte , maar bij de eerst volgende update is die functie defect geraakt en is NOOIT meer werkend gekregen. En dat is slechts 1 van de vele problemen die wij met de voorgangers van dit apparaat hebben. Niet meer dus.

Ben maar overgestapt naar een Popcorn , en die bevalt 1000 keer beter.
dat auto match framerate werkt juist uitstekend op de 2011 modellen, ik heb daar nooit problemen mee. Alleen het matchen op netflix werkt niet, maar dat is bij al mijn netflix devices het geval.

De popcorns zijn trouwens ook niet mer wat het geweest is, helaas, waren echt goede dingen, maar de modellen die ze nu hebben zijn helaas niet meer helemaal top zoals het een paar jaar terug wel was. Popcorn zou nu eens met een top product weer op de markt moeten komen, maar het is wat wachten op betaalbare 4k denk ik voordat er weer echt iets interessants op de markt komt.

[Reactie gewijzigd door Dikkiedikdik op 28 mei 2014 23:36]

Prima dat het voor jou wel werkt, maar ik zou zeggen.. ga de officiele forums eens lezen. Genoeg mensen die dezelfde problematiek hebben. Ik heb gelukkig een wat ouder model van Popcorn.
Ik ben het met je eens dat het wel een must is, dat haparen enzo is afschuwelijk. Ik denk echter dat we over 2 verschillende apparaten praten (ook niet zo gek aangezien WD ze bijna allemaal dezelfde naam geeft).

[Reactie gewijzigd door Dikkiedikdik op 29 mei 2014 13:33]

Tegenwoordig heb je voor hetzelfde geld toch een blu-ray speler die al deze functionaliteit ook bezit? Ik zie het voordeel van zo een lost kastje niet echt in. Als er nou een hardeschijf in kan worden gezet dan heeft het nog ergens voordeel. Maar nee, ik denk dat een beetje blu-ray speler van rond de 100 euro een beter alternatief is.

Edit:
@ the_shadow:
Sinds wanneer hebben mensen geen ruimte voor dat soort apparatuur? Casettedeck? Videorecorder, DVD-speler?
Natuurlijk zijn er mensen die daar misschien niet de ruimte voor hebben, maar de markt voor dit soort apparaatjes lijkt me toch wel een stuk kleiner geworden met de blu-ray spelers van tegenwoordig.

@lanerios:
Er zijn genoeg blu-ray spelers rond die prijs die dat tegenwoordig ondersteunen.
B.v. de BD-F5900 van Samsung. Die heeft dat allemaal plus meer, zelfs ingebouwde wifi en 3D ondersteuning.

[Reactie gewijzigd door Speedway4 op 28 mei 2014 16:59]

Blu-ray? Is dat nog niet dood? (serieus) Ik heb geen schijfjes meer hoor! Ik vind het eerder onbegrijpelijk dat de markt voor mediaspelers nog zo "tweakers" is. Waar blijven de grote bedrijven met gebruiksvriendelijke spelers voor de massa?
Die bedrijven hebben geen zin om usability engineers/user experience designers/interaction designers in dienst te nemen / te betalen 'buiten' de programmeurs om. Maar of dit soort functies in dienst zijn bij de fabrikanten van mediaspelers betwijfel ik ook, toch zou dat wel moeten naar mijn bescheiden mening :+

[Reactie gewijzigd door ToFast op 28 mei 2014 18:01]

Blu-ray? Is dat nog niet dood? (serieus) Ik heb geen schijfjes meer hoor! Ik vind het eerder onbegrijpelijk dat de markt voor mediaspelers nog zo "tweakers" is. Waar blijven de grote bedrijven met gebruiksvriendelijke spelers voor de massa?
Waar valt meer mee te verdienen? Mediaspelers(en gedownloade mkv-tjes) of de verkoop van blu-ray spelers en blu-ray schijfjes? Dat laatste. Wat is makkelijker? Een blu-ray kopieren of een blu-ray rip downloaden? Bedrijven willen schijfjes verkopen, daar valt geld op te verdienen.

Mediaspelers zullen het niet worden. Nog niet, pas als schijfjes zoals jij aangeeft niet meer gebruikt worden zal een mediaspeler echt de markt kunnen domineren, en tegen die tijd is je smart TV al zo geavanceerd dat die kastjes niet meer nodig zijn. Dan streamen we alles. Nee, tot die tijd zijn het 'smart' blu-ray spelers. En wanneer die niet meer nodig zijn, Android tv's of iets dergelijks. Die kastjes gaan het niet worden, niet voor de niet-tweaker :)

[Reactie gewijzigd door Speedway4 op 28 mei 2014 22:37]

Dan ben ik heel nieuwsgierig naar een Bluray speler met:

Youtube
Netflix
Miracast
usb2.0 aansluiting
ethernet aansluiting

voor 100 euro.


Kennissen van me hebben de voorloper hiervan (aanbieding voor omgerekend 40 euro in Zwitserland). Bij thuiskomst bleek in vliegtuig de usb poort beschadigd te zijn. Binnen een week was deze omgewisseld voor een nieuwe mediaplayer, dus de service is geweldig!
Ook moet ik zeggen dat het apparaat gewoon goed werkt. Is het even snel als een Dune HD? Nee, dat niet, maar het werkt gewoon goed en doet wat het moet doen.
Behalve dat Netflix gedeelte dan. Staat in het nieuwsbericht ook fout, dat is juist de grote catch in het verhaal. De vorige versie (WD TV Live 2011) had wel gewoon Netflix support.
Netflix heeft WD verboden om Netflix via de WD Live aan te bieden. Contractbeslommeringen. Dat gold voor de vorige (na een firmware update waar ze netflix dus uit moesten halen) en voor deze dus ook..
Als dat zo is, voor sommige mensen misschien een dealbreaker. Sowieso stupid al dat soort contractbeslommeringen. Alleen in het eigen voordeel denken, in plaats van het denken vanuit de klant...
Jij gaat dus akkoord met ieder contract dat jouw werkgever je aanbiedt? Het gaat tenslotte om de klanten niet om de medewerkers...
Ik reageerde @Ceejay. Verder was ik het ook met jou eens, erg slechte zaak! Er moet gewoon Netflix op staan.

(en met 'vanuit de klant' doelde ik ook juist op dat het gaat om de consument in plaats van het bedrijf/medewerkers ;) )

[Reactie gewijzigd door ToFast op 28 mei 2014 18:31]

Op de 2011 zit ie toch nog gewoon? Bij mij wel namelijk.
Verboden? Verzin je dit? In het officiele WD forum staat dat er een chip ontbreekt op de 2011 editie.
Zo ineens? ontbreekt het? waarom heeft het dan al jaren gewerkt op de 2011 versie en nu ineens niet meer?
Volgens mij vergis ik me met de 2009 versie.
Miracast wordt lastig, maar mijn Sony Blueray van nog geen 80,- heeft de rest van het lijstje gewoon. En ik kan er ook nog Bluerays mee afspelen die op een schijfje staan. Dat gaat met een Mediaplayer wat lastig. En mijn Blueray speler speelt ook 3D af. Niet dat het wat boeit, maar goed, dat doet deze mediaspeler volgens mij niet?

Een standalone Mediaplayer moet wel met hele bijzondere functionaliteit komen wil hij meerwaarde hebben boven een mid-end Blueray speler.

[Reactie gewijzigd door Hoppa! op 28 mei 2014 16:58]

Hij speelt prima 3D MKV's af. Een 3D (SBS) film is niets bijzonders aan, zolang je TV maar wat met het dubbele beeld kan doen.

De voorloper hiervan speelt perfect 3D SBS films af over wifi vanaf een NFS share.
Dan ben ik heel nieuwsgierig naar een Bluray speler met:

Youtube
Netflix
Miracast
usb2.0 aansluiting
ethernet aansluiting

voor 100 euro.
pricewatch: Panasonic DMP-BDT130
Ouder beestje, maar buiten Miracast doet hij dat allemaal. Ik heb hem staan, werkt perfect. Overigens heeft hij ook 3D capaciteiten mocht je dat willen. Mijn Panasonic TV heeft Miracast, dus ik heb eigenlijk alles al staan.

Dat gezegd, deze WD kastjes zijn wel erg goed. Ik heb tot dusver nog geen onvertogen woord over ze gehoord uit mijn kennissenkring.
Ik geef je een onvertogen woord: DTS HD en Dolby MA en 7.1 geluid wordt niet /nauwelijks ondersteund. Beetje jammer wel.
Over het algemeen ondersteunen blu-ray spelers lang niet alle formats die dit soort kastjes ondersteunen, zijn ze niet zo compact als dit kastje, en hebben ze minder opties m.b.t. bijvoorbeeld videoweergave en ondertiteling.
Nee, dat is het niet. Dit is een mediaspeler met veel betere ondersteuning dan een blu ray / smart tv. Verder is het een streamer, idealiter sluit je hem op een nas aan.
ik denk dat een beetje blu-ray speler van rond de 100 euro een beter alternatief is.
Blu-ray, dat is toch content die je wel op internet bestelt, maar die aan huis bezorgd wordt? ;)
meeste blu-ray players hebben cinavia, wat niet zo interessant is voor de piraatjes onder ons
@Speedway4
Ik spreek uit ervaring.. Al eens geprobeerd om met een BluRay player AVI, MPEG-4, MKV, enz, ... met meerdere talen, ondertitels, ... enz af te spelen? BluRay players kunnen tegenwoordig al heel wat, maar hun ondersteuning voor alles met puur digitaal is, is beperkt. Die toestellen zijn geoptimaliseerd om schijfjes te spelen, niet voor al de rest.


Waarom zou er anders zo'n enorme markt voor media-players zijn?
Met het nadeel dat je een BluRay speler ook nog weer een keer ergens kwijt moet kunnen. Een kleine mediaspeler kan je desnoods achter je tv ophangen.
IR afstandsbediening maakt dit onmogelijk tenzij je nog wat accessoires bijkoopt.
(Kan ook wel met smartphones/tablets via WiFi, maar minder goed.)
Mijn TV meubel staat redelijk vol (o.a. met dvd's, consoles, en een receiver). Een dergelijk kleine mediaplayer kan je vaak nog wel een gaatje voor vinden, des noods onder je TV (op de poot om het zo maar te zeggen). Een bluray speler ben je toch al snel zo'n 40 x 4 x 20 cm voor kwijt.
Verwonderlijk dat er halverwege 2014 nog steeds nieuwe apparaten uitkomen , zonder usb3.0 support.

Volgens de website kan dit apparaat de volgende formaten afspelen :
File Formats Supported
Video - AVI (Xvid, AVC, MPEG1/2/4), MPG/MPEG, VOB, MKV (h.264, x.264, AVC, MPEG1/2/4, VC-1), TS/TP/M2T (MPEG1/2/4, AVC, VC-1), MP4/MOV (MPEG4, h.264), M2TS, WMV9, FLV (h.264)
Photo - JPEG, GIF, TIF/TIFF, BMP, PNG
Audio - MP3, WAV/PCM/LPCM, WMA, AAC, FLAC, MKA, AIF/AIFF, OGG, Dolby Digital, DTS
Playlist - PLS, M3U, WPL
Subtitle - SRT, ASS, SSA, SUB, SMI
Dat is op zich best een netjes lijstje.

[Reactie gewijzigd door ongewoongewoon op 28 mei 2014 16:49]

Verwonderlijk dat er halverwege 2014 nog steeds nieuwe apparaten uitkomen , zonder usb3.0 support.
USB 2 heeft een max snelheid van 480 Mbit/s. Ik ken nog geen enkel mediaformaat dat een dergelijke bitrate heeft. BluRay zit op max 54 Mbit/s. Je zou dus 8 BluRay files tegelijkertijd kunnen afspelen, voordat je aan de max snelheid van je USB poort zit.
Dat is de specificatie, 480 Mbit/s. Ik ben nog geen USB ingang/uitgang tegengekomen die veel meer doet dan 30MB/s (zo'n 240Mbit/s). Waarschijnlijk komt dit alle overhead in het protocol ofzo en andere factoren. Desalniettemin zat voor BluRay :)

Echter er zijn nu al 4K TV's te koop voor leuke prijzen (persoonlijk heb ik liever goede 720p of 1080p TV's, zoals de Panasonic st/gt/vt/zt 60serie en lager), maar 4K (ondanks h265? heeft meer bandbreedte nodig natuurlijk als je ook weinig compressie wilt). Dus de mediaspelers mogen daar ookal flink op in gaan spelen vind ik. Er zal dan meer power nodig zijn, wat de interface lag/snelheid etc ook ten goede zal komen.

[Reactie gewijzigd door ToFast op 28 mei 2014 18:06]

Je hebt geen USB 3.0 nodig bij een mediastreamer. 20 MB/s wat een USB 2.0 poort sowieso aankan is meer dan genoeg voor het afspelen van een bluray.
Je hebt voor het afspelen toch niets aan een usb3.0 poort. Er zit daarnaast geen harde schrijf in, usb 3.0 heeft geen voordeel voor zo'n mediaspeler.
Mooi dat het product nog leeft. Na het uitfaseren van de Live HUB en de stilte rond WD dacht ik dat het einde Live zou zijn.

Alleen om nou te zeggen dat ik mijn 2009 of mijn 2011 versie nou ga omruilen voor deze? nee.. ik zie nog niet echt de voordelen. Wie weet met een vlgende :)
Een vraag die bij mij opkwam is inderdaad of dit een zinvolle upgrade zou zijn tov de 2009-versie die ik heb (en waarover ik absoluut tevreden ben). Ook niet qua snelheid of zo?
Als jij ook alleen (8-bit) MKV's afspeelt vanaf je NAS op je DTS-HCS... dan lekker zo houden! Ik gebruik trouwens ook idd liever mijn 2009 dan mijn 2011.
Thanks voor de tip :-). Ik heb qua mediaformaten geen dingen die ik mis op dit moment. Waar ik misschien nog het meest interesse zou hebben, is trouwens een firmware waarin je vanaf het startscherm meteen naar (een bepaalde directory op) je NAS zou kunnen. Dat je steeds moet bladeren kan beter.
dat kan met deze nieuwe speler, niet met de 2011 versie. Maar om daarvoor te upgraden, lijkt me niet de moeite waard als de huidige van jou bevalt.
Dank. Is idd de vraag of dat het upgraden waard is :-). Maar wel netjes dat dit verbeterd is.
Het is geen vernieuwing, het is de 2011 WD TV Live, met nieuwe software en zonder Netflix. De WD TV Live 2011 versie is en blijft een betere koop als je opzoek bent naar een goedkope mediaspeler.

[Reactie gewijzigd door Sijhtam op 28 mei 2014 17:04]

Dat ligt er maar helemaal aan of je meer waarde hecht aan Netflix, of aan Miracast.
Vreemd is ook dat DTS-HD niet in het lijstje staat, terwijl de 2011 versie die ik thuis heb staan dit wel afspeelt en doorstuurt naar mijn versterker.
Kan zijn dat er iets met de licentie hiervoor aan de hand is? (lees, ze wilden er niet voor betalen?)
Mooi ding, maar vind de prijs wel aan de hoge kant.
Vind het nogal meevallen, als je het vergelijkt met bijvoorbeeld de Chromecast, dan is die eigenlijk overpriced, want daar kan je alleen Youtube en Netflix mee bekijken. Daarnaast zal deze nog wel 10 euro in prijs zakken wanneer hij leverbaar wordt. mooi ding....
Dan heb je nog niet alle Chromecast apps en diensten gevonden ;-)
Met Plex kun je alles op Chromecast toveren zoals je met dit apparaat ook kunt doen.
En met AllCast kun je nog meer lokaal streamen.
Nadeel blijft dat je met Plex moet transcoden, daar heb je of een snelle PC voor nodig of een sjieke NAS. Met deze mediaplayer speler kan je gewoon alles rechtstreeks afspelen van de NAS, langzaam of traag, wel weer jammer dat er geen Netflix ondersteuning meer is...komt misschien later wel weer.
Ik begrijp ook niet waarom dat een probleem moet zijn, ik zou zeggen hoe meer apparaten gebruik kunnen maken des te beter voor Netflix....
... wel weer jammer dat er geen Netflix ondersteuning meer is...komt misschien later wel weer....
In het artikel staat het volgende:
Ook streaming-videodiensten als Netflix en YouTube zijn op te vragen.
Doel je op de Chromecast? Want zo zeg je het nu niet :P

Edit:

In de comments hieronder kwam ik er net achter dat er schijnbaar geen Netflix ondersteuning meer op zit. Dus nevermind ;)

[Reactie gewijzigd door stverschoof op 28 mei 2014 20:30]

Vergelijkbaar met de prijs van de vorige versie, dus wat dat betreft hebben ze naar mijn mening een voor hun werkende prijs gepakt (waarvan ze weten dat ze het product er toch wel voor verkocht krijgen) en deze meegenomen naar versie v+1
En de vorige versie was top heel wat jaar plezier van gehad. Sinds Netflix is mijn download gedrag echtwr helemaal gezakt naar 0 en heeft de apple tv inmiddels zijn plaats zo goed als overgenomen.