Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 83 reacties
Submitter: psycho dad

Blizzard heeft de eerste uitnodigingen aan bètatesters voor World of Warcraft: Warlords of Draenor verstuurd. Dat blijkt uit een mail die tweaker 'psycho dad' vrijdag ontving. De eerste testers kunnen vanaf vrijdagavond 23.00 uur Nederlandse tijd aan de slag met de bèta.

Momenteel is de bèta, met grootte van 26GB, al te downloaden door uitgenodigde gamers via hun Battle.net-account. Naast de functies die vanaf vrijdag in de bèta beschikbaar zullen zijn, zal Blizzard gedurende de testfase nieuwe content en functies aan de dlc toevoegen. Op het forum van de bèta is precies terug te vinden welke functies er al beschikbaar zijn. Warlords of Draenor speelt zich af op Draenor, de thuiswereld van de orken, in de tijd dat het nog een land vol woeste jungles was.

Vanaf het begin bevinden gamers zich in de Tanaan Jungle. Veel is er nog niet bekend over de nieuwe speelwereld, maar Blizzard heeft al wel verklapt dat het een 'duistere' jungle zal zijn. In de dlc bereidt de Iron Horde een aanval voor op Azeroth; de wereld waar het merendeel van de World of Warcraft-serie zich afspeelt. Met Warlords of Draenor krijgen spelers niet alleen toegang tot nieuwe quests, speelwerelden en monsters, maar wordt ook het maximale level dat hun karakter kan behalen verhoogd tot 100. Spelers kunnen sinds maart de nieuwe uitbreiding pre-orderen en de uiteindelijke versie zal beschikbaar zijn in december.

World of Warcraft: Warlords of Draenor

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (83)

Zou dit dan de laatste uitbreiding zijn? LV100 op zich wel een mooie eind cap.
Hoeveel uur van je leven zou je wel niet verspild hebben aan een spelletje als je level 100 bereikt (en sommigen met meerdere chars ook nog) ? Denk als je die uren aan leren programmeren of investment banning had gestoken je nu een veel beter salaris zou hebben gehad? Heel veel mensen blijkt uit onderzoeken spelen WoW puur om als zombie de tijd door te komen, vanwege andere problemen in hun leven. Zie bijvoorbeeld: http://www.techaddiction....raft-gamers-addicted.html

[Reactie gewijzigd door ZeroSect0r op 27 juni 2014 14:19]

Tja, en hoeveel uren en geld hebben sommige al wel niet verspild in de kroeg, bioscoop of noem maar een vorm van vermaak op.
Ja dat dus idd. Waarom is elk weekend laveloos in de kroeg je "vrienden" opzoeken dan wel zinvol? Wat maakt dat precies zo zinvol.
Voor veel van die reguliere kroeg hangers en club gangers (na pak m beet je 25e levensjaar) zijn alleen "sociaal" wanneer ze met zijn alle flink onder invloed zijn. De vriendschappen hebben nagenoeg geen waarde buiten dat geheel om.
Verjaardagen beginnen niet voor niets zo ongemakkelijk.. men is tenslotte nog nuchter.
Let wel als je nog onder de pak m beet 25 bent en bv een student bent, dan ja vind ik het uitgaan en alcohol misbruik vanzelfsprekender. Het hoort er een beetje bij zeg maar. Maar een verplichting absoluut niet.

Ik heb zelf nog nooit guild vriendjes gemaakt of fanatiek geraid in een mmo als deze. Maar zie echt totaal niet (meer) in waarom deze mensen met inferieure tijdsbesteding bezig zijn.

Wat ik gezien heb van een vriend van me die wel een tijd fanatiek gespeeld heeft, is dat die jongens en her n der meisje best wel sociaal met elkaar zijn ook buiten het spel om.
In die zin zou ik zelf zeggen dat deze nerds en geeks echt niet minder sociaal zijn, het werkt enkel wat anders in de praktijk.
In plaats van de kroeg heb je World of Warcraft, in plaats van ongemakkelijke verjaardagen en sociale verplichtingen heb je veel minder ongemakkelijke guild meetings. Ik zou haast zeggen dat het allemaal een stuk oprechter is uiteindelijk.

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 27 juni 2014 15:09]

Helemaal mee eens, de kroeghanger en "sociale medemens" heeft niet in de gaten dat je enorm veel sociale contacten opbouwt door te gamen, niet alleen binnen Nederland maar ook internationaal. Bijkomend voordeel dat het buitengewoon effectief werkt voor je Engelse taalkunde, vooral wat betreft accenten ( iets wat je niet tot moeilijk op school leert ). Veel gamers hebben sociale contacten opgebouwd die ze al jaren kennen en op grote regelmaat contact mee hebben. Zowel in schrift als vocaal via TS/Vent/Mumble etc. Je leert ook makkelijker en natuurlijker in vreemde talen te communiceren.

Persoonlijk heb ik door de jaren heen veel vriendschappen ontwikkelt in Scandinavië, ben meerdere keren op bezoek geweest in Stockholm ( en andersom ). Uiteindelijk heeft één van deze vriendschappen tot carrière mogelijkheden geleid en heb ik veel werk mogen doen voor zowel de Zweedse als de Amerikaanse markt. Dit soort contacten had ik waarschijnlijk nooit opgedaan als ik niet zou gamen en elk weekend maar in de kroeg zou hangen.

Ik zie niet in waarom deze vriendschappen inferieur zouden zijn, ik spendeer wekelijks meer tijd met mijn internet contacten dan met mijn niet gamende vrienden. Gamende real-life vrienden spreek ik dan ook weer dagelijks via internet of whatsapp. Ik zie niet in waarom dat anders zou zijn dan met vrienden die je enkel en alleen via internet spreekt. Dat avondje kroeg maakt het verschil niet! Niet dat ik nooit meer iets onderneem met mijn niet gamende vrienden ofc.

[Reactie gewijzigd door quintox op 30 juni 2014 13:33]

Ik zou zelf "verspild" tussen haakjes zetten. Want in mijn ogen is dat geen feit.
Je kan het van alles namelijk zeggen. Werk zou ook verspilling kunnen zijn. Kinderen opvoeden kan ook verspilling zijn. Het ligt er maar net aan hoe jij in het leven staat en wat jij wilt doen / bereiken. Het is sowieso tijdelijk want niemand leeft voor altijd.
Waarom is een game spelen waar je plezier in hebt verspilling van tijd? Je kan WoW makkelijk naast je werk of school spelen.

[Reactie gewijzigd door Euphanasia op 27 juni 2014 14:21]

De meeste mensen beginnen ook aan WoW als kort plezier vermaak. Dat is niet het probleem. Het probleem is dat games als WoW (maar ook anderen) zo engineerd zijn om je verslaafd te maken (zie bijvoorbeeld http://www.salon.com/2012...signed_to_get_you_hooked/ ). Daarna spelen mensen het niet meer zoals in eerste instantie voor werkelijk plezier, maar vanuit de verslaving.

Je kan het zien als roken (of gokken, alcohol etc). De eerste paar keer doe je het voor je plezier maar helaas raken een groot aantal mensen daaraan verslaafd. Het genotsgebruik van de eerste keer is later dus veranderd ook al beleef je nog steeds plezier. Ook een gokverslaafde of roker heeft plezier (anders zou hij het niet doen)..maar dat is niet meer het zelfde pleziertje als de eerste keren. De verslaving heeft dan al overgenomen.

Er is niet voor niets een website speciaal voor quiters van WoW: http://www.wowaholics.org/home

[Reactie gewijzigd door ZeroSect0r op 27 juni 2014 14:28]

Je gaat enorm off-topic en dit onderwerp is al veel te veel besproken, maar ik reageer toch even:

Er is inderdaad een verslavingsgevaar met MMO's, en in bepaalde mate ook met andere games. Maar er zullen altijd zaken zijn waaraan men verslaafd kan raken. In principe alles wat ons genot / plezier geeft kan verslavend zijn.

De oplossing ligt dan ook niet in het wegnemen of aanpassen van alles wat mogelijk verslavend kan zijn, maar in het voorkomen dat een persoon zo uit balans raakt dat hij verslaafd raakt. Mensen die 16 uur per dag gamen, of drinken, of wat dan ook, hebben andere problemen waar ze uit willen ontsnappen. Die problemen zouden de aandacht moeten krijgen, niet de ontsnapping die zij kiezen (een MMO, alcohol, enz). Dat is slechts een gevolg.

Het leeuwendeel van de MMO-spelers kan de game prima combineren met andere zaken zoals werk, sociale activiteit, enz. Blizzard heeft ook beperkingen ingebouwd zodat het nóg meer spelen op een bepaald moment weinig voordeel meer oplevert (zoals raid lockouts en maximumwinst van bepaalde currencies). Het probleem wordt vooral overdreven door bezorgde ouders die hun kinderen eens wat beter zouden moeten leren kennen in plaats van alleen naar de gevolgen te kijken, wanneer het kwaad al lang geschied is :)

[Reactie gewijzigd door geert1 op 27 juni 2014 15:45]

Uh spellen die te veel gericht zijn op hoe meer je doet hoe meer je mee bereikt, hoe meer beter sterker extra abillities je krijgt. Hebben zeker kans om extra verslavend te zijn. Natuurlijk heb je hier zelf een hand in maar sommige spellen moet je gewoon geregeld spelen. Ik heb het zelf nooit gespeeld maar er hangt om WoW toch wel een beetje het imago van zeer verslavend waarvan aantal spelers amper het zonlicht buiten ziet. Ik wil hiermee niet zeggen dat het zo is maar wil wel aangeven dat dit imago wel ergens vandaan moet komen.
Bij wie hangt dat imago dan? In de opinie van onwetenden misschien. Puur weer een vooroordeel gebaseerd op een paar basketcases die het inderdaad zo bont maken en ermee in het nieuws komen. Dat de overige 95%+ zich wel gewoon gedragen komt natuurlijk niet in het nieuws.

Het gros van de spelers waar ik mee speel zijn gewoon studenten, jonge werkenden en wat 30 en 40'tigers hier en daar (categorie 18 t/m de oudste in onze guild geloof ik 44). Zie ik daar veel verslaafden, ik in ieder geval niet, af en toe kom je wel eens iemand tegen die het allemaal iets te serieus neemt, maar dat zijn extreme uitzonderingen en niet de regel. De meesten gaan netjes stappen in het weekend, leuke dingen doen met de kinderen, naar feestjes, bijv nu met het WK en het begin van de zomer is het duidelijk te merken dat het WK en het goede weer bij veel voorgaat daar de activiteit in de guild flink is afgenomen de laatste weken. Niet dat dit vreemd, want dit is iets dat zich ieder jaar weer herhaald, mooi weer betekend een stuk minder gamen en meer feesten, relaxen en genieten van de zomer :)
Hij bedoelt te zeggen dat je een DEEL van die extreme hoeveelheid tijd best een x aantal manieren had kunnen uitvoeren om jezelf te verbeteren in plaats van 'zombie mode'.
Bijvoorbeeld je hebt 10.000 uur WoW gedaan keer 12 euro uurloon... dit heb je gemist! (Niet dat je 16 uur per dag werkt).
Waarneming, geen mening.
Dat kun je zeggen van alle activiteiten die plezier of ontspanning opleveren. Dus ook maar geen tv meer? boeken? dansen? Een biertje doen in de kroeg? Middagje varen? Allemaal pure tijdverspilling. Werken moeten we! Want dat maakt ons gelukkig en nuttig.

/sarcasme.
Voor 12 euro per uur kom ik mijn bed niet uit.
als in minimum loon
Hoeveel uur van hun leven verspillen mensen met het kijken naar de TV,
hangen in de kroeg, kilo's tillen in het fitness centrum of wat voor andere hobby dan ook....

*zucht*
Haha, inderdaad. Ik gebruik zelf altijd "Ja ik game ja, jij zit met een zak chips naar GTST te kijken"

[Reactie gewijzigd door alingebruik1978 op 27 juni 2014 16:16]

Wat een generalisering. Ben erg benieuwd naar jouw hobby's. Ik speel WoW sinds 2004, heb een universitaire opleiding afgerond, een goede baan en een druk sociaal leven.
Enjoy wasting time isn't wasted time.
Valt tegenwoordig wel mee vroeger duurde het langer.

Maar dan even terug komen op je stelling: Tijd verspillen

Wanneer verspil je geen tijd? dat is volgens mij namelijk een mening. Sommige mensen vinden werken of kinderen een tijd verspilling. Imo heeft het leven geen nut / groot doel.
Iedereen gaat dood en ik geloof er niet in dat er een leven na de dood is. Kortom dan is het voorbij. Alles wat je dan "nuttig" opgebouwd hebt is er misschien nog maar daar heb je niets meer aan. In mijn ogen is het enige doel een leuke tijd hebben in de tijd dat je leeft. Hoe je dat doet is per persoon verschillend. Dus voor sommige zou gamen dan zeker nuttig kunnen zijn omdat zij dat leuk vinden.

Ik vind het hierbij wel belangrijk dat je andere niet opzettelijk kwetst (bij de dingen die jij leuk vind om met je leven te doen). Mensen vermoorden omdat jij dat leuk zou vinden, of ze op andere manier lastig vallen, misbruiken of uitbuiten is not done.

Maar ook dit is maar een mening. Iemand anders kan er weer heel anders tegen aan kijken.
En stel nou dat die arts - waarmee jij zo blij bent als je in de avonduren moet worden geholpen - in het weekend wanneer hij een dienstvrijemiddag heeft Azeroth onveilig maakt mijn zijn Human Holy priest (Ja, grappig hé ;) ).

Als hij dat nou kwalificeerd als een 'leuke tijd'? Is er dan een probleem?

Ik ben overigens blij dat jij mensen vertelt waar het in het leven wel om gaat. Vooralsnog ben ik nog steeds benieuwd naar jouw sociale positie, baan, levensomstandigheden en andere informatie.

In mijn gedachte moet jij haast wel een kruising tussen Usain Bolt, Albert Einstein, Richard Branson en Leeroy Jenkins zijn.... :+

[Reactie gewijzigd door hmr op 27 juni 2014 15:09]

Er is een verschil tussen lang leven de lol en die arts die jij noemt.
Die arts krijgt waarschijnlijk heel veel voldoening uit zijn werk en wordt daardoor dus gelukkig in het leven. Of hij verdient er veel geld mee waardoor hij andere dingen kan doen waar hij gelukkig van wordt. wellicht is dat savonds uren lang gamen.

Wat ik hier vooral mee wil zeggen is dat ik het te kort door de bocht vind om te stellen dat tot level 100 levelen of jaren lang wow spelen een verspilling van je leven/tijd is. Dat is iets persoonlijks en dat kan jij niet voor een ander bepalen. Voor jou is het misschien een verspilling voor een ander is er niets mooiers op de wereld.
Tuurlijk want die arts speelt mogelijk bf4 op 4k en gaat 5 keer per jaar op vakantie. En dat maakt het voor hem leuk. Hij gaat echt niet voor 10 euro per uur werken in de nacht. Want dan is de LOL er snel af voor hem
De lead developer had met MoP ontwikkeling al gezegd dat ze bezig waren met de volgende expansie (WoD dus) en de expansie daarna. Ze claimden nog content en verhaal lijnen grotendeels klaar te hebben liggen voor nog een 5 uitbreidingen minstens.

Ik neem aan dat zolang ze meer dan een paar honderdduizend subscribers hebben ze nog wel vrolijk doorgaan. Laatste kwartaal hadden ze nog over de 7 miljoen subscribers dus dat zit nog wel goed.
Jup de Engine kan eigenlijk niet hoger dan 100 omdat het nu eigenlijk al buiten zijn voegen begint te lopen (Stats werden gewoon te hoog). Dus er moest eerst een Item squash door (Wat nu dus ook is gebeurt) voordat ze verder konden.

HEt was nooit de bedoeling dat ze hoger dan 100 zouden. Maar ja, je gaat een Melk koe natuurlijk wel melken ;). De "end game" expansion duurt nog wel even, de conclusie van het verhaal enzo ;). Eigenlijk zitten ze er nu aan beide kanten zo'n beetje aan, en krijg je nu vooral zij verhalen en staat het een beetje stil (niet helemaal), maar ze kunnen toch ook moeilijk de boel dichtgooien als je 7 miljoen betalende klanten hebt :P.

Wel mogen ze wel eens wat nieuws toevoegen in zake PVP en zijde keuze. Maar ja, dat is meer een persoonlijke wens.
"Jup de Engine kan eigenlijk niet hoger dan 100 omdat het nu eigenlijk al buiten zijn voegen begint te lopen (Stats werden gewoon te hoog). Dus er moest eerst een Item squash door (Wat nu dus ook is gebeurt) voordat ze verder konden."

Die "item squash" gaat echt puur over het feit dat het exponentieel oploopt en daarom in de nieuwe uitbreiding echt over bizarre cijfers zou gaan waar niemand op zit te wachten.
Heeft niets met de engine te maken, die krijgt zelfs een update.

Echt een rare manier van redeneren heb je dan eigenlijk. Doet me denken aan de mensen die destijds rond de nieuwjaar wisseling van 2000 moeilijk liepen te doen over computers die niet meer zouden werken. En de wereld naar de sjenker ging enzo.
Wat voor een scheef beeld moet je wel niet hebben van programmeren/netwerk beheer/hardware algemeen. Ik heb er de ballen verstand van, maar een beetje logisch nadenken is niet zoveel gevraagd toch.
Erm, een game engine doet meer dan alleen graphics hoor. Ik heb het over de logische engine die gameplay bijhoudt (niet de graphics engine). Niet gelijk zo aangebrand doen niemand valt WOW aan en ik vergelijk helemaal NIKS met een bug ofzo.

De engine werkt gewoon naar behoren en was eerst wel behoorlijk buggy (speel al sinds het begin en toen had je zeker weten wel bugs in wow, behoorlijk wat eigenlijk). Maar omdat het zo exponentieel uit de hand loopt moeten de items gewoon wat teruggeschroefd worden en gaat ook de logische Engine een goede onderhouds-beurt over.

Dus niet zo aangebrand doen, het is gewoon een feit dat ze niet verwachten hadden dat het zo'n success zou worden en dat ze de lvl 100 zouden paseren. Blizzard heeft dit zelf ook meerdere keren aangegeven dat de Engine raar gaat doen als ze dat zouden passeren.

Dus JA het heeft wel degelijk met de engine te maken, die zelf ook een goede beurt krijgt.
Aangebrand nah niet zozeer. Meer een beetje verbaasd over de aannames die mensen soms doen, ikzelf ben er geen uitzondering in hoor. Vind het zelfs wel leuk wat te "filosoferen" over dergelijke zaken. Nogmaals met beperkte kennis dus ik verkondig geen feiten (tenzij ik het juist heb natuurlijk).

Maar vind het moeilijk te geloven dat de rekensommetjes zoveel lastiger worden. Het gaat toch meer om dat de processor zoveel verschillende berekeningen te verduren krijgt, niet zozeer de complexiteit van de individuele berekening. Tenminste, ik begreep dat MMO's daarom zo cpu intensief zijn. Veel spelers, veel verschillende rekensommetjes in een continue stroom.
In battlegrounds zie je daarom dat het erg soepel loopt, totdat het aantal spelers uit de klauwen loopt dan gaat de game geleidelijk aan langzamer lopen naarmate het aantal spelers en skills toenemen. Het is naar mijn idee dus echt de hoeveelheid aan opdrachten, niet de complexiteit.

Snelle FPS games krijgen door het lagere spelers aantal wat meer "bursts" te verwerken, in een bizar korte tijd enorm veel kleine en complexe berekeningen en daarna weer even niets. Bij die games zie je veel meer dat de CPU daarom een bottleneck vormt, met pieken die freezes,frameskipping of mouselag achtige ervaringen geven. Aangesterkt door het feit dat de processor van weinig naar veel activiteit gaat. Maar dat is gedeeltelijk op te lossen met coreparking tools. Bij battlefield is dit zelfs verplichte kost haast.

Elke expert op dit gebied is welkom me te leren hoe het wel zit hoor :P

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 27 juni 2014 17:36]

http://us.battle.net/wow/en/blog/3885585

waarom overwegen ze mega dmg dan. link een official bluepost waar ze zeggen dat de engine 50mil dmg per hit niet aan kan. of items met 60k str niet goed kan berekenen. want hoe kon ik dan op een server level 255(dit is wel max level de engine aan kan(zonder hem dus danig aan te passen) maar makkelijk 50mil fireball kon doen? en dan ook nog zonder cooldown. de engine en server is het laats waar blizzard zich druk om maakt.

en hij is niet snel aangebrand. jij schiet echter heel snel in de verdedeging en roept dingen op internet zonder ook maar een sourch. en tuurlijk lopen de stats/dmg uit de hand. dat weet iedereen die MoP nu speelt. maar zoals je hier kunt zien. https://www.youtube.com/watch?v=usR-az-OtkU
kan de engine makkelijk 250mil dmg aan. en ook insane hogen hp pools.

[Reactie gewijzigd door loki504 op 27 juni 2014 17:49]

Oooh was op een privedserver waar ik 255 was en makkelijk 50m per hit kon doen. Alleen is het voor de mens niet haalbaar om dit lekker te spelen. Vandaar de mogelijke mega dmg. Server/engine kan dit makkelijk aan
nee blizzard heeft al gezegt dat 100 gewoon een nummer is net als 99 of 60 or 9000. en komen zeker nog meer exps aan voor wow
Jammer genoeg niets mogen ontvangen, had graag willen spelen in deze beta/alpha. Er werd gezegd dat Veteran players een grotere kans hebben om een invite te krijgen.

https://twitter.com/Bashiok/status/482448710568509442

Speel sinds 2008, niet veteran genoeg ;)

Edit: https://twitter.com/Rygarius/status/482427515265646592

Voor de mensen die dus nog geen invite hebben, er komen meerder invite waves. Ben benieuwd!

[Reactie gewijzigd door Zenety op 27 juni 2014 14:09]

nou speel sinds release en heb nog nooit een beta invite gekregen dus hoe veteran moet je wel niet zijn dan
Blijft natuurlijk random, vriend van mij die sinds release van Cataclysm speelt heeft wel een invite |:(

Maarja, een beta blijft een beta, alle progress die je daar in je character speelt is toch weer weg. Investeer ik liever wat tijd in mijn normale characters.
Veteran status is pas voor deze invite voor het eerst. Eerste expansions was vol random met wat top guilds als invites. MoP beta was iedereen met een jaar-pas en nu dus geselecteerd op veteran status en, ik neem aan, je geuploade specs.

En ik heb een invite. Speel ook sinds open beta/release EU.
Heb je in je instellingen wel aangegeven mee te willen doen aan beta's?

inloggen op je battle.net account, bovenin account, dan summary. Aan zijkant staat Beta Profile Settings. Daar moet je dan wat dingen invullen. Ik zie dat ik het ff moet updaten :D

Echter is dat nog geen garantie op deelname aan een beta.
Same; ik speel al sinds vanilla en nog nooit voor een enkel Blizzard spel een beta invite gekregen. (ik sta ingeschreven)
Op MMO-Champion zijn er enorm veel comments van mensen die wél al een beta invite hebben gekregen. Worden er genoeg de deur uit gestuurd dus. Of ze daadwerkelijk veteran spelers targeten, dunno, speel zelf al vanaf 2004 en ik heb in al die jaren alleen een closed beta inv voor Hearthstone gekregen ;)

Verder niet zo heel erg boeiend zo'n beta, heb toch geen tijd om nu een game grondig te testen en feedback te leveren ( dat willen veel "beta testers" nog wel eens vergeten ).
Same, Hearthstone beta was voor iedereen die ik ken met een Battle.net account haha. Niet echt "closed".

En inderdaad, je moet er ook maar de tijd/moeite in willen steken om ook alle bugs te reporten ipv lekker door te gamen.
De closed beta was wel degelijk closed, misschien vergis jij het met de open beta (of heeft iedereen die je kent gewoon mazzel)
Het zal vast op meer dingen gebaseerd worden dan alleen sinds wanneer je speelt. Zo spuugt de geruchten molen (MMO Champion) uit dat het ook ermee te maken heeft of je al die tijd on-onderbroken je account actief hebt gehouden (abbo zonder onderbreking betaald), of je ook hebt meegedaan in voorgaande beta's, of jij een nette speler bent (nog nooit gebanned of een waarschuwing gehad e.d.). Het is ook goed mogelijk dat je invite gebaseerd is op je Beta Profile Settings, je hardware configuratie. In tegenstelling tot de beta van Mists of Pandaria wilt Blizzard het deze keer richten op echt beta testen en het vinden van bugs/glitches i.p.v. zo veel mogelijk spelers een sneak peak te geven.

Ik heb mijn invite ontvangen een uur geleden. Download is 26GB's.

[Reactie gewijzigd door Thyrius op 27 juni 2014 16:27]

Ga er maar vannuit dat het gewoon random uitgedeeld wordt over de active accounts.

Ik speel "al" sinds het begin van TBC en vrijwel non-stop. Heb MoP beta "gekocht" en daar ook feedback geleverd. Tevens ben ik in het bezit van alle Blizzard spellen sinds de release van TBC.

Mijn account is op dit moment actief en beta-profile is aangemaakt.

Zoals je al verwacht: ik heb geen beta invite. Een vriend van me wel op z'n oude account (vanilla).
Het is ook geen garantie dat je een beta invite krijgt. Maar van alle beschikbare invites zullen 99% naar de 'veterans' gaan.
Ik zag vandaag op de mail dat ik wel een uitnodiging ontvangen heb. Maar ik ben nu op vakantie, dus ik kan voorlopig niet inloggen. :z

Ik speel sinds 2005, maar ik vermoed dat dat geen factor was om een uitnodiging te krijgen.
Ik speel mee vanaf de release, week 1.Pre TBC. Hoe veteran wil je het hebben? En geen invite voor mij, terwijl ik nog altijd redelijk actief ben. Dan had ik op z'n minst bij de eerste wave moeten zitten.


Jammer weer! Maar geen erg, ik wacht wel tot hij normaal uitkomt.
Wanneer houden ze eens op met het uitmelken van WoW en brengen ze Titan eens uit.
Wanneer deze klaar is. Of wil je Battlefield 4 problemen?
Dit zal trouwens ook nog wel een heel lang kunnen duren aangezien Blizzard totaal niet tevreden was en opnieuw begonnen is.
Zodra mensen eindelijk stoppen met het spelen van WoW helaas.
Wanneer er minder mensen gaan spelen. Op het moment krijgen ze bakken binnen door o.a. subscriptions etc. En wanneer er een nieuwe uitbreiding komt, komen de afhakers ook weer terug. Hier betalen ze wel o.a. de ontwikkel en serverkosten mee.

Zolang er vraag is naar WOW zullen ze niet sneller overstappen naar een nieuwe game. Ook omdat ze hiermee mensen weglokken van hun oude spel wat nog goed werkt.
Titan was voorlopig uitgesteld en de mensen die er aan werkten waren verdeeld over de andere afdelingen van Blizzard (zoals DIablo 3, WoW en Starcraft 2).
Ga er maar vanuit dat er geen nieuwe MMO komt van Blizzard de komende jaren.
Level cap wordt 100 ipv 90:

[Quote]
quests, speelwerelden en monsters, maar wordt ook het maximale level dat hun karakter kan behalen verhoogd tot 90. Spelers
[Unquote]
De level cap is volgens mij verhoogd tot 100 (http://www.wowwiki.com/Level_cap)
Ik speel sinds de dag van release van vanilla en heb nog nooit in een vroeg stadium een beta key gekregen. Daar baal ik wel een beetje van.
Je bent niet de enige.
Ik creeerde mijn account 68 nadat de europese servers open gingen. Geen WOD-invite hier.

Ik heb wel ooit een WLK-invite gehad. Maar dat tegen het einde. En ik was toen nog te druk bezig met TBC om veel te kunnen spelen/testen. Brutallus moest down voor de grote pre-WLK-nerf. (En gelukt! :p)
Ook ik baal... had graag nu al met de beta geklooid. Beetje bepalen welke class ik ga spelen in WOD :)
er komen nog genoeg waves aan. en pas week voor de release zou ik een besluit nemen. er gaar nog genoeg veranderen.
Absoluut! Heb je ook gelijk in, maar ben zelf beetje klaar met de huidige content en klooien op een beta helpt altijd wel! :)

Gewoon afwachten! Speel sinds 2005 dus zal ergens wel een invite krijgen!
vast wel. en twitch zal genoeg gestreamt worden. als is dat natuurlijk niet het zelfde als zelf spelen:D
Jeeej I got one !

Maar eigenlijk speel ik nooit meer WoW, en het is me een raadsel waarom Blizzard me die gegeven hebt. Ik doe veel werk in de community van Starcraft 2 en ben daarmee de eerste die Starcraft en Heroes beta's ontvangt.

Voor diegene die niet weten hoe Beta's bij Blizzard werkt: Blizzard kijkt niet hoe veteraan je bent. Ze kijken naar hoeveel je speelt, hoe goed je bent, de spec van je computer en hoeveel werk je bij de community doet. Dus stel je bent erg goed en bent nog net niet pro maar je loopt altijd te trollen op de fora van Blizzard krijg je nooit een Beta. terwijl een noob (like me) die veel voor de community doet gelijk een invite.

Ik ben zelf erg actief in de mapmaker wereld van Starcraft 2, maar dan nog vind ik het raar dat ik een invite krijg. Ik vind dat ze die invites gewoon naar WoW players moeten gooien die veel spelen en niet naar paradepaardjes van de community. Maar goed ik had mijn Beta settings ook moeten aanpassen en WoW wegvinken.

PS ik heb de beta key al weggegeven, dus voordat ik 100 PM's krijg met mensen die de key willen hebben je moet gewoon wachten en hopen :)

[Reactie gewijzigd door rickboy333 op 27 juni 2014 14:30]

Zijn die keys overdraagbaar dan? Ik dacht dat het een accountbound beta is/was?
licht er aan hoe je hem krijgt. als je een key krijgt per mail kan je hem weg geven. als je account voor de beta geflagt word(krijg alleen een mailtje dat je kan spelen) is hij niet overdraag baar(tenzij je account gegevens ook weg geeft)
Je krijgt ook geen key toegestuurd, zie http://media.wow-europe.c...ta/en-us/index_en-us.html; Dat is de mail die je ontvangt voor de invite 8)7
Hoe heb je een key gekregen? Ik zit er ook in, maar deze keer krijg je geen key. Ze flaggen direct je battle.net account en je moet alleen je battle.net app ff refreshen en hij staat er automatisch tussen, ff op install klikken en hij begint te installeren :). Juist een maatregel om (zoals ik hoorde) het verkopen/ruilen van key's niet mogelijk te maken. Invite mailtje maakt ook helemaal geen melding van een key. Enkel dat je direct kan beginnen met installeren.

[Reactie gewijzigd door Dennism op 27 juni 2014 14:53]

Hoe heb je een key gekregen? Ik zit er ook in, maar deze keer krijg je geen key. Ze flaggen direct je battle.net account en je moet alleen je battle.net app ff refreshen en hij staat er automatisch tussen, ff op install klikken en hij begint te installeren :). Juist een maatregel om (zoals ik hoorde) het verkopen/ruilen van key's niet mogelijk te maken. Invite mailtje maakt ook helemaal geen melding van een key. Enkel dat je direct kan beginnen met installeren.
Soms flaggen ze en soms sturen ze je een mail. Dat ligt er aan of je een player bent die veel speelt en waar ze zeker van weten dat je het ook gaat spelen dan word je geflagged. Als ze denken dat je de key misschien niet hoeft dan word je gemailed.

Bij de SC2 Hots beta werd mijn acc direct geflagged terwijl mijn broer een E-Mail kreeg. Dus dat licht volgensmij aan de situatie.
Denk het niet, want ik speel al jaren casual en krijg altijd als eerste bèta invités. Zo nu dus ook en gebruik ze amper ivm ik niet van spoilers hou. Ik heb geen idee waarom ik ze altijd ontvang. Krijg ze ook vaak en snel van andere alpha of betas.
Ik had door de game Wildstar weer zin gekregen in WoW. Heb elke uitbreiding een maand of 2 gespeeld, en tussendoor nog eens een maandje of wat. Mist of Pandaria echter nog niet echt gespeeld, dus ik dacht we geven het weer een poging.
En eerlijk is eerlijk, de game is toch echt stukken beter geworden. Ben geen fanatieke raider, maar echt genoeg leuke dingen te doen. Nu rares aan het zoeken op timeless isle, dikke fun voor casual spelers zoals mij.

Heb wel zin in de uitbreiding! Maar was vergeten de juiste beta profiles aan te zetten dus ik verwacht geen invite helaas.
je kan hem als nog aanpassen en hopen:P
Snel gedaan idd! Toch fanatiek blizzard gamer. Maar community wijs vooral me boos gemaakt over Diablo 3, en beloftes die maar half waar gemaakt worden maanden of jaren laten.
Weet niet of ze me zo mogen :P
Bij de Cataclysm en MoP uitbreidingen kregen de schrijvers van WoW addons als een van de eersten beta keys, maar voorlopig zie ik dit nog niet gebeuren bij deze uitbreiding, helaas ;(
Welke addon is dat dan?