Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 80 reacties
Submitter: Zeror

Blizzard heeft een nieuwe feature voor World of Warcraft aangekondigd, waardoor spelers eerder verwijderde personages kunnen terughalen. De update verschijnt in aanloop naar het uitbreidingspakket Warlords of Draenor.

Blizzard heeft de toevoeging aan Warlords of Draenor op zijn blog bekendgemaakt. Blizzard claimt dat alle mogelijkheden en bezittingen van de verwijderde personages bewaard zijn gebleven. Gamers kunnen daardoor aanhaken op het niveau waarop ze gebleven zijn.

Er zijn echter enkele restricties. Personages onder niveau 10 en Death Knights van level 55 vallen niet onder de doelgroep en zijn dus niet te herstellen. Personages van niveau 10 tot en met 29 kunnen 90 dagen worden teruggehaald. Spelers met een verwijderd personages van level 30 tot en met 49 hebben 120 dagen de tijd om hun keuze terug te draaien. Alle overige wezens vanaf level 50 kunnen onbeperkt in hun oude doen worden hersteld. Gamers mogen de herstelmogelijkheid eens in de dertig dagen gebruiken. Het is daarnaast mogelijk om een naam opnieuw te claimen. Blizzard zegt de titels voor een beperkte tijd te bewaren. Alleen de oprichter kan opnieuw beslag leggen op de naam.

Het is vooralsnog onbekend tot welk tijdsbestek de personages kunnen worden teruggehaald. Een community manager wil nog niets beloven, maar meldt wel dat het waarschijnlijk afhangt van het niveau van het desbetreffende personage op het moment van verwijderen. Het uitbreidingspakket World of Warcraft: Warlords of Draenor is vanaf 13 november in Nederland te verkrijgen, vanaf zo'n 35 euro.

World of Warcraft - Molten Core

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (22)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (80)

Post van mmo-champion als quote van Blizzard:

In the upcoming pre-Warlords of Draenor content patch, we’re adding a new feature that allows players to undelete characters. But before you delete that character, there are a few limitations we want you to let you to know about first.

Characters under level 10 and Death Knights at level 55 are not eligible to be undeleted.
Characters between level 10 and level 29 will no longer recoverable after 90 days.
Characters between level 30 and 49 will no longer recoverable after 120 days.
All other characters level 50 and above are eligible to be undeleted at any time.
Please keep in mind you will only be able to use the undelete option once every 30 days.


Undeleting a character restores all of its enchantments, gems, and items fully intact. You’ll be able to get back into action right away, and your character won’t remember being deleted—we won’t tell, either.

Shhhh. . . .
Waarom zulke voorwaarden?
Lijkt erop dat mensen die het langste hebben gespeelt (en waarschijnlijk daarmee het meeste geld binnen hebben gebracht) zo een wat extra's krijgen.
De verschillen in levels hebben niks te maken met inkomsten. Een character van level 50 heeft niet maanden geduurd om te levelen t.o.v. een level 14. Het heeft puur te maken met de character progression en hoeveel 'moeite' er in gestoken is. Vandaar dat een Death Knight van level 55 dezelfde voorwaarden als die van een level 1-10 krijgt aangezien een DK altijd op level 55 begint.
Waarschijnlijk omdat de waarde van een character stijgt naarmate de levels, het gold en het gear niveau ook stijgen.

Level 30~49 character heeft waarschijnlijk weinig resources en is daarnaast ook zo gemaakt.

Waarom ze niet alle characters gewoon een vrijkaart geven is mij een raadsel, vermoedelijk om namen en data vrij te maken.
Ik vermoed ook dat er veel meer low level characters zijn (mensen die even een class uitproberen) en dat er naarmate je naar hogere levels komt er dus relatief minder data opgeslagen hoeft te worden.
Het enige waar men nu nog op kan verdienen is een character met goeie gear, en gold mining. Want gezien er tegenwoordig een level 90 boost verkrijgbaar is voor een vaste prijs van Blizzard zelf, is power leveling niet langer rendabel.

Ik heb het met de uitbreiding er een level 90 boost gratis bij gekregen, en heb m'n rogue meteen naar level 90 gesmeten. Hierbij krijg je direct goeie gear voor je level.
Powerleveling via illegale weg kost 1, veel meer tijd. Want anders moeten ze nog een boost kopen. Meestal nemen ze hier 2 a 3 weken voor dacht ik. Weet het niet zeker, nooit gebruik van gemaakt. En 2 je loopt enorm veel risico, je geeft hun je account en wachtwoord, en vervolgens ben je je account kwijt.

Lijkt me nou geen strak plan. Met een beetje hersens geef je er gewoon een paar centjes meer voor uit, als je niet capabel genoeg bent om van 1 tot 90 te levelen in 2 weken tijd. Mijn record was 1 week, 2 weken doe ik het erg rustig aan.
Powerleveling kost hun 1 a 2 dagen en als je een tuidelijk pasword neemt is je account ook gewoon veilig. Alleen is de kanst op een ban.
Is het al bekend wanneer de pre-patch is?
De geruchten gaan rond en doen vermoeden op de 7e of de 14e.
Dat zou mooi zijn, misschien dat ik weer is een keer ga resubben. WoD doet veel herinneringen op van Burning Crusade.
Vele veranderingen aan de classes, "ability pruning".

Voor mij: Positief! Minder knoppen die je action bars vullen die je nooit gebruikt.

WoD, in mijn ogen, ziet er uit om een van de beste expansions te worden.
Helaas worden er genoeg abilities gepruned of veranderd die wel veel gebruikt worden.
Valt reuze mee, bijvoorbeeld; Heart Strike gaat er uit, Pestilence wordt gemerged met Blood Boil.

2 knoppen weg, 1tje blijft met effect van 2, en Heart Strike's damage was verwaarloosbaar.

2 knoppen minder, een knop gebuffed, ben ik blij mee.

Er worden er maar een paar daad werkelijk weg gehaald die echt essentieel zijn.
Je vertelt precies hetzelfde als wat in het topic staat, maar dan in het Engels en als quote van Blizzard en je wordt beloond met een +2 post ? Schiet mij maar lek, maar ik begrijp dat niet....
Ik zou je plussen, want je hebt gelijk, ik had het topic te vluchtig doorgelezen.
Dit is al jaren mogelijk ;)

Alleen moest je en ticket openen en met een GM praten.
Naar aanleiding daarvan hebben deze feature ontwikkeld waarschijnlijk. De hoeveelheid requests om verwijderde characters terug te halen werd iets teveel, denk ik.
Wat mij nou geweldig zou lijken is dat er 1 server komt waarop vanilla WoW draait. Zonder poespas. Gewoon het spel zoals het was in de beginperiode en dan voor een gereduceerd tarief of free to play zoals Lord of the Rings Online. Dan zou ik wel weer eens in de wereld van WoW willen stappen.
Onderschat de kracht van nostalgie niet. Toen was het geweldig, maar ondertussen is het spel zoveel uitgebreider geworden. Stel je de vraag: zou je opnieuw honderden uren in die Vanilla wereld willen doorbrengen? Ik denk niet dat je zoiets gaat doen.

Toegegeven, het had wel charme toen. Bijvoorbeeld dat je echt lang onderweg was van het ene continent naar het andere, een mount had je pas vanaf level 40 (als ik me goed herinner), wachten op schepen, zeppelins. Quests hadden nog niet al die hulpmiddelen die je nu hebt (aanduiding op de map, glinsters rond een object dat je moest vinden), enzvoort.
Veel mensen vergeten de ergernissen van die tijd vaak. WoW had heel veel kleine dingen die erg vervelend waren.

Quests waarvoor je aan de andere kant van de wereld moest zijn voor geen of een hele kleine beloning. Buffs die reagents nodig hadden en vaak een te korte duur hadden waardoor je opnieuw kon beginnen met buffen voordat de boss fight begonnen was. De logistiek van raiden was vaak moeilijker dan de raid zelf. Er waren in de meeste zones veel te weinig graveyards en endgame quests waren vrijwel allemaal grind quests.

We namen het toen allemaal voor lief omdat we niet beter wisten.
Akkoord, maar toch denk ik dat bepaalde zaken, zoals het lang onderweg zijn, bijdragen aan de beleving van het spel. Je bent met een RPG bezig, je zit in een rol, je beleeft een avontuur.

Zoals je zegt was het zoeken van een groep en naar de dungeon gaan vaak een uitdaging op zich, maar dit is volgens mij waar zo'n spel om draait: avonturen beleven.

Dat zo'n dingen vervangen worden door een UI en door een paar portals zappen vind ik eigenlijk jammer.
In het begin wisten we inderdaad niet beter en nam je alles voor lief. Nu is er altijd de vergelijking met het hedendaagse WoW, dat enorm gestroomlijned en soepel is. Andere MMO's of WoW jaren geleden zijn in vergelijking gewoon vaak minder afgewerkt en ja, dat stoort ons inmiddels wel.

Maar los van het spel, missen mensen denk ik ook wel de oude community. Alles was toen relatief veel kleinschaliger en persoonlijker. Je kende de guilds en (een aantal) mensen van je server; er waren lokale beroemdheden.

Met de komst van de dungeon finder en allerlei cross-realm features, is dat gevoel veel minder geworden. Ja die features zijn heel erg handig en je hoeft nu niet meer tijden te zoeken naar een dungeon run, maar het is ook veel anoniemer geworden. En hoe anoniemer, hoe horkeriger; rage quiters, AFK-ers, gear score whores, etc. De community vind ik eigenlijk de grootste teloorgang ten opzichte van vroegere tijden.

En natuurlijk helpt een goede guild een hoop, maar ook daar zit verloop in en ook dan ben je soms aangewezen op vreemden...
Dit vind ik een fantastisch idee. Wat ik heel jammer vind, en een van de redenen dat ik niet meer speel is de komst van de dungeon finder. Iedereen staat maar op hoopjes in de steden.

Wat ik persoonlijk leuk vond is het verzamelen van spelers en het reizen naar de locatie van de dungeon met zijn allen. Om dan vervolgens een group tegen te komen van de andere faction waarna een bloedbad ontstond voor de ingang van de dungeon. Een van mijn leukste herrineringen van het spelleke ^^

Helaas geen tijd meer om vaak te spelen, dus het geld niet meer waard :( ZOu graag zien hoe wow nu in elkaar zit vergeleken met een paar expansions geleden. ^^

[Reactie gewijzigd door JackJack op 26 september 2014 12:06]

Wat ik persoonlijk leuk vond is het verzamelen van speler en het reizen naar de locatie van de dungeon met zijn allen. Om dan vervolgens een group tegen te komen van de andere faction waarna een bloedbad ontstond voor de ingang van de dungeon. Een van mijn leukste herrineringen van het spelleke ^^
Dat vond ik persoonlijk minder leuk. Elke keer in elkaar gerost worden door lvl 60 characters van de tegenpartij als je een dungeon in hun gebied wilde spelen.

Ben blij dat er zo'n dungeon finder is, zodat je ook met een gebalanceerde PUG kunt spelen, want uit wanhoop dan maar met twee hunters en een rogue als tank een instance ingaan was ook niet het beste idee.
Ik snap wat je bedoelt, vaak riepen we dan een paar lvl 60 characters van onze eigen guild. Maar als dat niet kon was idd irritant. Ik bedoelde meer dat je een group met hetzelfde level tegen kwam die ook stond te wachten bij de summoner stone.

Toen dungeon finder eenmaal kwam waren al deze plekken uitgestorven en kwam je alleen af en toe iemand tegen die liever alleen aan het questen was dan dungeons grinden. Dat gaf mij een leeg gevoel, omdat je bijna nooit meer iemand van de andere faction tegen het lijf liep.

Tuurlijk je kan een pvp instance joinen, maar dat voelde geforceerd vind ik. Ik vond het juist leuk om spontaan iemand tegen te komen waarna je elkaar een paar seconden aan stond te kijken wat je ging doen. Soms had je geen zin of dacht je dat ie te sterk was. Dan probeerde je er gewoon langs te lopen. Een andere keer volgde er een duel waarin je elkaar net aan kan. En dan heb je nog die momenten dat er in ene keer iemand uit de bosjes springt en je in je rug aanvalt. Aah de herrineringen :)

Dat spontane en onverwachtte, dat mis ik enorm. Niet alleen in WoW(al een poos niet gespeeld) maar ook andere spellen. T is niet orgineel meer. Niemand durft meer een schot in het donker te doen omdat ze bang zijn dat het geld kost.
Achteraf zijn ze misschien doorgeschoten. Een DF die alleen werkt bij de ingang van de desbetreffende dungeon (maar wel cross-realm) was achteraf misschien wel mooier geweest.
Er zijn illegale servers die dat doen.

Meeste mensen die dat spelen komen er dan achter dat Vanilla wow nogal slecht was vergeleken hedendaagse standaarden. Enorme timesinks, nul balans in zowel pve als pvp, lachwekkende limieten (8 debuffs max per mob..), slechte flow van classes, hele specs die onspeelbaar waren, etc etc.

Vanilla wow was beter dan de concurentie destijds. Het is crap vergeleken zelfs de slechtste free-to-play MMO's deze dagen.
Vanilla WoW had wat magisch, het huidige al lang en breed niet meer. Ik beleef die tijd graag opnieuw net zoals ik graag nog eens een spelletje speel op een oude console. Er zijn wel illegale servers, maar daar houd de populatie vaak niet over. Een lege wereld is bij een MMO een stuk minder interresant.
Ik begrijp precies wat je bedoelt.

Maar helaas, het 'magische' van vanilla WoW was dat het voor die tijd allemaal zo nieuw was, niet alleen voor mij of jou, maar voor iedereen. Het is een andere tijd waarin samen een instance in lopen nog een heel aparte ervaring was, waarin de principes van de holy trinity en aggro mechanics nog lang niet voor iedereen goed bekend waren, getuige ook de vele runs waarin er weer eens een Mage (ondergetekende) veel te hard aan het nuken was en zo het hele groepje wipete.

Twintig seconden nodig hebben om een random trash mob te slopen, waarvan er eindeloos veel respawnen, was toen nog een belevenis, nu is het een onderdeel 'van de grind'. Gewenning is dodelijk voor het nostalgische gevoel, ik weet er alles van :) Jammer maar helaas... Je kan je herinneringen en ervaring niet even uitzetten, dat is ook de reden dat je niet zomaar weer 'even kind kan zijn'. Wijsheid komt met de jaren, maar helaas daarmee ook het 'been there done that' gevoel.

Daarom wil ik ook wel reincarneren als een kat, dat 10-seconden kortetermijngeheugen lijkt me wel wat.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 26 september 2014 11:46]

Volgens mij hebben katten enkel een 10-seconden geheugen waar het krijgen van eten betreft.
Volgens mij heeft een goudvis een korte termijngeheugen van tien secondes.
En secondes bestaan niet, als je wil muggenziften komt ie terug natuurlijk :)

[Reactie gewijzigd door Vayra op 26 september 2014 13:20]

Ja inderdaag was 3 uur shards farmen voor een raid veel beter dan nu :) Ik mis het niet ik ben ook ouder geworden :)
Blizzard heeft al meer maals aangegeven dat dit niet zal gebeuren.
De herinneringen aan toen zijn mooi omdat het toen nieuw was en goed leek.
Ze vinden het spel op dit moment veel beter als toen en zijn van mening dat mensen echt niet blij zullen zijn na een korte tijd op een vanilla wow server te spelen.

Maar zijn er geen private wow servers met vanilla?
Wat is er zo speciaal aan die Death Knights op lvl 55 dat ze een aparte vermelding/uitzondering krijgen? Verder wel een leuke actie als je uit nostalgie het spel weer wilt oppakken.
DK's beginnen op lvl 55.
Death Knights beginnen bij level 55. Dus in feite staat dit gelijk aan een low level character.
Spuit elf. :+

[Reactie gewijzigd door Zorian op 26 september 2014 11:09]

Deathknights begonnen op lvl55 en dat is dus een soort lvl1 Deathknight.
Omdat Death Knights op lvl 55 beginnen, en hun eigen zone hebben waarin ze hun start-quests doorlopen voordat ze doorgaan naar de rest van spelwereld.
Death Knights karakters beginnen gelijk vanaf lvl 55. De enige regel daarbij is dat je al een karakter van minimaal lvl 55 moet hebben. Het kost dan dus evenveel moeite om een lvl 55 Death Knight aan te maken als een lvl 1 ???

Ja dat dus..

[Reactie gewijzigd door SFDerp op 26 september 2014 11:20]

Dat het niet geldt voor low-level characters kan ik me voorstellen, maar van waar de uitzondering voor Death Knights?

[Reactie gewijzigd door MadMarky op 26 september 2014 11:24]

Omdat een lvl 55 Death Knight hetzelfde is als een lvl 1 van een andere klasse. DK's beginnen op lvl 55.
Omdat je daarmee op level 55 start, meen ik. :)

Gaat snel hier.

[Reactie gewijzigd door Feanathiel op 26 september 2014 11:10]

omdat je die gratis en voor niks te doen aan kan maken op lvl 55
Daarom dus: (even wat info van http://www.wowwiki.com/Starting_a_death_knight)

In order to be able to start a death knight character, you must have a level 55 or higher character on any server. When the character is first created, you must do a series of quests. By doing these quests, you will learn how to bend the power of the Death Knight to your own will, and after you have mastered that, you are then capable of going to any other area.

Almost every race is available for the death knight, the exception being the Pandaren. When created, the death knight begins at level 55 with uncommon item level 60 gear, 20, as well as a few spells and abilities already learned. Death Knights start without any talent points, and gain their missing 25 talent points through the In Service Of The Lich King quest chain. As any other class starting out, there is a beginning series of quests that bring the character into the game. Their first sword is the [Runed Soulblade], awarded for completing the second quest in the In Service Of The Lich King quest chain.

Death knights will spawn in a necropolis in the Eastern Plaguelands, in a new starting area called Acherus: The Ebon Hold, which will include a dedicated questing area and class trainers.
Het eerste waar ik aan moet denken is dat dit het werk in de verslavingsklinieken een stuk moeilijker maakt. Daar was het verwijderen van een karakter toch een belangrijke doorbraak in een behandeling van (WoW) gameverslaving.
Dit was al tijden mogelijk, en meestal gaf de eerste hit op google al de goede link. Dus denk niet dat het echt invloed zal hebben.
Dan zullen ze het complete account wel moeten laten verwijderen. Een wanhopige verslaafde kon immers ook een GM vragen met een verhaaltje dat hij gehackt was en zijn character verwijderd was, nu is die drempel inderdaad wel lager.
Er bestaat natuurlijk nog zoiets als Parental Control. Nu moet je 'parental' in dezen met een korreltje zout nemen. Maar op die manier kun je de speeltijden van dat account inperken/specifieren. Dat lijkt me een betere oplossing dan characters deleten, immers nu kan een 'verslaafde' gewoon in de aangewezen tijden doen wat hij/zij wilt.
Alleen maar goed lijkt me.

Zal hun support afdeling wel aardig wat tijd schelen. Al die trols die na het 'hacken' van een account gelijk alles verwijderen minder effectief. Ook het risico dat mensen vervolgens stoppen met spelen verklein je.

Daarnaas de data die dit kost is compleet verwaarloosbaar.
Zal hun support afdeling wel aardig wat tijd schelen. Al die trols die na het 'hacken' van een account gelijk alles verwijderen minder effectief. Ook het risico dat mensen vervolgens stoppen met spelen verklein je.
Daar is het dus juist nŪet voor bedoelt. Als een dergelijke hacker je karakters verwijdert dan herstellen ze al die karakters. Deze nieuwe service kan maximaal eens per 30 dagen gebruikt worden. Daarnaast verwacht ik dat deze service geld kost terwijl het herstel na een hack altijd gratis is.
Ik denk niet dat het geld gaat kosten, je kunt namelijk ook items restoren en dat is ook gratis.
Ik gok dat een DK op level 55 begint. Maar zeker weten doe ik het niet... :9 :9
Klopt, wel een voorwaarde is dat je een character minimaal op lvl 60 hebt(gewone class).
Je moet een lvl 55 character hebben.
Het is me niet duidelijk of het mogelijk is karakters terug te halen die je vanaf nu delete, of dat het ook mogelijk is om karakters terug te halen die (jaren) eerder gedeleted waren.

Edit:

Het zal wel niet mogelijk zijn een karakter terug te halen als je alle 11 slots op een realm al in gebruik hebt. En de meest logische reden waarom iemand een karakter zou verwijderen, lijkt me dat je ruimte moet maken voor een nieuw karakter.

[Reactie gewijzigd door aap op 26 september 2014 11:20]

Characters under level 10 and Death Knights at level 55 are not eligible to be undeleted.
Characters between level 10 and level 29 will no longer recoverable after 90 days.
Characters between level 30 and 49 will no longer recoverable after 120 days.
All other characters level 50 and above are eligible to be undeleted at any time.
Please keep in mind you will only be able to use the undelete option once every 30 days.

Hangt van het level af dus. Een lvl 50+ kan je dus terug laten halen van jaren geleden.
Lijkt me vrij handig, mensen kunnen best op dag 1 denken van "ik ga een nieuwe character maken/opnieuw beginnen en me character deleten" en misschien na een paar dagen gamen denken ze van "nee ik wil mijn oude character terug" :-)

Heb ik iig wel een keer meegemaakt maar toen was ik me character ook echt kwijt.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True