Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 79 reacties
Submitter: Zeror

Blizzard gaat World of Warcraft en alle uitgegeven uitbreidingen, inclusief Mists of Pandaria, bundelen en voor 19,99 dollar aanbieden, omgerekend ongeveer 15,80 euro. De ontwikkelaar heeft het aanbod voorlopig alleen op zijn Amerikaanse blog aangekondigd.

World Of Warcraft logoAmerikaanse spelers kunnen World of Warcraft en de uitbreidingen The Burning Crusade, Wrath of the Lich King en Cataclysm en Mists of Pandaria voor in totaal 19,99 dollar kopen, omgerekend ongeveer 15,80 euro. Dat heeft Blizzard bekendgemaakt. De ontwikkelaar benadrukt dat alle spelers in aanmerking komen voor de bundel en er geen extra kosten in rekening worden gebracht.

De aankondiging staat voorlopig alleen op de Amerikaanse blog, maar het is mogelijk dat de Europese blog een soortgelijke update krijgt. Zo zijn de productvereisten in beide webshops wel al gelijk en op beide websites wordt gemeld dat het pakket de levels één tot en met negentig bevat, wat erop wijst dat alle uitbreidingspakketten zijn inbegrepen.

Patch 6.0.2, oftewel The Iron Tide, rolt vanaf woensdag uit in Europa. Blizzard neemt met de patch World of Warcraft onder handen, omdat de game wordt voorbereid op de uitbreiding Warlords of Draenor dat vanaf 13 november in Europa verschijnt. De ontwikkelaar heeft de patchnotes inmiddels geüpdatet en Blizzard heeft eveneens gemeld dat het aantal World of Warcraft-abonnees is gestegen naar 7,4 miljoen.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (21)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (79)

Eens, ze doen dit elke keer als er een nieuwe x-pac komt, alleen niet zo snel als ze nu doen. Meestal is dit een aantal maanden later. Je krijgt wel een hoop content voor die (vermoedelijk) ¤ 19,99!
Afgezien van het feit dat je nog wel maandelijks moet betalen natuurlijk, maar voor mij persoonlijk is dit nooit een probleem geweest. Maar; als je eens optelt wat je al uitgegeven hebt aan WoW dan is dat toch een leuk bedrag sinds juli 2006 haha...
Ach ja, anderen geven dit uit aan allemaal andere spellen of in-game purchases (micro transacties). Ik ben nog steeds blij met het pay-to-play model ipv het pay-to-win model.
Ik heb nooit zo weinig geld aan games uitgegeven als toen ik WoW speelde. 13 per maand is een aardig bedrag, maar voor velen is/was dit alles dat ze speelden. Dat komt neer op ongeveer 3 nieuwe games per jaar. Er zijn maanden waarin ik nu makkelijk boven dat bedrag zit.
"een hoop content"

Dat is een behoorlijke understatement. Als je altijd blijft spelen vanaf dat je het koopt, kan je nog steeds niet alle content doorspelen.
Voor 20 euro wil ik wel eens WoW proberen :) of begrijp ik het verkeerd ?
Je kan voor 20 euro proberen. Volgens mij zit er 1 maand speeltijd bij. Je mist echter alleen de aankomende nieuwste uitbreiding: Warlords of Draenor

Deze uitbreiding kost 44.99 (Battle.net shop). Dus totaal ben je 70 euro helemaal bij:)
Het voordeel van nu reseveren is dat je een "Instant" boost naar level 90 krijgt.

[Reactie gewijzigd door Kobject op 15 oktober 2014 11:32]

Kun je WoW ook spelen zonder WoD ?
Ja, je kan dan alles van WoW spelen behalve het WoD gedeelte.
ja dat kan!
je kunt met characters spelen tot maximaal level 90, en de gebieden azeroth, outlands, northrend en pandaria bezoeken.
dat is nog steeds heel erg veel content! alleen zijn deze gebieden misschien wat rustiger na de uitbreiding omdat veel spelers in het nieuwe dreanor rondlopen.

[Reactie gewijzigd door parkeermeter op 15 oktober 2014 11:49]

Zeker kan dat. Je krijgt dan alleen geen toegang tot nieuwe zone's, instances, quests en classes (alhoewel er nu geen nieuwe class uit komt).
Wel belangrijk om te vertellen dat die nieuwste uitbreiding nog niet op de markt is... die komt over een maand!

Dus als je *nu* op het aanbod in gaat heb je een maand lang wel degelijk toegang tot alle beschikbare content.
Dacht ik dus ook, althans de manier hoe blizzard het op zijn website brengt. Maar je krijgt de boost ook als je het spel na de release koopt.
Ik lees hieronder dat het 35 euro is. Dat zal wel een andere winkel zijn, maar 10 euro op de 70 maakt best wel wat uit :)
Zoals vermeld staat er via Battle.net shop ;)

https://eu.battle.net/sho...ales&utm_content=top-link

Je kan hem inderdaad voor 35 euro kopen. Dit is zonder boost naar level 90.
Deze boost zou je nu 10 euro kosten dan. Hier een citaat van een eerder Tweakers bericht.


Blizzard gaat voor 60 dollar, omgerekend 44 euro, personages in World of Warcraft naar level 90 opwaarderen.


Dus uiteindelijk met boost ben je duurder uit als je het spel koopt voor 35 euro en later toch een boost wil aanschaffen.

[Reactie gewijzigd door Kobject op 15 oktober 2014 14:46]

Je moet ook nog maandelijks een 14 euro betalen.
Ik weet niet of je bij deze pack gratis 1 maand speeltijd krijgt (dat was vroeger het geval als je het basisspel kocht).
14 euro ? Weet niet waar jij je abonnement hebt maar dat is nog nooit 14 euro geweest hoor :)

Zit tussen de 8 en 12 euro (afhankelijk van de betaal methode)
12,99 is het nu. Probeer er al een tijdje vanaf te komen maar ben m'n authenticator kwijt. Laat ik die nou net nodig hebben om uberhaupt met ze in contact te komen =-s
Je kan de authenticator binnen een minuut ontkoppelen ;)

En die 12,99 is als je het via Blizzard zelf doet. Met prepaid kaarten kan het een stuk goedkoper worden :)

Hier dus:
https://us.battle.net/sup...e-battlenet-authenticator

[Reactie gewijzigd door Brummetje op 15 oktober 2014 12:17]

En dan word je account op frozen gezet na 1 week, met de melding de betaling methode niet goed is geweest. Overkwam mij met 1 account vorige maand. Je kunt het dan beter via de officiële kanalen doen dan..

[Reactie gewijzigd door 291608 op 15 oktober 2014 16:51]

Dank jullie ! =-) Heb het al jaren maar speel al zeker 3 jaar niet meer...ben benieuwd hoeveel "sukkels"als ik er zo rondzweven in hun klantenbestand =-)
Contacteer support. Als je nog de keys hebt van het basisspel, enkele expansions of prepaid cards heb je je account terug op een werkdag. Als je die niet hebt dacht ik dat ze een scan van je identiteitskaart vragen.

Als je betaalt is er no way dat je je account niet kan terug krijgen.
Thx klopt idd dat van die ID card. Ik wil m'n account niet eens terug. Heb nu heel andere prio's en heb al jaren niet gespeeld. Me izz closin shop...
Klopt, dan heb je alle uitbreidingen op de laatste (Warlords of Dreanor deze kost ¤35,-) na. Ook zit er 1 maand gratis game time bij.

[Reactie gewijzigd door Celeris op 15 oktober 2014 11:33]

Klopt! Maar ik raad het aan om de nieuwste expension bij blizzard zelf te kopen, doe je dit niet dan krijg je de bonussen zoals de gratis level 1 naar 90 boost niet!
Je kan het ook gratis proberen met de Starters Edition.

https://eu.battle.net/sup...arter-edition-account-faq
Wilde het net zeggen, om te proberen hoef je niets te kopen hoor, er is een gratis trial waarmee je tot lvl 20 kunt komen.
$20 dollar zelfs, nog goedkoper :)
vergeet echter de abbonnements kosten niet!
20$ om de game te kopen en dan 8-12 euro per maand abonnement, (wss eerste maand "gratis")
en voor de volgende uitbreiding betaal je wel 50 euro....

al zal je je wss wel een paar maanden vermaken voor je content te kort hebt xD als de game je ligt tenminste.
correct, je koopt dan de game, en dan heb je 1 maand subscriptie erbij.
dus eigenlijk ben je voor 1 maand wow proberen ¤20,- kwijt.

en daarna kost het per maand tussen de ¤8,99-¤12,99
(uit mijn hoofd)
vergeet niet dat je ook nog een maandelijkse fee moet betalen omdat wow volgens mij geen ofline mode kent... tenzei je op een of andere manier toegang zoekt tot illigale speelservers.
WOW kan je zelfs tot en bepaald level gratis uit proberen ;)

https://eu.battle.net/sup...arter-edition-account-faq

EDIT:
teusink was me net voor :P

[Reactie gewijzigd door JBVisual op 15 oktober 2014 12:31]

WoD is de make or break expansion voor Blizzard.
Ik denk dat dat meevalt. Blizzard zit met WoW de laatste jaren in relatief rustig vaarwater; ik denk niet dat een "break"-scenario waarschijnlijk is. Ook als de expansion geen significante verbetering of vernieuwing wordt, zijn er veel mensen die toch blijven spelen of af en toe een paar maandjes terug komen. Zoals het al jaren gaat. Er is vooral in Azië ook een stabiele stroom aan nieuwe gebruikers, terwijl oudgedienden het spel soms weer verlaten (vele miljoenen hebben dat natuurlijk ook al gedaan de afgelopen jaren).

WoD gaat genoeg doen om het spel draaiende te houden, daar ben ik nu eigenlijk al van overtuigd. De spelers willen nieuwe omgevingen, vijanden, dungeons, raids en battlegrounds. Dat alles krijgen ze, en de Garrisons-feature is daar bovenop een vernieuwing en een manier om mensen langer aan het spelen te houden (nieuwe dingen om te verdienen en op te bouwen naast je eigen karakter).

Valt de expansion in de smaak, dan zal het aantal leden met enkele miljoenen stijgen. Is dat niet het geval, dan zal het aantal gestaag dalen maar onder de 3-5 miljoen zullen ze niet snel komen volgens mij. Er werd al veel langer verwacht dat het spel in zou zakken, maar het verleden leert dat dit niet snel zal gebeuren. Dit omdat Blizzard zelf genoeg doet om mensen aan het spelen te houden én omdat de concurrentie onder de maat is (er zijn best een aantal andere goede MMO's, maar weinig die significant beter zijn).

[Reactie gewijzigd door geert1 op 15 oktober 2014 12:06]

Het verschil is wel dat ze het development team met 50% groter gemaakt. WoW is een beetje het ondergeschoven kindje geweest de laatste tijd. Op Polygon staat er een interview met Chris Metzen als ik het niet verkeerd heb. Titan pakte een hele hoop goede mensen in die ergens vandaan moesten komen. Samen met alle andere games waar Blizzard aan bezig was zorgde dit ervoor dat het WoW team wat minder resources had dan ze nodig hadden. Met het annuleren van Titan kunnen ze eindelijk WoW terug de aandacht geven dat het spel verdient en hopen ze de daling van subscribers te kunnen tegenwerken

Ik zou zeggen dat Blizzard door de "puberteit" is. De laatste jaren ging het wat moeilijk met een aantal releases die tegenvielen en Titan dat niet wilde werken. Ze waren de weg wat kwijt en wisten niet goed waar ze aan moesten werken. Met Heartstone en Heroes of the Storm zien ze nu dat een spel niet perse een gigantische scope nodig heeft. Die 2 kleine projectes hebben Blizzard wakker geschud dat Titan niet de games is dat ze zelf willen spelen. Dat was hun motto: Maak de spellen die je zelf wilt spelen. Hopelijk hebben ze hun les echt geleerd en kunnen ze zich nog herpakken.

WoW is nog lang niet dood, maar het moet wel in leven gehouden worden. Een slechte expansion zou het spel ver genoeg kunnen duwen dat het heel moeilijk wordt om het terug te doen groeien. WoD gaat veel zeggen over de toekomst van WoW. Het spel is nu 10 jaar oud. Of we de 15 en 20 halen gaat afhangen van de komende paar expansions.
Inderdaad. Sowieso gaven ze al aan niet een nieuwe MMO te willen ontwikkelen. Aangezien WoW nog best goed loopt lijkt me dat ze kwa MMO nu alles daar weer op gaan investeren. Dat Titan gecancelled is vind ik niet zo erg als ze het maar weer in Wow investeren ;)
Ik heb zo'n gevoel dat je gelijk hebt..
Geen extra kosten ?
Je hebt toch een maandelijkse abonnement (met credit card) nodig om on-line te kunnen spelen ?
Maandelijks abbo ja, maar geen CC ...
nee, je kan ook gewoon met ideal betalen. per maand, per 3 of per 6 maanden.
Die kreet is zonder de juiste context vertaald uit het engels. Waar het om gaat is dat je MoP niet meer hoeft te kopen. Als je nog een oud account hebt (maar geen starter account) kun je een subscription of timecard toevoegen en dan kun je spelen tot en met pandaria.
In addition, all World of Warcraft subscribers will now automatically have access to all of the content and features of Mists of Pandaria, even if they never purchased the expansion, at no additional cost.
IDeal betalingen (en dan ook nog zonder automatische verlenging) kun je vinden op: https://eu.battle.net/sho...rld-of-warcraft-game-time
en dan maar weer te zien dat de abonnees zijn gestegen naar (correct me if am wrong) 7.4 miljoen.

Leuke aanbieding. Denk dat hiervoor weer genoeg mensen even een abonnementje afsluiten.
En laten we alle prepaids niet vergeten.
Die zitten al in die 7.4 miljoen hoor :)
Dat is dan wel verwarrend hoor. Nuja, maakt niet uit.
Die trend zie je bij iedere expansion, kwartaaltje meer spelers maar daarna zakt het weer in.
Bij de vorige expansion was het verloop op een jaar na de piek bijna 1.5 miljoen spelers netto (2.4 bruto).

Ik gok dat het met ongeveer met 1 - 1.5 miljoen per jaar blijft aflopen tot ongeveer 2 miljoen spelers. Dat is een beetje de tendens, en ik denk niet dat expansions er iets aan gaan veranderen. Het blijft natuurlijk gewoon WoW en daar zijn mensen wel een beetje op uitgekeken.

Sowieso is de traditionele MMO niet meer levensvatbaar waardoor ook Blizzard in een lastig parket zit. Een 2e project als WoW zal ze ook niet gaan lukken, zie Wildstar bijvoorbeeld. Je kunt niet even een gigantische wereld probleemloos uit de grond stampen, met bergen interessante content. Spellen zijn veel ingewikkelder geworden, kijk maar eens wat WoW was in den beginne. Toen was het allemaal nieuw en was internet in veel landen net bezig met een opmars. Die tijd is voorbij, mensen verwachten meer en iedere maand betalen moet het ook echt waard zijn. Je betaald immers niet om je te vervelen.
De afgelopen 2 a 3 expansions zou ik het direct met je eens zijn. Nu is het een ander verhaal. Ik heb zelf Mist of Pandaria eigenlijk niet gespeeld en Cataclysm ben ik op het eind ook afgehaakt. Toen ik alleen de video's zag van WoD was ik meteen verkocht.. Burning Crusade was de beste expansion en dit gaat eigenlijk gewoon daar verder (terug in tijd). Ook komen er best wel wat extra dingen in het spel waar veel mensen om hebben lopen smeken de afgelopen jaren en deze zijn er nu eindelijk.

Dit kan best wel eens een expansion zijn waardoor mensen wel weer blijven hangen en waardoor er niet meteen na een kwartaal weer een dalende lijn is.
als je de game preordered, kan je gelijk weer op lvl 90 beginnen :), dan hoef je het saaie pandaland niet eens door ;)
Ben al lang level 90 met 2 chars ;)
Je spreekt jezelf een beetje tegen. Je verwacht dat het aantal WoW spelers blijft dalen tot er 2 miljoen betalende spelers zullen zijn. Maar je stelt wel dat traditionele MMO's niet meer levensvatbaar zijn. Die 2 miljoen betalende spelers zijn meer dan menig spel op dit moment heeft. Voor mij ziet het er dan uit dat het model nog steeds levensvatbaar is. Maar dat is mijn mening en ik ga er van uit dat jouw stelling ook een mening is.

Mijn ervaring met MMO's over de jaren heen is dat het allemaal juist veel minder ingewikkeld is geworden. Het moet klant en klaar zijn voor de grote massa. En die houdt niet van ingewikkeld. Ik denk dat daar vooral het probleem zit. De nieuwe generatie wil alles en ze willen alles nu.
mmos zijn meer casual geworden. en voor de buitenkant ook niet echt ingewikkeld. maar als je de Bosses kijkt zijn hun skills zeker wel moeilijker te maken voor de devs. phasing is ook iets wat zeker veel meer tijd kost voor de devs. maar als speler zie je er weinig van. en vergeet de 10-25 flex raid achtig niet. de balancing zullen ze niet in 1 a 2 dagjes gedaan hebben. als je bv naar neverwinter bosses kijkt. daar heeft elke boss de zelfde strategie.

je kilt de adds als ze komen en zorgt dat je snel uit de aoe skill stapt.(grote rode circle). terwijl als je naar WoW kijkt elke boss in een dungeon anders is en ook unieke skills heeft die niet elke boss heeft. en dat kost tijd.
voor de mensen is het makkelijker geworden ja. maar denk eens aan de balancing van bv nieuwe raid system

raidfinder 10-25
normal 10-25
heroic 10-25
mythic 20

10-25 wil zeggen dat de moeilijkheid graad word aangepast aan de hoeveelheid spelers die er in de raid zijn. ik wil niet weten hoeveel balancing ze daar aan hebben.
of de verandering aan stats elke item elk monster elke enchant hebben ze moeten aanpassen. daar zal ook erg veel werk/geld in zitten. iets wat een nieuwe mmo niet heeft.
Dat is precies wat ik zeg. Minder ingewikkeld. De post waar op ik reageer stelt dat games juist ingewikkelder worden.
Minder ingewikkeld is trouwens niet direct waar, aan de bovenkant van het spectrum zijn de heroic raids gemiddeld genomen lastiger dan ooit tevoren, de selecte groep world first guilds heeft tijdens MoP meedere malen zeer lovende kritieken gegevens over de lastigheid van diverse bosses en de verschillende mechanics in MoP's en de raid tiers in het algemeen, en ik kan het daar niet mee oneens zijn (heb zelf ook alle tiers in WoW geraid van vanilla tot en met nu, alleen niet op een world first niveau, maar je kan duidelijk merken dat de mechanics van nu een stuk minder vergevingsgezind zijn dan mechanics in vanilla of bijvoorbeeld TBC op het hoogste raid niveau en zeker niet simpeler).

Wat blizzard wel goed gedaan heeft is imho het toevoegen van meerdere niveau's, niet dat ik er zelf direct een enorme fan van ben (het 1 difficulty systeem van vanilla en TBC werkte voor mij persoonlijk ook goed), echter voor een aanzienlijk deel was het in vanilla, TBC en een deel van Wrath gebruikte systeem van 1 niveau (wat imho tussen het normal en het Heroic in lag) te lastig. Voor deze mensen is er nu Normal (oude MoP Flex) en Heroic (oude MoP normal), terwijl voor de spelers voor wie die content te makkelijk is er dan nu nog Mythic is.

Net zoals dat ze in aan de bovenkant van het spectrum voor single en kleine groeps content zaken als Proving Grounds Gold / Endless hebben toegevoegd in MoP en bij de 5 man's Challenge modes, allemaal zaken die een minder gevorderde spelers niet zal halen, of enkel wanneer geboost.

Tegelijkertijd zijn er echter ook scenario's gekomen, proving grounds bronze en silver en zijn normale 5 mans goed te doen, zodat ook deze spelers voldoende te doen hebben, net als spelers die geen zin / tijd hebben om te raiden in een raid guild. Daarvoor is er nu LFR, waardoor ook zij in ieder geval het volledige verhaal kunnen volgen.

Al met al ben ik van mening dat WoW niet direct "simpel" is geworden in zijn totaliteit, maar dat er wel een veel breder spectrum aan verschillende content is dan dat je in bijv. vanilla / TBC had, met allemaal een eigen moeilijkheidsgraad van zeer simpel tot zeer lastig waardoor er voor ieder type speler vaak genoeg te doen is.
Ik heb ook geraid vanaf vanilla tot nu. Niet world first maar we hebben tot aan MoP toe altijd de content uitgespeeld. Dus heb ik ook gezien dat de boss gevechten over de jaren zijn gegroeid. Ze zijn een stuk leuker en beter geworden. De moeilijkheidsgraad is omhoog gegaan. Maar om nu te zeggen dat een spel ingewikkeld is omdat het moeilijker is.

Voor mij is een game "ingewikkeld" als je veel keuzes hebt die je kunt maken. Bijvoorbeeld in hoe je build is of hoe je gear wordt geenchant en gegemmed. Het bepalen van de beste build, setup ed, dat is voor mij wat ingewikkeld inhoud. En dat is over de jaren heen in WoW een stuk "simpeler" geworden. Weet je nog dat we complete bomen hadden om skills te selecteren. Hoeveel is daar van over?

[Reactie gewijzigd door Ryack op 16 oktober 2014 11:04]

Ik vind juist dan je meer keuzes hebt. "vroeger" had je ongeveer 0 keuze per tree, hoogstens een puntje of 5 die binnen de cookie cutter spec voor die class / specialisatie "vrij" te besteden waren in punten die niets deden voor je spec. Maar een echte keuze is er nooit geweest, tenzij je een sub optimale spec wilde spelen. Die trees veroorzaakten mijn inziens een gevoel van "complexiteit" dat er eigenlijk door theoriecraften nooit geweest (op de eerste paar maanden bij release na, toen nog niet alles ge-theorycraft was).

Hetzelfde met bijv. hit / expertise, stats die absoluut geen complexiteit toevoegden (je moet cappen tot xx%, alles daarboven is nutteloos, alles eronder is suboptimaal), maar wel frustratie hier en daar (denk ik bijvoorbeeld aan raid set 15% hit nodig in MoP, maar voor 5 mans maar 6%, dus of je runt 5 mans met 15% hit en dus beneden je kunnen, of je moet een 2de gear set gaan bouwen voor 5 mans e.d.) juist vanwege het feit dat er geen keuze was bij deze stats wil je optimaal spelen. Ik denk dat er misschien juist in WoD wel meer keuze is qua stats (door de 4 nieuwe secondaries) dan dat er ooit echt geweest is.

Juist met de talent setup die er nu is wissel ik veel vaker van talents dan dat ik eerder deed, omdat het ene talent de ene keer beter is, en een ander talent in een andere situatie de voorkeur heeft. Bij de oude talent tree's werd dit nooit gedaan.

Hetzelfde eigenlijk voor gearen, gemmen en enchanten. Check of maak je BiS list, verzamel deze (of iets dat in de buurt komt), Run wat simcrafts, neem je scale factors en vul je (zelf gemaakte) spreadsheet in (vanilla en TBC, wrath), of vul reforgelite / mrrobot in (Cata en MoP) en alles wordt optimaal voor je berekend. In WoD gaan we dan wel reforgen missen en minder gems gebruiken, maar uiteindelijk is er ook hier een "complexiteit" die er eigenlijk nooit echt geweest is, tenzij je zelf een top theory crafter was of bent en alles zelf uitrekende zonder hulp.
Bij de oude talent trees werd er niet vaak gewisseld omdat het wisselen niet zo makkelijk was als nu. Maar ook vroeger hebben wij voor specifieke gevechten mensen laten respeccen omdat sommige talents beter waren dan anderen in sommige situaties.

Tussen je start gear en BiS zit een enorm gat. Je gaat nooit in een keer van het een naar het ander. Een drop kan een upgrade zijn zonder dat het BiS is.

Dat het allemaal wat makkelijker wordt door de websites met informatie dat klopt. Dat geld ook voor iedere instance en alle boss fights. Er wordt voor ieder nivo voorgekauwd wat je moet doen. Dat neemt niet weg dat de complexiteit aanwezig was/is.

Ik verwacht dat voor alle nieuwe stats er heel snel uitgezocht gaat worden wat het meest optimale is. Daarna wordt het een kwestie van de cookie-cutter.
Wij lieten ook wel eens iemand respeccen inderdaad (ik was zelf vaak de sjaak op Leotheras the blind en Illidan, als warlock tank, gelukkig kon kaelthas in de standaard spec), of zo nu en dan een tank die even een andere talent inderdaad beter kon hebben, maar over het algemeen was er per spec maar 1 invulling voor je talents om het beste uit je spec te halen, en dat is nu met de categorieén in het talent scherm met de 3 keuzes per categorie toch gevarieérder vind ik, niet perse complexer, maar wel gevarieérder.

Dat een drop een upgrade kan zijn, is zeker waar, maar ook dan geldt hetzelfde riedeltje, Simcraften > Scale factors bepalen > Spreadsheet of MrRobot/ReforgeLite > Optimaal. De enige spelers die eigenlijk nu een nadeel ondervinden van de complexiteit in de game, zijn de spelers die deze hulpmiddelen niet gebruiken, maar ook niet de kennis hebben om zelf te bepalen wat optimaal is.
Ik wou dat ik nog student was... Helaas bij lange na niet genoeg tijd voor dit soort (on)gein..
Wow kun je ook prima casual spelen hoor :)
Tegenwoordig gaan de quest een stuk makkelijker (vloeiender). Toevallig ben ik vorige week begonnen op 1 en nu 32, wel zaterdag een dag vrij gehad moet ik toegeven. Als je gewoon af en toe een dungeon doet en verder wat quests dan is er niks aan de hand. Uurtje of 2 per dag/2 dagen.
Sja,... het is geen kwestie van tijd maar PRIOriteit. Je bedoelt dat je er geen tijd meer voor wilt maken. Dat is prima natuurlijk, maar wel een keuze. Als je geen tijd voor WoW hebt, dan heb je geen tijd voor casual gaming of een uberhaupt plezier op een pc, of een bioscoop, of een kroeg, of...
WoW hoeft niet hardcore. Het is een keuze. Ik speel vrij veel maar niet hardcore; ik raid niet 4x per week (1-2x per maand met de guild) en dat is prima voor mij. Je maakt dan toch alle content mee, alleen niet vooraan in de rij.
dit is het officiele bericht van activision/blizzard voor de (nederlandse) winkeliers:

"Per 13 oktober dient WoW Mists of Pandaria niet meer verkocht te worden. Consumenten die het na 13 oktober willen installeren krijgen een melding dat hun account al voorzien is van dit product, dus dat zij Mists of Pandaria al bezitten. Spelers die de basisversie World of Warcraft hebben of installeren, krijgen vanaf 14 oktober namelijk automatisch toegang tot de Mists of Pandaria content."

dus voor 10/15 euro heb je alles t/m Pandaria.
Wel weer een typisch "officieel" bericht. Winkels mochten het dus op 12 oktober nog verkopen, ook al heb je er dan maar 1 dag wat aan.
Je moet ergens een grens stellen. Wat moesten ze anders doen, dan maar helemaal niet zeggen of 3 maanden van te voren stoppen met Mists of Pandaria verkopen? Want dat werkt natuurlijk ook niet..
Maakt de instap voor nieuwe spelers (nieuwe generatie zo ondertussen) een stuk beter.
Eerst de basegame moeten kopen, met de stack aan expansions, voordat je met de huidige content mee kunt spelen is nogal een investering. Nu zou dat dus alleen het 'startpakket' zijn + Warlords of Draenor.

Het is dat mij nog levendig bijstaat hoe vreselijk veel tijd dit mij toendertijd gekost heeft en ik een beetje bang ben er weer in te trappen, anders was het verleidelijk nog eens een kijkje te nemen hoe het ondertussen met de game is ;)
Het battlepack was er al langer, enige verandering is dat MoP er nu ook bij in zit.
Tja, wat moeten ze anders? Het is elke keer wéér 5 lvls, wéér 10 lvls, wéér nieuwe gear. Na 10x heb ik die hele run naar 90 wel helemaal gehad, hoeveel ze exp geboost hebben in die tijd, je zit 1-100 (straks) te doen voor jan met de korte achternaam, om vervolgens weer eeuwig op zoek te gaan naar gear.

En klinkt leuk, al die expensions, maar 90% is zo dood als een pier. Verdwaalde speler kom je soms tegen, dungeons is zo random dat je daar blind doorheen huppelt en verder niet omkijkt naar de spelers (of weer een boost krijgt van een guildie).

Toch moet je ze credits geven om de playerbase zo goed te houden, van de 'oude dagen' zijn er maar handje vol games die nog vandaag de dag succesvol meegaan. Voor mij is het al een been there done that, ik heb WoD expension ook, ga ik ook spelen, maar op een gigantisch laag pitje.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True