Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 46 reacties

Blizzard heeft de patch notes vrijgegeven van de eerstvolgende grote update van World of Warcraft en daaruit blijkt dat de game er een nieuwe zone en een nieuwe Raid bij krijgt. Bovendien kunnen spelers hun Garrison uitbreiden met een scheepswerf.

Wanneer patch 6.2 verschijnt, maakt Blizzard niet bekend, maar wel wat spelers van World of Warcraft van de update kunnen verwachten. Naast de gebruikelijke kleine aanpassingen aan quests en classes bevat de update drie grote toevoegingen aan de game. Zo kunnen spelers nadat de update live is gegaan een nieuwe zone betreden: de Tanaan Jungle. Bovendien krijgt de game een nieuwe Raid in de vorm van Hellfire Citadel, die in het hart van de Tanaan Jungle te vinden is. In de citadel zijn 13 bosses te vinden, waaronder oude bekenden als Kilrogg Deadeye, Gorefiend, Mannoroth en Archimonde.

Verder voegt Blizzard met patch 6.2 een nieuwe moeilijkheidsgraad toe aan de diverse dungeons in de game. De dungeons in het continent Draenor, het werelddeel dat met de laatste uitbreiding Warlords of Draenor aan de game is toegevoegd, kunnen nu op Mythic gespeeld worden. Op dat niveau zijn er in de dungeons uitrustingsstukken te verkrijgen van item level 680 tot 700.

Tot slot voegt patch 6.2 een nieuwe optie toe aan het Garrison dat spelers sinds Warlords of Draenor kunnen bouwen. Wie zijn Garrison tot level 3 heeft opgewaardeerd, kan dat uitbreiden met een scheepswerf. De schepen die spelers daar kunnen bouwen, kunnen ingezet worden voor de nieuwe Naval Missions die vanuit het Garrison uitgevoerd kunnen worden. Een scheepswerf is bovendien nodig om toegang te krijgen tot de Tanaan Jungle.

World of Warcraft Patch 6.2

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (46)

Nu snap ik het niet meer.. in de intro van WoD gaat mannoroth dood door grom en garrosh hellscream, Hoe leeft hij nou weer? Dat Archimonde leeft snap ik want hij is een tijdreiziger.. (eigenlijk dan nog niet want hij hoort pas dood te gaan bij de Worldtree in Battle for Hyjal)
Nu snap ik het niet meer.. in de intro van WoD gaat mannoroth dood door grom en garrosh hellscream, Hoe leeft hij nou weer?
In een wereld vol met undead en setbacks is de terugkeer van een dood persoon inmiddels gemeendgoed. Ik verwacht ergens ook nog dat Gul'dan de ziel van Garrosh in een ander lichaam zet en zo zijn een Death Knight creeert :p
Dat Archimonde leeft snap ik want hij is een tijdreiziger.. (eigenlijk dan nog niet want hij hoort pas dood te gaan bij de Worldtree in Battle for Hyjal)
Wij zitten niet in het verleden; WoD Draenor waar wij in zitten is een alternatieve tijdslijn.
De huidige lore speelt zich af in het heden, maar Draenor komt wel degelijk uit het verleden. Alhoewel het een alternatieve tijdslijn is, spelen de gebeurtenissen op Draenor zelf zich af ter tijden voordat de orcs Draenor verlaten door The Dark Portal naar Azeroth. En dus inderdaad, Archimonde leeft, maar door het feit dat de Archimonde in Draenor niet dezelfde is als bij de Battle of Hyjal omdat deze uit de andere tijdslijn komt. Rise of the Horde is trouwens een leuk boek en beschrijft de gebeurtenissen op Draenor en de corruptie van de orcs. Warcraft heeft een uitgebreide lore met goeie boeken; aanrader mocht er interesse zijn.

Mannoroth wordt in WoD gesummoned door Gul'Dan, als ik het me zo goed herinner.

[Reactie gewijzigd door diederikhu op 15 april 2015 12:36]

Mannoroth is undead nu. Rechtstreeks van de 6.2 PTR Patch Notes:
Hellfire Citadel stands at the heart of Tanaan Jungle, where 13 deadly bosses await you, including Kilrogg Deadeye, the monstrous Gorefiend, a reanimated Mannoroth, and Archimonde himself.
Wat ik echter niet begrijp is wat Archimonde daar doet. Mannoroth is dus resurrected door een Warlock of zo en dient nu voor de Iron Horde. Archimonde is echter nog altijd onderdeel van de Burning Legion, en hoewel die echt wel aanwezig is in Draenor, heeft die niets te zoeken in het hoofdkwartier van de Iron Horde (Hellfire Citadel)...

[Reactie gewijzigd door Galeton op 15 april 2015 11:22]

Mannoroth is ook deel van de Burning Legion, luisterd naar Kil'Jaeden en Archimonde.

Wellicht is Archimonde met Gul'dan (die zich ook aansluit bij de Burning Legion) in gesprek over wat te doen na de verovering van Draenor (wat wij uiteraard proberen te stoppen) en dus op het moment dat wij binnen stormen is Archimonde bezig met de "black gate". (een portal voor demons om doorheen te komen denk ik)

Meer demons & orcs is meer kans op veroveren.
Voorlopig loopt de 'verovering' van Draenor niet zo goed, aangezien we de Iron Horde flink aan het terugduwen zijn.

Wij zijn, in tegenstelling tot voorgaande uitbreidingen, hier in het voordeel.
Achievement als je Archimonde verslaat (volgens mij) heet "Time is a flat circle"

Alles wat hoort te gebeuren gebeurt toch wel.
Althans, dat zeggen ze.

We kunnen Grommash beinvloeden het bloed niet te drinken, betekent niet automatisch dat Gul'dan en de Burning Legion Azeroth niet binnen gaan vallen.
Burning Legion staat los van Iron Horde.

Wij kwamen naar Draenor om de Iron Horde te stoppen, en dat gaat goed :)
Mannoroth is ook deel van de Burning Legion, luisterd naar Kil'Jaeden en Archimonde.
Dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn als hij gereanimeerd is. Controlled door warlocks (even terugdenken aan een van de originele encounters in Hellfire Citadel waar Magtheridon werd gecontroleerd), dus ik denk niet dat hij nog naar Kil'Jaeden, Archimonde of zelfs Sargeras luistert.
Uit de sound files blijkt (dacht ik te lezen) dat Mannoroth het helemaal niet cool vindt dat Gul'dan hem heeft gereanimeerd.

Dat suggereert dus dat Gul'dan momenteel heerschappij heeft over hem.
Vermoedelijk is het een bridge naar, hopelijk, Argus (of een deel daar van).

We weten dat de Dark Portal in TBC heel is, en we zitten (volgens de tijdlijn vóór TBC) en we aan het begin van WoD de portal gesloopt hebben; deze wordt nu opnieuw gebouwd of wordt later opnieuw opgebouwd.

daarnaast moet in deze expo nog minimaal 1 raid tier na Hellfire Citadel komen en we in de huidige map geen zones meer hebben; een extra zone ergens anders zou niet geheel vreemd zijn.
Ik zou dolgraag naar Argus gaan, maar wellicht ontsnapt Gul'dan via de Black Gate (de poort die Archimonde openzet) naar de Twisting Nether om daar met Kil'Jaeden en andere dudes een plan te bedenken.

Ondertussen zou Azshara heel Azeroth kunnen verpesten.
Mannoroth is niet zomaar resurrected door een Warlock ofzo. Gul'dan controleert de Iron Horde en heeft Grommash Hellscream gevangen gezet (zie het eind van de huidige Legendary Questchain). Je kan dus vrij rustig stellen dat vanaf de komende patch de Iron Horde inderdaad weer onderdeel is van de Burning Legion...
In de patchnotes staat "a reanimated Mannoroth" Maar idd, beetje raar is het wel
Gul'dan is een Warlock, die kunnen vaak demons, void dudes en skeletons reanimeren, Gul'dan is sterk genoeg om Mannoroth the reanimeren.
Een nieuwe raid genaamt Hellfire Citadel? Waren de instances in Hellfire Peninsula van The Burning Crusade ook niet in Hellfire Citadel?
Klopt.

Draenor waar we nu op zitten is Outland in het verleden, voordat het kapot ging.

In het toenmalige Tanaan Jungle heeft Gul'dan samen met Kilrogg Deadeye Hellfire Citadel overgenomen, Draenor ging kapot door Gul'dan en zijn teveel dark portals destijds ontplofte de planeet en bleef Outland over.
Om correcter te zijn, we zitten in een alternatief verleden van Outland.
Ik speel al heel lang geen wow meer. Dus als ik het goed begrijp, zit er helemaal geen progressie meer in de main story line?

Erg teleurstellend om dit zo te lezen.
Geen idee waar je gestopt bent, dus ik ga er van uit dat je weet hoe MOP geëindigd is.

Garrosh is verslagen, maar weet te ontsnappen. Hij keert terug naar het verleden van Outland, namelijk Draenor. Hij neemt technologie met zich mee, om de orcs van zijn vaderland meer macht te geven en zich tegen de Burning Legion te verzetten. Het plan is om Azeroth van het verleden te veroveren, ook net zoals in het verleden, maar dan met betere technologie en zonder the Burning Legion.

Als player ga jij ook naar dat verleden om ze tegen te houden en om de toekomst te redden. Of de toekomst van de alternatieve tijdlijn, geen idee aan welke time-travel soort ze zich houden.

Er is dus wel degelijk een main story, het speelt zich alleen af in het verleden.
Ik was ergens begin Cata gestopt. Maar dit geeft al heel wat duidelijkheid, dankjewel. Geeft aan hoe belangrijk context kan zijn :)

De lore vond ik altijd wel interessant, jammer genoeg heeft blizzard het spel zo veranderd dat ik het niet meer leuk vind.
Nja, Archimonde is aanwezig hier, dus indirect de Burning Legion.
Die zijn wel degelijk main story line.
Timey wimey enzo haha
Precies hetzelfde kasteel, sterker nog Tanaan Jungle is hetzelfde gebied als Hellfire Peninsula :)

De area (en ook de raid) zien er nu wel significant anders uit maar de locatie is identiek aan die van TBC-areas.
Die Garrison is niets meer dan een facebook game... continue moet je naar je Garrison om op knopjes te drukken, ophalen van resources en je NPC's op missies sturen. Hoe leuk die Garrison er ook uit ziet, was toch een erg grote afknapper had er veel meer van verwacht.
Een grote afknapper? Ik geef toe, het is een hoop werk op 13 characters elke dag (of zo vaak het gaat), maar ik had juist verwacht dat het niks voor mij zou zijn (Travian achtig e.d.)... I was wrong. Ik vind het juist heel leuk en een welkome toevoeging! Het is meer de tijdsverdeling per dag die in de weg zit... je kan niet én je Garrisons doen én raiden én (follower)quests zoals Harrison Jones doen én mats verzamelen én Auction House... ach ja, luxeprobleem.
Oh je zult ongetwijfeld veel van die dingen kunnen doen die jij noemt, als je alleen 12 alts en 1 main hebt waarop je alles wil doen, dan wordt het moeilijk.

Zelf tijden gespeeld op mijn main (Warlock) en ook (zeer) veel aan raiden gedaan. Mooie tijden, zo zal ik nooit de zomeravond vergeten dat we met de Guild de Lich King voor het eerst neer kregen, Teamspeak ontplofte.. :D

Wat ik mezelf dan wel eens af vraag (niks ten nadele van jou), wat is de fun van het tegelijkertijd spele van zo veel alts?
Ik heb me al die tijd op mijn main gefocust en had een paar low(er) level alts (nooit meer dan 2/3), die ik dan met Heirlooms aan het levelen was en dat was ook ontzettend leuk, omdat die gear en enchantments gewoon OP waren voor dat level :*) (Warrior als Tank voor dungeons queuen, maar ondertussen iedereen eruit DPS'en _/-\o_ )
Ik vind het persoonlijk erg leuk om een character te bouwen en diverse classes te spelen op verschillende manieren. Ik heb momenteel 14 lvl 100. Ik speel bijvoorbeeld elem shaman and ik heb een nieuwe shaman gemaakt waar ik resto op speel. Het doel is om uiteindelijk vanaf de grond resto zo goed mogelijk te leren. en zo doe ik dat met alle classes. Ik speel voornamelijk dps en op deze manier ben ik nu healer aan het spelen en misschien in de toekomst ook wel tank.

Er is zo veel te doen in wow dat je je niet kan vervelen. Wat ik graag zou zien is dat je meer kan automatiseren zodat je kan kiezen om tijd te besteden in je garrison of om tegen een resource of goud een npc het werk laat doen en natuurlijk na een bepaalde tijd de resources voor terug krijg.

Dit zou heel mooi kunnen in de vorm van een mission.
Ik ben alweer even gestopt omdat ik gewoonweg te weinig tijd heb om goed te kunnen investeren in WoW, maar wanneer ik er dan weer iets over lees krijg ik toch weer de kriebels.
Als je bekijk hoe de Lich King was en hoeveel verschillende dingen er bij zijn gekomen zoals CM, mythic, pets, en ga zo maar door wordt het toch wel een heel uitgebreid spel tegenwoordig.
wel een goede zet om de moeilijkheidsgraad van dungeons te verhogen door een mythic setting toe te voegen, ze gingen toch al snel vervelen zodra je eigenlijk met raiden begon, Denk sowieso dat het voor Blizzard wel een goed idee is om een soort van "Scaling mode" Erin te houden, niet met verbeterde loot direct,, maar om de mobs wel aan te passen aan het Itemlevel van de groep.. aangezien de CM voor veel mensen teveel moeite is om een groep voor te vinden, hou je toch de uitdaging in dungeons.

maar dat is uiteraard mijn visie.. ik zou het leuk vinden als de dungeons structureel moeilijk bleven naarmate je verder komt.. :X
Dat hele Chore gedoe waar sommige mensen over klagen hoef je niet te doen..

Ik deed het ook elke dag, nu niet meer en ik mis niets op wat goud na. De missies waar het om draai (Raid items) komen eens in de 2 weken, gebruik master planner addon en dan is zelfs zichtbaar wanneer de laaste keer was dat je een Highmaul/Black Rock Foundry mission had.

Ik log nu een keer of wat in per week wanneer ik een keer zin heb of als ik moet raiden.

Voor mij persoonlijk is wow een beetje saai atm, de mega super awesome 6.1 patch heeft helaas niet toe geleid dat ik weer meer online gaat komen. Ach het is weer een periode dat ik andere dingen speel dan WoW zo heb ik dat wel vaker. 6.2 brengt iig meer content dan een S.E.L.F.I.E. camera.

Enigste reden dat ik nu nog speel is vanwege de mensen in de Guild en de fun tijdens raids.
Wellicht 6.2 weer meer reden om buiten raids te spelen, iig weer nieuwe PvP season dus zal weer wat pvp worden.
ok een nieuwe raid met oude bosses ? dit spel is steeds duidelijker een melkkoe dan dat het al was . blizzard begint op apple te lijken . innovatie is gewoon erg ver te zoeken . ik ben er mee gestopt na mop het levelen naar hoogste level is 1 keer leuk en mss 2 keer . maar endgame word steeds meer beheerst door lootwhores . mensen zitten gewoon zo in elkaar dat ze alles willen hebben . dus voor casual players word het op gegeven moment gewoon werk. want als casual in hogere level raids is gewoon geen plaats meer omdat men verwacht dat de raiders max gegeared zijn etc. ja je kan een lagere level raid pakken dan zie je ook hoe de instance eruit ziet maarja daar zit geen uitdaging in . hoe dan ook het word een erge stoffige bedoeling in wow .
Zowel de raid als alle bosses zijn feitelijk vanaf scratch ontworpen. Mensen roepen al sinds Warlords aangekondigd werd dat het een makkelijke cashgrab was en daar is dus geen reet van waar.
Stop rocking the boot, you making me sea sick :P
Nou ik ben maar met WoW gestopt, ik vind het eigenijk een soort van 'chore' gedoe worden met de garrison en dat er eigenlijk qua raiden toch niet veel te doen is.

Het is leuk om het hoogste niveau er van te spelen, maar het is het soort van niet waard als er na iedere patch weer opnieuw begonnen kan worden. Eerst was het na iedere expansion een nieuw begin waardoor het minder erg leek alsof het voor niets werd gedaan. Nu is het zo dat simpelweg een boss keer op keer opnieuw proberen en falen het spel totaal onderuit haalt, omdat wachten tot de volgende patch en er dan overheen walsen gewoon veel makkelijker is.

Buiten het raiden om is er voor mij weinig interessant te doen, omdat ik erop gericht ben mijn character beter te maken en daardoor verder te komen. Achievements vind ik dan ook weinig interessant. Dit vind ik jammer omdat het eigenlijk best wel leuk is om te spelen.
Ik wacht nog steeds op Hogger Mythic 40-man.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True