Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 42 reacties
Submitter: Facenoise

Blizzard heeft patch 6.0.2 voor World of Warcraft voor testgebruik vrijgegeven. Er is een grote hoeveelheid aanpassingen in aanloop naar het uitbreidingspakket Warlords of Draenor, dat vanaf 13 november in Nederland is te verkrijgen.

Blizzard heeft op zijn site een uitgebreide lijst met veranderingen gepubliceerd. Naast fixes heeft het bedrijf een aantal nieuwe features toegevoegd. Zo zijn de personages volledig onder handen genomen. De animaties hebben voortaan meer persoonlijkheid, waardoor ze in staat zijn om meer gezichtsuitdrukkingen te tonen. Blizzard heeft daarnaast de resoluties van de personages naar eigen zeggen verdubbeld. De vernieuwde personages uit Warlords of Draenor zijn al deels te aanschouwen.

De patch zorgt voor een aantal ingrijpende verandering in de spelersstatistieken. Waar een fireball in het verleden bijvoorbeeld 450.000 schadepunten aanrichtte, zorgt dezelfde aanval na de patch voor slechts 30.000 schadepunten. De levenspunten van vijanden dalen daarentegen verhoudingsgewijs mee. De fireball richt relatief dus nog evenveel schade aan als voorheen. Blizzard wil op deze manier de statistieken begrijpelijker maken. Tegelijkertijd voegt het nieuwe secundaire statistieken toe, zoals Bonus Armor.

Met het oog op Warlords of Draenor is er nog een extra evenement toegevoegd aan het spel. De zogenaamde Garrosh's Iron Horde is de Blasted Lands binnengedrongen. Spelers kunnen de vijanden helpen verdrijven.  Er is een speciale versie voor gamers met een personage van level 90.

De patch is momenteel beschikbaar voor de Public Test Realm, een testservice die gamers nieuwe content voor de officiële release laat spelen. Hun bevindingen mogen ze vervolgens delen op het PTR-forum. Bepaalde bugs kunnen daardoor, nog voor de officiële release, aan het licht worden gebracht. Blizzard wijst er wel op dat nog niet alle updates doorgevoerd en definitief zijn.

World of Warcraft: Warlords of Draenor is momenteel nog in de gesloten bètafase. De officiële uitbreiding verschijnt op 13 november vanaf 35 euro op de Nederlandse markt.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (42)

Ze zouden eigenlijk gewoon eens een hele nieuwe engine erin moeten pleuren (niet dat je dat 'zomaar even' doet, maar toch).
Ook met deze update ziet het er nog steeds gewoon redelijk ouderwets uit.
Ik weet niet hoor... Kwa engine wordt er altijd wel aan gesleuteld, maar om er nou een hele nieuwe in te drukken heeft naar mijn mening helemaal geen enkele zin. Je zult hierdoor namelijk een "look and feel" van het spel verliezen, en dat is nou precies waarom het nog steeds zo populair is.

Wat grafische veranderingen betreft:

(Burning Crusade: http://s3.amazonaws.com/w...blog/WoWScrnShot_fair.jpg)
(Warlord of Dreanor: http://e-aagh.net/wp-content/uploads/2013/11/wowwod4.jpg)

Zit volgens mij nog wel een behoorlijk verschil in :)
Dit zijn twee slecht vergelijkbare plaatjes. Een betere vergelijking van de engine zou 2 dezelfde omgevingen nemen en die vergelijken. Overigens staan de settings van het Burning Crusade plaatje volgens mij vrij laag. Lijkt me sterk dat die bomen er echt zo uitzagen en WoW toen nog geen Anti-aliasing had.
Sterker nog, die bomen zien er nog steeds zo uit in dat gebied.
De BC gelinkde link settings staan daar op "fair" Kwaliteit. Fair kwaliteit is iets beter dan low kwaliteit.
Die Burning Crusade screenshot is zelfs tijdens/na Cataclysm genomen, zie het vernieuwde water. Tijdens The Burning Crusade zag het er dus nog slechter uit dan het voorbeeld laat zien.
Dat gewoon kun je wel vergeten. Dat is eigenlijk vragen om een totaal nieuw spel.
Ik heb liever een oud ziend spel dat lekker werkt en zonder bugs, dan een eye candy spel waar veel bugs in zitten en waar de spelers na een paar maanden allemaal weglopen.
Eve online heeft 2 verschillende engines 1 voor oude PC's en 1 voor nieuwe PC's voor meer eye candy werkt perfect
De engine van World of Warcraft wordt elke expansion bijgewerkt, zoniet elke patch. Als je de content op de engine die je nu hebt vergelijkt met die van 2004, hebben ze zeker wel dingen veranderd.

http://wow.joystiq.com/20...arcrafts-evolving-engine/
de engine is niets mis mee. die wordt flink geupgrade. wat veel mensen zich mee vergissen is hoe WOW eruit ziet. de stijl waarin in het vormgegeven is spreekt niet (meer) aan.
en das heel wat anders.
Grappig dat men net Bonus Armor eruit pikt. Bonus Armor is eigenlijk een secondary stat die weer terug komt van weggeweest. In het verleden had je vaker bonus armor op ringen, cloaks en vaker ook op leather armor. Een beter voorbeeld was hier bijvoorbeeld Versatility of Multistrike geweest :)

Over de character models: Ik zit nu al een tijdje in de beta en ik moet wel zeggen dat sommige nieuwe character models mij niet helemaal tevreden stellen. Als ik kijk naar gnomes, trolls en orcs, dan ziet het er echt stukken beter uit dan voorheen. Als ik dan naar human en night elf females kijk ben ik niet helemaal overtuigd. Is wel jammer, want dit zou er zo voor kunnen zorgen dat ik mijn monk als main verkies boven mijn paladin :p

Ach ja, is ook maar een spelletje ;)
Ik vind de nieuwe character models een grote verbetering.
Gaaf, het spel is ook al weer flink oud. Een visuele update is zeker een plus en laat het spel toch weer een beetje meekomen met zijn tijd aangezien het allemaal wat vierkant uitzag.
WoD is geweldig, kan het niet anders zeggen.
Lijkt bijna wel een nieuwe game ipv een expansion. Zo veel is er veranderd en verbeterd.

Vind ook dat je meer variatie hebt om jou char te maken dmv combinatie in talents en glyphs. Veel meer als de eenheidsworst in MoP. Dit komt ook doordat bepaalde skills nu in de talent tree zitten (slam voor warriors bijvoorbeeld)
Dat betekend dat twee mensen met dezelfde klasse/spec toch redelijk verschillende gameplay kunnen hebben.

WoD is ook wel een stuk moeilijker geworden.
Ben wel benieuwd hoe lang die difficulty blijft want dat zal voor de meeste mensen vies tegen vallen. :+
"Met het oog op Warlords of Draenor is er nog een extra evenement toegevoegd aan het spel. De zogenaamde Garrosh's Iron Horde is de Blasted Lands binnengedrongen. Spelers kunnen de vijanden helpen verdrijven. Er is een speciale versie voor gamers met een personage van level 90."
Ik wil niet bashen op de schrijver van dit artikel, maar er is geen special versie van de Blasted Lands (of Garrosh's Iron Horde in de Blasted Lands) voor level 90 characters. --> Er is een dungeon, Upper Blackrock Spire, waarvan een speciale versie beschikbaar is voor level 90 characters.

Jammer dat je dit soort fouten steeds vaker ziet. :(
Op level 90 is er een pre-expansion event met de iron horde die door de portal vanuit draenor naar de blasted lands komen. Ik kan me niet voorstellen dat de normale blasted lands, een leveling gebied, daarvoor is weggehaald. Wow spelers zullen dit herkennen als phasing, maar voor iemand die geen wow speelt, is "speciale versie van" een prima alternatieve omschrijving van dit fenomeen.
Ah, want ik had zoiets niet gelezen op de website van World of Warcraft zelf. Want de hele blasted lands zou een gebied worden die gephased gaat worden. Sinds de portal naar Outland in de Cavern of Times in Tanaris geplaatst zal worden en de portal in de Blasted Lands de portal naar Draenor wordt, sorry dan voor mijn implicatie, maar ik dacht dat de dungeon bedoeld werd.

Achteraf gezien is het wel logisch dat het event alleen voor level 90's is, alleen zou dat van de phasing af moeten hangen.
De upgraded versie van UBRS is er inderdaad. Maar er is wel degelijk een evenement in Blasted Lands. Er is een quest chain om de Iron Horde te stoppen, die onder andere ook Nethergarde Keep in de as hebben gelegd.

Bron (Battle.Net)
Youtube (Dit is weliswaar de Beta, maar als ik het goed heb willen ze dit ook op de PTR testen en het is voor level 90 bedoeld.)
Ik bedoelde ook niet dat er geen event was in de Blasted Lands, maar het feit dat hij speciaal voor 90's wordt genoemd, vond ik een beetje raar.
Na een WoW verslaving te hebben gehad voor jaren.
Begint het elke keer weer en beetje te jeuken als ik er nieuws over lees :$

Gelukkig nu al bijna 2 jaar clean ;)
Af en toe koop ik wat game time en ga ik het weer spelen maar ik raak altijd zeer snel verveeld. De game is gewoon zoveel simpeler gemaakt (voor de casuals) waardoor het moeilijk is om geÔnteresseerd te blijven.

Ik zal Warlord of Draenor waarschijnlijk wel kopen om met een character door de expansion te lopen voor het verhaal maar echt hardcore spelen zit er niet meer in denk ik.
Zit al een tijd in de beta, maar vind dat het spel er qua gameplay flink op achteruit gegaan is. Arms warrior - lock - priest allemaal nog maar 2 a 3 bruikbare skills, vaak nog samen te voegen in 1 macro.
Cohesie ontbreekt.
Het is nog eentoniger dan eerst dus?
Ja, op lvl 90 tijdens pre launch event test gebruikte ik maar 1 warrior skill, 1 klap lvl 90 npc dood.
Ik heb dit eerder gehoord en gelezen, maar ik vraag mij toch af hoe dat dan zit volgens jou. World of Warcraft is op de PC, terwijl Destiny zo'n beetje overal is behalve de PC (nou ja, de Xbox 360, Xbox One, Playstation 3 en Playstation 4).

Daarnaast zijn het echt heel andere soort games. Wow is een MMORPG, terwijl Destiny een shooter is, die de makers zelf geen MMO wilden noemen (maar het wel een beetje is), en totaal geen RPG in ieder geval.
Destiny is zeker wel een RPG (characters customisen, levellen, allerlei soorten gear, loot, etc); en het heeft losse raids, missies, quests, enzovoorts. Alleen de vorm van gameplay is anders, ipv third-person is het een first person shooter.

En je bent niet perse afhankelijk van anderen (maar anderen maken het wel een stuk leuker). Het is eerder een 'shared world', met o.a. multiplayer combat en co-op mogelijkheden.

[Reactie gewijzigd door Carn82 op 11 september 2014 17:29]

Wat is er nu precies begrijpelijker aan 30.000 punten damage ipv 450.000?
Het heeft eigenlijk weinig met begrijpelijkheid te maken, maar meer met de technische limitaties van World of Warcraft.

Het aantal schadepunten wat spelers toebrengen is zo enorm uit de hand gelopen, dat de moeilijkste bazen niet genoeg HP gegeven kan worden, de database integer cap wordt bereikt. Ze moeten nu dus gaan rotzooien met bazen die zichzelf genezen, of bazen die je drie keer van 100% naar 0% moet krijgen.
Stat inflatie is zo bizar geworden dat ze het omlaag wilde halen. Getallen werden een beetje stupide.
het heeft meer weg van de eerste guild wars om het nou een MMO te noemen alleen in de stad zie ik veel mensen in de open world zie ik enkele tot niemand.
tevens is het een totaal andere gameplay zou het eerder borderlands meets guild wars world noemen

hopelijk bied de nieuwe WoW expansion wel echte vernieuwing van tot nu toe trekt WoW mij in ieder geval niet om te wederkeren gewoon meer van hetzelfde
Wow blijft WoW en zal nooit in Destiny's vaarwater komen. Maar Destiny heeft wel alle elementen inzich om een opvolger te kunnen worden van WoW of een kruising van WoW en Destiny beiden. Van WoW heb ik enrom goed kunnen genieten, al is Destiny speel wijze op de console goed, maar mis het atmosfeer van MMORPG en de openwereld aspect van WoW. Ik hoop gewoon dat voor WoW een echte opvolger komt, nogmaals, een kruising van WoW en Destiny.
Zullen we niet eerst eens een paar maanden afwachten en kijken of iedereen dan nog zo enthousiast is over Destiny?
Volgens mij zijn veel mensen helemaal niet zo enthousiast over Destiny. Ik heb zelf de beta gespeeld en vond het toen al niet geweldig, de mensen die ik ken die Destiny gekocht hebben vinden het een leuke game maar lang niet zo goed als de hype deed geloven.

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 11 september 2014 23:46]

Niks ten nadele van Destiny, ik vind het een geweldig spel, maar het is toch echt totaal niet vergelijkbaar met WoW naar mijn mening.
hoe kun je die 2 uberhaupt vergelijken..
Nope destiny is te anders om een echte opvolger te kunnen zijn.
Een console mmofps in een SF setting vergelijken met een pc mmorpg in fantasy setting....riiiight.
ach hou toch, van SWTOR werd ook gezegd dat het een WOWkiller was. en zo zijn er wel meerdere games die daarvan verdacht werden, geeneen heeft het waargemaakt*.


*SWTOR had overigens zeer zeker wel de potentie, het was de ontelbare errors en bugs die er nog inzaten die veel spelers terug naar WOW bracht.
Yep, net als Guild Wars 1, & 2 , Lord of the Rings, Wild Star, etc etc. Allemaal zogenaamde WoW-killers die er nooit in zijn geslaagd. Er bestaat maar 1 WoW killer en dat is tijd.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True