Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Blizzard heeft geen plannen om Hearthstone uit te brengen voor Nintendo Switch

Gameontwikkelaar Dean Ayala van Blizzard heeft in een interview met de website PowerUp Gaming gezegd dat er vanuit Blizzard geen plannen zijn om het kaartspel Hearthstone uit te brengen voor de Nintendo Switch.

Daarmee heeft Blizzard een port van Hearthstone voor de Nintendo Switch niet geheel uitgesloten, maar lijkt het onwaarschijnlijk dat er een Switch-versie van het kaartspel zal gaan uitkomen. Ayala heeft niet toegelicht waarom Hearthstone in ieder geval voorlopig niet voor de Switch zal uitkomen. Vorig jaar was er een gerucht van een Reddit-gebruiker dat Blizzard zou werken aan een versie van Hearthstone voor de Nintendo Switch.

Dit gerucht werd voorafgegaan door uitlatingen van Peter Whalen, een andere ontwikkelaar van Hearthstone. Hij meldde toen dat hij dacht dat niemand aan een Switch-versie werkte, maar dat dat ook niet uitgesloten moest worden. Dit zei hij omdat volgens hem Hearthstone op tablets en smartphones erg goed werkt en de game daarmee veel toegankelijker is voor een grotere groep mensen.

Het zou kunnen dat Blizzard wacht met een Switch-versie van het kaartspel totdat Nintendo Switch Online in september uitkomt, de online gamedienst voor de console. Hearthstone kan alleen online gespeeld worden.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

12-02-2018 • 19:42

50 Linkedin Google+

Reacties (50)

Wijzig sortering
"Hearthstone kan alleen online gespeeld worden en dat zou op dit moment alleen op de Switch kunnen via het dock en dus niet in de handheldmodus."

Uhhh wie heeft dit verzonnen? Online is ook in handheld mode hoor... tja splatoon 2 enzo
Dat is idd onzin. Heb een Switch sinds vandaag en ik kan gewoon met WiFI verbinden op de Switch voor games downloaden, spelen etc zonder dock. 8)7

ot: Nintendo Switch Online bestaat trouwens al, alleen wordt het pas in September betaald.

Ik heb zelf een opt-in gekregen en de prijzen stonden er al bij(4 euro per maand).

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 12 februari 2018 19:58]

bij de bron wordt het beter verwoord.
ze zeggen niet dat online undocked niet werkt, maar dat de kans een stuk groter is dat je geen online hebt als je undocked speelt.
ze gaan er van uit dat als je undocked speelt dat je dan niet thuis bent, en dus geen stabiele verbinding hebt.

alsnog geen sterk argument omdat veel mensen ook thuis undocked spelen, en omdat veel OV, winkels, cafés, etc. tegenwoordig gratis Wi-Fi hebben.
en veel mensen hebben een telefoon die Wi-Fi tethering ondersteund.

ze hadden ook een argument tegen docked spelen: geen muis of touchscreen.
dat is echter ook geen goed argument, met een beetje creativiteit is het namelijk best mogelijk om een joycon als air-muis te gebruiken.
Mee eens, de argumenten zijn niet erg sterk. Tevens vereist een game als Hearthstone ook helemaal geen snelle verbinding met lage latency. Ook lijkt het mij stug dat de Switch undocked voornamelijk buiten huis wordt gespeeld. Ik heb nog niet iemand met een Switch gezien. Daarmee wil ik niet zeggen dat ze er niet zijn, maar ik vermoed dat het gros hem vooral binnenshuis gebruikt. Zelf gebruik ik hem als handheld vanuit de luie stoel.

Ik heb vooral het idee dat Nintendo de random cardpacks niet ziet zitten, omdat dat het familie vriendelijke imago van de Switch negatief kan aantasten.

[Reactie gewijzigd door MadDogMcCree op 12 februari 2018 22:56]

WiFi in het OV is in mijn ervaring wel de definitie van een instabiele verbinding.
Maak daar maar free wifi in het algemeen van.
Dan heb je in elk geval niet de voorwaarden gelezen. Daarin komt namelijk wel degelijk naar voren dat Switch Online betaald gaat worden. Bij mij werd daar zelfs aangegeven vanaf wanneer dat was, maar is uitgesteld tot September van dit jaar.

Ii heb zelf namelijk ook een Switch en kreeg dit bij de eerste installatie al te zien.

Overigens hoef je dan weer geen abo te hebben op Switch Online om te kunnen downloaden. Dat zou aankopen uit de Nintendo Store de das om doen. ;)

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 13 februari 2018 15:01]

Ik vermoed dat het ook met het betalingssysteem te maken heeft in Hearthstone. Met 1 account kan je zowel in de Google playstore, Appstore en via de Blizzard store betalen voor packs, uitbreidingen, arena runs enzovoort.
Alles wat je hebt aangeschaft, is daarna ook op ieder apparaat (ongeacht de os) beschikbaar om er gebruik van te maken. Koop je een arena-run via de Play store op je telefoon en wil je het deck daarna afmaken op je pc/Ipad? Dan kan dat gewoon.
Ik kan mij echter geen enkel spel voor me halen op een console/handheld (van de grote 3 spelers op de markt), waarbij het bovenstaande over het betalen van in-game content toegestaan is, in andere digitale winkels dan die van de console-boer zelf. Ik kan mij niet voorstellen dat Nintendo akkoord gaat dat Hs op de switch gebruik maakt van de huidige betalingsstructuur.
Klopt dat is ook een probleem bij rocket league, alle skins en dlc zijn niet cross platform.
Zeer jammer dit! Het lijkt me - juist ook - voor Blizzard een enorme kans om de playerbase uit te breiden en de bestaande playerbase die een Switch hebben intensiever bij het spel te betrekken. Al helemaal gezien de helft van Blizzard's omzet uit microtransacties komt!
Wat is de kans dat je wel een switch hebt maar geen smarthphone.

Ik denk bijna nihil

Hearthstone voor de Switch is eigenlijk gewoon een extra platform dat je moet ondersteunen voor feitelijk nul extra spelers want wie gaat nu met z'n switch Hearthstone spelen als het gewoon makkelijker is om je telefoon te gebruiken.
Misschien dat er een aantal kinderen zijn met een Switch maar geen smartphone maar dan moeten die tegewoordig toch al heel jong zijn denk ik.

Je kan HS op je Switch spelen om de batterij van je phone te besparen (tethering verbruikt minder dan scherm aan en gpu verbruik), bijvoorbeeld tijdens lange reistijden met openbaar vervoer of op reis (EU roaming is leuker tegenwoordig). Dan moet je wel 2 toestellen meesleuren waarvan de Switch waarschijnlijk de grootste zal zijn. Als je enkel HS speelt is het wellicht nuttiger om een powerbank mee te brengen in de plaats van een Switch, maar als je nog iets anders wil spelen buiten HS op je Switch is het een leuke optie.

Ik denk dat ze zeker wel spelers op Switch zullen krijgen, maar of het nieuwe spelers zouden zijn? Misschien niet zo hard nee. Moet je bij Nintendo ook licenties betalen als game maker zoals bij MS en Sony? Dat zou wel een goede reden kunnen zijn. Kan je via de Switch third party (Actiblizz) microtransactions doen (via het Switch platform zelf, niet via third party site)? Indien niet dan lijkt mij dat ook wel een goede reden.
Ik heb een heleboel spellen die ik liever op de Switch speel dan op PC/Console: Stardew Valley, Rocket League zijn allemaal keigoede voorbeelden van games die handheld gewoon veel "leuker" zijn.
Ik vind Hearthstone op m'n telefoon waardeloos. Het scherm is echt net te klein en het maakt m'n telefoon praktisch onbruikbaar. Juist naast m'n telefoon zou ik Hearthstone onderweg of op de bank heel tof en handig vinden op de Switch!
Nou misschien ik want ik haat gamen op een smartphone en heb wel een switch.
Hearthstone is naar mijn weten crossplatform.
Op platforms met toegevoegde waarde (pc , mobile en tablet) en niet op consoles omdat het praktisch nul extra spelers toevoegt.
Misschien moet je dan even kijken naar hoe RocketLeague het doet, want die heeft naar mijn weten juist de meeste spelers via console.
Serieus? Je vergelijkt nu appels en peren.
Jij zegt dat crossplatform niets toevoegt, omdat console-spelers geen extra spelers naar een multiplayer game brengen en dan vergelijk ik opeens appels met peren, omdat ik een game weet, waar console-spelers de meerderheid zijn bij een crossplatform game? :?

(Die overigens op PC de eerste launch had naar mijn weten)

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 14 februari 2018 11:40]

Discussie is over hearthstone en of een console versie ook maar iets toevoegt voor Blizzard.

Maar jouw vergelijking is letterlijk appels en schapen (niet eens peren) vergelijken, want je brengt nu een volledig andere soort spel ter disucssie die juist kan werken.

Ik kan het ook andersom doen en vragen waarom Psyonix geen IOS versie van Rocketleague maakt dat crossplatform is met consoles en PC.

En whatabout XYZ is nooit een argument
Dan lees je echt mijn reacties niet goed. Ik probeer aan te geven dat doordat de game crossplatform is er juist meer spelers erbij kunnen komen en bestaande spelers dan een extra platform hebben (dus meer mogelijkheden) om de game op te kunnen spelen. ;) Helaas kwam dat niet gelijk over, ik vond dat eigenlijk vanzelfsprekend.

Netflix en Plex zeggen ook niet dat ze consoles over slaan omdat iedereen toch wel een tablet, smartphone, smarttv of Chromecast e.d. heeft.

Wat mij betreft is er ook geen reden voor Blizzard om het niet te doen. Potentiële nieuwe spelers jagen ze weg, bestaande spelers houden minder mogelijkheden over.

Het gaat allang niet meer alleen om waarop (volgens de ontwikkelaars) het handigste op gespeeld wordt. Klanten willen zo vrij mogelijk zijn met mobiele games om te kunnen spelen waarmee men wilt. Zolang dat kwartje niet valt, zal Blizzard alleen maar nieuwe spelers mislopen en inactieve spelers zullen niet terugkeren.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 14 februari 2018 21:28]

Ik zou Diablo 3 van harte toejuichen op de Switch.
Ja, ik ook. En Diablo 3 kan zelfs offline gespeeld worden, wat het gewoon een goede toevoeging maakt. Alleen is het wel een relatief oud spel, er zijn al genoeg oudere ports voor de Switch.
Waarom zou je dit willen spelen op je switch?

Lijkt mij toch dat iedereen die een Switch heeft ook een smartphone/pc of tablet heeft? Dat het zou kunnen is wel oké. maar goed als je echt zo graag hearthstone wilt spelen kan je hem toch gewoon op je mobiel downloaden? :?
Uitzondering natuurlijk, maar ik heb geen smartphone en een arm based ubuntu desktop. Ook een switch en heartstone lijkt me best een leuk spel.
Die 1% die geen windows (of os x) draait of smartphone heeft, zijn blijkbaar een te kleine doelgroep voor blizzard.

Trouwens als je linux draait kan je gewoon een android emulator downloaden en het daarop spelen :-)
Voordeel is wel, dat je dan een apparaat minder hoeft mee te nemen ergens naar toe. Zo hoop ik op een Netflix app op Switch, dan hoef ik niet altijd mijn tabket mee te nemen.
Wat een onzinverhaal ..... in handheld kun je ook prima online spelen. WiFi, misschien kent iemand hier die term wel. Het is tamelijk nieuw maar geef het even de tijd en het wordt nog iets groots.

[Reactie gewijzigd door DigitalExcorcist op 12 februari 2018 19:48]

Gemiste kans voor beiden
Hearthstone voor de Switch lijkt mij beetje overbodig, volgens mij heeft 98% van alle mensen al een smartphone, daar kun je dus ook de game op spelen en hoef je geen extra device voor mee te nemen.
Ik ben geen Blizzard fan, ook geen Nintendo fan. Maar dit is echt een gemiste kans!
Kijkend naar de curieuze bugs en missende features die al jaren in de Hearthstone-client zitten vraag ik me sterk af of Blizzard die technische middelen wel aan het HS-team wil toewijzen. Of misschien is de code dusdanig gespaghettificeerd dat niemand zich eraan wil wagen. Hoe dan ook hebben ze geen overschot aan developers daar.

Verder is het extra bereik dat de Switch oplevert waarschijnlijk niet bijzonder groot aangezien HS ook op de Smartphone te spelen is.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True