Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Blizzard brengt Hearthstone-uitbreiding Saviors of Uldum uit op 6 augustus

Blizzard Entertainment laat weten dat Saviors of Uldum, de nieuwste uitbreiding voor het online kaartenspel Hearthstone, vanaf 6 augustus verkrijgbaar is. Saviors of Uldum pikt de draad op waar het vorige deel eindigde en introduceert naast nieuwe Hero Powers ook 135 nieuwe kaarten.

Saviors of Uldum is het tweede hoofdstuk van The Year of the Dragon, een verhaallijn van één jaar waarin Blizzard regelmatig nieuwe uitbreidingen voor Hearthstone uitbrengt. Dit deel is het vervolg op Rise of Shadows en op het solo-avontuur The Dalaran Heist.

Spelers sluiten zich in Saviors of Uldum aan bij de League of Explorers, een groep schattenjagers bestaande uit niet-alledaagse helden. Ze nemen het op tegen de League of E.V.I.L. die beschikt over wapens als plaagkaarten, board-sweeping-effecten en de Reborn; gemummificeerde minions. Om de booswichten te verslaan moet de speler nieuwe missies voltooien en krachtige Hero Powers vergaren.

Kaartendecks van Saviors of Uldum kunnen vanaf 6 augustus gewonnen worden in de Hearthstone Arena-modus, of aangeschaft worden met in-game gold of echt geld. Spelers kunnen de kaarten vanaf dinsdag vooruitbestellen in twee verschillende bundels. Het 50-kaartenpack omvat een willekeurige Legendary-kaart en de Elise Starseeker-achterkant, de 80-kaartenpack Mega Bundle biedt daar bovenop het nieuwe speelbare Elise Starseeker Druid Hero-personage. De bundels kosten respectievelijk 50 en 80 euro.

Door Michel van der Ven

Nieuwsredacteur

02-07-2019 • 12:32

58 Linkedin Google+

Reacties (58)

Wijzig sortering
Mijn god wat een prijzen man.... 1 euro per digitale kaart.... RealLife Magic kaarten kosten iets van 25 cent als je ze in packs koopt.

wel leuk dat ze wat meer single player zaken toevoegen btw.
Ik denk dat ze hier "boosters" bedoelen, dat zijn 5 kaarten in een pakje (zo ging het tenminste bij vorige Hearthstone-releases). 50 boosters voor 50 euro, dat is dus 250 kaarten en 0,20 cent per kaart. Overigens kun je boosters ook kopen met ingame-coins, door je daily quests te doen en een paar potjes te winnen verdien je al gauw 50 coins per dag.
Aahhh thanks voor de verduidelijking, jij ook @!mark :D Dan is het inderdaad vergelijkbaar (nogsteeds veel geld natuurlijk, maar dat kosten al die TCG's nou eenmaal.
Nuance-verschil: Hearthstone is geen TCG (Tradeable Card Game), maar een CCG (Collectible Card Game). De kaarten kun je niet ruilen met andere spelers, maar alleen maar verkrijgen van Blizzard.
Duidelijk weer geschreven door iemand die het niet begrijpt.
Het gaat om bundels van 50 respectievelijk 80 packs; in één pack zitten altijd 5 kaarten waarvan minimaal eentje met een rarity van Rare of beter.

[Reactie gewijzigd door !mark op 2 juli 2019 12:48]

Plus nog wat digitale extra's, een nieuwe 'hero' kost los ook gewoon 10€. Ik vind de prijzen eigenlijk best meevallen.
Los vallen de prijzen wel mee, maar als je kijkt naar de expansiedrift die Blizzard achter Hearthstone zet dan ben je al snel honderden euro's per jaar kwijt om je collectie een beetje compleet te houden.
Sinds de release in maart 2014 heeft Hearthstone eigenlijk altijd 3 content releases per jaar gehad.

in 2014 de main game, 1 adventure en 1 expansion
in 2015 2 adventures en 1 expansion
in 2016 1 adventrue en 2 expansion
in 2017 3 expansions
in 2018 3 expansions
in 2019 1 Expansion, + 1 aangekondigd en +1 verwacht.

Collecties compleet houden moet je echter inderdaad wel veel voor spelen (of veel voor kopen), maar je hebt ook echt geen volle collecties nodig om het spel te kunnen spelen. Het gros van de kaarten ziet immers geen tot weinig play (buiten Arena), waardoor je altijd wel een speelbaar deck kan craften. Wil je echter alle Meta decks hebben dan is dat uiteraard wel een serieuze commitment.

[Reactie gewijzigd door Dennism op 2 juli 2019 14:24]

Damn, HS bestaat gewoon alweer 5 jaar...

Ik wist eigenlijk niet eens dat er een verhaal inzat, ik zie wel steeds die trailers maar daar schenk ik nooit geen aandacht aan. Als ik nu begin met spelen volg je het complete verhaal tot nu toe of begin je meteen in Uldum?
Dat zal afhangen van in welke content te gaat investeren, je kan volgens mij alle oude adventures nog wel kopen met geld of ingame gold, maar of je dat wil is natuurlijk een 2de.
Snap niet dat de discussies over de kosten steeds weer naar boven komen. Hier is niet veel in veranderd over de verschillende uitbreidingen heen.

Maar zoals ik altijd aangeef, bekijk het eens vanuit een ander perspectief: Veel Hearthstone spelers spelen het spel meerdere uren per dag/week, het hele jaar door en al meerdere jaren. Die 50 en 80 euro per uitbreiding zijn vaak effectief in speeluren veel meer waard dan de 50-60 euro van een triple A single player titel die je na enkele tientallen uren wel gezien hebt.

En ja, de Hearthstone scene is aardig aan het inkrimpen het afgelopen jaar. Veel spelers en ook grote streamers stappen over op andere games wat de adoptie niet veel goed zal doen. Mogelijk dat de "waarde" van deze bundels wat minder is geworden over de jaren heen omdat de dynamiek een beetje uit het spel is.
Maar dat doet nog steeds niet af aan het feit dat de kosten voor deze uitbreidingen voor de spelers vaak meer opleveren dan een standalone spel voor anderen.
Wat ik vooral zie is dat mensen niet snel doorhebben dat ze geflest worden.
Op het begin stond iedereen op de barricades om het p2w model te verdedigen, waar dat nu toch echt onhoudbaar is gebleken.
Hoezo onhoudbaar? In het begin kocht ik nog wel eens van dit soort bundels. Nu echter eigenlijk nooit meer. Ik kan echter nog steeds prima meekomen met het gold dat ik verdien met quests en arena. Ik heb ook nu weer tussen de 5000 en 6000 gold klaar staan (en 20k+ dust) om straks weer packs te kopen en eventueel kaarten te craften. Als F2P speler kan je niet alle decks spelen die er zijn, maar je kan ver komen door je te focussen op enkele goed presterende decks en varianten daarop.

Nee, het is zeker niet zo dat je iedere expansion geld uit moet geven om mee te kunnen doen. Als je direct alles wil hebben ontkom je er echter niet aan om geld uit te geven, maar dat is ook niet onlogisch. Daarnaast hebben ze zelfs 2 kaarten die je voor iedere klasse een volledig deck geven waarmee je kan spelen die vaak nog best goed te noemen zijn.

[Reactie gewijzigd door Dennism op 2 juli 2019 13:54]

Niet iedereen zal weer dagen gaan grinden nadat de helft van zijn kaarten weer eens zijn gescrapped.
Wie heeft het over dagen grinden? 5000-6000g heb je vrijwel zonder effert (1x per 3 dagen een paar potjes hooguit, ik denk dat ik per week 1 misschien 2 uur spendeer in HS, behalve wanneer er net een expansion uit is, dan meer). Als je dagen gaat lopen grinden zal je mogelijk juist wel gold genoeg hebben om alles te kunnen spelen omdat je dan ook nog eens 100 gold per dag meepakt aan wins.

Verder kun je ook gewoon Wild spelen, daar kun je gewoon alle kaarten gebruiken als dat het probleem is.

Nee, je argument komt op mij helaas echt een beetje over op spijkers op laag water zoeken, zeker ook omdat je amper inhoudelijk lijkt te (willen) reageren, maar enkel wat "one liners" dumpt.

Nee, HS is juist een game die je prima zonder kosten kan spelen zolang je niet de mindset hebt alles direct te moeten hebben.
Inhoudelijk verdwijnen er gewoon elke paar maanden weer een flink aantal kaarten, en die kun je theoretisch gezien inderdaad gewoon bij elkaar spelen.
Maar in de praktijk zorgt dit gewoon voor scheve verhoudingen in een zelfbenoemd competitive kaartspel(al is het maar voor een aantal dagen/weken) .
Daar heb ik niets inhoudelijks op gezien als antwoord behalve het welbekende jamaar het is gewoon mogelijk.

[Reactie gewijzigd door Sergelwd op 2 juli 2019 15:33]

Dat gebeurt alleen niet iedere paar maand en al zeker niet de door jou genoemde "helft van de kaarten".

Na Ieder ingame jaar roteren er 3 sets uit, dat klopt. Uit mijn hoofd zitten er gemiddeld 135 kaarten in een standaard expansion. Dus verdwijnen er zo'n 405 kaarten uit de pool ieder jaar. Die pool bestaat dan uit de Basic Set- 133 kaarten, de Classic set - 237 kaarten en 6 expansions, laten we zeggen 810 kaarten. Er verdwijnt dan dus zo'n 35% van de kaarten uit de pool per jaar en dus niet "De helft".

Verder geef jij aan als "oneliner" "Maar je moet dan dagenlang gaan grinden", waar ik inhoudelijk op reageer dat dit totaal niet hoeft met uitleg dat je met 1-2 uurtjes per week 5000-6000g bij elkaar kan spelen per expansion, Dus minimaal 150 packs per jaar met de wekelijkse Brawl pack zit je dan al op 200 packs per jaar. Dan krijg je er meestal per expansion nog een paar gratis van Blizzard via quests en zit je denk ik zo op 230-260 packs per jaar zonder een cent te investeren en een tijdsinvestering van 1-2 uur per week. Ga je meer tijd investeren pak je uiteraard ook veel meer gratis packs (tenzij je nooit wint).

[Reactie gewijzigd door Dennism op 2 juli 2019 15:44]

"Er verdwijnt dan dus zo'n 35% van de kaarten uit de pool per jaar en dus niet "De helft". "

Dat is toch wel meer dan ik zelf zou hebben ingeschat

"Verder geef jij aan als "oneliner" "Maar je moet dan dagenlang gaan grinden", waar ik inhoudelijk op reageer dat dit totaal niet hoeft met uitleg dat je met 1-2 uurtjes per week 5000-6000g bij elkaar kan spelen per expansion, Dus minimaal 150 packs per jaar met de wekelijkse Brawl pack zit je dan al op 200 packs per jaar. Dan krijg je er meestal per expansion nog een paar gratis van Blizzard via quests en zit je denk ik zo op 230-260 packs per jaar zonder een cent te investeren en een tijdsinvestering van 1-2 uur per week. Ga je meer tijd investeren pak je uiteraard ook veel meer gratis packs (tenzij je nooit wint). "

Ik vind hoe dan ook dat je bij een competitief kaartspel gewoon ten alle tijden een gelijk speelveld hoort te hebben, en bij spellen met wat meer RNG op zijn minst dezelfde pool om uit te putten.
"Er verdwijnt dan dus zo'n 35% van de kaarten uit de pool per jaar en dus niet "De helft". "

Dat is toch wel meer dan ik zelf zou hebben ingeschat
Eerder een stuk minder dan dat jij hebt ingeschat met je 50% elke paar maand.
Ik denk gewoon dat dit soort spellen niet voor jouw zijn weggelegd. Een deel van dit spel is het verzamelen van kaarten en jij wil gewoon een top tier deck kunnen spelen zonder er iets voor te hoeven doen.
Blijven er trouwens maar weinig spellen over voor je, want bij erg veel spellen zal je of eerst moeten lvlen of gear moeten verzamelen of iets dergelijks.
Dat is toch wel meer dan ik zelf zou hebben ingeschat
Dat is vreemd aangezien je zelf eerder beweerde dat 50% van alle kaarten iedere paar maand verdwijnt.
Niet iedereen zal weer dagen gaan grinden nadat de helft van zijn kaarten weer eens zijn gescrapped.
Er verdwijnen dus veel minder vaak ook nog eens veel minder kaarten dan dat jij eerder dacht.

Verder verdwijnen die kaarten slechts uit een spelmodus. In bijv. de Wild modus kan je gewoon nog steeds alle kaarten gebruiken zou je dat graag willen als speler.
Blizzard begint ook steeds meer op een geld graai bedrijf te lijken. Helaas helaas
Waren ze al lang. Het succes van WoW was het begin van het einde. Het opstappen van de laatste Blizzard CEO en Community Organisers een paar maanden geleden was de voltooiing.
Klopt. Het enige lichtpuntje hierin is Classic WoW. Ik kan niet wachten. Kost niets extra's en niet al die onzin dat nu in retail zit.
Ik vind Classic niet het enige licht puntje, over het algemeen is Blizzard zeer redelijk te noemen qua verdien model.

WoW Classic is inderdaad een voorbeeld, Hearthstone en HoTS kan je prima spelen zonder te betalen, SC2 zit ook geen buitensporig verdien model in, zelfs Diablo is ook prima en daar hebben ze zelfs hun verdien model opgegeven (wat ook goede beslissing was, dat RMAH model was echt crap). Overwatch heb en speel ik niet, dus mogelijk dat daar een cash grab in zit.

Maar neem ook bijvoorbeeld WoW zelf, je kan zeggen wat je wil over de content, maar in 14 jaar geen enkele prijsverhoging, zelfs geen inflatie correctie.

De schoorsteen moet bij Blizzard natuurlijk ook gewoon roken, en volgens mij doet de schoorsteen dat ook prima. Maar ik vind nu niet echt dat Blizzard buitengewoon "Greedy" is vergeleken met andere partijen.
Sinds ze met Activision in zee zijn gegaan valt het op dat ze wat meer Greedy worden. Ongeveer 90% van alle gamers die Blizzard games spelen zijn het daar wel mee eens.

Als voorbeeld kwam ik een mooie tegen op Reddit. NPC Models hebben benen en een "fysiek" heuptasje en mooie 3D gear, maar je eigen gearset die je nu aanhebt is het tasje aan je zijkanten 2D er op geplakt, soms mis je gewoon voeten, gearsets zijn echt er niet op vooruit gegaan. Qua content is er ook minder voldoening te behalen, wat ze sinds patch 8.2 weer terug proberen te brengen. Maar het feit blijft: als jij een maand speelt en dingen behaald, heb ik de mogelijkheid om dat in een weekje ook te behalen d.m.v. catching up mechanics. Omdat ik dan niet veel tijd heb om te spelen wordt het me dan makkelijker gemaakt. Dat is 1 van de grootste fouten die Blizzard gemaakt heeft.

Het is niet zonder reden dat het aantal spelers schandalig veel is gedaald en blizzard zelfs is gestopt met delen van accountstatistieken, omdat het gewoon zo laag is. De game experience die er eens was is "kapot" gemaakt door een in-game store met mounts en boosts. Catching up mechanics zodat het makkelijk wordt gemaakt.

Al dit zit niet in Classic, dat is waarom het (voor mij en vele andere) een lichtpuntje is. Geen onzin, gewoon zoals het spel bedoeld was.


Begrijp me niet verkeerd, ik heb met plezier WoW gespeeld tot in deze expansion aan toe, maar na elke expansion ben ik er sneller klaar mee. Het wordt je gewoon te makkelijk gemaakt of het geeft gewoon niet genoeg voldoening. Uiteraard moeten ze blijven ontwikkelen want aan Classic ben je na 2 a 3 jaar ook doorheen als casual player. Maar omdat je daarin meer moet doen voor wat je krijgt en het je niet in je schoot word geworpen, is het gewoon leuker omdat het voldoening geeft.

Diablo, HS en HoTS zijn wel anders, maar bijv. Diablo mag ook wel eens wat nieuws weer krijgen. Elke keer als ik denk weer te gaan spelen kom ik er achter dat er niet veel meer aan is omdat je alles wel hebt gezien. Het is dan een geluk dat het gratis (na aanschaf) te spelen is.
Sinds ze met Activision in zee zijn gegaan valt het op dat ze wat meer Greedy worden. Ongeveer 90% van alle gamers die Blizzard games spelen zijn het daar wel mee eens.
Heb je ook ergens een bron voor deze statistiek? :P
Ik ken aardig wat Blizzard gamers en behalve wat gemor op de forums hoor ik eigenlijk maar weinig gamers in game over "Greedy" zijn, maar goed, dat kan ook liggen aan de games (of de leeftijd van de spelers waar ik mee speel), ik speel niet alle Blizzard games en al zeker niet allemaal even veel. En volgens mij geeft ook niemand van ons veel uit aan ingame spul.
Als voorbeeld kwam ik een mooie tegen op Reddit. NPC Models hebben benen en een "fysiek" heuptasje en mooie 3D gear, maar je eigen gearset die je nu aanhebt is het tasje aan je zijkanten 2D er op geplakt, soms mis je gewoon voeten, gearsets zijn echt er niet op vooruit gegaan.
Deels wel en deels niet. Ik vind echt dat gemiddeld genomen de meeste gear er veel beter uit zien dan "vroeger", speel straks maar een Classic en kijk eens in wat voor clownsuits de gemiddelde speler daar zal hebben (omdat er geen Transmog gaat zijn).

Echter ik vind ook dat sommige oudere sets ook gewoon zeer mooi zijn (denk aan Paladin T2, Warlock T5 als voorbeelden), het is zeker niet zo dat nieuwe gear altijd mooier is inderdaad.
Qua content is er ook minder voldoening te behalen, wat ze sinds patch 8.2 weer terug proberen te brengen. Maar het feit blijft: als jij een maand speelt en dingen behaald, heb ik de mogelijkheid om dat in een weekje ook te behalen d.m.v. catching up mechanics. Omdat ik dan niet veel tijd heb om te spelen wordt het me dan makkelijker gemaakt. Dat is 1 van de grootste fouten die Blizzard gemaakt heeft.
Ben ik zeker met je eens, dat had beter gemoeten. Toch weet ik niet of catch mechanics helemaal verkeerd zijn, het niet (of nauwelijks) kunnen spelen met vrienden is ook vervelend wanneer je dit soort zaken niet hebt en jij of zij sluit later aan of heeft minder / meer tijd. Ik denk dat ik het graag minder extreem had gezien, maar niet volledig weggehaald.
Het is niet zonder reden dat het aantal spelers schandalig veel is gedaald en blizzard zelfs is gestopt met delen van accountstatistieken, omdat het gewoon zo laag is. De game experience die er eens was is "kapot" gemaakt door een in-game store met mounts en boosts. Catching up mechanics zodat het makkelijk wordt gemaakt.
Dat ben ik toch echt niet met je eens, de ingame store is imho volledig irrelevant (ik er ook wel wat mounts en pets uit die als gift gekregen zijn), geen van de zaken uit de store heb je echt nodig om te spelen, het is allemaal cosmetisch gedoe dat geen enkele invloed heeft op de gameplay. En over boosts geproken, alleen de lvl 90 boost heb ik ooit gebruikt, mijn lvl 100 en 110 boost heb ik nog :P

Spelers aantallen zullen trouwens vast en zeker gedaald zijn, maar dat lijkt me ook niet onlogisch na 14 jaar :P Moet trouwens zeggen dat ik het niet heel erg merk, mijn guild heeft nog steeds vrij weinig verval, van mijn M+ groepje is ook nog niemand gestopt. Maar ik vraag me ook wel af of sub aantallen echt heel relevant zijn voor spelers om deze te weten. Het boeit mij vrij weinig of er 10 miljoen man speelt of maar 500.000 (waar het spel ongeveer origineel voor ontwikkeld is) zolang ik nog maar mijn raids e.d. kan doen met mijn vrienden waarmee ik al jaren speel :)
Al dit zit niet in Classic, dat is waarom het (voor mij en vele andere) een lichtpuntje is. Geen onzin, gewoon zoals het spel bedoeld was.
Ook dit klopt niet geheel, ook in Vanilla was er catch up (wat al begon met Diremaul gear die (veel) beter itemised was dan bijv. veel raid gear), toevoegen van Tier 0.5., buffen van Dugeon gear in 1.10 (en andere patches) 1.12.1 talents e.d. Classic zal straks al deze catchup mechanics hebben.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb met plezier WoW gespeeld tot in deze expansion aan toe, maar na elke expansion ben ik er sneller klaar mee. Het wordt je gewoon te makkelijk gemaakt of het geeft gewoon niet genoeg voldoening. Uiteraard moeten ze blijven ontwikkelen want aan Classic ben je na 2 a 3 jaar ook doorheen als casual player. Maar omdat je daarin meer moet doen voor wat je krijgt en het je niet in je schoot word geworpen, is het gewoon leuker omdat het voldoening geeft.
Ik denk dat dit mogelijk nog wel tegen gaat vallen. Levelen zat zeker wat lastiger zijn dan op live. Als ik echter op mijn, relatief beperkte, pserver ervaring af moet gaan worden dungeons en raids echter compleet faceroll. De gemiddelde trashmob in live heeft meer mechanics dan de gemiddelde raid boss in Classic. Als ze zoveel mogelijk #NoChanges gaan en raids niet retunen vrees ik wel voor de Classic Endgame en kan het maar zo zijn dan MC / Ony week 1 gecleared gaan worden (inclusief powerlevelen naar 60) en dat de andere phases qua content gecleared worden binnen een uur of 2 van release.

[Reactie gewijzigd door Dennism op 2 juli 2019 15:01]

Kun je WoW classic ook gratis spelen tot lvl 20?
Ik ga heel eerlijk zeggen: Geen idee. Het WoW: Classic is namelijk nog niet uit :)

27 Augustus is de release. Of het daarna kan durf ik ook niet te zeggen. Mogelijk wel, maar waarschijnlijk dan met dezelfde (zware) restricties als huidig WoW waardoor je er niet heel veel aan hebt. Je mist immers best veel dan.
Het kost je een sub, dus stel je speelt geen wow meer, maar wilt classic moet je alsnog sub gaan kopen, en dat is toch weer extra cash voor blizz activtision.
Had je dan verwacht dat ze het hele spel even werkend maken, de servers online zetten en dan iedereen gratis laten spelen? Ik ben het er mee eens dat blizzard niet de meest logische dingen doet tegenwoordig, maar een spel wat ze geld kost gratis weggeven lijkt me ook een bijzondere keuze.
Ik zeg nergens toch dat ze het gratis moeten doen of wat dan ook... dude.
Nouja, hij zegt dat het niks extra's kost en je begint een betoog over dat het wel geld kost. Hij zegt dat het niks extra's kost als je WoW speelt, en dat is zo. Dus ik nam toch wel aan dat je het dan gratis wilde zien, maar dan heb ik dat verkeerd ingeschat omdat jij de eerste opmerking verkeerd opvatte.
Eigenlijk kost het wel wat, namelijk 12,99 per maand, want private servers zijn over het algemeen gratis.
Nee je leest weer niet goed, al meerdere malen wordt er gezegd 'niks extra's', dus als je al WoW speelt.
Ja private servers zijn er, maar dat is zeggen dat alle muziek gratis is omdat torrents bestaan.
Daarom "het kost niks extra's" hiermee doelt hij/zij er op dat er geen kosten boven op je subscription komen.
Had je verwacht dat je het gratis kon spelen? dat is vanaf dag 1 al niet zo geweest. Waarom zouden ze dat dan opeens nu wel doen. Die sub neem je toch omdat je classic wilt spelen omdat het weer van ouds en vet is, niet omdat je MOET.

Ik zeg het kost niets extra. Want je kan zowel retail als classic met dezelfde sub spelen.
Maat lees de reactie ietsjes onder de reactie waar je op reageer..
Probeer je nu mij te wijzen op het feit dat iemand anders het ook zei? Wellicht had je zelf eerst moeten kijken wat je zelf typte, want dan kan je verwachten dat meerdere mensen je het zelfde gaan vertellen ;)
Dat maakt mij helemaal niets uit, aangezien ik nooit iets zei over gratis, al kan je het al gratis spelen op private servers. Of gewoon genoeg geld maken in current wow en gratis subben.
Als classic aanslaat wordt vrijwel zeker de WoW token (subscription voor gold) ook ingevoerd in classic, waardoor classic ook een boosting fest zal worden. Boosting companies zijn daar trouwens nu al mee bezig; verwacht geen ZG PUGS maar WTS ZG Idol 20 euro / 1k gold runs gespammed in world chat, net zoals retail. Economy zal geruineerd worden door mensen die tokens kopen, en die op de auction house verkopen voor gold, i.p.v. farmen, om zo deze boosts te kunnen betalen.

Heel BFA is gebouwd om het token systeem. Mensen pushen naar Mythics, Mythics15+ te moeilijk maken, dus mensen aansporen tokens te kopen voor gold, om boosts te kunnen kopen. De hele boosting-scene is door blizzard gecreerd door de token om zo, zoals een mobile game, veel geld te verdienen. Iedereen klaagde over diablo mobile maar BFA is in principe al een mobile game met dezelfde monetizing systems.

Blizzard zal classic echt niet met rust laten. "Tokens veranderen niets aan de content, alleen player convenience!" zal het verhaal worden. Ik verwacht het voor, of in ieder geval tijdens Dire Maul release, hét moment dat men gold gaat farmen/creëren en de tokens nog maximaal verkocht zullen worden.

[Reactie gewijzigd door xtrmx op 2 juli 2019 14:32]

Goldfarmers/sellers heb je overal, ook in retail op t moment. Maar Blizzard heeft dit flink de kop in gedrukt. Maar ze hebben al gezegd dat er geen tokens in classic zullen komen. Als ze daar op terugkomen, gaan ze heel veel classic spelers verliezen en blijft er een zielig hoopje ellende over. Een beetje wat retail nu is, maar dat is een grotere hoop :+

De developers die aan Classic werken hebben ook aan vanilla gewerkt vanaf dag 1. Als je interviews bekijkt met die mensen zie je dat ze geweldig gepassioneerd zijn en het echt niet zomaar kapot laten maken met tokens.

Maar, je mag het denken natuurlijk :)
Tokens zitten al in Classic, daarom hoeven ze ook niet impliciet aan Classic toegevoegd te worden. Het valt immers onder dezelfde sub. Iedere Classic speler kan gewoon op Retail wat tokens kopen om zijn / haar subcription te betalen of om deze te verkopen aan spelers die enkel Classic spelen (Ik geef jou X gold in Classic, als jij mij X gold in Retail geeft zodat ik hoeveelheid Y aan tokens kan kopen). Of het veel gaat gebeuren weet ik niet, maar het kan wel.

Tokens zijn vrij universeel wat dat betreft. Je zou zelfs kunnen zien dat iemand Vanilla gold gaat traden voor retail gold om met dit retail gold tokens te kopen. Deze tokens in te wisselen voor Blizzard bucks en bijvoorbeeld weer Hearthstone cardpacks te kopen.

[Reactie gewijzigd door Dennism op 2 juli 2019 15:08]

De prijzen zijn al jaar en dag dezelfde bij Hearthstone. Waar begint iedereen hier nou over te klagen? De huidige meta zit nog steeds goed, al begin ik nu wel uit te kijken naar deze nieuwe uitbreiding. Eveneens een leuke afleiding tot WoW Classic verschijnt.
Ik speel het nog geregeld maar ik ga deze prijzen er niet voor uitgeven. Het is te doen free to play met kaarten als Cloack en Whizzbang (die geven je een volledig deck die best mee kan komen, terwijl het maar 1 kaart kost om te craften). Iedereen is vrij om uit te geven aan games wat die wil, maar met 3 expansions per jaar en telkens weer zo'n booster van € 50 vind ik het echt belachelijk aan de prijs.
Deze moet ik helaas skippen, ik heb pas 1900 gold bij elkaar gesprokkeld en je hebt minimaal 5000 gold nodig om 1 Legendary te krijgen met pity timer.
Voor 5k gold heb je minimaal 2 legendaries. In de eerste 10 pakjes die je van een expansion opent zit gegarandeerd een legendary. Daarna minimaal 1 in de 40 pakjes, maar dat is eigenlijk 1/20 gemiddeld. Na een X aantal pakjes te hebben geopend (dacht na 20 pakjes) vergroot de kans op een legendary en wordt uiteindelijk 100% kans bij pakje nr 40. Let er wel op dat elke expansion zijn eigen pity timer heeft.
Gemiste kans om de trailer onder het artikel zetten. Het liedje ervan is machtig 80s-influenced en eigenlijk wel de trekpleister van de Hearthstone expansions. ;)
Ook krijg je bij het uitkomen van een nieuwe Expansion vaak boosters van het huidige expansion als je inlogt. Geregeld heb je ook quests die je simpel kan halen om boosters vrij te spelen van de huidige expansion, of de vorige.
Een nieuwe expansion kopen direct bij het uitkomen geeft je alleen een voorsprong om vanaf dag 1 met de nieuwe kaarten te spelen, en wellicht een betere meta deck te hebben. Maar ervaring laat zien dat pas een paar dagen tot een week na uitbrengen van een expansion de meta's gaan settelen, en dan kan je preciezer je dust die je hebt spenderen in een deck die je wilt spelen. Zo kan je geld sparen.

Ik spaar zo'n 6000 aan gold tot elk nieuw expansion, en koop hier dan 60 booster packs van. En zo spendeer je geen geld aan het spel.

Het is verder ook niet noodzakelijk om de nieuwe decks te hebben om Ranked te spelen, je kan ook in Wild gaan spelen.

Ik kijk verder wel uit naar de nieuwe kaarten, de decks zijn wel flink veranderd in vergelijking met vorig jaar.
Hearth als in haard. Een hearthstone in WoW brengt je terug naar je thuishaven.
Dat was ook mijn insteek, hearthstone inplaats van heartstone.
Toen ik de post las stond er nog heartstone.
Maar dat is inmiddels aangepast zie ik.
Wat een onzin verkondig jij hier. Ik speel dit spel f2p en kan gewoon meekomen. Natuurlijk bezit ik niet alle kaarten, maar elke meta heb ik verschillende tier 1 en tier 2 decks. Blijkbaar speel je het spel niet of je hebt het maar heel kort gespeeld en zit je hier gewoon maar wat te roepen.
Klopt wederom niet wat je hier zegt. Duidelijk dat je het spel niet speelt en inderdaad gewoon zit te roepen. Elke expansion is namelijk 2 jaar speelbaar in standaard. En daarna zijn de kaarten nog speelbaar in Wild mode. En gelukkig brengen ze nieuwe kaarten uit, want een jaar lang met dezelfde decks spelen is ook maar saai. Als je gewoon speelt en de daily quest doet (of 1 keer in de 3 dagen 3 quests) kan je prima meekomen zonder geld uit te geven.
Precies; en mocht een kaart eerder dan die 2jaar niet of minder speelbaar worden krijg je de waarde gewoon terug:
- Bij een nerf kun je de kaart de eerste weken voor de volledige dustwaarde disenchanten.
- Bij een verwijzing - eerder dan de gebruikelijke 2 jaar - naar de Hall Of Fame krijg je de volledige dustwaarde én mag je de kaart gewoon jouden.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sport

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True