Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Nieuwe Hearthstone-uitbreiding heet The Boomsday Project en komt 7 augustus uit

Blizzard heeft een nieuwe Hearthstone-uitbreiding aangekondigd onder de naam The Boomsday Project, dat als centrale thema wetenschap en mechs lijkt te hebben. De uitbreiding komt op 7 augustus uit. Tot die tijd wil Blizzard meer kaarten bekendmaken.

In een gepubliceerde video geeft Blizzard meer uitleg over de nieuwe uitbreiding. Het heeft ook een site in het leven geroepen, maar deze is op het moment van schrijven niet bereikbaar. Uit de video is op te maken dat The Boomsday Project een nieuw†keyword†introduceert, genaamd†magnetic. Kaarten die deze eigenschap hebben, kunnen los op het bord gespeeld worden. Als de speler echter een†mech†in het spel heeft, kant de kaart ook 'fuseren' met deze mech, waardoor die de eigenschappen en stats van de kaart erbij krijgt.

Verder zijn er zogenaamde Project-kaarten, die beide spelers ten goede komen. Blizzard toont een kaart van 1 mana die beide spelers 2 manakristallen geeft. Een andere toevoeging zijn Omega-kaarten, die een speciaal effect hebben als een speler tien manakristallen heeft bereikt. Los van de bestaande quest-spreuken introduceert Blizzard ten slotte†legendary spells, bijvoorbeeld de spreuk Myra's Unstable Element die een speler kaarten laat trekken tot zijn deck†leeg is. Verder toont Blizzard nog een nieuwe†legendary elemental in de vorm van Electra Stormsurge.

Voor de uitbreiding op 7 augustus uitkomt, is er op 23 juli nog een livestream met meer details. Net als bij andere uitbreidingen kunnen spelers van tevoren een bundel van 50 card packs kopen. Daar zit deze keer een willekeurige gouden†legendary†bij met een†card back. Er is nu ook een mogelijkheid om 80 packs vooruit te bestellen, waar de eerdergenoemde extra's bij zitten inclusief de Warlock-hero Mecha-Jaraxxus. De bundels zijn ook allebei te bestellen, aldus Blizzard.

Door Sander van Voorst

Nieuwsredacteur

10-07-2018 • 15:44

42 Linkedin Google+

Reacties (42)

Wijzig sortering
Speel het niet heel vaak meer, maar zie wel dat ze wel meer elementen van Magic the Gathering gebruiken.
Weet niet of dit ten goede komt van het spel, we gaan het meemaken....
Daar is het toch helemaal uit voortgekomen ? Zie niet waarom dit niet ten goede van het spel zou komen...
Zie niet waarom dit niet ten goede van het spel zou komen...
Omdat een hoop dingen die in Magic voor kwamen ook niet ten goede van Magic waren... ;-)
Magic is zo'n beetje de Beta voor alle andere ccg's, alles qua pacing, balance, resources, powerlevel etc kan zo'n beetje afgeleid worden van Magic, juist omdat het ook de nodige issues heeft (gehad), ze hebben bijvoorbeeld de laatste paar jaren flink het powerlevel op zitten schroeven omdat het anders moeilijk concurreren was met de veel betere en broken oudere kaarten (mensen bleven bij legacy/vintage plakken en modern/standard liep helemaal terug). Magic is inmiddels weer helemaal booming, dus ze hebben het toch enigszins recht weten te trekken, maar toch blijf je genoeg grappen houden die je in staat stelt in de 1 of 2 beurten te winnen en moet er met regelmaat iets gebanned/restricted worden.

Persoonlijk vind ik een spel zoals hearthstone (omdat ik magic gewend bent) veel ste simplistisch, ik heb het wel geprobeerd, maar imo kan er geen een ccg aan de complexiteit (wat imo een groot voordeel/selling point is) van magic tippen
Ik heb hetzelfde, speel Magic zeer regelmatig, maar Heartstone is te simpel, waarschijnlijk om het wat toegankelijker te maken.
Met Magic: Arena, de nieuwe digitale variant, zie je dat het dezelfde nadelen heeft t.o.v. Hearthstone, waar de sterkste decks het populairst zijn en je tegen niet meer dan 5 verschillende decks speelt en dus de potjes op elkaar lijken.
Erg jammer dat mensen niet de tijd willen investeren om zelf een deck te maken, dat maakt het spel echt honderd keer leuker.
Los van complexiteit speelt tijd ook een rol. Heb vroeger wel op casual niveau Magic gespeeld. Toen ik nog jong was en zeeŽn van tijd had. Maar ik haakte toch op een gegeven moment af door de warboel aan uitbreidingen en steeds grotere verschillen tussen sterk en zwak.
Dan wordt ook je deck optimaliseren een vereiste die je moest benchmarken ed. Nou, toen had ik t wel gezien. Het gevoel van een spel was toen wel weg.

Nu was ik ook snel uitgekeken op hearthstone, maar komt bij ons een eveneens simpel spel als star realms regelmatig op tafel. Juist omdat je geen deck hoeft uit te puzzelen vooraf.
Je gooit t zo op tafel, biertje erbij en spelen maar. Zonder dat iemand vooraf al het voordeel van een sterker deck heeft. Vooral dat aspect doet voor mij compleet afbreuk aan het spel gevoel.

Bovendien vond ik zoveel text en condities op die magic kaarten (en anderen) ook maar afbreuk doen aan de snelheid van het spel. Speel ik liever met preset decks zoals bij Android netrunner bijv.

En verder speel ik zat complexe bordspellen. Geen problemen mee, zolang je allemaal maar met hetzelfde begint.

Maar ik snap het prima als je dat gepuzzel van een deck en daar de beste van maken leuk is. Net wat je leuk vind 😉

[Reactie gewijzigd door xs4me op 11 juli 2018 09:47]

Toch kun je met bv draft of sealed vrij snel een paar potjes spelen en heb je meteen ook het deckbuilding gedeelte te pakken.
Als je een snel spel wil spelen dan kun je Magic laten schieten, maar dat langzame en tactische is juist de charme van het spel in mijn optiek.
Tegenwoordig is er ook het brawl format wat vergelijkbaar is met commandeur, maar dan met 60 kaarten.
Je kan magic dus op vele manieren spelen, wat bij Hearthstone dus niet kan.

[Reactie gewijzigd door Vexxon op 10 juli 2018 19:47]

Ja dat moet je inderdaad leuk vinden. Ik kan mij goed begrijpen dat de complexiteit ook juist spelers kan wegjagen, maar voor mij is dat juist de kracht. Spel draait niet alleen om het spel spelen zelf, maar het grootste bestaat uit verzamelen en deckbuilding.
Met het complexe deckbuilding krijg ik echt de voldoening om zelf iets te verzinnen en bouwen (vind het prachtig om cheap-ass crap-rares met een vage abillity te zien te breken en toch een redelijk deck omheen te bouwen, erg leuk als dat lukt). Dat is voor mij de kracht, en ik heb dat nog geen enkel spel dat zo uitgebreid zien doen als magic.
Ik snap het helemaal. Het is niet zozeer de complexiteit die me wegjaagt, maar meer de tijd die je erin steekt / moet steken om tot dat punt van voldoening te komen. Iedereen heeft z'n leven anders ingericht natuurlijk, maar ik zou niet weten waar ik al die tijd vandaan moet halen :-) Zeker niet omdat ik dan zoveel andere dingen kan verzinnen die ik leuker vind. Maar ik ben verder wel het type die in dingen duikt en er bijna een autistische benadering van maakt. Maar Magic is daar niet 1 van. Ik snap dus wel heel goed dat hoe dieper je erin gaat, hoe leuker het wordt (samen met community erbij).

Voor de meeste mensen is het veel belangrijker dat je een gestroomlijnd spel hebt. De allerbeste spellen bieden veel complexiteit, maar zijn relatief makkelijk te leren. Als ik met vrienden een spel voor het eerst speel en je bent 3 uur bezig en je snapt het nog amper, dan is dat best heftig om iedereen erbij te houden. Het is best begrijpelijk dat de massa niet zitten te wachten op Magic. En ik snap het dus ook heel goed dat versimpelde varianten als Hearthstone om die reden wel succesvol zijn.
Maar volgens mij houdt Magic altijd wel z'n fans :D Ik heb het ook een tijd leuk gevonden (pak 'm beet 25 jaar geleden), maar begon me dus wel te ergeren aan bepaalde zaken gaandeweg.
geen idee hoe lang je het hebt gespeeld? maar Blizzard hanteert meestal (volgens mij altijd) het "easy to learn hard to master" principe. Dus misschien dat je wat meer diep gang kunt vinden na meer uren was bij mij wel het geval.

Ik snap wel dat als je van Magic komt gewend bent dat je je veel meer moet inlezen.
Ja dat kan Blizzard wel roepen, maar ongeveer elk spel is "hard to master", hangt af van je definitie. Ik neem aan dat je Pacman geen diepzinnig spel zal noemen, toch zijn er niet veel mensen die een perfect game kunnen scoren.

Met Heartstone een degelijk niveau bereiken is vele malen eenvoudiger dan met MTG, is gewoon een feit. Ook de factor geluk is in HS zoveel groter dan in MTG. Is ook de reden dat HS een monsterpubliek aantrekt en eindeloze dollars print voor Blizzard. En die hadden al zoveel printers in de collectie...
Ik snap wat je bedoelt :)
Is voor mij ook een persoonlijk dingetje, speelde beiden omdat het "anders" was.
Maar uiteraard kan het ook een heel goed spelelement toevoegen :)
Alhoewel ik het erg spijtig vind dat er geen goede digitale versie is van MTG is dat natuurlijk niet voor niets. Het leent zich minder voor digitale potjes.
Fantastisch spel, Magic. Echt heel lang gespeeld. Daarna Shadow Era, was ...wel leuk....

Maar nu, speel ik Elder Scrolls Legends, vele male beter dan HeartStone
Bij Heartstone krijg ik een soort teletubie gevoel...beetje (erg) kinderachtig, moet je van houden

Echt
Serieus
Als je diepgang wilt hebben
Dan is Elder Scrolls Legends echt wat voor je
Ik ga hem even checken :)
Dank je voor de tip!
SirClickalot ingame

Er is ook een hele mooie site om je collectie bij te houden

https://www.legends-decks.com/
Ik ben 17 april begonnen en zit nu al op 63% overall (super verslavend dus)

veel plezier
Het oogt wel erg leuk.
Ik heb je toegevoegd :)
Ik zag het
Heb je geaccepteerd
We spelen wel een keer tegen elkaar
Hoeveel expansions hebben ze nu al? En het zou me niet verbazen als ze over een half jaar weer een aankondigen.

Ze verdienen er goed aan.
Klopt, er komen nu 3 sets per jaar uit. Meestal komt de derde set in november uit. Ze verdienden er zeker goed aan, maar een aantal keren per jaar nieuwe kaarten is ook wel nodig om het spel en de meta een beetje op te frissen.
2 sets per jaar waren al te veel om een deftige collectie op te bouwen voor mij. Nu helemaal. De gemiddelde speler moet er dik geld tegenaan gooien of je hebt 1 a 2 dekjes.
Mwa Blizzard compenseert zeer zeker, bij de vorige launch kreeg iedereen een gratis (random)legendary van de nieuwe set, zit in de eerste 10 pakjes die je opent gegarandeerd een legendary en krijg je per expansion een stuk of 5 gratis pakketten van quests. Ik vind dat ze juist goed bezig zijn! En als er kaarten uit de roulatie gaan krijg je de volledige waarde in dust terug waarmee je weer een nieuwe kan craften.

Voor mij iig de nummer 1 mobile game by far! maar ik speel het dan ook al 2-3 jaar casual dus ik heb een redelijke collectie.
nog steeds geen DK/Monk als hero? :/

mechs zijn cool, maar eh we hebben al een mech expansion gehad.. }:O
DK is er helaas al, er zijn DK cards
Ik speel het al sinds het begin maar heb sinds de laatste uitbreiding echt geen zin meer. Wel zonde want heb tot nu toe alle kaarten en card backgrounds maar sla deze denk ik over.
Ik heb het ook vanaf het begin gespeeld, vrijwel dagelijks. Sinds de vorige uitbreiding ben ik er helemaal klaar mee en ik heb ik het niet meer gespeeld.

Voor een casual is alle lol er vanaf. Een nieuwe expansion komt uit, een goeroe op internet stelt de ideale decks samen, de rest koopt dit. Vervolgens kun je ofwel meedoen, ofwel een deck maken uitsluitend gericht op verdediging tegen gekopieerde decks.

Het is zo voorspelbaar geworden dat wanneer een tegenstander zijn eerste kaart uitlegd, ik de rest van het potje al bijna kan uittekenen.
Het perfecte kaartspel met het nadeel dat je maanden moet grinden om een beetje goeie set kaarten te krijgen om bij te blijven met je vrienden. Heel jammer, want het werkt zo goed op tablet, telefoon en PC!
maar is dat niet bij elke TCG?
Niet indefinitief? en de pacing van een nieuwe expansion/adventure is om de 3 maanden/6 maanden ofzo veeel te snel.
Wat zouden ze dan moeten doen om het spel "fris" te houden. Zonder expansions blijft het spel ook niet leuk want dan zit op een gegeven moment de Meta muurvast.
Zo is het bij mij exact gegaan... Echt jammer want ik heb me er uren mee vermaakt.
Snap je?? precies... En reacties zoals " zo is het overal" of "wat moeten ze dan om de meta niet saai te houden" Vind ik echt geen steek houden...

Schaken of dammen word ook niet saai na zoveel jaar.. Het blijft een steengoede game.
Nee ben het absoluut niet eens daarmee, Don't fix whats not broken. Als het werkt dan werkt het.
Na 100 expansions hebben ze zoveel leuke mechanics en gameplay mogelijkheden dat die meta wel "muurvast" van mij mag.
Dit is gewoon cashgrab tot de max.
Aan een game die echt leuk is wil ik altijd wel wat geld aan uitgeven. Maar genoeg is genoeg...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True