Nieuwe Hearthstone-modus is alleen met recente kaarten te spelen

Blizzard heeft bekendgemaakt twee nieuwe speelstijlen toe te voegen aan zijn online kaartspel Hearthstone. In Standard worden per seizoen kaarten toegevoegd en uitgefaseerd. In Wild blijven alle kaarten speelbaar, onafhankelijk van het seizoen.

Gamedesigner Ben Brode legt in een video uit dat de aanpassingen worden doorgevoerd omdat het voor nieuwe spelers erg moeilijk is om goed mee te kunnen doen. Beginners moeten eerst veel oude kaarten verzamelen die meer gevestigde spelers al bezitten, wat een drempel is om aan de slag te gaan met het spel. Ook is het erg lastig om nieuwe kaarten in balans te brengen met al bestaande sets.

Om dit probleem op te lossen onthult Blizzard de Standard-modus, waarin spelers alleen gebruik kunnen maken van de meest recente Hearthstone-kaarten. Decks kunnen alleen gebouwd worden met kaarten die in het huidige jaar of het jaar daarvoor zijn uitgebracht. Ook zijn kaarten te spelen van de Basic en Classic-sets. Die kaarten zijn altijd te gebruiken in Standard. Hiermee is het vergelijkbaar met de regels die al langer gelden voor de Standard-speelstijl in kaartspel Magic the Gathering, waarin ook alleen de recente sets gespeeld mogen worden.

De nieuwe speelstijl komt beschikbaar in vriendschappelijke games, in de Ranked-modus en in Casual. Hiermee heeft het geen invloed op de Adventures, de Arena en de singleplayer-modus. Voor het eerste seizoen kan in Standard gebruikgemaakt worden van kaarten uit Basic, Classic, Blackrock Mountain, The Grand Tournament, The League of Explorers en de aanstaande lente-uitbreiding.

Hearthstone Wild StandardHearthstone Wild StandardHearthstone Wild Standard

In de Wild-modus zijn alle kaarten toegestaan. Decks die gebruikmaken van oudere kaarten vallen onder de Wild-modus en kunnen gebruikt worden in alle delen van het spel. In de competitieve delen wordt het wel zo geregeld dat Wild-decks alleen tegenover andere Wild-decks komen te staan. Hiermee komen er aparte Rank-systemen voor spelers in elke modus.

Verder maakte Blizzard bekend dat voor esport-evenementen Standard-modus de officiële speelstijl wordt. Ook laat het weten dat het aantal decks dat kan worden opgeslagen verdubbeld wordt van negen naar achttien. Daarnaast zullen kaarten die niet onder het Standard-format vallen niet meer te koop zijn in de in-game winkel zodra Standard en Wild-modus zijn geïntroduceerd. De update voor het spel wordt in de lente van 2016 verwacht.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Door Jeroen de Vries

Stagiair

03-02-2016 • 10:47

88

Submitter: Zeror

Reacties (88)

88
86
28
4
0
48
Wijzig sortering
Naar mijn idee mist het artikel een belangrijk gegeven uit het originele nieuwsbericht:
http://us.battle.net/hear...-new-way-to-play-2-2-2016

"Adventures and Expansions that are not part of the Standard format will no longer be available for purchase from the Shop—this year, that includes Naxxramas and Goblins vs Gnomes. If you want any cards you missed out on for Wild play or just to fill out your collection, you’ll be able to craft them using Arcane Dust..."

De oudere kaarten uit de Naxxramas en Goblins vs Gnomes serie zijn dus later nog wel te krijgen door deze met het in-game betaalmiddel 'dust' te kopen, maar dit is onvoordelig. Dust wordt immers voornamelijk verkregen door het vernietigen van kaarten waarbij de verhouding zo ligt dat voor het maken 50% 4 keer zoveel dust nodig is dan de kaart opbrengt bij vernietigen.

De Wild modus waarin met de oudere kaarten gespeeld wordt zal hierdoor voor nieuwkomers juist een heel stuk ontoegankelijk worden.

Aanpassing naar aanleiding van reactie van stin00

[Reactie gewijzigd door R.velf op 6 augustus 2024 13:03]

Dat is inderdaad wel een cruciale toevoeging; eentje waar ik het zelf overigens niet mee eens ben.. Zeer slechte zet van Blizzard, hier gaan ze aardig wat kritiek voor krijgen. Het is tenenkrommend om met Arcane Dust kaarten te craften. Een legendary disenchanten levert 400 dust op; eentje craften kost je 1600. Het gaat dus om een factor 4 (25%).. Een gouden kaart disenchanten levert overigens '100%' op; een gouden legendary disenchant voor 1600 dust. Echter zijn deze, zoals je begrijpt, wel zeer zeldzaam.

Ik heb zelf nog niet alle adventures unlocked (blackrock / explorers bijv.) maar het loont wel om in ieder geval de eerste wing te unlocken volgens Blizzard:

"if you’ve purchased at least the first wing of an Adventure before it cycled out, you’ll still be able to finish acquiring and playing the remaining wings."

Je kan dan na de grote patch nog wel de overige wings unlocken. Doe je dit niet dan moet je de kaarten van de desbetreffende adventures allemaal met dust unlocken.. Dat is echt niet te doen.

[Reactie gewijzigd door stin00 op 6 augustus 2024 13:03]

Er zit dan niets op snel de eerste wings te komen, aangezien ik niet voldoende speel om het met gold te kopen, maar toch nog welz ou willen spelen.
Dan is het nu maar eens tijd om met de adventures te beginnen. Ik vind het raar dat ze een stuk van de gameplay in de vorm van adventures nu voor een deel weg gaan halen.
Natuurlijk kan je nu wel een kaaren craften die eerder alleen in de wings te krijgen waren.
Je hebt groot gelijk, dat is wel van belang. Het is toegevoegd aan het artikel.
Ik speel het spel sinds zijn release ( 2 jaar geleden) en het is echt een heerlijke game.
Het speelt lekker, en met een beetje creativiteit kun je een heel eind in het spel komen zonder veel 'goede' kaarten te hebben.
Wat het afgelopen jaar een heel groot probleem was bij Hearthstone, is dat de meta zelden deed veranderen; zelfs met de komst van een expansion van 130 kaarten (The Grand Tournament) bleef de meta vrijwel identiek. Blizzard wilde de sterke decks niet nerfen of aanpassen waardoor iedereen altijd in ieder deck dezelfde OP kaarten had (denk aan Dr. Boom, Piloted shredder).

Met dit systeem krijg je dus dat de meta ieder jaar compleet gereset wordt, wat dan als voordeel heeft dat nieuwe spelers zo kunnen instappen.
Als nadeel heeft dit dat de oudere expansions niet meer te koop zijn, en ook niet meer in standard gespeeld kunnen worden; alleen nog maar in 'Wild'.

Of het een verbetering is? Ik denk het wel! Zeker voor nieuwe spelers. Voor veteranen zal dit even wennen zijn aangezien vrijwel alle huidige decks, kaarten bevatten van de expansions die dadelijk in de lente compleet verdwijnen (in Standard mode dan).

Voor mensen die het nog nooit geprobeerd hebben: Nu de meta beginnersvriendelijk gaat worden is het de perfecte kans om het spel eens een kansje te geven. een potje duurt tussen de 5 en 15 minuten dus je hebt in de trein of op de wc altijd wel iets te doen ;)
Integendeel. Als oude Magic speler haak ik nu af. Waarom? Omdat ik dit spel sporadisch speel, en ik een bepaald (leuk) deck heb dat niet OP is, maar wel heel goed in elkaar zit dankzij de ongelofelijke flexibiliteit. Het werkt na 2 jaar nog steeds. Maar ik heb geen zin om 1) tegen OP decks te spelen van mensen die allerlei kaarten van de nieuwere expansies hebben 2) steeds me deck te veranderen terwijl ik niet zo veel speel. Ga geen tijd daar in steken.
Ik ben sinds een week of twee met Hearthstone begonnen. Erg leuk spel maar ik verlies vaker dan dat ik win. Ik heb er totaal geen geld in gestoken en ben nu bezig om met elke Hero de basic-kaarten te verzamelen.

Ik ben nog steeds niet achter de juiste tactiek wat een goed deck is voor mij. Telkens denk ik "Ik ga dit of dit proberen"....maar dan speel ik weer tegen iemand met een hoop Spells of Legendary kaarten waardoor ik weer helemaal niets kan met mijn deck.

Ik zat te twijfelen om deze week Curse Of Naxxramas te kopen maar nu ik dit lees weet ik niet of dat zo'n slimme zet is. Jammer, want het leek mij een van de leukste uitbreidingen. Ook de Goblins Vs. Gnomes kaarten spraken mij erg aan met al die mechs erin.

Is het slim om nu nog € 24,99 uit te geven aan Curse Of Naxxramas? Of is dat echt zonde van het geld? Kan ik dan beter League of Explorers of Blackrock Mountain kopen? De kans is natuurlijk groot dat je die kaarten een volgend seizoen ook niet meer kan gebruiken.

Ik speel voornamelijk de Ranked mode trouwens.
Anoniem: 471041 @DedSec853 februari 2016 18:19
Had je het me gisteren voor deze aankondiging gevraagd dan had ik je verteld dat je de eerste twee wings van Naxx en de eerste wing van Blakrock zou 'moeten' hebben om redelijk met de meta mee te komen. Dan vooral voor meer control georienteerde decks. Nu echter zou ik dat toch niet doen en even wachten, aangezien je deze kaarten toch niet gaat kunnen spelen in de nieuwe modus. Daarbij koop deze adventures niet via je telefoon, dan gaat er weer 10% naar Apple. Je kan ze via de site (Battle.net) voor 21,99 en 17,99 halen !!.

Als beginneling denk ik dat je het leuker hebt in de nieuwe spelmodus dan in Wild, waar nu dus helemaal alle mensen met alle kaarten (veteranen) zullen gaan clusteren. Wat ik zou doen is niet meteen er veel geld in verzinken, gewoon kijken of je het later nog leuk vind en zo nu en dan wat pakjes halen. Lees wat artikelen over hoe je Arena moet spelen, zo leer je nl. het spel het snelst en is iedereen 'gelijk'. Als beginneling heb je simpelweg nog een leerweg te gaan, en ook al lijkt het nu dat je vooral verliest door betere kaarten van je tegenstander durf ik je te vertellen dat als je net begint je erg veel miss-plays maakt en je spel met al die 'super' kaarten helemaal niet zo veel beter is. Ik speel het spel vanaf beta en heb meerdere malen Legendary gehaald. Niet zo speciaal overigens, met 50%+ winrate kan iedereen het (icm tijd ;)). Met mijn beperkte ervaring geloof ik niet dat je er op korte termijn veel meer plezier uit het spel haalt als je lukraak allemaal kaarten koopt. Maar dat is mijn mening.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 471041 op 6 augustus 2024 13:03]

Bedankt voor de tip! Via Battle.net is het inderdaad goedkoper dan in de App Store van Apple. Arena heb ik nog niet gespeeld. Eigenlijk voornamelijk Ranked en wat Solo Adventures.
Naxxramas heeft van alle adventures de meeste "bruikbare" kaarten voortgebracht, zoals Sludge Belcher, Zombie Chow, Mad Scientist, Haunted Creeper en Nerubian Egg. Dus vanuit dat perspectief is dit de beste adventure om te kopen. Tegelijkertijd is het de oudste, dus met deze aankondiging betekent het dat de kaarten dus niet meer in Standard mode beschikbaar zullen zijn. Duzzz... wat is wijsheid? Als je de optie open wilt houden om ook nog leuke potjes in Wild mode te spelen, dan is het dus verstandig om deze adventure te kopen zolang hij nog beschikbaar is. En tot de wijziging in play modes kun je nog zeker flink profiteren van de kaarten die Naxxramas je oplevert.
Hoe is die Single Player campaign van Curse of Naxxramas? Is dat de moeite waard?
Het is alleen slim om nu nog Naxx te kopen als je een volledige collectie op wilt bouwen. Na de release van Standard zal je die kaarten alleen met dust kunnen verkrijgen en dat kost een vermogen.
Een volledige collectie verkrijgen is niet f2p te doen; er worden sneller kaarten uitgebracht dan dat je kunt verzamelen. Dus een volledige collectie is altijd een kostbare zaak en de meeste spelers richten zich daar dus ook niet op.

Naxx is nog maar enkele maanden speelbaar. Daarna vervallen de kaarten in wat het meest gespeelde format zal worden (Wild is niet voor nieuwe spelers). Tot nu toe was Naxx verreweg de beste besteding van geld om snel speelbare decks te verkrijgen, maar dat is nu dus niet meer zo.
Ik zou de eerste wing van Naxx kopen (dan heb je in de toekomst in ieder geval de mogelijk om de rest nog vrij te spelen) en verder al je goud gebruiken voor basic packs en/of te sparen voor de nieuwe uitbreiding.
Als je geld uit wilt geven dan zou ik dat nu besteden aan League of Explorers. Dat is een leuke Adventure met redelijk wat speelbare kaarten. BRM heeft minder speelbare kaarten.
Edit: Je hebt trouwens gelijk dat volgend jaar BRM, LoE en ook TGT zullen komen te vervallen voor Standard. Maar goed, dat is nog wel ruim een jaar spelplezier en de kaarten blijven bruikbaar voor Wild, Tavern Brawl en vriendschappelijke potjes.

[Reactie gewijzigd door Basket Kees op 6 augustus 2024 13:03]

Ik speel het zelf een maand of 2... Zonder er ook maar een cent aan uit te geven, vind ik dat ik ondertussen redelijk goed mee kan. Bij elke hero moet je natuurlijk wel een beetje experimenteren om een deck te maken met de kaarten die je hebt, maar dat is net het leuke.

Bij ranked mode kom je natuurlijk wel sneller de decks tegen met zeer krachtige kaarten erin, wat wel vervelend kan zijn. Je kan best de eerste tier van de single player adventures al kopen (met in game gold), dan kan je de rest schijnbaar later nog verder bijkopen.
De rest bijkopen kan later alleen nog maar met Gold en niet meer met euro's. Zie ook de FAQ op de volgende pagina http://us.battle.net/hear...-way-to-play-2-2-2016#faq
Ik zou zeker niet Naxxramas of GvG kopen. Als je enigszins competitief wilt gaan spelen ooit dan is standaard je beste kans. Ik zou dus zelf van nieuw naar oud kopen.

Overigens zou ik alle nieuwe spelers willen adviseren zich vooral op Arena te richten. Hier heeft niemand een p2w voordeel en je hebt alle bestaande kaarten tot je beschikking. Bovendien leer je daar het beste de kern van Hearthstone te beheersen (board control). Het zal wel even duren voordat je er goed in wordt, maar je kan er "infinite" mee gaan. Dit betekent dat je naast je gegarandeerde card-pack, minimaal je inleg in gold terug krijgt. Dit is gegarandeerd met 7 wins. Daarnaast, Arena is gewoon heel leuk omdat je niet tegen steeds dezelfde deckjes zit.
Alsof zeven wins niks is, voordat je dat gemiddeld haal heb je al heel wat uurtjes in arena zitten.
Krijg ik dan mn geld terug voor kaarten die niet langer bruikbaar zijn ??
Ik speel al vanaf dag 1 en heb veel packs gekocht etc en nu worden die dingen dus afgedankt in bijna alle spelmomenten ?
Misschien het bericht nog een keer lezen? Er komen twee variant "standard" en "wild" in wild kan je nog steeds alles gebruiken. Heeft niets met afgedankt te maken doordat in standard alles steeds doorschuift blijf dat afwisselend en veranderen de decks telkens
Je moet ook niet vergeten dat deze kaarten ingeruild kunnen worden voor andere kaarten door middel van crafting. Als je echt geen intresse hebt in Wild, kan je de oudere sets altijd helemaal kapot maken.
Wat ik bedoel is dat ik net als velen een heleboel kaarten in mijn collectie heb.
Deze kaarten zullen nu dus een andere mode krijgen dan de nieuwere packs die gaan uitkomen.
In essentie maken ze er dus 2 spellen van. En word mijn collectie Door hun verdeeld over die 2 modi..
Ik heb hier niet om gevraagd was mijn punt.. nu kun je in 1 spel in theorie elke kaart in de game tegenkomen..
Straks kan dat dus niet meer omdat ze de modi gaan splitsen...
Ik hoop dat er gewoon een normale blijft waar je de echte ladder speelt ipv kunstmatige nieuwe ladders met beperkingen of andere regels etc ..
Gewoon all in 1 VS 1 mag niet verdwijnen...
All in 1 VS 1 is precies hetzelfde als Wild. Wild is precies wat er nu is. Een ladder systeem met ranks waarin je alle kaarten mag spelen, oude en nieuwe.
Begint steeds meer op Magic: The Gathering tree lijken..
Tjah, wat wil je anders? Waarom het wiel opnieuw uitvinden?
Android: Netrunner laat zien dat je beste elke maand nieuwe kaarten uit kunt brengen zonder dit soort fratsen uit te moeten halen.

Sure, het kost wat meer tijd om kaarten te balancen, maar zeker in een digitale CCG moet dat niet moeilijk zijn.
Android: Netrunner heeft ook een systeem waarbij oude kaarten uitgefaseerd worden, alleen gaat het pas in 2017 in.

https://www.fantasyflight...ograms-overwrite-the-old/
Ja precies, maar ondertussen bestaat het al net zo lang als hearthstone en heeft het meer kaarten.
Tegen de tijd dat er zaken uitgefaseerd worden zijn we ettelijke honderden kaarten verder.

Daarnaast veranderd de meta bij Netrunner WEL met elke grote uitbreiding, dus waarom lukt Hearthstone dat dan niet?
Dan reden we nu nog op houten wielen...
Meest onjuiste suggested ooit .. Waarom het wiel opnieuw uitvinden. .? Omdat het achteraf gezien toch wel een flut ding was dat houten geval
Als je een kruising tussen M:TG en Hearthstone wil check dan eens Spellweaver. Afgelopen maandag uitgekomen op Steam.
http://www.hextcg.com/

Is ook een aanradertje, die maken ook ten volste gebruik van het feit dat het digitale kaarten zijn.
Met de laatste uitbreiding ook een volledige PvE campaign.
Het was te verwachten dat dit zou komen. Het spel had een paar essentiele problemen voor de toekomst:

1. Goede kaarten waren moeilijk te vervangen, zonder power creep (dus dat kaarten steeds beter en beter worden)
2. Nieuwe spelers moesten een steeds grotere collectie hebben om te kunnen beginnen
3. Bepaalde decks kregen bijna geen nieuwe kaarten meer, bijvoorbeeld Face Hunter, hierdoor kan je bepaalde kaarten niet aan het spel toevoegen omdat het deck dan alleen maar nog sneller zou worden.
4. De meta is heel moeilijk te verschuiven, tenzij je massaal steeds kaarten weer wilt nerfen.

En dat zijn elementen die in andere kaartspellen allang bekend waren, waardoor ze steeds sets er uit faseren om zo te zorgen dat de instap voor nieuwe spelers 'makkelijk' blijft, ze nieuwe kaarten kunnen maken, zonder rekening te hoeven houden met heel veel andere kaarten, en de meta gewoon iedere keer verschuift omdat hele sets met kaarten er niet meer inzitten.

De grote vraag blijft wel wat met Wild (zoals het spel nu is) gaat gebeuren. Want ik zie daar 2 grote problemen voorkomen:
1. Eigenlijk punt 3 van hierboven, je blijft maar kaarten toevoegen waardoor je straks een heel deck met Charge minions bijvoorbeeld kan hebben, je hebt dus op een gegeven moment zo'n gigantische collectie met ieder type kaart, dat deze modus flink uit balans kan halen.
2. De interacties met kaarten, nu letten ze altijd op hoe kaarten samenwerken, en nerfen ze soms ook een kaart omdat deze kaart te sterk zou zijn met nieuwe kaarten. Gaan ze hier straks ook nog wel rekening mee houden? Of krijg je straks zulke zieke combo's dat deze modus onspeelbaar wordt?

Het is dus interessant om te zien hoe dit allemaal gaat lopen. Ik sta er opzicht niet negatief tegenover, maar het staat en valt wel met balans. Dus ook de nerfs op basic/classic gaat heel interessant worden, want decks zoals Combo Druid en Aggro Shaman, verliezen amper kaarten.
hetzelfde als magic af en toe een kaart bannen en je lost dat probleem in "Wild" op. net zoals Magic is Modern en vooral vintage en legacy enorme power houses. Daar moet je dan ook je deck op baseren niet alles zal meer competatief meekomen.

[Reactie gewijzigd door HADES2001 op 6 augustus 2024 13:03]

Een ban op een digitale kaart is wel heel apart. Je hebt de mogelijkheid om de kaart nerfen, waar ze bij Blizzard in het verleden dankbaar gebruik van hebben gemaakt.
Het belangrijkste punt van deze nieuwe expansion is dat dit formaat uitnodigt om nieuwe kaarten te spelen. Wild daarentegen zal vooral gebaseerd zijn op een mix van oud en nieuw. Je gaat dan weinig verschuiving in de meta-game zien, en er zal inderdaad wel een super overpowered deck te maken zijn. Maar ik zie Blizzard zeker kaarten maken om zo'n overpowered deck dan te kunnen tegen gaan. Het is bekend dat er kaarten worden gemaakt speciaal voor bijvoorbeeld Arena. Ik verwacht dus ook dat ze kaarten gaan maken die niet perse goed zullen zijn in Standard maar wel in Wild. Laten we zeggen dat er een deck komt met allemaal charge mannen, dan maakt blizzard een volgende kaart.

Paralyzing Whip (2)
Weapon 1/1
Enemy minions lose Charge.

Zal niet zo goed zijn in Standard, maar duidelijk een kaart die het Wild formaat kan opschudden.
Hoop niet dat dat een battlecry is. . Beetje nutteloos om na een charge attack de charge eraf te buffet haha
Is het niet veel leuker elk seizoen een paar sets beschikbaar te stellen ipv steeds de nieuwste. Gvg en naxx kaarten zijn nu gewoon waardeloos. Verder wel blij dat dit voor meer variatie gaat zorgen.
Ja zit wat in, maar dan krijg je wel een soort brawl die over hele seizoen loopt. Niet per se erg, maar ik denk dat het een hoop werk wordt voor blizzard om voor elke maand een gebalanceerde set samen te stellen
Anoniem: 457607 3 februari 2016 12:19
"Voor het eerste seizoen kan in Standard gebruikgemaakt worden van kaarten uit Basic, Classic, Blackrock Mountain, The Grand Tournament, The League of Explorers en de aanstaande lente-uitbreiding."

Ik vind dit maar een zeer matige beperking. Dit zijn zowat alle kaarten, het probleem dat nieuwkomers dergelijke betaalde kaarten niet hebben, blijft dus gewoon.

Als voorbeeld, ik weet de naam van de kaart niet, maar er is een kaart uit League of Explorers die je hero 100% healed. Ik kom die inmiddels bij zeer veel spelers tegen. Je hebt iemand compleet overklast, en de tegenstander healed zich even voor 100%.

Die kaart heb ik niet, en kan ik ook niet krijgen zonder te dokken. Dit is een van de vele kaarten in bovenstaande decks die niet verkrijgbaar zijn voor beginners die niet betalen, en dus gewoon in het spel blijven.

En in tegenstelling tot de beginperiode van het spel, kom je ze tegenwoordig al bij class 20 tegen.

Anyway, ik ben maar een casual en vind het spel langzaamaan steeds ontoegankelijker worden. Eerst haalde ik het wel tot 16 of 15, nu verlies ik gewoon meer dan de helft van de potjes bij 20 of 19 al. Deels door kaarten die ik niet kan bestrijden, deels door standaard geoptimaliseerde decks waarin het enige antwoord een anti deck is, wat alle fun er uit haalt. Ik merk ook dat ik steeds meer potjes al vroegtijdig opgeef, omdat het gewoon al snel een verloren zaak is.

Ik ben blij dat dit probleem erkend wordt, maar vind dit niet echt op een oplossing lijken.
Ik erken dezelfde problemen. Ik betaalde ook niet en merkte dat ik heel veel verloor met dat je op een gegeven moment al eerder op gaat geven omdat je al verwacht dat je gaat verliezen en het dus verloren tijd is.
Ik kwam ook niet verder dan rank 17 en later net als jij niet verder dan 20 of 19. Soms had je een geluk en won je er een paar op een rij tot rank 18 ofsow, maar daarna ging je weer net zo hard terug naar rank 20. Het bericht dat ik neit verder kon zakken dan rank 20 heb ik maar al te vaak gezien :) .
Ik probeerde nog vaak de dagelijkse missies te halen voor het extra goud en als ik wat gespaard had kocht ik er nieuwe decks voor. Maar je moet wel heel veel decks kopen voordat je een keer een goede kaart krijg die je ook nog eens kan gebruiken.

En net als jij kwam ik op rank 20 al tegenstanders tegen die als je een beetje oplet een hand vol met sterkere niet-basic kaarten had, vaak kansloos omdat al die kaarten allemaal handige extra's hadden die de basic kaarten niet hebben.
Met mage heb ik er nog de meeste kunnen winnen, maar de lol ging er vanaf en dus gestopt.

Die kaart die jij bedoel is reno jackson: http://www.hearthpwn.com/cards/27228-reno-jackson
Ik ben die ook een paar keer tegengekomen, denk je iemand in te maken en huppa is zijn hero weer 100% en gezien je dan vaak al door je sterke kaarten heen ben is het vaak kansloos om dan nog te kunnen winnen, ook weer door het gemis van sterkere kaarten.
Ik kreeg ook het idee dat het een beetje was om mensen packs te laten kopen, maar zoals ik hierboven al zei wordt dat een dure aangelegeheid. Je kan wel 50 dollar besteden, maar dan heb je maar een paar goede kaarten en moet je hopen dat het nog voor je favoriete hero is ook.
Die Reno ben ik ook een aantal keer tegengekomen, maar ik moet zeggen dat die kaart alleen vervelend is als je maar net beter bent. Als je er zelf goed voorstaat, mep je je tegenstander zo nog een keer naar beneden vanaf 30.
Anoniem: 457607 @farlane3 februari 2016 22:30
Het punt is dat je er dan meestal niet goed voorstaat. Je hebt al je krachtige kaarten ingezet om de tegenstanders op 5 health te krijgen, en ploef, hij is volledig gehealed en heeft nog een volle hand kaarten.

Zelfs met steengoede kaarten kom je er dan niet meer uit, want je hebt gewoon te weinig kaarten.
Anoniem: 457607 @Rudie_V3 februari 2016 22:36
Allemaal heel herkenbaar. Je ziet ook veel tegenstanders zich laten terugzakken naar rank 20 om zo met een paar legendaries ons rookies om zeep te helpen.

Wat mensen ook beweren, daar is met free play niet tegenop te spelen. Onlangs wilde ik een specifieke legendary craften, de 1600 mana die daarvoor nodig was heeft me 2 maanden gekost om bij elkaar te sparen. En dan dien je braaf alle quests te doen, dubbele kaarten decraften, het lijkt wel werk.

En dan heb je een legendary, en maak je nog amper kans. Ik weet niet eens waarom ik het nog speel. Een paar potjes om de quests af te handelen, buiten dat maak ik me geen enkele illusies meer.
Het was mij ook al opgevallen dat er spelers waren die met opzet op rank 20 bleven hangen om goud te harvesten, zo noemde ik het maar. Ik heb dat ook nog even geprobeerd, want als je op je laatste punt in rank 20 zit lijkt het wel of je net iets makkelijkere tegenstanders kreeg, maar dat viel uiteindelijk alsnog ook nog wel tegen. De lol is er voor mij af gegaan en ben ook gestopt, mis het niet ook want zo heb je weer meer tijd over voor andere dingen. Ik ben toch al nooit een gamer geweest :) .

En je kan wel een legendary craften, maar dat is maar 1 goede kaart en dat maakt het spel niet opeens makkelijker, al je kaarten moeten op elkaar afgestemd zijn. Wellicht had je beter 2-4 iets mindere kaarten kunnen craften, zodat je meer kans op een betere kaart had dan maar 1 kans op een hele goede kaart.
Die kaart die jij bedoelt ( reno jackson) heb je al voor 700 coins. Zo bij elkaar gespaard met quests doen.
Ben ik nu heel erg dom en heb ik dit niet gezien...bedoel je dat je rechtstreeks kaarten kunt kopen met coins?
Nee reno zit bij de eerste uitbreiding van lesgue of explores. Danmoet je 4 games winnen tegen de a i ( echt een eitje) en je hebt hem.
De kaart die je bedoelt het Reno Jackson hij is op zich wel makkelijk te krijgen voor 700 gold:
"Regular Reno Jackson is obtained by completing the Temple of Orsis, the first wing of The League of Explorers. Regular Reno Jackson is uncraftable and cannot be crafted or disenchanted. "

Het probleem is alleen dat je veel kaarten nodig hebt om het te kunnen spelen omdat het handig is om iedere kaart een keer te hebben in je deck. Zodat je hem altijd kan spelen en heb je er als f2player nog weinig aan.

Mijn grootste frustratie is dat ik een "cancer Face Hunter" deck speel omdat ik zo snel kan laddere tot 14 en daarnaast snel gold kan farmen. Als ik ergens ff een paar minuten moet wachten. Om met de gold Arena te spelen en kaarten te kopen. Maar nu zorgt deze kaart er zo beetje in zijn eentje voor dat het niet meer goed werkt. Doordat potje er langer door duren en er vaker door verlies.
Haha ja, een aggressief deck heeft geen ruimte voor fouten, op een gegeven moment is je momentum op en dan moet het einde nabij zijn, anders wordt de situatie in een beurt omgedraaid.
Niet echt mee eens; geen gebruik mogen maken van Naxxramas en GvG heeft een sterke invloed op de huidige sterke decks die veel gespeeld worden
Die kaart heb ik niet, en kan ik ook niet krijgen zonder te dokken.
Dat is natuurlijk onzin, je kunt in HS, net als in de meeste andere F2P spellen tegenwoordig prima alle content behalen door maar voldoende te spelen. Uiteraard komt daar een beetje geluk bij kijken bij het openen van pakjes. Als jij je dagelijkse quests doet en redelijk wat potjes speelt heb je snel genoeg goud bij elkaar voor losse pakjes of arena runs, waar de beloning potentieel nog veel groter is.
Anoniem: 457607 @Tormbo3 februari 2016 22:26
Tenzij ik iets over het hoofd zie, ik dacht dat de pakjes nooit kaarten uit de uitbreidingen bevatten? Ik open meerdere pakjes per week, maar heb bijv nog nooit zo'n "discover" kaart gezien.
Correct, voor de adventure kaarten zul je de daadwerkelijke adventures moeten spelen. (Naxx, Blackrock, League of Explorers) Voor alle andere kaarten kun je gewoon de verschillende soorten pakjes kopen. GvG/TgT

En de adventures zijn ook gewoon met in-game gold te kopen. (totdat deze inderdaad niet meer beschikbaar zijn straks). Hiervoor kun je echter steeds alleen de eerste wing kopen, dan blijft de rest ook voor altijd beschikbaar.

[Reactie gewijzigd door Tormbo op 6 augustus 2024 13:03]

Reno Jackson is zeker niet OP, dit lijkt misschien zo door zijn sterke battlecry, maar als je hearthstone iets meer snapt weet je dat board presence veel belangrijker is dan health.
Reno Jackson is met 4/6 voor 6 mana verschrikkelijk op het bord, daarnaast moet je ook een deel van je deck aanpassen op het gebruik van Reno Jackson.
Je zegt ook nog eens dar je de kaart niet kan krijgen zonder te dokken, maar dat is niet waar, je kan de kaart redelijk makkelijk bemachtigen door 700 gold te sparen en daarmee de eerste wing van LoE te ontgrendelen.
Voor het eerste seizoen kan in Standard gebruikgemaakt worden van kaarten uit Basic, Classic, Blackrock Mountain, The Grand Tournament, The League of Explorers en de aanstaande lente-uitbreiding.
Dat zijn toch letterlijk alle kaarten of mis ik dan nog wat?

Heel toevallig speelde ik sinds deze week weer wat games en na een tijd niet gespeeld te hebben merk je gewoon dat je achter loopt als je niet de uitbreidingen koopt om die kaarten te unlocken.

In ranked tot rank 17 ofzo is prima te doen maar wil je hoger komen heb je echt nieuwere kaatren nodig.

Dit is ook wel intressante info over ranked play na deze implementatie
"When Standard is introduced you’ll be able to choose between Standard and Wild for Ranked play, and you'll have a separate rank for each format, so you can earn ranks and hit Legend in both Wild and Standard if you wish! You’ll only collect ranked rewards at the end of the season based on the highest rank you attained in one format or the other, but not both, so feel free to play whichever you like best!"

[Reactie gewijzigd door Ricmaniac op 6 augustus 2024 13:03]

GvG en Naxx vallen er buiten, en daar zitten niet de minste kaarten in..

Geen dr. 7 meer bv.

[Reactie gewijzigd door floppie86 op 6 augustus 2024 13:03]

Hearthstone gaat eindelijk leuker worden (hoop ik)

Dr 7 en Piloted Shredder maakte het spelletje een stuk minder creatief.
Geen shaman mech dus meer, dat vind ik een deck wat leuk is maar net niet goed genoeg.
Ik hoop dat ze misschien een keer alle legendaries bannen voor één seizoen, gewoon om te kijken wat er dan voor decks ontstaan.
ik merkte precies wanneer ik tegen een normal player en een p2w player speelde (noem ze al p2w)

ging alles mooi en dan kwamen daar opeens een stel specifieke wing kaarten en bergen legendary's aanzetten in de laatste paar beurten.

in dit opzicht zou het leuk zijn dat er bepaalde kaarten niet mee kunnen doen met ranked bijvoorbeeld en je zo toch weer een stukje diversiteit krijgt.

als f2p speler loop je helaas te ver achter tegenwoordig om ook maar iets bij te kunnen komen zonder geld te investeren.

ben ook van mening dat ze de daily questen aan moeten pakken.. wacht nu 3 dagen dan speel ik als ik mazzel heb 1x een quest (en pak ik er 2/3 tegelijk) en ben ik weer weg.

als hier na de daily's bijvoorbeeld rewards van X dust achter zou zitten zou dit veel mooier zijn en ook een drukje richting meer spelen zijn. (aangezien kaarten redelijk wat dust kosten soms)
als f2p speler loop je helaas te ver achter tegenwoordig om ook maar iets bij te kunnen komen zonder geld te investeren.
Ik heb nooit een cent aan Hearthstone uitgegeven en heb praktisch alle kaarten die ik wil. Ik speel weliswaar al sinds beta, maar niet uitzonderlijk veel (heb bijvoorbeeld nog geen golden heroes). Goed je best doen op Arena helpt.
heb een paar keer arena geprobeerd.. maar dat is te RNG voor mij.
een deck samenstellen werkt vaak niet omdat je keycards niet krijgt (en niet terug kan)

meer dan 3 wins is mij nog nooit gelukt om eerlijk te zijn.
Oefening baart kunst. Begin met het kijken van streamers op twitch die arena doen, en gebruik een tool zoals Heartharena. Als je het onder de knie hebt is het wat mij betreft de leukste spelvorm omdat elk potje weer anders is, just vanwege de RNG.
Anoniem: 642623 3 februari 2016 10:51
Misschien een idee om wat uitleg toe te voegen over dit spel.
Een soort van Magic the Gathering enkel dan een stuk minder diepgaand, sneller en enkel digitaal.
Het is een Collectable Card Game zoals Magic the Gathering etc.

Logisch dat dit gebeurt. Bij uitbreidende spelen die competitief gespeeld worden is het of power-creep, of limited competition...anders is er weinig motivatie om de nieuwe uitbreidingen te kopen / spelen.
Google kan je die info toch prima geven? We gaan toch niet bij ieder nieuws artikel info geven of het product/bedrijf?
Nee maar er wordt hier wel enige zelfstandigheid verwacht van de bezoeker :)
Nee. Maar Nintendo maakt details bekend van nieuw beloningsprogramma

Is wel duidelijk? Nee maar soms moet je iets meer lezen om het te begrijpen dan wel google gebruiken. Wat is daar mis mee? Ik begrijp ook niet ieder onderwerp in een krant. Is dat erg? Nee gelukkig kan google 9/10 keer die vragen wel beandworden.
Er staat in de eerste zin van de eerste alinea dat het een online kaartspel is.
geek=no, kaartspellen=no: jeroen_loeffen=bovengemiddelde lezer woehoe!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.