Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 83 reacties

De online multiplayer-shooter Overwatch van Blizzard komt uit op 24 mei, blijkt uit een inmiddels verwijderde reclame op de Amerikaanse versie van gamewebsite IGN. Op de banner stond ook een aankondiging voor een open bèta die loopt vanaf 3 mei.

Overwatch IGNEen bezoeker van de website maakte een screenshot van de reclame en plaatste dit op NeoGAF. Op de website van de game staat nog geen datum, en de reclame is inmiddels niet meer te zien. Naast de data blijkt uit de reclame ook dat het plaatsen van een pre-order op de game vroegtijdige toegang biedt aan de bèta. Dit aanbod zou moeten eindigen op 29 april.

Overwatch is een nieuw franchise van Blizzard en de uitgever kondigde deze in 2014 aan tijdens het bedrijf zijn eigen evenement BlizzCon. De game is een online multiplayer-shooter en werkt met klassen. Elk van deze klassen heeft zijn eigen sterke en zwakke punten en passen het beste bij bijvoorbeeld een aanvallende, verdedigende, of ondersteunende speelstijl.

Overwatch is al door een aantal gesloten bèta's geweest en dat de game in de lente van 2016 uit zou komen bleek al in november vorig jaar. Tijdens de laatste bèta bestond de game uit drie verschillende modi en een modus die in combinatie is van twee hiervan. Payload is een modus waarin een object verplaatst wordt naar het einde van een speelveld. Het doel van de verdedigende groep is om de aanvallers hun vooruitgang tegen te houden; het doel van de aanvallers is om het object naar het eindpunt te brengen. In Point Capture is het de taak van het verdedigende team om de controle te behouden over bepaalde gebieden en is het de taak van de aanvallers om deze gebieden te veroveren. Hybrid is een modus die begint met een deel Point Capture en eindigt met Payload.

In de meest recente gesloten bèta werd Control toegevoegd als modus. In deze modus strijden twee teams over een aantal gebieden. Wanneer de controle over een gebied behaald is dan wordt er voortgang geboekt tot de daadwerkelijke verovering ervan. Het team dat als eerste 100 procent haalt wint de ronde. Overwatch komt uit voor de pc, PlayStation 4 en Xbox One. De pc-versies kosten vanaf 39,99 euro voor de digitale basisversie en 49,99 voor de Origins-editie. De versies voor consoles gaan vanaf 59,99 euro kosten.

Update 8/3: Inmiddels heeft Blizzard zelf de datum bevestigd en is er een trailer voor de game met de officiële releasedatum online gegaan.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (83)

Een van de eerste games die ze niet direct voor Mac uitbrengen helaas! :|
Valt me inderdaad ook tegen. In plaats van dat ze het aantal platformen uitbreiden perken ze het in. Had ze goed gestaan als ze ook op de SteamOS / Linux-boot gestapt waren met Valve, maar dat zit er nog niet in. Gelukkig draaien tot nu toe alle Blizzard-titels zonder enig probleem in Wine op Linux, en daarmee vermoedelijk ook op Wine voor Mac.
Ik begrijp de behoefte. Maar aan de andere kant moet Apple toch eens wat meer kijken naar High-end grafische kaarten. OSX is geen prioriteit puur en alleen om die reden. Apple steekt 4 jaar oude AMD kaarten in hun nieuwste hardware, wat verwacht je?
De hoofdreden dat Mac zo klein blijft qua gaming, is de beperkte afzetmarkt. Mac-bezitters vertegenwoordigen slechts enkele procenten van de totale PC-markt, en onder Mac-bezitters is het percentage dat games speelt ook nog 's lager dan op Windows. Voor veel game-ontwikkelaars kan het daarom simpelweg niet uit om daar een game naartoe te porten.

Tegelijk klopt het zeker dat Apple meer zou kunnen doen om hun systemen geschikter te maken voor gaming, zowel qua hard- als software. Maar het is een kip-en-ei-verhaal: het aantal gamers op Mac is te laag om er een enorm offensief voor te starten, maar zonder veranderingen wordt dat aantal ook niet hoger.

Uiteindelijk zie ik niet echt hoe de Mac ooit een volwaardige omgeving moet worden voor gaming, aangezien alle partijen beperkt zijn door de geringe populariteit ervan. En op Linux geldt min of meer hetzelfde: Nu Valve als evangelist is gaan optreden om SteamOS / Linux-gaming groot te maken en zelfs dat maar mondjesmaat lukt, wie kan dan de Linux- en Mac-markt wél optrekken tot volwaardige gaming platforms? Ik zie het niet gebeuren.

On-topic: Erg benieuwd naar Overwatch. De meeste online shooters speel ik niet, maar Blizzard zou hier iets bijzonders neer kunnen zetten. In elk geval niet weer een near-future warfare-setting. Pre-orderen doe ik echter niet aan, dus maar 's kijken wat de reviews, streams en reacties er straks over zeggen.

[Reactie gewijzigd door geert1 op 7 maart 2016 11:49]

Als ze macOS nu eens officieel uit brengen voor bepaalde gecertificeerde desktop hardware dan denk ik dat er een hoop mensen over zullen stappen. Ik begin me steeds meer te ergeren aan windows maar omdat games voor geen meter onder Linux draaien ben ik nog niet over gestapt. Een bredere ondersteuning van macOS komt vanzelf als het ook op custom desktops staat (zonder moeilijk hackingtosh gebeuren) Maargoed dat zal wel nooit gebeuren. Fatsoenlijke linux support is in iedergeval mijn grootste wens.
dat zullen ze nooit doen, omdat ze nu gigantische winstmarges pakken op de hardware en net géén andere hardware willen ondersteunen. Ze willen hun marges verhogen, niet verlagen.
Nee ik zie het ook niet snel gebeuren, maar het zou een manier kunnen zijn voor apple om markt te pakken op andere vlakken omdat ze een tot nu toe niet actief macOS op gamers hebben gericht. Er zijn een hoop gamers die Windows zat zijn en graag een alternatief zouden zien. Ik denk dat met de komst van MS zijn gaming platform dit het moment zou zijn voor apple om hier op in te spelen. De basis is er en het is niet alsof de modepopjes ineens geen macbook meer willen als je macOS op bepaalde desktop hardware kan draaien en games het wat beter doen op macOS. Maargoed apple is een erg conservatief bedrijf dus het zal er idd nooit van komen.
iedereen die tegenwoordig een game maakt in unity kan deze met 2 knoppen porten naar windows, osX , linux en nog veel meer. als iedere moderne engine ondersteuning inbouwt voor beide besturingssystemen, dan is het slecht een korte formaliteit om de game op andere platforms te krijgen.

over warom osx niet meer het gaming platform is. Vroeger (eind jaren 80) waren de rollen bijna precies omgedraaid windows had veel zakelijke gebruikers en op osX werd veel gegamed. totdat in de jaren 90 microsoft besloot om zich meer op gamers te richten en appe wilde van zijn gaming reputatie af. een tijd later waren beide plannen geslaagd, en kennen we de pc markt zoals we deze vandaag kennen. (alle andere platformen heb ik even buiten het verhaal gelaten)
Het klopt zeker dat een aantal game-engines het porten behoorlijk toegankelijk maken, en dat heeft ook al heel wat indie-games naar Mac en Linux gebracht. Maar zelfs al is het porten gemakkelijk, dan nog zijn er zaken die tijd en geld kosten. Zo moet ook elke patch en DLC naar alle systemen komen, kunnen er platform-specifieke bugs en issues zijn vanwege hard- en software-verschillen, en moeten versies afzonderlijk getest worden.

Mac en Linux samen hebben nog geen 5% van de gaming-markt in handen. Zodra het uitbrengen van een spel op deze systemen dus ook maar een klein beetje extra tijd / moeite / geld kost, dan kan het al niet meer uit. Ten minste, als je denkt vanuit winstmaximalisatie (wat de grote uitgevers doen).

Veel games gebruiken bovendien nog altijd eigen engines, van groten als Frostbite tot vele single-game engines. Die laten zich zelden gemakkelijk porten, omdat ook bij het bouwen van deze engines zelf al niet om deze platformen wordt gedacht (vanwege weer die geringe populariteit).

Dus ja, in het verleden hebben de verhoudingen anders gelegen, en ja, in principe zou het nu ook kunnen veranderen. Maar de praktijk wijst anders uit. Er wordt nu al decennia lang gesteggeld over Mac- en Linux-gaming, maar het gebeurt maar niet. Het publiek gaat niet overstappen zolang de games er niet in ruime mate aanwezig zijn, en zij zien ook de urgentie hiervoor totaal niet (Tweakers die open platformen en vrije keuze willen zien zijn een hele kleine minderheid, terwijl de industrie draait om de massa).

Engines die het porten makkelijk maken zijn wel een hele positieve stap alsnog, en ontwikkelaars als Blizzard staat het te prijzen dat ze deze kleine marktsegmenten ook meepakken met hun eigen games. Daarom jammer dat het bij Overwatch niet lijkt te gebeuren, maar ook begrijpelijk.

[Reactie gewijzigd door geert1 op 7 maart 2016 13:48]

Ik ben geen linuxkenner, maar heb linux als os zonder gebruik te maken van wine of playonlinux. Ik vertik het, zei het door kennistekort, de wil om windowsprogrammatuur werkend te krijgen of gewoon omdat ik dedicated ben t.a.v. linux en dan ga ik die gedachte niet lopen te vervuilen met pleistermiddelen. Dat ze maar eens de wil tonen om die blizzardgames te porten naar linux en ios. Zolang je blizzard blijft betalen dan komen die compatible versies er nooit.

[Reactie gewijzigd door govie op 7 maart 2016 10:57]

Dat ze maar eens de wil tonen om die blizzardgames te porten naar linux en ios.
Ik weet niet wat iOS ermee te maken heeft (iPhone en iPad OS), je bedoeld waarschijnlijk OSX. Blizzard heeft tot op heden al zijn games OSX compatible gemaakt, vaak gelijktijdige release op beide platformen.

Linux is gewoon nog een veel te kleine markt voor zo een grote speler als Blizzard, ik zou zelfs het woord insignificant (qua markt aandeel) in de mond willen nemen...

Linux als OS zal eerst meer ingeburgerd moeten raken bij de consument voordat de grote spelers consistent mee gaan doen... Daar staat wel gewoon tegenover dat veel van de kleinere spelers in de markt (indie) wel alle verkopen nodig hebben die ze kunnen krijgen en doodleuk wel meteen voor Linux ontwikkelen, er staan nu bijna 2000 games op Steam die Linux compatible zijn. Een kwart daarvan is natuurlijk bagger, maar dan heb je nog steeds bijna 1500 games die meer mensen leuk vinden dan niet...
"Daar staat wel gewoon tegenover dat veel van de kleinere spelers in de markt (indie) wel alle verkopen nodig hebben die ze kunnen krijgen en doodleuk wel meteen voor Linux ontwikkelen"

Ik denk dat dat voor de meeste gewoon komt omdat ze multi-platform supported engines gebruiken zoals Unity3D en Unreal Engine. Uiteraard zijn er dan bepaalde aanpassingen in de code nodig om het werkend te krijgen, maar als 95% van de ontwikkeling al in afgehandeld door een externe partij is het natuurlijk een no-brainer om het spel meteen multi platform te maken.

Om maar een voorbeeld te noemen, Beide engines ondersteunen native DirectX en OpenGL en maken het zeer makkelijk om te switchen tussen de twee.
Indies ondersteunen Linux denk ik eerder omdat Linux gebruikers horen bij de innovators/early adaptors groep. Deze groep is gewoon meer geneigd nieuwe dingen uit te proberen. Als zo'n spel gaat draaien kun je er opwachten dat Linux ondersteuning weer gedropt wordt of verslechterd. Dit heeft niet zoveel met ideologie te maken of alle omzet binnen trekken die je kunt.
Aan de ene kant heb je gelijk, aan de andere kant vereist dat soms concessies die ik niet wil doen: Blizzard-games missen. Ik zou heel graag zien dat ze games porten naar Linux, maar dat neemt niet weg dat ik vind dat ze briljante games maken die ik graag wil spelen.

Overigens staat mij bij dat Blizzard wel een aantal keer patches in World of Warcraft heeft doorgevoerd die voor Windows eigenlijk niets deden maar wel zorgden dat het spel net even wat beter draaide met behulp van Wine. Het is nog lang niet genoeg, maar in ieder geval de juiste houding tov je fans wat mij betreft.

Wat betreft de Mac-port heb ik geruchten gehoord dat dat te maken heeft met Apple die weer op eigenzinnige wijze Metal wil doordrukken in plaats van Vulcan te gaan gebruiken, wat het nog weer complexer maakt om het te ondersteunen. Ik vind het ook een ongelooflijk domme stap van Apple - Apple-gaming was al een niche maar door zich ook nog verder af te zonderen van de groeiende (met dank aan Valve / Steam) Linux-game-markt maken ze het ontwikkelaars wel erg lastig. Er schijnt wel gewerkt te worden aan een Vulcan-on-Metal-laag maar ik vraag mij af hoeveel serieuze game developers daarvan gebruiken zullen willen maken.
Misschien wil blizzard niet te afhankelijk worden van valve zijn platformen (het blijft toch een soort van concurrent). Is ook hun goed recht en de blizzardgames zijn ook gewoon de moeite waard. Gewoon dualboot is misschien net zo gemakkelijk, hoef je de games ook niet met ducktape en wine te fixen.
Ik verwacht niet dat Blizzard hun games op Steam gaat zetten. Dat biedt ook weinig meerwaarde. Het porten van de Battle.net launcher zou geen probleem mogen zijn, het porten van de games zelf kost veel meer moeite natuurlijk.

Echter, voor een groot deel dankzij Steam heeft het aantal Linux-games een vlucht genomen de afgelopen jaren, waarmee Linux een beter game platform is geworden. Hiermee zou het aantrekkelijker zijn voor wat voor game-uitgever dan ook om hun games ook voor Linux geschikt te maken: hiermee bereik je een steeds groeiend publiek. Dat kan ook prima zonder direct Steam te gebruiken natuurlijk.

Op mijn desktop heb ik Windows als een (vrij irritante) veredelde game-launcher staan vooor o.a. Blizzard-games inderdaad. Mijn laptop is een Macbook Pro, waarop ik dualboot met Mac, o.a. voor Blizzard-games. Die laptop gaat echter de deur uit en mijn nieuwe is geen Macbook meer, dus dat zit er niet meer in. Sowieso heb ik geen zin om kostbare SSD-ruimte op te offeren voor een tweede besturingssysteem op mijn laptop, dus Wine / PlayOnLinux is dan een uitkomst.
Ik vertik het, zei het door kennistekort, de wil om windowsprogrammatuur werkend te krijgen of gewoon omdat ik dedicated ben t.a.v. linux en dan ga ik die gedachte niet lopen te vervuilen met pleistermiddelen.
Pleistermiddelen? Zegge, wil je Wine niet beledigen. ;)

Even serieus, het is, even als voorbeeldje, mijn persoonlijke ervaring dat games sneller draaien in Wine dan dat ze doen in Windows zelf. Voor mij althans. Dat is natuurlijk afhankelijk van de precieze hardware, de game en de gebruikte Wine versie maar ik heb echt voorbeelden van games die echt gewoon sneller zijn in Wine dan in Windows. Dus, pleistermiddel? Dat is de kracht van Wine echt een beetje tekort doen, in mijn mening.
ik zie wine en playonlinux als pleistermiddelen voor als het echt niet anders kan. Als mensen playonlinux of wine dagelijks gebruiken dan kan je mijn inziens gewoon beter windows in dualboot erop knallen.
Ik vind aarbeien en ribeye allebei erg lekker, houdt dat nog niet in dat ik de combinatie van ribeye met aardbeien ook erg lekker ga vinden. :+
dan kan je mijn inziens gewoon beter windows in dualboot erop knallen.
En een AV moeten installeren omdat Windows nu eenmaal een veel groter doelwit is voor malwarebouwers?

https://en.wikipedia.org/wiki/Linux_malware

There has not yet been a single widespread Linux virus or malware infection of the type that is common on Microsoft Windows; this is attributable generally to the malware's lack of root access and fast updates to most Linux vulnerabilities.

I rest my case.
Dat is een van de prettige dingen aan linux ja:)
Wat ik had begrepen is dat ze een nieuwe enige gebruiken voor Overwatch en die nog niet goed werk met Metal van Apple. Wellicht dat er later ook een OS X versie komt.
Its all about the money.
Mac en Linux zijn gewoon niet interessant omdat meer dan 95% op windows gamed.
Als je geld hebt om een Mac aan te schaffen kan er ook wel wat vanaf voor een redelijke game-pc op Windows denk ik?
Dus in plaats van 1 goede mac, wil je 2 halve computers? Of bedoel je dat iemand die een mac koopt sowieso geld genoeg heeft om ook nog eens een game-pc erbij te kopen?
Dat laatste inderdaad, want voor iets meer dan de helft van een goeie Mac heb je een prima game pc.
Als je dan toch teveel uitgeeft aan overpriced hardware, dan niet moeilijk doen om een game-pctje :P :P
Laten we even het uitrekenen:
Een fatsoenlijke game-pc kost een paar honderd euro (650 euro voor een basis gamesysteem volgens de best buy guide van maart:
reviews: Desktop Best Buy Guide - maart 2016

Er vanuit gaand dat je een nieuwe versie laptop koopt en niet een van een paar jaar terug (je koopt immers een nieuwe laptop) ben je ongever 900 euro kwijt voor een goedkope (Ik heb de 2009, 2012 versie niet meegenomen aangezien dat een onbezonnen aankoop is. Waarom zou je zelfs voor apple standaarden verouderde hardware kopen?)

Kom je in totaal op rond de 1550-1600 euro uit. Voor die prijs zou ik iedereen aanraden een laptop te kopen die langer meegaat en een betere doorverkoopwaarde heeft (we hebben het over apple). Dat de oudere versies nog verkocht worden is mij een raadsel.

Je tweede punt:
Als iemand dus geld over heeft voor een mac (1500-1600 euro), vindt jij het logisch dat er ook nog eens 650 af kan voor een game-pc? Ruwweg 2000 euro is voor iedereen, ook mac gebruikers een fors hogere prijs dan 1500.

Ik geef toe dat apple te hoog geprijsd is voor wat je krijgt, maar er vanuit gaan dat omdat mensen veel geld aan iets uitgeven ze ook wel geld over hebben voor een soortgelijk product kan ik me niet in vinden. Iemand met een riant huis in een dure wijk in Amsterdam hoeft ook niet per definitie een vakantiewoning in Frankrijk te hebben?
Mee eens; als je zoveel geld wil uitgeven, boot camp dan gewoon Windows 10, heb je ook alles.
Ja maar dan zit je nog met iet wat magere hardware.
Niet voor iedereen een probleem, maar de blockbusters zijn wel veeleisender.
Hehe easy now.. ik heb nergens gezegd direct beide aanschaffen.
Veel Apple consumenten schaffen ook andere producten aan van Apple.
In mijn optiek vaak overpriced, vandaar dat ik denk dat er in de loop der tijd ook wel een game-pc Windows bij kan ipv klagen dat er slechte gamesupport is op OSX.

En electronica vergelijken met vastgoed?
Ik hoop alleen dat de matches langer worden en dat je sneller weer in een nieuwr zit.

Maps moeten nog de nodige aanpassingen krijgen en hopelijk gaan ze toch ammolimiy invoeren zodat het spamfest wat minder wordt.

Sentries hebben een veel te hoge range en of responsetijd waardoor je eigenlijk geen gap hebt.

Sommige heros hebben maar een bruikbare aanval en bijv pharah wordt daardoor heeeel hard door speed heros gecountered(in mijm optiek is counteren een andere hero niet useless maken)
De sentries (van Torbjörn neem ik aan) zijn inmiddels een stuk beter dan voor hun nerfs. Ik vind dat ze nu wel redelijk goed zitten, je kan met ze een goed gecoördineerde aanval uitschakelen.

Ps: als je aanpassingen wil kun je dat beter posten op de battle.net forums.

[Reactie gewijzigd door separhim op 7 maart 2016 10:35]

Het spel is inderdaad nog niet perfect, maar ik moet zeggen dat ik erg gecharmeerd ben van alle verschillende heroes en speelstijlen. Ook veel verschillende maps en gamemodes (totaal verschillend bedoel ik dan).

Tot nu toe heb ik het weinig gespeeld omdat ik wil voorkomen dat ik mijn interesse verlies voordat het uitkomt, maar juist doordat de matches niet heel erg lang duren, zie ik mezelf dit even lekker tussendoor spelen, in plaats van dat ik tijd vrij moet maken voor een 'gaming sessie'. Een beetje in dezelfde spirit als Hearthstone en Heroes of the Storm. Blizzard heeft door dat men tegenwoordig niet altijd de tijd heeft of neemt om matches van 45~60min te spelen, en speelt daar goed op in.
Ik zou graag nog wat meer maps en modes zien. Ik speel de beta al een tijdje en dat is eigenlijk het enige wat ik nog mis.
Dit spel wordt ook wel als de nieuwste uitdager voor Team Fortress 2 gezien.

Ben benieuwd hoe deze het op termijn gaat doen. En met termijn bedoel ik de lange termijn. Niet volgend jaar of zo. Zoveel online FPS met meer dan acht jaar en een actieve community op de teller zijn er niet.
Dit heeft niks met TFS te maken, het is niet omdat het een cartoony uiterlijk heeft dat je het direct met TFS moet vergelijken.
Blizzard kiest voor dit uiterlijk omdat ze het spel (zoals alle andere Blizzard games) nog lang willen onderhouden en zo worden de graphics niet zo snel out-dated.
Verschillende heroes zijn duidelijk geinspireerd door TF2 classes, verschillende spelmodi zijn 1 op 1 overgenomen uit TF2.
Jeff Kaplan heeft zelf gezegd dat TF2 "een van zijn favoriete games ooit" is. De exacte quote:
“If people want to compare Overwatch to Team Fortress 2, we would take that as the world’s greatest compliment," said Kaplan. “We love that game; it’s probably one of my favourite games of all time. Those guys are geniuses; that guy, Robin Walker, up at Valve - I had the honor of meeting him.
Alsook zijn er verschillende pros uit de TF2 community overgevlogen geweest naar Blizzard HQ voordat de closed beta bestond om het spel te helpen tweaken.

Overwatch is enorm geinspireerd door TF2, en ze zijn er trots op.

[Reactie gewijzigd door boe2 op 7 maart 2016 16:35]

Deze datum is zover bekend nog niet bevestigd of ontkend door Blizzard. Ze hebben al eens aangegeven dat ze overwatch "late spring" wilde uitbrengen.
Yep, nerges iets te vinden over de Release Datum. Niet op de Officiele Site, niet op MMO-Champ en niet op Overpwn.

Maar goed, IGN he.
http://eu.battle.net/overwatch/en/buy/

onder aan in de banner.

https://twitter.com/PlayOverwatch/status/706894913959436288

Deze is makkelijker.

[Reactie gewijzigd door loki504 op 7 maart 2016 21:41]

Je hebt toch wel door dat ze pas officieel hadden bekend nadat ik deze reactie had geplaatst.
Ja. maar misschien had je het gemist. was meer als een headsup
Nice, toch eerder dan ik verwacht had :D
Omdat ze zeiden Spring 2016 wist k wel dat het al eerder uit kon komen dan Juni maar had wel verwacht dat de release in eind Juni zou zijn. dit is goed nieuws :) (Inmiddels confirmed door blizzard zelf)


Ik heb zo veel plezier met de beta van deze game en weet zeker dat de game het gaat maken.

[Reactie gewijzigd door Ricmaniac op 8 maart 2016 01:18]

Ik moet zeggen dat dit de eerste Blizzard game is waarvoor ik niet meteen enthousiast ben. Ik ga deze dan ook niet pre-orderen en houdt het voorlopig nog even bij Diablo en Heroes of the Storm. Mocht de game uiteindelijk toch hartstikke cool worden en goede beoordelingen krijgen, kan ik het altijd nog aanschaffen. Nou moet ik wel zeggen dat ik een beetje bevooroordeeld ben, omdat ik mijn interesse in multiplayer shooters alweer een hele tijd kwijt ben...
Ik ga de game zeker nog proberen, maar ben ook niet overenthousiast. Op youtube al veel geluiden gehoord dat ook dit een typische game is waarin je zonder een groep vrienden waarschijnlijk hard aangepakt wordt.

Voor de solo'ers among us zou het toch fijn zijn als er een soort lone wolf mode in zou zitten. Een mode die jou altijd random op een Blizzard server plaatst en jou niet in staat stelt om vrienden uit te nodigen / vrienden niet in staat stellen om jou te joinen.

Uiteraard is het concept teamplay, en er zijn ongetwijfeld mensen die zullen zeggen dat deze game dan wellicht niet voor solo'ers is bestemd. I beg the differ, ik kan me namelijk niet voorstellen dat Blizzard een dergelijke afnemersgroep wil laten lopen.
Ik denk inderdaad niet dat de game voor solo spelers is bestemd. Solo spelen moet echter natuurlijk wel mogelijk zijn. Misschien maken ze een aparte queue waar teams niet zijn toegestaan ofzo? Zou voor HotS overigens ook een goede zijn (Hero League komt wel in de buurt, waar je met max 2 mensen mag queuen).
Ik bezit de beta maar de game is niet super geweldig.
Als je solo-queue doet dan wordt er helemaal niet samen gewerkt, iedereen loopt en doet zijn eigen ding zonder te kijken wat nou echt belangrijk is voor een goede team.

De game moet je met een vast groepje spelen, anders ben je er waarschijnlijk snel op uitgekeken.
Ik heb dit spel vorig jaar op de Gamescom even mogen spelen en moet zeggen dat ik er erg van gecharmeerd was! Benieuwd of mijn pc het op full details gaat trekken :)
Het valt me op dat er bij één spel direct sprake is van een 'franchise'. Kan de artikelschrijver dat verhelderen? Is dit niet gewoon een game in een nieuw universum, een niet eerder gebruikte setting?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True