Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 26 reacties

Met patch 1.1.0 van StarCraft II, die 23 september vrijgegeven wordt, kunnen spelers uit Azië kiezen of ze op Aziatische of op Noord-Amerikaanse servers willen spelen. De patch is vooral voor spelers uit Australië of Nieuw-Zeeland interessant.

StarCraft II-spelers uit Australië en Nieuw-Zeeland zullen blij zijn dat ontwikkelaar Blizzard op 23 september patch 1.1.0 van StarCraft II vrij gaat geven. Spelers uit deze twee landen zijn ingedeeld in de regio Zuid-oost Azië, wat wil zeggen dat ze op dezelfde servers spelen als mensen uit Indonesië, de Filipijnen, Maleisië, Singapore en Thailand, maar niet bij de sterke spelers uit Zuid-Korea die een eigen regio hebben gekregen van Blizzard. Tot ontevredenheid van veel spelers uit Australië en Nieuw-Zeeland, zijn ze dus ingedeeld bij landen waar weinig of slecht Engels gesproken wordt. Nadat de patch is doorgevoerd kunnen ze echter kiezen om op de Noord-Amerikaanse servers te spelen, tegen Engelssprekende tegenstanders.

Met het vrijgegeven van de patch komt Blizzard een oude belofte na. Ruim voor de release van het spel had de ontwikkelaar al aangegeven dat StarCraft II alleen tegen spelers uit dezelfde regio te spelen zou zijn. De ontwikkelaar maakte echter ook duidelijk dat het overwoog om later via een patch wel de mogelijkheid te bieden om tegen tegenstanders van buiten de eigen regio te spelen. Aan fans uit Australië en Nieuw-Zeeland had het die optie zelfs al toegezegd. Blizzard heeft nog niet bekendgemaakt of het nu ook in andere regio's de mogelijkheid gaat bieden om te wisselen. Fans uit Europa, Noord-Amerika en Zuid-Korea kunnen nu niet online tegen elkaar spelen, terwijl die optie voor topspelers zeer interessant is.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (35)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (26)

Wat ik zelf graag zou willen zien is dat je op z'n minst ook mensen in een andere regio toe kunt voegen aan je friends list en er tegen kunt spelen in custom games (ladders kunnen wat mij betreft best regiogebonden blijven). Misschien dat ze dat in een toekomstige patch toevoegen. Verder:

* Post-game chat
* Ladders / ranglijsten e.d. voor custom games (er zitten volledig nieuwe 'speelmodi' daartussen, vindt het jammer dat iedereen daar in een grote bak gegooid wordt)
helemaal mee eens.

verder zou ik graag ook een soort tussen mode wat betreft gameplay zien.

die het hele rushen een beetje beperkt. SC2 is in relatie tot SC wel erg veel rushen geworden. Was wel tactiek on games heel snel te maken, maar ze zijn hier naar mijn mening ook behoorlijk doorgeslagen.
Betere sorteer en zoek functie voor custom games zou ook welkom zijn.
Er is ongeloofelijk veel (negatieve) feedback geweest over hun multiplayersystemen. Ik merk nog niet veel officiele respons of reactie, hoewel het zeer duidelijk gemaakt wordt wat de competitieve spelers verwachtten.

Wat ook erg spijtig is is hoe de Koreaanse league hierdoor weg wordt gespeelt. Blizzard wil met zoveel mogelijk eer en geld gaan lopen terwijl onderhandelingen stroef verlopen.

Daarnaast zijn spelers zelf ook al vals aan het spelen op de klassieke methoden. Hoewel smurfing nog niet veel wordt toegepast (en het moeilijk wordt gemaakt) zijn er veel die officiele match opzettelijk verliezen om tegen slechte spelers te kunnen spelen. Moeilijk op te lossen, maar één van de vele problemen die behandeld moeten worden..
Sorry hoor, maar je overdrijft erg en baseert je op veel halve waarheden...

Wat je eerste punt betreft, op alle feedback is al een reactie geweest, alleen is nog niet bij alles toegezegd dat ze het inderdaad aan gaan passen. Dit alles bijvoorbeeld via de officiele forums.

Verder, wat de Koreaanse league betreft, hier zijn Blizzard en de league beiden potten die de ketel verwijten. Om te kunnen spelen in de Koreaanse SCI league moet je een wurgcontract tekenen en blizzard zou inderdaad graag bij alle officiele SCII leagues een vinger in de pap hebben. Op dit moment heeft de Koreaanse league daar het monopolie, het is een wurgcontract tekenen of niet in de pro league spelen want voor jou 5 anderen die even goed zijn/kunnen worden. Voorlopig spelen de Koreaanse spelers trouwens nog steeds op hun eigen servers, hoewel veel pro spelers een aparte account schijnen te hebben voor de Noord-Amerikaanse versie.

Wat het valsspelen betreft, heb je daar ook maar enig bewijs voor? Het huidige matchmaking systeem is bijna onmogelijk te beinvloeden, je moet wel verschrikkelijk veel verliezen om echt serieus te degraderen en zodra je dan weer begint te winnen kom je gewoon weer op je eigen normale niveau terecht...Dat nog naast het feit dat je er zeer weinig aan hebt, je kan wel nummertje 1 staan in brons maar het enige dat echt telt is diamond en je kan je niet je weg naar nummer 1 diamond smurfen.
Als zoiets ook doorgevoerd wordt in Europa om bijv. tegen Zuid-Korea te spelen, geef spelers dan ook een optie om alsnog alleen tegen Europeanen of mss Amerikanen te spelen. Zit zelf niet echt op een match tegen een Koreaan te wachten :+ .
De kans is bijna nihil dat het standaard matchmaking systeem cross-realm gaat worden. Het is veel waarschijnlijker dat er een implementatie komt die vergelijkbaar is met het klassieke battle.net, waarbij je kiest op welke realm je gaat spelen en vervolgens daar de matchmaking krijgt.
Speel zelf veel SC2, maar zoals dat nu is opgezet is echt niet optimaal en gaat ook een beetje in tegen het succes van SC.

Ik denk dat ze uiteindelijk wel voor kiezen. Persoonlijk ken ik een aantal mensen die best een grote groep oude SC spelers uit de VS kennen. Met deze personen een spelletje spelen is er met SC2 helaas niet meer bij.

Veel van die pro spelers hebben nu ook meerdere accounts omdat de beste spelers toch echt in Zuid-Korea/China te vinden zijn.

groeten
Onzin natuurlijk dat het systeem oorspronkelijk regio gebonden was/is, het argument dat de spelers geen prettige ervaring kunnen krijgen als ze 'opeens' tegen iemand spelen met een hoge(re) ping omdat hij/zij in een andere regio zit. Geef de speler gewoon de keuze om lokaal/nationaal te spelen en internationaal. Een hogerere ping is in een rts nog te doen met lag compensatie, in tegenstelling tot bijvoorbeeld first person shooters.

Uiteindelijk zorgt een systeem waar de speler kan kiezen met wie/welke regios hij wel/niet wil spelen een prettigere speelervaring dan niet eens de mogelijkheid hebben om te kiezen/de mogelijkheid daartoe te hebben. Of de (europese) speler kan op dit moment niet spelen met mensen uit bijvoorbeeld Amerika/Asië komen, of hij/zij moet die game importeren en extra geld betalen voor een regio gebonden game zodat hij/zij ook met die andere regio kan spelen.

Overal vind ik het ernstig teleurstellend dat Blizzard ervoor gekozen heeft om vanaf het begin de speler volledig te limiteren in de mogelijkheid om te spelen met spelers uit andere regio's. Er is een enorm scala aan mogelijk een nog groter scala aan diverse games die de speler laten kiezen of hij op een europese, amerikaanse, aziatische of afrikaanse server wil spelen. Op dit moment zal het volgens mij vooral de druk zijn geweest omdat SC2 toch echt af moest, dat er voor heeft gezorgt dat Blizzard deze keuze heeft gemaakt.

Ik verwacht dat Blizzard spoedig met een update moet komen zodat Europese spelers ook gewoon met Amerikaanse/Aziatische spelers, en vica versa, kunnen spelen.


omdat er een enorm scala aan een mogelijk even groot scala aan diverse type games de mogelijkheid wél aan de speler is.
Wat een geleuter drdelta. Blizzard heeft er in de eerste instantie voor gekozen om het spel regiogebonden uit te geven om zoveel mogelijk te voorkomen dat de diverse servers overbelast raken. Na verloop van tijd zullen ze de optie om te kunnen kiezen op welke server je wilt spelen wel vrijgeven mits ze het idee hebben dat ze voldoende capaciteit hebben.
Ga niet leuteren dat het zo'n drama is dat je niet met andere mensen uit andere regio's kan spelen. Het aantal spelers dat in andere regio's wilt spelen is relatief klein dus waarom in het beginstadium van de launch daar al zoveel geld in steken en wellicht de release uitstellen? Wil je perse in andere regio spelen, prima. koop een extra versie. Is dit geldklopperij? NEE. Dit wist je van te voren en niemand dwingt je om het spel te spelen.
Ik ben van mening dat die Terran nerf wel meevalt, het aanpakken van de Siege tank en reapers heeft alleen tot gevolg dat een MMM ball in een terran vs terran match meer kans van slagen heeft. Speel nauwelijk met de Protoss, maar dat de productietijd van een zealot zo hard omhoog gaat lijkt me veel meer impact hebben.
Was al bekent vanaf de release. De patch vind ik een overreactie van Blizzard op de comments van pro spelers.

Je ziet nu al dat het spel zich veel beter uitbalanceerd, dit spel heeft nog zo veel mogelijkheden.
het spel "balanceerd" zich niet uit hoor, er zit wel degelijk een verschil in al is dit misschien wel minder dan eerst (door tactics) is er nog zeker een verschil.
Alleen omdat je om de imperfecties heen kan werken wil niet zeggen dat het 100%gebalanceerd is.

Toch, het feit dat veel mensen het idee hebben dat er niets mis is geeft aan dat Blizzard er weer eens in is geslaagd om een puike game weg te zetten met vanaf dag 1 een relatief goede balans.
nice! deze patch wordt episch. terran nerfs !

[Reactie gewijzigd door Jabz op 21 september 2010 15:16]

Mag ook wel... terran is echt te sterk op sommige punten. heb nooit een probleem tegen zerg of protoss, maar terran is altijd stuk lastiger
Alledrie zijn ze gebalanceerd en kan je in principe alles counteren. Echter, voor sommige spelers (minder ervaren o.a.) is het prettiger als sommige dingen aangepast worden. Daarnaast zijn er ook units die iets krachtiger of i.d. zijn dan Blizzard voor ogen had en dat passen ze nu aan. Kortgezegd: als je zegt dat Terran te sterk is op sommige punten dan moet je nog veel leren in het spel aangezien elk ras z'n sterke en zwakke punten heeft.

Ik hoop wel dat Blizzard goed nadenkt bij het eventueel openstellen van de servers voor topspelers; dit moet alleen in de top gebeuren, want anders denk ik dat de lol er voor veel Europeanen snel af is ;).

[Reactie gewijzigd door Xirt op 22 september 2010 01:43]

Dat is niet helemaal waar. Je hebt zeker gelijk dat alles te counteren is, maar het is niet in balans omdat je als Terran speler een stuk minder moeite moet doen voor hetzelfde resultaat. Als voorbeeld, met een grote bal van marines, marauders en medivacs kan je zonder micro, eventueel nog wat stimpacks, de meeste Zerg of Protoss legers aan. Om zoiets te counteren moet een protoss bijvoorbeeld al met sentries en high-templars gaan werken en precies goed de forcefields neerzetten zodat de storm genoeg schade doet. Een Protoss leger dat de MMM bal kan counteren door ook simpelweg aan te vallen kost veel meer resources en is dus niet realistisch.
De zerg en protoss worden ook aangepakt met hun veel te sterke vlieg eenheden.
Leuk dat er toch aan de behoeften van de spelers gedacht word.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True