Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 104 reacties

Blizzard Entertainment sleept drie programmeurs voor de rechter, omdat ze hacks voor Starcraft II: Wings of Liberty zouden hebben gemaakt en verkocht. Al eerder blokkeerde de ontwikkelaar het spel voor 5000 gebruikers van de hacks.

Blizzard heeft bij het Los Angeles US District Court een klacht ingediend tegen drie programmeurs die bekendstaan onder de bijnamen Permaphrost, Cranix en Linuxawesome. De drie hebben hacks gemaakt en verkocht voor Starcraft II: Wings of Liberty, die volgens Blizzard in strijd zijn met de eula van het spel en met de copyright-wetgeving.

In de aanklacht worden ook de modmakers Wiggley, Zynastor en Dark Mage genoemd, maar Blizzard heeft de identiteit van deze drie niet weten te achterhalen. In de rechtszaak worden daarom alleen de eerste drie aangeklaagd. Het trio wordt beschuldigd van verschillende gevallen van inbreuk op het copyright van Blizzard. De ontwikkelaar eist een schadevergoeding en de inkomsten die het trio met het te koop aanbieden van de mods heeft gemaakt. Het is echter de vraag of de rechtbank bevoegd is om het trio te veroordelen. Permaphrost en Cranix komen uit Canada, terwijl Linuxawesome uit Peru afkomstig is.

De programmeurs zijn verantwoordelijk voor een aantal hacks voor het strategische spel, waarmee spelers voordeel kunnen halen tijdens het spelen van multiplayergames. Blizzard ontzegde begin oktober al 5000 spelers de toegang tot de rts, wegens het gebruik van dergelijke hacks. De spelers kregen een permanente ban aan hun broek. De ontwikkelaar had hen twee weken voor het uitdelen van de bans publiekelijk gewaarschuwd.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (21)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (104)

ik vraag me (oprecht?) af of de markt van PC gamen nog lang bestaansrecht heeft wanneer dat op deze manier verder gaat.
- hacks kunnen toegepast worden zowel online als offline
- pc games kun je al downloaden voordat de game in de winkel ligt
- cheaten en creëren van voordeel is goed mogelijk bij alle PC games (online/offline)

Blizzard heeft toch voldoende centjes in kas om beveiliging zodanig geavanceerd te maken, dan 3 hackers toch wel geweerd kunnen worden, althans zo verwacht ik. Dat ze zat centjes hebben om 't juridisch aan te pakken is niet geheel verwonderlijk.

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 18 oktober 2010 11:19]

Ik denk dat je gamen maar helemaal moet afschaffen...
Want als dat je redenen zijn voor bestaansrecht dan is er geen enkele gaming device dat nog bestaansrecht heeft...
Voor consoles is het net zo makkelijk te cheaten of te kopieeren/branden.

Ontopic: Ik vind het goed dat Blizzard deze initiatieven neemt.
Cheaten/hacken verpesten het gameplezier voor iedereen.
en als je niet kan winnen in een game dan moet je maar sims gaan spelen ofzo.

[Reactie gewijzigd door CyberEye op 18 oktober 2010 11:25]

naar mijn mening is het de verantwoordelijkheid van Blizzard om een deugdelijk spel te verkopen, waarbij de beveiliging voorkomt dat er cheats of hacks gebruikt worden.

Als je account automatisch een dag plat gaat als je op een van de servers een hack of cheat gebruikt, zal men (verwacht ik) daar snel mee ophouden.

Zolas ik dit lees: Blizzard geeft haar geld blijkbaar liever uit aan advocaten dan aan deugdelijke software ontwikkeling. (IMHO)
Software 100% hack proof maken is zo goed als onmogelijk, het is in ieder geval nog niemand gelukt bij een complex stuk software. . Blizzard heeft de beveiliging best redelijk op orde volgens mij, maar het lukt altijd wel iemand om er doorheen te komen. En dan is het juist goed om die hackers aan te klagen en zorgen dat die helemaal kaal geplukt worden.

En jouw idee zorgt er alleen maar voor dat je meer cheaters zal zien. Sowieso is het niet bepaald triviaal om automatisch te zien of iemand een cheat heeft gebruikt. Als dat het wel was hadden we het hele probleem niet. Daarna ga je wel een hele dag hun account bannen, nou nou. Dus kunnen ze gewoon een cheat uitproberen, en als die gedetecteerd wordt moeten ze maar even een dag nieuwe cheats bij bijvoorbeeld MW2 gaan uitproberen.

Iedereen die een serieuse cheat gebruikt (ie: als je een trainer gebruikt om je achievements makkelijker te behalen vind ik een lichtere straf dan dit wel redelijk) moet je gewoon direct perma bannen. En dan IP adres en al het andere dat je legaal kan loggen loggen. Vervolgens als hij weer online komt met nieuwe key niet direct weer bannen (zou ik wel willen maar heeft ook wat nadelen), maar wel op een aparte lijst zetten met mensen die heel goed in de gaten gehouden moeten worden.
Wat is er veel verandert t.o.v vroeger. Toen speeld we gewoon monopoly en had je de mogelijkheid om stiekem een graai uit de kas te halen. Als de rest daar achter kwam waren ze heel boos. In de moderne tijd gaat het allemaal anders; nu krijg je gewoon een advocaat op je afgestuurd...... kom op jongens het is een spelletje!

Ik speel zelf ook SCII samen met vrienden in team verband of tegen elkaar. Als wij lokaal besluiten om een mod toe te passen dan moeten wij dat toch gewoon zelf weten. Maar nee hoor Big Brother Blizzard gaat ons dan aanklagen .... want offline kunnen we niet meer spelen (blizzard moet ja ten slotte kunnen zien wat wij doen)
Ik denk dat het ook scheelt dat de makers aan deze hack geld verdienden
Met het enorme verschil dat je die gast aan de overkant van de tafel gewoon aan kan pakken. In videogames kan je alleen maar hopen dat er een admin is die het ook opvalt en er wat aan kan doen, maar vaak is er geen admin of zelfs geen admin mogelijkheden (MW2).
Met het enorme verschil dat je die gast aan de overkant van de tafel gewoon aan kan pakken.
In videogames kon dat ook, totdat de grote boze Blizzard besloot dat we niet meer samen aan één tafel mochten gamen, want dan kunnen we de game uitlenen, en de wereld vergaat als Blizzard één kopie van SC2 minder verkoopt.
Mensen lees is het hele verhaal voor je gaat andwoorden.

Veel mensen denken dat mod makers worden afgestraft (door de titel) maar het probleem is dat er hacks zijn gemaakt, en ze die ook nog is verkocht hadden.


Edit: oeps de titel is ondertussen al aangepast :z

[Reactie gewijzigd door Sinester op 18 oktober 2010 15:56]

Als je je leven hebt gebeterd weet je dat je fout bezig was geweest en zal je dus zonder problemen een nieuwe CD-key kopen.
dit mechanisme werkt juist uitstekend als ontmoedigingsbeleid.
Blijkbaar zit dat je erg dwars, dus ik vermoed dat je je in een risicogebied begeeft?
Ik kan me niet voorstellen wat in vredesnaam het bezwaar is om in multiplayer games cheaters actief en keihard te weren. Zeker wat betreft het soort cheaters uit het artikel, die zelfs geld proberen te verdienen aan de frustratie van andere gamers die wèl eerlijk willen spelen.
Je kunt het natuurlijk ook zo zien dat ze liever de bron aanpakken :)
Denk je nou echt dat het mogenlijk is om een beveiliging te maken die ze werk 100% goed doet... 8)7

Blizzard doet imo goed zijn best om cheaters / hackers te weren. daar kunnen een boel andere bedrijven nog een voorbeeld aan nemen
Err niet helemaal correct
Cheaten/hacken verpesten het gameplezier voor iedereen.
Het verpest met name het plezier van mensen die hiervan de dupe worden. De cheater zelf zal het alleen maar leuker vinden. In dat kader is de offline opmerking hierboven natuurlijk ook uit den boze. Als je in je eentje speelt en het leuk vind om door muren te lopen (en dus een hoog loser gehalte hebt :)) dan moeten ze dat lekker zelf weten denk ik dan. Het is pas een probleem als je anderen hiermee benadeeld.
Als ik in mijn eentje speel en ik heb een gekocht spel al een paar keer uitgespeeld, eerlijk. Dan wil ik ook wel eens graag cheaten als ik het spel op pak. Vindt ik gewoon leuk, ben ik dan een loser? -_-
Er zijn ook gewoon singleplayer cheats beschikbaar, deze zijn gewoon gemaakt door Bilzzard zelf. zie: cheats

Het gaat hier om de multiplayer cheats en omdat SC2 een competitieve game is, is het heel vervelende voor de medespelers.
In je eentje moet je lekker zelf weten, maar cheaten online is zo ontzettend kansloos en verneukt het hele spel (*denkt aan zijn UT tijd met die vervelende aimbotters)
Er wordt hier uitgegaan van cheaten tegen mensen online. In SP moet je lekker doen wat je wil, maar cheaten in MP is net zo iets als doping nemen: het is oneerlijk en als je het doet ben je inderdaad een loser :)
Loser is een beetje groot woord, maar het is wel een beetje triest om "vindt ik" te schrijven... Ik vind dat persoonlijk niet kunnen :)

Weer terug naar het oorspronkelijke onderwerp: Cheaten in een spelletje tegen de computer heb ik ook wel eens gedaan. Er is echter een verschil tussen cheaten in single-player games en cheaten in multi-player games.
goed punt.
ik vind ook dat cheaten gewoon laf is. als je dat op je eigen offline game doet, best, doe maar, heeft toch niemand last van behalve de AI.
als je online gaat hacken/cheaten dan word ik daar soms echt aggresief van. want wat er dan gebeurd: je weet niet wie hackt en wie niet. als iemand heel goed is lijkt het soms of hij hackt. en daar iriteer ik me nog het meest aan: uitgemaakt worden voor hacker omdat je met 1 heel magazijn een headshot krijgt.
100% eens, dit is eindelijk een keer de geschikte aanpak die gewoon werkt.
Natuurlijk blijven de personen die het kunnen het wel maken, maar ze halen het in ieder geval uit hun hoofd het over internet te verspreiden.
Blizzard heeft toch voldoende centjes in kas om beveiliging zodanig geavanceerd te maken, dan 3 hackers toch wel geweerd kunnen worden, althans zo verwacht ik. Dat ze zat centjes hebben om 't juridisch aan te pakken is niet geheel verwonderlijk.
Ik vraag me even af of het wel om een 'hack' gaat om de spelbalans naar je toe te trekken of de kopieerbeveiliging te omzeilen. Als dat niet zo is, dan heeft Blizzard totaal niks om de lui aan te klagen, want een schending van de EULA is naar mijn weten in de rechtszaal niet zoveel waard.

Wat ze hooguit kunnen doen is alle gebruikers van de hack toegang tot de Blizzard servers weigeren. De software van het 'internet' verwijderen gaat immers niet meer, en een schadevergoeding kunnen ze zeker op hun buik schrijven als het alleen maar om een EULA-schending gaat (wat eigenlijk betekent 'jullie doen niet wat wij willen'). Wat er dan gebeurt is dat die spelers binnen de kortste tijd private networks de lucht in gaan gooien, net zoals dat met het (toen onkraakbaar gedachte) World of Warcraft is gebeurd.

Het wordt een ander verhaal als die hack bedoeld is om de kopieerbeveiliging van het spel te omzeilen of zonder abonnement toegang te krijgen tot de Blizzard-servers. Dan kunnen ze namelijk met de DMCA gaan zwaaien.
Wat ze hooguit kunnen doen is alle gebruikers van de hack toegang tot de Blizzard servers weigeren.
Precies, maar dat kost Blizzard wel inkomsten.

Het geld dat die hackers hebben ontvangen dmv verkoop van de cheatsoftware is niet geld dat anders bij Blizzard terecht zou zijn gekomen.

De inkomstenderving van Blizzard is een gevolg van de massa ban van Blizzard omdat ze daardoor minder abbo kosten vangen. Ze hadden ook die klanten de gelegenheid kunnen geven de cheats te verwijderen, waarna ze dan weer zouden mogen spelen.
Ze hadden ook die klanten de gelegenheid kunnen geven de cheats te verwijderen, waarna ze dan weer zouden mogen spelen.
De ontwikkelaar had hen twee weken voor het uitdelen van de bans publiekelijk gewaarschuwd.
Precies, maar dat kost Blizzard wel inkomsten.
niet echt SC2 heeft geen abbo en de winst van het aan te schaffen spel hebben ze al binnen, ze bannen het Account en de game is ook waardeloos en zal je een nieuwe game moeten kopen.
De inkomstenderving van Blizzard is een gevolg van de massa ban van Blizzard omdat ze daardoor minder abbo kosten vangen. Ze hadden ook die klanten de gelegenheid kunnen geven de cheats te verwijderen, waarna ze dan weer zouden mogen spelen.
Die redenering zou opgaan als het inderdaad een abonnementsdienst is, wat het nu niet is. Maar dan zou je ook kunnen redeneren dat Blizzard een schadevergoeding kan eisen als ik me op WoW als een klootzak gedraag, geband wordt en daardoor voor de rest van mijn leven geen abonnementskosten meer zal betalen.

Stel je voor, straks gaan ze nog mensen aanklagen omdat ze het spel vinden vervelen en daarom hun abonnement opzeggen.
Ik was hetzelfde aan het denken, volgens mij het enige waarop er kan geklaagd worden is dat ze geld vragen voor de hacks, en dus verdienen op de rug van blizzard. Want voor de rest denk ik niet dat er wettelijk iets gedaan kan worden.
Toch zo wat als doping in sport, maar tenzij het de overheidsinstantie is die je betrapt op illegale drugs, kan alleen die overkoepelende organisatie van de desbetreffende sport je verbannen van het toernooi.

En tja, cheaters zullen er altijd wel zijn. Er valt dan ook geen eer te behalen als cheater. Jippie, ik kan winnen, als ik oneindig veel resources heb, heel de map kan zien,... . Tja je blijft een loser als je zo wint.
Wat ze hooguit kunnen doen is alle gebruikers van de hack toegang tot de Blizzard servers weigeren.
Dat doen ze ook. Maar als je het artikel leest gaat het niet over de GEBRUIKERS van hacks maar de MAKERS, die hier bovendien ook nog geld aan verdienen.
Ennuh dat gebeurd niet op de consoles? Behalve dat de PS3 tot nu toe redelijk beveiligd is en je er minder last van hebt, beleef je op de 360 bij sommige games ook nog maar weinig plezier vanwege de vele hackers en cheaters. Ook op de consoles heb je online en offline hacks, ook console games zijn vaak al beschikbaar voordat deze in de winkel liggen en cheaten is uiteraard niet alleen voorbehouden aan de pc's want dat gebeurd net zo goed op consoles.

Hacks en cheats voor pc-games bestaan al zolang er pc-games bestaan... zelfs games als Wolfenstein3D en de eerste Doom zaten al vol met cheats (die overigens normaal gesproken door de programmeurs mogelijk worden gemaakt) Met die redenatie had pc-gaming allang overleden moeten zijn... Ennuh het hacken van consoles bestaat ook al zolang er consoles bestaan, ik heb de modules voor het kopieëren van Snes games en de cartridge voor het afspelen van gekopieërde games voor de PS1 nog steeds liggen.

Wat wil je nu eigenlijk zeggen?...

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 18 oktober 2010 11:28]

Cheatcodes in een single player game zijn natuurlijk heel wat anders als gebruik maken van hacks om in een multiplayer game oneerlijk voordeel te krijgen. Als je dat verschil nog niet ziet.. |:(

Daarnaast bestaat het hacken van consoles vooral uit hardwaremodificaties om de controle op niet-originele versies te omzeilen. Het maken van software die een game tijdens de uitvoering beïnvloed zal ook best mogelijk zijn daarop. Je hoeft echter geen genie te zijn om te concluderen dat dit toch een stukje ingewikkelder is dan cheat-software maken op een open OS als Windows.

Wat slap ouwehoeren dat alles gekraakt kan worden is 1 ding, maar dat betekend nog niet dat de hacks 'n cracks vanzelf uit de lucht komen vallen. Voor pc is het veel makkelijk om dergelijke patches te ontwikkelen en dus gebeurt dat ook meer dan voor consoles. Zo simpel is het en Himlims heeft dus gewoon gelijk dat dit de gamesontwikkeling voor pc negatief beïnvloed. De PC gamesmarkt is hard aan het instorten en de vraag is hoe lang deze nog zal bestaan.
Wow, altijd leuk die mensen die zo kort door de bocht gaan. Uiteraard begrijp ik het verschil tussen cheaten in sp of mp... ik wil alleen maar aangeven dat cheaten en hacken al net zo oud is als games zelf, op die basis hadden pc-games niet eens bestaansrecht gehad als ik himlims zijn redenatie zal volgen. Als jij dat nog niet eens begrijpt... |:(
Daarnaast bestaat het hacken van consoles vooral uit hardwaremodificaties om de controle op niet-originele versies te omzeilen. Het maken van software die een game tijdens de uitvoering beïnvloed zal ook best mogelijk zijn daarop. Je hoeft echter geen genie te zijn om te concluderen dat dit toch een stukje ingewikkelder is dan cheat-software maken op een open OS als Windows.
Moeilijker op een console? Dus je console wegbrengen en voor een paar tientjes om laten bouwen is niet makkelijk? Dat zorgt er zelfs voor dat zelfs de simpelste noob kan piraten op de console, het wordt voor je gedaan... Ook het cheaten is bijna net zo makkelijk op de consoles, gewoon met aangepaste savegames etc... die ook gewoon met patches te installeren zijn via een externe hd oid. De basisontwikkeling is denk ik zelfs minder moeilijk want je hebt maar 1 platform om rekening mee te houden, plus dat voor beide platformen er gewoon eerst geprogrammeerd moet worden. Als het 'product' af is, is juist de verspreiding daarvan minstens zo makkelijk als op de pc. Waar komen anders al die aimbots vandaan op de 360, of de geld-cheat die nu beschikbaar is voor DR2? Cheats en hacks...

Blijf maar gewoon volhouden dat de pc-game-markt hard acheruit gaat, ik denk dat gaming via pc een langer leven beschoren is dan de consoles... al is het maar vanwege de veelzijdigheid, zeker nu gaming binnenkort ook in 'de cloud' kan gebeuren. De grootste en meest gespeelde game van dit moment draait overigens nog altijd pc-exclusive...

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 18 oktober 2010 12:51]

Je redenatie slaat gewoon helemaal nergens op. De discussie over bestaansrecht gaat puur en alleen over multiplayer cheaten! Ik snap niet dat mensen cheats in SP erbij gaan slepen, die hebben NIKS met cheats in MP te maken. Volgens mij weet jij ook best dat in de meeste games cheats in MP gewoon niet werken, of als je ze aanzet meteen voor iedereen beschikbaar zijn.
Ik weet nog wel hoe blij ik was met me Game Genie voor de Nes.
Dik boekje vol met codes voor tig spellen.

Het verschil is dat ik daar niemand kwaad mee deed
Console heeft net zo zeer hackmogelijkheden, en dit zal in de toekomst ook alleen maar groeien, zo gaat het nu eenmaal, de PC zal altijd voor blijven op een console qua mogelijkheden en competiviteit, totdat consoles ook een toetsenbord en muis standaard krijgen maar tegen die tijd mag je het geen console meer noemen :)
Ik denk dat in de toekomst de console alleen nog maar spelen van het internet gaat draaien, ala Valve Steam. Wellicht een cache voor een aantal games, maar voor de rest een volledig afgesloten doos.
Als de opbouw van de console bestaat uit een enkele SoC, alle netwerkdata via encrypted links (op basis van een uniek device certificaat) verstuurd en er geen enkele mogelijkheid is om lokaal informatie anders dan de joystick data in het systeem te krijgen, wordt het hacken niet zo triviaal...
Jammer genoeg zijn sommige hacks onmogelijk te voorkomen. Nu heeft een RTS een redelijk moeilijke gameplay wat je niet zomaar met een bot kan overnemen, al wel versimpelen door bijvoorbeeld automatisch workers te laten maken. Maar bijvoorbeeld een shooter heeft een veel simpelere gameplay, mik op tegenstander en schiet. Tuurlijk komt een hele hoop andere dingen bij kijken, maar dat is de basis.

Als je nu je console goed afsluit is een wallhack bijvoorbeeld onmogelijk. Echter een aimbot is gewoon onmogelijk om onmogelijk te maken. Pak gewoon de stream richting je TV (als die encrypted is hang je maar een camera voor je TV), gaat een kastje in die als aimbot werkt, en die gaat weer je joystick in. Enige mogelijkheid tegen zoiets is het zoeken naar bovenmenselijke prestaties, maar dat kan je voorkomen door de prestaties wat lager te zetten.
Je gaat er nu vanuit dat het aimbot-kastje de positie van de tegenstander kan herkennen uit de videostream? en dat real-time? Dan moeten we nog wel even flink werken aan onze computer-vision technieken XD.. Normale aimbots werken omdat ze data over de posities van andere spelers uit het draaiende spel halen.
Niet allemaal, er zijn verschillende aimbot types
waaronder bijvoorbeeld een colour aimbot.
De meeste (simpele) aimbots werken inderdaad door de herkenning van een bepaalde kleur van een willekeurige pixel op het scherm die uniek is voor hetgeen waarop gemikt moet worden. Omdat er niet altijd een unieke kleur in een texture van een bepaald model aanwezig is, wordt de texture nog wel eens aangepast om een van te voren gedifinieerde kleur te bevatten, die normaal niet in het beeld voorkomt.
Je kan ook van een groter gebied de gemiddelde waarden laten nemen om zo patronen te laten herkennen.

Heb ik zelf al eens gemaakt en werkt ook goed. Voordeel is dat je geen lokale bestanden moet aanpassen.
Ik kan zomaar een paar hele nuttige tooltjes verzinnen voor een RTS hoor, een fog-remover is bijvoorbeeld geniaal. Je hoeft niet meer te verkennen, ziet waar je tegenstander rondbeweegt, en je kunt dus op tijd je verdediging klaarzetten. Daarnaast zijn inderdaad auto-workers, en een paar autoclickers voor standaard acties in gevecht (spellcasting etc) best handig. Als je de code in handen krijgt, en kunt aanpassen, is het allemaal mogelijk, en dat weet Blizzard ook. Ze kunnen het alleen maar moeilijker maken, en keihard optreden tegen bewezen gebruik ervan...
Opmerking:
Waarom is deze post van - FreezeXJ - omlaag gemod? Het is zeer zeker on topic en informatief voor die mensen die niet weten wat er allemaal mogenlijk is in een RTS qua Hacken.

On-Topic commentaar:
Als je de situatie van Blizzard's kant bekijkt (of eigenlijk van de kant van een willekeurige game developer en publisher die iets geeft om zijn community), dan kun je eigenlijk alleen maar dankbaar zijn voor dit soort acties. Cheaten verpest het speelplezier niet alleen, maar het zorgt er ook nog eens voor dat de verkeerde mensen in de verkeerde posities op de ladder terecht komen en het dus heel frustrerend kan zijn voor mensen die werkelijk thuishoren op de desbetreffende rangen en/of niveaus.

Pak cheaters aan! Waarom? sommige mensen leveren zulk zwak commentaar als:
Ja, maar ze hebben het spel toch gekocht? Het moet je eigen keuze zijn of je het wilt aanpassen naar eigen hand!
Gewoonweg niet waar. Op het moment dat je een oneerlijk voordeel vervaardigd uit het gebruiken van een hack of cheat, dan ben je gewoon fout bezig.

Het is te vergelijken met het kopen van een auto.
Hypothese:
ls de auto is ontworpen om 180 km/h te gaan, je mag van de wet "maar" 180 km/h en je tuned en voert hem op zodat het voertuig 280 km/h kan gaan en je wordt aangehouden door de politie en gearresteerd dan is het ook niet ineens een slechte zaak dat je je auto permanent kwijt bent. Of wel?

Op een basis niveau is het precies hetzelfde... ondanks het feit dat in de game wereld geen mensenlevens op het spel staan is het wel zo dat je het spel aanpast buiten de legale grenzen. Zodra je dit doet ben je aan te klagen en is het niet meer dan logisch dat je gebruiksrechten voor het spel komen te vervallen.

De gebruikers die een perma ban hebben ontvangen kunnen rustig onder een andere naam oid een nieuw account aanmaken, maar wellicht zal de rechtzaak hen dusdanig ontmoedigen, dat ze niet wederom vals zullen gaan spelen.

Wijze les:
If you can't do the time, don't do the crime!
If you can't stand the heat, get out of the kitchen!

En ga zo maar door.

Voor hen die de betekenis niet kunnen vinden uit de zinnen:
Dit was een erg populaire uitspraak die uit de 60/70er jaren stamt en betekent dat je niet iets riskants of illegaals moet doen als je niet bereid bent de volle verantwoordelijkheid te aanvaarden voor de dingen die je doet en de gevolgen die erbij horen.

[Reactie gewijzigd door MNeuwahl op 19 oktober 2010 08:35]

uhu...
modden, chips etc etc... het is allemaal mogelijk...
"Blizzard heeft toch voldoende centjes in kas om beveiliging zodanig geavanceerd te maken, dan 3 hackers toch wel geweerd kunnen worden, althans zo verwacht ik. Dat ze zat centjes hebben om 't juridisch aan te pakken is niet geheel verwonderlijk."

Neen, blijkbaar niet, zo hebben ook de vele bedrijven met veelvouden van Blizzard's budget, ik denk aan MS en Apple, niet de centen om hun producten 100% waterdicht te maken, omdat dat simpelweg niets met centen te maken heeft.

De enige manier om online hacken en cheaten tegen te gaan is zoals Blizzard en andere bedrijven als Valve, het al jaar en dag doen, online aanmelden en bij cheaten een perma ban, zeker bij duurdere games als SC2, filter je zo het grootste deel er wel uit. Ik speel zelf SC2 en heb in ieder geval op 100 matches nog geen enkele cheater aangetroffen, dus het is zo problematisch niet als jij het voorstelt.
hoe probeelmatisch hacken is ligt volgens mij aan veel dingen:
1. merk je het wel, ls je bij een soort Age Of Empires steeds 10 meer grondstoffen krijgt
dan de rest merk je dit niet snel
2. welk spel speel je, niet bij elk spel word er veel gehackt/cheat.
Mocht PC gaming dood gaan dan gaan alle hackers gezellig verder op de console en dan ben je pas echt zuur. Eergisteren wilde ik COD MW2 doen bij een maat van mij op zijn Xbox 360. Disc unreadable en dat constant terwijl de DVD niet beschadigd was op één hele streep in de rondte na. Ik dacht ja, heerlijk dat argument dat alles op een console altijd werkt zonder problemen 8)7 :X :|

PC gaming gaat niet dood want als PC gaming dood gaat schuiven alle problemen gewoon door naar de console. Het is namelijk makkelijker dingen te maken voor de PC dan voor de console. Hacks en cracks e.d. Op het moment dat dit niet meer nodig is als bijvoorbeeld PC gaming dood is zul je zien dat men gewoon verder gaat op consoles. Daarbij komt ook nog eens dat consoles al heel erg bloated zijn, het is ook allang geen "game" console meer. Gegarandeerd dat bij de volgende al dan niet de daarop volgende console generatie er al virussen verschijnen voor consoles :+
PC gaming gaat niet dood omdat er nog geen alternatief is voor een groot gedeelte van de gebruikers, en die markt is groot genoeg om toch nog winst op te behalen, enige nadeel is dat men wel betere kwaliteit verwacht als pc-gamer dan op de console (waar je een b-titel triple-a status kan geven - wat ook precies de reden is dat er zoveel voor word ontwikkeld: ook dat zal op een gegeven moment aan verzadiging ten onder gaan)
Op de xbox zijn verschillende hacks tegenwoordig ook al mogelijk, het zal denk ik niet zo lang meer duren totdat wallhacks en aimbots ook actief zijn op de 360.

Microsoft lijkt alleen veel sneller te bannen dan andere games/gamemakers.
Zolang je software op je eigen PC hebt staan heb je genoeg resources om fake messages terug te genereren richting de server side. Het volledig hackloos/cheat veilig maken zou betekenen dat je je games volledig zou moeten virtualizeren richting de eind gebruiker.

Dit is in zowel marketing opzicht ( aangezien de koper een behoorlijk internet verbinding moet hebben en omdat grafische engines op server end gerunned worden zullen ook de server clusters giga hardware nodig hebben en verbindingen) niet rieel aangezien de maandelijkse kosten zo hoog worden voor de uitgever/maker dat er een onrieel bedrag voor aanschaf gevraagt moet worden of dat er met een abbo structuur op de proppen gekomen moet worden.
Die beveiliging hebben ze dus ook, in de vorm van Warden. Deze zit in de client ingebakken maar zoals met alle beveiliging en virussen zal je eerst moeten weten waar mogelijk een lek zit zodat je het kan dichten. Warden detecteert wel "vreemd" gedrag en nog meer zaken die normaal niet voorkomen maar doet verder niets dan rapporteren aan Blizzard. Die moeten dan gaan uitzoeken of er inderdaad sprake is van het gebruik van een hack of cheat.

Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Warden_(software)
Het is ongelofelijk lastig om alle zo genoemde ''achterdeuren'' van een spel dicht te timmeren, en zo hacks en cheats onmogelijk te maken. Aangezien hackers bijna altijd wel een manier vinden om een hack/cheat te maken, is het slimmer om inderdaad het aan te pakken bij de beveiliging van het spel zelf.

Blizzard heeft al een gigantische som geld neergelegd aan het beveiligen van haar spellen, en het feit dat ze 5000 spelers hebben kunnen bannen voor het gebruikmaken van hacks bewijst dat.
Verder zoals je nu ziet bij deze rechtszaak, weet Blizzard het ook nog eens bij de wortels te pakken, en op deze manier hele trossen met hackers eruit te filteren.

Dat ze inderdaad veel centjes in hun kas hebben heeft er niets mee te maken dat ze dat niet uitgeven aan beveiliging, want er is maar 'zo' veel dat je kan doen.
het kost ze meer om de beveiliging de hele tijd goed te houden dan als ze dit soort acties ondernemen
De drie puntjes die je opnoemt gebeuren net zo goed bij consoles dus ik snap je punt niet echt.
ik vraag me (oprecht?) af of de markt van PC gamen nog lang bestaansrecht heeft wanneer dat op deze manier verder gaat.
Dit is al meer dan 15 jaar het geval, en in die tijd heeft er weinig verandering plaats gevonden. Behalve dat het voor legitieme gebruikers het vaak moeilijker wordt om hun spel te spelen.
Beetje rare conclusie denk je niet? Cheaters zijn er altijd al geweest, is niets nieuws. Vroeger had je er zelfs codes voor voor elk spel. Zowieso als je offline speelt heb je geen last van cheaters, misschien een goede tip.
Blizzard heeft toch voldoende centjes in kas om beveiliging zodanig geavanceerd te maken, dan 3 hackers toch wel geweerd kunnen worden, althans zo verwacht ik.
Dat doen ze toch ook :?. 5000 gebruikers die betrapt zijn op het gebruik van de hacks (o.a. door Blizzard zijn beveiliging), tools die de gebruiker en zijn openstaande programma's in de gaten houden, noem het maar op.
- hacks offline kost de PC markt geen bestaansrecht lijkt me toch?
- xbox games zijn nog sneller illegaal te verkrijgen (wat denk je als er straks alleen nog maar consoles zijn? Ik denk dan dat de illegale markt op consoles ontiegelijk gaat oplopen).
- ook bij consoles, zelfde verhaal dus als punt 2.

Vanaf het moment dat pc gaming historie is zal de illegale markt op consoles enorm stijgen.

Ik vind het zelf ook te triest voor woorden dat valsspelen. Het spel waar momenteel erg veel wordt gecheat is toch wel Call of Duty 4.

De wet moet wereldwijd zo aangepast worden dat hacks niet gemakkelijk meer te koop zijn. Een wet die cheats verkopen verbied. Het is een smerige business. Ik wil geen sites noemen, maar als je op google "game cheats" intypt krijg je genoeg resultaten.
En waarom heeft Blizzard genoeg centjes? Omdat er voor software betaald wordt. En waarom is dat? Omdat de programmeurs ook graag een bammetje met kaas eten en af en toe een biertje lusten :)
Ik zie niet echt in waarom de pc markt hier gevoeliger zou zijn. Blijkbaar heb je nog nooit gehoord van de cheatende gamecontrollers (bijvoorbeeld voor de xbox 360). Hiermee kun je een pistol bijvoorbeeld laten vuren als een machine gun. Je hebt controllers van 80 euro tot 200 euro waarbij de laatste allerlei programmerbare settings hebben.
als dit juridisch lukt dan opent dit de deuren voor veel meer rechtzaken.
dus ik ben blij dat blizzard dit probeert ik wordt een beetje gek van de discussie "dan moet je de boel maar beter beveiligen"
als ik besluit me fiets voor die bij mij voor de deur staat niet opslot te zetten is dat een gegronde reden om hem mee te nemen???? nee dat is ook diefstal. als een winkel geen camera's en/of beveiligingspoortjes heeft is het dan een reden om die winkel maar leeg te roven???? en als iemand je met 100km/u inhaalt op de snelweg terwijl je maar 70 mag vanwege wegwerkzaamheden geef je dan ook maar gas bij???diefstal is diefstal. inbraak is inbraak. te hard rijden is te hard rijden. er zijn regels en wetten waar je simpelweg aan te houden hebt.
en als een online game in zijn regels verbiedt om bepaalde mods/hacks te gebruiken dan heb je je daar aan te houden.

en verplaats je maar eens in de schoenen van de mensen wie hun account kwijt zijn.
50 euro betaald voor starcraft + ??? euro voor de hack in het afvoerputje.
enige wat ik daarover kan zeggen is eigen schuld dikke bult.

hoop echt dat blizzard deze zaak wint. 50 dollar boete per verkochte hack. kunnen ze mooi de eerste 10 jaar van hun leven waarin ze echt werk gaan doen alles inleveren wat ze verdienen.
"Blizzard heeft toch voldoende centjes in kas om beveiliging zodanig geavanceerd te maken, dan 3 hackers toch wel geweerd kunnen worden, althans zo verwacht ik."

Waarom zou Blizzard daar veel geld aan verspillen, als ze in de EULA of TOS de users kan laten informeren dat het verboden is om het spel te Hacken/Modden.
De users hebben al geaccepteerd dat ze met de EULA en Terms of Service eens zijn voordat ze het spel konden spelen.

Zijn er gamers die buiten de geaccepteerde regels spelen, dan heeft Blizzard alle recht om actie te ondernemen tegen de violators.

Net zoals WoW, de meeste mensen denken dat het spel hun eigendom is na de aankoop in de winkel, maar het blijft een feit dat je account nog steeds in eigendom is van Blizz.
Xbox360 games staan NOG eerder op internet....
ik vraag me (oprecht?) af of de markt van PC gamen nog lang bestaansrecht heeft wanneer dat op deze manier verder gaat.
Sommige mensen vragen zich dat al 20 jaar af.
Ik moet je wel degelijk gelijk geven. Ik heb zelf ook een tijd gekent dat IK zelfs aan het hacken was. Dit was dan bijvoorbeeld bij MapleStory Private Servers o.a. Wat mijn punt is: Hacken van programma's verdwijnt niet zo snel uit de wereld. En ook wat jij zegt over het downloaden van games. Als je al ziet hoeveel "Seeders" er zijn bij een download..... I'm just saying.

Bovendien zijn er ook zoveel bots, hacks en glitches voor Blizzard producten dat je er gewoon duizelig van wordt. Tegenwoordig is het allemaal geldklopperij en maken ze overal een probleem van als het voor henzelf niet mogelijk is. Soms vraag ik me echt af: Waarom zo moeilijk doen?

Cheers

Ron
Een EULA heeft toch geen enkele rechtsgeldigheid, ze kunnen je hoogstens bannen als je het breekt, maar het is geen contract verder en ook nooit ondertekend. Zeker buiten de VS geldt het helemaal niet als overeenkomst. Ook hier in Nederland niet, omdat er geen handtekening onder staat en omdat het niet schriftelijk is gegeven voor de aankoop.
Je mag niet zomaar software hacken en dan geld voor de hacks vragen. EULA kan maar beperkte geldigheid hebben, er zijn nog meer wetten die dat niet toestaan.
Er is maar 1 wet die hack van software verbied, en dan is de DMCA (or soortgelijke in andere landen), en daar gaat het alleen over het hacken van software of copyright beveiligingen te omzeilen.
Beter nog: die wet geldt alleen in de VS, ze klagen een paar Canadezen en een Peruaan aan. Die mensen hebben hun spel vast niet in de VS gekocht, hebben vrijwel zeker hun MOD niet in de VS gemaakt en zijn daardoor dus niet vervolgbaar in de VS. Maar ja, je zou wel gek zijn een advocaat daar op af te sturen als je er niet woont, zonde van je geld, dus krijg je je gelijk niet.
Het probleem van SC2 is dat behaalde resultaten uit de singleplayer overdragen naar de multiplayer, dus singleplayer cheaten/hacken/trainen staat gelijk aan de MP beinvloeden.
Waar haal je dat nou weer vandaan? Singleplayer en Multiplayer staan compleet los van elkaar hoor (op de achievements na misschien)
Hij bedoelt dat je in principe altijd online bent en dat de tools die speuren naar cheats dus ook altijd aan staan.
Ik denk dat we dit vooral als waarschuwing van Blizzard meoten zien en niet als een poging om geld te harken.
Ik speel zelf starcraft II online en ik ben er voor. Ik heb mensen meegemaakt die insta-disconnect doen, met name randoms. Bij een 4 vs 4 is dan direct vanaf de start het potje niet meer leuk om te spelen. Ik had ook kleuters die twee accounts hadden en dan zo een 4 vs 4 compleet unbalanced gingen maken, helaas zal Blizzard daar minder tegen kunnen doen.
wat voornamelijk goed is aan SC2, is dat cheaters en dergelijke gemakkelijk te pakken zijn. Waarom? je kunt gewoon replays kijken, en elk order en camera beweging volgen. Als blijkt dat de tegenstander geen fog of war heeft, kun je dat merken aan zijn speelgedrag, tijdens de replay. Vervolgens genoeg replays verzamelen om een eerlijk oordeel te kunnen vellen en de kerel in kwestie een CD / DVD key ban opgeven.

Iets wat trouwens in BF2 ook goed te doen was, met aimbots teminste. Bij het bekijken van replays kun je gewoon zien dat iemand continue perfect op een tegenstander blijft mikken, ook al is die niet meer zichtbaar.
Nou dat hoeft niet eens. RTS is waarschijnlijk de makkelijkste genre om een cheater te pakken.

* Als een speler maar 2 resources heeft gemaakt maar hij geeft ineens een hoop uit, cheat.
* Als een eenheid een snelheid heeft van 2 mm/s maar krijgt het voor elkaar om zijn eenheid binnen enkele seconden naar de andere kant van de map te krijgen, cheat.
als een eenheid een bouw snelheid heeft van 2 scroefjes per seconden maar de speler krijgt het toch voor elkaar om 100 van deze eenheden in 2 seconden te bouwen, cheat!
* Als een eenheid 100x zijn HP aan damage heeft gehad maar hij is nogsteeds in het spel, cheat!
* Als een speler zonder te scouten niks ineens zijn hele leger direct naar de andere kant van de map stuur waar precies de basis van de tegenstander is, cheat!

Allemaal dingen die je met een beetje programeer werk wel kan oppikken. Replays zijn leuk maar geven niet altijd een definieve uitslagen.

[Reactie gewijzigd door SizzLorr op 18 oktober 2010 21:10]

Server emulaties maken, fine.
Hacks om de gamer aan de andere kant te lastig vallen, is a no-no.
Daar zou ik Blizzard juist op toejuichen.
En mods per definitie hoeven niet vervelend te zijn, tenzij ze de bevordering van de speler die het gebruikt alleen ten goede komt.
idd alle botters / hackers / cheaters zouden gewoon een ban moeten krijgen van alle blizzard games, en geef blizzard eens ongelijk dat ze niet willen dat iemand er met hun harde werk geld voor krijgen.
Whahahaha,,,, ik hoop dat ze nooit meer uit komen...

Sluit van mij apparte alle mod makers en hackers maar op... :X
Zei verdienen niet om achter een PC of Gameconsole te zitten.. |:(

Flinke Boete, en levenslang geen internet op PC/Game Consule _/-\o_
Waarom mod makers opsluiten? Enkel als de mods ervoor zijn om te cheaten. Maar een mod die je userinterface wat opleukt ofzo, niets mis mee.
Verpesting van het Spel.... Laat spellen zoals ze zijn, en als je een mod wilt maken, val dan andere mensen er niet mee lastig, of MAAK je eigen game dan...

Dan doe je in mijn ogen veel iets nuttigers dan nu... Zoals die Xmods in MW2,
en world at war mods... en nog zoveel meer...

Als je passie hebt om iets te doen, doe het dan zonder dat andere mensen last van hebben O-)

(maar laten we er geen grote discussie maken, dan doen we op het forum wel )

[Reactie gewijzigd door Soundstorm2010 op 18 oktober 2010 12:15]

Deze zaak gaat niet over mods maar over cheats dmv hacks.
Ik heb niet zozeer iets tegen ongeautoriseerde mods, maar om ze te verkopen vind ik ook wat ver gaan. Waarschijnlijk had Blizzard minder moeite gestoken in de zaak als de modders er geen geld uit hadden willen slaan.
Juridisch hebben ze ongetwijfeld helemaal gelijk, maar op het gebied van Public Relations en Corporate Image is het een heel domme zet van ze, IMHO.
Serieus? Je denkt dat het slechte zaak is vanuit PR oogpunt om achter cheaters aan te gaan? Het overgrote merendeel van de spelers cheat nog steeds niet en die staan allemaal te juigen als cheaters hard worden aangepakt?


@Thrackan, je vind dat cheats produceren prima is zolang je er geen geld aan verdient? Of ben je niet verder gekomen dan de titel te lezen? Granted de titel is nogal slecht gekozen, maar dat had je geweten als je het artikel hebt gelezen.
Ik vind het maken van mods voor spellen an sich een goeie bezigheid en ben inderdaad van mening dat mensen daar niet voor moeten worden aangepakt. Wanneer men ervan gaat profiteren is dat echter een compleet ander verhaal.

Hacking toont zwakke plekken aan in een systeem. Dit geldt voor spellen, mobiele telefoons, consoles en alle andere apparaten en stukken software waarvan de beveiliging gekraakt wordt. Als Blizzard per sé niet wil dat dit gebeurt moet het bedrijf dat niet in een EULA zetten die door praktisch niemand gelezen wordt, maar moet men het beveiligen. Gaat dat niet met de bekende middelen? Steek dan maar eens tijd en moeite in een nieuw systeem in plaats van scare tactics uit te oefenen.

Geen énkel bedrijf heeft in mijn ogen het recht om als grote boze wolf achter mensen aan te gaan. Ook de muziekindustrie had allang met een betere oplossing kunnen komen. Dit is luiheid van Blizzard en niets minder. Gebrek aan innovatie omdat het geld toch wel binnenstroomt.
Dit is luiheid van Blizzard en niets minder. Gebrek aan innovatie omdat het geld toch wel binnenstroomt.
Zoals al meerder malen hierboven gemeld, het is onmogelijk om een applicatie 100% tegen hacks te beschermen, en, wat ook al meerdere malen is gemeld, Blizzard heeft na de aankoop van SC2 geen inkomsten meer. Het is juist een pro-actieve maatregel om de inkomstenstroom te verhogen, als SC2 namelijk het imago van een door cheaters overspoelde game krijgt, koopt niemand het meer.

Overigens vind ik het al getuigen van technische proficiency (in plaats van luiheid) als (let op: als) Blizzard het heeft klaargespeeld om 5000 mensen te bannen zonder false positives (d.w.z., mensen die ten onrechte van bannen worden verdacht).
Waarom is het een domme zet om mensen te vervolgen die met Hacks en Cheats geld maken op jouw spel.

Zie niet wat dit met Public relations en Corporate Image te maken heeft.
Deze mensen verpesten het spel voor andere gamers.

Dit is juist een goede stap van Blizzard, zodat mensen kunnen zien dat ze teminste wat doen aan Hackers en Cheaters

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True