Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 115 reacties
Submitter: Dorest0rm

Blizzard heeft meer dan vijfduizend StarCraft II-spelers de toegang ontzegd van zijn Battle.net-servers. De gamers zouden zich schuldig hebben gemaakt aan vals spelen of hacking. Blizzard heeft ook het Real ID-systeem aangepast.

Volgens een blogposting van Blizzard hebben spelers die tijdelijk zijn geschorst of een permanente ban aan de broek hebben gekregen de voorwaarden van Battle.net geschonden. De ontwikkelaar van Starcraft II: Wings of Liberty had al eerder gewaarschuwd dat het cheaters hard zou aanpakken.

Blizzard kondigde vorige week ook een versoepeling aan van zijn omstreden Real ID-systeem. Zo kunnen spelers in de privacy-instellingen voortaan een optie activeren waardoor zij niet meer in de 'friends of friends'-lijsten zichtbaar zijn. Ook kan Real ID geheel uitgeschakeld worden evenals de mogelijkheid om Facebook-contacten toe te voegen. De nieuwe privacy-instellingen zijn aan te passen zodra een gebruiker is ingelogd op Battle.net.

StarCraft II Challenges

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (115)

Hopelijk volgen er juist geen meer. Maar kan blizzard zijn software ook niet gewoon veiliger maken zodat dit niet meer zo makkelijk kan.
Maar kan blizzard zijn software ook niet gewoon veiliger maken zodat dit niet meer zo makkelijk kan.
Dat is eigenlijk onmogelijk. Of beter gezegd, het is onmogelijk zonder de spelervaring van de legitieme spelers zeer frustrerend te maken.

Het feit is, bij een spel als Starcraft 2 zie je niet altijd de hele kaart. Als je geen eenheid bij de tegenstander hebt staan zie je niet waar hij mee bezig is. Maar de server zal die informatie wel sturen. De reden is dat zodra jij een eenheid op pad stuurt je gelijk wil zien wat er aan de hand is in het gebied dat je net hebt onthuld. Je wil niet dat de client steeds aan de server moet vragen 'staat hier iets op de kaart?'. In dat geval is er een vertraging en dat ervaar je als 'lag'. Voor een soepel spel moet de client van tevoren al weten wat er onthuld gaat worden.

Maphacks (en wallhacks in FPS waarmee je 'door' een muur kan kijken) bekijken het internetverkeer dat naar het spel wordt gestuurd en tonen die informatie, die normaal verborgen is voor de speler, in het spelbeeld, en de cheater ziet zo waar jij mee bezig bent/wie er achter de muur staat.

Blizzard zal het dataverkeer versleutelen maar de client moet het natuurlijk zelf ontsleutelen zodat het in het legitieme spel te zien is. Met een debugger kun je achterhalen welk deel van de code de ontsleuteling doet en dat deel kun je dan gebruiken in je hack. Zelfs als de sleutel steeds anders is en door de server verstuurd wordt zal het ergens in het geheugen opgeslagen zijn en door de hack te gebruiken zijn.

Het enige wat Blizzard echt kan doen is deze hackers bannen en tegen de makers van de hack een rechtszaak aanspannen.
Het enige wat Blizzard echt kan doen is deze hackers bannen en tegen de makers van de hack een rechtszaak aanspannen.
Denk eerlijk gezegd niet dat dat veel uit zal maken - het kost veel geld voor een rechtszaak, en wat moet blizzard daaruit krijgen?

De gebande speler heeft al 30 - 60 euri uitgegeven aan het spel en is daarmee akkoord gegaan met de gebruikersovereenkomt (lees: niet cheaten). Dat is dan al een soort van schadevergoeding aan blizzard.

Denk eens aan het leger aan rechtszaken en dergelijke, en wat dat wel niet moet kosten...
ik weet niet maar als blizzard de rechtzaak wint dan kunnen ze aanvragen dat de aangelaagde voor de kosten op draait + nog en schadevergoeding van zon 10 duizend dollar of euro, ligt eraan welk wereld deel haha xD

want blizzard moet weer mensen in gaan zetten om die patches uit te brengen en dergelijke en ze hebben natuurlijk ook niet alle tijd van de wereld want ze zijn zelf ok nog bezig et ontwikkelen van games :)

dus als ze de rechtzaak winnen kunnen ze de kosten gwn wegschuiven naar de aangeklaagde ;)
als jij even een onkraakbaar spel maakt dan horen we het wel ja? bij al dit soort berichten staan er altijd mensen die zeggen: kunnen ze het gewoon niet cheat-vrij maken.
voor ieder spel zijn er cheats, het verschilt alleen per bedrijf hoe daar mee wordt omgegaan (kijkend naar MW2)
Zo moeilijk is het niet hoor. Er is 1 ding dat niemand kan kraken en dat zijn de servers van Blizzard zelf. Hoe meer dingen je server-side doet of checkt, hoe minder er valt te kraken. Ik hoorde laatst dat sommige achievements in WoW client-side worden gecheckt (o.a. Got My Mind On My Money). Lijkt me redelijk triviaal om een hack te maken die tegen de server verteld dat je dat achievement zojuist completed hebt. Niet dat ik daar aan ga beginnen, want het lijkt me dan ook weer redelijk triviaal voor Blizzard om te scannen op onmogelijke dingen (zoals het looten van 25k gold binnen een uur) en je te bannen, maar aan al dat client-side geneuzel valt veel te veel te hacken...
In theorie heb je natuurlijk gelijk, maar in de praktijk zul je natuurlijk gewoon maar beperkt kunnen checken. Immers, hoe meer je aan de server-side gaat checken hoe hoger de load op de servers natuurlijk wordt. Bij iedere kleine check extra heb je het immers wel over miljoenen gelijktijdige gebruikers waarop die check (regelmatig) uitgevoerd zal moeten worden. En het aantal servers die dit soort taken onderling kunnen verdelen zijn in de praktijk ook niet oneindig ($$$)........... dus het is onbegonnen om voor miljoenen gelijktijdige users continu 'alles' te lopen checken. Er moet ook nog gegamed kunnen worden ;)

Bovendien zal het dataverkeer met ingrijpende checks ook behoorlijk gaan oplopen, wat veel lag gaat opleveren. Vooral de mensen die nu al een beperkte internetverbinding hebben gaan dan helemaal problemen krijgen. En laten we nu maar niet gaan roepen dat je in de toekomst maar moet accepteren dat je -vanwege de checks- maar een extra dure internetverbinding moet nemen om online te kunnen gamen ;)

Bovendien... als de oplossing zo simpel was werd deze natuurlijk allang zo uitgevoerd. Want -en dit is zeker niet lullig bedoelt- iedere beginnende systeembeheerder kan dit ook zo verzinnen.

Edit: Typefoutje: ik bedoelde natuurlijk NIET lullig i.p.v. 'net lullig' in de bovenstaande alinea

[Reactie gewijzigd door Top-Rob op 4 oktober 2010 16:09]

Ik denk wel dat je bepaalde dingen automatisch en continue kunt controleren. Een voorbeeld: De speedhack. Een if (afgelegde afstand / afgelegde tijd > normale waarde + correctie voor buffs / lag / etc) then speedhack is triviaal, ook als het voor 5000 spelers tegelijk uitgevoerd wordt (aangezien per speler er een stuk meer logica op de servers zit dan dat).

Een maphack is weer moeilijker te bepalen, dan moet je de client kunnen analyseren. Andere maphacks zoals hierboven beschreven, waar een speler zijn map aan blijkt te kunnen passen om 'shortcuts' te maken, kunnen dan weer alleen gedetecteerd wordt als de spellen ook echt fysiek op de servers van blizzard draaien. (dat weet ik trouwens niet eens, of ze nu bij blizzard of op één van de spelers-PCs draaien)

Qua dataverkeer lijkt me dit ook weinig tot geen impact te hebben, tenzij er echt elke keer een volledige geheugendump oid gemaakt wordt. Vroegah had je Punkbuster of zo'n soort systeem, dat automatisch elke X tijd een screenshot maakte van alle verbonden gebruikers om te bekijken of er wallhacks en dergelijke gebruikt werden, dat neemt ook bandbreedte en dergelijke op.

(deze feature werdt overigens weer omzeild door de cheaters door de extra grafische zooi niet te tonen als het screenshot-commando werd ontvangen)
tja.. blizzard brengt software uit... die word weer gecracked... blizzzard brengt weer nieuwe software uit... duurd ook niet lang voordat deze gecracked is... tja.. je blijft achter de feiten aanlopen.
Blizzard starft mensen consequent en het achter de feiten aanlopen doen ze wel érg goed.

Hoe vaak is Starcraft 1 of warcraft III wel niet gepatched sinds resp. 1998 en 2003 (?) ? Tot op de dag van vandaag
Ik weet niet zeker hoe jij jouw reactie bedoeld hebt, maar ik lees het als of je negatief bent over Blizzard. Aan de andere kant haal je wel het feit aan dat Blizzard voor heel oude games nogaltijd patches uitbrengt.

Om verder te reageren op Carpebios, software kun je practice niet onhackbaar maken er is altijd wel weer een eikel die het voorelkaar krijgt en het verziekt voor de ander. Om hier nu belachelijk veel geld tegenaan te gooien, kan Blizzard het ook goedkoper aanpakken door er voor te zorgen dat er geen markt is voor de hacks.

Dit doen ze door de gebruikers ervan zwaar te straffen en hun van het netwerk/site te bannen. Een heel goede oplossing lijkt mij dat, zo straf je de personen die zich met illegale praktijken bezig houden en kun je de recources (geld) in het eigenlijk spel steken.
Hij is juist erg positief - Mensen straffen die cheaten is terecht, en met 'erg goed achter de feiten aanlopen' bedoelt hij dat ze hun games goed blijven patchen. Het achter de feiten aanlopen slaat er op dat er eerst een cheat moet zijn, voordat je die ongedaan kan maken. Helemaal cheatvrij is een spel nooit te maken, maar zij reageren snel op de cheats die ontworpen worden.
Ik bedoelde het zoals captain capslock zegt. Ze zijn er altijd als de kippen bij als er iets gecheat wordt, en er moet eerst gecheat worden, anders is er niks te patchen.
Je blijft nou eenmaal als developer altijd achter de feiten aan lopen, daar kun je helaas niets aan doen.
Het is hetzelfde met wallhacks en aimbots in FPS games, dat heeft niet te maken met het coden van het spel.
Alle info die het spel heeft, maar niet weergegeven word kan door middel van client side hacks tevoorschijn gehaald worden.
Gaat toch niet lukken zolang mensen op hun eigen PC de gamesbestanden hebben en runnen.. Blizzard kan het nog zo mooi aflveren, maar een goede cracker die kan gewoon zijn eigen tooltje maken die de door hem gewenste waarden kan injecteren in bepaalde attributen en die maakt niet eens gebruik van bugs ofzo.
Gaat toch niet lukken zolang mensen op hun eigen PC de gamesbestanden hebben en runnen..
Nu je dat zo verwoordt, dat is ook een mogelijk verkoopargument van OnLive en vergelijkbare diensten - er draait niks op het client systeem, dus cheaten is nagenoeg onmogelijk. Cheats die misschien nog mogelijk zijn zijn input-cheats, zoals het 'instant' omdraaien van je karakter - maar die hebben lang zo'n grote impact niet op het spel als andere hacks.
Vaak gaan de hack's veel verder dan waar je je tegen kunt beschermen. Onthoud dat de hackers' tijd altijd goedkoper is dan de jouwe. De meest complexe hacks worden gewoon uitgevoerd.

Er is echt niets aan te doen.
Hoe weet je dan wanneer iemand maphackt eigenlijk? Omdat hij een drop aan zag komen die hij helemaal niet kon zien?
Omdat het soms een van de volgende dingen opvalt:

- de enemy zit de hele tijd naar zwarte stukken op de map te kijken (waar nog fog is) en tegelijkeritjd zn base compleet op te bouwen...
- de enemy zit de hele match lang naar zn hoofdbasis te kijken...
- de enemy weet precies waar je expantions zitten/leger loopt zonder énige scout te gebruiken.

(als je de replay bekijkt van de match en vanuit de enemy zijn kant gaat kijken kun je vaak zien of het fake is)

het valt best op hoor,

ik ben er van de flink wat honderd potjes maar 2 mensen tegen gekomen die echt overduidelijk dit gebruikte :) gelukkig ge-report. en indien ik er naast zit, blizzard banned niet zomaar iemand omdat 1 iemand deze report...

Andere hacks die in omloop zijn waren:
-Drop hack, jij word gewoon gedropped uit de game en je enemy wint. (ja dit is een hack)
-Tie hack, beide players worden gedropped en de game is onvindbaar in het battlenet system en je hebt geen loss of geen win
-Immortals in kunnen warpen (unit die je normaal niet kan warpen nu opeens wel)
- van creeps hydra's maken...

eh... zo zijn er nog een aantal :P

[Reactie gewijzigd door Junia op 3 oktober 2010 16:04]

Sommige mensen gebruiken een maphack om bijv. bepaalde stukken zodanig aan te passen zodat ze een route kunnen nemen die eigenlijk helemaal niet mogelijk is in de originele map. Je ziet deze persoon dan door een 'muur' lopen als het ware.
Dit filmpje geeft wat inzicht in hoe het kan gaan: http://www.youtube.com/watch?v=LBOrDptVtak
Blizzard en anti cheats is hetzelfde als dweilen met een open kraan.

Kunnen zie niet gewoon punkbuster ofzo toepassen, snap ook wel dat blizzard een grote userbase en naar verhouding ook veel hackers.

Cheats online begon al met Diablo 1 rond 1998 of zelfs eerder 8)7
Punkbuster? Blizzard heeft zijn eigen anticheatprogramma dat al jaren draait op verscheidene games, en voor zover ik weet is het ook behoorlijk effectief - zeker nu je games gekoppeld zijn aan een account, en je zonder account niet online kunt spelen (itt Punkbuster waar je alleen op bepaalde servers gebanned wordt).

En ja, gouden tijden van Diablo... volgens mij kon je toen je savegame bewerken om je >9000 stats te geven en zo online te spelen.
Maar niet ranked / ladder.

Als je un-controlled online ga met je singleplayer (local) personage weet je zeker dat je hackers tegen gaat komen. Niet zo'n ramp wel vermakelijk zo nu en dan.
En handig om in teamverband builds te testen tegen de hoogste bazen. Kan je opzoeken of het de moeite waard is om je hammerdin nog naar z'n 33e skillpoint te duwen etc.
Punkbuster is ruk en Blizzard doet over het algemeen goed werk op het anti-cheat veld (ervaring: Warcraft III).
Heb ook eens zo'n mailtje gekregen van de heren van blizzard met de melding dat ik geblokkeerd wordt van de warcraft servers:

When you receive this letter we are reviewing your account.
We have reason to believe that you have participated the illegal business.
To obtain further information, please help us.
Please visit www.worldofwarcarft.com
complete a questionnaire.
If you refuse to cooperate we will be in 48Hours after your account status changes to disable.


Mailtje teruggestuurd dat ik dat 'illegal business' best knap vind aangezien ik niet eens warcraft heb..... Nooit meer iets van gehoord.
Klinkt ook meer als een phising actie dan iets wat van blizzard zou komen, aangezien het naar worldofwarcaRft wijst.
Site is blijkbaar al offline, idd vrij goede phish - ik had em ook niet direct gezien.
Goede phish? Ik begrijp nog steeds niet dat mensen die zulke dingen doen niet iemand kunnen vinden die een beetje beter Engels kan, want dit is weer redelijk triest niveau. Vooral:
We have reason to believe that you have participated the illegal business.
en
If you refuse to cooperate we will be in 48Hours after your account status changes to disable.
Het Engels van de gemiddelde Nederlander is nou ook niet veel beter. En als we toch op die tour zijn: het Nederlands laat zelfs nog genoeg te wensen over :)
Standaard scanners (bijv. gmail spam scanner) vissen deze phishing mailtjes er zonder problemen uit hoor. Misschien ook je e-mail account eens beveiligen... :9
geniaal, dat had ik niet eens gezien |:( , gelukkig ben ik gewoon via www.blizzard.com gegaan :P .
"We have reason to believe that you have participated the illegal business."
Is nou ook niet bepaald correct engels, niet de meest overtuigende phising poging die ik ooit gezien heb, heb al meerdere veel 'officielere' ogende mailtjes gehad m.b.t. WoW.
Ergens begin 2009 heeft Blizzard ook een mail rondgestuurd. Die mail ging erover dat de hoofdafdeling van Wow zou verplaatsen van de VS naar Parijs. Deze mail was echter zeer slordig opgesteld (vol stijlfouten) en het domste was dat in het subject Warcarft ipv Warcraft stond.

Op de wow-europe fora werd door Blizzard bevestigd dat dit een legitieme mail was. Ik vermoed dat er na die dag bij Blizzard een stagiare ontslagen is. ;)
kijk eens naar dat geweldige engels.....
als het alleen daarom al niet opvalt 8)7
Alsof de gemiddelde nederlandse gamekiddy zo goed engels spreekt... :z
Ook 1 keer gehad, krijg mailtje binnen dat ik mijn wachtwoord van WoW account is veranderd en dat ik het moest gaan controleren, de eerste paar links waren echte blizzard pagina's maar de laatste link was zo'n phising site. Het grappige is ik speel niet eens WoW, en had toen der tijd ook niet eens een Blizzard account }:O .
krijg per dag een stuk of 4-5 world of warcraft phishing mails. Speel al 3 jaar niet meer. Vind ik toch knap. Blijkbaar is een maildatabase van een oude fansite eens in hun handen gevalen...
Ik kreeg dat soort phishing mailtjes ook bijna dagelijks, terwijl ik al 2-3 jaar geen WoW meer speel. Waarschijnlijk op een mailing list terecht gekomen door een fansite waar ik geregistreerd was. Meestal stuur ik ze door naar hacks@blizzard.com.

Laatste tijd krijg ik ze nog amper, ik denk 1x per week nog ongeveer. En ze worden gelukkig ook altijd al als ongewenst/spam gezien.
ik krijg ook die mails, geen idee wat ze betekenen aangezien ik ook geen blizzardspel heb :s
Blizzard doet niet aan je account word binnen 48hr gebanned.
Ze bannen altijd gelijk en dan gaan ze kijken of het waar is of niet xD
Me zwager heeft er ervaning mee. die heeft een permanent ban gekregen voor gebruiken van Glider.. Ben er nooit voor gepakt maar ik deed het met mate en was heel voorzichtig. Goede oude tijden :)

Ik weet de anti-cheat software van WoW is echt drama. Het scant alleen naar bekende hacks die in je RAM geladen zijn. En die lijst werd alleen bijgewerkt tijdens een patch. In die tijd was Glider allang weer in stealth en kon niet worden gedetecteerd. Hoe vaak komen er nou patches uit. Ik weet niet hoe het bij SC2 zit maar bij WoW werden mensen alleen gebanned door gereport te worden.
Ziet er erg officieel uit ook... en waar zijn ze in over 48 uur? :')
Ik krijg dergelijke e-mails meerdere per dag, gewoon negeren, en zeker nooit linkjes volgen.
Hoe zouden ze moeten zien of iemand wel of niet cheat?

Zou een aanpassing van het spel zelf al tellen al cheat, zoals een trainer of zelfs een no-cd crack? Of zouden ze het doen door de opgestuurde 'cheat reports' af te werken?
Ik werd wel vaker uitgemaakt voor cheater, wanneer ik met Red Alert 2 of Generals mensen ging rushen. Dus het zal me niet verbazen dat als blizzard uitgaat van 'reports' het vroeg of laat ook fout zal gaan.
Ik denk niet dat ze iemand zullen bannen omdat hij een rush doet.

En gezien dat je geen CD nodig hebt is een no-cd crack een beetje overbodig.
Iedere mod aan de files van het spel, gecontroleerd vanuit het geheugen is een aanpassing die ze afstraffen. Mits je connectie hebt met B.net.

Singleplayer trainers = hack.
Singleplayer trainer in achievement-loze offline guest plays die zooi achterlaten = hack.
Zeer goed,

Heb zelf ook al een keer iemand moeten reporten vanwege een maphack (er zijn vast nog wel andere redenen om mensen te blokkeren).

Blij dat er nu dan eindelijk actie is ondernomen tegen mensen die niet met regels om kunnen gaan :)
Hoe weet je dan dat iemand maphack gebruikt ? Ik vind het altijd moeilijk te beoordelen.

Oh wordt al uitgelegd hieronder. Nevermind.

[Reactie gewijzigd door ipazza op 3 oktober 2010 16:23]

eigenlijk werkt het toch iets anders.

Blizzard installeerd al een tijdje anti hack software met z'n titels (zit iig ook in WOW and Warcraft III). Die software kijkt gewoon of er blacklisted software op je computer draait (zoals maphack, custom kick, of wat dan ook).

Ben zelf ook wel eens een maandje gebanned van Warcraft 3 wegens gebruik van een custom kick tooltje.
hmm als je dus je eigen software schrijft is er dus niks aan de hand...
de signature is dan bij blissard niet bekend dus kun je het gewoon draaien.
Werkt dus maar half dit soort maatregelen.
wat een onzin...
van alle cheaters in de wereld is slechts een klein deel technisch vaardig genoeg om een bruikbare cheat op te hoesten.
Daarnaast kun je ook nog wel te stellen, dat degenen die een cheat maken, die maar wat graag vol trots verspreiden, en zodoende komt de info snel genoeg bij BliZZard terecht.
Dan zal er vast ook een handjevol spelers zijn met een zelf gebrouwen hack tooltje, maar als die omhoog drijven in de ranglijsten, komt dat ook snel genoeg aan het licht.
Als er zelfs dan nog cheaters overblijven, is dat een dusdanig laag % van de spelers, dat jij wel heel veel pech moet hebben wil je ze tegenkomen. Oftewel, cheaters worden wel degelijk effectief aangepakt.

[Reactie gewijzigd door increddibelly op 3 oktober 2010 22:15]

Inderdaad. Maar daarom is mijn mening ook... als je het zelf schrijft mag je cheaten... want dan heb je het verdient. Je bent dan goed op een andere manier. Mensen die een tooltje van een ander gebruiken kunnen ophoepelen :P
Het zijn juist degenen die dit soort software maken die van mij kunnen oprotten. Zonder hun zouden er ook geen mensen zijn die zo graag willen winnen dat ze het nodig vinden om te cheaten bij een spel waar het juist om de competitie gaat.
WAT EEN KLETS.

Als ik een spel speel, wil ik een krachtmeting aangaan op de voorwaarden van dat spel. Als jij in je eentje besluit er een hele andere kachtmeting van te maken, ontneem je mij de kans om me voor te bereiden, te oefenen, mijn eigen progressie in het spel te volgen, en in het algemeen ontneem je mij de mogelijkheid om er normaal competatief mee om te gaan.

Als je je 1337 H4ckz0r skills wil showen of meten met anderen, kan ik je robocode aanraden, of misschien een black hat conventie.
"van alle cheaters in de wereld is slechts een klein deel technisch vaardig genoeg om een bruikbare cheat op te hoesten. "

nog een reden om c te leren

[Reactie gewijzigd door ThePiratemaster op 4 oktober 2010 00:36]

dan ben je nog niet zo ver, ken je een taal... daarna moet je nog eens uitzoeken hoe de draaiende software pcies werkt (wow of sc2) en dan moet je er nog een hack voor verzinnen dat goed werkt...
oftewel, een taal kennen is leuk, maar verre van een oplossing...
En om nou dan weer voor C te kiezen? Er zijn zat talen die hetzelfde kunnen en het is niet echt een gevalletje van alles moet zo optimaal als het kan.
Ze kijken ook naar de hash van diverse files.

Hun reglement zegt dat je de client niet mag aanpassen indien je op b.net inlogt.
Offline zelfgeschreven single player trainers zijn ook overtredingen, omdat je daarmee challanges etc snel zou kunnen halen etc. Niet dat de punten die je verzamelt ergens goed voor zijn, maar ze vinden het "niet ok".

Perma bans vind ik toch altijd nog een beetje wrang. Bannen van multiplayer bij herhaaldelijke hacks is prima, je verziekt het voor anderen, maar om dan je alle toegang tot het spel te ontzeggen...
Uit ervaring kan ik zeggen dat je eerst een 30 dagen ban krijgt + waarchuwing voordat ze je een perma ban geven.
de 'hash' van een file is n beetje kostelijk in processortijd om te berekenen. Ook is die onmiddelijk anders als je slechts een enkele bit aanpast, dus veel nut zie ik er niet van in
Dat ligt er maar net aan of de Blizzard anti-hack tool alleen naar 'signatures' kijkt van bepaalde applicaties. Jaren terug was er een kleine rel omdat Blizzard's anti-cheat (voor wow) de lijst van openstaande programma's terug zou sturen naar hun toe. Als ze daar dan een 'my31337 hax tool' tussen zien dan gaan er wel alarmbellen rinkelen.

Verder, dingen als map hacks kun je wel nakijken in replays - als iemand vaak handelt naar dingen die hij niet hoort te kunnen weten (bijvoorbeeld door niet te scouten), dan is hij sowieso verdacht.
Ze kijken ook welke 'windows' hooks er gebruikt worden. Als jij een standaard manier gebruikt om 'nep' keypresses te genereren is er een grote kans dat je programmatje op de pijnbank bij blizzard beland en netjes word ontleed.
Het is ook aantallen natuurlijk. Als ik stiekem in een hoekje van de map void rays ga maken en hij stuurt er een leger recht op af zonder het ooit gezien te hebben, dan wel de probe die het heeft gemaakt gezien, kan dat puur toeval zijn. Maar als blizzard 20 van zulke reports over dezelfde speler krijgt wordt dat wel twijfelachtig.
Ben inderdaad heel benieuwd naar het antwoord op de vraag van ipazza...
sommige mensen hebben ook gewoon een super gevoel voor timing en strategie...
heb echt een hekel aan mensen die maar gaan reporten omdat ze niet kunnen winnen.
alles acties worden gelogged in de replays dus bij blizzard moeten ze gewoon maar ff een scanner over de input en acties laten lopen om te zien of er gecheat is. Dit soort whine-reports wordt er dan ook al direct uitgefilterd.
Tja, tuurlijk zijn er mensen die cheaten, maar er zijn ook mensen die gewoon echt heel goed zijn (omdat zij bv 24/7 bezig zijn) dat het voor andere lijkt alsof ze cheaten..

Maar soms is het wel heel duidelijk..
Je ziet het ook bij Mario Mart DS, sommige mensen zijn gewoon goed en ze snaken maar raak en anderen krijgen echt elke keer als item een Star, terwijl ze op kop liggen, die laatste gebruikt duidelijk een Action Replay of Gameshark.
Ook al cheaters in dit spel? Jammer, dan geef ik die pieken liever aan iets anders uit.
Dat hoeft niet, als je het een goede/mooie game lijkt/vindt gewoon kopen Blizzard zit, zoals je kunt lezen, boven op cheaters. Blizzard heeft daar een prima beleid in, daar kan menig ander bedrijf nog iets van leren. Bij een ander ben je dus absoluut niet beter af. :)
zoek jij dan even een spel zonder cheaters, dat ook nog goed is zoals starcraft. gewoon kopen en niet zeiken maar legaal spelen
In ieder spel zitten cheaters. Zelfs op de consoles is dit al het geval. Dit is gewoon een triest gegeven waar je mee zult moeten leren leven. Het enige wat er tegen gedaan kan worden is het actief zoeken en bannen van deze mensen. Blizzard doet dit dus en dus zou het niet als probleem beschouwd moeten worden...
Ook al cheaters in dit spel? Jammer, dan geef ik die pieken liever aan iets anders uit.
Gelukkig valt het een stuk mee, in tegenstelling tot bijvoorbeeld MW2 :/. Hier wordt er tenminste iets aan gedaan.
is ook gewoon zielig dat cheaten gewoon bij elk spel aanwezig is. Blijkbaar is het zo belangrijk dat er gewonnen moet worden. Dat dat op een eerlijke manier dient te gebeuren is niet belangrijk voor sommigen. Ik vind het ongelofelijk, ze zouden dit soort mensen eigelijk wettelijk moeten straffen! Dat zou mijn oplossing zijn. Gewoon een soort strafmaatregelen invoeren, blokkering van internet bijvoorbeeld maar dat zal wel weer tegen allerlei grondwetten etc. ingaan helaas.
Man, het is maar een spelletje... :P
Voor een bijzonder klein deel van de mensen niet, daar is het e-sport. Maar daar zal je niet snel cheaters vinden... Dat hebben ze niet meer nodig. Of anders: wel cheaten zou hun eigen vaardigheden op den duur ondermijnen.
Voor een bijzonder klein deel van de mensen niet, daar is het e-sport. Maar daar zal je niet snel cheaters vinden...
Dat hebben ze niet meer nodig.
Want in de sportwereld wordt niet gecheat? Toch blijken dopingcontroles nog steeds noodzakelijk.

En het lijkt me dat zodra het je broodwinning wordt, het juist wel nodig blijkt.
Nee hoor, als het maar een spelletje was, dan zou men er niet voor blijven betalen, zoals bij WoW, het is een deel van het leven geworden.
Goede actie van Blizzard, hopelijk volgen er meer.
hopelijk leren hier meer uitgevers/ontwikkelaars van

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True